Ik vind het raar dat ik blijkbaar verplicht ben te betalen voor zaken waar ik liever niet voor zou willen betalen omdat ik er geen gebruik van maak. Die vrijheid zou je in NL moeten hebben. Ik wil best aansluitkosten betalen mocht ik in de toekomst beslissen weer aangesloten te willen worden.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 16:44 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
Nee snap ik ook wel van de verhuurder uit. Het is niet best voor de radiatoren als deze niet gebruikt worden en sowieso is stadsverwarming al een redelijke aanslag op die dingen.
Maar gewoon domweg, het pand word minder makkelijk verhuurbaar. Plus nog maar de vraag of het technisch haalbaar is in een appartementencomplex EN dat soort gein doet vast geen goed voor de afspraken w.b. collectief.
Maar je maakt er wél gebruik van, ook al zet je de kachel weinig tot niet zelf aan. Zonder de verwarming van het complex zou je nooit toekunnen met wat elektrische radiatoren.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 17:33 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat ik blijkbaar verplicht ben te betalen voor zaken waar ik liever niet voor zou willen betalen omdat ik er geen gebruik van maak.
irrelevantquote:Op donderdag 1 augustus 2019 17:42 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maar je maakt er wél gebruik van, ook al zet je de kachel weinig tot niet zelf aan. Zonder de verwarming van het complex zou je nooit toekunnen met wat elektrische radiatoren.
Totaal niet irrelevant daarom zijn je overige kosten ook zo hoog omdat er met een verliestoeslag gerekend wordt. Het zal helaas voor jou een don quichot strijd gaan worden die je niet kan winnen.quote:
het gaat mij enkel om de vraag of ik het recht heb om mijzelf af te sluiten..quote:Op donderdag 1 augustus 2019 17:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Totaal niet irrelevant daarom zijn je overige kosten ook zo hoog omdat er met een verliestoeslag gerekend wordt. Het zal helaas voor jou een don quichot strijd gaan worden die je niet kan winnen.
dan moet dus de warmte wisselaar “zwarte unit” verwijderd worden. En moet de stijgleiding hufterproof afgewerkt worden. Zodat bovenburen er nooit problemen mee gaan krijgen. “ anders heeft iedereen boven jou geen warmte”quote:
Sja, zo werkt het zo nu en dan. Je bent bij het aangaan van het huurcontract hiermee akkoord gegaan en waarschijnlijk staat daar ook wel een en ander over in dat contract.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 17:33 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat ik blijkbaar verplicht ben te betalen voor zaken waar ik liever niet voor zou willen betalen omdat ik er geen gebruik van maak. Die vrijheid zou je in NL moeten hebben. Ik wil best aansluitkosten betalen mocht ik in de toekomst beslissen weer aangesloten te willen worden.
Maar met de milde winters, wil ik deze gok wel nemen.
Wél relevant.quote:
Nee, dat recht heb je niet, artikel 3c.2 Warmtewet. De leverancier hoeft je opzegging niet te accepteren, want a) Je blijft volop verwarmd worden door het collectieve warmtenet, dus is het technisch niet mogelijk om je volledig af te sluiten en b) je opzegging leidt overduidelijk tot een aanzienlijk blijvend nadeel voor medegebruikers omdat de kosten opeens door minder mensen gedeeld kunnen worden terwijl je wél blijft profiteren van de collectieve verwarming.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 17:54 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
het gaat mij enkel om de vraag of ik het recht heb om mijzelf af te sluiten..
gijzelsysteem dusquote:Op donderdag 1 augustus 2019 18:00 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
dan moet dus de warmte wisselaar “zwarte unit” verwijderd worden. En moet de stijgleiding hufterproof afgewerkt worden. Zodat bovenburen er nooit problemen mee gaan krijgen. “ anders heeft iedereen boven jou geen warmte”
Ik denk dat een Vattenfall/Eneco daar niet aan mee gaan werken.
als je mijn bericht leest, geef ik aan dat hier niets over in het contract staatquote:Op donderdag 1 augustus 2019 18:00 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
Sja, zo werkt het zo nu en dan. Je bent bij het aangaan van het huurcontract hiermee akkoord gegaan en waarschijnlijk staat daar ook wel een en ander over in dat contract.
In de situatie die je schetst, zie ik niet gebeuren dat je verhuurder akkoord gaat met afsluiten.
Ok, duidelijkquote:Op donderdag 1 augustus 2019 18:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wél relevant.
[..]
Nee, dat recht heb je niet, artikel 3c.2 Warmtewet.
Als je dat soort vrijheden wil, moet je niet huren bij de sociale woningbouw.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 17:33 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat ik blijkbaar verplicht ben te betalen voor zaken waar ik liever niet voor zou willen betalen omdat ik er geen gebruik van maak. Die vrijheid zou je in NL moeten hebben. Ik wil best aansluitkosten betalen mocht ik in de toekomst beslissen weer aangesloten te willen worden.
Dat wist je toch toen je je huurcontract ging tekenen ? Waarom heb je dat toen geaccepteerd ?quote:Op donderdag 1 augustus 2019 17:33 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Heb ik gezien, maar ik ga er niet zonder meer van uit dat dat klopt.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 21:49 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
als je mijn bericht leest, geef ik aan dat hier niets over in het contract staat
Dat was @Ivo1985 en dat ging om gas. Ik kan me voorstellen dat warmte een ander (collectiever) verhaal is.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 18:01 schreef Basp1 het volgende:
Er heeft op FOK wel eens een topic gelopen van mensen in een normaal huis die zich met veel problemen wel konden laten afsluiten.
De technische mogelijkheden hebben toch niets te maken met wat dat artikel stelt : namelijk dat je via muren en plafonds meeprofiteert van de collectieve warmtevoorziening, ook al ben je zelf afgesloten.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 22:01 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Ok, duidelijk
Al vind ik dit artikel wel wat multi interpretabel.
Ze kunnen in mijn appartement volgens mij best de hoofdkraan sealen en voorzien van een sensor die een signaal afgeeft als de sealing verwijderd is.
Ik bedoel, ze lezen op afstand ook mijn verbruik af.
Dus in mijn optiek is het technisch mogelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Somebody that I used to know
Dank voor de tag.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 09:02 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dat was @:ivo1985 en dat ging om gas. Ik kan me voorstellen dat warmte een ander (collectiever) verhaal is.
Omdat je van tevoren toch eigenlijk niet kan weten dat je huisje zo lekker warm blijft dat je het helemaal niet nodig hebt, misschien?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 04:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat wist je toch toen je je huurcontract ging tekenen ? Waarom heb je dat toen geaccepteerd ?
Juist dit zie je bij veel blokverwarming en stadsverwarming constructies. Ook al ben je zelf afgesloten, je profiteert nog steeds van het systeem. Dat is ook waarom er niet alleen naar verbruik maar op andere wijzen een rekening wordt samengesteld (zoals vastrecht, oppervlakte etc).quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 09:06 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
: namelijk dat je via muren en plafonds meeprofiteert van de collectieve warmtevoorziening, ook al ben je zelf afgesloten.
Graag gedaan.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 09:23 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dank voor de tag.
Voor TS: Google eens op Reeshofwarmte.
Daar is een clubje wat diverse rechtszaken heeft gevoerd tegen hun stadsverwarming aanbieder, en met succes.
Feitelijk verschillen de argumenten niet zo veel met de gas discussie. Je hebt vanuit Europese regelgeving als consument goede bescherming waaruit onder andere volgt:
- Dat je duurcontracten voor diensten op kunt zeggen.
- Dat de opzegtermijn maximaal een maand bedraagt
- Dat bij opzegging geen belemmerende en bezwaarlijke kosten in rekening gebracht mogen worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |