abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 31 juli 2019 @ 11:13:14 #176
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188219084
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:09 schreef Cherni het volgende:

[..]

Een wedstrijd duurt nu eenmaal 90 minuten. En als je vaak scoort in de blessure tijd heeft dat niets te maken met geluk maar inzet.

Zo kan ik ook zeggen dat PSV in die cruciale wedstrijden gelijk in de eerste 10 minuten al tegen een achterstand oploopt. Dat noem je ook geen pech maar dat is het gebrek aan organisatie of concentratie.
Uiteraard. Lekker blijven hopen op de extratijdkwaliteit. Daar kom je als club ver mee.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188219087
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:10 schreef Dven het volgende:

[..]

Begrijp ik. Jij en meer dan twee volzinnen, dat is nooit een gelukkige combinatie geweest.
Wat een boosheid zeg
pi_188219101
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:11 schreef Dven het volgende:

[..]

Joh. Maar alles is goed want "als ajax niet met geluk blabla psv kampioen met enorm aantal blabla"

Dan kijk je dus enkel maar naar die cijfertjes en ben je niet veel later zo speltechnisch failliet als dat ze nu dus exact zijn.
Geen idee of je PSV uberhaupt wel eens live hebt gezien vorig jaar, maar de eerste seizoenshelft was het gewoon prima. Sure, je wint vaak 2-1 of 1-0, maar mensen vergeten dat je wel gewoon de bovenliggende partij bent en de tegenpartij vaak niet of nauwelijks een kans heeft gehad. Dan kun je zeuren dat het laat nog 2-1 word, maar je kunt ook beredeneren dat PSV pech heeft dat het niet al sneller beslist is. De 2de seizoenshelft was het ineens compleet kut, dat is gewoon een feit.
  woensdag 31 juli 2019 @ 11:14:45 #179
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188219102
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:13 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat alles nu goed is.

Maar ik vind het verschil tussen dat enorme aantal punten en net geen kampioen en "ze konden er de 2e seizoenshelft helemaal niks van" nogal groot.

Ik breng graag een stukje nuance! :)
Kom op zeg je hebt PSV toch zien voetballen de tweede seizoenshelft? Noem de puike wedstrijden allemaal even op.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188219112
quote:
99s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:12 schreef Gutanoth het volgende:
De onzekerheid heerst onder de PSV spelers. Het is het allemaal nét niet en met teleurstellingen zoals gister gaat dat komend seizoen niet beter worden.

Je zal zien dat je er tegen een gebrand Twente gewoon met 1-0 vanaf gaat
Ik mag hopen dat PSV ook gebrand is toch?
pi_188219121
quote:
99s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:12 schreef Gutanoth het volgende:
De onzekerheid heerst onder de PSV spelers. Het is het allemaal nét niet en met teleurstellingen zoals gister gaat dat komend seizoen niet beter worden.

Je zal zien dat je er tegen een gebrand Twente gewoon met 1-0 vanaf gaat
Het verontrustende vind ik vooral dat dat al meer dan een seizoenshelft duurt nu en dat Mark er maar niet in slaagt om wat vertrouwen te inspireren bij de spelers.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_188219122
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:06 schreef GGMM het volgende:
Als Ajax niet met alle geluk van de wereld had gewonnen van PSV was PSV gewoon kampioen geworden met een enorm groot aantal punten.

Maar nu konden ze er niks meer van.

Logisch.
Waar men hier op doelt (denk ik) is dat PSV het in de eerste seizoenshelft gewoon heel erg goed gedaan heeft en in de tweede helft juist alleen maar slechter lijkt te doen. De eerste wedstrijden van dit seizoen tonen dat daar weinig verandering in is gekomen.

PSV is vorig jaar zo dicht bij Ajax geëindigd omdat Ajax het in de eerste helft zo heeft laten liggen.

Dat zet de zaken aan het eind van het seizoen wel wat meer in perspectief.
pi_188219131
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:15 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat PSV ook gebrand is toch?
We hopen al een half jaar
  woensdag 31 juli 2019 @ 11:17:20 #184
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188219136
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:14 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Geen idee of je PSV uberhaupt wel eens live hebt gezien vorig jaar, maar de eerste seizoenshelft was het gewoon prima. Sure, je wint vaak 2-1 of 1-0, maar mensen vergeten dat je wel gewoon de bovenliggende partij bent en de tegenpartij vaak niet of nauwelijks een kans heeft gehad. Dan kun je zeuren dat het laat nog 2-1 word, maar je kunt ook beredeneren dat PSV pech heeft dat het niet al sneller beslist is. De 2de seizoenshelft was het ineens compleet kut, dat is gewoon een feit.
Eerste seizoenshelft waren de aanvallertjes lekker op dreef ja en presteerde de rest van het elftal boven hun kunnen. Het bewieroken van matige spelers als Hendrix en Rosario kende geen grenzen maar nu gaan de oogjes open. Te hopen dat sit bij de staff ook gebeurt maar heb er mijn twijfels bij.

Maar goed, als jij het allemaal prima vindt, mijn probleem niet. Niet mijn club.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188219153
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:15 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat PSV ook gebrand is toch?
Ik denk dat ze vooral veel poep in de broek zullen hebben. Natuurlijk is het nu op de training elkaar moed inpraten en 'dit laten we ons niet nog een keer gebeuren!' maar zodra de eerste bal komend weekend verkeerd valt is het meteen weer een onzeker clubje mennekes verwacht ik.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_188219156
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:17 schreef Dven het volgende:

[..]

Eerste seizoenshelft waren de aanvallertjes lekker op dreef ja en presteerde de rest van het elftal boven hun kunnen. Het bewieroken van matige spelers als Hendrix en Rosario kende geen grenzen maar nu gaan de oogjes open. Te hopen dat sit bij de staff ook gebeurt maar heb er mijn twijfels bij.

Maar goed, als jij het allemaal prima vindt, mijn probleem niet. Niet mijn club.
Gast :') Ik zeg nergens dat ik het allemaal prima vind. Maar als het goed gaat is het in jouw ogen dus geluk en als het slecht gaat is dat 'ons niveau'. Kortom: ongeacht de wijze; je doet het altijd slecht. Lekker dan.
  woensdag 31 juli 2019 @ 11:19:03 #187
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188219157
quote:
99s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:16 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Waar men hier op doelt (denk ik) is dat PSV het in de eerste seizoenshelft gewoon heel erg goed gedaan heeft en in de tweede helft juist alleen maar slechter lijkt te doen. De eerste wedstrijden van dit seizoen tonen dat daar weinig verandering in is gekomen.

PSV is vorig jaar zo dicht bij Ajax geëindigd omdat Ajax het in de eerste helft zo heeft laten liggen.

Dat zet de zaken aan het eind van het seizoen wel wat meer in perspectief.
Nouja, echt laten liggen gebeurde bijna in de traditionele slechte opening van de tweede seizoenshelft voor wat Ajax betreft.

En dat is het punt, had PSV dus wél kwaliteit gehad dan waren ze dit seizoen nog steeds boven Ajax geëindigd.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188219168
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:14 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Geen idee of je PSV uberhaupt wel eens live hebt gezien vorig jaar, maar de eerste seizoenshelft was het gewoon prima. Sure, je wint vaak 2-1 of 1-0, maar mensen vergeten dat je wel gewoon de bovenliggende partij bent en de tegenpartij vaak niet of nauwelijks een kans heeft gehad. Dan kun je zeuren dat het laat nog 2-1 word, maar je kunt ook beredeneren dat PSV pech heeft dat het niet al sneller beslist is. De 2de seizoenshelft was het ineens compleet kut, dat is gewoon een feit.
Nou ja compleet kut was het niet. De crusiale wedstrijden Utrecht, Heerenveen en Vitesse uit sta je binnen de 10 a 15 min op een achterstand en loop je achter de feiten aan.

En in de voorbereiding tegen Wolfsburg sta je weer gelijk op een achterstand. En dat zag je ook weer tegen Ajax en gisteren tegen Basel.
pi_188219175
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik denk dat ze vooral veel poep in de broek zullen hebben. Natuurlijk is het nu op de training elkaar moed inpraten en 'dit laten we ons niet nog een keer gebeuren!' maar zodra de eerste bal komend weekend verkeerd valt is het meteen weer een onzeker clubje mennekes verwacht ik.
Tsjah, het is wel tegen Twente he. Ik blijf het gisteren een blamage vinden, maar Basel is an sich wel een redelijke ploeg met wat ervaren spelers erin. Als je dan zo slecht speelt als PSV deed dan kun je verliezen (zo blijkt ook). Twente schat ik wel 3 niveau's lager in dan Basel.
pi_188219190
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Nouja, echt laten liggen gebeurde bijna in de traditionele slechte opening van de tweede seizoenshelft voor wat Ajax betreft.

En dat is het punt, had PSV dus wél kwaliteit gehad dan waren ze dit seizoen nog steeds boven Ajax geëindigd.
Klopt, dan had je een voorsprong van 10(?) punten in de tweede seizoenshelft nooit meer weggegeven
  woensdag 31 juli 2019 @ 11:21:53 #191
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188219194
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:19 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Gast :') Ik zeg nergens dat ik het allemaal prima vind. Maar als het goed gaat is het in jouw ogen dus geluk en als het slecht gaat is dat 'ons niveau'. Kortom: ongeacht de wijze; je doet het altijd slecht. Lekker dan.
Wanneer we puur vorig seizoen erbij halen, inderdaad ja.

Nu je ook nog eens de man waar het allemaal om draaide en één van de beste spelers van het elftal kwijt ben, sorry maar dan zullen er toch echt snel zaken moeten gaan veranderen want anders moet je eerder naar beneden dan naar boven gaan kijken en ik geloof niet dat ook maar iemand daar op zit te wachten.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188219201
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:20 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Tsjah, het is wel tegen Twente he. Ik blijf het gisteren een blamage vinden, maar Basel is an sich wel een redelijke ploeg met wat ervaren spelers erin. Als je dan zo slecht speelt als PSV deed dan kun je verliezen (zo blijkt ook). Twente schat ik wel 3 niveau's lager in dan Basel.
Ik schat Twente ook lager in natuurlijk, maar bij de eerste matige pass of felle onderschepping van Twente (en beide zullen wel binnen 2 minuten gebeuren) denk ik dat de onzekerheid en paniek meteen weer in de koppies zit. En dan kan een wedstrijd raar lopen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_188219209
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:21 schreef Dven het volgende:

[..]

Wanneer we puur vorig seizoen erbij halen, inderdaad ja.

Nu je ook nog eens de man waar het allemaal om draaide en één van de beste spelers van het elftal kwijt ben, sorry maar dan zullen er toch echt snel zaken moeten gaan veranderen want anders moet je eerder naar beneden dan naar boven gaan kijken en ik geloof niet dat ook maar iemand daar op zit te wachten.
Agree to disagree. Dat van onze 'belangrijkste man' die vertrokken is kan ik sowieso niks mee, want toen hij er nog was kon hij er volgens iedereen geen kut van. Nu hij weg is is hij ineens de missing link, sure.
  woensdag 31 juli 2019 @ 11:24:25 #194
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_188219220
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:23 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Agree to disagree. Dat van onze 'belangrijkste man' die vertrokken is kan ik sowieso niks mee, want toen hij er nog was kon hij er volgens iedereen geen kut van. Nu hij weg is is hij ineens de missing link, sure.
voetballend kan hij er ook weinig van, maar koppen was hij zeer dodelijk en daar leunde het hele elftal wel op, zeker als het na 80 minuten nog moest gebeuren.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  woensdag 31 juli 2019 @ 11:25:39 #195
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188219231
quote:
99s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:21 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Klopt, dan had je een voorsprong van 10(?) punten in de tweede seizoenshelft nooit meer weggegeven
Dan zit die zespuntenwedstrijd tegen Ajax er nog wel tussenin die je uiteraard kan verliezen maar dan nog blijven er nog vijf punten over tegen meest bijzonder marginale clubjes.

Dat mag natuurlijk nooit gebeuren. Zet die trend dit jaar door en het is eerder vechten voor plek 2/3 dan voor plek 1 en zo saai zie ik het liever niet worden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 31 juli 2019 @ 11:25:44 #196
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_188219233
quote:
99s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:16 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

PSV is vorig jaar zo dicht bij Ajax geëindigd omdat Ajax het in de eerste helft zo heeft laten liggen.

Dat zet de zaken aan het eind van het seizoen wel wat meer in perspectief.
Uhhhh?
Ajax had tot de winterstop 5 verliespunten. Na de winterstop kwamen er daar nog 11 bij.
  woensdag 31 juli 2019 @ 11:27:42 #197
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188219259
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:23 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Agree to disagree. Dat van onze 'belangrijkste man' die vertrokken is kan ik sowieso niks mee, want toen hij er nog was kon hij er volgens iedereen geen kut van. Nu hij weg is is hij ineens de missing link, sure.
Hij kan er ook absoluut geen kut van en ik zou hem van z'n leven niet bij Ajax willen zien maar was in de gehanteerde speelwijze van PSV wél van essentieel belang en eigenlijk waar Bommel voornamelijk op gokte buiten een paar opvliegingen van bijvoorbeeld een Bergwijn en Malen.

Wat was het? 160 lange ballen in 3 wedstrijden? :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 31 juli 2019 @ 11:29:55 #198
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188219290
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:25 schreef tja77 het volgende:

[..]

Uhhhh?
Ajax had tot de winterstop 5 verliespunten. Na de winterstop kwamen er daar nog 11 bij.
Ook bijna even veel tegengoals als Utrecht, Ado en Zwolle _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188219303
Het is een ongelooflijk zinloze en domme discussie of Luuk de jong nou wel of niet goed is/was.

In het spel dat PSV speelde de afgelopen jaren was Luuk de belangrijkste speler in je elftal. Heel het spelletje was er op gebaseerd dat Luuk ze afmaakte.

Nu heb je geen luuk meer en zal er gevoetbald moeten worden, het is wel duidelijk dat dat nog niet helemaal lukt
pi_188219306
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:27 schreef Dven het volgende:

[..]

Hij kan er ook absoluut geen kut van en ik zou hem van z'n leven niet bij Ajax willen zien maar was in de gehanteerde speelwijze van PSV wél van essentieel belang en eigenlijk waar Bommel voornamelijk op gokte buiten een paar opvliegingen van bijvoorbeeld een Bergwijn en Malen.

Wat was het? 160 lange ballen in 3 wedstrijden? :')
En dus? Is dat in de regels verboden ofzo? Ajax speelde het afgelopen jaar prima, maar heeft ook heel veel jaren betonvoetbal gespeeld waarin ze oeverloos gingen combineren onder het mom 'totaalvoetbal'. Ik vind het juist leuk om te zien dat teams verschillende speelwijzen hanteren. En daarnaast, als je iemand als de Jong in de spits hebt dan ga je hem toch hoog zoeken? Nu is hij weg en moet PSV op zoek naar een andere speelwijze.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')