abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 28 juli 2019 @ 14:09:42 #1
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_188170624
Welkom in de Catchat! 8-)

We hebben natuurlijk al een topic waarin we foto's kunnen posten : F&F / [Centraal] kattenfotoos deel 118

We hebben een topic voor dringende of minder dringende vragen:
F&F / Kattenvraagbaak #56

Maar gewoon gezellig kletsen over de de leukste, grappigste beestjes die er zijn (oké, daar kun je over discussiëren :P ) is er nog niet, dus bij deze! Deel hier alles wat je wil delen over je kat, foto's, dagelijkse perikelen, grappige dingen etc!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator zondag 28 juli 2019 @ 14:17:14 #2
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_188170732
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 01:29 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Mijn 1e kat kwam aangelopen vlak na oud en nieuw 2010, toen ik bij mijn toenmalige vriendin. Ik logeerde, omdat ze op dat moment niet voor zichzelf kon zorgen (medisch gezien).
En ja beter zou het niet worden bij het accepteren van mijn eerste kater... en zo werd hij mijn eerste kater die ik accepteerde als de mijne.

Sinds ik in mijn huidige woning leef, kwam er ook een poes (zonder huis) aanlopen. Die heb ik graag opgenomen... Deze poes heeft een jaar laten nog een nestje katertjes geworpen. Twee van deze kittens vonden makkelijk een nieuw tehuis... en eentje was problematisch. Die heb ik zelf gehouden.

De poes is helaas gestorven door tumoren in haar buik. Haar 2e zoon (degene die ik gehouden heb) leeft nog steeds en in echt het Alfa mannetje, al langer.

Maar daarna heb ik vele katers mogen ontvangen. en heb hier geen fouten meegemaakt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 21:22 schreef pirlo444 het volgende:

[..]

Ok wat een katten historie heb jij zeg. Ja ik woon in een katveilige wijk, maar wel 200 meter van een randweg en snelweg, de kat die vorig jaar geschept werd ging vaak ver weg en jagen bij de geluidswal die grenst aan die snelweg, en dat was hem fataal geworden helaas.
Wat dat betreft is het een zege dat deze kat niet zon avontuurlijke jager is, maar ja hij is nu een 15 maanden, dus kan nog komen maar ik denk van niet het is een vrij rustig beestje....

Mijn huidige kat heet Poekie en heeft kromme voorpootjes hij loopt een beetje als een pitbull, volgens mij kan hij ook niet in bomen klimmen of niet optimaal iig.

Miauw!!!
Even een lokquote. Ik vind het namelijk altijd leuk om te lezen over katten en het enthousiasme van mensen over hun diertjes en ben zo vrij geweest om een catchat te openen B-)
Wellicht dat jullie hier ook verder willen kletsen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_188170950
Zouden we ook een doghok mogen openen?
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator zondag 28 juli 2019 @ 14:41:35 #4
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_188170999
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 14:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zouden we ook een doghok mogen openen?
Van mij wel hoor. Al word er in het hondenfoto topic al meer gekletst ook denk ik. Misschien daar dan ook linkje posten?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_188171117
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 14:41 schreef senesta het volgende:

[..]

Van mij wel hoor. Al word er in het hondenfoto topic al meer gekletst ook denk ik. Misschien daar dan ook linkje posten?
Will do :)
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator zondag 28 juli 2019 @ 15:35:04 #6
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_188172186
Ik zal ook wat meer over mijn katten vertellen.

Ik heb vier Maine coons, mijn liefde voor dit ras begon met Hummer, een grote crèmekleurige kater met een heel groot hart en veel gevoel voor humor. Helaas is hij vrij plotseling overleden op zes jarige leeftijd aan HCM.



Na Hummer vonden we dat we er een vriendje voor hem bij moesten zoeken. Vrij onverwachts kwam Dodge op ons pad, een zwart wit katertje. Beetje een angsthaas maar ontzettend lief en zachtaardig en hij hangt enorm aan mij.

Dodge is inmiddels negen en helaas kwamen we er eind dit jaar achter dat Dodge nierfalen heeft. Het is even heel spannend geweest maar inmiddels doet hij het super op nierdieet.



Toen we bij Dodge kwamen kijken viel mijn oog op een prachtig, lief poesje. Ik was op slag verliefd. Toen ik een jaar later zag dat de fokker een nieuw huisje voor haar zocht was dat ook snel beslist.

ET is en blijft mijn droompoes. ET is inmiddels 10 jaar en doet het prima, ik heb wel het idee dat ze haar vacht op de rug wat minder goed bijhoud dus wellicht dat ze wat stram aan het worden is. Volgende week gaan we ze enten dus zal dan even een omacheck vragen aan de dierenarts.



Loes (momenteel Loes de ventilatorpoes genoemd) kwam bij ons via een vriendin. Via kennissen van familie van haar werd gevraagd of ik haar wilde nemen want anders zou ze op marktplaats gaan. Dus hebben we haar opgehaald.

Ze was zwaar ondervoed en ziek toen we haar haalden en het heeft veel tijd, liefde en zorg gekost om haar er bovenop te krijgen. Maar vandaag de dag is het een prachtige eigenzinnige tortie 😍



Als laatste is Cooper bij ons komen wonen. Een prachtige witte draak. Hij kwam bij ons met ruim een jaar en in oktober word hij drie. Hij is echt stout met een hoofdletter. Maar ook heel erg lief en vriendelijk. Garantie voor dagelijkse avonturen.

JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_188172228
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 15:35 schreef senesta het volgende:
Ik zal ook wat meer over mijn katten vertellen.

Ik heb vier Maine coons, mijn liefde voor dit ras begon met Hummer, een grote crèmekleurige kater met een heel groot hart en veel gevoel voor humor. Helaas is hij vrij plotseling overleden op zes jarige leeftijd aan HCM.

[ afbeelding ]

Na Hummer vonden we dat we er een vriendje voor hem bij moesten zoeken. Vrij onverwachts kwam Dodge op ons pad, een zwart wit katertje. Beetje een angsthaas maar ontzettend lief en zachtaardig en hij hangt enorm aan mij.

Dodge is inmiddels negen en helaas kwamen we er eind dit jaar achter dat Dodge nierfalen heeft. Het is even heel spannend geweest maar inmiddels doet hij het super op nierdieet.

[ afbeelding ]

Toen we bij Dodge kwamen kijken viel mijn oog op een prachtig, lief poesje. Ik was op slag verliefd. Toen ik een jaar later zag dat de fokker een nieuw huisje voor haar zocht was dat ook snel beslist.

ET is en blijft mijn droompoes. ET is inmiddels 10 jaar en doet het prima, ik heb wel het idee dat ze haar vacht op de rug wat minder goed bijhoud dus wellicht dat ze wat stram aan het worden is. Volgende week gaan we ze enten dus zal dan even een omacheck vragen aan de dierenarts.

[ afbeelding ]

Loes (momenteel Loes de ventilatorpoes genoemd) kwam bij ons via een vriendin. Via kennissen van familie van haar werd gevraagd of ik haar wilde nemen want anders zou ze op marktplaats gaan. Dus hebben we haar opgehaald.

Ze was zwaar ondervoed en ziek toen we haar haalden en het heeft veel tijd, liefde en zorg gekost om haar er bovenop te krijgen. Maar vandaag de dag is het een prachtige eigenzinnige tortie 😍

[ afbeelding ]

Als laatste is Cooper bij ons komen wonen. Een prachtige witte draak. Hij kwam bij ons met ruim een jaar en in oktober word hij drie. Hij is echt stout met een hoofdletter. Maar ook heel erg lief en vriendelijk. Garantie voor dagelijkse avonturen.

[ afbeelding ]
mooi om te zien, leuk om te lezen!

^O^
pi_188172473
Wat een prachtige katten O+ ik ben zwaar allergisch voor katten dus als er ooit een komt moet het een hypoallergene zijn.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188172728
Mooie poezen hier.
  zondag 28 juli 2019 @ 17:10:12 #10
203039 pirlo444
adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
pi_188174740
Katten _O_
pi_188189426
Ik ga die van ons binnenkort ook even introduceren
  Moderator maandag 29 juli 2019 @ 17:26:36 #12
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_188190898
Leuk!

Loes de ventilatorpoes :')

JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_188191611
Ik verwachtte eigenlijk 3 dagen bijlezen en foto’s kijken :)

Snap overigens niet precies hoe mensen een zieke kat op marktplaats kunnen zetten.
Maar goed.. dat verhaal zal wellicht iets ingewikkelder verhaal zijn dan op het eerste gezicht.

Hier 3 abessijnen rondrennen.
Letterlijk want ze hebben nogal adhd...
Ze hebben als raskenmerken dat ze enorm hyper, lief en aandachtsgeil zijn.

Ik had er eentje samen met een andere (huistuinkeuken-) kat.
Toen ik ging scheiden hield mijn ex zijn kat en ik de mijne.

Abessijnen zijn meer gehecht aan mensen dan aan hun omgeving dus de verhuizing ging enorm soepel. Ik heb dr opgetild en op mn arm, lopend naar het nieuwe huis gebracht. Na een rondje huis kroop ze op bed en ging liggen slapen.

Echter bleek er al snel TOCH een probleem te zijn...
Ze kon namelijk niet tegen alleen zijn.
Hoe herken je een kattendepressie? Ik had het je niet kunnen vertellen 3 jaar geleden maar hij was duidelijk zichtbaar bleek.
Ze kwam namelijk alleen nog uit bed om te eten en voor de kattenbak en sliep enkel maar.

Inmiddels gaat het weer veel beter met Abby en ze is alweer 15. O+
Op de foto met een “koudwaterkruikje” want dat warme weer van laatst... vond ze toch wel echt te warm bleek.

Op facebook zag ik 2 maanden eerder dat de fokker waar Abby vandaan kwam kittens had.
En waar ik nooit verliefd word op foto’s van versgeboren kittens... was ik hier spontaan kansloos. Het was een nestje van 2 katertjes en ik was compleet verliefd.

Eenmaal verhuisd en gesettled en tot de conclusie gekomen dat mijn dame enorm eenzaam was.... doken de kittens natuurlijk al snel weer op in mijn gedachten.
Berichtje naar de fokker was snel getypt...
berichtjes terug volgden als snel.

Zij waren het met mijn conclusie eens en opperden dat ik beide kittens zou nemen.
Met dank aan goede argumenten waarom 2 kittens beter was dan 1... ben ik uiteindelijk gezwicht voor beide heren ondanks dat ik dat eerst geen onwijs goed plan vond.
(Oa dat ze enorm gehecht waren aan elkaar en dat mijn oude muts en een kitten wellicht iets te veel van haar zou vragen... en dat 2 kittens elkaar bezig houden maar wel gezelschap zijn)

Inmiddels 2 jaar verder lopen hier dus 3 katten rond.
Waarvan er 2 inderdaad extreem aan elkaar gehecht zijn. Waar links gaat, gaat rechts ook.

Echter beide heren... wat een tuig is het soms O+
En druk... vergeleken daarmee is mijn oudje echt superrustig.
(En vergeleken met de gemiddelde htk die liefst halve dagen slaapt is ze behoorlijk actief. Ze speelt ondanks dr leeftijd graag nog even met de heren of wat speelgoed.. )
Verder ziet mijn oudje echt de noodzaak niet in het entertainen of opvoeden van kittens... dus de beide mannen samen was een goede keuze.

Daarentegen zelden katten gehad die zo enorm gehecht zijn aan zowel mij als dochterlief.
Ze kroelen met alles en iedereen... bezoek dat denkt op de telefoon te spelen? Niet op mijn bank.. “als je de telefoon kunt aaien kun je mij OOK wel aaien” is de heersende opvatting onder beide katers volgens mij.
En ik had ooit een date, door omstandigheden zaten we niet geheel gepland bij mij thuis. Die zei: “ik knuffel altijd tot ze het zat zijn”
Kwartier later gaf ie toe dat ik inderdaad zn koffie beter in de vensterbank kon zetten.
En anderhalf uur later ging ie toch maar op de bank zitten. Waarna de gekroelde kat enthousiast achter hem aan kwam en op schoot ging zitten. (Je begrijpt.. dat heeft ie nog wel een paar keer moeten horen :) )


Links ligt netjes links... rechts ligt rechts.

Heten ze echt zo? Jup.
Alleen dan wel in het japans.
Hidari & Migi.
pi_188193678
Onze katten dan.

Toen ik nog thuis woonde kreeg ik Ramses. (Foto heb ik zo een twee drie niet) Hij Was mijn eerste maine coon hij werd helaas niet zo oud bijna 5

Daarna kreeg ik Zorro de liefste ooit. Toen ik zwanger was kreeg ik vogels op bed. Hij vertelde het als je telefoon ging een als je verdrietig was kwam hij je troosten. Op 10 jarige leeftijd is hij overleden.


Toen ik de deur uitging vond ik het zielig alleen Zorro mee te nemen dus kochten we Fire. Inmiddels 12 jaar.



Fire wilde wel spelen maar Zorro niet die kochten we Snowy. En prachtige een lieve kat die helaas overleed aan een darmtumor nog voor hij een jaar was.

Na Snowy kwam Rossi een boef. Ook hij kende wat gezondheidsproblemen en is uiteindelijk op 7 jarige leeftijd overleden aan een hartaanval



Fire was wel erg alleen en bleef zoeken dus kwam Bertus erbij. Een ex- dekkater die moest op 7 jarige leeftijd hij is nu 10.



En als laatste kwam Nazboo erbij. Mensen met jonge kinderen weten wellicht waar de naam vandaan komt. Hij doet zijn naam eer aan hij is nu ruim een.
pi_188193744
@ferrari-rood je hebt niet echt mazzel qua ziek worden he :/

Wie is van het stel is nu aan het kwakkelen?
En is er al nieuws?
Ik ben een aagje :)
  maandag 29 juli 2019 @ 20:20:57 #16
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_188193832
Yes!

Dit zijn Sammy en Elmo:



Sammy: Kater, half Maine Coon, 9 jaar.

Elmo: Poes, Maine Coon, bijna 13.

Ik heb eigenlijk altijd katten in huis gehad. Toen ik werd geboren hadden we er al een, toen ik 5 was kwam er een aanlopen en kort nadat ik uit huis ging kwamen deze pareltjes erbij. O+

[ Bericht 7% gewijzigd door fluitbekzeenaald2.0 op 29-07-2019 20:29:05 ]
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_188193837
Bertus is aan het kwakkelen. Nu zalf in oren en oog ook tig keer per dag en maandag terug
pi_188193840


En ja ze hebben echt geleerd dat ze niet op de tafel/stoel/bank mogen als ik zit te eten.

Maar even niet opletten..
pi_188193850
Veel Maine coons hier O+
  Moderator maandag 29 juli 2019 @ 20:22:21 #20
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_188193854
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 18:13 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik verwachtte eigenlijk 3 dagen bijlezen en foto’s kijken :)

Snap overigens niet precies hoe mensen een zieke kat op marktplaats kunnen zetten.
Maar goed.. dat verhaal zal wellicht iets ingewikkelder verhaal zijn dan op het eerste gezicht.

Hier 3 abessijnen rondrennen.
Letterlijk want ze hebben nogal adhd...
Ze hebben als raskenmerken dat ze enorm hyper, lief en aandachtsgeil zijn.

Ik had er eentje samen met een andere (huistuinkeuken-) kat.
Toen ik ging scheiden hield mijn ex zijn kat en ik de mijne.

Abessijnen zijn meer gehecht aan mensen dan aan hun omgeving dus de verhuizing ging enorm soepel. Ik heb dr opgetild en op mn arm, lopend naar het nieuwe huis gebracht. Na een rondje huis kroop ze op bed en ging liggen slapen.

Echter bleek er al snel TOCH een probleem te zijn...
Ze kon namelijk niet tegen alleen zijn.
Hoe herken je een kattendepressie? Ik had het je niet kunnen vertellen 3 jaar geleden maar hij was duidelijk zichtbaar bleek.
Ze kwam namelijk alleen nog uit bed om te eten en voor de kattenbak en sliep enkel maar.
[ afbeelding ]
Inmiddels gaat het weer veel beter met Abby en ze is alweer 15. O+
Op de foto met een “koudwaterkruikje” want dat warme weer van laatst... vond ze toch wel echt te warm bleek.

Op facebook zag ik 2 maanden eerder dat de fokker waar Abby vandaan kwam kittens had.
En waar ik nooit verliefd word op foto’s van versgeboren kittens... was ik hier spontaan kansloos. Het was een nestje van 2 katertjes en ik was compleet verliefd.

Eenmaal verhuisd en gesettled en tot de conclusie gekomen dat mijn dame enorm eenzaam was.... doken de kittens natuurlijk al snel weer op in mijn gedachten.
Berichtje naar de fokker was snel getypt...
berichtjes terug volgden als snel.

Zij waren het met mijn conclusie eens en opperden dat ik beide kittens zou nemen.
Met dank aan goede argumenten waarom 2 kittens beter was dan 1... ben ik uiteindelijk gezwicht voor beide heren ondanks dat ik dat eerst geen onwijs goed plan vond.
(Oa dat ze enorm gehecht waren aan elkaar en dat mijn oude muts en een kitten wellicht iets te veel van haar zou vragen... en dat 2 kittens elkaar bezig houden maar wel gezelschap zijn)

Inmiddels 2 jaar verder lopen hier dus 3 katten rond.
Waarvan er 2 inderdaad extreem aan elkaar gehecht zijn. Waar links gaat, gaat rechts ook.

Echter beide heren... wat een tuig is het soms O+
En druk... vergeleken daarmee is mijn oudje echt superrustig.
(En vergeleken met de gemiddelde htk die liefst halve dagen slaapt is ze behoorlijk actief. Ze speelt ondanks dr leeftijd graag nog even met de heren of wat speelgoed.. )
Verder ziet mijn oudje echt de noodzaak niet in het entertainen of opvoeden van kittens... dus de beide mannen samen was een goede keuze.

Daarentegen zelden katten gehad die zo enorm gehecht zijn aan zowel mij als dochterlief.
Ze kroelen met alles en iedereen... bezoek dat denkt op de telefoon te spelen? Niet op mijn bank.. “als je de telefoon kunt aaien kun je mij OOK wel aaien” is de heersende opvatting onder beide katers volgens mij.
En ik had ooit een date, door omstandigheden zaten we niet geheel gepland bij mij thuis. Die zei: “ik knuffel altijd tot ze het zat zijn”
Kwartier later gaf ie toe dat ik inderdaad zn koffie beter in de vensterbank kon zetten.
En anderhalf uur later ging ie toch maar op de bank zitten. Waarna de gekroelde kat enthousiast achter hem aan kwam en op schoot ging zitten. (Je begrijpt.. dat heeft ie nog wel een paar keer moeten horen :) )

[ afbeelding ]
Links ligt netjes links... rechts ligt rechts.

Heten ze echt zo? Jup.
Alleen dan wel in het japans.
Hidari & Migi.
Wat zijn ze prachtig!
Ik vind de kleuren ook zo mooi!
En karakters.. katten hebben ook echt altijd wel hele karakters he? Heerlijk!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator maandag 29 juli 2019 @ 20:25:24 #21
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_188193894
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Onze katten dan.

Toen ik nog thuis woonde kreeg ik Ramses. (Foto heb ik zo een twee drie niet) Hij Was mijn eerste maine coon hij werd helaas niet zo oud bijna 5

Daarna kreeg ik Zorro de liefste ooit. Toen ik zwanger was kreeg ik vogels op bed. Hij vertelde het als je telefoon ging een als je verdrietig was kwam hij je troosten. Op 10 jarige leeftijd is hij overleden.
[ link | afbeelding ]

Toen ik de deur uitging vond ik het zielig alleen Zorro mee te nemen dus kochten we Fire. Inmiddels 12 jaar.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Fire wilde wel spelen maar Zorro niet die kochten we Snowy. En prachtige een lieve kat die helaas overleed aan een darmtumor nog voor hij een jaar was.

Na Snowy kwam Rossi een boef. Ook hij kende wat gezondheidsproblemen en is uiteindelijk op 7 jarige leeftijd overleden aan een hartaanval
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Fire was wel erg alleen en bleef zoeken dus kwam Bertus erbij. Een ex- dekkater die moest op 7 jarige leeftijd hij is nu 10.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
En als laatste kwam Nazboo erbij. Mensen met jonge kinderen weten wellicht waar de naam vandaan komt. Hij doet zijn naam eer aan hij is nu ruim een.
[ link | afbeelding ]
Het lijkt erop dat ze elkaar wel gevonden hebben ook he? Leuk!
Ik hoop dat wij meer geluk hebben met onze witte draak. Maar snowy en Rossi zal ik niet snel vergeten. Ze hebben me heel wat bezig gehouden destijds, leefde zo met jullie mee en hoopte zo dat ze zouden opknappen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator maandag 29 juli 2019 @ 20:26:31 #22
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_188193912
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:21 schreef Uhmmpie het volgende:
[ afbeelding ]

En ja ze hebben echt geleerd dat ze niet op de tafel/stoel/bank mogen als ik zit te eten.

Maar even niet opletten..
Oh dat is hier ook een dingetje hoor :')
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_188193939
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:25 schreef senesta het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat ze elkaar wel gevonden hebben ook he? Leuk!
Ik hoop dat wij meer geluk hebben met onze witte draak. Maar snowy en Rossi zal ik niet snel vergeten. Ze hebben me heel wat bezig gehouden destijds, leefde zo met jullie mee en hoopte zo dat ze zouden opknappen.
Ik hoop het ook voor jullie want ik blijf een zwak voor wit houden.
Nazboo pest Fire regelmatig. En ondanks dat hij echt veel sterker is laat hij toch over zich heenlopen. Een watje is het wel wel een heel lieve.
  maandag 29 juli 2019 @ 20:29:53 #24
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_188193958
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:22 schreef ferrari_rood het volgende:
Veel Maine coons hier O+
Is ook een erg leuk ras. Dat ik deze heb is meer toeval, iemand wilde ze kwijt. Maar lekkere haarballen zijn het wel ^O^
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Moderator maandag 29 juli 2019 @ 20:31:06 #25
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_188193978
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:28 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik hoop het ook voor jullie want ik blijf een zwak voor wit houden.
Nazboo pest Fire regelmatig. En ondanks dat hij echt veel sterker is laat hij toch over zich heenlopen. Een watje is het wel wel een heel lieve.
Cooper pestte hier de boel ook wel eens, behalve loes want die mept de omgangsmanieren er wel in :') , maar nu geven ze hem allemaal gewoon een haal als ze hem zat zijn :')
Hij is veruit de grootste en zijn uitdrukking in onbetaalbaar als ze hem weer eens op zijn falie geven :+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 29 juli 2019 @ 20:31:14 #26
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_188193981
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:26 schreef senesta het volgende:

[..]

Oh dat is hier ook een dingetje hoor :')
Doen ze bij mij alleen als ik melk drink, en Elmo vindt mij wel heel lief als ik gerookte zalm of sushi eet :D
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Moderator maandag 29 juli 2019 @ 20:32:05 #27
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_188193992
Ik reageer allergisch op kortharige rassen en ik vind Maine coons fantastisch dus ben helemaal aangestoken met het maine coon virus.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 29 juli 2019 @ 20:40:41 #28
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_188194127
Sammy moest vorige week naar de dierenarts. Voor zijn gebit. Om half zes hadden we een afspraak. Sta ik om vijf uur op het punt om het beest in zijn mandje te laten lopen (moeiteloos, beest loopt er zo in), hoor ik Elmo kotsgeluiden maken :{ Die bleek opeens amper te kunnen ademen. Hijgen, rochelen, slijm overal, leek bijna te stikken. Gelukkig heb ik twee mandjes. Elmo wist er uiteindelijk bij de dierenarts een haarbal van legendarische proporties uit te kotsen, maar niet voordat ze daarheen was gebracht, zich had laten onderzoeken en naar een zuurstofkamer was gebracht.

En Sammy is vijf kiezen armer ;( Hij had altijd al tandsteen gehad maar had er schijnbaar geen last van en kauwde repen gedroogd vlees alsof het niks was. Nog best een kostenplaatje zo alles bij elkaar. Gelukkig zijn ze het meer dan waard O+
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_188194160
Gebit is een coonen kwaaltje. Fire heeft geen tanden meer. Maar eet er prima door.
  Moderator maandag 29 juli 2019 @ 20:44:40 #30
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_188194197
Hoor je wel erg veel idd, jammer hoor en erg zielig voor de beestjes.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 29 juli 2019 @ 20:45:54 #31
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_188194219
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:42 schreef ferrari_rood het volgende:
Gebit is een coonen kwaaltje. Fire heeft geen tanden meer. Maar eet er prima door.
Heb het idee dat erg veel katten er last van hebben, ongeacht ras. Elmo heeft weer nergens last van. Ik heb het nog proberen af te wenden met genoeg te kauwen en vers voer (hoewel ze nu even op brok zitten), maar dat mocht niet baten ;( Zit er nu over te denken om te gaan poetsen, de goedzak zou het best toelaten ook.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_188194247
Fire hebben we jaren gepoetst maar dat mocht niet baten. De da van vandaag zei het ook een coonen kwaaltje maar Bertus had voor een coon een uitstekend gebit.
  Moderator maandag 29 juli 2019 @ 20:49:03 #33
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_188194277
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Heb het idee dat erg veel katten er last van hebben, ongeacht ras. Elmo heeft weer nergens last van. Ik heb het nog proberen af te wenden met genoeg te kauwen en vers voer (hoewel ze nu even op brok zitten), maar dat mocht niet baten ;( Zit er nu over te denken om te gaan poetsen, de goedzak zou het best toelaten ook.
Ik denk dat het al scheelt met graanvrije brokken. Iemand zei al eens tegen mij dat we zelf ook veel plak op onze tanden blijven houden als we bijvoorbeeld biscuits eten. Granen geven veel tandplak dat geloof ik wel.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 29 juli 2019 @ 20:50:27 #34
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_188194301
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:44 schreef senesta het volgende:
Hoor je wel erg veel idd, jammer hoor en erg zielig voor de beestjes.
Hij was er gelukkig al bijna gelijk weer bovenop O+ Het verbaasde me nog, als ik een wondje in mijn mond heb ofzo dan wil ik er continu aan zitten met mijn tong. Maar Sams doet gewoon alsof er niks is gebeurd, merk nergens aan dat hij doorheeft dat zijn halve gebit weg is.

Het idiote is dat ik ook met eten geen verschil merk. Kauwen heeft hij sinds de operatie nog niet gedaan, maar dat deed hij eerst vol overgave en hij eet verder precies even veel en even graag. Neemt niet weg dat het zo beter is natuurlijk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 29 juli 2019 @ 20:51:06 #35
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_188194311
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Fire hebben we jaren gepoetst maar dat mocht niet baten. De da van vandaag zei het ook een coonen kwaaltje maar Bertus had voor een coon een uitstekend gebit.
Ik vind Bertus wel een toffe naam voor een kat :D
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_188194325
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik vind Bertus wel een toffe naam voor een kat :D
Zo heette hij al
  Moderator maandag 29 juli 2019 @ 20:52:51 #37
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_188194353
ET was er echt zo ziek van toen ze jaren terug tandjes had laten trekken.
Gekke is dat ze later een hele bult onder haar bekkie kreeg waarvan werd gezegd dat het waarschijnlijk extra bitvorming was na een breuk in haar kaak. Ik heb nog steeds het idee dat dat met die operatie gebeurd is :{
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 29 juli 2019 @ 20:53:47 #38
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_188194370
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:49 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik denk dat het al scheelt met graanvrije brokken. Iemand zei al eens tegen mij dat we zelf ook veel plak op onze tanden blijven houden als we bijvoorbeeld biscuits eten. Granen geven veel tandplak dat geloof ik wel.
Ik denk dat het weinig uitmaakt of er graan, aardappels of een andere bron van koolhydraten in zit. En koolhydraten moeten erin anders kunnen ze er geen brokje van persen. Wegens de aanhoudende hitte en een aankomende vakantie waarbij ze sowieso even op brok moeten, ben ik er even op teruggeschakeld. Daarna weer zelf kvv samenstellen en malen met wat kauwspul erbij, de kvv die ik nu geef eten ze te slecht.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Moderator maandag 29 juli 2019 @ 20:54:08 #39
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_188194379
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:51 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Zo heette hij al
Wij hebben in Den helder ook een beroemde Bertus.

JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 29 juli 2019 @ 20:55:13 #40
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_188194398
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:52 schreef senesta het volgende:
ET was er echt zo ziek van toen ze jaren terug tandjes had laten trekken.
Gekke is dat ze later een hele bult onder haar bekkie kreeg waarvan werd gezegd dat het waarschijnlijk extra bitvorming was na een breuk in haar kaak. Ik heb nog steeds het idee dat dat met die operatie gebeurd is :{
Dat is wel heel zielig ;( En niet onwaarschijnlijk, de wortel zit in het kaakbot en dat kan goed vast zitten. Arm beestje.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_188194410
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:26 schreef senesta het volgende:

[..]

Oh dat is hier ook een dingetje hoor :')
Mooiste vind ik dat ze het alleen doen als je het niet.
Maar hoe ik zo’n poot in mn bord zou moeten missen is me toch een raadsel :)
  Moderator maandag 29 juli 2019 @ 20:55:51 #42
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_188194417
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik denk dat het weinig uitmaakt of er graan, aardappels of een andere bron van koolhydraten in zit. En koolhydraten moeten erin anders kunnen ze er geen brokje van persen. Wegens de aanhoudende hitte en een aankomende vakantie waarbij ze sowieso even op brok moeten, ben ik er even op teruggeschakeld. Daarna weer zelf kvv samenstellen en malen met wat kauwspul erbij, de kvv die ik nu geef eten ze te slecht.
Ik heb hier Dodge op nierdieet, de enige die ik kon vinden zonder granen eet hij niet.
En de rest zit op Royal canin digestive, niet mijn keuze maar de enige die ze allemaal eten en waar niemand last van heeft ;)
Voer is wel een dingetje met die katten
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_188194480
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik denk dat het weinig uitmaakt of er graan, aardappels of een andere bron van koolhydraten in zit. En koolhydraten moeten erin anders kunnen ze er geen brokje van persen. Wegens de aanhoudende hitte en een aankomende vakantie waarbij ze sowieso even op brok moeten, ben ik er even op teruggeschakeld. Daarna weer zelf kvv samenstellen en malen met wat kauwspul erbij, de kvv die ik nu geef eten ze te slecht.
Hm graanvrij voeren anders dan brokken scheelt wel overigens.
In kvv/barf zit veel meer “harde stukjes” waardoor het gebit soort van etende al gepoetst word.

Denk niet dat de afwezigheid van graan daar het grote voordeel is... maar het concept dat het puur vlees is en niet zo fijngemaken als normaal blikvoer.
  Moderator maandag 29 juli 2019 @ 21:00:49 #44
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_188194528
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:55 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mooiste vind ik dat ze het alleen doen als je het niet.
Maar hoe ik zo’n poot in mn bord zou moeten missen is me toch een raadsel :)


Slechte telefoonfoto maar het beeld is duidelijk :D Cooper maalt er niet om of ik iets zie of niet hoor, volgens mij doet hij alles zelfs liever als ik kijk. Mijn andere katten zijn engeltjes vergeleken bij dit.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_188194612
Enneh... graanvrije brokken: Check it out: #zooplus https://t7fx3.app.goo.gl/4yoES


Gaan er hier bijzonder goed in en toch betaalbaar.

En van supermarktbrokken wordt er dtug de helft weer uitgekotst.
Mogelijk doordat ze letterlijk nooit brokken of natvoer met graan krijgen of hebben gekregen.. dus dat hun spijsvertering er echt wel issues mee heeft :)
pi_188194644
De eerste kat van mijn ouders was een zwervertje. Die kreeg het echt voor elkaar om het vlees van mijn bord te jatte. Die ging heel mooi naast je op de stoep zitten en hup weg was het. Maar die haalde ook kaas en worst van een schaaltje af waar iedereen bij zat.
pi_188194647
quote:
10s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:00 schreef senesta het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Slechte telefoonfoto maar het beeld is duidelijk :D Cooper maalt er niet om of ik iets zie of niet hoor, volgens mij doet hij alles zelfs liever als ik kijk. Mijn andere katten zijn engeltjes vergeleken bij dit.
Duidelijk ja... cute
Althans.. zolang ie van mn haring afblijft dan _O-
pi_188194661
quote:
17s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:54 schreef senesta het volgende:

[..]

Wij hebben in Den helder ook een beroemde Bertus.

Net zo’n sul als die van ons?
  maandag 29 juli 2019 @ 21:07:20 #49
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_188194665
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:55 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik heb hier Dodge op nierdieet, de enige die ik kon vinden zonder granen eet hij niet.
En de rest zit op Royal canin digestive, niet mijn keuze maar de enige die ze allemaal eten en waar niemand last van heeft ;)
Voer is wel een dingetje met die katten
Op zich zijn ze niet enorm moeilijk met wisselen tussen de hoofdcategorieën. Blik, brok en vers eten ze beide gewoon en overschakelen is ook geen issue. Maar binnen de categorieën... In brokken zijn ze weinig kieskeurig. Met blik iets meer, vers wordt echt geweigerd als het niet de goede soort is. En dat gaat voor redelijk wat varianten op, waarbij ook nog weleens van voorkeur wordt veranderd. Ze houden beide van wild en van eendagskuikens, en Elmo houdt ook van vis. Maar ik wil ook wat andere diersoorten erdoor hebben, ook vanwege de kosten, en zelf samenstellen geeft dan meer vrijheid. Moet ik wel eerst een vleesmolen kopen, dus even investeren.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_188194687
Die van mij weigeren vers. En met brokken zijn ze ook kieskeurig.
  maandag 29 juli 2019 @ 21:11:19 #51
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_188194725
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:58 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hm graanvrij voeren anders dan brokken scheelt wel overigens.
In kvv/barf zit veel meer “harde stukjes” waardoor het gebit soort van etende al gepoetst word.

Denk niet dat de afwezigheid van graan daar het grote voordeel is... maar het concept dat het puur vlees is en niet zo fijngemaken als normaal blikvoer.
Klopt, maar bij brok maakt het mijns inziens weinig uit omdat er toch wel koolhydraten in zitten. Je kunt dan wel kijken naar zo min mogelijk, en zoveel mogelijk hoogwaardige ingrediënten. Dat heb ik nu ook gedaan.

Ik vind kvv, of eigenlijk barf, ook het beste. Maar mijn slachtoffers hadden liever alleen brok gewild :P
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_188194735
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Op zich zijn ze niet enorm moeilijk met wisselen tussen de hoofdcategorieën. Blik, brok en vers eten ze beide gewoon en overschakelen is ook geen issue. Maar binnen de categorieën... In brokken zijn ze weinig kieskeurig. Met blik iets meer, vers wordt echt geweigerd als het niet de goede soort is. En dat gaat voor redelijk wat varianten op, waarbij ook nog weleens van voorkeur wordt veranderd. Ze houden beide van wild en van eendagskuikens, en Elmo houdt ook van vis. Maar ik wil ook wat andere diersoorten erdoor hebben, ook vanwege de kosten, en zelf samenstellen geeft dan meer vrijheid. Moet ik wel eerst een vleesmolen kopen, dus even investeren.
Hmm ik koop heel lui meestal versvoer van bibi
Weet ik tenminste zeker dat ze alles binnen krijgen.
En af en toe de restjes van wat ik overhou aan vlees/vis of een rauw ei.

(En met dat hete weer... krijgen ze graanvrij blik... want dat verse bederft waar je bij staat als het zelfs maar een beetje mooi weer is... not to mention dat ik issues heb met de ruimte in de vriezer.. en een blik niet in de vriezer hoeft)
  Moderator maandag 29 juli 2019 @ 21:15:44 #53
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_188194804
Nou heel kieskeurig is eigenlijk vooral ET, die haalt echt voor 90% van het voer haar neus op, letterlijk en figuurlijk. Loes heeft een allergie voor kip, Cooper heeft ook een allergie maar we weten niet waarvoor, dan heeft hij spontaan overal kale plekken en veel jeuk.

Dodge moet nu nierdieet en die moet gewoon goed eten om op gewicht te blijven dus geef ik wat hij het lekkerste vind en dat is helaas niet de graanvrije :{
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 29 juli 2019 @ 21:17:41 #54
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_188194842
Nou die hitte was ook een belangrijke voor mij om even brok te geven. Vers bederft zo snel dat het niet verantwoord is. Dan zeggen ze op de forums dat je ze twee maaltijden op vaste tijden moet geven, en het na een kwartier ofzo weg moet halen. Maar daar ga ik niet eens aan beginnen. Naast dat het niet te doen is voor mijzelf, hebben mijn katten altijd al ad libitum voer gehad en ben ik juist blij dat ze niet schrokken. Elmo is ook nog eens een neuroot die niet naar de keuken wil komen als ik of Sam in de buurt ben. Dan maar even zo.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Moderator maandag 29 juli 2019 @ 21:20:07 #55
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_188194891
Soms zit er even niets anders op dan even aanpassen toch?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 29 juli 2019 @ 21:24:07 #56
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_188194951
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:20 schreef senesta het volgende:
Soms zit er even niets anders op dan even aanpassen toch?
Zo ist ^O^ Als ik dit op een zeker ander forum zou posten zou ik min of meer voor dierenbeul worden uitgemaakt, maar ik vind gezonde en blije katjes belangrijker dan welk voer ze krijgen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_188195285
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Nou die hitte was ook een belangrijke voor mij om even brok te geven. Vers bederft zo snel dat het niet verantwoord is. Dan zeggen ze op de forums dat je ze twee maaltijden op vaste tijden moet geven, en het na een kwartier ofzo weg moet halen. Maar daar ga ik niet eens aan beginnen. Naast dat het niet te doen is voor mijzelf, hebben mijn katten altijd al ad libitum voer gehad en ben ik juist blij dat ze niet schrokken. Elmo is ook nog eens een neuroot die niet naar de keuken wil komen als ik of Sam in de buurt ben. Dan maar even zo.
Hmm doe ik inderdaad ook niet.
1 van de 3 heeft wel schrokneigingen soms (met name als ik verde brokken neerzet uit een nieuwe zak)..
en dan komt dus alles er 10 minuten later weer

En volgens mij is inmiddels bewezen dat het juist beter is als ze heel de dag door kleine beetjes kunnen
Past stiekem ook iets beter in mijn wereld/ritme dan een kwartier later alles weer opruimen.
pi_188195351
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Zo ist ^O^ Als ik dit op een zeker ander forum zou posten zou ik min of meer voor dierenbeul worden uitgemaakt, maar ik vind gezonde en blije katjes belangrijker dan welk voer ze krijgen.
Mja er is altijd wel iemand die vindt dat ie het beter doet... dat hou je toch :)

En als je alles hebt geperfectioneerd zodat echt niemand er wat op kan aanmerken...
krijg je vanzelf ergens de opmerking dat je overdrijft.

Lekker doen waar de beestjes zich prima bij voelen.
  maandag 29 juli 2019 @ 22:10:07 #59
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_188196102
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:43 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja er is altijd wel iemand die vindt dat ie het beter doet... dat hou je toch :)

En als je alles hebt geperfectioneerd zodat echt niemand er wat op kan aanmerken...
krijg je vanzelf ergens de opmerking dat je overdrijft.

Lekker doen waar de beestjes zich prima bij voelen.
:Y ^O^
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Moderator maandag 29 juli 2019 @ 22:27:23 #60
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_188196502
De meeste mensen doen gewoon ook hun best denk ik. Ik heb wel soms wat moeite met mensen die erg makkelijk of erg laks met beestjes omgaan. Te lang wachten met dierenarts en dergelijke.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 30 juli 2019 @ 01:25:28 #61
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_188198984
Hey Senesta, de verstandige!

Haha, nee hoor niet sarcastisch bedoeld.

Ja, dat is een goed idee van jou, een cats slowchat (of een dieren slowchat)

Ik was nooit van de slowchats, maar door mijn discussie met Pirlo, zie ik het belang van een slowchat toch wel in. Mijn dank (ook al was mijn slow chat met Pirlo ook een aflopende zaak, zoveel meer had ik toch niet meer te vertellen). Maar ook met het oog op de toekomst, zeer zeker bedankt.
pi_188199589
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 22:27 schreef senesta het volgende:
De meeste mensen doen gewoon ook hun best denk ik. Ik heb wel soms wat moeite met mensen die erg makkelijk of erg laks met beestjes omgaan. Te lang wachten met dierenarts en dergelijke.
Mwah als ik kijk hoeveel katten hier buiten lopen zonder dat mensen er echt naar omkijken... of tenminste zorgen dat er geen stapel nestjes komt... vraag ik me dat af.

De mensen die hier of elders online er gezellig kletsen zullen daar anders in staan...
maar in de grote boze buitenwereld... denk ik dat het verdacht veel mensen te weinig interesseert.
  Moderator dinsdag 30 juli 2019 @ 08:42:19 #63
382129 crew  Donna
pi_188200037
Leuk topic!

Heb geen foto's bij de hand op dit moment, maar wij hebben nu een kitten in huis, geboren 30-4. Geen ras, gewoon huis, tuin en keuken model, maar wel een hele lieve. Geboren op de boerderij.
Ze komt ook al buiten als we er bij zijn. Wou wachten tot ze gecastreerd is, maar de DA's hier doen dat pas vanaf 6 maanden, terwijl ik had gelezen dat het ook veel eerder kan. Nouja, dan maar enkel naar buiten als we er bij zijn, want ze wou al super graag.

Onze vorige poes was bijna 10 jaar oud, maar die is vermist sinds maart. M'n vriendin dacht haar gisteren niet zover van ons huis gezien te hebben, maar dan erg mager. Ben er heen gegaan, maar kon geen poes vinden. :'(
pi_188200084
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 08:42 schreef DonnaRush het volgende:
Leuk topic!

Heb geen foto's bij de hand op dit moment, maar wij hebben nu een kitten in huis, geboren 30-4. Geen ras, gewoon huis, tuin en keuken model, maar wel een hele lieve. Geboren op de boerderij.
Ze komt ook al buiten als we er bij zijn. Wou wachten tot ze gecastreerd is, maar de DA's hier doen dat pas vanaf 6 maanden, terwijl ik had gelezen dat het ook veel eerder kan. Nouja, dan maar enkel naar buiten als we er bij zijn, want ze wou al super graag.

Onze vorige poes was bijna 10 jaar oud, maar die is vermist sinds maart. M'n vriendin dacht haar gisteren niet zover van ons huis gezien te hebben, maar dan erg mager. Ben er heen gegaan, maar kon geen poes vinden. :'(
Hmm mijn katers zijn met amper 3 maanden al geholpen.
Maar hoop dierenartsen wagen zich er niet aan omdat het allemaal nog heel klein is dan.

Zou wel heel tof zijn als je dr ineens weer terug vind!
pi_188220578
Wij gaan vanmiddag weer naar de da. Hebben het idee dat het slechter dan beter gaat.
pi_188221263
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 13:19 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij gaan vanmiddag weer naar de da. Hebben het idee dat het slechter dan beter gaat.
Succes...
  Moderator woensdag 31 juli 2019 @ 17:26:48 #67
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_188223988
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 13:19 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij gaan vanmiddag weer naar de da. Hebben het idee dat het slechter dan beter gaat.
Oh bah Ferrari, dat klinkt niet goed. Ik duim voor jullie!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_188224332
Wij gingen met onze oudjes naar de DA. Deze DA voor ons een oude bekende dacht aan een reactie op wellicht de processierups.
Nu andere oogdruppels en er is een uitstrijkje van de oren gemaakt. Hoop uiterlijk zaterdag nieuw plan van aanpak te weten.

Ik weet al wat meer. Handig luisteren naar de da terwijl je kind ook iets van je wil.

Fire heeft gisten in zijn oor en krijgt daar een zalf voor.

Bertus heeft steptokokken en nog wat andere bacteriën in zijn rechteroor dat is op kweek gezet. Daar moet ik nog op wachten. Zijn linkeroor is wel vies dus die mag dezelfde zalf krijgen als die Fire ook krijgt.

Maar wel beide met beleid ivm trommelvlies. Dat wordt goed nadenken en lezen wat er op het etiket staat.

[ Bericht 50% gewijzigd door F_r op 31-07-2019 19:39:27 ]
  donderdag 1 augustus 2019 @ 17:24:59 #69
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_188238210
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2019 17:54 schreef ferrari_rood het volgende:

Vervelend zo. Oogproblemen kom je vaak tegen bij oudjes, ik heb dat ook eens gehad met een bejaarde dame. Kan erg vervelend voor ze zijn.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_188238482
De da denkt dat het wellicht van de processierups komt. En het een allergische reactie is.
  Moderator donderdag 1 augustus 2019 @ 20:38:13 #71
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_188241541
Wat sneu zeg. Ik hoop echt dat ze snel opknappen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_188241744
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 17:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Vervelend zo. Oogproblemen kom je vaak tegen bij oudjes, ik heb dat ook eens gehad met een bejaarde dame. Kan erg vervelend voor ze zijn.
Ze zijn wel oud maar Bertus liep nog niet op zijn einde aldus de da. Fire gaat wel aardig door kant op maar die is wel 2 jaar ouder.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 21:37:45 #73
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_188242989
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 20:49 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ze zijn wel oud maar Bertus liep nog niet op zijn einde aldus de da. Fire gaat wel aardig door kant op maar die is wel 2 jaar ouder.
Het komt met gebreken, ook bij katten. Vergis je niet, ze kunnen het nog jaren volhouden met verminderde vermogens. Soms langer dan goed voor ze is ;(
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_188243017
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 21:37 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Het komt met gebreken, ook bij katten. Vergis je niet, ze kunnen het nog jaren volhouden met verminderde vermogens. Soms langer dan goed voor ze is ;(
Ik weet het. Ik ben er mee opgegroeid en mc zijn groot en daardoor leven ze gemiddeld ook korter.

Hij is nu wel echt doof hopelijk komt zijn gehoor nog terug
pi_188243134
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 20:49 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ze zijn wel oud maar Bertus liep nog niet op zijn einde aldus de da. Fire gaat wel aardig door kant op maar die is wel 2 jaar ouder.
Vervelend is dat he..
Hier een abessijn van 15... wetende dat 13-15 wel redelijk gemiddeld is..
en je ziet ook dat ze echt al beetje oud is.

Vind het maar niks :)
Maarja.. hoort erbij he
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:30:43 #76
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_188251277
Senna is jarig vandaag. Al 6 jaar is hij hier heer en meester. Dat gelooft hij toch. :P

pi_188251378
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:30 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Senna is jarig vandaag. Al 6 jaar is hij hier heer en meester. Dat gelooft hij toch. :P

[ afbeelding ]
Knappe vent :)
pi_188252241
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 21:43 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Vervelend is dat he..
Hier een abessijn van 15... wetende dat 13-15 wel redelijk gemiddeld is..
en je ziet ook dat ze echt al beetje oud is.

Vind het maar niks :)
Maarja.. hoort erbij he
Fire vind ik nu nog te jong maar als hij over een paar jaar overlijd zou ik er echt veel verdriet van hebben. Maar ik zou het wel kunnen accepteren. Hij is onze oudste kat tnt.

Rolstoel gefeliciteerd met je knappe Senna
pi_188252790
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:32 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Fire vind ik nu nog te jong maar als hij over een paar jaar overlijd zou ik er echt veel verdriet van hebben. Maar ik zou het wel kunnen accepteren. Hij is onze oudste kat tnt.

Rolstoel gefeliciteerd met je knappe Senna
Het is altijd te jong :)
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:03:12 #80
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_188256094
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:49 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik denk dat het al scheelt met graanvrije brokken. Iemand zei al eens tegen mij dat we zelf ook veel plak op onze tanden blijven houden als we bijvoorbeeld biscuits eten. Granen geven veel tandplak dat geloof ik wel.
o is dat zo? Nou mijn voer is toevallig graanvrij. Ik heb een maine coon met gevoelige darmen, ze kan wel tegen graan hoor maar heeft voeding met genoeg vezels nodig anders zit ze aan de diaree. Dat is nog best lastig te verkrijgen, het zit voornameliik in dieet(afvallen) voer en dat wil ik niet. Ik ga er na het weekend een proberen van cat lovers gold due rond 5% vezels heeft en dus toevallig ook geen graan. Helaas wat duurder voer. Supermarktvoer heeft amper vezels...en nja sws is supermarktvoer slechter voer tuurlijk.
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:12:23 #81
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_188256223
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:55 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik heb hier Dodge op nierdieet, de enige die ik kon vinden zonder granen eet hij niet.
En de rest zit op Royal canin digestive, niet mijn keuze maar de enige die ze allemaal eten en waar niemand last van heeft ;)
Voer is wel een dingetje met die katten
Ja mijn kat kreeg bij de vorige eigenaar ook royal canin. Daar kon ze wel tegen...daar zit toevallig ook wat meer graan in.grappug dat dat merk bij jou katten t ook goed doet
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_188293260
Hier ook rc. Ander voer willen ze niet behalve purina maar dat vind ik een minder goed idee.

[ Bericht 1% gewijzigd door F_r op 05-08-2019 12:47:22 ]
  Moderator maandag 5 augustus 2019 @ 12:28:13 #83
382129 crew  Donna
pi_188296218
OMG. De kitten is een geboren muizenvanger.

Kom gisteren de keuken in, zit ze mooi met een muisje te spelen. En ik denk nog; ach wat schattig, ze heeft weer wat speelgoed gevonden.
En toen; FUCK, deze is veel te realistisch, die hebben we niet. En op dat moment begon het piepen ook. Ahhh.

Maar goed, wij zijn er blij mee. Buitenaf hebben we veel muizen. Onze vorige poes leefde voornamelijk op muizen. Alleen moet ze ze niet mee in huis nemen om mee te spelen haha.
  Moderator maandag 5 augustus 2019 @ 14:48:52 #84
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_188298079
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:28 schreef DonnaRush het volgende:
OMG. De kitten is een geboren muizenvanger.

Kom gisteren de keuken in, zit ze mooi met een muisje te spelen. En ik denk nog; ach wat schattig, ze heeft weer wat speelgoed gevonden.
En toen; FUCK, deze is veel te realistisch, die hebben we niet. En op dat moment begon het piepen ook. Ahhh.

Maar goed, wij zijn er blij mee. Buitenaf hebben we veel muizen. Onze vorige poes leefde voornamelijk op muizen. Alleen moet ze ze niet mee in huis nemen om mee te spelen haha.
:D Hier Dodge vorige week ook nog, brrr. Heb hem afgepakt en buiten gezet, geen idee of hij het overleefd heeft.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_188298540
Toch wel dat mijn huistijgers niet buiten komen... geen muizen om te vangen dus.

Ze zijn watervlug dus twijfel er niet aan dat het ze zou lukken.

We hebben ook tamme muizen.. die wil ik graag nog even houden :)
  Moderator maandag 5 augustus 2019 @ 15:27:48 #86
382129 crew  Donna
pi_188298636
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 15:20 schreef Uhmmpie het volgende:
Toch wel dat mijn huistijgers niet buiten komen... geen muizen om te vangen dus.

Ze zijn watervlug dus twijfel er niet aan dat het ze zou lukken.

We hebben ook tamme muizen.. die wil ik graag nog even houden :)
Hebben ze daar nooit een pootje naar uitgestoken?

Poes vangt ook vliegen als de beste en vlinders en motten ook. Jagen zit er goed in (en tegen de ramen omhoog rennen ook).
pi_188299522
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 15:27 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Hebben ze daar nooit een pootje naar uitgestoken?

Poes vangt ook vliegen als de beste en vlinders en motten ook. Jagen zit er goed in (en tegen de ramen omhoog rennen ook).
Nou doorgaans zitten de muizen in een poesdichte kooi.

En als de muizen los mogen gaan de heren naar de douche eventjes.
De oude dame boeit het niet zo geloof ik.
Zolang ze maar niet enthousiast een sprintje door de kamer trekken staat ze er geloof ik niet voor op :)

En inderdaad.. wprd evengoed wel gejaagd in huis. Op elkaar, speeltjes en alles wat in zn domme fladderbrein denkt dat het slim was om bij mij binnen te vliegen :)
  Moderator maandag 5 augustus 2019 @ 16:49:47 #88
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_188300199
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 15:20 schreef Uhmmpie het volgende:
Toch wel dat mijn huistijgers niet buiten komen... geen muizen om te vangen dus.

Ze zijn watervlug dus twijfel er niet aan dat het ze zou lukken.

We hebben ook tamme muizen.. die wil ik graag nog even houden :)
Mijn tuintijgers hebben een afgezette tuin tot hun beschikking en daar vinden ze af en toe toch nog wat hoor! Ze hebben zelfs een keer een pad gevonden! Denk dat een vogel die moet hebben laten vallen of zo, geen idee anders hoe die in onze tuin terecht kan zijn gekomen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_188331733
Zal ik mijn mijn team hier ook maar eens komen voorstellen (voor wie ze nog niet kent :+ )

Yoko


En Satsu


Yoko kwam met een buik vol kinders binnen als opvangpoes en is samen met zoonlief gebleven nadat de rest van het nest uitvloog.
Helaas is familieliefde ver te zoeken nadat zoonlief de pubertijd indook en weigerde uit huis te gaan :') Ze tolereren elkaar en omdat ik nu eenmaal geen vijf vierkante meter in omtrek ben moet het af en toe op een kleine meter afstand van elkaar om/op mij liggen voor de benodigde nabijheid.
Verder wordt dit huishouden regelmatig tijdelijk aangevuld met opvangmoedertjes en hun kinderen.
En daarin is mijn tweetal het eens: RAUS! :(

Mijn duo houdt van hun huis en haat bezoekers. Als die menen hen te moeten bezichtigen op hun verstopplek achter de bank wordt er gegromd. :') En ze worden doodongelukkig van logeerpartijtjes in een pension dus na één mislukt experiment doen we dat maar niet meer.

Gelukkig hebben ze een eigen kamer plus tuin tot hun beschikking als er bezoek is of als de logees moeten socialiseren en dus de woonkamer bevolken. En er wordt gejaagd. Naast de gewone buit zoals mus, koolmees, ekster, libelle en pad vond ik vorige week een dode rat :X :r

Verder zijn ze enig O+ :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188332567
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 15:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zal ik mijn mijn team hier ook maar eens komen voorstellen (voor wie ze nog niet kent :+ )

Yoko
[ afbeelding ]

En Satsu
[ afbeelding ]

Yoko kwam met een buik vol kinders binnen als opvangpoes en is samen met zoonlief gebleven nadat de rest van het nest uitvloog.
Helaas is familieliefde ver te zoeken nadat zoonlief de pubertijd indook en weigerde uit huis te gaan :') Ze tolereren elkaar en omdat ik nu eenmaal geen vijf vierkante meter in omtrek ben moet het af en toe op een kleine meter afstand van elkaar om/op mij liggen voor de benodigde nabijheid.
Verder wordt dit huishouden regelmatig tijdelijk aangevuld met opvangmoedertjes en hun kinderen.
En daarin is mijn tweetal het eens: RAUS! :(

Mijn duo houdt van hun huis en haat bezoekers. Als die menen hen te moeten bezichtigen op hun verstopplek achter de bank wordt er gegromd. :') En ze worden doodongelukkig van logeerpartijtjes in een pension dus na één mislukt experiment doen we dat maar niet meer.

Gelukkig hebben ze een eigen kamer plus tuin tot hun beschikking als er bezoek is of als de logees moeten socialiseren en dus de woonkamer bevolken. En er wordt gejaagd. Naast de gewone buit zoals mus, koolmees, ekster, libelle en pad vond ik vorige week een dode rat :X :r

Verder zijn ze enig O+ :+
Satsu heeft wel echt een aparte tekening ook als ik de foto zo zie :)

Geloof zo dat ze enigst zijn... als ze niet op moordenaarspad zijn _O-
pi_188333642
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 16:18 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Satsu heeft wel echt een aparte tekening ook als ik de foto zo zie :)

Geloof zo dat ze enigst zijn... als ze niet op moordenaarspad zijn _O-
Hij heeft een duidelijk andere tekening dan zijn moeder, maar heel apart is het volgens mij niet :D Wel uniek natuurlijk O+


Meteen ook maar de meest briljante foto van de knul delen. Gelukkig kon ik de gevraagde redding bieden. Hij is de rest van de dag bang gebleven voor (het gat van) het kattenluik wat hij eruit geramd had _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188334309
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 17:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hij heeft een duidelijk andere tekening dan zijn moeder, maar heel apart is het volgens mij niet :D Wel uniek natuurlijk O+
[ afbeelding ]

Meteen ook maar de meest briljante foto van de knul delen. Gelukkig kon ik de gevraagde redding bieden. Hij is de rest van de dag bang gebleven voor (het gat van) het kattenluik wat hij eruit geramd had _O-
[ afbeelding ]
Hij leek wat schildpadvlekken tussen de cyperse strepen te hebben op die andere foto..
maar zo valt het ineens wel weer mee ja :)
pi_188334318
Ik roep overigens denk al sinds ik een jaar of 10 ben dat ik graag een cypersje wil.

4 katten verder.. geen cyperse katten.

Wel een roodgestreepte... maar dat is de verkeerde kleur :)
pi_188335076
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 18:08 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik roep overigens denk al sinds ik een jaar of 10 ben dat ik graag een cypersje wil.

4 katten verder.. geen cyperse katten.

Wel een roodgestreepte... maar dat is de verkeerde kleur :)
En ik heb juist niks anders gehad dan cypers. Wel alle kleurtjes, met en zonder wit etc maar ooit wil ik een schildpadje of een zwart-witte. Of een zwarte O+

Grappig dat je rood meende te zien bij de knul. Want moeder lijkt geheel cypers maar heeft wel een rode gloed. En een piepklein vuurrood vlekje op haar voorhoofd. Een van zijn broertjes (RIP na drie weken ;( ) was dan ook rood-wit.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 7 augustus 2019 @ 23:12:51 #95
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_188338884
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 17:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]


Meteen ook maar de meest briljante foto van de knul delen.
[ afbeelding ]
Ah niet :o :D
pi_188407143
Ik ben vorige week genoeg bij de da geweest. Maar hij moet nu eerst een reiniger in zijn oor. En 30 min later 2 soorten zalf in zijn oor. Plus druppels in zijn ogen gelukkig is hij vrij makkelijk maar leuk is anders.


Plaatje van de andere kat
pi_188503484
Bertus is officieel doof toen ik de stofzuiger aanzette reageerde hij niet eens. Ik vind hem nog steeds niet fit dus aankomende week maar naar de da. Ik moet ook weer werken dus even kijken wanneer we kunnen.
  zondag 18 augustus 2019 @ 13:06:58 #98
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188503970
Onze kat is gisteren door 2 honden aangevallen en bij de da overleden ;(
Waarschijnlijk van de shock of intern teveel schade, bijtwonden had hij niet alleen wat bloed uit zijn bekje.
13 jaar oud geworden en nog steeds aardig fit, erg zonde dit heeft ie niet verdiend :(
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_188505130
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 13:06 schreef daNpy het volgende:
Onze kat is gisteren door 2 honden aangevallen en bij de da overleden ;(
Waarschijnlijk van de shock of intern teveel schade, bijtwonden had hij niet alleen wat bloed uit zijn bekje.
13 jaar oud geworden en nog steeds aardig fit, erg zonde dit heeft ie niet verdiend :(
Heftig :(
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:53:01 #100
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_188514329
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 13:06 schreef daNpy het volgende:
Onze kat is gisteren door 2 honden aangevallen en bij de da overleden ;(
Waarschijnlijk van de shock of intern teveel schade, bijtwonden had hij niet alleen wat bloed uit zijn bekje.
13 jaar oud geworden en nog steeds aardig fit, erg zonde dit heeft ie niet verdiend :(
Damn.... sterkte met het verlies, dat is een einde die je niemand toe wenst, zeker niet je lieve kater...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  maandag 19 augustus 2019 @ 14:20:37 #101
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_188520410
quote:
11s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:53 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Damn.... sterkte met het verlies, dat is een einde die je niemand toe wenst, zeker niet je lieve kater...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het dan weer de schuld van het baasje van de honden. Die heeft ze blijkbaar niet goed afgericht. Honden bij hem haar weghalen vind ik wel ok. Maar afmaken va de hondenn gaat me te ver. Met goede training kunnen die gewoon sociaal worden.

Ex katten eigenaar en huidige honden eigenaar
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_188520464
Sterkte danpy
  maandag 19 augustus 2019 @ 18:08:45 #103
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_188523371
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 13:06 schreef daNpy het volgende:
Onze kat is gisteren door 2 honden aangevallen en bij de da overleden ;(
Waarschijnlijk van de shock of intern teveel schade, bijtwonden had hij niet alleen wat bloed uit zijn bekje.
13 jaar oud geworden en nog steeds aardig fit, erg zonde dit heeft ie niet verdiend :(
Sterkte

Frasier is nog steeds de goeie lobbes.


O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_188523711
quote:
99s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:20 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ik vind het dan weer de schuld van het baasje van de honden. Die heeft ze blijkbaar niet goed afgericht. Honden bij hem haar weghalen vind ik wel ok. Maar afmaken va de hondenn gaat me te ver. Met goede training kunnen die gewoon sociaal worden.

Ex katten eigenaar en huidige honden eigenaar
Dit.
  Moderator maandag 19 augustus 2019 @ 20:16:21 #105
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_188525610
Bob is de laatste tijd een beetje in de war.

Bob:

Van de week was ik vrij en ik lag even op bed in de middag. Rond 15:00 begint klaagzang en rond 16:00 krijgt hij normaliter eten. In dit geval was het al 16:30 en vond ik het vreemd dat ik nog geen huilende oude vent naast m'n bed had staan. Dus ik sta op en ik zie hem netjes bij de tuindeur zitten wachtend op mij. Kan gebeuren.

Vandaag kwam ik om 17:00 thuis. Ik deed de achterdeur open en hij rende naar de tuindeur en ging daar zitten, over de grond rollen. Ik gooi vlees in zijn bakje en ik zie hem nog steeds zitten. Ik loop naar de achterdeur en ik roep hem. Nog steeds blijft hij zitten. Ik wapper met het lege zakje. Nog steeds blijft hij zitten. Na het bakje te laten zien snapte hij het en kwam luid mauwend naar me toe :') !

Gek beest. We weten nog steeds niet goed hoe oud hij is, dus geen idee of hij wat seniel wordt. Voorlopig zie ik het maar als een autistisch trekje _O-

[ Bericht 3% gewijzigd door Rene op 21-06-2023 13:34:20 ]
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 19 augustus 2019 @ 20:42:41 #106
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_188526279
quote:
99s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:20 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ik vind het dan weer de schuld van het baasje van de honden. Die heeft ze blijkbaar niet goed afgericht. Honden bij hem haar weghalen vind ik wel ok. Maar afmaken va de hondenn gaat me te ver. Met goede training kunnen die gewoon sociaal worden.

Ex katten eigenaar en huidige honden eigenaar
Dan verschillen we van mening, als een hond eenmaal bloed heeft geproefd is ie in mijn ogen niet meer te vertrouwen.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_188527014
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2019 20:42 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Dan verschillen we van mening, als een hond eenmaal bloed heeft geproefd is ie in mijn ogen niet meer te vertrouwen.
Hmm je zal je hond maar barf of kvv voeren... dan valt ie voortaan ook random kinderen aan? :)

Volgens mij werkt dat niet zo.
  maandag 19 augustus 2019 @ 21:15:13 #108
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_188527197
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 21:07 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hmm je zal je hond maar barf of kvv voeren... dan valt ie voortaan ook random kinderen aan? :)

Volgens mij werkt dat niet zo.
Duidelijk, ik kan er ook naast zitten, mijn kater kreeg ook rauw voer maar viel nooit iemand lastig qua agressie ofzo, het zijn dan ook totaal verschillende dieren maar ik dacht dat ooit gelezen te hebben mbt honden en nee niet het voer wat ze krijgen van het baasje maar als ze eenmaal ooit iets gedood hebben schijnt er iets mis te gaan in de hersenen en ik zal ze persoonlijk nooit meer vertrouwen.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  maandag 19 augustus 2019 @ 21:34:45 #109
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188527620
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 20:16 schreef Renesite het volgende:
Bob is de laatste tijd een beetje in de war.


Dat is precies zoals die van ons was! _O-
Ook strepen op zijn kop, groene ogen en vlekjes op z'n neus.

Anyway, bedankt iedereen. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Hebben vroeger ook honden gehad en die liepen ook los. Honden die los lopen maken minder snel ruzie. Waarschijnlijk hebben ze Simba zien lopen en zijn er achteraan gerend.
Als kat heeft hij 12 jaar op een flat gewoont en is nu bijna 2 jaar hier "vrij" (nieuwbouw, nog geen tuin afscheiding etc). Zijn zusje is < 1 jaar overleden, die vond mijn vriendin hier achter bij een boom, waarschijnlijk aangereden en naar die boom gekropen oid.

Hij is naar huis gerend en bij onze unit gaan in een hoek uitgekomen (zijn"veilige plek") waar hij niet meer weg kon. De honden zijn natuurlijk er achteraan gerend (instinct) en daar is een gevechtje ontstaan. Één hond had 3 nagels in zijn snuit maar van 2 grotere honden wint 4 kilo kat het niet. De eigenaren zijn ook dierenliefhebbers (hebben een wei met kippen, eenden, alpaca's, geiten etc) en vinden het natuurlijk ook niet leuk. Het had niet moeten gebeuren, maar wat doe je er achteraf aan?
Ik vind het sneu voor het beestje, hij was superlief, deed ook maffe dingen als in bad liggen, boos kijken als ie boos was, overal liggen als een lambal, naar konijntjes en vogels kijken en af en toe een muis vangen. Hij heeft het niet verdiend, maarja welk beestje doet dat wel.

Vandaag stond een grote bos bloemen voor ons voor de deur van de buren, ze vinden het vreselijk maar kunnen onze pijn ook niet verzachten. Gelukkig gaat het was beter met mijn vriendin, die heeft de hele zaterdag gehuild en ook gisteren en vandaag nog natuurlijk.
Ik ga een mooie foto laten afdrukken van allebei de beestjes voor in het nieuwe huis op te hangen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Rene op 21-06-2023 13:34:47 ]
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 19 augustus 2019 @ 22:01:13 #110
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_188528310
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 21:34 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat is precies zoals die van ons was! _O-
Ook strepen op zijn kop, groene ogen en vlekjes op z'n neus.

Anyway, bedankt iedereen. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Hebben vroeger ook honden gehad en die liepen ook los. Honden die los lopen maken minder snel ruzie. Waarschijnlijk hebben ze Simba zien lopen en zijn er achteraan gerend.
Als kat heeft hij 12 jaar op een flat gewoont en is nu bijna 2 jaar hier "vrij" (nieuwbouw, nog geen tuin afscheiding etc). Zijn zusje is < 1 jaar overleden, die vond mijn vriendin hier achter bij een boom, waarschijnlijk aangereden en naar die boom gekropen oid.

Hij is naar huis gerend en bij onze unit gaan in een hoek uitgekomen (zijn"veilige plek") waar hij niet meer weg kon. De honden zijn natuurlijk er achteraan gerend (instinct) en daar is een gevechtje ontstaan. Één hond had 3 nagels in zijn snuit maar van 2 grotere honden wint 4 kilo kat het niet. De eigenaren zijn ook dierenliefhebbers (hebben een wei met kippen, eenden, alpaca's, geiten etc) en vinden het natuurlijk ook niet leuk. Het had niet moeten gebeuren, maar wat doe je er achteraf aan?
Ik vind het sneu voor het beestje, hij was superlief, deed ook maffe dingen als in bad liggen, boos kijken als ie boos was, overal liggen als een lambal, naar konijntjes en vogels kijken en af en toe een muis vangen. Hij heeft het niet verdiend, maarja welk beestje doet dat wel.

Vandaag stond een grote bos bloemen voor ons voor de deur van de buren, ze vinden het vreselijk maar kunnen onze pijn ook niet verzachten. Gelukkig gaat het was beter met mijn vriendin, die heeft de hele zaterdag gehuild en ook gisteren en vandaag nog natuurlijk.
Ik ga een mooie foto laten afdrukken van allebei de beestjes voor in het nieuwe huis op te hangen.
Nogmaals sterkte voor jou en je vriendin, toch zou ik me eens gaan beraden op evt vervolgstappen, natuurlijk houden die buren van hun honden en doen ze nooit iemand kwaad maar een kat zo aanvallen en doden is niet niks!! Ik begrijp dat je voornamelijk aan je eigen lieve kater denkt maar die honden zouden in mijn ogen nooit meer los mogen lopen. Volgende keer is het een kind of heb jij een paar tanden in je kuit oid.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  Moderator maandag 19 augustus 2019 @ 22:07:32 #111
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_188528441
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 21:34 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat is precies zoals die van ons was! _O-
Ook strepen op zijn kop, groene ogen en vlekjes op z'n neus.

Anyway, bedankt iedereen. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Hebben vroeger ook honden gehad en die liepen ook los. Honden die los lopen maken minder snel ruzie. Waarschijnlijk hebben ze Simba zien lopen en zijn er achteraan gerend.
Als kat heeft hij 12 jaar op een flat gewoont en is nu bijna 2 jaar hier "vrij" (nieuwbouw, nog geen tuin afscheiding etc). Zijn zusje is < 1 jaar overleden, die vond mijn vriendin hier achter bij een boom, waarschijnlijk aangereden en naar die boom gekropen oid.

Hij is naar huis gerend en bij onze unit gaan in een hoek uitgekomen (zijn"veilige plek") waar hij niet meer weg kon. De honden zijn natuurlijk er achteraan gerend (instinct) en daar is een gevechtje ontstaan. Één hond had 3 nagels in zijn snuit maar van 2 grotere honden wint 4 kilo kat het niet. De eigenaren zijn ook dierenliefhebbers (hebben een wei met kippen, eenden, alpaca's, geiten etc) en vinden het natuurlijk ook niet leuk. Het had niet moeten gebeuren, maar wat doe je er achteraf aan?
Ik vind het sneu voor het beestje, hij was superlief, deed ook maffe dingen als in bad liggen, boos kijken als ie boos was, overal liggen als een lambal, naar konijntjes en vogels kijken en af en toe een muis vangen. Hij heeft het niet verdiend, maarja welk beestje doet dat wel.

Vandaag stond een grote bos bloemen voor ons voor de deur van de buren, ze vinden het vreselijk maar kunnen onze pijn ook niet verzachten. Gelukkig gaat het was beter met mijn vriendin, die heeft de hele zaterdag gehuild en ook gisteren en vandaag nog natuurlijk.
Ik ga een mooie foto laten afdrukken van allebei de beestjes voor in het nieuwe huis op te hangen.
Ach wat sneu ;( ! sterkte.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_188529100
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 20:16 schreef Renesite het volgende:
Bob is de laatste tijd een beetje in de war.

Bob:
[ afbeelding ]

Van de week was ik vrij en ik lag even op bed in de middag. Rond 15:00 begint klaagzang en rond 16:00 krijgt hij normaliter eten. In dit geval was het al 16:30 en vond ik het vreemd dat ik nog geen huilende oude vent naast m'n bed had staan. Dus ik sta op en ik zie hem netjes bij de tuindeur zitten wachtend op mij. Kan gebeuren.

Vandaag kwam ik om 17:00 thuis. Ik deed de achterdeur open en hij rende naar de tuindeur en ging daar zitten, over de grond rollen. Ik gooi vlees in zijn bakje en ik zie hem nog steeds zitten. Ik loop naar de achterdeur en ik roep hem. Nog steeds blijft hij zitten. Ik wapper met het lege zakje. Nog steeds blijft hij zitten. Na het bakje te laten zien snapte hij het en kwam luid mauwend naar me toe :') !

Gek beest. We weten nog steeds niet goed hoe oud hij is, dus geen idee of hij wat seniel wordt. Voorlopig zie ik het maar als een autistisch trekje _O-
Zag ik toch net bob zo maar in mn imgur feed :)
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 06:08:16 #113
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_188531536
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 21:34 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat is precies zoals die van ons was! _O-
Ook strepen op zijn kop, groene ogen en vlekjes op z'n neus.

Anyway, bedankt iedereen. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Hebben vroeger ook honden gehad en die liepen ook los. Honden die los lopen maken minder snel ruzie. Waarschijnlijk hebben ze Simba zien lopen en zijn er achteraan gerend.
Als kat heeft hij 12 jaar op een flat gewoont en is nu bijna 2 jaar hier "vrij" (nieuwbouw, nog geen tuin afscheiding etc). Zijn zusje is < 1 jaar overleden, die vond mijn vriendin hier achter bij een boom, waarschijnlijk aangereden en naar die boom gekropen oid.

Hij is naar huis gerend en bij onze unit gaan in een hoek uitgekomen (zijn"veilige plek") waar hij niet meer weg kon. De honden zijn natuurlijk er achteraan gerend (instinct) en daar is een gevechtje ontstaan. Één hond had 3 nagels in zijn snuit maar van 2 grotere honden wint 4 kilo kat het niet. De eigenaren zijn ook dierenliefhebbers (hebben een wei met kippen, eenden, alpaca's, geiten etc) en vinden het natuurlijk ook niet leuk. Het had niet moeten gebeuren, maar wat doe je er achteraf aan?
Ik vind het sneu voor het beestje, hij was superlief, deed ook maffe dingen als in bad liggen, boos kijken als ie boos was, overal liggen als een lambal, naar konijntjes en vogels kijken en af en toe een muis vangen. Hij heeft het niet verdiend, maarja welk beestje doet dat wel.

Vandaag stond een grote bos bloemen voor ons voor de deur van de buren, ze vinden het vreselijk maar kunnen onze pijn ook niet verzachten. Gelukkig gaat het was beter met mijn vriendin, die heeft de hele zaterdag gehuild en ook gisteren en vandaag nog natuurlijk.
Ik ga een mooie foto laten afdrukken van allebei de beestjes voor in het nieuwe huis op te hangen.
O wat erg, ik zou er ook kapot van zijn. Wat vreemd dat er geen bijtwonden zijn, wat deden die honden dan ipv bijten, misschien pletten?

Heel veel sterkte in ieder geval ;(
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 08:18:02 #114
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188532017
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 06:08 schreef madeliefff het volgende:

[..]

O wat erg, ik zou er ook kapot van zijn. Wat vreemd dat er geen bijtwonden zijn, wat deden die honden dan ipv bijten, misschien pletten?

Heel veel sterkte in ieder geval ;(
Misschien "spelen", maar voor een grote hond is dat wat anders als voor een kat. Hij had ook een slap pootje (verlamd, gebroken)...
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 02:34:51 #115
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_188550525
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 08:18 schreef daNpy het volgende:

[..]

Misschien "spelen", maar voor een grote hond is dat wat anders als voor een kat. Hij had ook een slap pootje (verlamd, gebroken)...
Ja misschien.Jammer dat je daar nooit volledig antwoord op kunt krijgen
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_188593284
Ik kocht een verse feliway..

3 katten compleet high hier :)
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:44:45 #117
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188593389
Buren zijn eerder deze week nog langs geweest, excuses aangeboden en de dierenarts rekening betaald (die was er dus wel; buurvrouw werkt bij de praktijk). Maandag stond er al een bos bloemen voor de deur.
Ze vinden het heel erg maar kunnen de tijd ook niet terug draaien.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_188593487
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:44 schreef daNpy het volgende:
Buren zijn eerder deze week nog langs geweest, excuses aangeboden en de dierenarts rekening betaald (die was er dus wel; buurvrouw werkt bij de praktijk). Maandag stond er al een bos bloemen voor de deur.
Ze vinden het heel erg maar kunnen de tijd ook niet terug draaien.
Mja lastig... ze kunnen het ook nooit echt goed maken uiteindelijk.

Al is dit natuurlijk wel beter dan een ongeinterrsseerde reactie.
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 09:28:05 #119
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_188717968
Wij hebben sinds 6 dagen een tweede kat. De foto staat in het kattenfoto topic.
Ik ben zeer blij om te zien dat de eerste kat over het algemeen prima reageert op de kleine. Ze zijn vaak samen, lopen elkaar lekker achterna. Soms een beetje stoeien.

Als mijn vriendin en ik dalijk weer aan het werk zijn, is de kat iig niet eenzaam.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_188733345
Hmm nadat 1 van mijn mannen van het balkon sprong om vogels te vangrn... moest er toch wat gebeuren.
Hele balkon afschermen is geen optie ivm de was... (plus mijn eigen gevoel dat ik me dan nogal opgesloten voel)
Dus nu is de keuze gevallen op een hordeur...
kn ik gewoon naar buiten en de poezen niet.

Als experiment... echter een hor die ze zelf open kunnen maken :)

Gezien mijn oudste zeer eenvoudig kasten en deuren openmaakt... eerst masr een experiment met een niet al te dure variant.

En so far... weten ze allebei hoe hij open moet.
(En dus beiden een keer buiten geweest)
Maar het interessante was er vrij snel van af lijkt het.
De ene heeft in ieder geval zeker een half uur braaf voor de hor zitten kijken naar de vogeltjes buiten.
Hoop toch serieus dat dit blijft werken _O-

Overigens kunnen ze in het raam ook de hor openen en doen ze het daar ook niet.
Dus ik heb goede hoop :)

  zondag 1 september 2019 @ 11:57:32 #121
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_188733619
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 11:32 schreef Uhmmpie het volgende:
(...)
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je dan niet iets gebruikt waar ze niet zelf doorheen kunnen. Zo moet je er alsnog altijd bij blijven toch?

Ik heb toen ik hier net kwam wonen ook na zitten denken over een afzetting van het balkon. Alleen vanwege Sammy, Elmo is totaal niet avontuurlijk en kan ook niet goed springen. Uiteindelijk bleek Sammy zich niet hoger te willen begeven dan het tafeltje, dus wanneer ik thuis ben mogen ze er rustig zitten. Naar vogeltjes en mensen beneden wordt alleen gekeken en in het eerste geval soms gechitterd.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_188733671
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2019 11:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je dan niet iets gebruikt waar ze niet zelf doorheen kunnen. Zo moet je er alsnog altijd bij blijven toch?

Ik heb toen ik hier net kwam wonen ook na zitten denken over een afzetting van het balkon. Alleen vanwege Sammy, Elmo is totaal niet avontuurlijk en kan ook niet goed springen. Uiteindelijk bleek Sammy zich niet hoger te willen begeven dan het tafeltje, dus wanneer ik thuis ben mogen ze er rustig zitten.
Omdat ik met de oudste hetzelfde probleem had en die gewoon alles open maakt en dr dus gewoon heb moeten leren dat ze bepaalde dingen niet open mag maken.

Hoop dat mn jongere tuig.. dat ook gewoon te leren valt en ik er dus niet altijd bij hoef te blijven :)

So far so good ook... want 1 van de 2 blijft al netjes in de keuken zitten.
De 2e zal wat meer moeite kosten.
Maar dat het katten zijn betekent niet dat je ze niks kunt leren.
  zondag 1 september 2019 @ 13:54:10 #123
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_188735518
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 12:01 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Maar dat het katten zijn betekent niet dat je ze niks kunt leren.
Klopt, maar in mijn ervaring leren ze vooral wat ze niet moeten doen in je gezichtsveld ;) Maar het ligt er ook aan hoe fanatiek ze zijn natuurlijk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_188736035
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2019 13:54 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Klopt, maar in mijn ervaring leren ze vooral wat ze niet moeten doen in je gezichtsveld ;) Maar het ligt er ook aan hoe fanatiek ze zijn natuurlijk.
Mja ik heb me neergelegd bij het concept dat ik de deur niet meer kan openlaten als ik niet thuis ben.
Maar tot nu toe gaat het vandaag goed.
pi_188930394
Mijn man vond het nodig om de slaapkamerdeur afgelopen nacht open te laten. Ik heb dus naast een bijna 10kilo heel hard snurkende kat geslapen. Ik had het dan wel niet koud

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 13-09-2019 22:40:12 ]
pi_188932112
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 19:36 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn man vind het nodig om de slaapkamerdeur afgelopen nacht open te laten. Ik heb dus naast een bijna 10kilo heel hard snurkende kat geslapen. Ik had het dan wel niet koud
Heerlijk dit. Ik heb ook een keer 's avonds de deur niet goed dichtgedaan. Om 4u snachts werd ik wakker van een neusje tegen mijn arm. Ik doe mijn ogen open en kijk recht in de ogen van mijn kat vlak voor mijn gezicht. Die gelijk een korte mauw gaf. Ik schrok me wezenloos.
  vrijdag 13 september 2019 @ 21:24:18 #127
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_188932459
Bij mij slaapt eentje altijd op bed :@ De ander soms.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_188939399
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2019 19:36 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn man vond het nodig om de slaapkamerdeur afgelopen nacht open te laten. Ik heb dus naast een bijna 10kilo heel hard snurkende kat geslapen. Ik had het dan wel niet koud
Wel gezellig :)

Hier geen binnendeuren... dua er ligt altijd wel wat harigs op bed.
Slaap meestal alleen dus dat past makkelijk

Het wordt lastiger als er iemand blijft slapen die graag tegen mij zou willen liggen. Want ze blijven net zo lang duwen... tot ze in het midden liggen.
En als dat niet boven het dekbed lukt... kruipen ze er gewoon onder.
Schijnt voor mannen toch wel een dingetje te zijn _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188958403
Net ontdekt dit topic. Mijn grut (beter bekend als de diva's). Elin, half Noorse Boskat half Sybeer. Beetje lomp maar ook een enorme knuffelkont.



Nika, Britse langhaar. Bangig. Ook na 6 jaar bij mij, hoef ik haar ook niet aan te halen. Haar eerste 2 jaar waren niet zo fijn. Maar ze is ook enorm nieuwsgierig, dus als er mensen zijn komt ze wel in de buurt zitten (en als er slagroom is overwint ze haar angst)


Beiden zijn 8 jaar nu, niet altijd de beste vriendinnen (vlokken haar vliegen nogal eens rond) maar meestal liggen ze zo te pitten.



[ Bericht 0% gewijzigd door Kaatje1 op 15-09-2019 16:48:50 ]
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 15 september 2019 @ 17:07:13 #130
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_188959057
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 16:19 schreef Kaatje1 het volgende:

Nika, Britse langhaar. Bangig. Ook na 6 jaar bij mij, hoef ik haar ook niet aan te halen. Haar eerste 2 jaar waren niet zo fijn. Maar ze is ook enorm nieuwsgierig, dus als er mensen zijn komt ze wel in de buurt zitten (en als er slagroom is overwint ze haar angst)
[ afbeelding ]
Daar zit wel wat Perzisch in gekruist of niet?

Mooie katjes O+
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_188959235
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 17:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Daar zit wel wat Perzisch in gekruist of niet?

Mooie katjes O+
Ja, van oudsher hebben ze af en toe iets Perzisch ingekruist. Vandaar ook de langharige versie.
We have far more in common than that which devides us..
pi_188969371
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2019 21:05 schreef wcborstel het volgende:

[..]

Heerlijk dit. Ik heb ook een keer 's avonds de deur niet goed dichtgedaan. Om 4u snachts werd ik wakker van een neusje tegen mijn arm. Ik doe mijn ogen open en kijk recht in de ogen van mijn kat vlak voor mijn gezicht. Die gelijk een korte mauw gaf. Ik schrok me wezenloos.
Ik ben het wel gewend toen ik 11 was kochten mijn ouders en burmees. die heeft tot ik de deur uitging praktisch elke nacht in mijn knieholtes geslapen. Ja over het dekbed en als hij het echt warm kreeg kam hij met zijn kop op mijn kussen en een poot om mij heen liggen.

Behalve als mijn vriend bleef slapen dan kwam hij niet meer kwam wel 100x per nacht kijken of hij al weg was. Jaloers nee hoor.

Maar Bertus is groot en snurkt echt heel hard ik denk dat de buren hem horen.

@Kaatje wat zijn ze mooi. Dat bange zit volgens mij wel in langharige Britten
pi_188974250
Of onze kat zojuist een levende muis naar binnen kwam brengen?

Jazeker!


Ben stiekem best trots op hem, ik dacht namelijk dat hij te lui zou zijn om te jagen. Maar levend naar binnen brengen vind ik ook net weer iets te veel van het goede.
pi_188974374
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 15:18 schreef Irrem het volgende:
Of onze kat zojuist een levende muis naar binnen kwam brengen?

Jazeker!


Ben stiekem best trots op hem, ik dacht namelijk dat hij te lui zou zijn om te jagen. Maar levend naar binnen brengen vind ik ook net weer iets te veel van het goede.
Is toch lief? _O-
pi_188975308
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 08:56 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik ben het wel gewend toen ik 11 was kochten mijn ouders en burmees. die heeft tot ik de deur uitging praktisch elke nacht in mijn knieholtes geslapen. Ja over het dekbed en als hij het echt warm kreeg kam hij met zijn kop op mijn kussen en een poot om mij heen liggen.

Behalve als mijn vriend bleef slapen dan kwam hij niet meer kwam wel 100x per nacht kijken of hij al weg was. Jaloers nee hoor.

Maar Bertus is groot en snurkt echt heel hard ik denk dat de buren hem horen.

@:kaatje wat zijn ze mooi. Dat bange zit volgens mij wel in langharige Britten
Elin ligt ook meestal met haar kop op mijn kussen maar snurkt gelukkig niet. Dat doet Nika wel (zal wel aan het ingedeukte neusje liggen). Dat doet ze ook als ze ergens zit, en het maakt echt een takke herrie. Ik dacht de eerste keer dat mijn elektrische tandenborstel aanstond _O-
Britten zijn geen bekende knuffelaars nee, ze zoekt je wel op, maar wil niet aangeraakt worden. Maar als ik haar oppak (da's nog een flinke uitdaging) om haar te kammen, dan blijft ze wel zitten en spint dat het een lieve lust is, oogjes dichtgeknepen en een verstoorde blik als je stopt.
We have far more in common than that which devides us..
pi_188978321
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 15:28 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Is toch lief? _O-
:D In eerste instantie vond ik dat inderdaad, totdat die muis opeens opsprong }:|
pi_188980992
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 20:08 schreef Irrem het volgende:

[..]

:D In eerste instantie vond ik dat inderdaad, totdat die muis opeens opsprong }:|
Brrrr en toen?
We have far more in common than that which devides us..
pi_188984618
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 20:08 schreef Irrem het volgende:

[..]

:D In eerste instantie vond ik dat inderdaad, totdat die muis opeens opsprong }:|
Whehe.. oh my _O-

The horror _O-
pi_188985248
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 22:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Brrrr en toen?
Toen bleek dat de plastic bakjes van de afhaalchinees altijd ergens goed voor zijn. Gelukkig was hij vrij makkelijk te vangen, voordat hij ergens onder de bank rende over horror gesproken

Kan het ook weer niet over m'n hart verkrijgen om zelf een muis dood te maken dus heb hem ergens een eindje van het huis in de bosjes losgelaten.
  Moderator dinsdag 17 september 2019 @ 09:23:16 #140
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_188985831
Oh bah. Wij hebben 4 katten en mochten zelf achter de muis is huis aan, pfff.

Mijn kat heeft ook wat nieuws, hij drukt mijn pc uit als ik hem geen aandacht geef :')
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_188986031
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 11:32 schreef Uhmmpie het volgende:.

[ afbeelding ]
Somalies ?

Die kan je van alles leren, onze somalie gaf pootjes :)
pi_188986116
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 09:37 schreef Sorella het volgende:

[..]

Somalies ?

Die kan je van alles leren, onze somalie gaf pootjes :)
Abessijnen
Behalve dat ze alles kunnen leren zijn ze ook bizar eigenwijs.

Nu een poging tot leren dat ze het balkon niet op mogen. Kwestie van lange adem... de ene blijft netjes binnen nu.
De ander wil gewoon heel graag naar buiten dus als je even niet op let gaat ie toch.
Gelukkig ben ik ook heel eigenwijs :)

Nog een poging gedaan ze te leren apporteren maar daar vinden ze weinig aan.
1 van de 3 kan wel buiten aan de riem wandelen... mensen vinden dat toch maar een raar verhaaltje.
pi_188986129
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 09:44 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Abessijnen
Behalve dat ze alles kunnen leren zijn ze ook bizar eigenwijs.

Nu een poging tot leren dat ze het balkon niet op mogen.

Nog een poging gedaan ze te leren apporteren maar daar vinden ze weinig aan.
1 van de 3 kan wel buiten aan de riem wandelen... mensen vinden dat toch maar een raar verhaaltje.
Die bedoel ik abbesijn, was ff in de war terwijl een somalie toch een langere vacht heeft (heb er zelf 1 rond lopen).
pi_188986458
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 09:46 schreef Sorella het volgende:

[..]

Die bedoel ik abbesijn, was ff in de war terwijl een somalie toch een langere vacht heeft (heb er zelf 1 rond lopen).
Ik vind ze nog mooier...
maar toen ik 2 jaar terug deze kittens zag was ik compleet verkocht.
Terwijl ik normaal dus niet zo veel heb met van die nog nog natte kittens...
En in overleg met de fokker zijn beide mannen toen bij mij terecht gekomen O+
pi_188986639
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 10:11 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik vind ze nog mooier...
maar toen ik 2 jaar terug deze kittens zag was ik compleet verkocht.
Terwijl ik normaal dus niet zo veel heb met van die nog nog natte kittens...
En in overleg met de fokker zijn beide mannen toen bij mij terecht gekomen O+
Mijn man wou wel weer een somalie nadat we onze kat hebben moeten laten inslapen en die is niet zo van de katten dus ik heb er meteen gebruik van gemaakt
Ik kreeg die van mij alleen mee als ik er 2 nam of nog een kat had rondlopen (gelukkig hadden wij nog een kat rondlopen)

pi_188988147
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 10:28 schreef Sorella het volgende:

[..]

Mijn man wou wel weer een somalie nadat we onze kat hebben moeten laten inslapen en die is niet zo van de katten dus ik heb er meteen gebruik van gemaakt
Ik kreeg die van mij alleen mee als ik er 2 nam of nog een kat had rondlopen (gelukkig hadden wij nog een kat rondlopen)

[ afbeelding ]
Herkenbaar... de aby mag ook nooit alleen.

En mijn oudste was idd ronduit depri toen ze alleen was.
Kwam gewoon alleen nog uit bed om te eten en voor de kattenbak. Haast als een menselijke depressie.

En toen 2 genomen om niet over 2 jaar hetzelfde peobleem te hebben.
En nestje was 2 groot met 2 onwijs hechte broers... dus al snel had ik er tijdelijk 3.
2 jaar later... mijn oude dame is geen enorm fan van de mannen maar ook niet meer depri.
And still going strong O+
  Moderator zondag 17 november 2019 @ 21:49:35 #147
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_189994927
Ik spam hem hier ook even :D

JUB / FOK!verkiezingen 2019 - Praattopic!
JUB / FOK!verkiezingen 2019 - Stemtopic!

[ Bericht 21% gewijzigd door senesta op 17-11-2019 21:56:15 ]
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 18 november 2019 @ 07:58:47 #148
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_189999890

Ik nam in februari dit niet gesocialiseerde katje in huis. “Ik hoef niet zo nodig een schootkat”


Met dit als resultaat :N O+ ze komt direct aan hollen als het er ook maar op lijkt dat ik ga zitten...
pi_190000028
quote:
11s.gif Op maandag 18 november 2019 07:58 schreef Luchtbel het volgende:
[ afbeelding ]
Ik nam in februari dit niet gesocialiseerde katje in huis. “Ik hoef niet zo nodig een schootkat”

[ afbeelding ]
Met dit als resultaat :N O+ ze komt direct aan hollen als het er ook maar op lijkt dat ik ga zitten...
Och, die bleek dus veel gezelligheid nodig te hebben
We have far more in common than that which devides us..
pi_190000360
Nou luchtbel je bent goed personeel
  maandag 18 november 2019 @ 10:02:00 #151
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_190000966
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2019 08:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Och, die bleek dus veel gezelligheid nodig te hebben
Ja. Het blijft wel een paniekvogel hoor maar ook een echte knuffel.

Dank je f_r. De kat zelf is ook goed personeel. Goede warmtebron en wast mijn haren :Y
  Moderator maandag 18 november 2019 @ 14:12:23 #152
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_190004948
quote:
11s.gif Op maandag 18 november 2019 07:58 schreef Luchtbel het volgende:
[ afbeelding ]
Ik nam in februari dit niet gesocialiseerde katje in huis. “Ik hoef niet zo nodig een schootkat”

[ afbeelding ]
Met dit als resultaat :N O+ ze komt direct aan hollen als het er ook maar op lijkt dat ik ga zitten...
Aaaaah O+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_190049588
Ik zet de wasmand voor het wasrek en begin de was op te hangen. Pluk Fire uit wasmand en ga weer door. Pluk Fire nog een keer uit de wasmand. Natte was ligt toch niet lekker?
Hij denkt daar anders over en ik kiep de was maar snel op het wasrek zodat hij in de lege wasmand kan gaan liggen.
  donderdag 21 november 2019 @ 11:41:17 #154
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_190050116
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 10:55 schreef F_r het volgende:
Ik zet de wasmand voor het wasrek en begin de was op te hangen. Pluk Fire uit wasmand en ga weer door. Pluk Fire nog een keer uit de wasmand. Natte was ligt toch niet lekker?
Hij denkt daar anders over en ik kiep de was maar snel op het wasrek zodat hij in de lege wasmand kan gaan liggen.
Aaaww O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_190050394
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 10:55 schreef F_r het volgende:
Ik zet de wasmand voor het wasrek en begin de was op te hangen. Pluk Fire uit wasmand en ga weer door. Pluk Fire nog een keer uit de wasmand. Natte was ligt toch niet lekker?
Hij denkt daar anders over en ik kiep de was maar snel op het wasrek zodat hij in de lege wasmand kan gaan liggen.
Hmm hier ligt beddengoed toch het lekkerst. Met name als je net het bed aan het opmaken bent. Zodra je het dekbed opschudt... zit er 2 man sterk op het dekbed.

Als kitten mochten ze bij de fokker samen op het dekbed en die gingen dan “gooien”.
Maarja toen wogen ze niet samen een kleine 10kg _O-

Als goedmakertje til ik ze weleens op en gooi ze naar het einde van het bed.. vinden ze helemaal geweldig en staan meteen weer klaar voor meer.
Maarja dat is toch een beetje slap aftreksel van het oorspronkelijke dekbedverhaal.
pi_190050485
Hier ligt alles lekker wat eigenlijk niet voor katten bestemd is.

De maxi cosi, kinderwagen, box, wippertje, grond speelkleed, wiegje ed. Inmiddels niet meer in huis maar ik heb ze er zo vaak vanaf/uit gehaald
pi_190050530
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 12:17 schreef F_r het volgende:
Hier ligt alles lekker wat eigenlijk niet voor katten bestemd is.

De maxi cosi, kinderwagen, box, wippertje, grond speelkleed, wiegje ed. Inmiddels niet meer in huis maar ik heb ze er zo vaak vanaf/uit gehaald
Ruikt ook zo lekker naar baby :)
  donderdag 21 november 2019 @ 13:56:14 #158
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_190051808
Ik zou graag willen dat mn kat wat meer op schoot kwam, maar naast mn benen of tussen mn benen in liggen vind ze toch het lekkerst, als ik haar op mn schoot zet gaat ze er steeds vanaf en naast mn benen liggen.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_190082691
Wij hadden een ontsnapte kat vanmorgen. Mijn man riep vanuit de badkamer kom gauw. Nazboo zat op de schutting aan de andere kant van het gaas. Dus ik snel naar buiten stond ik op een krukje om hem te pakken springt hij eraf. Zo de tuin heb de buurman in. En vervolgens door een tuin verder.

De mensen van dat huis wakker gebeld. Hij had zich daar goed verstopt schrikt van mij en rent weer de tuin van de buren in. Daar stond mijn man gelukkig om hem op te vangen.

En nu even kijken hoe hij ontsnapt is.
  zaterdag 23 november 2019 @ 14:41:32 #160
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190082741
Onze jongste kat is bij de DA geweest. Te zwaar.
Dat komt denk ik omdat ze veelal het eten van de oudste op eet.

De oudste doet het liefst een paar uur met haar brokken. Zo nu en dan een paar, en daarna een dutje doen. De jongste schrokt snel alles op.

Weten jullie misschien een manier om ervoor te zorgen dat beide katten slechts hun eigen eten op kunnen eten?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_190082913
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 14:41 schreef Kaneelstokje het volgende:
Onze jongste kat is bij de DA geweest. Te zwaar.
Dat komt denk ik omdat ze veelal het eten van de oudste op eet.

De oudste doet het liefst een paar uur met haar brokken. Zo nu en dan een paar, en daarna een dutje doen. De jongste schrokt snel alles op.

Weten jullie misschien een manier om ervoor te zorgen dat beide katten slechts hun eigen eten op kunnen eten?
https://www.zooplus.nl/sh(...)aten/surefeed/479582

Bevalt hier prima.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_190084174
quote:
Hier ook.
  zaterdag 23 november 2019 @ 17:27:07 #163
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190084192
quote:
Ik zie alleen reclame voor voer?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_190084284
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 17:27 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik zie alleen reclame voor voer?
Raar, hier nu ook.

Dan Google maar eens op Surefeed.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_190281418


[ Bericht 83% gewijzigd door F_r op 05-12-2019 13:00:05 ]
  donderdag 5 december 2019 @ 16:59:02 #166
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190284648
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 17:34 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Raar, hier nu ook.

Dan Google maar eens op Surefeed.
Het probleem is al opgelost. :)
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_190323143
Mijn kat springt de laatste tijd veel naar mijn arm en dan klemt hij zich rond mijn hand. Bijt hij in mijn vingers en probeert hij tegelijk met zijn achterpootjes mijn arm weg te duwen.

Ik dacht altijd dat dit een vorm van spelen is, dus liet ik het begaan en streelde ik met de andere hand zijn buikje.

Nu lees en hoor ik dat dit eigenlijk gedragsstoornissen zijn. Klopt dit?
Cindy De Vuyst
  zondag 8 december 2019 @ 10:35:49 #168
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_190323750
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 09:57 schreef einzeinz het volgende:
Mijn kat springt de laatste tijd veel naar mijn arm en dan klemt hij zich rond mijn hand. Bijt hij in mijn vingers en probeert hij tegelijk met zijn achterpootjes mijn arm weg te duwen.

Ik dacht altijd dat dit een vorm van spelen is, dus liet ik het begaan en streelde ik met de andere hand zijn buikje.

Nu lees en hoor ik dat dit eigenlijk gedragsstoornissen zijn. Klopt dit?
Als dat zo is zijn er veel gestoorde katten :P Doet hij je pijn? Zo niet, geen probleem lijkt me en anders corrigeren.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_190324194
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 09:57 schreef einzeinz het volgende:
Mijn kat springt de laatste tijd veel naar mijn arm en dan klemt hij zich rond mijn hand. Bijt hij in mijn vingers en probeert hij tegelijk met zijn achterpootjes mijn arm weg te duwen.

Ik dacht altijd dat dit een vorm van spelen is, dus liet ik het begaan en streelde ik met de andere hand zijn buikje.

Nu lees en hoor ik dat dit eigenlijk gedragsstoornissen zijn. Klopt dit?
Het is een vorm van spelen.
Buikje is het kwetsbare deel en daar reageert hij op.
En zolang jij blijft aaien (bewegen) wordt hij getriggered om ‘aan te vallen’.

Het is onpraktisch gedrag, je loopt de kans dat hij gaat doorbijten of hard gaat krabben in zijn spel. En onbekenden kunnen er ook minder gecharmeerd van zijn.
Ik moedig het absoluut niet aan bij mijn katten. Als ze ouder zijn is het lastig af te leren, maar door je hand doodstil te houden als hij toeslaat (ook als hij bijt) wordt het minder interessant en leert hij het wellicht af.
Bied hem als alternatief een speeltje aan een touwtje aan waar hij op die manier mee kan spelen. Vinden je handen vast ook leuker. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_190326500
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 10:35 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Als dat zo is zijn er veel gestoorde katten :P Doet hij je pijn? Zo niet, geen probleem lijkt me en anders corrigeren.
Het doet op zich geen pijn. Maar ik kan er ook vrij goed tegen dat mijn hand en arm vol krabben en beetjes staat.
Cindy De Vuyst
pi_190326520
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 11:01 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Het is een vorm van spelen.
Buikje is het kwetsbare deel en daar reageert hij op.
En zolang jij blijft aaien (bewegen) wordt hij getriggered om ‘aan te vallen’.

Het is onpraktisch gedrag, je loopt de kans dat hij gaat doorbijten of hard gaat krabben in zijn spel. En onbekenden kunnen er ook minder gecharmeerd van zijn.
Ik moedig het absoluut niet aan bij mijn katten. Als ze ouder zijn is het lastig af te leren, maar door je hand doodstil te houden als hij toeslaat (ook als hij bijt) wordt het minder interessant en leert hij het wellicht af.
Bied hem als alternatief een speeltje aan een touwtje aan waar hij op die manier mee kan spelen. Vinden je handen vast ook leuker. :)
Vroeger mocht ik zijn buikje wel veel strelen, dat vond hij net fijn.
Cindy De Vuyst
pi_190326972
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 13:08 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Het doet op zich geen pijn. Maar ik kan er ook vrij goed tegen dat mijn hand en arm vol krabben en beetjes staat.
Hmm hier doen mijn mannen het ook bij elkaar als ze spelen. Maar dan hebben ze de hele romp in de houdgreep.
Op mn eigen arm word ik er minder blij van.
De fokker komt af en toe even bakkie halen... die daagt hem juist uit om het te doen.
Of hem optillen terwijl hij dus onderaan zn arm hangt..

Kater weet heel goed dat is dat bij mij niet hoeft te doen :)
Dat lijkt me onmogelijk als het een gedragsstoornis is.
pi_190327170
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 13:08 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Vroeger mocht ik zijn buikje wel veel strelen, dat vond hij net fijn.
Mamapoes likt het kittenbuikje ook.
Is goed voor de spijsvertering :)

Later zijn ze groot en stoer en is datzelfde buikje hun zwakke plek.
pi_190327579
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 13:36 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hmm hier doen mijn mannen het ook bij elkaar als ze spelen. Maar dan hebben ze de hele romp in de houdgreep.
Op mn eigen arm word ik er minder blij van.
De fokker komt af en toe even bakkie halen... die daagt hem juist uit om het te doen.
Of hem optillen terwijl hij dus onderaan zn arm hangt..

Kater weet heel goed dat is dat bij mij niet hoeft te doen :)
Dat lijkt me onmogelijk als het een gedragsstoornis is.
Optillen als hij aan mijn arm hangt kan ik ook. Maar mensen zeiden dat ik daarmee moet stoppen...
Cindy De Vuyst
pi_190327929
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 14:14 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Optillen als hij aan mijn arm hangt kan ik ook. Maar mensen zeiden dat ik daarmee moet stoppen...
Denk dat het voornaamste risico is dat hij hrt ook bij anderen gaat doen :)

Maar goed, ik beweer niet dat ik de expert bsn.

Ik zie er verder niet zo veel kwaad in...
Zeker omdat ie prima weet dat ik het niet wil hebben. En hij doet bij voorkeur alles wat niet mag... maar pijn doen zit daar dus echt niet bij.
pi_190331227
quote:
11s.gif Op maandag 18 november 2019 07:58 schreef Luchtbel het volgende:
[ afbeelding ]
Ik nam in februari dit niet gesocialiseerde katje in huis. “Ik hoef niet zo nodig een schootkat”

[ afbeelding ]
Met dit als resultaat :N O+ ze komt direct aan hollen als het er ook maar op lijkt dat ik ga zitten...
Bawwww die had ik gemist O+

Wat een ontspanning en vertrouwen _O_ O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 13 december 2019 @ 22:42:14 #177
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_190427494
Hoe gaan jullie katten met de kerstboom om? Mijne kauwt aan de takjes en petste vandaag tegen een kerstbal. Ik heb de boom op een tafeltje staan en ga die morgen volbouwen met nepkado's zodat ze er hopelijk niet meer bij kan haha
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  zaterdag 14 december 2019 @ 05:42:04 #178
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190430947
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2019 22:42 schreef madeliefff het volgende:
Hoe gaan jullie katten met de kerstboom om? Mijne kauwt aan de takjes en petste vandaag tegen een kerstbal. Ik heb de boom op een tafeltje staan en ga die morgen volbouwen met nepkado's zodat ze er hopelijk niet meer bij kan haha
Wij hebben kleine kunstboompjes neergezet omdat een grote boom vorige keer niet goed ging. Iedere keer de kat erin.
De boompjes staan in het raamkozijn en op de kast en zo. Iedere ochtend ligt er minstens een op de grond.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_190431055
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2019 22:42 schreef madeliefff het volgende:
Hoe gaan jullie katten met de kerstboom om? Mijne kauwt aan de takjes en petste vandaag tegen een kerstbal. Ik heb de boom op een tafeltje staan en ga die morgen volbouwen met nepkado's zodat ze er hopelijk niet meer bij kan haha
Week zetten geen boom neer. Die twee katten ratten vernielen alles en eten ook stroomkabels, dus wij zijn bang voor electrocutie en brandgevaar...
  zaterdag 14 december 2019 @ 08:21:11 #180
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_190431208
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2019 22:42 schreef madeliefff het volgende:
Hoe gaan jullie katten met de kerstboom om? Mijne kauwt aan de takjes en petste vandaag tegen een kerstbal. Ik heb de boom op een tafeltje staan en ga die morgen volbouwen met nepkado's zodat ze er hopelijk niet meer bij kan haha
Ik heb alleen klein kerstboompje van hout. Vrees dat hier verder ook niets heel was gebleven. De kat heeft zo’n kattenpaal van hout en die is veel meer in trek dan de paal met sisaltouw enzo was, die werd alleen als opstapje gebruikt. En ik moest een andere haarborstel voor haar kopen omdat ze naar het glimmende metaalstuk bleef slaan, bij een hele plastic borstel was dat niet. Dus ik denk dat het maar goed is dat ik geen boom met glimdingen heb hier :o
  zaterdag 14 december 2019 @ 08:25:01 #181
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_190431238
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 18:22 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Bawwww die had ik gemist O+

Wat een ontspanning en vertrouwen _O_ O+
Dank je O+
Van de week zelfs de dierenarts goed doorstaan. Beetje bang wel natuurlijk maar dat was het. Ze liet het toe zonder krabben/bijten/blazen/gedoe. Ook niet verstopt bij thuiskomst.
  zaterdag 14 december 2019 @ 13:37:59 #182
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_190434995
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2019 22:42 schreef madeliefff het volgende:
Hoe gaan jullie katten met de kerstboom om? Mijne kauwt aan de takjes en petste vandaag tegen een kerstbal. Ik heb de boom op een tafeltje staan en ga die morgen volbouwen met nepkado's zodat ze er hopelijk niet meer bij kan haha
Ik heb twee minikerstboompjes op tafel staan, er werd na het neerzetten even aan gesnuffeld en toen over op de orde van de dag. Makkelijke beesten O+
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 14 december 2019 @ 13:39:29 #183
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_190435022
Heb er voor alle zekerheid wel geen breekbare dingen in.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 14 december 2019 @ 19:58:43 #184
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_190441991
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 08:21 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ik heb alleen klein kerstboompje van hout. Vrees dat hier verder ook niets heel was gebleven. De kat heeft zo’n kattenpaal van hout en die is veel meer in trek dan de paal met sisaltouw enzo was, die werd alleen als opstapje gebruikt. En ik moest een andere haarborstel voor haar kopen omdat ze naar het glimmende metaalstuk bleef slaan, bij een hele plastic borstel was dat niet. Dus ik denk dat het maar goed is dat ik geen boom met glimdingen heb hier :o
Lol at borstel
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  zaterdag 14 december 2019 @ 20:01:32 #185
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_190442085
Oke ik ben dus niet de enige bij wie het niet vlekkeloos verloopt. Ik vind geen boom hebben niet leuk dus stel dat uit zolang t lukt. Desnoods hang ik er 1 aan t plafond :D
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_190444807
Ach wat is niet vlekkeloos.

Toen ik de mannen kreeg waren ze met de kerst zo’n 10 maanden oud en onwijs speels.. een kerstboom leek me niet lang duren.
Sinds die tijd hebben we hier een rudolphje staan.
Behoorlijk groot rendier...
knagen ze ook aan blijkt inmiddels..
en 2 jaar later heb ik nog steeds een hard hoofd in die kerstboom.

Maar rudolphje staat weer op zn plek en dit is het eerste jaar dat er volgens mij nog niet aan geknaagd is. En grote kersttafel gemaakt in de kamer met sneeuw, figuurtjes en een draaimolen.
pi_190445377
Onze kerstboom staat op vriend z'n werk, ivm de katten :P
Vorig jaar was het makkelijker, toen waren ze nog maar vijf maanden en konden ze nog niet op de kast, dus hadden we de bovenste helft van onze (nep)kerstboom op de kast gezet.
We wagen volgend jaar weer een poging met de boom, misschien zijn ze dan iets minder speels ( :+ ik heb geen grote hoop haha)
pi_190445748
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2019 22:34 schreef vlindertje89 het volgende:
Onze kerstboom staat op vriend z'n werk, ivm de katten :P
Vorig jaar was het makkelijker, toen waren ze nog maar vijf maanden en konden ze nog niet op de kast, dus hadden we de bovenste helft van onze (nep)kerstboom op de kast gezet.
We wagen volgend jaar weer een poging met de boom, misschien zijn ze dan iets minder speels ( :+ ik heb geen grote hoop haha)
Nou.. mijne zijn nu 2 jaar en 10 maanden.. en ik geloof er nog steeds niet in :)
pi_190446163
Waar normaliter de kerstboom één keer per seizoen beklommen werd is zelfs dat niet meer interessant.
Dus nu vindt de ultieme test plaats. Ik ben een paar dagen op vakantie en de katten zijn alleen thuis. Bij de kerstboom.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 23 december 2019 @ 22:28:14 #190
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_190621337
Vandaag met zieke poezel naar de dierenarts geweest. Had al langer het gevoel dat ze wat magerder werd, maar ze at altijd goed en was verder zichzelf. Tot gisteren. Al twee dagen lusteloos, apatisch, niet naar buiten willen, niet willen spelen, geen reactie op aandacht. Ze at nog wel.

Dus naar dierenarts geweest, was ze idd afgevallen en ze had koorts. Heeft nu injectie gehad en wat ontstekingsremmers. De injectie werkt pijlsnel! Madam stond binnen het uur te mauwen dat ze naar buiten wil (doe ik niet nog). Een dag niet klaaglijk mauwen js een dag niet leven, dus dit is goed!

Ik hoop wel dat dit ook de oorzaak weghaalt en niet alleen symptoom bestrijding is, maar voor nu ben ik blij.

Ze heeft dit jaar of 6 terug ook gehad en toen ging het over. Dus goede hoop. Ze is nu 9.

Heb me hier nog niet eerder gemeld, dus na dit afschrijfverhaal ook maar een introductie!

De dame in kwestie. Turbo, 9 jaar:


Hebben we van kitten af aan. Heerlijke klaagmadam en ondeugd. Maar ook een kroeldoos waar je alles mee mag doen

Verder hebben we Murphy van 13 jaar:



Hebben we sinds ze 6 is. Is niet altijd even zindelijk (mede daarom ook weggedaan geloof ik), maar ze is een heel lief en gevoelig meisje. En medisch heeft ze op een ingegroeide teennagel na, nog nooit iets gehad.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  Moderator dinsdag 24 december 2019 @ 10:35:12 #191
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_190626351
Ach wat een leukerds! Ik hoop dat je meisje snel opknapt! Konden ze maar praten hè?!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 24 december 2019 @ 18:15:00 #192
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_190632692
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 10:35 schreef senesta het volgende:
Ach wat een leukerds! Ik hoop dat je meisje snel opknapt! Konden ze maar praten hè?!
Ja en niet zo verrekte lang wachten met laten zien dat het niet lekker gaat.

Als ze na de medicatie niet aankomt of een terugval heeft gaan we het bloed laten onderzoeken. Ze moet 8 januari toch naar de DA voor vaccinatie, dus dan kunnen we gelijk kijken hoe het gaat
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_190728004
Mijn kat is verliefd op mijn man. Help. Wat te doen! Ik ben jaloers maar weet niet exact op wie van de twee :( }:| *O* -O-
pi_190731023
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 01:20 schreef Iskek het volgende:
Mijn kat is verliefd op mijn man. Help. Wat te doen! Ik ben jaloers maar weet niet exact op wie van de twee :( }:| *O* -O-
Plakje rosbief doet wonderen ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zondag 29 december 2019 @ 12:52:50 #195
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_190735035
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 10:35 schreef senesta het volgende:
Ach wat een leukerds! Ik hoop dat je meisje snel opknapt! Konden ze maar praten hè?!
Het was FIP. En ze is niet meer. :'(
En nu maar hopen dat de andere kat het niet ook krijgt. Al is zij nog helemaal symptoomloos godzijdank.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zondag 29 december 2019 @ 13:44:17 #196
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_190736222
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2019 12:52 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Het was FIP. En ze is niet meer. :'(
En nu maar hopen dat de andere kat het niet ook krijgt. Al is zij nog helemaal symptoomloos godzijdank.
Ach, zo verdrietig. Rotziekte. Sterkte.
  Moderator zondag 29 december 2019 @ 13:44:33 #197
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_190736229
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2019 12:52 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Het was FIP. En ze is niet meer. :'(
En nu maar hopen dat de andere kat het niet ook krijgt. Al is zij nog helemaal symptoomloos godzijdank.
Oh wat erg :{ Het is ook zo'n enorme rotziekte :'(
Heel veel sterkte!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 29 december 2019 @ 13:50:52 #198
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_190736395
Thanks. Voel me er ook zwaar kut bij. We hebben nog nooit samengewoond zonder haar.

We hadden al op de planning om morgen naar Duitsland te gaan. We vertrekken echter vanavond al. Ik kan ff niet goed thuis zijn. Wil op afstand beginnen met verwerken dus komt mooi uit dat we ff weg zijn
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  Moderator zondag 29 december 2019 @ 15:55:15 #199
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_190739969
Bob was ziek ;( ! Lusteloos. At niet. Bij het oppakken een ziekige mrauw. Maar naar de dierenarts. Heeft vocht, anitbiotica en een oppeppertje gehad. Op de terugweg een zeurderige mauw en in de straat een geschuif met een pootje in de auto. Meneer moest zo nodig plassen in zijn reismandje. Hele buik onder de pis :r ! Reismandje uitspoelen.

Werkte een dag. Daarna maar weer heen. Bloedonderzoek, ouderdomsonderzoek en urineonderzoek. De dierenarts vond m erg lief en meewerkend maar ook wat aan de dunne kant. Misschien twee zakjes vlees per dag? Weer zelfde behandeling erbij.

Die vrijdag werden we gebeld. Even weer langskomen. In de auto weer een plas. Kuttekop :( !

Naast blaasstruviet nu ook alvleesklierontsteking. Dus aangepast voer, nu de gastro van royal canin. En het werkt. Grappige is; er staan altijd brokjes en elke eind vd middag een zakje. Het werkt perfect. Een tweede zakje eet hij niet eens. Dus wel prima zo :) ! En 300 euro verder ;( !

Kregen te horen dat hij voor de rest qua organen en alles een gezonde kater is. Maar hoe oud weet nog steeds niemand
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zondag 29 december 2019 @ 16:01:43 #200
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_190740172
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 15:55 schreef Rene het volgende:
Bob was ziek ;( ! Lusteloos. At niet. Bij het oppakken een ziekige mrauw. Maar naar de dierenarts. Heeft vocht, anitbiotica en een oppeppertje gehad. Op de terugweg een zeurderige mauw en in de straat een geschuif met een pootje in de auto. Meneer moest zo nodig plassen in zijn reismandje. Hele buik onder de pis :r ! Reismandje uitspoelen.

Werkte een dag. Daarna maar weer heen. Bloedonderzoek, ouderdomsonderzoek en urineonderzoek. De dierenarts vond m erg lief en meewerkend maar ook wat aan de dunne kant. Misschien twee zakjes vlees per dag? Weer zelfde behandeling erbij.

Die vrijdag werden we gebeld. Even weer langskomen. In de auto weer een plas. Kuttekop :( !

Naast blaasstruviet nu ook alvleesklierontsteking. Dus aangepast voer, nu de gastro van royal canin. En het werkt. Grappige is; er staan altijd brokjes en elke eind vd middag een zakje. Het werkt perfect. Een tweede zakje eet hij niet eens. Dus wel prima zo :) ! En 300 euro verder ;( !

Kregen te horen dat hij voor de rest qua organen en alles een gezonde kater is. Maar hoe oud weet nog steeds niemand
Ah hoop dat hij snel helemaal opknapt!
Bij de action verkopen ze van die zindelijkheidsmatjes voor puppy's die absorberen urine, misschien idee voor in de reismand volgende keer?
Zou hij eigenlijk voor de struviet ook niet speciaal voer moeten hebben dan? Dat is lastig met dubbele diagnoses he?

Ik heb een kat met allergie voor kip en zat me laatst te bedenken dat als die ooit nierproblemen krijgt we echt een probleem hebben.

En ja wat een geld he? Dodge had vorig jaar nierproblemen en is echt heel erg ziek geweest, uiteindelijk ook meer dan 700 euro gekost :o Maar hij is er nog en hij doet het zo goed nu O+
Maakt het het meer dan waard O+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator zondag 29 december 2019 @ 16:02:59 #201
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_190740205
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2019 13:50 schreef superkimmi het volgende:
Thanks. Voel me er ook zwaar kut bij. We hebben nog nooit samengewoond zonder haar.

We hadden al op de planning om morgen naar Duitsland te gaan. We vertrekken echter vanavond al. Ik kan ff niet goed thuis zijn. Wil op afstand beginnen met verwerken dus komt mooi uit dat we ff weg zijn
Je kunt er ook echt helemaal niets aan doen, gewoon stomme pech :(
Ze zijn wel goed bezig inmiddels met een mogelijke behandeling in de toekomst voor FIP maar helaas hebben we daar nu niets aan :{
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator zondag 29 december 2019 @ 16:04:26 #202
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_190740238
Bob kreeg al dieetvoer, die andere van royal canin. Dus kost niks extra verder en Zooplus neemt hele doosjes terug dus prima :7 !

Gedoe. Maar ach, mormel doet het weer. Was ff bang dat na afspraak 2 er veel meer aan de hand was.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 29 december 2019 @ 16:38:21 #203
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_190741205
Ja het zijn alle kosten waard idd. Turbo kostte ons gisteren ook ruim 400 euro; maar heb nu iig alles gedaan wat ik kon.

Ben wel verzekerd en dat scheelt toch echt wel op dat soort momenten. Zou het anders ook zo doen hoor, maar toch.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zondag 5 januari 2020 @ 21:39:42 #204
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_190896345
Bleegh mis dr nog echt enorm. Merk het ook aan Murphy. Die was voor het eerst echt alleen thuis een paar dagen. Sinds we terugzijn is ze niet bij me weg te slaan.

Murph is echt een sociaal katje
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_191156796
Duimen jullie mee? We staan op de wachtlijst voor een kitten. Moederpoes moet over 3 dagen bevallen O+

En voordat mensen aangeven: Duizenden katten in opvang etc. Dit is echt een weloverwogen keuze geweest. We hebben bijna altijd probleemgevallen in huis qua beestjes en wilden nu wel weer eens een beestje met minder kans op issues. Daarnaast hebben we een 14-jarige kat en een hond die ook haar eigen problemen heeft (wel lief met katten). Dus een gesocialiseerde kitten past nu gewoon goed in ons huishouden. Vooral omdat Murphy duidelijk gezelschap mist.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_191160182
een speciaal ras kimmi?
pi_191160412
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 16:43 schreef F_r het volgende:
een speciaal ras kimmi?
Speciaal ras heeft niet perse minder issues. Qua dierenartskosten zegmaar.

Maar wel het idee dat je een wat meer opgevoed exemplaar mee krijgt doorgaans.
Ook weleens prettig :)
pi_191160433
De laatste keer dat ik 2 kittens kreeg was ik verliefd op 2 hoopjes natte kitten.
Normaal val ik daar dus helemaal niet voor... ik heb niks met dat pasgeboren grut.

Nestje van 2... onafscheidelijk.
Dus nu wonen ze samen met mijn bejaarde dame hier O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191161081
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2020 17:02 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Speciaal ras heeft niet perse minder issues. Qua dierenartskosten zegmaar.

Maar wel het idee dat je een wat meer opgevoed exemplaar mee krijgt doorgaans.
Ook weleens prettig :)
I know genoeg ervaring mee.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 09:31:40 #210
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_191170593
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 16:43 schreef F_r het volgende:
een speciaal ras kimmi?
Ragdoll :)

En ik ben me er inderdaad bewust van dat een Ragdoll voor bepaalde ziektes gevoeliger is. Ouderdieren en stamboom zijn allen gecheckt op de erfelijke varianten, maar toch sluit het niet volledig uit.

Maar toch is het 'anders' omdat je dan wel weet waar het allemaal vandaan komt ofzo. :@
Het is overigens mijn eerste keer ooit dat ik 'iets' aanschaf met stamboom en alles.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 10:32:23 #211
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_191171344
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:35 schreef superkimmi het volgende:
Duimen jullie mee? We staan op de wachtlijst voor een kitten. Moederpoes moet over 3 dagen bevallen O+

En voordat mensen aangeven: Duizenden katten in opvang etc. Dit is echt een weloverwogen keuze geweest. We hebben bijna altijd probleemgevallen in huis qua beestjes en wilden nu wel weer eens een beestje met minder kans op issues. Daarnaast hebben we een 14-jarige kat en een hond die ook haar eigen problemen heeft (wel lief met katten). Dus een gesocialiseerde kitten past nu gewoon goed in ons huishouden. Vooral omdat Murphy duidelijk gezelschap mist.
Rassen zijn toch juist minder sterk?
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  vrijdag 24 januari 2020 @ 10:34:40 #212
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_191171374
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 09:31 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Ragdoll :)

En ik ben me er inderdaad bewust van dat een Ragdoll voor bepaalde ziektes gevoeliger is. Ouderdieren en stamboom zijn allen gecheckt op de erfelijke varianten, maar toch sluit het niet volledig uit.

Maar toch is het 'anders' omdat je dan wel weet waar het allemaal vandaan komt ofzo. :@
Het is overigens mijn eerste keer ooit dat ik 'iets' aanschaf met stamboom en alles.
Wel leuk een ragdoll. Lieve katten. Ik heb zelf een maine coon
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  vrijdag 24 januari 2020 @ 10:57:30 #213
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_191171688
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:32 schreef madeliefff het volgende:

[..]

Rassen zijn toch juist minder sterk?
Ja, al is dit bij honden nog een stuk erger dan bij katten,
Maar als je een oepsnestje neemt, of vanuit het asiel, dan weet je de geschiedenis niet. en ook niet of een kitten goed gesocialiseerd is opgevoed etc. Daar heb je bij een goede cattery meer zekerheid van
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_191172818
Ras katten zijn vaak wel wat zwakker dan htk. Maar je weet vaak wel een beetje wat je krijgt en wat voor karakter
pi_191173512
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 12:14 schreef F_r het volgende:
Ras katten zijn vaak wel wat zwakker dan htk. Maar je weet vaak wel een beetje wat je krijgt en wat voor karakter
Dat dachten wij ook. Lekker rustig ras... Oh boy... 😬
pi_191176820
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:11 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Dat dachten wij ook. Lekker rustig ras... Oh boy... 😬
Wat voor een hebben jullie er?

Mijn eerste coon was ook verre van rustig. Echt een adhd kat. Had ook echt competentiedrift.

Mijn 2e coon was heel rustig mijn ouders hebben een neefje van hem en die heeft die karaktertrek ook.

We hebben nu een ex-dekkater in huis die erg op mensen gericht is. Dit heeft hij om aan veel nakomelingen doorgegeven.

Net als bij mensen kan er verschil in zitten
pi_191178208
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 16:32 schreef F_r het volgende:

[..]

Wat voor een hebben jullie er?

Mijn eerste coon was ook verre van rustig. Echt een adhd kat. Had ook echt competentiedrift.

Mijn 2e coon was heel rustig mijn ouders hebben een neefje van hem en die heeft die karaktertrek ook.

We hebben nu een ex-dekkater in huis die erg op mensen gericht is. Dit heeft hij om aan veel nakomelingen doorgegeven.

Net als bij mensen kan er verschil in zitten
Twee heilige Birmanen, zusjes uit hetzelfde nest. Eentje is een ADHD kat en beide zijn ze heel ondeugend. Niet zo rustig als wij verwacht hadden en bij de Cattery gezien hadden.
pi_191178855
Hier 3 abessijnen...

De eerste was al een stuk actiever dan ik gewend was.

Maar de 2 mannen die erbij kwamen 3 jaar geleden... manmanman.. je zou ze achter het behang plakken soms.
Eerste jaar kon je alleen foto’s maken als ze sliepen... de rest was bewogen.
pi_191180172
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 18:26 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Twee heilige Birmanen, zusjes uit hetzelfde nest. Eentje is een ADHD kat en beide zijn ze heel ondeugend. Niet zo rustig als wij verwacht hadden en bij de Cattery gezien hadden.
Die staan normaal wel bekend als rustig. Of mijn zus had rustige exemplaren.
pi_191184315

Morris & Indigo

Dit zijn mijn 2 snode kornuiten:
Siberische Kat Neva Masquerade: Morris (Mei 2018)
Sphynx Kat: Indigo (Juli 2018)


Beide zijn (ex) katers en hebben een stamboom van erkende fokkers.
Ze zijn op vrij jonge leeftijd al bij elkaar geplaatst en kunnen daar door erg goed met elkaar opschieten.
Samen eten, spelen, slapen. Het is geen enkel probleem gelukkig.

Morris heeft mijn vrouw als zijn mens gekozen en Indigo mij.

Check ook hun eigen Instagram: FluffyAndNudie
Word gerund door mijn vrouw.

[ Bericht 4% gewijzigd door CoExist op 25-01-2020 16:04:50 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_191184997
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 20:45 schreef F_r het volgende:

[..]

Die staan normaal wel bekend als rustig. Of mijn zus had rustige exemplaren.
Staan ze ook om bekend ja. En die van de fokster waren ook erg rustig.. alleen die dames van ons breken de tent af. Ze zijn heel lief, heel ondeugend en heel slim. Ze halen van alles uit wat niet mag, geven niets om water en de één leidt je af terwijl de ander kattekwaad uit haalt. Maar ik wil ze voor geen goud missen!
pi_191262648
Onze oudjes hebben net een bakje beados kraaltjes door de kamer gebonjourd 😤 :{
pi_191265556
Ik kom even binnen vallen met mijn suikerkat Boris. We geven nu RC diabetic, maar hij blijft maar aankomen. We geven vast 60 gram per dag. Hij weegt nu 7.1. In 2 dagen weer een ons aangekomen :/ Ik ga nu voor een paar dagen enkel natvoer geven, kijken of dat wat uitmaakt.


Iemand hier die zijn kat ook enkel natvoer geeft? Hoe gaat dat?
pi_191269873
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 16:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kom even binnen vallen met mijn suikerkat Boris. We geven nu RC diabetic, maar hij blijft maar aankomen. We geven vast 60 gram per dag. Hij weegt nu 7.1. In 2 dagen weer een ons aangekomen :/ Ik ga nu voor een paar dagen enkel natvoer geven, kijken of dat wat uitmaakt.


Iemand hier die zijn kat ook enkel natvoer geeft? Hoe gaat dat?
Kan het misschien zijn dat hij vocht vast houd?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_191269977
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 16:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kom even binnen vallen met mijn suikerkat Boris. We geven nu RC diabetic, maar hij blijft maar aankomen. We geven vast 60 gram per dag. Hij weegt nu 7.1. In 2 dagen weer een ons aangekomen :/ Ik ga nu voor een paar dagen enkel natvoer geven, kijken of dat wat uitmaakt.


Iemand hier die zijn kat ook enkel natvoer geeft? Hoe gaat dat?
Wel enkel vers vlees.. dat gaat prima.

Maar als je kat gewend is aan blikvoer en brokken.. is dit misschien niet HET moment om over te stappen op puur vlees :)
pi_191269990
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 12:38 schreef F_r het volgende:
Onze oudjes hebben net een bakje beados kraaltjes door de kamer gebonjourd 😤 :{
Dweilen met een vochtige doek... en dan met doek in al in de vuilnisbak _O-
pi_191271604
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:40 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Kan het misschien zijn dat hij vocht vast houd?
Ook mijn eerste gedachte.
Plast hij voldoende? Niet kortademig?

Want als hij echt 60 gram per dag krijgt is het vreemd dat hij daar in twee dagen 100 gram van vasthoudt in vet en spieren. Zeker als het een diabeet is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 5 februari 2020 @ 13:40:04 #228
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_191360658
Wij hebben heel goed nieuws gehad vandaag! We zijn uitgekozen om een Ragdoll uit te zoeken bij de Cattery waar we ons op de wachtlijst hebben laten plaatsen :D

De kittens zijn nu ruim een week oud. Over 4 weken mogen we kennismaken O+

Ben echt dolblij dat het zo snel gelukt is! We stonden alleen bij deze Cattery op de wachtlijst omdat we er een heel goed gevoel van kregen en zelf ook heel belangrijk vinden dat een Cattery duidelijk voor de hobby en liefde bezig is. Wilden geen broodfok o.i.d. kopen alleen om maar z.s.m. iets te hebben.

En ze hebben een hond. Dus het is heel fijn als ons toekomstige huisgenootje het concept 'hond' al kent voordat hij/zij hierheen komt :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_191444804
Superkimmie wat leuk nog even geduld.
  Moderator maandag 10 februari 2020 @ 23:12:54 #230
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_191449185
Oeh ben heel benieuwd O+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 11 februari 2020 @ 08:20:50 #231
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_191451857


Dit is mams met een vd kleintjes, vlak na de bevalling.


De eerste deed gisteren de oogjes open.




En dit is de vader.


We gaan 15 maart kennismaken O+
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_191453559
Ah O+

Fire is vandaag jarig 13 jaar.
pi_191454078
Bijzondere dag vandaag.
Mijn 2 jongste mannen vandaag precies 3 jaar oud. Voor de oudste een spoedafspraak bij de dierenarts vanochtend toen ik wakker werd en net ingeslapen aldaar.

alsin.. volgens mij was het eigenlijk al klaar voor de dierenarts daadwerkelijk dr werk gedaan had.
pi_191454170
Sterkte niet leuk.
pi_191454428
rare dag zo
  dinsdag 11 februari 2020 @ 12:06:03 #236
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_191454548
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 11:36 schreef Uhmmpie het volgende:
Bijzondere dag vandaag.
Mijn 2 jongste mannen vandaag precies 3 jaar oud. Voor de oudste een spoedafspraak bij de dierenarts vanochtend toen ik wakker werd en net ingeslapen aldaar.

alsin.. volgens mij was het eigenlijk al klaar voor de dierenarts daadwerkelijk dr werk gedaan had.
Sterkte :{
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_191454945


O+
  dinsdag 25 februari 2020 @ 16:00:25 #238
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_191679862


We hebben inmiddels een kitten mogen kiezen. Dit wordt onze nieuwe huisgenoot!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_191679950
Ik zit wel graag een maine coon willen qua kleur zoals in de reclame. Ik zei thuis al dat ik vast ging zoeken O-)
pi_191697101


[ Bericht 100% gewijzigd door zodeju op 26-02-2020 15:12:05 ]
  zondag 8 maart 2020 @ 18:37:22 #242
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_191906566
Nog een week tot we gaan kennismaken O+
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  Moderator zondag 8 maart 2020 @ 22:49:43 #243
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_191912544
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 18:37 schreef superkimmi het volgende:
Nog een week tot we gaan kennismaken O+
Oh zo spannend, en het lijkt dan nog zo lang te duren he? ;)
Tenminste dat had ik altijd
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 8 maart 2020 @ 22:55:43 #244
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_191912727
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 22:49 schreef senesta het volgende:

[..]

Oh zo spannend, en het lijkt dan nog zo lang te duren he? ;)
Tenminste dat had ik altijd
Jaaaa haha. Sinds de geboorte was dat al. En dan zakt dat weer weg ofzo. En dan vlak van te voren komt dat terug.

Maar we krijgen veel filmpjes en foto’s O+

Heb zo’n goed gevoel bij deze cattery! ‘Onze’ kitten heeft ook laatst uit zichzelf kennis gemaakt met de aanwezige hond daar. Ideaal, dan komt het met die van ons vast ook goed
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  Moderator zondag 8 maart 2020 @ 22:58:42 #245
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_191912806
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 22:55 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Jaaaa haha. Sinds de geboorte was dat al. En dan zakt dat weer weg ofzo. En dan vlak van te voren komt dat terug.

Maar we krijgen veel filmpjes en foto’s O+

Heb zo’n goed gevoel bij deze cattery! ‘Onze’ kitten heeft ook laatst uit zichzelf kennis gemaakt met de aanwezige hond daar. Ideaal, dan komt het met die van ons vast ook goed
Het is heel fijn als ze dat al gewend zijn. Onze eerste maine coon liep meteen na binnenkomst al zonder blikken of blozen onder onze stomverbaasde duitse herder door :D
Waren al snel ook dikke maatjes O+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 9 maart 2020 @ 06:38:34 #246
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_191916080
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 22:58 schreef senesta het volgende:

[..]

Het is heel fijn als ze dat al gewend zijn. Onze eerste maine coon liep meteen na binnenkomst al zonder blikken of blozen onder onze stomverbaasde duitse herder door :D
Waren al snel ook dikke maatjes O+
Haha dat is toch heerlijk O+ De kat die we nu hebben is ook ongeveer getrouwd met onze hond. Smelt altijd helemaal weg als die met elkaar kroelen
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_191916188
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 22:55 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Jaaaa haha. Sinds de geboorte was dat al. En dan zakt dat weer weg ofzo. En dan vlak van te voren komt dat terug.

Maar we krijgen veel filmpjes en foto’s O+

Heb zo’n goed gevoel bij deze cattery! ‘Onze’ kitten heeft ook laatst uit zichzelf kennis gemaakt met de aanwezige hond daar. Ideaal, dan komt het met die van ons vast ook goed
Ik vind het sowieso een bepaald goed gevoel afgeven als ze je al die tijd voorzien van leuke foto’s en filmpjes.

Toch een teken dat ze het zelf OOK leuk vinden.

Hier nog steeds contact met de cattery.
Mijn eerste dame daar van is laatst overleden en de mannen zijn alweer 3.

Al scheelt het natuurlijk dat we het sowieso ook goed met elkaar kunnen vinden. Maar ze houden redelijk contact met de nieuwe eigenaren nadat de kittens zijn uitgevlogen. Ook bij andere mensen.
(Zo hebben ze vorig jaar een “kitten” weer terug gehaald nadat de eigenaar was overleden en de familie hem alleen af en toe eten kwam geven... in overleg ging de inmiddels al ruim volwassen kater terug naar de fokker ipv op marktplaats. Abessijnen kunnen slecht alleen en hij was superangstig.. denk dat het maar goed is dat hij niet op marktplaats terecht is gekomen)
  maandag 9 maart 2020 @ 11:08:27 #248
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_191918779
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 06:57 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik vind het sowieso een bepaald goed gevoel afgeven als ze je al die tijd voorzien van leuke foto’s en filmpjes.

Toch een teken dat ze het zelf OOK leuk vinden.

Hier nog steeds contact met de cattery.
Mijn eerste dame daar van is laatst overleden en de mannen zijn alweer 3.

Al scheelt het natuurlijk dat we het sowieso ook goed met elkaar kunnen vinden. Maar ze houden redelijk contact met de nieuwe eigenaren nadat de kittens zijn uitgevlogen. Ook bij andere mensen.
(Zo hebben ze vorig jaar een “kitten” weer terug gehaald nadat de eigenaar was overleden en de familie hem alleen af en toe eten kwam geven... in overleg ging de inmiddels al ruim volwassen kater terug naar de fokker ipv op marktplaats. Abessijnen kunnen slecht alleen en hij was superangstig.. denk dat het maar goed is dat hij niet op marktplaats terecht is gekomen)
Ja, absoluut mee eens. Deze cattery plaatst ook (met toestemming) wel eens leuke filmpjes of foto's van kittens en inmiddels volwassen katten in hun nieuwe huisje.

Heb vandaag weer een onwijs schattig filmpje gekregen van dat ze alle vier aan het spelen waren. Nu wil ik ze allemaal :+
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_191919418
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 11:08 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Ja, absoluut mee eens. Deze cattery plaatst ook (met toestemming) wel eens leuke filmpjes of foto's van kittens en inmiddels volwassen katten in hun nieuwe huisje.

Heb vandaag weer een onwijs schattig filmpje gekregen van dat ze alle vier aan het spelen waren. Nu wil ik ze allemaal :+
Haha gelukkig was het nestje hier maar 2...
dus ik heb ze ook allemaal _O- O+
  woensdag 1 april 2020 @ 08:59:25 #250
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_192385361
Senna heeft me de laatste dagen verbaasd met zijn gedrag. Hij vraagt regelmatig om wat lekkers, maar als ik dan weiger omdat hij er al gehad heeft, kan hij nogal agressief reageren. Dan krijgt hij er zeker geen meer natuurlijk.

Ik geef hem stukjes gedroogde kip als snack maar die waren de afgelopen 2 dagen op. Nu alle winkels dicht zijn en de bestelling van Zooplus een beetje trager dan normaal komt, zat ik dus met een probleem.

Gisteren heb ik hem de lege kast getoond en eerlijk gezegd dat alles op was en dat we een dag of 2 moeten wachten op de nieuwe levering. Hij heeft niet 1 keer om een snoepje gevraagd sindsdien.

Ik sta echt versteld.
  woensdag 1 april 2020 @ 09:36:52 #251
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_192385905
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:59 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Senna heeft me de laatste dagen verbaasd met zijn gedrag. Hij vraagt regelmatig om wat lekkers, maar als ik dan weiger omdat hij er al gehad heeft, kan hij nogal agressief reageren. Dan krijgt hij er zeker geen meer natuurlijk.

Ik geef hem stukjes gedroogde kip als snack maar die waren de afgelopen 2 dagen op. Nu alle winkels dicht zijn en de bestelling van Zooplus een beetje trager dan normaal komt, zat ik dus met een probleem.

Gisteren heb ik hem de lege kast getoond en eerlijk gezegd dat alles op was en dat we een dag of 2 moeten wachten op de nieuwe levering. Hij heeft niet 1 keer om een snoepje gevraagd sindsdien.

Ik sta echt versteld.
Wat schattig.
Maar dat agressief worden omdat ze geen eten krijgen is hier ook wel bekend. Dat terwijl ze juist moet afvallen van de dierenarts.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 1 april 2020 @ 10:32:51 #252
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_192386788
Hahaha soms denk je dat die rotbeesten gewoon alles verstaan wat we zeggen :+ O+ maar er zelf voor kiezen wat ze er mee doen (meestal niks)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_192387638
Dat is wel slim. Die van ons gaat demonstratief in de keuken zitten. En dan denk nummer 2 er valt iets te halen en gaat mauwen. Ha denkt nummer 3 hup naar de keuken.
  woensdag 1 april 2020 @ 11:52:37 #254
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_192388334
Zijn pakje word geleverd tussen 9:15u en 13:15u, dat hoop ik toch.
Hij heeft nog steeds niet om snoep gevraagd. Nu zou ik wel eens willen testen hoe lang hij dat vol kan houden. Maar hij weet verdomd goed wat er dadelijk in die doos zit.
  donderdag 9 april 2020 @ 23:11:36 #255
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_192545848
Nog 19 nachtjes. In deze periode van thuiswerken gaan die tergend langzaam voorbij. Beetje als wanneer je op je verjaardag wachtte toen je 7 was...

Ik wil mn kitten O+
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_192548764
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 23:11 schreef superkimmi het volgende:
Nog 19 nachtjes. In deze periode van thuiswerken gaan die tergend langzaam voorbij. Beetje als wanneer je op je verjaardag wachtte toen je 7 was...

Ik wil mn kitten O+
Dan duurt het idd lang. Maar nog even een dan kun je er van genieten en gaan opvoeden
pi_192555637
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:52 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Zijn pakje word geleverd tussen 9:15u en 13:15u, dat hoop ik toch.
Hij heeft nog steeds niet om snoep gevraagd. Nu zou ik wel eens willen testen hoe lang hij dat vol kan houden. Maar hij weet verdomd goed wat er dadelijk in die doos zit.
Is het nog goed gekomen?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:28:54 #259
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_192556409
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:30 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Is het nog goed gekomen?
Alles in orde. Zijn snoepgoed was er die dag enkele uren later.
Het staat nu ook op een andere plaats, daar kan hij er niet aan zonder dat ik de deur van de berging open doe.
De kast waar het eerst lag, is een plek waar hij veel voorbij komt, nu vraagt hij veel minder vaak om snoep.
  Moderator vrijdag 10 april 2020 @ 19:32:47 #260
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_192556478
Ben het wel erg zat dat Bob denkt vanaf 13:00 al te moeten jammeren om natvoer dat normaliter om 16:00 geserveerd wordt. Zo niet later.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_192583930
Vandaag weer eens wat natvoer gegeven aan de dikkies.
De kleinste wist niet hoe snel ze het moest verorberen, en sleepte het mee naar haar hol om te eten.

Om dan vervolgens voor de deur te gaan huilen terwijl de oudste nog rustig aan het eten is. Wat een inhaal.
  maandag 20 april 2020 @ 14:54:07 #262
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_192715567
Kitten heeft vandaag de tweede enting gehad. Nog 8 nchtjes slapen voor ik hem mag ophalen *O*
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zondag 26 april 2020 @ 14:08:12 #263
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192813677
Wanneer houd het "vervelende" gedrag van een kitten/jonge poes op?
Wij hebben een poes van oktober of november vorig jaar, bij ons in huis sinds begin maart.

Voorheen hebben wij 13+ jaar 2 katten gehad waarvan de laatste vorig jaar is overleden (heeft ook hier gestaan). Ik wilde liever geen nieuwe kat, mijn vriendin per sé wel, ondanks diverse argumenten van mijn kant. Maar ze miste de andere katten heel erg.

En nu zitten we dus met een sloper in ons nieuw gebouwde huis. De warmtepomp, de (nieuwe) TV, de (sommige nieuwe) meubels, de stoelen die eigenlijk van mijn moeder zijn, de binnendeuren, de buitendeuren, de kozijnen, glasroedes, het kit van het glas, niks is veilig voor dat beest. De bank ook niet, maar die is al oud. Er komt nu dus (voorlopig) ook geen nieuwe bank en dus staat de lelijke versleten 2 zitter uit ons appartement hier waar een mooie 7 zitter kan staan.

Onze vorige katten flikten ook wel eens wat toen ze jong waren maar die hadden ook elkaar en na een half jaar werden die wel rustiger. Straf geven helpt niet, dat snapt ze niet. Met spelen gebruikt ze ook haar nagels en bijt ze. Het kan ook eventjes zonder, maar het draait er altijd op uit. Ik heb hier dus helemaal geen zin omdat ik dit o.a. als redenen aan heb gedragen geen kat te willen. Maar nu zitten we er mee en dus; wanneer houd dit op?
Op andere fora heeft mijn vriendin al veel adviezen gelezen die allemaal lijnrecht tegenover elkaar staan dus dat schiet ook niet op :') :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_192813972
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:08 schreef daNpy het volgende:
Wanneer houd het "vervelende" gedrag van een kitten/jonge poes op?
Wij hebben een poes van oktober of november vorig jaar, bij ons in huis sinds begin maart.

Voorheen hebben wij 13+ jaar 2 katten gehad waarvan de laatste vorig jaar is overleden (heeft ook hier gestaan). Ik wilde liever geen nieuwe kat, mijn vriendin per sé wel, ondanks diverse argumenten van mijn kant. Maar ze miste de andere katten heel erg.

En nu zitten we dus met een sloper in ons nieuw gebouwde huis. De warmtepomp, de (nieuwe) TV, de (sommige nieuwe) meubels, de stoelen die eigenlijk van mijn moeder zijn, de binnendeuren, de buitendeuren, de kozijnen, glasroedes, het kit van het glas, niks is veilig voor dat beest. De bank ook niet, maar die is al oud. Er komt nu dus (voorlopig) ook geen nieuwe bank en dus staat de lelijke versleten 2 zitter uit ons appartement hier waar een mooie 7 zitter kan staan.

Onze vorige katten flikten ook wel eens wat toen ze jong waren maar die hadden ook elkaar en na een half jaar werden die wel rustiger. Straf geven helpt niet, dat snapt ze niet. Met spelen gebruikt ze ook haar nagels en bijt ze. Het kan ook eventjes zonder, maar het draait er altijd op uit. Ik heb hier dus helemaal geen zin omdat ik dit o.a. als redenen aan heb gedragen geen kat te willen. Maar nu zitten we er mee en dus; wanneer houd dit op?
Op andere fora heeft mijn vriendin al veel adviezen gelezen die allemaal lijnrecht tegenover elkaar staan dus dat schiet ook niet op :') :')
Vooral niet vanzelf denk ik...
Vooral geval hele lang adem ook.
Nooit schipperen.. wat niet mag.. mag nooit.
Ook niet in uitzonderingsgevallen.

Hier 1 abessijn van de 2 die gaat slopen als ie zijn zin niet krijgt. Enige wat daar helpt is heel veel spelen... En heel veel aandacht.
En stug volhouden...

Nadeel van 1 kat hebben is dat ze met wat pech gaan slopen als ze zich vervelen.
Maar er kunnen allerhande oorzaken zijn... of meer dan eentje.
Maar verveling lijkt me een goede plek om te beginnen als hij in zn eentje is.
(En nee, speelgoed en krabpalen zijn geen gezelschap...)

Verder lastig te zeggen vanaf een forum hier.
  zondag 26 april 2020 @ 14:36:06 #265
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192813993
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:34 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Vooral niet vanzelf denk ik...
Nee, hoe dan wel?
Straffen heeft geen zin zoals ik al zei.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_192814042
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:36 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nee, hoe dan wel?
Straffen heeft geen zin zoals ik al zei.
Ik typte er stiekem daarna nog wat bij :)

En straffe helpt wel... maar je moet nog langer volhouden dan zij...
En dan ook echt altijd.

Maar als er een oorzaak onder zit... is het handiger om die op te lossen :)
  zondag 26 april 2020 @ 14:45:24 #267
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192814084
Ja, meer spelen kan voor een aantal dingen wellicht helpen, maar ik heb niet het idee dat ze gaat slopen omdat ze geen aandacht krijgt.
Ze doet het gewoon omdat het kan.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_192814172
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:45 schreef daNpy het volgende:
Ja, meer spelen kan voor een aantal dingen wellicht helpen, maar ik heb niet het idee dat ze gaat slopen omdat ze geen aandacht krijgt.
Ze doet het gewoon omdat het kan.
Mijn fokker zou zeggen: dan moet je dus meer spelen. Tot ze zo moe is dat ze geen zin meer heeft om te slopen.

Ik hoor het dr nog zo zeggen
En ik heb hier dus een duracel konijntje on speed rond rennen zegmaar.
(En dat weet ze... zelfs voor een abessijn is hij heel druk)
pi_192814238
En wat jij genoeg aandacht vind.... weet je natuurlijk niet of dat voor de kat ook genoeg is.

Zeker in zn eentje vraagt 1 kitten ruim meer aandacht dan 2 oude besjes.
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:38:53 #270
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_192843486
Ja ja daar is hij eindelijk. Niles! 13 weken oud en volbloed Ragdoll







Hij kwam hier binnen en gaat echt perfect! Hij begon alles te bekijken en overal mee te spelen. Inclusief de hond (die het prima vindt!). Daarna lekker gegeten en op schoot geslapen. Nu slaapt hij op de stoel.

Oh en rustig per ruimte laten verkennen? Meneer vindt dat het te lang duurt en stond net al te mauwen voor de deur naar boven. Daar staat echter alles van onze andere kat en die vindt het nog wat spannend, dus willen we graag dat zij voorlopig mag kiezen of ze wel of niet bij hem komt en niet andersom.

Maar hij is fluffy en schattig en stoer en mooi en lief en leuk en ik ben verliefd!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_192844322
O+ zoo schattig!
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:41:53 #272
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192844555
Haha, slaapt ie altijd op zijn kop?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 28 april 2020 @ 16:13:37 #273
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_192845019
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:41 schreef daNpy het volgende:
Haha, slaapt ie altijd op zijn kop?
Is er een foto omgedraaid bij jou? Want ik zie geen op zn kop slapen? :P
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 28 april 2020 @ 16:14:03 #274
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192845025
In de middelste hangt ze aan de bank als een vleermuis :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 28 april 2020 @ 16:33:42 #275
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_192845312
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 16:14 schreef daNpy het volgende:
In de middelste hangt ze aan de bank als een vleermuis :+
Oh dan is de foto gedraaid haha. Hij ligt over de leuning ;)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_192846346
O+ Niles O+
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 18:31:25 #277
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_192846919
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:38 schreef superkimmi het volgende:
Ja ja daar is hij eindelijk. Niles! 13 weken oud en volbloed Ragdoll

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hij kwam hier binnen en gaat echt perfect! Hij begon alles te bekijken en overal mee te spelen. Inclusief de hond (die het prima vindt!). Daarna lekker gegeten en op schoot geslapen. Nu slaapt hij op de stoel.

Oh en rustig per ruimte laten verkennen? Meneer vindt dat het te lang duurt en stond net al te mauwen voor de deur naar boven. Daar staat echter alles van onze andere kat en die vindt het nog wat spannend, dus willen we graag dat zij voorlopig mag kiezen of ze wel of niet bij hem komt en niet andersom.

Maar hij is fluffy en schattig en stoer en mooi en lief en leuk en ik ben verliefd!
Nou dweil mij maar weer op O+ O+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 28 april 2020 @ 18:33:08 #278
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_192846955
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:38 schreef superkimmi het volgende:
Ja ja daar is hij eindelijk. Niles! 13 weken oud en volbloed Ragdoll

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hij kwam hier binnen en gaat echt perfect! Hij begon alles te bekijken en overal mee te spelen. Inclusief de hond (die het prima vindt!). Daarna lekker gegeten en op schoot geslapen. Nu slaapt hij op de stoel.

Oh en rustig per ruimte laten verkennen? Meneer vindt dat het te lang duurt en stond net al te mauwen voor de deur naar boven. Daar staat echter alles van onze andere kat en die vindt het nog wat spannend, dus willen we graag dat zij voorlopig mag kiezen of ze wel of niet bij hem komt en niet andersom.

Maar hij is fluffy en schattig en stoer en mooi en lief en leuk en ik ben verliefd!
Wat een lekker ding. Fijn dat de hond er ook goed op reageert.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_192848366
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:38 schreef superkimmi het volgende:
Ja ja daar is hij eindelijk. Niles! 13 weken oud en volbloed Ragdoll

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hij kwam hier binnen en gaat echt perfect! Hij begon alles te bekijken en overal mee te spelen. Inclusief de hond (die het prima vindt!). Daarna lekker gegeten en op schoot geslapen. Nu slaapt hij op de stoel.

Oh en rustig per ruimte laten verkennen? Meneer vindt dat het te lang duurt en stond net al te mauwen voor de deur naar boven. Daar staat echter alles van onze andere kat en die vindt het nog wat spannend, dus willen we graag dat zij voorlopig mag kiezen of ze wel of niet bij hem komt en niet andersom.

Maar hij is fluffy en schattig en stoer en mooi en lief en leuk en ik ben verliefd!
Wat lief O+
Mijn moeder heeft ook een ragdoll echt een geweldige kat O+

Als het goed is kan ik over een maandje mijn gereserveerde kittens ophalen, twee stuks :9 O+
Onze kat is helaas eind februari aangereden en overleden ;( Dus erg leeg in huis opeens dan!

[ Bericht 0% gewijzigd door Miezziej op 29-04-2020 10:08:37 ]
  dinsdag 28 april 2020 @ 20:26:40 #280
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_192849044
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 19:55 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Wat lief O+
Mijn moeder heeft ook een ragdoll echt een geweldige kat O+

Als het goed is kan ik over een maandje mijn gereserveerde kittens ophalen, twee stuks :9 >:)
Onze kat is helaas eind februari aangereden en overleden ;( Dus erg leeg in huis opeens dan!
Sterkte nog!
En aftellen begint nu echt dan! Bij ons waren de laatste twee weken in deze gekke tijd wel erg laaaaaaang haha.
Ja, bij ons is ook het overlijden van een kat de aanleiding geweest om een nieuwe kitten te nemen. Ragdoll stond al lang op mn wensenlijst en Niles stelt nu al niet teleur. Blijft in je nek hangen en vindt alles en iedereen gezellig O+
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 10:42:47 #281
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193011326
De oudste kat is even naar de dierenarts, en de jongste weet van gekkigheid niet wat ze moet doen.
Loopt te mauwen (doet ze normaal nooit), rent, stopt om te likken etc. Helemaal van slag.

Vorige keer ging ik zelf met de oudste kat mee dus weet niet hoe ze toen reageerde.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 9 mei 2020 @ 12:06:38 #282
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_193029602
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
De oudste kat is even naar de dierenarts, en de jongste weet van gekkigheid niet wat ze moet doen.
Loopt te mauwen (doet ze normaal nooit), rent, stopt om te likken etc. Helemaal van slag.

Vorige keer ging ik zelf met de oudste kat mee dus weet niet hoe ze toen reageerde.
Aahw das wel sneu. Ik hoop niks ernstigs?
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 14:22:16 #283
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193031090
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 12:06 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Aahw das wel sneu. Ik hoop niks ernstigs?
Voor degene die naar de DA moest? Nee hoor, gewoon prikje om haar lip weer normaal te maken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 9 mei 2020 @ 18:29:00 #284
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_193033980
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 14:22 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Voor degene die naar de DA moest? Nee hoor, gewoon prikje om haar lip weer normaal te maken.
Haha ja eerste zin ging over de thuisblijver en tweede zin over de patient zeg maar :P
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zondag 10 mei 2020 @ 15:42:59 #285
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193049438
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 18:29 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Haha ja eerste zin ging over de thuisblijver en tweede zin over de patient zeg maar :P
De thuisblijver is denk ik voor de eerste keer krols. _O-
Man man man wat een gejank ineens. Het is nog te vroeg voor een nestje, ze moet nog eerst uitgroeien. Maar even kijken wat voor opties er zijn.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_193049859
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 15:42 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

De thuisblijver is denk ik voor de eerste keer krols. _O-
Man man man wat een gejank ineens. Het is nog te vroeg voor een nestje, ze moet nog eerst uitgroeien. Maar even kijken wat voor opties er zijn.
Castreren? Hoe oud is de jongste dan?
  zondag 10 mei 2020 @ 16:31:27 #287
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193049909
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 16:26 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Castreren? Hoe oud is de jongste dan?
We hebben de oudste laten helpen omdat ze niet te houden was krols. Overal lag plas. Heeft een kast, een bureau en de halve vloer vernield. We dachten een nestje van haar te krijgen, maar dat was even geen optie.

We denken erover om van de jongste een nestje te krijgen. Ze is nu 11 maanden.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_193049944
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 16:31 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

We hebben de oudste laten helpen omdat ze niet te houden was krols. Overal lag plas. Heeft een kast, een bureau en de halve vloer vernield. We dachten een nestje van haar te krijgen, maar dat was even geen optie.

We denken erover om van de jongste een nestje te krijgen. Ze is nu 11 maanden.
Ah, oke. Waarom een nestje?
Niet veroordelend bedoeld, oprecht geïnteresseerd in de beweegredenen.
  zondag 10 mei 2020 @ 18:41:16 #289
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193051578
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 16:35 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ah, oke. Waarom een nestje?
Niet veroordelend bedoeld, oprecht geïnteresseerd in de beweegredenen.
Omdat veel mensen in onze omgeving interesse hadden in een siberische kitten.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_193120020
Waarom zijn alle kittens 200+ euro ;(
  donderdag 14 mei 2020 @ 11:58:20 #291
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193120099
quote:
4s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:55 schreef Leonos het volgende:
Waarom zijn alle kittens 200+ euro ;(
Omdat een kitten veel geld kost. Dierenarts, eten, prikje, dekkater, ontvlooien etc.
Deels artificiele kosten natuurlijk, maar toch.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_193120140
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:58 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Omdat een kitten veel geld kost. Dierenarts, eten, prikje, dekkater, ontvlooien etc.
Deels artificiele kosten natuurlijk, maar toch.
Dat staat meestal niet in de advertentie, dat ze dat doen.
  donderdag 14 mei 2020 @ 12:06:20 #293
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193120280
quote:
4s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:59 schreef Leonos het volgende:

[..]

Dat staat meestal niet in de advertentie, dat ze dat doen.
Mijn kittens waren 400 en 450 euro. ;(
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_193120345
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 12:06 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Mijn kittens waren 400 en 450 euro. ;(
hier officieel 650 zelfs

en dan te bedenken dat er tot recent.. hier 3 liepen :X

(heb dat uiteindelijk ook niet betaald... maar evengoed kosten ze wel een hoop geld.. daarentegen weet ik ook precies wat ik krijg en als er wat is.. is de vorige eigenaar "a phone call away" en altijd bereid om te helpen of bij te springen als dat echt nodig is.)
pi_193123372
quote:
4s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:55 schreef Leonos het volgende:
Waarom zijn alle kittens 200+ euro ;(
Voor ons drietal was ik maar ¤100,- per stuk kwijt bij het asiel in Genk. (belgie)(gechipt, gesteriliseerd, ingeënt en 3 zakken voer incl.) Da’s goedkoper als een gratis kat 😁👍
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_193123934
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 14:37 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Voor ons drietal was ik maar ¤100,- per stuk kwijt bij het asiel in Genk. (belgie)(gechipt, gesteriliseerd, ingeënt en 3 zakken voer incl.) Da’s goedkoper als een gratis kat 😁👍
Jup...
moet bekennen dat er bij mijn toch ook een halve vrachtwagen aan spullen mee kwam.
Incl krabton.

Voer en speeltjes had ik op gerekend
(Want was vorige keer ook zo)

Maar van de mannen heb ik er 1 betaald en de ander gekregen...
en daar kwam dus echt een onmogelijke hoeveelheid aan eten en speelgoed mee :)

Was wel echt superleuk O+

En beide mannen ook geholpen en geent.
En de gekregen heer... Extra driedubbelcheck bij de dierenarts omdat die zich anders ontwikkelde dan zn broer.
Overigens... het duurde allemaal wat langer en hij heeft een andere bouw.. maar hij is zo gezond als een vis volgens mij en inmiddels kan hij allws wat je mag verwachten.

Incl “af” gaan op commando _O-
  vrijdag 15 mei 2020 @ 09:29:53 #297
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_193138108
Hier moet ik in gepost hebben O+

Ik heb zelf een kat van 11 genaamd Chi-Chi en ik doe alweer 3 jaar vrijwilligerswerk bij een kattenopvang voor kwetsbare katten.

Mijn tuttebel:


O+
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_193138781
een schildpadje O+
  donderdag 21 mei 2020 @ 12:43:27 #299
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_193239337
We hebben Niles nu drie weken en hij is vreselijk leuk! Het is een echte Ragdoll die dolgraag bij ons is (t liefst bij mij :P) en natuurlijk ook een echte kitten met zn streken. Maar geen terrorkitten haha

We nemen hem nu wel eens mee naar buiten aan een tuigje. Vindt hij heerlijk!



En tussen Niles en Murphy gaat het ook steeds beter, al zorgt dat er ook voor dat hij het meer aandurft om haar te pesten. Maar ze laat zich niet wegjagen en samen slapen is toch wel echt gezellig

life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:26:00 #300
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193326787
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 12:43 schreef superkimmi het volgende:
We hebben Niles nu drie weken en hij is vreselijk leuk! Het is een echte Ragdoll die dolgraag bij ons is (t liefst bij mij :P) en natuurlijk ook een echte kitten met zn streken. Maar geen terrorkitten haha

We nemen hem nu wel eens mee naar buiten aan een tuigje. Vindt hij heerlijk!

[ afbeelding ]

En tussen Niles en Murphy gaat het ook steeds beter, al zorgt dat er ook voor dat hij het meer aandurft om haar te pesten. Maar ze laat zich niet wegjagen en samen slapen is toch wel echt gezellig

[ afbeelding ]
Wat lief ziet dat er uit.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 27 mei 2020 @ 07:53:26 #301
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_193332862
Vol.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')