Ik heb heb allerlei van dat soort producten staan en zet de keuken wekelijks in de groene zeep, maar ik ben daar een beetje flauw van en zoek naar een permanente coating/lak.quote:Op zondag 20 oktober 2019 10:31 schreef jpajs het volgende:
[..]
Google eens op steenolie...................
Zo dik mogelijk met een minerale wol isolatie, ook zo dik mogelijk. Wil je heel veel info, download dan het handboek droge afbouw.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 12:20 schreef Puala het volgende:
Metal stud tussenwanden van slaapkamers, welke dikte raden jullie aan? En welke isolatie?
Dat deklatje tegen de voorkant? Ik twijfel erover of dat er mooi uitziet. Ik wil graag eiken planken gebruiken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 09:27 schreef Piles het volgende:
Voor je plan B: zo heb ik het ook gedaan. Latjes op de muur, plank erop en dan een deklatje er tegen. Dat maakt het net wat mooier
Ik zat te denken aan 18 mm.quote:
Dan zou ik ook voor een aluminium hoekprofieltje gaan. Aan de zijkant en achterkant. Als je geen 20 maar 15 pakt, kan je uitsparingen in de plank frezen zodat je het alleen van de onderkant kan zien. Is ook dat niet acceptabel kan je nog overwegen er een strookje eiken fineer overheen te plakken.quote:
Oh! Ik bedenk mij net dat je vast ook wel wat moois in 3D kan printen.quote:
Misschien kan ik m'n lief een nieuwe hobby aanpraten.quote:Op zondag 27 oktober 2019 20:36 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh! Ik bedenk mij net dat je vast ook wel wat moois in 3D kan printen.
Zou ik normaliter best willen doen, ware het niet dat mijn printer niet bepaald inzetbaar is in de stoffige bende hier. Maar wellicht heb je een kennis die een mooie sterke & onzichtbare oplossing kan tekenen en printen.
Is sleuven frezen aan beide zijkanten vd plankjes geen optie? En dan latjes van die dikte op de muur schroeven waar je de planken overheen schuiftquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 09:19 schreef Claudia_x het volgende:
Hopelijk kunnen jullie me met het volgende helpen. Ik wil boekenplanken maken in een nis van ongeveer 30 cm diep en 1 meter breed. De linkerkant is een massieve muur, de achterkant en rechterkant bestaan uit gipsplaten en osb (waar we vaker zware dingen direct in hebben geschroefd, ideaal).
De planken moeten veel gewicht aankunnen. Ik wil geen onzichtbare plankdragers, maar ik wil ook geen grote steunen in het zicht. Eigenlijk wil ik zoiets als je in een kast hebt (kastplankdragers). Het lukt me maar niet om zulke dragers te vinden voor muren, d.w.z. geschikt om in een muur te bevestigen en niet lelijk wit plastic. Heeft iemand een tip wat ik kan gebruiken? Plan B is zelf houten latjes monteren in de nis waarop de plank rust.
Ik denk dus aan zoiets als hieronder, maar dan mooier en met de zekerheid dat de dragers het gewicht van boeken aankunnen (al zit at natuurlijk ook in het aantal dat je gebruikt):
[ afbeelding ]
Ik word een beetje zenuwachtig van 'sleuven frezen', want frezen behoort niet tot ons arsenaal aan klusvaardigheden en we hebben er denk ik ook geen machinerie voor. Maar ik kan de buurman wel om hulp vragen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 20:40 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Is sleuven frezen aan beide zijkanten vd plankjes geen optie? En dan latjes van die dikte op de muur schroeven waar je de planken overheen schuift
Haha wil ik best voor je doen hoor als je uit te buurt komt, alleen zit je vast aan die 18mm diktee? Dat is misschien wel een beetje krap. Heb het wel eens gedaan bij een stukje keukenblad van 40mm.quote:Op zondag 27 oktober 2019 20:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik word een beetje zenuwachtig van 'sleuven frezen', want frezen behoort niet tot ons arsenaal aan klusvaardigheden en we hebben er denk ik ook geen machinerie voor. Maar ik kan de buurman wel om hulp vragen.
Ik heb ook zo'n lamp en vind het ontzettend irritant.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 13:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
In dat geval nog een leuke toevoeging: SceneSwitch. Daarmee kun je hetzelfde principe, maar uiteraard minder uitgebreid, hebben zonder dimmer: eerste keer inschakelen is helder koud licht, tweede keer 'normaal' licht en derde keer zacht warm licht:
[ afbeelding ]
Geen aandelen in 123led overigens, maar blijkbaar hebben ze hun SEO goed op orde
Dan heb ik liever latjes onder de planken die ik met de muren mee schilder. Heel storend vind ik die niet, maar onzichtbaar is natuurlijk mooier.quote:Op zondag 27 oktober 2019 20:58 schreef Makrolon het volgende:
En als je nou aan de 3 zijdes van de nis multiplex op de wanden maakt? En in die multiplex platen 18mm sleuven freest waar je de planken in schuift? Als je die wanden dan wit maakt valt t denk ik amper op dat er multiplex tegen de wanden zit.
Een keeplatquote:Op maandag 28 oktober 2019 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan heb ik liever latjes onder de planken die ik met de muren mee schilder. Heel storend vind ik die niet, maar onzichtbaar is natuurlijk mooier.
Het idee van @:bleiblei van een driehoekig latje vind ik slim. Daar ga ik op broeden.
Wat ik ook wel eens heb gezien in een timmerwerkplaats zijn houten latten (verticaal) met een soort zigzagpatroon erin gezaagd zodat je planken op verschillende hoogtes erin kunt schuiven. Ik ben niet erg duidelijk, maar ik weet niet hoe zo'n lat heet. Zoiets vind ik in ieder geval wel wat hebben. Die latten zie je natuurlijk heel duidelijk zitten, maar handgemaakt zijn ze wel tof en tegelijk praktisch.
Ja!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |