quote:Op woensdag 31 juli 2019 02:55 schreef Roomsnoes het volgende:
Haha leuk is dat he GM! Gefeliciteerd!
O heeft een kalender en daar hebben we vanaf 250 dagen ofzo afgeteld. Elle dag n stickertje plakken om te kijken hoe langzaam de tijd gaat![]()
Oh jongons de verkansie is omWe sjezen as we speak in de stortregen over de autobahn. Vandaag was de laatste dag in Parijs. O heeft zó genoten van die stad! Bovenop de eiffeltoren geweest met d’r pap, daar een slush gegeten, souvenir-torentje gekocht. «Oh mama ik ben zó blij».
Verder weet ik. Iet hoe we er ineens bij kwamen, maar ik heb verteld over Marie Antoinette, de revolutie en de guillotine. Kind was mega geinteresserd in hoe dat hoofd afhakken nou precies ging, waar dat hoofd dan bleef en waarom ze nou precies geexecuteerd werd. Echt, kleutersOh en de Notre Dame moest ook bestudeerd worden en vergeleken met foto’s van de brand.
(Stiekem heb ik daar zo van gedroomd, met kind door zo’n stad lopen en maar vertellen. Net als ik met mn eigen moeder![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ketel heeft de zindelijkheid ook ineens door! Hij had sporadisch al weleens een droge dag, en poepte al maanden alleen op het potje, maar sinds we aan het begin van de vakantie er consequenter aandacht aan zijn gaan besteden en hij stickers kan verdienen heeft hij nog maar twee keer overdag in zijn luier geplast. Inmiddels doen we bijna alleen nog 's nachts een luier en blijft die óók regelmatig droog. We zijn zo trots! Nou alleen nog zélf naar de wc kunnen ipv met onze hulp, dan komt de basisschool over een maandje helemaal goed.![]()
Haha ja t was echt een bollie♡quote:Op woensdag 31 juli 2019 09:01 schreef Roomsnoes het volgende:
Van harte gm! Mooie fotocollage. Lekkere bollo wss het ookEn wat een leuke cadeaus zeg! Fijne dag gewenst
![]()
Moet zeggen dat er weinig van de brand te zien was. We konden niet dichtbij komen en als je niet weet dat er eerst een dak op zat, zou je het niet missen. Maar als trouwe Parijsganger en kunsthistorica was het toch wel wat heftig ja.
Oh en nog even trots spuien hoor. O praat nu ook Nederlands! Normaal was het eenrichtingsverkeer en nu houdt ze hele gesprekken. Ze zei op de heenweg: ik wil heel veel Nederlands leren. En verdomd, ze doet het.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Ab in een danoontje mengen als het vloeibare is. Noor wilde het toen ook onder geen beding. Apotheek gebeld hoe ik dit het beste kon oplossen en die kwam met het danoontje truucjequote:Op donderdag 1 augustus 2019 17:54 schreef Sisu het volgende:
Room,
Wat fijn zo’n vakantie en een moeder hebben die zo heerlijk kan vertellen![]()
Onthouden ze vast heel lang!
Gm, gefeliciteerd met je mooie meid. Wat is ze al groot !
Ik post hier eigenlijk niet mee, maar ik zit momenteel echt met de wallen op Mn enkels, een versplintert hart en de moedeloosheid komt steeds dichterbij.
Afgelopen zaterdag is ro 3x gebeten door een daas.
Lang verhaal kort : ze heeft er een nare reactie op en de pech dat er een soort krentenbaard in blaren variant uit kwam. Ik moet het dus behandelen alsof het besmettelijk is (zo relaxed met 9 weken oude baby) . Ik zal jullie de foto’s besparen, maar je zou denken dat ze naar het brandwondencentrum in Beverwijk zou moeten.
Die plekken moet ik 3x per dag schoonmaken, insmeren met fusidinezalf en afdekken met en verband onder luid gillend protest van de dame. -een geluk dat de buren op vakantie zijn ..
maar nu komt er nog een antibiotica bij. Ro wil het ab-so-luut niet innemen. Ik heb echt mijn trukendoos incl chantage en manipulatie al geprobeerd, maar zonder al te veel geluk.
Ik ben zo moe. Mn tranen zitten zo hoog. Houdgreep kan niet want die mega blaar zit op haar buik en de andere op haar rug en armen.
Heeft er iemand een goede tip? Is er iets waar ik het doorheen kan doen waardoor de smaak niet echt opvalt? Ik zou je enorm dankbaar zijn.
Ik kan het me echt voorstellen :/ Succes!quote:Op donderdag 1 augustus 2019 18:58 schreef Sisu het volgende:
Ik ga zo eens kijken of het met zuivel mag. Het is in ieder geval wel vloeibaar en het ruikt zoet.
Was al fijn om het even van me af te kunnen schrijven. Het is echt hartverscheurend hoor.
Hier meng ik het meestal door van die ubergoedkope yoghurtdrink... sterke geur en smaak zit daar aan.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 18:58 schreef Sisu het volgende:
Ik ga zo eens kijken of het met zuivel mag. Het is in ieder geval wel vloeibaar en het ruikt zoet.
Was al fijn om het even van me af te kunnen schrijven. Het is echt hartverscheurend hoor.
De AB die Soes ooit kreeg voor haar 1e longontsteking die zo vies was, rook ook lekker zoet. Toen ze het op elke manier zo pertinent weigerde, heb ik stiekem een druppeltje geproefd en het enige wat toen in me opkwam was nagellakremoverquote:Op donderdag 1 augustus 2019 18:58 schreef Sisu het volgende:
Melba at het wel met sojayoghurt (vanillesmaak). Hij wist: of t bakje leeg, of een spuitje in je mond... maar was hier ook tien dagen oorlog en tranen helaas...quote:Op donderdag 1 augustus 2019 17:54 schreef Sisu het volgende:
Room,
Wat fijn zo’n vakantie en een moeder hebben die zo heerlijk kan vertellen![]()
Onthouden ze vast heel lang!
Gm, gefeliciteerd met je mooie meid. Wat is ze al groot !
Ik post hier eigenlijk niet mee, maar ik zit momenteel echt met de wallen op Mn enkels, een versplintert hart en de moedeloosheid komt steeds dichterbij.
Afgelopen zaterdag is ro 3x gebeten door een daas.
Lang verhaal kort : ze heeft er een nare reactie op en de pech dat er een soort krentenbaard in blaren variant uit kwam. Ik moet het dus behandelen alsof het besmettelijk is (zo relaxed met 9 weken oude baby) . Ik zal jullie de foto’s besparen, maar je zou denken dat ze naar het brandwondencentrum in Beverwijk zou moeten.
Die plekken moet ik 3x per dag schoonmaken, insmeren met fusidinezalf en afdekken met en verband onder luid gillend protest van de dame. -een geluk dat de buren op vakantie zijn ..
maar nu komt er nog een antibiotica bij. Ro wil het ab-so-luut niet innemen. Ik heb echt mijn trukendoos incl chantage en manipulatie al geprobeerd, maar zonder al te veel geluk.
Ik ben zo moe. Mn tranen zitten zo hoog. Houdgreep kan niet want die mega blaar zit op haar buik en de andere op haar rug en armen.
Heeft er iemand een goede tip? Is er iets waar ik het doorheen kan doen waardoor de smaak niet echt opvalt? Ik zou je enorm dankbaar zijn.
Troost je Pinq, mijn dame zit momenteel ook in een fase, waarvoor ik haar maar wat graag even achter het behang kleef. Ze wil momenteel nergens mee naar toe, gebruikt het excuus dat ze dan onderweg moet plassen en zit gerust 15 minuten voor we vertrekken op de plee om maar de nodige tijd te rekken. (Er speelt wel meer dan dit, maar toch hè.. pfff!quote:Op zondag 4 augustus 2019 18:33 schreef pinquit het volgende:
Ja Mariposas, hier ook zulk gedrag. Ohhh wat heb ik er een hekel aan en ik vind m'n kind gewoon echt niet leuk zoik schrik soms van m'n eigen gevoel erbij.
Dat gejengel om werkelijk niks
Ja, heel herkenbaar. Ik moet ook echt mijn best doen om de sfeer een beetje goed te houden. Door dat gedrag is de animo om met hem let gaan spelen en leuk te doen ook vaak ver te zoeken bij ons, dus dan moet ik me er echt toe zetten.quote:Op zondag 4 augustus 2019 18:33 schreef pinquit het volgende:
Ja Mariposas, hier ook zulk gedrag. Ohhh wat heb ik er een hekel aan en ik vind m'n kind gewoon echt niet leuk zoik schrik soms van m'n eigen gevoel erbij.
Dat gejengel om werkelijk niks
Klinkt als hier..quote:Op zondag 4 augustus 2019 20:38 schreef Savvy het volgende:
Oh, die fase weet ik nog. Dat ik dacht "oh, dit bedoelen ze met 'toe aan school'".
Hier lijkt het weer terug te zijn..
Hier helpt het wel om de deur uit te gaan, maar om eerst die deur eens uit te komen... Man man man, wat een gedoe.
+1 op alles, maar dan een zesjarig jongetje dat groep 3 ontzettend spannend vindt, en boos is omdat zijn kleine broertje bij zijn lieve kleuterjuf in de klas komt.quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:11 schreef Kyara het volgende:
hier 6,5 jaar en idd na de vakantie naar groep 3 en dame 1 trekt niet zo heel goed. Dus idd weer boos, brutaal, niet luisteren etc
Nou was die fase nooit echt helemaal weg maar altijd sluimerend op de achtergrond. Pittig maar ook erg gevoelig meisje en een enorme controlfreak en een randje faalangst. Zus zit anders in elkaar maar ook die is regelmatig boos deze vakantie.
Alles wat over gaat vóór ze moeders paplepel vaarwel zeggen, noem ik een fasequote:Op zondag 4 augustus 2019 20:49 schreef Stormqueen het volgende:
Noemen jullie het nog een fase?
Mijn dochter is al 2 jaar elke dag zo. Ik ben inmiddels zelf begonnen aan de acceptatiefase. "Mijn kind is kennelijk nou eenmaal zo, deal er mee"
Haha, hier wel vaak laaaaaange fases.quote:Op zondag 4 augustus 2019 20:49 schreef Stormqueen het volgende:
Noemen jullie het nog een fase?
Mijn dochter is al 2 jaar elke dag zo. Ik ben inmiddels zelf begonnen aan de acceptatiefase. "Mijn kind is kennelijk nou eenmaal zo, deal er mee"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 29% gewijzigd door Franny_G op 05-08-2019 12:20:26 ]"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Ik gnorfte zo hard dat Mn baby wakker werd.quote:Op maandag 5 augustus 2019 06:52 schreef Roomsnoes het volgende:
Welke antibiotica is dat Sisu? Klinkt alsof we hier wel een kuurtje kunnen gebruiken!
Eten is echt ruk hier. Gelukkig wel eerlijk kind. We hadden vissticks.
-wheeeee hou ik niet van. X100.
Ok prima, dan eet je alleen tomaten.
Dikke tranen en gildrama.
10 min later.
«Mamma ik hield jullie voor de gek. Ik lust wel vissticks want die heb ik in de kindergarten ook gegeten»
Ik geef een beker water mee en voor het fruit-/groentemoment rond 10u iets van relatief knoeivrij fruit, bv. druiven en tomaatjes of stukjes appel en stukjes komkommer. Verder drie à vier boterhammen voor de lunch, meestal drie met hartig/gezond beleg en een met appelstroop.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 10:28 schreef Mariposas het volgende:
Haha, wat lief @:sisu!
Meer schooltips graag! Schooltassen? En wat geef je zoal mee aan lunch en tussendoor?
Camelbak bekers voor kinderen. Ik ben daar al een paar jaar erg blij mee, ze blijven lekvrij. Ik vind het vooral handig omdat ze deze niet zelf open hoeven te draaien, wat een hoop omgevallen beker ellende scheelt. En last but not least, er zijn veel leuke motiefjes te krijgen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 10:07 schreef lunapuella het volgende:
Welkom Saskia en N!
Ketel gaat over een maandje naar school en heeft daar nog een drinkbeker nodig. Tips voor relatief lekvrije exemplaren?
YES!!! en ook gewoon reserve onderdelen voor te kopen wij gebruiken deze ook veel!quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 11:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Camelbak bekers voor kinderen. Ik ben daar al een paar jaar erg blij mee, ze blijven lekvrij. Ik vind het vooral handig omdat ze deze niet zelf open hoeven te draaien, wat een hoop omgevallen beker ellende scheelt. En last but not least, er zijn veel leuke motiefjes te krijgen.
Ik smeer stukjes appel altijd snel in met citroensap (flesje in de koelkast).quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 12:14 schreef FlyingFish het volgende:
Hoe houden jullie gesneden fruit vers in trommels?
Je kan van alles meegeven! Koude pannenkoek, pastasalade, omelet, wraps etc. Zijn bij mijn dochters ook kindjes in de klas die elke dag een goedgevulde trommel mee hebben zonder broodquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 12:07 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik heb geen broodeter.... dat gaat nog wat worden
Dekseltje erop doenquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 12:14 schreef FlyingFish het volgende:
Hoe houden jullie gesneden fruit vers in trommels?
Zo’n appel snij ding. Beste aankoop uit mn leven.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 12:45 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb laatst wat ruimere fruitbakjes gekocht. Nu kunnen bijvoorbeeld platte perziken gewoon heel in de bakjes. Appels in partjes in plaats van kleine stukjes. Scheelt tijd en blijft verser.
Ik heb ook zo’n ding. Maar het klokhuis wordt nooit netjes weggesnedenquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 13:42 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Zo’n appel snij ding. Beste aankoop uit mn leven.
In dat geval zou ik mijn kind er aan herinneren dat het met A heeft afgesproken, en een andere keer wel weer met B kan afspreken. Desnoods terplekke die nieuwe speelafspraak maken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:58 schreef krijgerrtje het volgende:
Eentje van oral B met Anna en Elsa erop![]()
En thanks, kan het zo altijd bespreken, maar op zich logisch dat ze het nog niet snapt dus
Was wel echt een speelafspraakje waarbij ze eerst bij ons speelden en daarna gezamenlijk naar de speeltuin zijn gegaan inderdaad![]()
Volgens mij was het issue dat B. werd buitengesloten op een lelijke manier. En door dat te zeggen maak jij dus de beslissing dat het andere kind niet mee mag doen. Dat kunnen ze zelf toch ook prima?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 17:00 schreef Burdie het volgende:
[..]
In dat geval zou ik mijn kind er aan herinneren dat het met A heeft afgesproken, en een andere keer wel weer met B kan afspreken. Desnoods terplekke die nieuwe speelafspraak maken.
Oh wacht, ik lees niet goed.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 17:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Volgens mij was het issue dat B. werd buitengesloten op een lelijke manier. En door dat te zeggen maak jij dus de beslissing dat het andere kind niet mee mag doen. Dat kunnen ze zelf toch ook prima?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |