abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188248209
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_188248460
@LS o ja dat klinkt wel een beetje anders dan mijn koffierondjes ja :D Ik merk bij jongere collega's wel dat ze het stressvol vinden als ze in een hok vol managers en directeuren naar binnen moeten voor koffie, daarom sturen ze mij vaak (in ruil voor een lekker koffie, dus winwin). Iedereen is fucking beleefd en correct bij mij, dus ik snap sowieso het probleem niet, maar ze zijn ook nog eens superblij als ze een kopje (totaal niet lekkere) koffie krijgen waar ze zelf niet voor hoeven te lopen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_188248464
Ah, dat verklaart die verzameling blauwe plekken op mijn benen :P

Goedemorgen overigens!
pi_188248487
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 09:48 schreef Candaasje het volgende:
Ah, dat verklaart die verzameling blauwe plekken op mijn benen :P

Goedemorgen overigens!
De opvallendste bij mij komt vooral doordat de deur me irriteerde door niet open te gaan en ik dacht dat het wel zou helpen als ik er keihard met mijn knie tegen aan zou klappen.... Slot zat nog vast.... Dat was een beetje falende ooghandkniecoordinatie :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_188248516
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 09:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
@:LS o ja dat klinkt wel een beetje anders dan mijn koffierondjes ja :D Ik merk bij jongere collega's wel dat ze het stressvol vinden als ze in een hok vol managers en directeuren naar binnen moeten voor koffie, daarom sturen ze mij vaak (in ruil voor een lekker koffie, dus winwin). Iedereen is fucking beleefd en correct bij mij, dus ik snap sowieso het probleem niet, maar ze zijn ook nog eens superblij als ze een kopje (totaal niet lekkere) koffie krijgen waar ze zelf niet voor hoeven te lopen.
:D

Ik herken die angst voor 'de hogere heren' wel, maar dan vanuit het student zijn. En in België is de hiërarchie heel sterk aanwezig. Ik werd ongeveer bewonderend aangekeken en er werd gesproken over 'dapperheid' toen ik medestudenten vertelde dat ik even naar het kantoor van een professor (tevens hoofd faculteit) was gelopen om iets af te geven (prachtig filmpje dat binnen zijn vakgebied past en te groot was om via e-mail te verzenden.) Professor zelf was het geloof ik ook niet echt gewend, maar vond het leuk en pakte nog even speciaal een boek uit de kast om me te laten zien :D .
(Ik klopte natuurlijk wel aan (ook al stond de deur open) en vroeg of ik niet stoorde.)

Wel grappig hoe die dingen werken. Soms ook wel ingewikkeld, met al die titels en toch ook wel cultuurverschilletjes :P
pi_188248524
w/ :( :% :) :% :) :) :) >:O O~) >:O ):O ):O _O- ^O^ >:) ^O^ :( :D

groetjes van mijn grote kleine man.

Wij gaan nu naar het treinmuseum! w/ _O- :W :W
pi_188248527
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 09:50 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

De opvallendste bij mij komt vooral doordat de deur me irriteerde door niet open te gaan en ik dacht dat het wel zou helpen als ik er keihard met mijn knie tegen aan zou klappen.... Slot zat nog vast.... Dat was een beetje falende ooghandkniecoordinatie :@
Auch :X

Ik zit altijd onder de plekken waarvan ik vaak niet eens weet waar ze nu weer vandaan komen. Ik ben gewoon enorm lomp en onhandig dus ik registreer het vaak niet eens meer als ik mijn scheen tegen een tafel ram (tenzij heel hard...)
pi_188248555
Ik vind het knap als mensen weten waar hun blauwe plekken vandaan komen. Ik heb een hele collectie op mijn knieën, schenen en heupen maar geen idee waarvan. Ze zijn in ieder geval niet op hetzelfde moment ontstaan, want ze hebben verschillende kleurtjes en pijnlijkheden :+ En dat terwijl ik al sinds de opname niet meer getraind heb bij de survival :o (okee, wel overal ingeklommen waar in te klimmen viel :') )

Er is in mijn wijk een "beweegroute" gemaakt. Die heb ik zonet gedaan. 2,5 km lopen en 15 verschillende opdrachten zoals squats, box jumps, mountainclimbers, monkeybars, traplopen. Was echt leuk om op die manier een rondje door de buurt te gaan. In een halfuur was ik wel klaar. Er is ook een verbindingsroute naar een beweegroute in een andere wijk, dus ik denk dat ik die volgende keer ga proberen. En ik kan ook andere oefeningen bedenken bij de toestellen en dingen die er onderweg staan O+ :)
pi_188248588
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 09:57 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind het knap als mensen weten waar hun blauwe plekken vandaan komen. Ik heb een hele collectie op mijn knieën, schenen en heupen maar geen idee waarvan. Ze zijn in ieder geval niet op hetzelfde moment ontstaan, want ze hebben verschillende kleurtjes en pijnlijkheden :+ En dat terwijl ik al sinds de opname niet meer getraind heb bij de survival :o (okee, wel overal ingeklommen waar in te klimmen viel :') )

Er is in mijn wijk een "beweegroute" gemaakt. Die heb ik zonet gedaan. 2,5 km lopen en 15 verschillende opdrachten zoals squats, box jumps, mountainclimbers, monkeybars, traplopen. Was echt leuk om op die manier een rondje door de buurt te gaan. In een halfuur was ik wel klaar. Er is ook een verbindingsroute naar een beweegroute in een andere wijk, dus ik denk dat ik die volgende keer ga proberen. En ik kan ook andere oefeningen bedenken bij de toestellen en dingen die er onderweg staan O+ :)
Ik heb ook zo'n route voor de deur. Het ziet er erg leuk uit. Vanuit het raam. Als ik er -donutetend en kruiskrabbend- op neer kijk :@
pi_188248604
quote:

Druktemaker!
pi_188248608
waar is mijn fipo?

wie speelt er hier de baas?
pi_188248621
Moggeh. Zo eens naar Haarlem en omstreken.. :7
pi_188248632
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 10:02 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n route voor de deur. Het ziet er erg leuk uit. Vanuit het raam. Als ik er -donutetend en kruiskrabbend- op neer kijk :@
Ik heb er geen voor mijn deur, maar als ik er een had zou dat ook mij "actie" zijn.
We have far more in common than that which devides us..
pi_188248642
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 10:07 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik heb er geen voor mijn deur, maar als ik er een had zou dat ook mij "actie" zijn.
Laten we dan een hashtag beginnen en een movement starten! #donutgirls ofzo :D
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:09:41 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188248645
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 09:55 schreef Jagärtrut het volgende:
w/ :( :% :) :% :) :) :) >:O O~) >:O ):O ):O _O- ^O^ >:) ^O^ :( :D

groetjes van mijn grote kleine man.

Wij gaan nu naar het treinmuseum! w/ _O- :W :W
Groeten terug van een iets minder kleine man ;)
Veel plezier! Waar ga je?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_188248646
quote:

Goed begin van de dag :D
pi_188248684
Dat klinkt grappig Tele! (Ik weet alleen nooit wat al die oefeningen precies inhouden :P )

Eigenlijk zou ik in Antwerpen ook vaker eens actief over het hindernisparcours moeten (stel je er niet gigantisch veel van voor, het is voor kinderen gemaakt en bestaat vooral uit evenwichtsbalken en wat 'boomstammetjes, maar doordat ze gebruik hebben gemaakt van heuveltjes/hoogteverschillen is wel leuk) maar ik vrees dat ik binnen 3x met een gebroken neus en gekneusde enkels zit :') Ik bedoel, ik heb een week met een blauwe kin rondgelopen nadat ik de "Crow' pose probeerde in huis....
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:18:05 #18
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188248714
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 21:29 schreef fietsie het volgende:
Thnx. Zaterdag rijden we Emmer ff voorbij om daar met de Vieze Diesel Germanien in te rijden :P
Ik zag geen Umweltzone vermeld dus ga niet zo'n sticker scoren (is toch te laat ook)
Oh, lol, ik was zaterdag ook van plan te gaan :D
Geen Umweltzone, klopt, maar die kun je bij een autobedrijf vaak zo halen :Y

Als je rechtsaf moet op de B70, bij de stoplichten, daar staan veel flitskasten ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_188248792
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 10:14 schreef Candaasje het volgende:
Dat klinkt grappig Tele! (Ik weet alleen nooit wat al die oefeningen precies inhouden :P )

Eigenlijk zou ik in Antwerpen ook vaker eens actief over het hindernisparcours moeten (stel je er niet gigantisch veel van voor, het is voor kinderen gemaakt en bestaat vooral uit evenwichtsbalken en wat 'boomstammetjes, maar doordat ze gebruik hebben gemaakt van heuveltjes/hoogteverschillen is wel leuk) maar ik vrees dat ik binnen 3x met een gebroken neus en gekneusde enkels zit :') Ik bedoel, ik heb een week met een blauwe kin rondgelopen nadat ik de "Crow' pose probeerde in huis....
Als je kraaihouding wilt leren, moet je een kussen voor je neerleggen ;) ik ben ook ontelbaar vaak naar voren gekukeld voor ik het kon :')

@Lonaa weet wel wat al die oefeningen inhouden denk ik.
Er staan plaatjes bij alle oefeningen, dus je kunt wel zien wat je moet doen.
Box jumps zijn simpelweg dat je op een hoog ding moet springen. Mountainclimbers zijn dat je in hoge plank gaat liggen (met gestrekte armen dus) en dan om en om je knie richting je elleboog beweegt.
Squats: hurken en weer overeind komen. Voor de asportieve mensen: op een stoel gaan zitten en weer overeind komen.
Monkeybars: een hoog opgehangen horizontale ladder, waar je met je handen aan gaat hangen en dan van de ene kant naar de andere kant van de ladder door je handen te verplaatsen van stang naar stang.
pi_188248801
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 09:54 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:D

Ik herken die angst voor 'de hogere heren' wel, maar dan vanuit het student zijn. En in België is de hiërarchie heel sterk aanwezig. Ik werd ongeveer bewonderend aangekeken en er werd gesproken over 'dapperheid' toen ik medestudenten vertelde dat ik even naar het kantoor van een professor (tevens hoofd faculteit) was gelopen om iets af te geven (prachtig filmpje dat binnen zijn vakgebied past en te groot was om via e-mail te verzenden.) Professor zelf was het geloof ik ook niet echt gewend, maar vond het leuk en pakte nog even speciaal een boek uit de kast om me te laten zien :D .
(Ik klopte natuurlijk wel aan (ook al stond de deur open) en vroeg of ik niet stoorde.)

Wel grappig hoe die dingen werken. Soms ook wel ingewikkeld, met al die titels en toch ook wel cultuurverschilletjes :P
Wat grappig. Ik noemde mijn profs gewoon bij de voornaam. Ben ook met ze wezen stappen tijdens seminars in Londen.
Spoilers!
pi_188248854
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 10:26 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Als je kraaihouding wilt leren, moet je een kussen voor je neerleggen ;) ik ben ook ontelbaar vaak naar voren gekukeld voor ik het kon :')

@:Lonaa weet wel wat al die oefeningen inhouden denk ik.
Box jumps zijn simpelweg dat je op een hoog ding moet springen. Mountainclimbers zijn dat je in hoge plank gaat liggen (met gestrekte armen dus) en dan om en om je knie richting je elleboog beweegt.
Squats: hurken en weer overeind komen. Voor de asportieve mensen: op een stoel gaan zitten en weer overeind komen.
Monkeybars: een hoog opgehangen horizontale ladder, waar je met je handen aan gaat hangen en dan van de ene kant naar de andere kant van de ladder door je handen te verplaatsen van stang naar stang.
Ah ja, het ging bij mij mis toen ik 'terug' wilde. Vol op mijn gezicht :') . Mijn vriend heeft er echt smakelijk om gelachen.

Die oefeningen ken ik trouwens wel zie ik nu na jouw beschrijving, alleen niet bij naam. Squatten kan ik er goed (of nouja, kon.... ik ben mijn bilspieren een beetje kwijt. Maar toen ik nog bodypumpte...), en mijn fysio ging eens uittesten hoe hoog ik kon komen met boxsprings. Dat was hoog :D
pi_188248968
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 10:28 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wat grappig. Ik noemde mijn profs gewoon bij de voornaam. Ben ook met ze wezen stappen tijdens seminars in Londen.
Oh tof!
Ja nee, dat is in België wel echt een dingetje hoor. :D Interactie ín de les is al een heel euvel. Belgen stellen geen vragen. Antwoorden durven ze ook nauwelijks te geven. En in een korte pauze naar de prof lopen om nog even iets na te vragen is ook echt heel erg Nederlands. Aldus mijn Vlaamse vriendin. (Dit alles ook als de prof ongeveer smeekt om een reactie en aangeeft niet verder te gaan voordat er iemand antwoord heeft gegeven, en dan ook gerust 5 minuten wacht.....)

Verder is alles hier "Professor..X...", meneer of mevrouw kennen ze niet. (Ik ben dan ook 'juffrouw X' :D ) In mijn mails begin ik ook altijd maar met 'Geachte', want hoewel ik denk dat een aantal professoren 'Beste' ook wel prima zou vinden, denk ik dat het door een aantal anderen toch minder gewaardeerd zal worden. (Hoewel ze dan soms wel weer hun mails eindigen met 'Professor voornaam (volledig uitgeschreven) achternaam' of zelfs hun titel weglaten.
.
En dan zijn er ook nog de assistent/docenten (ook allemaal PhD-ers) die zich dan wel weer met de voornaam laten aanspreken. Maar of het dan 'je/jij/gij of 'u' is ben ik nog niet over uit. Bij de professoren is het wel 'u', maar 'u' in combinatie met een voornaam kan ook wel weer als amicaal gezien worden. En als je het te overdreven gebruikt, lachen die Belgen je ook nog (stiekem) uit.
.
Verwarrend. Maar ook wel grappig.. Misschien dat het komende jaren nog wel een beetje verandert, als we niet meer met 200 man in een les zitten en het dus ietsje persoonlijker wordt.
pi_188249046
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 10:26 schreef Tele6 het volgende:

[..]

@:Lonaa weet wel wat al die oefeningen inhouden denk ik.
Ik wilde het net zeggen, ik durf crow niet zonder kussentje :D ik kon het zwanger heel goed vanwege het contragewicht :D

Klinkt tof, dat parcours. Over box humos gesproken, mijn kind van 1.30 deed laatst met gemak een boxjump van 60 cm :o
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_188249115
Dat klinkt net als Duitsland @Candaasje . Ik vond het zo mal dat mij lief gedurende een jaar de begeleider van haar masterthesis aansprak met u en professor.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_188249156
Hai. :W
Sterkheidsbaas van alles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')