abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:22:10 #161
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188482259
Ik klapper echt met m'n oren van die prijzen :o voor een huisje betalen wij toch echt een heeeeeeeeeel stuk minder.

Ff gefeliciteerd met O :).

Fijne vakantie nog Nikki!

Wij mogen na het weekend weer aan de bak, en zijn daarom vandaag op de laatste vakantiedag naar Geofort geweest (vlakbij Gorinchem). Super grote enorme aanrader, wat was dat leuk! Gaan we absoluut nog eens naartoe!
KuikenGuppy
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:27:40 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_188482343
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 20:22 schreef Burdie het volgende:
Ik klapper echt met m'n oren van die prijzen :o voor een huisje betalen wij toch echt een heeeeeeeeeel stuk minder.

Ff gefeliciteerd met O :).

Fijne vakantie nog Nikki!

Wij mogen na het weekend weer aan de bak, en zijn daarom vandaag op de laatste vakantiedag naar Geofort geweest (vlakbij Gorinchem). Super grote enorme aanrader, wat was dat leuk! Gaan we absoluut nog eens naartoe!
Waar ga jij dan in hemelsnaam in een huisje in het hoogseizoen voor zo weinig geld? Dat maakt me wel nieuwsgierig.

Ik zocht ook een huisje voor een weekend, goedkoopste dat ik kon vinden was 550 euro ofzo. Voor een weekend.
Heb dus maar voor 615 euro een grote tent gekocht en ben op de camping gaan staan. Heb ik er in 4 nachten uit :')
disclaimer
pi_188482357
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 08:51 schreef lunapuella het volgende:
Zoveel kinderen zoveel ritmes inderdaad. Ketel gaat elke avond pas rond 20.30 slapen. Hoewel ik benieuwd ben hoe dat straks gaat als hij naar school gaat, dat schijnt toch wel erg vermoeiend te zijn in het begin.
Melba gaat elke avond tussen half acht en acht (soms half negen) naar boven en slaapt tussen half negen en negen (soms half tien)

Elke ochtend om half zeven op.

Er is niks veranderd door school, dit is het gewoon. Zijn ritme. Ik heb lang geprobeerd meer “normaal” te doen qua tijden, maar mijn kind lijkt gewoon op mij - ik kon ook nooit slapen, was s avonds niet moe en had een enorme hekel aan/angst om wakker in bed te liggen.

In de vakantie mag hij opblijven tot de slimste mens is afgelopen, dan hebben wij ook een gezellige avond, en hij vindt dat fantastisch (snapt de vragen niet hoor, maar leeft helemaal mee O+). Dan slaapt hij s ochtends wel uit tot een uur of acht (laatste stukje in ons bed).

O+
Kwak
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:29:52 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_188482383
Hier is de vakantie ook weer voorbij, Henka gaat dus maandag al naar haar nieuwe school :o

Probeer haar komende week nog maar even niet óók nog naar de nieuwe bso te sturen, hopelijk is mijn werk een beetje flexibel :) kan ze vanaf de week daarop de bso er bij gaan proberen.

Vind het toch wel weer veel voor zo'n kleine stumper.
disclaimer
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:32:55 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188482459
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 20:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Waar ga jij dan in hemelsnaam in een huisje in het hoogseizoen voor zo weinig geld? Dat maakt me wel nieuwsgierig.

Ik zocht ook een huisje voor een weekend, goedkoopste dat ik kon vinden was 550 euro ofzo. Voor een weekend.
Heb dus maar voor 615 euro een grote tent gekocht en ben op de camping gaan staan. Heb ik er in 4 nachten uit :')
Ons huisje in Frankrijk kostte geloof ik ¤450 voor een week.
Kwestie van goed zoeken, echt. Wij gaan bijna nooit duur op vakantie.
KuikenGuppy
pi_188482485
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 20:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Waar ga jij dan in hemelsnaam in een huisje in het hoogseizoen voor zo weinig geld? Dat maakt me wel nieuwsgierig.

Ik zocht ook een huisje voor een weekend, goedkoopste dat ik kon vinden was 550 euro ofzo. Voor een weekend.
Heb dus maar voor 615 euro een grote tent gekocht en ben op de camping gaan staan. Heb ik er in 4 nachten uit :')
Tot mijn grote verbazing vond ik ons huisje dus via AirBnB. Een chalet op een camping met volledig ingerichte keuken (verder niet groot of luxe ofzo) voor 350 euro voor een week!

Het kan dus wel, maar is zoeken.

De huisjes in Denemarken in 2016 en Engeland 2017 heb ik ook echt doorgezocht tot ik huisjes vond die minder dan 400 per week waren.
Kwak
pi_188482508
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 20:29 schreef Stormqueen het volgende:
Hier is de vakantie ook weer voorbij, Henka gaat dus maandag al naar haar nieuwe school :o

Probeer haar komende week nog maar even niet óók nog naar de nieuwe bso te sturen, hopelijk is mijn werk een beetje flexibel :) kan ze vanaf de week daarop de bso er bij gaan proberen.

Vind het toch wel weer veel voor zo'n kleine stumper.
Oh spannend! O+ komt vast goed maar toch weer een hele verandering.

Hier nog twee weken vrij. En als ik aan starten met werk denk krijg ik lichte verhoging dus ik negeer het nog even :')
Kwak
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:38:00 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_188482540
Is dat dan ook een beetje acceptabel?
Nja, wij hebben altijd dik luxe vakantie gevierd dus ik koester die herinnering maar ;)
disclaimer
pi_188482564
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 20:34 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Tot mijn grote verbazing vond ik ons huisje dus via AirBnB. Een chalet op een camping met volledig ingerichte keuken (verder niet groot of luxe ofzo) voor 350 euro voor een week!

Het kan dus wel, maar is zoeken.

De huisjes in Denemarken in 2016 en Engeland 2017 heb ik ook echt doorgezocht tot ik huisjes vond die minder dan 400 per week waren.
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 20:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ons huisje in Frankrijk kostte geloof ik ¤450 voor een week.
Kwestie van goed zoeken, echt. Wij gaan bijna nooit duur op vakantie.
Kijk dat zijn beter prijzen! _O_ Maar is dat dan ook op een park met animaaaasie enzo? Want ik vind dat wel echt een must met een kleuter :D zelf van vroeger zulke leuke herinneringen aan :P

Onze safaritent was trouwens gewoon in NL en heb hier nog geen accommodatie gevonden voor minder dan 800-900 euro in het hoogseizoen. Of dan dus in ieder geval niet op campings die niet voldoen aan m’n eisen qua animasie dus :P
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:39:41 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188482574
Sowieso acceptabeler dan kamperen :P.
KuikenGuppy
pi_188482591
O+ Kamperen O+
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:41:59 #172
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188482610
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 20:39 schreef krijgerrtje het volgende:
Kijk dat zijn beter prijzen! _O_ Maar is dat dan ook op een park met animaaaasie enzo? Want ik vind dat wel echt een must met een kleuter :D zelf van vroeger zulke leuke herinneringen aan :P

Nee hoor, gewoon in de Franse middle of nowhere :). Daar heb ik dan weer leuke herinneringen aan van vroeger :P. Vermaken doen we zelf wel.
KuikenGuppy
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:48:01 #173
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188482726
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 08:32 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denk dat de oplossing gewoon is om niet te gaan kamperen :P ik ging vorig jaar een weekendje met kind en de eerste nacht stond het vol met kika-run mensen die enorm luidruchtig gingen slapen, kei-hard snurkten en om 6 uur weer net zo luidruchtig opstonden. Heel onhebbelijk. Ik prijs me nu gelukkig in onze muisstille Engelse cottage.
Ik ben nog wat ambivalent over kamperen met kind. Ik miste wel de rust, die er logischerwijs niet was, maar nul kinderen om hem heen zou Jacob denk ik saai vinden, zeker naarmate hij ouder wordt. Hoe was dat voor jouw zoon? Ga je soms expres ergens heen voor speelkansen?

edit: zelfde vraag aan jou natuurlijk Burdie. Maar jij hebt er 2, dat scheelt misschien?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188482747
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 20:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ons huisje in Frankrijk kostte geloof ik ¤450 voor een week.

Kwestie van goed zoeken, echt. Wij gaan bijna nooit duur op vakantie.
Dat is wel echt heel goedkoop. :o

Wij betaalden nu 950 euro voor een week jungletent, maar dat was wel last minute. En dan staan we dus wel op een camping met véél faciliteiten. Althans, onze camping heeft 200 plekken en is redelijk basic, maar grenst aan een camping waar op dit moment 15.000 mensen verblijven. :') Dat is een compleet dorp met veel animatie, winkelstraat, 3 zwembaden etc. Wij mogen gebruik maken van de faciliteiten van de grote camping, maar verblijven zelf dus op de rustige kleine camping, wat ik veel fijner vind. Ik vind de combi ideaal, we zoeken de drukte op als we willen, maar blijven op onze rustige camping als we even geen zin hebben in drukte.

We hebben T en S gisteren meegenomen op een boottocht en Venetië (veel te druk om te zien hoe mooi het daar is) en een aantal eilanden eromheen bezocht. Ze vonden het geweldig en we hebben ze niet horen klagen. Dat vond ik best een prestatie want wij hadden zelf 22000 stappen gelopen, zij met hun kleine beentjes denk ik 1.5 keer zoveel. :o
pi_188483041
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 20:48 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik ben nog wat ambivalent over kamperen met kind. Ik miste wel de rust, die er logischerwijs niet was, maar nul kinderen om hem heen zou Jacob denk ik saai vinden, zeker naarmate hij ouder wordt. Hoe was dat voor jouw zoon? Ga je soms expres ergens heen voor speelkansen?

edit: zelfde vraag aan jou natuurlijk Burdie. Maar jij hebt er 2, dat scheelt misschien?

Mijn zoon is een heel sociaal mannetje met zijn vrienden maar hij kan ook enorm goed alleen spelen. Verder is hij best verlegen bij vreemde kinderen. Op vakantie vindt hij het vooral heel gezellig om bij ons te zijn en taalt hij eigenlijk niet maar andere kinderen. We zoeken we altijd huisjes uit met bijvoorbeeld speelgoed of een trampoline of speeltuintje en dat is vermaak genoeg. Ik heb nog niet de behoefte gehad om te kamperen vanwege het gezelschap van andere kinderen en/of animatieteams. Ik zal hem morgen eens vragen of hij leeftijdgenootjes mist.

Edit: hij is thuis ook niet het type kind dat veel speelafspraakjes heeft. Hij speelt de meeste dagen wel een uurtje op het schoolplein na school en een middag op de bso, maar echt bij een vriendje maximaal een keer per maand. Op straat bij zijn vader wel regelmatig, bij ons helemaal niet. Ik herken de verhalen van buurtkinderen die de deur platlopen ook niet, de weekenden en middagen zijn echt familietijd voor ons. Het zou best anders mogen maar de behoefte bestaat eigenlijk niet.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_188483121
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 20:39 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]


[..]

Kijk dat zijn beter prijzen! _O_ Maar is dat dan ook op een park met animaaaasie enzo? Want ik vind dat wel echt een must met een kleuter :D zelf van vroeger zulke leuke herinneringen aan :P

Onze safaritent was trouwens gewoon in NL en heb hier nog geen accommodatie gevonden voor minder dan 800-900 euro in het hoogseizoen. Of dan dus in ieder geval niet op campings die niet voldoen aan m’n eisen qua animasie dus :P
Oh nee daar hebben zowel Melba als ik de poep aan. Hij wil toch nooit meedoen en ik haat mensenmassa’s.

:+

@Stormqueen ja vind ik wel. Het is niet heel hip ofzo, maar ik zoek naar rustige plekken en nette huisjes.

Dit is waar we gezeten hebben bijvoorbeeld:

https://www.gites.fr/gite(...)keby_h1487777_en.htm

https://www.booking.com/hotel/gb/beech-cottage.en-gb.html

(Beide keren niet via booking trouwens en kan ze daar ook niet boeken, en de prijzen zullen vast iets verhoogd zijn sindsdien).

Ik boekte Engeland via welcome cottages en denemarken via Dansk of Sol og Strand

[ Bericht 4% gewijzigd door kwakz0r op 16-08-2019 21:13:50 ]
Kwak
pi_188483232
Ik ben best gevoelig voor sfeer dus ik word altijd instant depressief van sombere, bruine interieurs :') (Geen betrekking op jouw huisjes kwak, maar wat ik op mijn eindeloze airbnb-zoektochten tegenkom). Dat vind ik best onhebbelijk van mezelf want ik betaal dus extra voor een fris en hip interieur. Maar ik kan me er nog niet overheen zetten geloof ik. :@
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_188483235
De 2 voorgaande jaren hadden we ook een safaritent gehuurd. Ik vond het ook echt ideaal! Maar wij waren ook meer dan ¤1000 per week kwijt, en we wilden graag langer weg met meer flexibiliteit (in de safaritenten moesten we altijd van zaterdag tot zaterdag doen, dus zit je ook op de weg met files etc). Dus knoop doorgehakt en ook met ‘eigen’ tent gegaan. Tussen aanhalingstekens, omdat we de 35 jaar oude De Waard tent van mijn schoonouders mee konden nemen. We waren minder dan de helft kwijt ten opzichte van vorig jaar. Incl huur koelkast, gingen 2,5e week weg ipv 2 weken, op dagen die wij zelf gekozen hebben en op 2 verschillende campings. De tent was echt prima, qua ruimte enzo. Het was alleen jammer dat A zo bar slecht sliep ‘s nachts. Maar dat was vast ook zo geweest in een safaritent. :+

We kiezen overigens campings met weinig animatie. Onze kinderen houden er niet zo van. Ze hebben dit jaar 1x meegedaan met een speurtocht, dat was het wel. Meestal was er in de ochtend knutselen en in de middag iets als zo’n speurtocht.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:15:56 #179
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188483309
Nikki, 15.000 is toch een typefout he....
pi_188483320
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 21:11 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben best gevoelig voor sfeer dus ik word altijd instant depressief van sombere, bruine interieurs :') (Geen betrekking op jouw huisjes kwak, maar wat ik op mijn eindeloze airbnb-zoektochten tegenkom). Dat vind ik best onhebbelijk van mezelf want ik betaal dus extra voor een fris en hip interieur. Maar ik kan me er nog niet overheen zetten geloof ik. :@
Nee die van ons zijn soms wel iets treurig maar dan eerder kitsch wit :P

Ik kan ook niks met heel donker ofzo. Dat huisje in Engeland was wel echt heel Engels O+

En ik vind t vaak zo lief dat mensen extra speelgoed neerzetten, en fijn dat je gewoon een keuken hebt enzo.

Ik heb deze zomer overwogen gewoon een woonhuis in een woonwijk te huren in Nijmegen :+ maar we waren net te laat.
Kwak
pi_188483398
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 21:16 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nee die van ons zijn soms wel iets treurig maar dan eerder kitsch wit :P

Ik kan ook niks met heel donker ofzo. Dat huisje in Engeland was wel echt heel Engels O+

En ik vind t vaak zo lief dat mensen extra speelgoed neerzetten, en fijn dat je gewoon een keuken hebt enzo.

Ik heb deze zomer overwogen gewoon een woonhuis in een woonwijk te huren in Nijmegen :+ maar we waren net te laat.
Bij Engelse huisjes kan ik het dan wel weer hebben. Ik bedoel, bloemtjesbehang, een rode bank en vier soorten uilenkussens :+ O+

We zitten nu in een Engelse cottage met een intens pompeuze badkamer met natuursteen (géén vloerbedekking) en massieve houten meubels overal.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:22:48 #182
327807 Mariposas
יה&#14
pi_188483429
Wij hadden vorig jaar een safaritent in Toscane via Greencamp, was geweldig. O+ Ik houd van het buitenleven gevoel van kamperen, maar ben niet echt een die hard kampeerder.
Dit jaar een weekje in een luxe stacaravan in Normandië, dat is echt het maximale wat ik er uit kon slepen bij mijn man. :') volgend jaar zitten we helaas echt vast aan de zomervakantie en bijbehorende prijzen
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_188483512
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 21:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Nikki, 15.000 is toch een typefout he....
Uhh nee, ze hebben 3000 plaatsen en volgens de Suncamp meneer zitten er op dit moment echt zoveel mensen. :X
Daarom is het niet mijn ding, veel te groot. Ik verdwaal er zelf al, laat staan de kinderen. De animatie maken wij geen gebruik van want daar houden de kinderen helemaal niet van. We gebruiken de grote camping alleen voor de mooie zwembaden (lees: complete waterparadijzen en lagunebaden) en om een ijsje te kopen.

Ze hebben op de grote camping zelfs een baby club, daar kun je je 18-24 maanden oude peuter van 9-12 'dumpen'. Bizar. Ik vraag mij al de hele tijd af of er echt mensen zijn die dat doen. :?
pi_188483705
Ja ik ben zelf zo introvert als de pest en moet nog altijd heel erg wennen aan dat gemoedelijke op campings, maar m’n kleuter is extravert en wil het liefst mensen om zich heen, de hele tijd ;( O+

Wij gingen vroeger altijd naar huisjes in the middle of nowhere.. althans: vanaf m’n tienerjaren. Was prima, want had altijd m’n zusje(s), de oudste was twee jaar jonger. S en T schelen 4 jaar, dus dat heeft elkaar nu in ieder geval niet zoveel te bieden. En een huisje in the middle of nowhere zou dan ook betekenen dat ik 24/7 voor vermaak moet zorgen en daar word ik zelf ook geen leukere ouder van :@
pi_188483762
Het hoogseizoen was ik al aan gewend door mijn werk :P dus die schok was niet zo groot.

Onze rondreis langs huisjes in Zweden en Denemarken van 3 weken was overigens qua prijs wel een enorme klapper :X en dan hadden we niet een dure variant en de huisjes waren minder groot en minder comfortabel dan wat ik zelf eerder huurde (plus 3x zelf de eindschoonmaak op zijn Zweeds zelf doen. Nondeju.)

Maar was wel echt een fantastische reis. Als je dat met nog meer budget kan doen is het echt een droom O+
Kwak
pi_188484037
Wij gaan altijd voor de goedkoopste sta caravans. Prima te doen voor onder de ¤1000,- in een park met zwembad :) Ow houdt niet van animatie en drukte, Js heeft hier veel minder problemen mee.

Omdat we dit jaar natuurlijk een baby mee hadden zijn we eenmalig gegaan voor huisjes. Ons tweede park was super schattig, wat kleinschaliger en gewoon gezellig. Alleen van de 18 auto’s waren er 15 van Nederlanders 😬

Oh en onze vakanties bestaan uit uitstapjes. De jongens willen graag dingen zien en doen. Word ik ook blij van :)

Klinkt ook wel echt heel leuk Kwak. Dit jaar in Denemarken geweest, wat een fantastisch land!

Volgend jaar gaan wij een grote verre reis plannen. Ben benieuwd wat de jongens daarvan vinden :)
pi_188484078
Wij doen nu voor het derde jaar een mix van een weekje in een Landal park (dit keer Zutendaal) en een weekje in een natuurhuisje in Frankrijk (nu in Bourgogne). De eerste week is I helemaal blij met de Bollo activiteiten en vriendjes maken met andere kinderen, maar na een weekje heeft ze dat ook wel gezien. Sowieso geniet ik op vakantie toch eigenlijk vooral van het feit dat we zoveel tijd met z'n vieren delen en samen op avontuur gaan, en dat hebben de kinderen gelukkig ook (nog).

Vandaag kwamen we aan in ons huisje in een heel klein gehuchtje. Heel kindvriendelijk is het niet, er is geen speelgoed bijv. Maar wel een grote tuin met allemaal hoekjes en een terras en nu was I (met uiteraard haar broertje in haar kielzog) druk doende met 'geheime plekjes' en hutjes maken. En dat vind ik zo heerlijk om te zien.

Van die grote campings vind ik ook maar niets, geloof ik. We wonen al in de stad, in de vakantie zoek ik echt de rust en de natuur op en dat is ook wat ik mijn kinderen mee wil geven. Dat ze daarvan kunnen genieten.

Kamperen ben ik niet zo'n fan van, dus struin ik verschillende sites af, op zoek naar huisjes die precies datgene hebben wat ik fijn vind. Als ik in een huisje in Fr zit, hoef ik geen hip en licht interieur, juist niet. Maar het moet ook niet te oubollig en aftands worden, het luistert vrij nauw. :+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:34:40 #188
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188484562
Klinkt heerlijk Franny O+.
KuikenGuppy
pi_188485290
Wat leuk om jullie afwegingen te lezen over al dan niet kamperen.

Als kind vond ik kamperen erg leuk, maar het is écht niks voor mijn man (die zich in de vakanties juist wil terugtrekken met ons gezin en echt niet op campingburen zit te wachten), dus wij gaan ook voor de vakantiehuizen in Frankrijk. Het was heerlijk dit jaar O+ En als de jongste nog iets ouder is (en uit de luiers...) dan neem ik de kinderen nog wel een keer een paar dagen mee uit kamperen zonder papa erbij ;)
pi_188485485
Ik vind het super leuk om jullie vakantieverhalen te lezen! Wij gaan nooit kamperen, we zitten liever in huisjes. Van die campings met animatieteams en zo lijken me verschrikkelijk. :@.

Wat onze vakantie dit jaar kostte vertel ik maar niet. :+.

We vliegen morgen weer naar huis. I heeft het zo geweldig gedaan, hij vond alles mooi en leuk. O+. We gaan vandaag nog even terug naar het museum in Brisbane waar ze dinobotten hebben, dat vond hij zo geweldig. :D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_188485609
Klinkt erg leuk Franny! En wel herkenbaar, dat het zo nauw luistert :D.

Wij hebben trouwens een kleuter-milieuactivist sinds de vakantie. We hadden het luisterboek ‘Superjuffie in de soep’ gekregen van mijn schoonouders voor onderweg. Dus die hadden we geluisterd. Mocht je het niet kennen: het gaat over de plastic soep en dat dat supergevaarlijk is voor de dieren in de zee.

Sindsdien wil A dus al het plastic op straat oprapen en weggooien :D. De eerste keer riep ik nog “Gets, laat liggen, dat is echt vies”. Maar toen zei hij met hertenoogjes en trillend lipje “Nee mama! Anders gaat het naar de plastic soep en dat wil ik niet! Dan gaan de dieren dood :'( “. Toen kon ik niet anders dan hem gelijk geven... Aldus geschiedde en inmiddels kan ik beter elke keer als we naar buiten gaan een zakje meenemen om al het afval in te verzamelen. En stiekem ben ik ook wel een beetje trots op hem O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_188485683
Hahah ja maar zo ieder z’n ding :D zat mensen die met kinderen jaarlijks naar all inclusive resorts vliegen en daar moet ik juist weer niet aan denken :D

Nadeel van die animatieteams is dus wel dat die kutmuziek de hele tijd in je hoofd blijft hangen ;( half focking 12 en mijn hoofd doet niks anders dan ik ben een kopje, ik ben een theepot! Ik ben een lepel: ik ben een kom! :'(
pi_188486482
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 21:27 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Uhh nee, ze hebben 3000 plaatsen en volgens de Suncamp meneer zitten er op dit moment echt zoveel mensen. :X
Daarom is het niet mijn ding, veel te groot. Ik verdwaal er zelf al, laat staan de kinderen. De animatie maken wij geen gebruik van want daar houden de kinderen helemaal niet van. We gebruiken de grote camping alleen voor de mooie zwembaden (lees: complete waterparadijzen en lagunebaden) en om een ijsje te kopen.

Ze hebben op de grote camping zelfs een baby club, daar kun je je 18-24 maanden oude peuter van 9-12 'dumpen'. Bizar. Ik vraag mij al de hele tijd af of er echt mensen zijn die dat doen. :?
Het gebeurt. Wij zijn naar een resort geweest met baby club, en daar was geen echte minimum leeftijd voor de baby’s. Jongste wat ik gezien heb daar zonder ouder was een half jaar oud denk ik. Meeste waren rond de 2 jaar, het was tot 3 jaar (er waren meestal max 6 kinderen tegelijk voor de opvang, de rest was met ouders) . Wij gingen daar ook elke dag heen, maar dan om daar samen te spelen (was een soort crèche vol met allerlei speelgoed en knutselactiviteiten).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 06:48:35 #194
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188487579
Ik zou het zelf ook niet snel doen maar ach, wie weet zijn er mensen die er weken staan, drie kinderen hebben en er voor kiezen om hun dreumes een keer een half dagje daar achter te laten om eens echt met aandacht met hun grotere kinderen mee te kunnen zwemmen ofzo?
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 07:37:27 #195
327807 Mariposas
יה&#14
pi_188487646
Ik kan het me eigenlijk wel voorstellen dat mensen dat doen, bijvoorbeeld om redenen die spees noemt. Of als je een keer wat verderop boodschappen inslaat. Lijkt me heerlijk om op je gemak boodschappen te kunnen doen in een buitenlandse supermarkt. O+ Maximaal drie uurtjes is toch niets? Het is niet alsof je daar de hele dag je kind brengt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_188487729
Wij hebben dit jaar een nieuwe vouwwagen gekocht enwat een vrijheid geeft dat O+. Zijn 4 of 5 keer ermee weg geweest dit jaar.

In de zomer stonden we op een superfijne kleinere camping in de Vogezen. Zwemmeer, mooie omgeving met veel te doen (rodelen, watervallen), kleinschalige animatie door 1 meid ('s ochtends knutselen en 's avonds vossenjacht/sterren kijken/levend stratego stratego etc).
Eigenaren willen ook echt geen disco oid O+.

T. was eigenlijk de hele dag aan het fietsen en spelletjes spelen en alles. En ik heb 3 boeken gelezen O+ :+.

Beviel zo goed dat we gelijk voor 3 weken volgend jaar hebben vastgelegd :+.
pi_188487754
Grappig om te lezen hoe iedereen vakantie houdt. Wij zijn de laatste jaren meer van de huisjes (op een rustige plek), maar zaten er al wel over te denken om volgend jaar naar een stacaravan of bungalowtent te gaan op een camping, vanwege het sociale aspect voor J.

Ik ben vrijwilliger bij de kindervakantieweek en daarom mocht J ook al meedoen. Hij is totalloss, maar heeft zo genoten! Hij durfde echt al veel, zo leuk om te zien. Nu alle spullen voor school bij elkaar gaan zoeken, maandag begint het gewone leven weer...
pi_188487836
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 00:26 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Het gebeurt. Wij zijn naar een resort geweest met baby club, en daar was geen echte minimum leeftijd voor de baby’s. Jongste wat ik gezien heb daar zonder ouder was een half jaar oud denk ik. Meeste waren rond de 2 jaar, het was tot 3 jaar (er waren meestal max 6 kinderen tegelijk voor de opvang, de rest was met ouders) . Wij gingen daar ook elke dag heen, maar dan om daar samen te spelen (was een soort crèche vol met allerlei speelgoed en knutselactiviteiten).
Onder de 1 jaar zou ik dat ook niet doen en verder ook afhankelijk van hoe je kind is, denk ik. I was en is altijd enthousiast bij zulke dingen en past zich snel en makkelijk aan. Die laat je daardoor heel makkelijk even achter. Mijn jongste klampt zich veel meer aan ons vast en dan is het lastiger om te doen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_188487894
Ik zou er ook niet snel voor kiezen, al kan ik me best reden voorstellen om het wel te doen. Maar ik vind het al veel te ongezellig dat mijn dan 8-jarige komend voorjaar van 10 tot 15 uur in een skiklasje zit :D :@
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_188487970
GotC vouwwagenboks!

Ik vind het erg leuk om alle vakantie ervaringen en wensen te lezen. Wat zijn we toch heerlijk verschillend O+

Wij hebben dus een kleuter die sociaal nogal actief is. Die loopt overal naar binnen, praat met alles en iedereen en is de hele dag op pad. In deze vakantie bestond dat uit hutten bouwen, schatten zoeken (die ouders hadden verstopt), flesvoetbal, bloemen plukken en die verkopen aan de andere campinggasten.
Ik ging elke middag met hem zwemmen maar ook dan had hij geen oog voor mij. Hij ging liever bommetjeswedstrijden met zijn vriendjes doen.
Dat slaat soms wel door, dan kruipt hij bij wildvreemden op schoot en heeft gewoon echt niet door dat niet iedereen op een kletsende blonde jongen zit te wachten.

Hij is gek op animatie....en wij niet. In de meivakantie zaten we een week in een chalet op een camping in Zeeland. Het compromis was dat hij aan 1 activiteit per dag mee mocht doen van ons. Het liefst ging hij de hele dag. Hij is deze vakantie ook echt boos geweest dat hij niet naar de vakantie BSO gaat.

Maar wij gaan wel meerdere keren per jaar op vakantie. En de soorten varieren nogal. Van een megahuis in de sneeuw in Noorwegen tot dus een chalet in Zeeland en in de zomer met de vouwwagen.

Oh Kwak, fijn! Heb je via Pharos geboekt? Wij kijken nu echt voor volgend jaar. Ik had al een hele route uitgestippeld voor dit jaar. Ik moet zeggen dat ik de huisjesprijzen in Zweden echt mee vindt vallen.

De camping was overigens natuurlijk goed betaalbaar, voor de suite in Disney hebben we wel een vermogen betaald.... :@
pi_188489055
Ik hoor hier niet, maar vakantieverhalen O+ Zo leuk om alle verschillende afwegingen te lezen. Van huis uit ben ik ook een kampeerder, maar inmiddels kunnen wij met alles wel uit de voeten. Alleen een groot all-inclusieve resort kiezen we niet snel voor.

Wij zijn dit jaar met onze baby van 10 maanden twee weken naar Thailand geweest. Ik heb veel verbaasde reacties van mensen gehad, maar het was heerlijk! Rust heb je toch niet meer met een kruipende en ondernemende baby, of je nou in een tent, hotelkamer, huisje of caravan zit :')
Vliegen ging ook erg goed! De mensen daar waren mega lief, regelden alles voor ons. En een groot voordeel van Thailand met kinderen: je mag óveral voor. Bij de douane, inchecken, koffers inleveren, bussen, óveral zijn aparte rijen voor mensen met (jonge) kinderen en oudere mensen (65+). Wij waren elke keer met 5 min door de douane heen, de rest van mijn familie stond regelmatig een uur in de rij :D

In het voorjaar gaan we weer op wintersport, maar ik zou het liefst elke vakantie wel weg willen. Ben ook wel wat jaloers op Exode haar rijtje ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Peacefulll op 17-08-2019 12:01:18 ]
pi_188489204
Wij gaan niet elke vakantie hoor Peace, maar inderdaad wel vaak.

Al blijft het rijtje nu even leeg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188491350
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 08:56 schreef exode het volgende:
GotC vouwwagenboks!

Ik vind het erg leuk om alle vakantie ervaringen en wensen te lezen. Wat zijn we toch heerlijk verschillend O+

Wij hebben dus een kleuter die sociaal nogal actief is. Die loopt overal naar binnen, praat met alles en iedereen en is de hele dag op pad. In deze vakantie bestond dat uit hutten bouwen, schatten zoeken (die ouders hadden verstopt), flesvoetbal, bloemen plukken en die verkopen aan de andere campinggasten.
Ik ging elke middag met hem zwemmen maar ook dan had hij geen oog voor mij. Hij ging liever bommetjeswedstrijden met zijn vriendjes doen.
Dat slaat soms wel door, dan kruipt hij bij wildvreemden op schoot en heeft gewoon echt niet door dat niet iedereen op een kletsende blonde jongen zit te wachten.

Hij is gek op animatie....en wij niet. In de meivakantie zaten we een week in een chalet op een camping in Zeeland. Het compromis was dat hij aan 1 activiteit per dag mee mocht doen van ons. Het liefst ging hij de hele dag. Hij is deze vakantie ook echt boos geweest dat hij niet naar de vakantie BSO gaat.

Maar wij gaan wel meerdere keren per jaar op vakantie. En de soorten varieren nogal. Van een megahuis in de sneeuw in Noorwegen tot dus een chalet in Zeeland en in de zomer met de vouwwagen.

Oh Kwak, fijn! Heb je via Pharos geboekt? Wij kijken nu echt voor volgend jaar. Ik had al een hele route uitgestippeld voor dit jaar. Ik moet zeggen dat ik de huisjesprijzen in Zweden echt mee vindt vallen.

De camping was overigens natuurlijk goed betaalbaar, voor de suite in Disney hebben we wel een vermogen betaald.... :@
Via scanbrit, maar dat zijn min of meer dezelfde reizen. Fijne parken en huisjes, heb ook los gekeken maar icm de boot was een pakket toch goedkoper.

De reis was 1800 voor drie personen twee weken, verblijf en boot.

Wat t duur maakte waren de boodschappen, de lakenpakketten (volgende keer neem ik wel zelf lakens mee), het extra nachtje in Duitsland, 4 dagen Landal in Denemarken (en die had ik verkeerd geboekt dus toen moest er in allerijl nog drie nachten in een AirBnB bij) :')

Incl benzine en alle uitjes, boodschappen en de extra week Denemarken waren we 4000 kwijt... dit jaar dus niet naar t buitenland ;)
Kwak
pi_188491745
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 11:18 schreef exode het volgende:
Wij gaan niet elke vakantie hoor Peace, maar inderdaad wel vaak.

Al blijft het rijtje nu even leeg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, elke vakantie is ook wel veel. Even thuis zijn en aanrommelen is ook wel fijn. Maar ik geniet zo van het weg zijn, andere omgeving, andere mensen, andere activiteiten. En jij had zo'n fijn rijtje staan O+

En wat betreft je spoiler, wel herkenbaar. Verdorie, wat is zo'n baby duur :'). En ik heb een man die echt verslaafd is aan merkjes. Daar probeer ik hem nu langzaam af te krijgen (kruitvatluiers i.p.v. pampers, kruitvatdoekjes i.p.v. neutral) :')
pi_188491900
Ah Kwak, auch, dat tikt door ja!
Welke reis hadden jullie? Scanbrit hebben we ook gecheckt inderdaad. Die hebben leuke reizen.

Mijn vrouw is naar de bios met B. Die moest echt even het huis uit en aangezien hij nog mank loopt en het zeikt van de regen hier vonden we de bios het leukste.

Peace, ik houd ook van vakantie en tripjes. Mijn vrouw staat voor de klas en ik kan heel makkelijk dagen kopen dus wij hebben samen vrij vaak vakantie.
pi_188491991
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 15:36 schreef exode het volgende:
Ah Kwak, auch, dat tikt door ja!
Welke reis hadden jullie? Scanbrit hebben we ook gecheckt inderdaad. Die hebben leuke reizen.

Mijn vrouw is naar de bios met B. Die moest echt even het huis uit en aangezien hij nog mank loopt en het zeikt van de regen hier vonden we de bios het leukste.

Peace, ik houd ook van vakantie en tripjes. Mijn vrouw staat voor de klas en ik kan heel makkelijk dagen kopen dus wij hebben samen vrij vaak vakantie.
Arvid volgens mij!

Het eerste park was Fredriksberg. Mooiste huisje, minste te doen in de omgeving. Wel als je wilt kanoen ofzo, maar dat was voor ons niks.

Daarna Orsa Grönklitt, een wat ouderwetser maar wel groot huisje, heeel veel leuks te doen in de omgeving! Had ik wel een week langer kunnen zitten.

Daarna Idre Fjäll, kleinste en minst luxe huisje, wel een schitterende omgeving en ook daar had ik wel langer willen blijven denk ik. Elke avond rendieren rond t huisje O+

Landal Seawest in Denemarken was ook fijn, maar erg dicht op de buren en ik vond die omgeving gewoon minder leuk. De AirBnB was bij iemand op zolder, gedeelde badkamer, en hoe lief ze ook was ik wil dat echt nooit meer.
Kwak
pi_188495314
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 11:18 schreef exode het volgende:
Wij gaan niet elke vakantie hoor Peace, maar inderdaad wel vaak.

Al blijft het rijtje nu even leeg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spaargeld is wel belangrijk inderdaad, maar verder ben ik ook nogal van het geld moet rollen. Ik wil ook heel graag de komende jaren leuke vakanties doen met de kinderen. Ze zijn maar 1 keer jong en ik vind het zo leuk om ze al die dingen mee te geven.

Ik vind het wel grappig hoe het met I gaat op vakantie, je ziet hoe het ieder jaar verandert. Als drie- en vierjarige stond ze echt nog overal helemaal open en superpositief in, vond alles leuk en mooi. Nu vindt ze af en toe iets ook wel stom. Dan zegt ze ineens: "Ik ga nooit meer op vakantie, ik wil naar huis!!" En een half uur later: "Wauw, ik vind het hier zo mooi, ik wil hier altijd blijven!"

Exode, hij is inderdaad een heel sociaal jongetje. I heeft dat ook, maar ook daarin merk ik wel verandering. Het afgelopen half jaar is ze iets terughoudender geworden in sociale contacten. Maar dat kan ook wel door de verhuizing komen en de verandering van school, dat heeft haar misschien iets onzekerder gemaakt op sociaal gebied? Of het is ook gewoon de leeftijd, ze wordt wat zelfbewuster, en ook bewuster van die sociale dingen en dat je niet zomaar met iedereen vrienden bent.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_188495688
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 19:47 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Spaargeld is wel belangrijk inderdaad, maar verder ben ik ook nogal van het geld moet rollen. Ik wil ook heel graag de komende jaren leuke vakanties doen met de kinderen. Ze zijn maar 1 keer jong en ik vind het zo leuk om ze al die dingen mee te geven.

Ik vind het wel grappig hoe het met I gaat op vakantie, je ziet hoe het ieder jaar verandert. Als drie- en vierjarige stond ze echt nog overal helemaal open en superpositief in, vond alles leuk en mooi. Nu vindt ze af en toe iets ook wel stom. Dan zegt ze ineens: "Ik ga nooit meer op vakantie, ik wil naar huis!!" En een half uur later: "Wauw, ik vind het hier zo mooi, ik wil hier altijd blijven!"

Exode, hij is inderdaad een heel sociaal jongetje. I heeft dat ook, maar ook daarin merk ik wel verandering. Het afgelopen half jaar is ze iets terughoudender geworden in sociale contacten. Maar dat kan ook wel door de verhuizing komen en de verandering van school, dat heeft haar misschien iets onzekerder gemaakt op sociaal gebied? Of het is ook gewoon de leeftijd, ze wordt wat zelfbewuster, en ook bewuster van die sociale dingen en dat je niet zomaar met iedereen vrienden bent.
Wij zien spaargeld wel met een doel. We sparen niet om het sparen zeg maar. We hebben een onverwachts potje, waar we op terug kunnen vallen als de shit echt de fan hit zeg maar. En verder sparen met gerichte reden zoals alle dingen aan het huis die moeten (metselwerk hele huis opknappen, HR ketel en op termijn nieuw dak) en we willen (opnieuw betegelen toilet en badkamer, hordeuren beneden etc) en vakanties.
Maar we zijn nu al 2 jaar zo aan het interen dat we geld moesten lenen voor een auto en dat voelt echt niet lekker.

Wat grappig dat je die veranderingen ziet bij I!
pi_188497783
Sparen doen we hier ook voornamelijk met een doel, een vakantie, nieuwe auto of iets anders. Verder een klein potje voor noodgevallen maar vooral van het uitgeven ja. We leven nu en over 5, 10 of 20 jaar heb je er misschien heul niks meer an :D

Geef vooral graag geld uit aan ervaringen O+ Met m’n kindjes O+ Kan daar zó van genieten, alles door Soof’s ogen zien :D
pi_188497816
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 22:22 schreef krijgerrtje het volgende:
Sparen doen we hier ook voornamelijk met een doel, een vakantie, nieuwe auto of iets anders. Verder een klein potje voor noodgevallen maar vooral van het uitgeven ja. We leven nu en over 5, 10 of 20 jaar heb je er misschien heul niks meer an :D

Geef vooral graag geld uit aan ervaringen O+ Met m’n kindjes O+ Kan daar zó van genieten, alles door Soof’s ogen zien :D
Dit doen wij ook. En we sparen voor Sjaak, voor de studie. Ik kan ook niet goed ‘doelloos’ sparen, ik heb altijd een doel nodig.
pi_188498106
Oei exode das een aardig klus zo alles bij elkaar! Klussen vind ik altijd zo duur, als je het laat doen.


Ervaringen gaat hier ook het meeste geld aan uit. Alles voor de kids, haha. Ik vind kinderen niet echt duur maar eigenlijk maar de ervaringen wel (vakanties, dagjes weg enzo). Doen we niet heel vaak maar de vakantied kosten wel wat. Al valt dat nu ook wel weer mee nu we gratis rijden.

Dit jaar wordt wel krapper want ik ga deeltijd werken (50%), maar wel met hoger jaarloon. Moeten even aankijken of we dat gaan merken. Gelukkig hebben we weinig duren uitgsven voor de boeg (al heb ik wel net een nieuwe naaimachien gekocht :@ )
pi_188498272
Wij verdienen niet slecht, maar sparen relatief weinig. Dat komt vooral omdat we graag lekker eten en veel leuke uitstapjes maken met de kinderen. Zo hebben we jarenlang een Julianatoren en Blijdorp abbo gehad en nu een Avifauna abbo. En verder doen we veel dagjes weg, zowel gratis als niet gratis en we gaan regelmatig naar het theater. Stel dat ik morgen per ongeluk dood neerval dan hebben de kinderen veel meer aan die mooie herinneringen dan aan een goed gevulde spaarrekening vind ik.
Wij hebben verder ook wel een potje onvoorziene uitgaven, maar wonen in een nieuwbouw huis en hebben dus relatief weinig extra uitgaven aan het huis. We hebben dit voorjaar wel een dakkapel geplaatst, dat kostte wel een aardige smak geld inclusief afwerking, maar daardoor is het huis wel weer meer waard geworden, dus ik zie het als winst. Onze spaarpot staat nu na de vakantie wel iets onder wat we minimaal willen hebben, dus komende tijd moeten we eigenlijk nog wel wat extra sparen. Enige punt is de auto want die is inmiddels 10 jaar oud, maar mocht die het begeven dan kan ik mijn mobiliteitsbudget gebruiken om een auto te leasen, dus als hij het begeeft is daar ook geen nood aan de man. Al heb ik liever dat hij gewoon nog even blijft rijden uiteraard. ;)
pi_188498496
Ik heb een spaarpotje zodat we in geval van nood een goedkope tweedehands auto kunnen kopen, één keer het maandbedrag voor de hypotheek zodat die altijd betaald kan worden, sparen we elke maand wat voor de kinderen en leggen we geld apart voor een camper. Doelloos sparen kan ik niet, het lijkt me heerlijk als je dat wel kunt. We laten voornamelijk in de horeca flink wat geld rollen.

Wij gaan ieder jaar naar het familiehuisje in Spanje, de basiskosten zijn dan de reis en het eventueel huren van een auto. Ow, en jaarlijks ¤600 voor de vaste lasten. Het zouden op papier heel goedkope vakanties kunnen zijn als we niet zo graag buiten de deur eten. ;)

Ik ben het eens met krijgertje, ik geef graag geld uit aan ervaringen en aan het maken van herinneringen. Zo liep ik gisteren met baby en kleuter door het Kröller-Müller. Frits zong Ob-La-Di Ob-La-Da terwijl hij heel rap door het museum ging. Daarna nog drie keer het Museonder gezien om uiteindelijk het bezoek af te sluiten met een ijsje bij Jachthuis Sint Hubertus. Hij vond het geweldig, ik was behoorlijk afgepeigerd. Vandaag zat hij vol enthousiasme aan zijn oma te vertellen dat sommige schilderijen van stipjes zijn gemaakt. O+
pi_188499229
Wij sparen wel doelloos. In principe sparen we gewoon wat er maandelijks over blijft, de ene maand wat meer dan de andere maand. Uitgeven omdat het er is doen we niet, hooguit dat we een dure nog niet noodzakelijke aankoop uitstellen tot er weer loon is zodat we niets van de spaarrekening af hoeven te halen :’) Enige jaarlijkse doel dat we hebben is een maximale extra aflossing op de hypotheek. En ik zou ook niet weten wat we anders met dat geld zouden moeten doen. We doen wat we willen (en vooral kunnen, met drie kleine kinderen), geven verder niet zoveel om materiële zaken zoals kleding, en sinds we kinderen hebben zijn we weinig meer in de horeca te vinden. Sparen voor de kinderen waren we wel van plan, maar komt neer op ¤100 per kind als de kinderbijslag er is en ik er aan denk. Opa spaart structureel elk kwartaal voor ze, O heeft al meer geld dan ik alleen ooit gehad heb. Maar die grens is ook al redelijk snel bereikt :’)

Leuk dat het dan blijkbaar toch indruk heeft gemaakt op Frits Cholula! Kijkt hij er ook al echt naar?

O heeft vandaag zijn verjaardag gevierd voor familie. Vorig jaar was dat huilen en gillen bij het zingen, maar dit jaar mocht iedereen toch weer zingen “maar wel zachtjes”. Desondanks kroop hij alsnog onder de tafel, gaf ons de tijd om het kaarsje snel opnieuw aan te steken. Maar verder vond hij het geweldig, vooral de dinotaart en de stokbroodjes die hij zelf mocht besmeren met smeersels. Dat was overigens bij alle peuters in trek, werd een grote kliederboel maar ze vonden het geweldig! En hij was heel enthousiast over alles. “Wauw een dinotas! Die wou O echt super graag hebben”.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 18 augustus 2019 @ 07:57:24 #215
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_188500662
Hoi :W Ik haak weer voorzichtig aan, want ik heb een verse kleuter! F is vandaag 4 jaar geworden, en vindt zichzelf heeeeeeel groot. Gisteren feest gevierd met opa’s en oma’s en vrienden (met kinderen), tussen de regen door in de tuin. Vandaag is z’n plan om de gekregen Lego in elkaar te zetten ^O^ En dan morgen meteen naar school, eerste schooldag....

En tegelijk is mn grote dan ook kleuter-af, die start morgen in groep 3, en vindt dat reuze-spannend.
pi_188500701
Gefeliciteerd MM! Wat een mijlpalen in 1 keer dan...
Kwak
  zondag 18 augustus 2019 @ 09:34:04 #217
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188501257
Gefeliciteerd MM!

Hier morgen ook weer de eerste schooldag, Kuiken heeft er erg veel zin in. Ikzelf iets minder :@ :').
KuikenGuppy
pi_188501367
Room, tja....gelukkig kunnen we veel zelf (mijn vrouw is enorm handig en mijn schoonvader kan ontzettend veel van radiatoren vervangen tot opbergruimte op maat maken in onze scheve huis) en mijn zwager is aannemer. Hij doet dus veel bij ons (wel tegen betaling, maar gelukkig minder dan normaal) en zijn klusvrienden doen ook veel bij ons. Zijn beste vriend is schilder etc. Dan gaat het toch wat informeler en sneller.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd MM!

Oeh Burdie weer naar school. Succes morgen...

Kwak, dank voor je reactie. Die hadden wij inderdaad ook overwogen. Vond je de nachten voldoende op elke locatie? In zijn algemeenheid bedoel ik dan, het steeds weer in moeten pakken na 3 of 4 nachten lijkt me zo'n gedoe. Mag ook via DM, dan heeft de rest er geen last van :D

[ Bericht 5% gewijzigd door exode op 18-08-2019 09:51:22 ]
pi_188501755
Sparen, wat is dat? :') :'(
pi_188502952
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 10:15 schreef lunapuella het volgende:
Sparen, wat is dat? :') :'(
Boks.

W.b. Tweedehandsautos ben ik heeel blij met onze Toyota’s de afgelopen jaren. Auto uit 1991 heb ik van 2011-2014 gereden, auto uit 2001 van 2014-2018, en die had nog makkelijk doorgekund maar we wilden een grotere. Nu een uit 2012 en die rijden we ws helemaal op. We geld geleend, maar van familie.

Wij sparen alleen onverwachte en verwachte meevallers. Elke maand wel voor melba een bedrag, en we zetten wat opzij maar ik kom niet uit met mijn budget dus we teren elke maand in op de buffer. That’s life. We lossen twee studieschulden af dus tsja.

@exode: bij de eerste wel, de tweede en derde locatie hadden we wel meer willen doen :U
Kwak
pi_188505881
Sparen is hier ook drama, terwijl we er in theorie ruim voldoende voor verdienen. Maar ja, etentje hier, filmpje daar, kijk eens wat een toffe jurk, zo'n SNES mini is toch wel leuk voor ons de kinderen en daar was het einde van het geld alweer in zicht. We hebben wel een buffer hoor, die gespekt wordt met eindejaarsuitkering, belastingteruggave, vakantiegeld, maar structureel maandelijks sparen voor onszelf lukt niet.

Voor de meiden sparen we wel, evenals voor een grote reis die we binnen 10 jaar eens willen maken.

Vakantieverhalen: wij gingen naar de camping in Kroatië (stacaravan + privéjacuzzi :7 ), toen naar Ljubljana (1000 hartjes voor die stad, wat een heerlijk sfeertje, mooie gebouwen, lekker struinen O+ ) en nog naar Nürnberg en Kassel in Duitsland. Het was zo heerlijk. De meiden waren continu superhyperblij, zo gezellig en aanstekelijk. :D

N. heeft zich ontpopt tot nog grotere waterrat dan ze al was, zee, zwembad, ze rende en sprong maar door als een duracellkonijntje. _O-

Ik begin pas over een week weer met werken, ik zag gelukkig ook beter weer voorspeld voor de komende week. ^O^
pi_188506286
Klinkt als een heerlijke vakantie Selvaria!
pi_188509063
Hoi! :W
Mijn bijna kleuter start morgen op school, dus ik lees hier al wat mee. Hij wordt half september vier maar start dus morgen al tegelijk met de rest van de klas. Heel benieuwd hoe hij het gaat vinden!

Sparen: wij sparen, zowel voor onszelf als voor beide kinderen. Het geeft me rust te weten dat we spaargeld achter de hand hebben. Want ik ken ook de andere kant, armoede.
Maar we leven niet heel duur. Hebben geen dure hobby’s, drinken niet, wel een huis en twee eigen auto’s. Maar we zijn beide geen big spenders, waardoor we dus voldoende over houden om te sparen.
  zondag 18 augustus 2019 @ 18:48:19 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_188509159
Is drinken normaal gesproken zo'n geldslurpende bezigheid dan? Ik drink wel, maar dat kost me een tientje per maand ofzo :P

Roken kostte me destijds trouwens wél een aardige duit :')
Wij hebben nu behoorlijk veel spaargeld omdat we beiden een goed salaris verdienen en met gemak zo'n 1000 euro overhouden elke maand zonder dat we ons ergens om in moeten houden. Maar dat is over zes maanden allemaal op vanwege onze monsterverbouwing en onze maandlasten gaan ook nog eens zo'n 1500 euro omhoog, dus de komende jaren teren we flink in.

Wat spannend, Malteser! Bij onze vorige school was eerder starten niet bespreekbaar, maar ik hoor het wel vaker. Mega mijlpaal! Succes morgen!
disclaimer
  zondag 18 augustus 2019 @ 19:27:02 #225
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188509719
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 18:48 schreef Stormqueen het volgende:
Is drinken normaal gesproken zo'n geldslurpende bezigheid dan? Ik drink wel, maar dat kost me een tientje per maand ofzo
Ligt eraan wat je drinkt, een flesje single malt is duurder dan een fles bessen.
KuikenGuppy
pi_188509738
Een man met een craftbeer-voorkeur kan ook aardig in papieren lopen kan ik je vertellen :')
  zondag 18 augustus 2019 @ 19:29:56 #227
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188509755
In mijn hoogtij studentenleven tikte ik anders ook elke week wel een paar tientjes stuk in de kroeg.
KuikenGuppy
pi_188509788
Oeh, ik hou van goede wijn en een beetje mooi flesje kost wel wat.

Maar wij zijn geen honderden euros per maand kwijt aan alcohol. Wel als we in Zweden zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 18 augustus 2019 @ 19:33:43 #229
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188509820
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 19:32 schreef Ticootje het volgende:
Oeh, ik hou van goede wijn en een beetje mooi flesje kost wel wat.

Maar wij zijn geen honderden euros per maand kwijt aan alcohol. Wel als we in Zweden zijn.
Daar kost 1 fles al 100 euro, dus dat is niet moeilijk :P.
KuikenGuppy
pi_188509879
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 19:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

Daar kost 1 fles al 100 euro, dus dat is niet moeilijk :P.
Maar ook echt he. Kun je je voorstellen dat Noorse mensen nog naar Zweden gaan om goedkoper alcohol te kopen.

En wat helemaal mooi is, alcoholisme is een groot probleem daar, men stookt gewoon zelf.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188509963
Nee, maar we hoeven dus nooit alcohol te kopen en het scheelt toch in de weekboodschappen of je er wel of niet twee flessen wijn bij hebt zitten. Of als je eens lekker uit eten gaat. Een wijnarrangement is niet aan ons besteed.
  zondag 18 augustus 2019 @ 19:51:30 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_188510044
Wij gaan soberso al nooit uit, dát scheelt pas bakken _O- ;(
disclaimer
pi_188510272
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 19:51 schreef Stormqueen het volgende:
Wij gaan soberso al nooit uit, dát scheelt pas bakken _O- ;(
Geen avondje samen? Als in nooit of lastig sinds kinderen? Of verslonst?

Vinden jullie dat niet fijn om te doen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188510293
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 19:28 schreef lunapuella het volgende:
Een man met een craftbeer-voorkeur kan ook aardig in papieren lopen kan ik je vertellen :')
Nogal! Gelukkig worden de bijbehorende evenenten voor een deel gesponsord. Ach, hij hoeft gelukkig niet elke jaar een nieuwe racefiets. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Cholula op 18-08-2019 20:13:55 ]
pi_188510437
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 20:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Geen avondje samen? Als in nooit of lastig sinds kinderen? Of verslonst?

Vinden jullie dat niet fijn om te doen?
Wij hebben sinds Sjaak precies 1 avondje uit gehad. 3 andere pogingen eindigden met een zieke Sjaak, of paniekSjaak. Geen succes hier, helaas.
  zondag 18 augustus 2019 @ 20:19:46 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_188510543
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 20:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Geen avondje samen? Als in nooit of lastig sinds kinderen? Of verslonst?

Vinden jullie dat niet fijn om te doen?
Ik heb er heel veel moeite mee om oppas te vragen. Ik voel me heel opgelaten en andere mensen tot last zijnd. Daarnaast is mijn man nogal een bankaardappel dus die gaat al niet graag naar buiten.

Ik doe t soms maar gewoon met vriendinnen ;)
disclaimer
pi_188510644
Wij hebben sinds kort twee oppasmeisjes, ideaal! Ik voelde me ook schuldig om mijn moeder steeds te moeten vragen (= enige familielid dat in de buurt woont, vrienden zitten zelf met kleine kinderen en wil ik er helemaal niet mee opzadelen), dus toen we de meiden groot genoeg vonden voor een 'vreemde' oppas hebben we er twee gezocht. Nu gaan we zeker twee keer per maand met z'n tweeën eruit, heerlijk. O+ Maar ook weer duurder, dus dat gaat het sparen ook niet helpen. :')
  zondag 18 augustus 2019 @ 20:26:09 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_188510678
Ja, als we straks verhuisd zijn ga ik daar ook maar naar zoeken. Betaald voelt aanzienlijk minder lullig ook :P

Heck, al is het maar eens per kwartaal. De laatste keer dat ik met mijn man ergens heen ging was de afsluitende sessie relatietherapie in januari :')
disclaimer
pi_188510715
Daarom, echt win-win. *O*
pi_188510757
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 20:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik heb er heel veel moeite mee om oppas te vragen. Ik voel me heel opgelaten en andere mensen tot last zijnd. Daarnaast is mijn man nogal een bankaardappel dus die gaat al niet graag naar buiten.

Ik doe t soms maar gewoon met vriendinnen ;)
Ik herken dit.

Ik heb 2 vaste oppassen en nog wel wat meiden die ik zo kan vragen. Die staan te springen om een extra centje en vinden het helemaal geen probleem om een avond te zitten.

Ik zorg dat ze op bed liggen voordat ik ga, de kinderen zijn goed bekent met degenen die oppassen (gaan soms zelfs logeren bij de oppas omdat ze dat leuk vinden).

Al pak je een film samen en ben je binnen 2 uur terug, het is best belangrijk om ook energie in je relatie te blijven stoppen en niet alleen papa en mama te zijn.

Oh of een dagje vrij plannen, kind naar school / opvang en samen paar uurtjes sauna?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')