Bron.quote:President Donald Trump heeft vandaag in een persconferentie stevig afstand genomen van racisme, haatmisdrijven en witte superioriteit. Hij meent dat de Verenigde Staten deze zaken moet bestrijden. Trump reageerde op de twee dodelijke schietpartijen in de VS van het afgelopen weekend, waarbij zeker 29 mensen om het leven zijn gekomen.
Trump sprak van 'kwaadaardige aanvallen‘, waarbij zelfs ‘waardevolle, jonge kinderen’ zijn omgekomen. Hij sprak over de daders als ‘gestoorde monsters’ en ‘barbaarse slachters’. De president stond uitgebreid stil bij de aanslag gepleegd door een extreemrechtse dader. Hij stelde vast dat de dader door racistische haat werd gedreven en zei dat het land racisme en witte superioriteit moet veroordelen. ,,De schutter in El Paso publiceerde een manifest online, verteerd door racistische haat. Wij dienen racisme en witte superioriteit eensgezind te veroordelen. Amerika huilt voor de gevallenen. Onze kinderen hebben het recht om op te groeien in een rechtvaardige en vredelievende wereld.’’
Internet
De president eerde de ‘heldhaftige politie-agenten’ en haalde uit naar het internet, waar volgens hem teveel ruimte is om abjecte gedachten uit te dragen. Ook verklaarde hij dat er een einde moet komen aan de verheerlijking van geweld, bijvoorbeeld in video games.
Trump kwam ook met een aantal concrete voorstellen. Hij meent dat sociale mediabedrijven tools moeten ontwikkelen om radicaal gedrag eerder te signaleren. Daarnaast moeten de wetten rond de gezondheidszorg beter, zodat psychiatrische patiënten een betere behandeling krijgen en sneller onder dwang opgenomen worden. Ook wil hij ruimte voor de doodstraf, die sneller uitgevoerd moet worden.
Heeft hij ook op zijn eigen twitter gekeken?quote:Op maandag 5 augustus 2019 16:52 schreef HSG het volgende:
en haalde uit naar het internet, waar volgens hem teveel ruimte is om abjecte gedachten uit te dragen.
Maar gros is volgens mij niet uit raciale haat maar omdat ze gewoon gestoord zijn.quote:Op maandag 5 augustus 2019 17:02 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: https://www.statista.com/(...)s-by-shooter-s-race/.
Mediabedrijven moeten radicaal gedrag eerder signaleren, psychiatrische patiënten moeten sneller opgenomen worden en de doodstraf moet sneller uitgevoerd worden.quote:Op maandag 5 augustus 2019 16:52 schreef HSG het volgende:
Trump kwam ook met een aantal concrete voorstellen. Hij meent dat sociale mediabedrijven tools moeten ontwikkelen om radicaal gedrag eerder te signaleren. Daarnaast moeten de wetten rond de gezondheidszorg beter, zodat psychiatrische patiënten een betere behandeling krijgen en sneller onder dwang opgenomen worden. Ook wil hij ruimte voor de doodstraf, die sneller uitgevoerd moet worden.
Als Obama dit had gezegd had jij heel anders gereageerd.quote:Op maandag 5 augustus 2019 17:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mediabedrijven moeten radicaal gedrag eerder signaleren, psychiatrische patiënten moeten sneller opgenomen worden en de doodstraf moet sneller uitgevoerd worden.
Wat een geniale ideeën.
[ afbeelding ]
Dus white shooters relatief weinigquote:Op maandag 5 augustus 2019 17:02 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]
Ik dacht dat er (om de) dag een mass shooting was in de VS de afgelopen jaren volgens de media.. hier zie ik er maar ongeveer 100 in de afgelopen 35 jaar?quote:Op maandag 5 augustus 2019 17:02 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]
Oja, en waar baseer je dat op?quote:Op maandag 5 augustus 2019 17:08 schreef HSG het volgende:
[..]
Als Obama dit had gezegd had jij heel anders gereageerd.
B.v. die figuur die in Las Vegas vanuit een hotelkamer het vuur opende op een menigte.quote:
En wat wil je daarmee zeggen?quote:Op maandag 5 augustus 2019 17:13 schreef HSG het volgende:
[..]
B.v. die figuur die in Las Vegas vanuit een hotelkamer het vuur opende op een menigte.
Moslimaanslagen komen vrijwel niet voor in de USA. Dat is dus op dit moment geen issue. En er zeker niet met twee maten gemeten.quote:Op maandag 5 augustus 2019 16:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
En haat richting blanken? Dat is immers dagelijkse kost.
Uiteraard moet ook dit veroordeeld worden, maar het valt wel op dat andersom er geen woord erover mag reppen als je benoemd dat de zoveelste moslim/whatever aanslag op westerlingen, nog steeds over het algemeen blanke landen, niet zo benoemd mag worden want dan ben je onmiddellijk extreem rechts..
Vreemde met twee maten meten gedoe wereldwijd.
De dader had raciale haat als motief en het plaatje geeft aan dat de meeste shooters blank zijn maar weergeeft de motieven niet.quote:Op maandag 5 augustus 2019 17:22 schreef Carters het volgende:
[..]
Ik vind je posts ook nogal verwarrend en daarbij offtopic
Helaas denken alle rassen / religies zo over elkaar.quote:Op maandag 5 augustus 2019 17:36 schreef Bocaj het volgende:
Leven en laten leven!
Elkaar zaken niet opdringen!
En niet de baas willen zijn over andere mensen! (Zo van ik ben beter dan jou...)
Dan komt het wel goed!
Dat is onnatuurlijk gedrag dus daar zullen nog wat eeuwen over heen moeten gaan ben ik bang.quote:Op maandag 5 augustus 2019 17:36 schreef Bocaj het volgende:
Leven en laten leven!
Elkaar zaken niet opdringen!
En niet de baas willen zijn over andere mensen! (Zo van ik ben beter dan jou...)
Dan komt het wel goed!
Meestal zwarte daders waar er tussen de 2 en 4 mensen doodgeschoten worden. Dan krijg je niet zo'n mooi PC grafiekje.quote:Op maandag 5 augustus 2019 17:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik dacht dat er (om de) dag een mass shooting was in de VS de afgelopen jaren volgens de media.. hier zie ik er maar ongeveer 100 in de afgelopen 35 jaar?
Volgens mij klopt er iets niet.
Is het wel. Niet wegkijken, doen we immers ook niet bij islamitisch terrorisme.quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:55 schreef borealist het volgende:
[..]
Meestal zwarte daders waar er tussen de 2 en 4 mensen doodgeschoten worden. Dan krijg je niet zo'n mooi PC grafiekje.
Overigens is het probleem niet racisme, white supremacy, of guns, maar het probleem is dat sommige mannen moordenaars zijn, en die zoeken vervolgens naar een excuus, en een excuus is altijd wel te vinden.
Dat linkse geneuzel daar doe ik niet aan, het probleem is niet met de Islam, maar met moordenaars die de Islam gebruiken als excuus.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:22 schreef Briqq het volgende:
Is het wel. Niet wegkijken, doen we immers ook niet bij islamitisch terrorisme.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |