bronquote:"De zusjes konden niet zwemmen"
De Franse zussen waren met hun ouders en nog twee kinderen op vakantie in het hotel in het zuidoosten van Rhodos. De moeder van de slachtoffers heeft tegen de politie gezegd dat haar dochters niet konden zwemmen.
In eerste instantie hadden ze ook bij het ondiepste van de drie baden gezeten. Dat zou volgens media te zien zijn op bewakingsbeeld. Kennelijk besloten ze later het diepe te proberen.
Op het moment van het ongeluk was er volgens de politie geen toezicht op de zwembaden. De badmeester was toen al naar huis. Het ongeluk gebeurde om 18.30 uur.
Ook in Kreta
Op Kreta is een 8-jarig meisje uit Israel verdronken in een zwembad. Dat gebeurde in Chersonisos. Er is tevergeefs geprobeerd het kind te reanimeren.
Dat ze dood zijn ook wel.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 16:01 schreef Hathor het volgende:
16 en 19 en niet kunnen zwemmen? Dat is toch wel ongelofelijk triest.
Ik zie inderdaad dat ze de tekst ietwat aangepast hebben....quote:
Fransen!quote:Op donderdag 1 augustus 2019 16:05 schreef Saekerhett het volgende:
Er staat nergens wat voor nationaliteit die zussen hebben, op zich wel noemenswaardige informatie.
quote:Op donderdag 1 augustus 2019 16:26 schreef Ship-o-Bricks het volgende:
Ik kan niet zwemmen!
Nou doei, ik ga lekker zwemmen in het zwembad liggen.
Ooit mooi verhaal gehoord van een badmeester. Afrikaans gezin met dozijn kinderen arriveert in zwembad. Kinderen allemaal van een glijbaan af en blijken niet te kunnen zwemmen. Groot alarm, al die badmeesters dat bad in om die kinderen eruit te halen. Ouders staan naast de kant te lachenquote:Op donderdag 1 augustus 2019 15:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Voor ons is leren zwemmen heel normaal, in heel veel landen is dat niet zo. Zo zie je hier ook regelmatig immigranten verdrinken omdat ze nooit hebben leren zwemmen
Badmeester Neuknooit zeker. Wat een kutverhaal.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 16:33 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ooit mooi verhaal gehoord van een badmeester. Afrikaans gezin met dozijn kinderen arriveert in zwembad. Kinderen allemaal van een glijbaan af en blijken niet te kunnen zwemmen. Groot alarm, al die badmeesters dat bad in om die kinderen eruit te halen. Ouders staan naast de kant te lachen
Een Europese afkomst aan mensen toewijzen is nogal een relatieve bezigheid.quote:
Klopt. Mijn Zuid- Amerikaanse vrienden kunnen allemaal niet zwemmen.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 15:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Voor ons is leren zwemmen heel normaal, in heel veel landen is dat niet zo. Zo zie je hier ook regelmatig immigranten verdrinken omdat ze nooit hebben leren zwemmen
Ja helaas is zwemmen niet meer verplicht bij school en moeten de ouders het zelf gaan betalen .quote:Op donderdag 1 augustus 2019 15:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Scheelt wel weer tuig in het zwembad.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 16:48 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Ja helaas is zwemmen niet meer verplicht bij school en moeten de ouders het zelf gaan betalen .
Dus mensen die geen geld te makken hebben kunnen het niet betalen .
Dus er komen nu steeds meer kinderen die niet kunnen zwemmen helaas.
Hier in Nederland zijn er genoeg mogelijkheden voor minima om gratis tot zwemdiploma C te halen.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 16:48 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Ja helaas is zwemmen niet meer verplicht bij school en moeten de ouders het zelf gaan betalen .
quote:Op donderdag 1 augustus 2019 15:39 schreef Harvest89 het volgende:
Triest.
Waarschijnlijk werd er vroeger geen geld beschikbaar gemaakt voor zwemles.
Paniek na de eerste keer kopje onder en het gaat snel verkeerd.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 16:36 schreef Toga het volgende:
Hoe zit dat met instinct trouwens? Toen ik nog niet kon zwemmen kon ik nog boven blijven met de hondjesmethode.
Klopt. Ik heb in China gewoond en de meesten daar konden niet zwemmen. Ik had een Chinese vriendin en die was ook doodsbang voor water. Durfde aanvankelijk het zwembad van mijn appartement niet in, ook niet toen ik liet zien dat het maar een meter diep was en je dus gewoon erin kon staan.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 15:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Waarom gaan ze dan het water in...quote:Op donderdag 1 augustus 2019 15:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Verplicht wanneer het in de school op het programma staat misschien.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 16:11 schreef afterburner het volgende:
Dat is best wel vreemd, gezien ze daar verplicht zwemles hebben op school. Enige wat ik kan bedenken is dat ze vanwege religie niet met zwemles zijn meegegaan, dat is voor zover ik weet de enige manier om onder het verplichte zwemles uit te komen.
(Mijn vader van leraar lichamelijke oefeningen in het Franse onderwijs)
Maw: Zwemlessen in elk jaar, voor zover mogelijk.quote:La natation fera l'objet, dans la mesure du possible, d'un enseignement sur chaque année du cycle.
Nee hoor, die gaan gewoon kwallen op de ligvelden en bij de badhokjes.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 16:53 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Scheelt wel weer tuig in het zwembad.
Dus de scholen die het aanbieden zullen wel in de minderheid zijn. Zwemlessen zijn duur.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 17:21 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Verplicht wanneer het in de school op het programma staat misschien.
Uit het "Annexe 2 Programme d'enseignement du cycle de consolidation":
[..]
Maw: Zwemlessen in elk jaar, voor zover mogelijk.
Zo’n rode vlag is niet voor niks.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 17:36 schreef Bocaj het volgende:
Toch raar hè dat zoiets basic als leren zwemmen of fietsen niet overal belangrijk gevonden wordt...
Ik weet nog dat ik ver voor mijn 10e zowel a en b diploma had en rustig in Spanje de zee in ging bij rode vlag met mijn luchtbedje... En mijn ouders? Die zaten rustig op het strand naar mij te zwaaien als ik weer eens hoestend en proestend boven water kwam na een flinke golf...
Ik ben er voor om kinderen zo snel als mogelijk te leren zwemmen...
Je hebt toch ook al dat baby- of kleuter zwemmen?
Zeker!quote:Op donderdag 1 augustus 2019 17:55 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Zo’n rode vlag is niet voor niks.
Mijn is gewoon duidelijk gemaakt als klein kind dat ik niet bij de sloot of waterbassin mocht spelen toen ik nog geen zwemdiploma had. Het waterbassin mocht nooit trouwens.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 15:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
en doen geen zwembandje omquote:Op donderdag 1 augustus 2019 15:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Twee meiden van 16 en 19 die niet konden zwemmen gaan naar het zwembad... oke..??
quote:Op donderdag 1 augustus 2019 17:36 schreef Bocaj het volgende:
Toch raar hè dat zoiets basic als leren zwemmen of fietsen niet overal belangrijk gevonden wordt...
Ik weet nog dat ik ver voor mijn 10e zowel a en b diploma had en rustig in Spanje de zee in ging bij rode vlag met mijn luchtbedje... En mijn ouders? Die zaten rustig op het strand naar mij te zwaaien als ik weer eens hoestend en proestend boven water kwam na een flinke golf...
Ik ben op plaatsen geweest waar in de wijde omgeving geen water te vinden is waar het dieper dan je knieën is. En zwembaden al helemaal niet. Dan leer je dus geen zwemmen. Ik ken ook best aardig wat chinezen, daarvan kan er maar 1 zwemmen en dat is omdat ze toevallig aan de oever van een meer woonde en haar oma het haar heeft geleerd. Als er geen water in de buurt is, waarom zou je dan leren zwemmen?quote:Op donderdag 1 augustus 2019 17:36 schreef Bocaj het volgende:
Ja, dan wordt het wel wat moeilijk inderdaad... Maar als je dat weet dan zou je zeggen oppassen geblazen met diep water of een zwembad... maar deze Franse meiden waren blijkbaar nieuwsgierig naar het onbekende diepe water...quote:Op donderdag 1 augustus 2019 18:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik ben op plaatsen geweest waar in de wijde omgeving geen water te vinden is waar het dieper dan je knieën is. En zwembaden al helemaal niet. Dan leer je dus geen zwemmen. Ik ken ook best aardig wat chinezen, daarvan kan er maar 1 zwemmen en dat is omdat ze toevallig aan de oever van een meer woonde en haar oma het haar heeft geleerd. Als er geen water in de buurt is, waarom zou je dan leren zwemmen?
Bijzonder triest. Ik wens de nabestaanden veel sterkte toe.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 17:03 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waarom gaan ze dan het water in...
Dat zouden wij inderdaad zeggen ja, maar dat is ook omdat wij ervaring hebben met water en weten hoe gevaarlijk het kan zijn. Als jij nooit hebt gezwommen, niemand kent die kan zwemmen, nog nooit van een verdrinking hebt gehoord en je ziet dan in Nederland bijvoorbeeld 5 jarigen zo het diepe in duiken, dan kan ik me best voorstellen dat je denkt: "Dat is een makkie, ik kan het ook."quote:Op donderdag 1 augustus 2019 18:23 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ja, dan wordt het wel wat moeilijk inderdaad... Maar als je dat weet dan zou je zeggen oppassen geblazen met diep water of een zwembad... maar deze Franse meiden waren blijkbaar nieuwsgierig naar het onbekende diepe water...
Dan kan je ze in het water gooienquote:Op donderdag 1 augustus 2019 17:33 schreef maily het volgende:
[..]
Nee hoor, die gaan gewoon kwallen op de ligvelden en bij de badhokjes.
Je brengt me op een idee...quote:Op donderdag 1 augustus 2019 19:01 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Dan kan je ze in het water gooien
Waarom is er geen zwemboei klaar om te pakkenquote:Op donderdag 1 augustus 2019 17:03 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waarom gaan ze dan het water in...
Zouden ze geweten hebben wat het is?quote:Op donderdag 1 augustus 2019 19:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Waarom is er geen zwemboei klaar om te pakken
[ afbeelding ]
Misschien niet op vliegvakantie gaan naar een hotel met zwembad en eerst ervoor zorgen dat je kinderen niet verdrinken in 2m water.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 16:48 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Survival of the fittest noemen we dat ook weleens.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 15:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
een grote oranje condoom ??quote:Op donderdag 1 augustus 2019 19:25 schreef maily het volgende:
[..]
Zouden ze geweten hebben wat het is?
Mwa, in sommige landen is zwemmen niet bevorderlijk voor je gezondheid. Wegens krokodillen, piranha's, bloedzuigers, parasieten die je penis binnenzwemmen...quote:Op donderdag 1 augustus 2019 17:36 schreef Bocaj het volgende:
Yikes!quote:Op donderdag 1 augustus 2019 19:41 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mwa, in sommige landen is zwemmen niet bevorderlijk voor je gezondheid. Wegens krokodillen, piranha's, bloedzuigers, parasieten die je penis binnenzwemmen...
Die Darwin-award roepers zijn meestal de meest trieste en kortzichtige figuren.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 17:46 schreef Linkse_krijger het volgende:
Pijnlijk gevalletje van een Darwin award.
Nou zul je die niet snel aantreffen in je resortzwembad.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 19:41 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mwa, in sommige landen is zwemmen niet bevorderlijk voor je gezondheid. Wegens krokodillen, piranha's, bloedzuigers, parasieten die je penis binnenzwemmen...
zulke jonge meiden liggen toch altijd op een luchtbedje ??quote:Op donderdag 1 augustus 2019 22:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou zul je die niet snel aantreffen in je resortzwembad.
quote:Op donderdag 1 augustus 2019 19:41 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zal Dries Roelvink niet gebeurenquote:
Mwah, als je bij je volle verstand in een zwembad springt terwijl je niet kunt zwemmen is dat toch wel Darwin Award waardig.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 22:15 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Die Darwin-award roepers zijn meestal de meest trieste en kortzichtige figuren.
Niet als je je al hebt voortgeplant.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 23:57 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Mwah, als je bij je volle verstand in een zwembad springt terwijl je niet kunt zwemmen is dat toch wel Darwin Award waardig.
En toch verdronken er vorig jaar in ons land 112 Nederlanders.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 15:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gefixt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 03:15 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
En toch verdronken er vorig jaar in ons land 112 Nederlanders mensen.
Het was in het dorp Ialysos en afgaand op de foto is het Sentido Ixian Grand hotel.quote:
Dit.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 16:55 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Hier in Nederland zijn er genoeg mogelijkheden voor minima om gratis tot zwemdiploma C te halen.
Van schoolzwemmen( verschilt per gemeente) tot Jeugdsportfonds en andere initiatieven. Er is geen enkele reden te noemen dat je kind geen diploma's heeft.
Als je dat op je 16de nog verteld moet worden heb je zelf ook niet echt opgelet.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 08:44 schreef macca728 het volgende:
Waarom houden de ouders ze dan niet in de gaten of zeggen ze van kijk uit, je kan niet zwemmen dus niet in het zwembad.
En was het dan niet druk dat niemand ze zag verdrinken ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |