SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo ongeveer heel vaak komt hier de vraag voorbij waarom n.amen vaak met p.untjes worden g.eschreven. Dit is om te zorgen dat het allemaal wat minder makkelijk te googlen is en je gewoon publiekelijk kan klagen over je buurvrouw die haar pasgeboren dochter Shenayneh heeft genoemd. Zonder angst voor represailles. Dus daarom.
Ik vind van welquote:Op woensdag 31 juli 2019 13:16 schreef Yellowflowery het volgende:
@:Vanyel Is je naam dan wel duidelijk? Als in: je kunt opmaken aan hoe je het schrijft hoe je het uitspreekt?
Haha, nee he. Lijkt ook nog teveel op mijn eigen naam.quote:Op woensdag 31 juli 2019 14:18 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ik wilde bij mijn lijstje ook de naam Linde opperen, maar dat was bij nader inzien ook niet de beste optie.
Leuke opties wel hoor. We zitten wel in deze richting denk ik.quote:Op woensdag 31 juli 2019 14:25 schreef Jentin het volgende:
Even m'n lijstje voor @:yellowflowery opnieuw:
Charlot(te) of gewoon Lotte?
Linde(boom)
Anouk
Fleur
Nanna
Maud
Romée
Romy
Marsha
Esmee
Elin
Ilse
Roos
Rosa
Iris
Rowan
Milou
Myrthe
Sanne/Sanna
Senna
Merel
Laura
Robin
Dat scheelt wel denk ik inderdaad. Dan is het geen probleem, mensen wennen wel snel aan een naam.quote:Op woensdag 31 juli 2019 14:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind van wel
De meeste mensen doen het in een keer goed of spreken een stomme klank uit, maar zijn daarin wel te corrigeren. Sommigen zijn onverbeterlijk, maar dat is het soort dat Sara nog verkeerd zou kunnen uitspreken.
Mijn naam lijkt ook weinig associaties op te roepen, dat scheelt wel ja @:ferrari_rood
Ik ken ook een Sarah die in het Engels uitgesproken wordt, op een of andere manier lees ik haar naam wel altijd in het Nederlands.quote:Op woensdag 31 juli 2019 14:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind van wel
De meeste mensen doen het in een keer goed of spreken een stomme klank uit, maar zijn daarin wel te corrigeren. Sommigen zijn onverbeterlijk, maar dat is het soort dat Sara nog verkeerd zou kunnen uitspreken.
Mijn naam lijkt ook weinig associaties op te roepen, dat scheelt wel ja @:ferrari_rood
Hoi Linda!quote:Op woensdag 31 juli 2019 15:09 schreef Yellowflowery het volgende:
[..]
Haha, nee he. Lijkt ook nog teveel op mijn eigen naam.
Lekker flesje melk voor Heinquote:Op woensdag 31 juli 2019 16:21 schreef MaJo het volgende:
In mijn omgeving is er een trend van ouderwetse Nederlandse namen: H.ein, J.urre, F.loris, A.gnes, D.anielle, B.oris. Wel een verademing met al die hippe namen maar sommigen vind ik echt niet bij babies passen. Met name H.ein
Ik heet Emily, erg trots op en blij mee. Je hoort het zelden in Nederland, het is makkelijk te behappen voor allerlei volk over de hele wereld. Het is geen naam die vaak voorkomt, ik moet er wel vaak bij zeggen dat het de Engelse spelling is en dan weten ze het wel.quote:Op woensdag 31 juli 2019 11:53 schreef Yellowflowery het volgende:
[..]
Zitten zeker hele leuke bij, zoals Molly, Eline, Emily, Julia.
Vesper!quote:Op woensdag 31 juli 2019 10:44 schreef Yellowflowery het volgende:
Even jullie advies gevraagd. Wij krijgen in december een meisje (eerste kind) en we zijn nog driftig op zoek naar namen. We willen geen voorletter B in verband met achternaam (B.oom) en ook willen we grappig bedoelde namen vermijden, dus iets heel botanisch is uitgesloten. Verder minstens twee lettergrepen, omdat de achternaam al kort is, maar niet meer dan vier. Verder niets Fries, mag wel Nederlands, of in ieder geval iets wat in het Nederlands (vooral ivm Leidse familie, lol) mooi is uit te spreken. Graag geen top-10-naam. Ook iets met een normale schrijfwijze en geen gebruiksvoorwerpen oid. Mijn man houdt niet van namen op -er (vindt hij werkwoorden, don't ask).
Ideeen die we zelf (of ik in ieder geval) al hebben zijn: Evy, Emma, Anna, Penny, Lily, Fiona, Ella, Judith, Julia, Astrid, Aster, Matilda/Mathilda/Mathilde, Nat(h)alie, Mia, Audrey, Daphne, Stella, Sigrid, Myrthe.
Ik heb het idee dat ik overal dezelfde soort namen tegenkom, dus hopelijk hebben jullie frisse nieuwe namen. Bedankt alvast!
Wel beter dan al die wannabe namen inderdaad, maar toch, de meeste niet voor mezelf inderdaad.quote:Op woensdag 31 juli 2019 16:21 schreef MaJo het volgende:
In mijn omgeving is er een trend van ouderwetse Nederlandse namen: H.ein, J.urre, F.loris, A.gnes, D.anielle, B.oris. Wel een verademing met al die hippe namen maar sommigen vind ik echt niet bij babies passen. Met name H.ein
Ja, ik zag de vreemdste variaties voorkomen. De jouwe is zeker de beste!quote:Op woensdag 31 juli 2019 16:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heet Emily, erg trots op en blij mee. Je hoort het zelden in Nederland, het is makkelijk te behappen voor allerlei volk over de hele wereld. Het is geen naam die vaak voorkomt, ik moet er wel vaak bij zeggen dat het de Engelse spelling is en dan weten ze het wel.
Ja! Ook mooi... Maar doet me ook weer denken aan de vespers (gebeden in de katholieke kerk). Weet niet of heel veel mensen dat nog weten (mijn studie geweest namelijk) of dat de meeste mensen toch aan James Bond denken.quote:
Ach ja, je went er ook wel aan denk ik. Niet-gangbaar vind ik ook wel leuk, binnen bepaalde grenzen dan. Blij dat dat bij jou dan gelukt is.quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:09 schreef Clubsoda het volgende:
+1 op blij met een niet-gangbare (maar niet zelfgeknutselde naam). Ook al spreken mensen het heel vaak niet direct goed uit. Ik zou al die leuke ijsbrekers over mijn naam niet willen missen, die had ik nooit gehad als ik ook Linda, Saskia of Marieke had geheten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |