Dagsluiting.
In geen geval accuraat en beslist subjectief en soms per ongeluk relevant.
And now by popular demand: Mijn kijk op Utopia 2. Een wereld vol liefde, conflict en drama.Half een vannacht. Jessie, Merel en Shelley zijn nog steeds aan het vissen. De rest ligt in bed of op de vlonder in de vijver.
Een uur. Iedereen onder zeil. Behalve Dyl denk ik die zat nog laat achter de computer
Kwart voor twee. Dyl en Merel in het sanitair gebouw.Shelley smeert nog even een boterham. En we gaan weer naar slapende mensen. Shell en Jessie vissen onverstooorbaar door. Merel gaat slapen in het Franterpalace.
Twee uur. Ik ga ook plat. De Cos Maris Nachtwacht wacht een lastige nacht. Ze was alleen op stream te zien toen ze naar bed ging. Sindsdien niet meer. Jessie en Ikbal nog aan het vissen, Shelly eet een boterham, regie wil niet opletten dus streams weer op slapers. Morgen verder.
Kwart voor een 's middags. Ben weer op en daar zijn ze ondanks de nachtelijke escapades ook op. His en Andrea op het plateau achter de computers. Jessie, Gerrit, Merel en Jens in de keuken. Jessie en Gerrit eten uitsmijters met enorme hoeveelheden mayo. Echte varkens die twee.
Een uur. Adriaan staat in de caravan foto's te bekijken boven het bed van Dylan. Jens zit met Lexy en Merel op het plateau. Merel zit kleding te bestellen bij de H&M. Ze heeft problemen met een Excel bestand. Jens verteld haar dat een L'letje van iets is besteld gisteravond. Merel kraait opgewonden. Ondertussen in het sanitair gebouw staan Shelley en Mylene te rommelen met iets. SL. Ze vullen ballonnen met water voor een watergevecht. Boodschappentassen vol met waterballonnen. Jordy vult bij de buitenkraan ook ballonnen. Jordy heeft last van een bij die hem achtervolgd. Grootsprakige Maris verteld vol trots dat ze de Pizza Academy heeft gebeld.
Kwart over. De chiropractor is binnen voor Lexy. Uitgebreide anamnese meneer klinkt professioneel. De regie heeft geen interesse dus terug naar de vijver met de getraumatiseerde vissen. Adriaan en Franny zijn ook al in het water Jens springt er ook bij. Even later komt Gerrit ook aangelopen en die duikt van de steiger zo in de plomp. Gesprekken zijn niet te volgen want niemand draagt een zender in het water.
Lexie wordt ondertussen behandeld door Stan, eerst haar handen, nu haar rug en nek. Stan kan de temperatuur in de loods haast niet aan. Stan heeft ook een sportschool in Hilversum. Lexy mag geen zware dingen tillen of verslepen. Ze moet vrijdag of zaterdag even mailen hoe het voelt. In het geval van last komt hij volgende week dinsdag weer langs. Stan verdwijnt door de poort.
Mylene, Dylan, Maris, Brandon en Lexy zitten op het plateau. SL. Op het platform liggen Franny, Jens en Adriaan.
Ondertussen lopen Hiske en Jordy een rondje en praten over wat het inhoudt een diva te zijn. Hiske vraagt over de verhouding tussen Jordy en Mariska en SL. Dit is een gesprek waar DGK wel iets mee kan voor mij is het teveel gepraat om een verhaaltje van te maken.
Twee uur. Er is een mail binnen gekomen van een tattoo artist die vrijblijvend langs wil komen om Dyl te trainen. Mooi voor Dyl en waarschijnlijk balen voor Maris want die wil die shop absoluut leeg.
Kwart over. Merel in de vriezer want haar make up smelt van haar kop. En ik zie er altijd goed uit. Ze vertrapt brood en ligt nu op shaslick, sateh en kroketten in die vrieskist. Merel is een werkende diva zegt ze. Diva betekend volgens Merel alles krijgen wat je maar wil hebben.
Half drie. Een heftig gesprek tussen Adriaan en Jessie over het incident van gisteravond. Merel, Andrea en Franny verzorgen de dieren. Het hok van Katie staat open dus die zal wel aan het zwerven zijn of ligt onder de caravan.
De deur van de rookcel moet dichtblijven van achter. Dan steek je werkelijk de moord als je zit te roken in die cel met deze bloedhitte. Het lijkt een pesterij van de Febo.
Kwart voor drie. Hiske belt in opdracht Cor over zijn foodtruck. Hiske moet hem morgenochtend terug bellen want zijn mail is niet beantwoord. Met een paar foodtrucks en tien kramen moet de markt gevuld worden met 500 bezoekers. De foodtrucks mogen alleen met munten worden afgerekend en de foodtrucks betalen 20% van hun omzet aan Utopia. Nu pas 200-plus kaartjes verkocht.
Drie uur. Mylene in bed. Lexy , Shelley en Franny in het zwembad. Hiske, Maris, Jordy en Andrea bij de bar. Jordy en Andra werken aan het schilderij.
Ene Etienne heeft al 30 pollies van Shelley gekocht. Die is dus gestoord ofzo. Welke gek doet zoiets.
Even later begint het XXL watergevecht. Ze gooien er lustig op los. Ik heb het idee dat de jongens hebben gewonnen. Er wordt te hard gegooid en sommige ballons waren pijnlijk. Grote rooie plekken op ruggen. Veels te weinig ballonnen voor een XXL het is meer een XS gevechtje geworden. Na vijf minuten was het klaar. Uiteraard deed Maris niet mee. Dit is vast beneden haar niveau. Jens, verstandig als altijd, zegt: We ruimen het even op met zijn allen jongens. Voor de dieren. Shelley die het heeft georganiseerd loopt gewoon weg maar bedenkt zich op het laatste moment en loopt even later weer terug om toch te helpen kapotte ballons op te ruimen.
Kwart over drie. Mylene ligt nog steeds in bed en ziet er niet gelukkig uit. Druk in het zwembad. Lexy, Jordy, Dyl, Andrea en Franny vinden er verkoeling. Brandon komt ook nog effe praten. Ineens willen ze allemaal post.
Kwart voor vier. Oh leuk (mijn persoonlijke reactie) Maris is gestoken door een wesp en ze krijgen de angel er niet uit. Ze zoeken een pincet. Iemand moet het gif er uit zuigen.Lexy doet het nog ook. Maris gaat gelijk op Google kijken over het gif of een andere reden te zoeken om zielig te doen over deze beestachtige aanval op haar ronde ruggetje. En SL. Er verschijn een pompje om het gif te verwijderen en een after bite smeerseltje. Accuwissel.
Half vijf. Adriaan masseert Franny's nek en schouders. Druk in de keuken. Jordy, Mylene, Brandon ook in de silokeuken. Ze maken salade, de gehakt uit de koelkast is weggegooid want niet goed meer. En SL. Ik wacht op bezorger van AH. Buiten zit Hiske geheel gekleed in het zwembad. Adriaan informeert waarom ze zoveel kleding aan heeft. Hiske zegt dat ze geen bikini meer heeft. Adriaan zegt dan ga je toch lekker in je blote kont. En SL. Ik schat dat Hiske wel een bikini van Mylene zou passen. Maar ja dan moet ze wel in bikini en dat durft ze vast niet die nare zielenpeuteraar.
Kwart voor vijf. Jordy, Franny en Adriaan aan de keukentafel. Jens komt binnen en Franny en Jordy lopen naar buiten. Brandon staat ribeyes te marineren voor op de BBQ. Franny wil weer grote tieten. Jordy vindt dat onverstandig en zegt je heb mooie borstjes. Adriaan houdt ook niet van neppers zegt hij.
Half zes. In het zwembad Shelley, Adriaan en Dyl babbelen wat. En SL. Adriaan vertrekt. Dyl gaat morgenochtend en morgenavond tattoos zetten.
Kwart voor. Andrea, Lexy en Maris zitten te praten. Dyl houdt een oogje op de BBQ. Hij loopt de keuken in waar Jordy en Franny zitten te snijden. Mylene en Jens zitten op het waterplatformsamen gezellig te zijn. Jessie en Gerrit zitten weer te vissen en naar te lullen over Adriaan.Om zes uur nog teeds bezig. Maar nu gaat het over Jens. En SL.
Zes uur. Ze eten andijvie stamppot. Er zijn twee versies een vegan met nepvlees en een normale met spekkies. Dylan en Brandon hebben gekookt.Hoor nog niemand klagen en zelfs zevenzeikerd Maris heeft geen culinair commentaar.
Half zeven. Merel heeft het moeilijk met de hitte. Ze weet niet waar ze het moet zoeken. Mariska stelt onmiddelijk wijntjes voor, want ze heeft er vandaag weer een paar flessen rosé vekocht, en Merel veert op. Kwaad spreken over de jeugd. Ze weten niet wat werken is. Maris waarschuwt Lexy voor Andrea want die is schijnbaar niet te vertrouwen. Dit draait uit op een mooi DGK filmpje hoop ik.
Even later staan Jens en Mylene te hoepen. Ik kan niet wachten tot de yoyo's van Jens binnenkomen. Hij wil een zwarte band in yoyoen en dat is heel veel trainen. En SL.
Kwart over zeven. Jordy en Shelley filisoferen wat bij de bar. Andrea schildert verder aan haar doek. Dyl doet zijn levend standbeeld act achter de computer. De rest lijkt op sterven na dood. Ze weten van ellende niet wat ze moeten doen.
Half acht. Franny hebben iets bedacht. Ze geilen een beetje in Franterpalace. En dan gaan ze zwemmen in de vijver. Ook lekker nat maar toch niet het soort nattigheid wat Gerrit voor ogen had vermoed ik
Acht uur. Brandon, Adriaan en Hiske zijn aan het bouwen. Dat zal patat emporium of de pizzeria worden. Ze graven een sleuf langs de buitenmuur en hebben al een dure 4 meter lange paal staan.
Shelley heeft alweer post. Post van Lotus naar het schijnt. Shell zit echt haar post te prevelen. Ik versta er geen moer van. Kon ik nou maar liplezen. Dan kon ik Shell der post verstaan. Wat een geweldige expressieve kop heeft die Shell toch. Subliem een meesterwerk, zie hoe ze switched tussen de emoties en expressies. Als er een een hoofdrol verdiend is zij het wel. Het beste kans en mogelijkheid lijkt mij ergens in Bollywood kan ze gelijk nog eens tijdens haar acteren in zang en dans uitbarsten.
Er hangt nu een hele zwerm emo-parasieten zoals Lexy, Jordy, Maris, Merel en Andrea rond Shelley die allemaal haar post willen lezen. Manon en Mike hebben gezoend volgens Lotus. Lexy wil de post voorlezen maar dat mag niet van Shell.
Rond negen uur. Maris informeert bij de dames of er nog behoefte is aan wijntje. En niemand zegt nee. Merel had er op gerekend want die had een paar flessen in vriezer gezet. Ja dan wordt zuipen makkelijk. Maris zegt: het is maar goed dat ik binnen gekomen ben, iedereen trekt naar elkaar toe. Misselijke splijtzwam dat is ze. Ze zuipen nog steeds en het roddelen wordt heftiger. De rolstoelrace morgen gaan niet door. Te heet. Deze hele bijeenkomst is er weer een voor DGK.
Half tien. Jessie zegt: Ze hebben al rookwaar gepakt. Gerrit antwoord Nee dat zullen ze niet doen toch? Hiske bemoeit zich er ook mee en zegt": Shelly heeft gepakt en heeft het tegen je gezegd. Jessie zegt: En ze hebben 3 pakjes Marlboro XXL besteld. 3 pakjes, echt te gek voor woorden. Ik rook veel, maar ik vind dat we ze moeten beschermen. En SL.
Maris verteld over dronkenschap en over braken en doorzuipen. Stoere praat. Merel wil ook nog even proberen haar te overtroeven met verhalen over openbare dronkenschap. Ik kots van allebei en hun hersenloze verhalen.
Shelley en Gerrit hebben weer een praatje. Duidelijk aangewakkerd door de brief van Lenie begint Shelley weer het oude konflikt op te rakelen. Geouwehoer over een brief. Kortom een mooie weer voor DGK.
Kwart over tien. Ikbal is inmiddels ook gearriveerd. Hij zit in de keuken met Dylan te eten. Jens bakt pannenkoekjes.
Half elf. Gerrit en Jessie staan te rappen in het atelier. Franny en Adriaan slapen weer op het waterplatform vannacht ze liggen nu nog gezellig te praten samen.Jens komt ook nog even praten tijdens zijn avondwandeling met Mylene.
Lexy en Shelley bespreken met Merel hoe Franny in elkaar zit. Jessie informeert of hij Shelley thuis moet brengen. Ik heb er pas 3 op zegt ze. Ik kom altijd thuis hoeveel ik ook drink.
Wil je alle grote onderwerpen nog eens bekijken dan is DGK het juiste adres voor filmpjes.Ik wens, zoals gebruikelijk, iedereen hier een goede nacht en welterusten.
De nachtploeg wens ik een fijne nacht en fijne wacht.
Eventuele bedankjes en complimenten mogen, maar alleen in het daarvoor bestemde topic; UTO / Reacties en bedankjes, Utopia streamverslagen en updates.
Reacties op de inhoud van de tekst mogen wel in de cos maar hierbij mag de volledige tekst van de dagafsluiting niet gequote worden, dit i.v.m. de leesbaarheid van de cos.
Dank jullie bij voorbaat voor je medewerking!
Welnee, je moet gewoon leren riposteren, maar wel enigszins elegant want je hebt zo een
aangifte aan je broek en de politie is daar niet mis ;) - BloesBloes Original.