quote:
Goed, ik zou hier nog even op ingaan. Beloofd is beloofd, ik zal me niet achter Pharkus verschuilen daarin

Allereerst; ik snap werkelijk waar niet waarom dat topic per se dicht moest. Was het een geweldig topic? Nee. Vond ik het een domme klacht? Ja. Maar dat betekent niet dat het topic meteen dicht moet.
Als dat topic gewoon open blijft, en alle personen die helemaal aan het schuimbekken waren omdat dat topic per se dicht moest van hun gewoon wegblijven in dat topic zijn er twee mogelijke uitkomsten van dat topic:
1. Iedereen vindt het topic idd maar kut, topic zakt naar beneden in de index, no harm done. Het was misschien geen geweldig topic, maar er zat ook niet echt iets policybrekends in. Daarom niet dicht, want er is kans op uitkomst 2:
2. Een handjevol users maakt er wat leuks van, er ontstaat misschien een leuke discussie of een paar goede grappen. Uiteindelijk zal het topic tractie verliezen en weer omlaag zakken in de index. Wederom no harm done.
Waarom gaan topics
wel dicht? Ik kan alleen voor mezelf spreken uiteraard, maar dingen die direct tegen de policy ingaan, gaan uiteraard dicht. Topics waar users aangevallen worden, topics die overduidelijk alleen maar bedoeld zijn om vijandigheid en haat op te lokken kunnen dicht, doodgemepte 'grapjes' als bagger kunnen dicht.
Is een incidenteel bitterballen-topic van b.v.
@Plompzakker (ik gebruik je ff als voorbeeld he vrind) het einde van de wereld wat per se dicht moet? Nah. Waarom gaan die topics dan toch dicht? Omdat het 32423141 van die topics zijn, de grap helemaal doodgemept is voor iedereen behalve een klein groepje users. Dan kan zoiets dicht.
Dat Atak-topic? Tsja, als hij de hele dag dat soort topics blijft openen treden we daar uiteraard tegen op. Hij heeft vandaag twee topics geopend, een met een prima OP, de andere was wat karig, maar zo erg is dat niet per se.
Ik vraag me actief af wat de mensen die hier zo over bezig bleven in dat topic zelf, hier, en zelfs in overige topics uberhaupt willen voor KLB. Meer slotjes? Een kwaliteitscommissie opgesteld door users?
Hugo edit -1- comment met een heldere reden die hij meteen in zijn edit communiceert, en de hel brandt los. We worden voor dom, debiel en god weet niet wat uitgemaakt, puur omdat we als moderatie niet willen dat drie users hier kwaliteitspolitie komt spelen en een topic graag om zeep helpen.
quote:
Dit gedrag helpt inderdaad vervolgens ook niet echt mee. Mijn vraag is dan aan jou dan ook:
1. Waarom moet dat topic echt per se dicht, waarom kan je het topic niet gewoon links laten liggen als je het geen goed topiic vindt?
2. Wat wil je nu precies bereiken? Meer slotjes voor KLB? Moet het hele moderatieteam nu echt voor een random topic zonder controversiele inhoud of onderwerpen gaan uitleggen waarom we hem -open- laten ipv waarom we hem -sluiten-?
Zitten we hier nu allemaal voor onze lol, of willen we elkaar hier zo miserabel mogelijk maken? Veeg mij maar op, ik snap het niet meer.