quote:Op woensdag 21 augustus 2019 23:04 schreef ppuck het volgende:
[..]
Zeg gast,
ik geloof dat jij het nog niet helemaal begrepen hebt. De weekopdracht is een ontwerp met een prototype. In het geval van die luie Christiaan is dat één bloempotje. Ik geloof dat je over zit te drijven.
Het idee om de dames van het dorp die dingen later te laten schilderen, is helemaal zo dom nog niet. Christiaan moet zijn zoontje coachen en hele lappen tekst tiepen voor die geweldige wipsite van hem, dus die heeft geen tijd. En Kirsten moet de godganse dag haar echtgenoot in de gaten houden om ervoor te zorgen dat ie niet moe wordt, dat ie geen ongeluk krijgt en niks (geen parasol, geen auto) kapot maakt.
Zo blijven de kosten beperkt en hebben de bewoners van het dorp er iets aan.
Denk dat jij het niet helemaal begrijpt. De weekopdracht is voor de deelnemers niet de bewoners. Maar zag in een teaser voor morgen al dat hij ze aan de gang heeft gekregen, maar wat mij betreft verdiend hij vrijdag niet de prijs, dat moge duidelijk zijn....quote:Op woensdag 21 augustus 2019 23:04 schreef ppuck het volgende:
[..]
Zeg gast,
ik geloof dat jij het nog niet helemaal begrepen hebt. De weekopdracht is een ontwerp met een prototype. In het geval van die luie Christiaan is dat één bloempotje. Ik geloof dat je over zit te drijven.
Het idee om de dames van het dorp die dingen later te laten schilderen, is helemaal zo dom nog niet. Christiaan moet zijn zoontje coachen en hele lappen tekst tiepen voor die geweldige wipsite van hem, dus die heeft geen tijd. En Kirsten moet de godganse dag haar echtgenoot in de gaten houden om ervoor te zorgen dat ie niet moe wordt, dat ie geen ongeluk krijgt en niks (geen parasol, geen auto) kapot maakt.
Zo blijven de kosten beperkt en hebben de bewoners van het dorp er iets aan.
Die hele familie Rutten, eigenlijk moet ik zeggen Elisa is obsessief bezig en willen alles maar te gelijk. Een camper terrein openen terwijl er nog geen voorzieningen zijn....gotspe!quote:Op donderdag 22 augustus 2019 00:45 schreef golfer het volgende:
[..]![]()
Niet vergeten dat ook de familie Rutten het HEEL druk heeft met op het strand liggen, gayspellletjes doen met een waterding en vooral met een camping waaraan nog niks is gedaan even versieren met een lintje en die dan door maar liefst 2 burgemeesters (hoe krijgen ze die zover??) te laten 'openen' zonder dat er schoongemaakt is, sanitair is aangelegd of een supermarkt is geopend (alweer een never-nooit projectje van Elisa?).
Ter faveure van hen: die man werkt wel hard en heeft een aardige graffiti opdracht mooi voltooid.
Tis niet zo moeilijk om een burgemeester in beweging te krijgen hier in ES.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 00:45 schreef golfer het volgende:
[..]![]()
... door maar liefst 2 burgemeesters (hoe krijgen ze die zover??) te laten 'openen' zonder dat er schoongemaakt is...
Het ontwerp en het plan zijn van Kirsten; niet van iemand uit het dorp. Of er nou wel of niet iemand van het dorp met een verfkwast in haar handen zit.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 00:55 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Denk dat jij het niet helemaal begrijpt. De weekopdracht is voor de deelnemers niet de bewoners. Maar zag in een teaser voor morgen al dat hij ze aan de gang heeft gekregen, maar wat mij betreft verdiend hij vrijdag niet de prijs, dat moge duidelijk zijn....
quote:
Is goed ventje. Je zit duidelijk te trollen, en dat is met dubbel L.....de l van...quote:Op donderdag 22 augustus 2019 01:01 schreef ppuck het volgende:
[..]
Het ontwerp en het plan zijn van Kirsten; niet van iemand uit het dorp. Of er nou wel of niet iemand van het dorp met een verfkwast in haar handen zit.
Jij snapt er echt niks van.
En "verdiend"is met dt.
Dat is niet waar.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 00:13 schreef PzKpfw het volgende:
John is de enige die weet wat werken is.
Waarom ben jij geëmigreerd?quote:Op donderdag 22 augustus 2019 00:57 schreef ppuck het volgende:
[..]
Tis niet zo moeilijk om een burgemeester in beweging te krijgen hier in ES.
Het salaris is niet hoog...En dat geldt bijna voor iedereen.
Voor hetzelfde beroep verdienen mensen in ES gemiddeld minder dan de helft dan in NL.
Daarom is emigreren naar ES én werken (of Christiaan heten) een stom plan.
Daar komt de deelnemers nog wel achter.
En meneer Rutten heeft inderdaad een mooi stukje werk gedaan.
Is dat nou graffiti of gravity?
Dt gebruikt je als “de stam” op een d eindigt. De stam vind je meestal door “en” van het hele werkwoord af te halen.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 01:01 schreef ppuck het volgende:
[..]
Het ontwerp en het plan zijn van Kirsten; niet van iemand uit het dorp. Of er nou wel of niet iemand van het dorp met een verfkwast in haar handen zit.
Jij snapt er echt niks van.
En "verdiend"is met dt.
In jouw opzicht misschien.quote:
Voltooidt deelwoordt?quote:Op donderdag 22 augustus 2019 07:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dt gebruikt je als “de stam” op een d eindigt. De stam vind je meestal door “en” van het hele werkwoord af te halen.
Dus: worden - word - ik word - hij wordt
Verdienen - verdien- ik verdien - hij verdient
Dan heb je nog het voltooid deelwoord. Dan komt er wel een d. Hij heeft verdiend. Maar niet bij alle woorden. Daar gebruik je ’t fokschip voor.
En waar is in Nederland? De Randstad of is ook de Achterhoek, Limburg, Noord-Oost Groingen?quote:Op donderdag 22 augustus 2019 09:03 schreef ppuck het volgende:
[..]
Voltooidt deelwoordt?
Wort het fokschip nog ergens anders voor gebruikd?
Geëmigreerd vanwege de relatieve rust, het klimaat, het tempo, de vrijheid, de mensen. Ik werk niet meer. Ik woon "naast" (100m er vanaf) een geitenboer die iedere dag zijn beesten gaat weiden.
Als ik al eens in NL kon, valt me overal op hoe druk het is. Op het vliegveld, op de snelweg, op terassen en hoe weinig tijd mensen hebben voor elkaar. Meestal heb ik er na een paar dagen wel genoeg van.
Hier had ik een afspraak bij de bank en daar waren ze nogal verbaasd dat ik netjes op tijd was. Dat doet hier bijna niemand. Ik nu ook niet meer.
Pensionado of rentenier?quote:Op donderdag 22 augustus 2019 09:03 schreef ppuck het volgende:
Geëmigreerd vanwege de relatieve rust, het klimaat, het tempo, de vrijheid, de mensen. Ik werk niet meer.
Maakt niet uit waar in NL ik ben, ik vind het overal druk vergeleken met ES. Voor een paar km ergens op een NL snelweg, moet ik al achteraan sluiten in de file. Dat is me het afgelopen jaar in ES één keer gebeurd omdat er een ongeluk gebeurd was.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 11:41 schreef NedKelly het volgende:
[..]
En waar is in Nederland? De Randstad of is ook de Achterhoek, Limburg, Noord-Oost Groingen?
In Spanje is het ook druk in en rondom de grote steden.
Heb (nog) geen pensioen of AOW en leven van de rente kan allang niet meer, maar over het algemeen is het hier goedkoper dan in NL.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 11:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Pensionado of rentenier?
Valt er van een Nederland AOW (plus pensioen?) comfortabel in Spanje te leven en zijn er nog bijzondere gunstige (belasting)regels daarvoor?
Maar je werkt niet meer. Waar leef je dan van?quote:Op donderdag 22 augustus 2019 13:33 schreef ppuck het volgende:
Heb (nog) geen pensioen of AOW en leven van de rente kan allang niet meer, maar over het algemeen is het hier goedkoper dan in NL.
Blijkbaar is jouw beleving anders dan die van mij.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 13:36 schreef NedKelly het volgende:
Ik ben net nog van Rotterdam naar Delft over de A20 en A13 gereden, het was super rustig. Dus denk dat je op file gevoelige tijdstippen de weg op gaat dan.
Mijn ouders hebben jaren in de regio Alicante in een gehucht een huis gehad en ik zie op veel plekken op de snelwegen of de weg of supermarkten echt geen verschil met veel plekken in Nederland. Uitgezonderd de grote steden in beide landen dan.
Vliegveld Alicante is trouwens een stuk drukker dan Zestienhoven (Rotterdam Airport).
Rentenieren is leven van de rente van je geld, dat lukt niemand meer.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 13:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar je werkt niet meer. Waar leef je dan van?
De beleving zit vooral in welk gebied je vertoeft en op welk tijdstip.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 14:34 schreef ppuck het volgende:
[..]
Blijkbaar is jouw beleving anders dan die van mij.
Prima. Ik woon er ik en ik zie de verschillen wel.
Einde discussie.
Oh? Dit was niet persoonlijke informatie van je?quote:Op donderdag 22 augustus 2019 14:36 schreef ppuck het volgende:
Rentenieren is leven van de rente van je geld, dat lukt niemand meer.
Je kunt ook gewoon van je geld leven.
Afgezien daarvan vind ik de vraag wel héél persoonlijk.
quote:Op donderdag 22 augustus 2019 09:03 schreef ppuck het volgende:
Geëmigreerd vanwege de relatieve rust, het klimaat, het tempo, de vrijheid, de mensen. Ik werk niet meer. Ik woon "naast" (100m er vanaf) een geitenboer die iedere dag zijn beesten gaat weiden.
Als ik al eens in NL kon, valt me overal op hoe druk het is. Op het vliegveld, op de snelweg, op terassen en hoe weinig tijd mensen hebben voor elkaar. Meestal heb ik er na een paar dagen wel genoeg van.
Hier had ik een afspraak bij de bank en daar waren ze nogal verbaasd dat ik netjes op tijd was. Dat doet hier bijna niemand. Ik nu ook niet meer.
twitter:Jackietweepunt twitterde op donderdag 22-08-2019 om 11:05:47Chris en Kirsten, hoe staat het met integreren? Nou, de weekopdracht vinden wij super belangrijk😕 #polopos #HetSpaanseDorpPolopos reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |