abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192033828
Ach die Molly. Sterkte. En hopelijk kan de nieuwe dame Ben bekoren. Konijnen blijven eigenwijze wezens...
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 20:39:47 #102
155227 crew  Guppy
dus
pi_192033843
Dank je O+

En ik zie dat ik het helemaal niet geschreven heb, maar ze heet overigens Katara :) ze heeft net al een brokje gegeten, een slokje water gedronken en scharrelen allebei een beetje rol. Ze komen elkaar af en toe tegen, maar tot nu toe blijft het rustig.

Wat ik zeg, ze zullen vannacht wel gaan keten :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 21:15:00 #103
155227 crew  Guppy
dus
pi_192452910
Ik had dus een heel verhaal getypt, en dan druk ik per ongeluk op refresh :') alles weg... Zucht.

Maar ik wilde dus even vertellen dat het hier helemaal dik aan is inmiddels O+ zo blij dat we deze keuze hebben gemaakt! Benjamin is helemaal opgefleurd en Katara voelt zich ook steeds beter thuis.

Zin in wat foto's?

Dit was tijdens de date:

En toen besloten we dat ze mee naar huis mocht:

Eenmaal thuis vonden ze het allebei erg spannend en vonden ze ook vooral elkaar Heel Erg Eng :') dan rook Ben net even verkeerd aan Katara en huuuuuuuu drama!! Zondag is er nog een kleine schermutseling geweest, maar daarna werd het ook snel weer rustig. Sinds die maandag werk ik ook thuis, dus kon ik ze mooi in de gaten houden. De eerste dage heb ik in stilte zitten werken op m'n "kantoortje", en bij elk geluidje ben ik even om het hoekje gaan spieken. En elke paar uur even langskomen met hooi en peterselie, dat is goed voor de liefde O+

En dinsdag trof ik ze zo aan:

Sindsdien zitten ze aan elkaar geplakt *;

En betrapte ik ze in bed :D

Word ik verrast door dit soort chaos }:|

En maak ik het weer toonbaar :')

Ik mis Molly wel nog steeds heel erg... -O- voor mij had het niet gehoeven, zó snel een nieuw konijn in huis. Maar Benjamin is zo blij met Katara en ze is ook wel echt heel erg leuk. Eigenlijk ben ik gewoon al een beetje verliefd op haar ook. Ze is niet Molly, maar wel lief O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 4 april 2020 @ 22:00:00 #104
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_192453525
Oh, wat ziet dat er liefdevol en gezellig uit, Guppy. Fijn dat het zo goed gaat *O*
En die foto samen in bed :D O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_192455264
Konijnenliefde O+
Gek hè, dat het voor jezelf zo snel niet hoeft, maar je beestje wordt er helemaal blij van.
pi_192465643
Die van mij zitten nu 9 maanden bij elkaar. Heel soms zie je ze mekaar schoonmaken maar ik schat toch (voor zover ik ze zie overdag natuurlijk) dat ze 90% vd tijd elkaar niet zoveel boeien. Ze vinden de kippen die rondlopen interessanter.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 19:52:07 #107
155227 crew  Guppy
dus
pi_192466689
Hier zitten ze week op bed O+ tegen elkaar aan
pi_192558660
Zoals Wouter Bos ooit zei: nu de zon schijnt, repareren we het dak.

Het dak van mijn hok is wel aan t eind van zijn latijn. Wat is een beetje handig om als vervanging te doen? Het is zo'n standaard duvo konijnenhok. Innde zomer schat ik dat ze zo'n 23 vd 24uur toch niet in het hok zitten - hooguit om te eten of de kippen die hun eten eten te verjagen- maar in de winter zittem dze er wel vaker. ik heb gekeken bij Praxis maar das vooral dakleer rollen vanaf 20 meter en das misschien wat veel voor 1m10*55cm.

Ik heb geen 2 linkerhanden maar ben ook weer geen Bob de Bouwer. Ik heb wel zin (en vooral tijd nu) om het een beetje leuk te maken.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 10 april 2020 @ 21:40:28 #109
37150 livelink
pi_192558701
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:38 schreef kalinhos het volgende:
Zoals Wouter Bos ooit zei: nu de zon schijnt, repareren we het dak.

Het dak van mijn hok is wel aan t eind van zijn latijn. Wat is een beetje handig om als vervanging te doen? Het is zo'n standaard duvo konijnenhok. Innde zomer schat ik dat ze zo'n 23 vd 24uur toch niet in het hok zitten - hooguit om te eten of de kippen die hun eten eten te verjagen- maar in de winter zittem dze er wel vaker. ik heb gekeken bij Praxis maar das vooral dakleer rollen vanaf 20 meter en das misschien wat veel voor 1m10*55cm.

Ik heb geen 2 linkerhanden maar ben ook weer geen Bob de Bouwer. Ik heb wel zin (en vooral tijd nu) om het een beetje leuk te maken.
Wij hebben bitumen gebruikt voor het dak. Doet het al jaren prima. Het dak is nog steeds water- en winddicht.

Edit. Ik bedoel dus dakshingles

[ Bericht 1% gewijzigd door livelink op 10-04-2020 22:53:30 ]
  woensdag 15 april 2020 @ 17:47:15 #110
37150 livelink
pi_192633656
Wij hebben de eenzame opsluiting ook maar aangegrepen om het konijnenhok op te knappen en helemaal opnieuw te schilderen. Dus nu hebben de konijnen tijdelijk alleen maar de begane grond tot hun beschikking. Dat is natuurlijk enorme stress :'(

[ Bericht 24% gewijzigd door livelink op 15-04-2020 18:04:45 ]
  Moderator woensdag 15 april 2020 @ 18:26:47 #111
155227 crew  Guppy
dus
pi_192634269
Oh wauw! Wordt wel mooi! O+
pi_192637638
Ja, want álles-is-anders :') Daar zijn konijnen heel goed in.

Ik zou ook opnieuw moeten verven, maar dan moet ik naar de bouwmarkt. En met een kleuter constant in de buurt werkt het niet lekker door en is er aanraakgevaar bij het drogen. (Valt het op, mijn smoesjes?)
  woensdag 15 april 2020 @ 21:04:30 #113
37150 livelink
pi_192637688
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 21:02 schreef Hupje het volgende:

Ik zou ook opnieuw moeten verven, maar dan moet ik naar de bouwmarkt. En met een kleuter constant in de buurt werkt het niet lekker door en is er aanraakgevaar bij het drogen. (Valt het op, mijn smoesjes?)
Wij hadden het ook al zeker 2 jaar op onze lijst staan.
  Moderator woensdag 15 april 2020 @ 21:09:14 #114
155227 crew  Guppy
dus
pi_192637783
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 21:02 schreef Hupje het volgende:

Hier zelfs als ik het hele verblijf gestofzuigd heb, dan moet álles opnieuw bekeken en onderzocht worden :')
pi_192637868
Als ik het hok verzet van de winter naar de zomer plek in de tuin (scheelt misschien 3 meter?) dan laat ik ze altijd loslopen zodat ze het kunnen zien en laat ik het hok altijd een dag langer 'vies' tot ze er aan gewend zijn dat het écht nog hun hok is :')

Ik heb vorig jaar de hoognodige delen aangepakt, maar die zouden dit jaar eigenlijk weer opnieuw moeten. De platte delen die de meeste regen en zon te verduren krijgen, zeg maar. Maar ja.
  woensdag 15 april 2020 @ 21:15:54 #116
37150 livelink
pi_192637905
Ach ja, en toch vinden we ze leuk :D
Maar iets relaxter mag wel. Mijn buurvrouw heeft twee vlaamse reuzen. Die zijn wel superrelaxed. Maken zich nergens druk om. Soms ben ik wel eens jaloers.
pi_192637924
Verder blijft mijn rammetje maar lastig met eten doen. Maar hij huppelt met dit weer wel heel vrolijk door de tuin en eet dan hier en daar een hapje groen. En soms heeft hij honger en eet hij een halve broccolistronk én een portie biks... raar beest.
pi_192637955
Vlaamse reuzen O+ Lijkt me erg tof, maar ja, dan mag de tuin wel een maatje of wat groter...
En aan de andere kant vind ik het pittige van een dwergkonijntje ook wel leuk.
  woensdag 15 april 2020 @ 21:24:28 #119
37150 livelink
pi_192638070
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 21:17 schreef Hupje het volgende:
Vlaamse reuzen O+ Lijkt me erg tof, maar ja, dan mag de tuin wel een maatje of wat groter...
En aan de andere kant vind ik het pittige van een dwergkonijntje ook wel leuk.
Ja, ze hebben de halve tuin plus de hele schuur bij haar. En die ruimte hebben ze ook hard nodig.
Maar het zijn bijna geen konijnen meer, want ze zijn ook heel knuffelig en zo. Dat ken ik helemaal niet.
pi_192786668
Met dit weer (en ik toch heel de dag thuis werk) laat ik de konijnen redelijk vaak door heel de tuin lopen. Inmiddels hebben ze ook het tuinhuisje ontdekt en - vermoed ik - ook de zak met bbq kolen _O-

Wat ik me wel afvraag: indien dit idd kolen zijn... Moet ik dit schoonvegen (met een natte doek ofzo?) of zal die dit zelf eraf wassen?
  vrijdag 24 april 2020 @ 19:56:18 #121
37150 livelink
pi_192786836
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 19:48 schreef kalinhos het volgende:
Met dit weer (en ik toch heel de dag thuis werk) laat ik de konijnen redelijk vaak door heel de tuin lopen. Inmiddels hebben ze ook het tuinhuisje ontdekt en - vermoed ik - ook de zak met bbq kolen _O-

[ afbeelding ]

Wat ik me wel afvraag: indien dit idd kolen zijn... Moet ik dit schoonvegen (met een natte doek ofzo?) of zal die dit zelf eraf wassen?
Ik zou het er even zelf af proberen te wassen met een lauwe doek.
pi_193125319
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 10:23 schreef Hupje het volgende:
Lang verhaal kort: konijn eet weinig biks en is dun. Oke of moet ik iets doen?
Intussen dus een half jaar geleden alweer :o schreef ik dit. En later
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:58 schreef Hupje het volgende:
Het gaat niet goed met mijn ram. De dierenarts ziet niks wat kan verklaren waarom hij zo weinig wil eten, maar intussen weegt hij nog maar 760 gram.
Morgen wordt mijn rammetje geholpen aan zijn kiezen. Hij weegt nu 860 gram en er was wel wat aan de kiezen te zien... Spannend, hopelijk gaat het goed en knapt hij er van op.
pi_193125480
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 19:48 schreef kalinhos het volgende:

[ afbeelding ]

Inmiddels is het zwarte van de neus. Ook hebben ze de stroomkabel van mijn grasmaaier doorgeknaagd dus ik heb de schuur maar weer hermetisch afgesloten 8-)
pi_193154737
Oeps! Konijnen vreten vanalles uit als je even niet oplet :+

Het is goed gegaan gisteren bij de dierenarts. Rammetje heeft nu nog pijnstilling, maar eet nu beter dan eerst. Hopelijk blijft dat zo O+
Ik moet hem nog een paar dagen insmeren met zalf vanwege de irritatie van het speeksel op zijn kin. Dat wordt een uitdaging, vrees ik.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 09:41:31 #125
37150 livelink
pi_193155190
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 08:49 schreef Hupje het volgende:
Oeps! Konijnen vreten vanalles uit als je even niet oplet :+

Het is goed gegaan gisteren bij de dierenarts. Rammetje heeft nu nog pijnstilling, maar eet nu beter dan eerst. Hopelijk blijft dat zo O+
Ik moet hem nog een paar dagen insmeren met zalf vanwege de irritatie van het speeksel op zijn kin. Dat wordt een uitdaging, vrees ik.
Dat hij nu al beter eet is wel heel positief, Hupje! Succes met insmeren.
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 18:57:08 #126
155227 crew  Guppy
dus
pi_193162856
Fijn dat het beter gaat!
pi_193278900
Tijd voor een feestje *O* we hebben de 1000 gram gehaald!
Rammetje eet elke dag keurig zijn portie SS op. De eerste dagen gaf ik hem wat meer, nu heb ik hem ingeschat op 1,5 kg volwassen gewicht. Hij eet elke keer gewoon meteen en eet ook door. Gaat zelfs de restjes van zijn maatje opeten als hij er toevallig langskomt.
Het insmeren gaat eigenlijk ook verrassend goed, de korstjes en het roodsige zijn weg en hij begint weer donshaartjes te krijgen op zijn kin O+
pi_193279330
Ik had helemaal gemist dat Molly niet meer is ;(
Wel mooie leuke nieuwe dame!

En fijn dat het goed gaat Hupje!

Hier is Mara 10 mei overleden. Een beetje een vergelijkbaar verhaal met Molly; zaterdagmiddag kwam ze opeens niet meer voor biks....(vrijdagavond was er nog niks aan de hand). Medicatie gegeven, (Want ook zij had het wel vaker, net zoals Cas) en daarnaast natuurlijk hooi en ook wat ander groenvoer/lekkers proberen aan te bieden, maar ze voelde zich niet goed. Cas heeft nog bij haar gelegen. Maar het werd niet beter. Dus de Uithof gebeld en daarheen. Gas voor in de maag, onderkoeld, het bekende werk. Nog wat medicatie/vocht, en weer mee terug naar huis. (Opname wel over gehad, maar het was belachelijk druk en ik kan zelf ook wel dwangvoederen, medicatie geven en Mara met kruiken warm houden. En dat dwangvoederen ging die avond zelfs zonder dwang; slikte alles zo door :) .)

's Nachts in een soort bench gehouden met een kruik, maar ze kroop erbij weg , dus ik heb haar zelfs nog even bij me in bed genomen om weer goed op te warmen. Vond ze niet per se tof, maar het werkte.
Maar 's ochtends met medicatie/voederen merkte ik dat ze niet meer wilde slikken. Dus met dwangvoederen bijna direct gestopt, ik wilde het niet gigantisch forceren. 3 uur later zou ze weer pijnstilling mogen, dus dan nieuwe poging. Maar het ging alleen maar slechter; ze werd apathisch. Dus terug naar de Uithof; dit keer niet eerst de intake met een Co-assistent, zou te lang duren, dus gelijk de DA erbij. (Een DA die ik al eerder had gezien met Cas, en bij haar heb ik een heel goed gevoel O+ ). Maag voelde overvuld, er verhinderde iets de doorgang. Temperatuur hadden we wel goed omhoog gehouden. Mara daar moeten achterlaten (en door die corona heb ik haar maar heel even kort een aai over haar neus gegeven) en afgesproken dat ze het eerlijk naar haar toe zouden houden. DA nam haar in een handdoek mee naar achteren...ik weer naar huis....uurtje later stond ik onder de douche en kreeg ik telefoon dat ze was overleden. ;(

Het bruine konijntje. In 2014 bij ons gekomen vanuit de opvang, leeftijd onbekend maar ze was al wel volwassen en werd geschat tussen de 3 en 5 jaar oud. Dus een jaar of 8 -9 zal ze echt wel geweest zijn.

Volgende week zaterdag gaan we met Cas daten bij Konijnenparadijs. Het duurt even, maar het aanbod voedsters is op veel plekken wat schaars, en bij Konijnenparadijs ben ik nu 2x geweest en heb daar een goed gevoel bij. Er zitten ook weer heel leuke dames, ook die ook al ietsje ouder zijn, wat gezien Cas toch ook wel een beetje een senior is, misschien qua energieniveau wel fijn is. O+
Hoewel hij niet veel eet, gaat het wel ok-ish met Cas. Hij mist duidelijk gezelschap, maar komt nog wel met een gekke sprong zijn biks opeisen.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 21:15:11 #129
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_193279470
Ah, wat sip, @Candaasje . -O-
pi_193279626
Sterkte, Candaasje. Je hebt gedaan wat je kon ;(
pi_193283852
Vind t wel echtkut zulke verhalen te lezen, vooral ook omdat je weet dat je zelf ook daar komt. Normaal gesproken overleef je ze wel een x of 6-8 per leven.

(Waarmee ik zeker niet bedoel dat je dit niet moet plaatsen overigens hoor, snap goed dat je zoiets (oa) ook op papier kwijt wil)
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 09:28:15 #132
155227 crew  Guppy
dus
pi_193285502
Dat is wel het allerkutste aan het hebben van huisdieren ja, dat je op een gegeven moment afscheid moet nemen... ;(

En wat sneu Candaasje. Inderdaad heel herkenbaar... Wat was Mara een mooie dame!

Het aanbod oudere voedsters is de opvangen is inderdaad laag, wij moesten ook moeite doen om Katara te vinden. En de opvang moet ook bij je passen. Sommigen gaan wel érg ver in eisen en daar doe ik het niet zo goed op :')

Konijnenparadijs zit er leuk uit, er zitten leuke voedsters O+
  zondag 24 mei 2020 @ 09:55:06 #133
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193285776
Och jeetje, ik lees even een tijd niet in het topic mee en mis ineens dat Molly niet meer is ;( .

Sterkte Candaasje :*

Het blijft zo naar om je dieren op zo'n manier te moeten verliezen. Ik mis Aafje en Nijn ook nog altijd. Vooral Aafje, jeetje wat was dat een vrolijke fluffy knuffelkont O+. Altijd in voor een aaitje, ik denk dat zij het helemaal geweldig had gevonden nu mijn zoon de konijnen heeft ontdekt in de tuin.

Maar. Zoonlief ontdekte konijnen in de tuin. Alleen zijn panelenrennen niet echt veilig tegen het gewicht en baldadigheid van een bijna-dreumes, dus kregen Midas en Molly een nieuw hok en ren. Oude hok was ook bijna op. We hebben zelfs overwogen om de konijnen terug naar de opvang te brengen want Midas heeft echt wekenlang Bas continu in zijn vingers gebeten maar het gaat nu gelukkig goed.

De konijnen blij, kind blij, wij blij *O* . Nu nog even de laatste delen van de schutting beitsen en dan kunnen we verder met project tuin.
pi_193286098
Ze hebben lekker de ruimte zo, douche-eendje.
Het is ook lastig met kleine kinderen. Mijn kleuter heeft inmiddels geleerd wat hij mag en niet moet doen bij de konijnen, dat maakt het een stuk makkelijker. Hij helpt mee met hooi geven enzo en neemt dat heel serieus O+
pi_193289175
Ik ga volgende week in mijn tuin een overkapping laten plaatsen, met 15*15cm dikke Douglas hout palen. Hoe ga ik voorkomen dat mijn konijnen daar aan gaan knagen? Het zijn geen bevers dus qua constructie maak ik me geen zorgen, maar ik zou t wel wat minder vinden als je knaagsporen ziet. Tegelijkertijd wil ik ze wel gewoon in de tuin laten rondlopen.
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 14:41:06 #136
155227 crew  Guppy
dus
pi_193289223
quote:
17s.gif Op zondag 24 mei 2020 09:55 schreef douche-eendje het volgende:
Och jeetje, ik lees even een tijd niet in het topic mee en mis ineens dat Molly niet meer is ;( .

Sterkte Candaasje :*

Het blijft zo naar om je dieren op zo'n manier te moeten verliezen. Ik mis Aafje en Nijn ook nog altijd. Vooral Aafje, jeetje wat was dat een vrolijke fluffy knuffelkont O+. Altijd in voor een aaitje, ik denk dat zij het helemaal geweldig had gevonden nu mijn zoon de konijnen heeft ontdekt in de tuin.

Maar. Zoonlief ontdekte konijnen in de tuin. Alleen zijn panelenrennen niet echt veilig tegen het gewicht en baldadigheid van een bijna-dreumes, dus kregen Midas en Molly een nieuw hok en ren. Oude hok was ook bijna op. We hebben zelfs overwogen om de konijnen terug naar de opvang te brengen want Midas heeft echt wekenlang Bas continu in zijn vingers gebeten maar het gaat nu gelukkig goed.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De konijnen blij, kind blij, wij blij *O* . Nu nog even de laatste delen van de schutting beitsen en dan kunnen we verder met project tuin.
Wat mooi geworden! En helemaal peuter-proof O+

quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 14:36 schreef kalinhos het volgende:
Ik ga volgende week in mijn tuin een overkapping laten plaatsen, met 15*15cm dikke Douglas hout palen. Hoe ga ik voorkomen dat mijn konijnen daar aan gaan knagen? Het zijn geen bevers dus qua constructie maak ik me geen zorgen, maar ik zou t wel wat minder vinden als je knaagsporen ziet. Tegelijkertijd wil ik ze wel gewoon in de tuin laten rondlopen.
Niet, eigenlijk... Zorgen dat ze er niet meer bij kunnen is er één. En anders hoekprofielen... Maar het verschilt per konijn of ze ergens aan gaan knagen. Ben heeft hier nooit iets aangeknaagd, Molly daarentegen :')
pi_193289376
:* Dankjulliewel.

Ja het blijft rot hoor, een dier verliezen. Ik vind het altijd vooral rot dat ze zoveel pijn hebben. Kennelijk is dat een beetje inherent aan doodgaan ofzo... (de hele enkele uitzondering na dan). ;(

Nu moet ik wel zeggen dat in tegenstelling tot bij andere dieren, ik bij Mara denk ik echt wel ongeveer alles gedaan heb wat ik kon doen, met alle kennis die we hadden, en dat scheelt echt enorm. Ik word niet continu overspoeld door schuldgevoel. Hooguit zou ik een volgende keer vragen of ik medicatie per injectie mee naar huis mag nemen (ik ben gediplomeerd paraveterinair), want dat werkt dan sneller dan oraal. Maar goed, of dat nu echt het verschil gemaakt had nu betwijfel ik sterk.

Dus nu voel ik me hooguit schuldig dat ik me niet rotter voel :') Sorry Mara.

Cas is alleen wel écht heel alleenig nu. We geven hem wel extra aandacht (heeft die corona toch nog voordelen! Anders had ik doordeweeks in België gezeten....) en hij moet het even volhouden tot a.s zaterdag. (Dinsdag had ook gekund, maar dan kan mijn vriend niet mee. En hij is straks wel degene die het meest voor de konijnen zorgt als de uni in BE weer opengaat, dus.... als Cas het een beetje volhoudt, gaan we liever zaterdag.)

Een beetje afhankelijk welke dames er nog zitten of erbij gekomen zijn, gaat Cas vooralsnog daten met Fiona, Missy, misschien Shira (lijkt wel een beetje veel op Mara, maar die oren zijn wel echt fantastisch) of Fietje. Fiona en Missy zijn beide wat ouder. Maar we gaan wel zien hoe het loopt. De vorige keer kwamen we met Mara thuis, terwijl die nog niet eens op de website stond :D .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie ren hoor DE! *O* Lekker de ruimte, en ziet er netjes uit.
Ik hield hier altijd mijn hart een beetje vast als ons neefje kwam. Maar hij mocht Mara juist aaien op plekken waar ik gelijk een hap zou krijgen :P .
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 14:59:28 #138
155227 crew  Guppy
dus
pi_193289473
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 14:53 schreef Candaasje het volgende:
:* Dankjulliewel.

Ja het blijft rot hoor, een dier verliezen. Ik vind het altijd vooral rot dat ze zoveel pijn hebben. Kennelijk is dat een beetje inherent aan doodgaan ofzo... (de hele enkele uitzondering na dan). ;(

Nu moet ik wel zeggen dat in tegenstelling tot bij andere dieren, ik bij Mara denk ik echt wel ongeveer alles gedaan heb wat ik kon doen, met alle kennis die we hadden, en dat scheelt echt enorm. Ik word niet continu overspoeld door schuldgevoel. Hooguit zou ik een volgende keer vragen of ik medicatie per injectie mee naar huis mag nemen (ik ben gediplomeerd paraveterinair), want dat werkt dan sneller dan oraal. Maar goed, of dat nu echt het verschil gemaakt had nu betwijfel ik sterk.

Dus nu voel ik me hooguit schuldig dat ik me niet rotter voel :') Sorry Mara.

Cas is alleen wel écht heel alleenig nu. We geven hem wel extra aandacht (heeft die corona toch nog voordelen! Anders had ik doordeweeks in België gezeten....) en hij moet het even volhouden tot a.s zaterdag. (Dinsdag had ook gekund, maar dan kan mijn vriend niet mee. En hij is straks wel degene die het meest voor de konijnen zorgt als de uni in BE weer opengaat, dus.... als Cas het een beetje volhoudt, gaan we liever zaterdag.)

Een beetje afhankelijk welke dames er nog zitten of erbij gekomen zijn, gaat Cas vooralsnog daten met Fiona, Missy, misschien Shira (lijkt wel een beetje veel op Mara, maar die oren zijn wel echt fantastisch) of Fietje. Fiona en Missy zijn beide wat ouder. Maar we gaan wel zien hoe het loopt. De vorige keer kwamen we met Mara thuis, terwijl die nog niet eens op de website stond :D .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie ren hoor DE! *O* Lekker de ruimte, en ziet er netjes uit.
Ik hield hier altijd mijn hart een beetje vast als ons neefje kwam. Maar hij mocht Mara juist aaien op plekken waar ik gelijk een hap zou krijgen :P .
Wat een leuke dames! Die eerste O+ lijkt een beetje op Molly, ook met van die vlekken! Zulke vind ik echt mooi!

En in plaats daarvan zit ik elke avond een baal wol uit te kammen :') Katara is ook mooi, en leuk en lief, maar zo harig!
pi_193289503
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 14:59 schreef Guppy het volgende:

[..]

Wat een leuke dames! Die eerste O+ lijkt een beetje op Molly, ook met van die vlekken! Zulke vind ik echt mooi!

En in plaats daarvan zit ik elke avond een baal wol uit te kammen :') Katara is ook mooi, en leuk en lief, maar zo harig!
Ja tof hè? Zij sprak mij gelijk aan, maar we moeten natuurlijk even kijken of Cas het daar ook mee eens is. Het is een goedzak, dus een beetje pit mag, maar ze moet niet gelijk de vloer met hem aanvegen :P

We hadden trouwens eerst nog gekeken in Amersfoort, naar een konijntje daar dat ook zo'n pluizige vacht had. Helaas is zij de dag dat ik mijn mail naar de opvang verzond overleden, was wel heel sneu.
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 15:28:38 #140
155227 crew  Guppy
dus
pi_193289766
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 15:01 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja tof hè? Zij sprak mij gelijk aan, maar we moeten natuurlijk even kijken of Cas het daar ook mee eens is. Het is een goedzak, dus een beetje pit mag, maar ze moet niet gelijk de vloer met hem aanvegen :P

We hadden trouwens eerst nog gekeken in Amersfoort, naar een konijntje daar dat ook zo'n pluizige vacht had. Helaas is zij de dag dat ik mijn mail naar de opvang verzond overleden, was wel heel sneu.
Oh, dat is ook wel heel sneu ja... -O-

Katara komt uit Zwolle, van Stichting Flappus, maar ook nu zitten daar niet veel voedsters!
pi_193289864
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 14:53 schreef Candaasje het volgende:
Nu moet ik wel zeggen dat in tegenstelling tot bij andere dieren, ik bij Mara denk ik echt wel ongeveer alles gedaan heb wat ik kon doen, met alle kennis die we hadden, en dat scheelt echt enorm.
Daar heb ik dus wel last van, dat ik 2 maanden geleden vertrouwde op de dierenarts en dat het sindsdien nog slechter is gegaan met mijn rammetje. Hij knapt nu zo vlot op... (En daar ben ik dan ook weer heel blij mee)
pi_193289937
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 15:37 schreef Hupje het volgende:

[..]

Daar heb ik dus wel last van, dat ik 2 maanden geleden vertrouwde op de dierenarts en dat het sindsdien nog slechter is gegaan met mijn rammetje. Hij knapt nu zo vlot op... (En daar ben ik dan ook weer heel blij mee)
Ah, ja dat is wel heel vervelend.

Ik heb gelukkig een dierenarts hier in mijn woonplaats die ik voor 100% vertrouw (ik heb ook bij haar stage gelopen, dus weet ook hoe ze achter de schermen is ;) ). Ik had haar die bewuste zondag nog een appje gestuurd, en vervolgens belde ze ook terug en hebben we nog een half uur aan de telefoon gehangen O+ .

En bij de Uithof is het altijd wisselend wie je krijgt, maar ik herkende de DA van de vorige keer met Cas, en dat is wel iemand die wel gedreven is en veel kennis van konijnen lijkt te hebben. (Ze heeft ze zelf ook geloof ik zelfs). Ze liet me ook niet gaan met Cas voordat ik even had voorgedaan hoe ik de medicatie/voeding zou geven, ze wilde dat het echt goed gebeurde. :)

Maar ik heb met andere dieren ook wel vaak die twijfel gehad hoor; of ik wel naar de juiste DA was gegaan, of we niet beter zus of zo hadden kunnen doen.... het blijft lastig :*
pi_193377013
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 14:41 schreef Guppy het volgende:

[..]

Wat mooi geworden! En helemaal peuter-proof O+
[..]

Niet, eigenlijk... Zorgen dat ze er niet meer bij kunnen is er één. En anders hoekprofielen... Maar het verschilt per konijn of ze ergens aan gaan knagen. Ben heeft hier nooit iets aangeknaagd, Molly daarentegen :')
Ik ben zeer benieuwd. Wellicht helpt een klein tikje op de neus of snappen ze heel dat concept niet?

aan de andere kant staat er ook al 1,5 jaar een houten (gebeitste) picknicktafel en daar hebben ze nog nooit ook maar 1 tand ingezet. Wellicht komt dat door de beits en moet ik de onderste 15cm vd palen beitsen

Ik vind het trouwens wonderbaarlijk hoe bij mij mijn kippen en konijnen samenleven. De konijnen drinken enkel nog uit de grote ronde drinkbak die bij de kippen staat (hun eigen drinkfles kijken ze niet meer naar om) en de kippen leggen tegenwoordig hun eieren op de bovenverdieping van het konijnenhok, daar waar de konijnen ooit standaard poepten _O-
  zaterdag 30 mei 2020 @ 12:08:47 #144
37150 livelink
pi_193382121
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 23:08 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ik ben zeer benieuwd. Wellicht helpt een klein tikje op de neus of snappen ze heel dat concept niet?

aan de andere kant staat er ook al 1,5 jaar een houten (gebeitste) picknicktafel en daar hebben ze nog nooit ook maar 1 tand ingezet. Wellicht komt dat door de beits en moet ik de onderste 15cm vd palen beitsen

Ik vind het trouwens wonderbaarlijk hoe bij mij mijn kippen en konijnen samenleven. De konijnen drinken enkel nog uit de grote ronde drinkbak die bij de kippen staat (hun eigen drinkfles kijken ze niet meer naar om) en de kippen leggen tegenwoordig hun eieren op de bovenverdieping van het konijnenhok, daar waar de konijnen ooit standaard poepten _O-
Ik ben al jaren geleden afgestapt van de drinkflesjes voor de konijnen en geef ze ook water in een gewoon bakje. Het komt voor mij zoveel logischer over om uit een bak te drinken dan aan een flesje te lurken. En dan vragen mensen mij soms verbaasd of de konijnen wel uit een bakje kunnen drinken :D

Kun je nagaan hoe ingeburgerd die flesjes zijn.
pi_193460885
Hallo allemaal <3

Ik heb heel lang konijnen gehad; dierenwinkelkieren, jonkies van familie, vondelingetjes, asieldieren...

Nu heb ik twee kinderen :+ En het is hun liefste wens; een konijn.
En ik weet dat konijnen geen knuffeldieren zijn, dat de zorg vooral op mij komt sowieso.
Ze komen in een hok buiten (maar, komen in januari/februari dus wellicht eerst binnen ivm kou), en we nemen er twee als maatjes O+

Ik zat eerst de denken aan Vlaamse Reuzen, ivm hun zachtaardige karakter. Maar die zijn misschien wat groot :') (dat vindt vooral mijn man :+ ).

Iemand andere tips voor lieve konijntjes? Sowieso helpt het wellicht dat/als ze in het begin binnen zitten en we ze jong willen aanschaffen. En uiteraard kijken we ter plekke hoe ze zijn/doen om in te schatten wat voor karakter ze hebben. Maar, tips? Tricks? Adviezen?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_193461354
Er zitten veel konijnen in de opvang. Daar zitten soms ook zwangere voedsters die een nestje krijgen en die jongen plaatsen ze dan ook uit als ze oud genoeg zijn. Zij kunnen je ook helpen koppelen.
Ik weet geen specifiek ras wat bekend zou staan als zachtaardig, maar ik had ooit een koppel hangoor konijnen die enorme goedzakken waren.
pi_193468701
Ik heb ook de ervaring dat hangoren echt heel lief zijn - heb er lang geleden 2 uit een dierenwinkel gehad en eentje van een fokker (Nederlandse hangoor dwerg - een afdankertje). Overigens lijkt het erop dat als ze klein zijn en je ze veel aandacht geeft ze ook echt aanhankelijker worden. Ik heb ook kleurdwerg gehad vanaf 10 weken oud en die werd ook heel aanhankelijk. Dus het ligt volgens mij ook vooral aan de aandacht die je het konijn geeft (en worteltjes en zo geven om te paaien helpt ontzettend goed ;) ) en minder aan het ras. Maar over het algemeen geldt wel: hoe groter hoe meer goedzak en hoe liever ze in basis zijn.

Nu heb ik een Teddy Widder van de kinderboerderij met de mededeling dat "de mensen er geen tijd meer voor hadden", maar volgens mij heeft deze nooit aandacht gehad waardoor deze ontzettend schuw en bang is en zelfs na 3 jaar bij mij krijg ik dat er niet uit (terwijl ik al 25 jaar konijnen heb) - ik vind het dus wel zielig en laat hem maar zijn gang gaan. En zelfs met een maatje is dat niet veranderd (die is pas overleden), maar hij lijkt zelfs gelukkiger zonder maatje (nu zonder maatje is hij niet meer bang als je langs de ren loopt, is hij minder schuw en hij doet binkies iedere ochtend O+ ). Dus ik laat het nu maar even zo.
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 12:39:17 #148
155227 crew  Guppy
dus
pi_193468902
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 23:08 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Dat werkt in het geheel niet. Gewoon niet doen ook, want de kans dat ze een angst voor je handen ontwikkelen is erg groot. Een plantenspuit is dan wellicht een betere optie. Maar mijn ervaring is dat ze heel goed weten wat niet mag, en het dan gaan doen als niemand kijkt :D

Hier overigens ook geen drinkflessen, maar bakjes :)

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:53 schreef tombolafan het volgende:
Hallo allemaal <3

Ik heb heel lang konijnen gehad; dierenwinkelkieren, jonkies van familie, vondelingetjes, asieldieren...

Nu heb ik twee kinderen :+ En het is hun liefste wens; een konijn.
En ik weet dat konijnen geen knuffeldieren zijn, dat de zorg vooral op mij komt sowieso.
Ze komen in een hok buiten (maar, komen in januari/februari dus wellicht eerst binnen ivm kou), en we nemen er twee als maatjes O+

Ik zat eerst de denken aan Vlaamse Reuzen, ivm hun zachtaardige karakter. Maar die zijn misschien wat groot :') (dat vindt vooral mijn man :+ ).

Iemand andere tips voor lieve konijntjes? Sowieso helpt het wellicht dat/als ze in het begin binnen zitten en we ze jong willen aanschaffen. En uiteraard kijken we ter plekke hoe ze zijn/doen om in te schatten wat voor karakter ze hebben. Maar, tips? Tricks? Adviezen?
Voordeel van Vlaamse Reuzen: je tilt ze niet zo makkelijk op. En met name kinderen niet. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn en of je ze goed kunt uitleggen dat konijntjes het optillen Heel Erg Eng vinden, maar als ze gewoonweg te groot zijn, scheelt dat al ;)

Er zitten ook opvallend veel grote konijnen (niet per se Vlaamse Reuzen) in opvangen. Dus keuze genoeg! Ik zou sowieso voor een opvang gaan. Daar zitten heel erg vaak zwangere voedsters met nestjes die ook weer een plaatsje zoeken. Jaarrond ook nog, want konijnen... En de medewerkers van een opvang zijn vaak erg goed op de hoogte van de karaktertrekken van de konijnen die daar wonen.
pi_193468944
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:39 schreef Guppy het volgende:

[..]

Dat werkt in het geheel niet. Gewoon niet doen ook, want de kans dat ze een angst voor je handen ontwikkelen is erg groot. Een plantenspuit is dan wellicht een betere optie. Maar mijn ervaring is dat ze heel goed weten wat niet mag, en het dan gaan doen als niemand kijkt :D

Hier overigens ook geen drinkflessen, maar bakjes :)
[..]

Voordeel van Vlaamse Reuzen: je tilt ze niet zo makkelijk op. En met name kinderen niet. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn en of je ze goed kunt uitleggen dat konijntjes het optillen Heel Erg Eng vinden, maar als ze gewoonweg te groot zijn, scheelt dat al ;)

Er zitten ook opvallend veel grote konijnen (niet per se Vlaamse Reuzen) in opvangen. Dus keuze genoeg! Ik zou sowieso voor een opvang gaan. Daar zitten heel erg vaak zwangere voedsters met nestjes die ook weer een plaatsje zoeken. Jaarrond ook nog, want konijnen... En de medewerkers van een opvang zijn vaak erg goed op de hoogte van de karaktertrekken van de konijnen die daar wonen.
Thanks. Inmiddels doen ze er überhaupt niks mee merk ik dus niks asn de hand.
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 13:24:07 #150
155227 crew  Guppy
dus
pi_193469513
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:43 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Thanks. Inmiddels doen ze er überhaupt niks mee merk ik dus niks asn de hand.
Hahaha, goed om te horen :D

Ik moet hier altijd zo lachen. Om een of andere reden vind Benjamin onze slaapkamer heel boeiend en wil ie daar altijd in. Maar hij weet dat het niet mag. Dus doet ie het niet als wij erbij zijn. Máár als we dan even in de keuken zijn, hoor op opeens "trip trip trip" naar de slaapkamer. En zodra we dan terugkomen gaat ie heel snel weer eruit :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')