abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188276476
TS krijgt een nieuwe uitdaging aangeboden, in September contract tekenen en op 2 januari beginnen.
Echter wanneer is het verstandig om mijn huidige contract op te zeggen? In september of eind november?
Een ding is zeker, mijn huidige werkgever krijgt een hartverzakking als ik weg ga.
Ik ben hier echter aan het vastroesten en kan ¤8000 meer verdienen met minder verantwoordelijkheden, 20 uur minder reistijd en betere werktijden.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_188276485
Ligt aan je werkgever en de band er mee. Ik heb hetzelfde gehad als jou, niet qua arbeidsvoorwaarden wel qua tijdsbestek. Heb het gemeld in september zodat ze de tijd hadden om een vervanger te zoeken. Wat ze uiteindelijk toch niet gedaan hebben maar goed:D

Wat denk je zelf wat het beste is?
pi_188276506
als andere kans zeker is zsm heb je nog opzeg termijn natuurlijk
Do what you love, love what you do!
pi_188276523
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 07:38 schreef Bastoenie het volgende:
Ligt aan je werkgever en de band er mee. Ik heb hetzelfde gehad als jou, niet qua arbeidsvoorwaarden wel qua tijdsbestek. Heb het gemeld in september zodat ze de tijd hadden om een vervanger te zoeken. Wat ze uiteindelijk toch niet gedaan hebben maar goed:D

Wat denk je zelf wat het beste is?
Ik denk zelf begin Oktober, hebben ze nog 3 maanden.
pi_188276530
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2019 07:57 schreef halfway het volgende:

[..]

Ik denk zelf begin Oktober, hebben ze nog 3 maanden.
en dat heb je ook aan je werkgever medegedeeld?
denk dat dat ok is nl, maar moeten ze het wel weten ook
  Moderator zondag 4 augustus 2019 @ 07:59:38 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_188276532
Als ze je met de nek aan gaan kijken laat. Als ze je daarom waarderen en het accepteren direct.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_188276533
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 07:51 schreef kree het volgende:
als andere kans zeker is zsm heb je nog opzeg termijn natuurlijk
Die is 1 maand en dan aan het eind van de periode echter pas opzeggen als het contract rond is natuurlijk. Mondeling heeft niemand wat aan.
pi_188276539
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 07:59 schreef kree het volgende:

[..]

en dat heb je ook aan je werkgever medegedeeld?
denk dat dat ok is nl, maar moeten ze het wel weten ook
Lees jij wel?
pi_188276545
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2019 07:59 schreef halfway het volgende:

[..]

Die is 1 maand en dan aan het eind van de periode echter pas opzeggen als het contract rond is natuurlijk. Mondeling heeft niemand wat aan.
overleggen gewoon mits je zeker weet dat je wel weer bij nieuwe baan aan de slag kunt
pi_188276772
waarom rekening houden met oude werkgever? believe me, je kan het toch nooit goed doen. Ik zou voor de optie gaan die jou t minste stress bezorgd
pi_188276781
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 08:01 schreef kree het volgende:

[..]

overleggen gewoon mits je zeker weet dat je wel weer bij nieuwe baan aan de slag kunt
Dit. Opzeggen nadat je alles op papier geregeld hebt bij je nieuwe baan. Dus dat zal dan sept / okt zijn
pi_188276817
Heb ik ook meegemaakt, maar ik kon beginnen op 1 december en kreeg dit te horen op 30 november... dit was best klote voor mijn werkgever om nog een vervanger te zoeken (hij kreeg overigens ook een hartverlamming toen ik ging) ik lag best goed met hem en had er best spijt van dat ik op zo een korte termijn moest opzeggen. Als ik jou was zou ik dit op tijd aangeven, zo zadel je je werkgever niet met een probleem op want om een nieuwe kracht te zoeken in december is niet zo makkelijk.

Congratz met je nieuwe baan btw.
Ik was hier...
pi_188276943
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 08:47 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Dit. Opzeggen nadat je alles op papier geregeld hebt bij je nieuwe baan. Dus dat zal dan sept / okt zijn
ja inderdaad voor je erover gaat praten zou ik ff de papieren op orde hebben
dit kan heel fucked up aflopen nl als je niet je zaakjes heb geregeld

niks zeggen dus voor je papier contract heb van nieuwe werkgever

[ Bericht 4% gewijzigd door kree op 04-08-2019 09:20:07 ]
pi_188277230
Sowieso pas opzeggen nadat je het nieuwe contract getekend hebt. Maar de keuze tussen 1 of 3 maanden vooraf laten weten zal afhangen van hoe je denkt dat je werkgever er mee omgaat.

3 maanden is fijn voor de werkgever zodat je je vervanging goed kan inwerken en de boel goed afsluiten. Maar het is ook mogelijk dat je baas direct in de verdediging schiet en je de komende 3 maanden dan alleen nog maar kutklusjes hebt waarbij je letterlijk je tijd uitzit.

Een en ander zal dus afhangen van hoe je denkt dat je baas het opvat. Wil je het veilig spelen, dan zou ik het absolute minimum aanhouden en dus een maandje van te voren pas opzeggen.
pi_188277338
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 09:46 schreef Lola69 het volgende:
Sowieso pas opzeggen nadat je het nieuwe contract getekend hebt. Maar de keuze tussen 1 of 3 maanden vooraf laten weten zal afhangen van hoe je denkt dat je werkgever er mee omgaat.

3 maanden is fijn voor de werkgever zodat je je vervanging goed kan inwerken en de boel goed afsluiten. Maar het is ook mogelijk dat je baas direct in de verdediging schiet en je de komende 3 maanden dan alleen nog maar kutklusjes hebt waarbij je letterlijk je tijd uitzit.

Een en ander zal dus afhangen van hoe je denkt dat je baas het opvat. Wil je het veilig spelen, dan zou ik het absolute minimum aanhouden en dus een maandje van te voren pas opzeggen.
denk niet want motivatie is dan al weg. maargoed alleen met getekend contract;. dan overleggen
pi_188278141
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 09:46 schreef Lola69 het volgende:

Kutklusjes valt wel mee, ik ben leidinggevende dus ik bepaal wat er moet gebeuren.
pi_188278240
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2019 11:15 schreef halfway het volgende:
, ik ben leidinggevende
En dan niet kunnen bedenken wanneer je je werkgever moet vertellen dat je weggaat...
Wat heb je liever als één van jouw medewekers aan jou komt vertellen dat-ie weggaat? Hoor je dat liever kort of lang van te voren?
So we just called him Fred too
pi_188278367
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 11:23 schreef Cothen het volgende:

[..]

En dan niet kunnen bedenken wanneer je je werkgever moet vertellen dat je weggaat...
Wat heb je liever als één van jouw medewekers aan jou komt vertellen dat-ie weggaat? Hoor je dat liever kort of lang van te voren?
De wettelijke termijn is 1 maand, er heeft nog nooit iemand zich eerder afgemeld.
Verder is het maar een zakelijke overeenkomst, daar komen wat mij betreft geen emoties bij kijken.
Hard? Ja. Maar in het verleden ben ik er ook na 23 jaar zonder emotie uitgetrapt
Dus het doet mij eigenlijk weinig meer.
  zondag 4 augustus 2019 @ 11:34:12 #19
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188278405
Zodra het contract met de nieuwe werkgever is getekend zeggen dat je weggaat. Wat natuurlijk binnen de opzegtermijn moet zijn.
Op die manier kun je rustig afbouwen, je vakantiedagen nog opnemen, bijvoorbeeld om dingen voor je nieuwe baan te regelen, je kennisoverdracht doen (documenteren of mensen inwerken).

Hier meegemaakt dat iemand een maand van tevoren opzegde (dat mocht contractueel), en met opname van vakantiedagen was er nog zo'n anderhalve week om zaken over te dragen. Dat bezorgde iedereen stress want dat was veel te kort, vooral omdat de beoogde opvolgers ook wat verlofdagen hadden opgenomen.
pi_188279083
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2019 11:31 schreef halfway het volgende:

[..]

De wettelijke termijn is 1 maand, er heeft nog nooit iemand zich eerder afgemeld.
Verder is het maar een zakelijke overeenkomst, daar komen wat mij betreft geen emoties bij kijken.
Hard? Ja. Maar in het verleden ben ik er ook na 23 jaar zonder emotie uitgetrapt
Dus het doet mij eigenlijk weinig meer.
Je weet dus al dat je het toch een maand vantevoren gaat doen, niet eerder?
  zondag 4 augustus 2019 @ 13:35:43 #21
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_188280255
Ik vind de periode tussen tekenen en beginnen wat lang. Kan je niet eerder beginnen?

Opzeggen zou ik pas op het laatst mogelijke moment als ik jou was, hoe goed de verhouding met je werkgever ook is, het wordt na opzeggen een stuk minder.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_188280508
ik kan geen reden bedenken waarom het voor jou beter zou zijn om eerder dan noodzakelijk op te zeggen.
verder doet bijna iedereen het aan het eind van de maand (dus 4 weken) en daar wordt toch ook nooit moeilijk over gedaan?
pi_188286642
Zodra je officieel contract hebt gelijk je wergever inlichten, voor hem fijn en voor jou ook om fe overdracht te regelen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_188287674
30 november en dan moet je in brief staan dat je per 31 december opzegt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_188288797
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 13:53 schreef fespo het volgende:
ik kan geen reden bedenken waarom het voor jou beter zou zijn om eerder dan noodzakelijk op te zeggen.
verder doet bijna iedereen het aan het eind van de maand (dus 4 weken) en daar wordt toch ook nooit moeilijk over gedaan?
Fatsoen. Dat je de tent verlaat, hoeft niet te betekenen dat je schijt aan alles hebt, zeker als je er altijd met een prima relatie gewerkt hebt.
Je kiest eerst voor jezelf (contract tekenen), maar dan maak je het je huidige werkgever wel makkelijker door het tijdig aan te geven en niet het wettelijk minimum. Kunnen zij er op inspelen en je kan altijd nog ervoor kiezen om het nog niet de hele organisatie te laten weten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')