abonnement Unibet Coolblue
pi_189282901
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:07 schreef Kwalberto het volgende:

[..]

Voorheen ADA maar ik zie dat die er sinds maart mee gestopt zijn helaas.

Wel balen want een hele reisdag in een bus om van Capurgana naar Medellin/Catargena te komen is geen fijn vooruitzicht.
Zelf deze vlucht genomen deze zomer maar die wordt nu blijkbaar niet meer uitgevoerd..
pi_189605330
Blijkbaar vliegt San German https://gruposangerman.com/reserva/ nu tussen Acandi en Medellin. Alleen zijn er zo te zien nog geen vluchten voor januari.
  woensdag 22 januari 2020 @ 11:12:52 #28
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_191142048
Vandaag vertrekken morgen landen, zin aaaaaan. Lekker biertje in het zonnetje, wandelen door de natuur, culturele dingetjes doen en luieren in de zon en.... geile wijven joehoeeee
  Moderator woensdag 22 januari 2020 @ 16:29:45 #29
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_191145779
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 11:12 schreef Ciclon het volgende:
Vandaag vertrekken morgen landen, zin aaaaaan. Lekker biertje in het zonnetje, wandelen door de natuur, culturele dingetjes doen en luieren in de zon en.... geile wijven joehoeeee
Veel plezier!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_191542164
Ik zie hier nergens Capurgana/Sapzurro genoemd maar wat mij betreft zeker een aanrader. Prachtige dichte jungle met leuke hikes, enkele mooie stranden en ruige kust in de omgeving en een heerlijke Caribische sfeer O+ Niet al te makkelijk om er te komen maar het was voor mij de eindbestemming van een San Blas tour en het was heerlijk. Minbuza zegt "niet reizen" maar ik heb mij geen moment onveilig gevoeld.

Verder in Medellin, Salento en Cartagena geweest en het land heeft mijn verwachtingen overtroffen. Helaas in totaal maar 3 weken geweest(inclusief San Blas) dus dus zal nog eens terug moeten om andere pareltjes zoals oa de westkust te gaan ontdekken. In de tussentijd wel aan mijn Spaans werken want de taalbarriere was soms wel erg jammer.
  Moderator maandag 17 februari 2020 @ 11:21:49 #31
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_191550116
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 19:50 schreef Kwalberto het volgende:
Ik zie hier nergens Capurgana/Sapzurro genoemd maar wat mij betreft zeker een aanrader. Prachtige dichte jungle met leuke hikes, enkele mooie stranden en ruige kust in de omgeving en een heerlijke Caribische sfeer O+ Niet al te makkelijk om er te komen maar het was voor mij de eindbestemming van een San Blas tour en het was heerlijk. Minbuza zegt "niet reizen" maar ik heb mij geen moment onveilig gevoeld.
Wat voor tour was dat? San Blas en dan vliegen naar Capurgana/Sapzurro?
Net even gecheckt en het ziet er mooi uit. Lijkt me geweldig om daar te snorkelen. Ben alleen benieuwd hoe je er kan komen als je niet wil vliegen.

quote:
Verder in Medellin, Salento en Cartagena geweest en het land heeft mijn verwachtingen overtroffen. Helaas in totaal maar 3 weken geweest(inclusief San Blas) dus dus zal nog eens terug moeten om andere pareltjes zoals oa de westkust te gaan ontdekken. In de tussentijd wel aan mijn Spaans werken want de taalbarriere was soms wel erg jammer.
Leuk om te horen dat het je verwachtingen overtrof. Onze Colombia-reis is tot nader order uitgesteld, maar zeker niet afgesteld.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 23 februari 2020 @ 15:10:23 #32
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_191645738
Ben weer terug, helaas. Echt een topvakantie gehad, al zou ik ieder adviseren die er nog heen gaat, niet(!) naar Minca te gaan.. Tenzij je jezelf dood wil krabben. Die zandvliegjes die proberen je te verkrachten. Had c.a. 100 beten op 1 dag.

Heb serieus 4 dagen suicide gedachten gehad, ging er volledig aan onderdoor.
pi_191832294
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2020 11:21 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Wat voor tour was dat? San Blas en dan vliegen naar Capurgana/Sapzurro?
Net even gecheckt en het ziet er mooi uit. Lijkt me geweldig om daar te snorkelen. Ben alleen benieuwd hoe je er kan komen als je niet wil vliegen.
[..]

Leuk om te horen dat het je verwachtingen overtrof. Onze Colombia-reis is tot nader order uitgesteld, maar zeker niet afgesteld.
https://sanblasadventures.com/, Onze boot voer van Carti (Panama) via San Blas naar Capurgana. Verder gaan er vanuit Capurgana boten naar Turbo en Necocli.
pi_191838344
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 10:27 schreef Stofje het volgende:
Ik zag op FB een oproepje van Mensen met een Missie. Ze zochten een reporter om mee te gaan naar Colombia, om de Afro-Colombianen te helpen / steunen en te portretteren. Dat kost je dan geld (2000 euro, incl vliegen, overnachtingen, etc) en daarnaast moet je nog 1500 euro 'donaties' betalen. Maar wél een vet avontuur, natuurlijk. Je komt dan toch op plekken waar je normaiter niet komt, ziet dingen die de toerist niet ziet. Ik werk zelf als journalist en zo twee of drie weekjes (onbetaald) werk doen op zo'n plek: het lijkt me toch wel wat. Puur voor die ervaring. Kortom: ik was wel enthousiast!

Maar: toen ik in Colombia was, heb ik een dame leren kennen. Ik heb er nog steeds contact mee; zij komt uit het Caribisch gebied en heeft praktisch haar hele leven bij Santa Marta in de buurt gewoond. Zij waarschuwde me: de indianen die er wonen zijn zo corrupt als wat. Willen je financieel straks helemaal uitkleden, ofwel: het houdt echt niet op bij die 3500. Het is er bovendien gevaarljk. Niet letterlijk, maar het is een compleet ander mechanisme dan bij ons. Er zijn andere pikordes en stromingen in een onveilig gebied. En, zei ze: die mensen staan helemaal niet open voor 'hulp' uit Europa. Of steun. Ofwel: ze verwelkomen je en spelen het spelletje straks echt wel mee, als journalist kun je er fraaie verhalen optekenen maar weet: het is fake, dan wel: er zitten meerdere lagen in.

Ik ben inmiddels gebeld door de stichting, die me wel garanderen dat 'we' natuurlijk gewoon wel de veiligheid opzoeken. Dat geloof ik ook best. Ik denk er ook echt wel vette dingen mee te maken, te zien, te beleven, te observeren en te creeren. En natuurlijk, als je wéét dat het is zoals mijn Colombiaanse vriendin omschrijft, kun je daar als journalist juist wel iets extra's mee doen.

Dub, dub, dub. :D
En wat heb je gedaan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')