Ja dat is mooi praten, maar dat is niet hoe de werkelijkheid is.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 20:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ockhams razor: de eenvoudigste verklaring is vaak de juiste.
Aan de ene kant een hoop onzekerheid bij berekenen van getallen en opstellen van wenselijke onderzoeksresultaten door met belastinggeld gesubsidieerde halfbakken 'wetenschappers', met alle belang bij het selectief presenteren van hun getallen.
Aan de andere kant een overheid die gewoon zoveel mogelijk controle over ons en ons geld wil.
Wat is eenvoudiger?
Wat een vergelijking ouwe. Je praat echt poep.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 20:59 schreef MMaRsu het volgende:
@:DoubleUU
[..]
Ja dat is mooi praten, maar dat is niet hoe de werkelijkheid is.
Ik ga toch ook niet ontkennen dat de overheid zoveel mogelijk controle over de burgers en het geld wil? Natuurlijk willen ze dat. Maar dat is makkelijk praten, want dat wil namelijk elke overheid wel.
Daarnaast wil ook elk bedrijf zoveel mogelijk controle, zicht en macht hebben over de doelgroep van burgers en consumenten en hun geld. Data is meer waard dan olie op dit moment. Persoonlijke data wel te verstaan.
Die bedrijven die winst maken door bomen te kappen, door naar olie te boren etc. Jij denkt niet dat zij enorm veel geld investeren om te zorgen dat de effecten van deze activiteiten zo min mogelijk naar buiten te brengen? Dat zij machtige mensen omkopen om te zorgen dat zij kunnen doorgaan met deze industrie?
The top of my mind, Psychotisch snel van het gas af. Er is al afgesproken dat het bij iedereen afgedwongen kan worden. Terwijl een biomassa centrale (zogenaamd CO2-neutraal) meer uitstoot dan een kolencentrale. Duitsland is bruinkool aan het stoken omdat de groene oplossingen falen. Dat is nog schadelijker dan bio massa. Waar hebben we het nog over? Er zitten zoveel faal momenten in, het is bizar.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 21:04 schreef MMaRsu het volgende:
Welke vergelijking? Ik maak niet eens een vergelijking. Ik geef vogeltjesdans gelijk dat de overheid zoveel mogelijk controle en macht wil. Maar dat willen bedrijven ook die leunen op het kapot/opmaken van natuurlijke grondstoffen. Die hebben ook veel macht en invloed in de wereldpolitiek.
Hoezo praat ik poep dan? Kom met concrete voorbeelden ipv zelf eigenlijk gewoon gebakken lucht te praten.
En wat voor hysterie heb je het over? Wat is er erg aan het proberen onze planeet weer wat groener te maken? Is dat een crime? Je ziet liever onze planeet als een gortdroge woestijn of?
En slimmerik? Ik pretendeer niet slim te zijn. Ik heb het over logisch nadenken.
Niet gek gaan doen nu. Straks krijgen we nog een GIF-akkoord.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 21:15 schreef phoenyx het volgende:
Kan er niet bijstaan deel 2 ofzo? Of is dat een te grote klimatologische verandering?
[ afbeelding ]
Kon geen deel 2 erin zetten titel was te langquote:Op vrijdag 26 juli 2019 21:16 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Niet gek gaan doen nu. Straks krijgen we nog een GIF-akkoord.
1 : het systeem is niet berekend op zoveel stroomquote:Op vrijdag 26 juli 2019 21:17 schreef MMaRsu het volgende:
Wat is er mis met van het gas af? Je hebt er niet zoveel aan hoor? Elektrisch is toch net zo goed? Ik kook al jaren elektrisch omdat ik geen gas in dit gebouw heb. Nou ik mis er anders niks aan.
En ik ben eigenlijk best anti corp, maar als ik het lees jij net zo goed.
Maar wat is dan concreet het probleem met onze aarde groener proberen te maken? Oke nou het ene experiment faalt, dat kan gebeuren toch? We blijven doorzetten om weer andere dingen te bedenken. Die windmolens op zee enz dat is toch best prima, en ook zonnecollectoren overal.
De bedrijven moeten er ook aan meebetalen hoor, nog veel meer dan de burger. En dat gebeurd dus niet in vele gevallen, omdat die bedrijven zo machtig zijn. Dat is een beetje het probleem. De overheid zijn een stel zwakke sukkels in dat opzicht ( met veel zaken hoor ).
Uhm er is een stroomnetwerk in Nederland wat continu onder spanning staat? Als ik je dit moet uitleggen vraag ik me af waarom we deze discussie hebben.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 21:20 schreef MMaRsu het volgende:
Wat is "het systeem"
En nogmaals ik vind wel dat je vrijveel van mijn punten elke x selectief overslaat.
Die angst bij klimaathippies die denken dat alles kapot gaat is veel groter. En door jullie belachelijke beleid gaat het klimaat nog kapot ook. Klinkt als een pyromane brandweerman.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 21:23 schreef Kaji het volgende:
Het is een bijzonder fenomeen, die angst bij een grote groep mensen om toe te geven dat de mens invloed heeft op de opwarming (voor zover die erkend wordt) en er ook iets aan kan doen. Heeft iets met de ontkerkelijking te maken denk ik.
Niet echt bijzonder, beetje net zoals dat van de meeste dieren wordt gezegd dat ze niet bewust zijn zodat we het niet erg vinden als we ze eten en hoe ze gedood worden.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 21:23 schreef Kaji het volgende:
Het is een bijzonder fenomeen, die angst bij een grote groep mensen om toe te geven dat de mens invloed heeft op de opwarming (voor zover die erkend wordt) en er ook iets aan kan doen. Heeft iets met de ontkerkelijking te maken denk ik.
Denk jij dat dieren bewustzijn hebben? Zoals mensen?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 21:24 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Niet echt bijzonder, beetje net zoals dat van de meeste dieren wordt gezegd dat ze niet bewust zijn zodat we het niet erg vinden als we ze eten en hoe ze gedood worden.
Uh ja sommige dieren sowieso... Maar elk dier is zich er genoeg van bewust dat ze niet dood willen..quote:Op vrijdag 26 juli 2019 21:26 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Denk jij dat dieren bewustzijn hebben? Zoals mensen?
Tsja, ik vind dat ook wel bijzonder. Dat is een soort struisvogelgedrag. Maar om een of andere reden lopen de emoties juist bij het klimaatdebat erg hoog op.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 21:24 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Niet echt bijzonder, beetje net zoals dat van de meeste dieren wordt gezegd dat ze niet bewust zijn zodat we het niet erg vinden als we ze eten en hoe ze gedood worden.
Dat is wat anders. Zelfbewustzijn is dat een leeuw gaat beseffen dat hij een leeuw is en een mens een mens. En dan gaat die leeuw ook emoties voelen, dat hoort bij zelfbewustzijn. Ik zal je zeggen, als vandaag de dag de dierenwereld ineens zelfbewust zou worden, dan waren alle mensne dood.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 21:28 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Uh ja sommige dieren sowieso... Maar elk dier is zich er genoeg van bewust dat ze niet dood willen..
Afgezien van je drugsbeleid ben ik het met je eens. Ik wil wel een joint kunnen roken als ik wil.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 21:34 schreef Harvest89 het volgende:
Beste manier om klimaatverandering tegen te gaan is door af te rekenen met overbevolking.
Kan het niet vaak genoeg herhalen maar er zijn veel te veel mensen. 8 miljard, dat aantal mag niet verder groeien, de aarde kan dat uiteindelijk niet aan.
Een wereldwijd quotum op het aantal kinderen dat een gezin mag nemen lijkt me een goede optie. Bijvoorbeeld maximaal één kind. Bij meerdere kinderen fikse boetes uitdelen.
Net zoals ongezond eten, het ontmoedigen van roken en drugs gebruiken, zouden scholen ook het baren van kinderen moeten gaan ontmoedigen.
Een fietspad en een dam. Hoe dan ook ik praatte niet zozeer over zelfbewustzijn, dat stapje maak jij erbij, maar als jij niet zelfbewust zou zijn dan zou het voor jou helemaal niks uitmaken of je dood gaat of niet? En waarom vlucht elk dier dan voor gevaar?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 21:34 schreef DoubleUU het volgende:
Laatst was er nog een fietspad waar bijzonder veel dode muizen werden gevonden. Bleek dat er een soort verhoging, een dam aangelegd was waarvan ze op het beton kletteren. Ze zien geen gevaar in bijzondere hoogtes. Met zelfbewustzijn waren ze allemaal nog in leven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |