abonnement Unibet Coolblue
pi_188262107
De promo: https://www.dumpert.nl/me(...)ij_slimste_mens.html

quote:
Watje. Homootje. Flikker. Pisnicht. Nicolaas Veul hoort deze woorden al zijn hele leven. Soms als grapje, soms als scheldwoord. Vaak als iets ertussenin. Wat voor de een normaal taalgebruik is, ervaart de ander als een belediging of een vorm van homofobie. Terwijl er discussie wordt gevoerd 'of je nog wel alles kan zeggen in dit land', onderzoekt Nicolaas in 'Pisnicht: The Movie' wat de impact is van deze woorden op (jonge) homo’s.

Aanleiding voor deze persoonlijke documentaire is de discussie die ontstond nadat Youp van 't Hek het woord 'pisnicht' gebruikte in zijn show en NRC-column en er in Veronica Inside ook homograppen werden gemaakt. 'Minderheden moeten niet zeuren', klonk het toen daar kritiek op kwam. 'Homo' roepen of een homograpje maken; het gebeurt veel en het lijkt redelijk normaal.

Nicolaas onderzoekt welke wereld er schuilt achter deze discussie en zoekt naar antwoorden op vragen als: Ben je een zeikerd als je iets van deze grappen zegt? En waarom? Welke denkbeelden zitten er achter de grappen? En welke impact hebben dit soort woorden op jonge lhbt'ers?

In Pisnicht: The Movie zoekt Nicolaas uit hoe tolerant Nederland is op het gebied van homoseksualiteit. Hij staat in voetbalkleedkamers waar het woord homo veel wordt gebruikt, hij gaat naar scholen waar #nohomo de laatste trend is op social media. Ook polst hij bij mensen op straat hoe beladen het woord homo is als je hen zo aanspreekt. Hij merkt al snel op dat humor en homofobie soms dwars door elkaar heen lopen.

Nicolaas praat met homo’s uit alle uithoeken van het land en reflecteert met zijn vader op zijn eigen opgroeien. Hoe is het om als gay op te groeien in een heterowereld? En als je dat weet, hoe kijk je dan aan tegen homograppen?
quote:
Nicolaas:
'Het woord homo gebruiken lijkt vrij normaal en lang niet iedereen bedoelt er iets mee. Deze film is geen betoog om woorden of grappen te verbieden, maar ik wil inzicht geven in wat het het betekent om als homo op te groeien en continu geconfronteerd te worden met het feit dat je anders bent en volgens sommigen minder of zelfs vies. We denken we dat we tolerant zijn, maar zoals je zal zien blijkt dat in de realiteit echt anders. En dat is niet zonder gevolgen.'
Te zien op: https://www.npostart.nl/3doc/01-08-2019/VPWON_1303991

[ Bericht 2% gewijzigd door zoem op 05-08-2019 12:06:04 ]
  Moderator zaterdag 3 augustus 2019 @ 08:46:01 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_188262164
Oh ff kijken :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  PR/Manusje van alles zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:13:54 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_188264778
Is er echt een markt voor zulke jankverhalen?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_188265342
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 13:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Is er echt een markt voor zulke jankverhalen?
Ellie Lust kijkt
  zaterdag 3 augustus 2019 @ 22:04:01 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_188273155
Youp van het Hek is een debiele sputterende alcoholist, dat is vast ook niet beledigend dan.
Humor is een grap maken. Gewoon homo roepen heeft weinig met humor te maken.
pi_188274009
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 13:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Is er echt een markt voor zulke jankverhalen?
Er zijn ook mensen die gewoon kijken ipv vooringenomen conclusies trekken uit het inleidende tekstje.

Ik vreesde het ook een beetje, maar de docu zelf is wel degelijk erg genuanceerd en geen eenzijdig jankverhaal.

Ben benieuwd wat je ervan vindt nadat je hebt gekeken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2019 22:42:48 ]
pi_188274589
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 13:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Is er echt een markt voor zulke jankverhalen?
Is er een plaats voor mensen die denken dat ze door tegensputteren de voortgang in de wereld tegen kunnen houden?
Of voor mensen die vinden dat iedereen die anders is dan hen niet zo moet zeuren?
dag
  maandag 5 augustus 2019 @ 09:55:50 #8
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_188294311
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 13:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Is er echt een markt voor zulke jankverhalen?
Net zoals er hier op fok een markt is voor jankverhalen van users die na confrontatie van die ene boot op de pride meteen zonder verdieping haarfijn willen blèren met veel voorkomende vooroordelen over (en niet met, zoals in deze docu) de community. Ofwel: having the privilege of wanting to see the world burning without being on fire yourself.
put
your
clothes
on!
  PR/Manusje van alles maandag 5 augustus 2019 @ 10:38:12 #9
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_188294772
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 23:07 schreef Peter het volgende:

[..]

Is er een plaats voor mensen die denken dat ze door tegensputteren de voortgang in de wereld tegen kunnen houden?
Of voor mensen die vinden dat iedereen die anders is dan hen niet zo moet zeuren?
Ik vind het lastig rijmen dat we ons hier zo druk maken over de zogenoemde 'kleedkamerpraat' en af en toe een verdwaalde grap waarvan je iets kunt vinden dat we er diverse programma's of docu's aan wijden. Terwijl we aan de andere niets zeggen of doen tegen stelselmatige onderdrukking van mensen. Kijk naar de kerk; christelijk en islamitisch, geweld in AZC's, geweld op straat. Om dan nog maar te zwijgen over de behandeling van homo's in het buitenland.

Net als met het interview met Johan Derksen. Nou nou, wat een schande was dat. Hij heeft een mening waar je wat van kunt vinden en het AD staat vol met reacties alsof hij persoonlijk verantwoordelijk is voor al het slechte wat de LGBT-gemeenschap aan wordt gedaan terwijl er een politieke partij in de regering zit die tegen het homohuwelijk heeft gestemd en dat nog steeds is. De beeldvorming in de media is heel erg gericht op wat de 'gewone man' allemaal doet om homo's het leven zuur te maken. (Waar je natuurlijk echt wel schade aanricht bij mensen die kwetsbaar zijn; de situaties die geschetst worden in de OP.) Terwijl de echte winst volgens mij te halen valt bij het verkrijgen van gelijke behandeling / rechten op een hoger niveau. Het mogen adopteren van kinderen, geven van bloed, enz. enz. enz.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_188294868
De promo: https://www.dumpert.nl/me(...)ij_slimste_mens.html

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2019 10:53:08 ]
  † In Memoriam † maandag 5 augustus 2019 @ 10:50:20 #11
368283 ato
pi_188294909
Wat ik goed van de VPRO programma's vind, is dat het 2 kanten uitlicht en geen idee opdringt.
Ik vond het een prima programma.
Life can be a bitch, so like it..
pi_188294915
quote:
11s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ik vind het lastig rijmen dat we ons hier zo druk maken over de zogenoemde 'kleedkamerpraat' en af en toe een verdwaalde grap waarvan je iets kunt vinden dat we er diverse programma's of docu's aan wijden. Terwijl we aan de andere niets zeggen of doen tegen stelselmatige onderdrukking van mensen. Kijk naar de kerk; christelijk en islamitisch, geweld in AZC's, geweld op straat. Om dan nog maar te zwijgen over de behandeling van homo's in het buitenland.

Net als met het interview met Johan Derksen. Nou nou, wat een schande was dat. Hij heeft een mening waar je wat van kunt vinden en het AD staat vol met reacties alsof hij persoonlijk verantwoordelijk is voor al het slechte wat de LGBT-gemeenschap aan wordt gedaan terwijl er een politieke partij in de regering zit die tegen het homohuwelijk heeft gestemd en dat nog steeds is. De beeldvorming in de media is heel erg gericht op wat de 'gewone man' allemaal doet om homo's het leven zuur te maken. (Waar je natuurlijk echt wel schade aanricht bij mensen die kwetsbaar zijn; de situaties die geschetst worden in de OP.) Terwijl de echte winst volgens mij te halen valt bij het verkrijgen van gelijke behandeling / rechten op een hoger niveau. Het mogen adopteren van kinderen, geven van bloed, enz. enz. enz.
Had je nou al gekeken dan ipv op de OP voort te borduren? Ik kan je post namelijk niet echt rijmen met de docu waarin wel herhaaldelijk duidelijk wordt gemaakt dat een verdwaalde grap of een enkele mening niet echt het punt is.
  PR/Manusje van alles maandag 5 augustus 2019 @ 10:56:16 #13
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_188294997
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:50 schreef Chia het volgende:

[..]

Had je nou al gekeken dan ipv op de OP voort te borduren? Ik kan je post namelijk niet echt rijmen met de docu waarin wel herhaaldelijk duidelijk wordt gemaakt dat een verdwaalde grap of een enkele mening niet echt het punt is.
Ik heb nog niet gekeken. Dacht dat hij pas over een tijdje zou verschijnen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_188295031
quote:
11s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ik heb nog niet gekeken. Dacht dat hij pas over een tijdje zou verschijnen.
Hij is al verschenen en terug te kijken. :P Volgens mij afgelopen donderdag uitgezonden?
https://www.npostart.nl/3doc/01-08-2019/VPWON_1303991
  Moderator / Redactie Sport / Devops maandag 5 augustus 2019 @ 12:11:16 #15
176766 crew  zoem
zoemt
pi_188296003
quote:
Geniale promo. Lekker plat, maar dat contrasteert zo lekker met de preutsheid van De Slimste Mens.
pi_195879273
Super goed
pi_195879719
quote:
11s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ik heb nog niet gekeken. Dacht dat hij pas over een tijdje zou verschijnen.
Aangezien het topic nu toch al gekickt is, nog gekeken?
pi_195879833
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:20 schreef Blanchewalker het volgende:
Super goed
Jij hebt de docu gekeken begrijp ik?
pi_195897042
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:55 schreef Chia het volgende:

[..]

Jij hebt de docu gekeken begrijp ik?
Ik heb deze film bekeken op de moviebox app, je kunt ook meer filmpjes bekijken op deze app. Bedankt

[ Bericht 15% gewijzigd door Blanchewalker op 28-10-2020 05:25:08 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')