Ze kunnen hem toch via de route die ze gaan afleggen oprijden en daar départ doen?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 22:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat ene bergje sluit aan op Cormet de Roselend, je komt daar op een andere manier niet bij.
Ze hadden wel voor een andere klim kunnen kiezen, maar blijkbaar willen ze vanwege het weer alle afdalingen ontlopen.
Was op zich ook mogelijk om de N90 richting Bourg-Saint-Maurice te rijden en dan terug via dat klimmetje richting Moutiers.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 22:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat ene bergje sluit aan op Cormet de Roselend, je komt daar op een andere manier niet bij.
Ze hadden wel voor een andere klim kunnen kiezen, maar blijkbaar willen ze vanwege het weer alle afdalingen ontlopen.
Dat is organisatorisch haast niet te doen. Dan is een uurtje die snelweg afsluiten een stuk gemakkelijker.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 22:09 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ze kunnen hem toch via de route die ze gaan afleggen oprijden en daar départ doen?
Tja, ik ga de ASO niet verdedigen. Er waren ongetwijfeld andere opties geweest.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 22:10 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Was op zich ook mogelijk om de N90 richting Bourg-Saint-Maurice te rijden en dan terug via dat klimmetje richting Moutiers.
Dat ja. Je kunt er hooguit van leren voor komende Tours dat je eventueel voor dit soort ritten een plan B in ruwbouw neer kunt gaan zetten. Twijfelachtig hoe haalbaar dat is in elk geval.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 22:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is organisatorisch haast niet te doen. Dan is een uurtje die snelweg afsluiten een stuk gemakkelijker.
Doe niet zo raar johquote:
Vraag me echt af waarom. Die route sluit je toch sowieso een aantal uur af. Maargoed, het is niet anders.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 22:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is organisatorisch haast niet te doen. Dan is een uurtje die snelweg afsluiten een stuk gemakkelijker.
Een uur??? Het is de tour/ASO. Dus tel maar op de hele dag.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 22:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is organisatorisch haast niet te doen. Dan is een uurtje die snelweg afsluiten een stuk gemakkelijker.
quote:Sammy Neyrinck draait al sinds 2011 reportages voor ‘Vive le vélo’: “Tijdens de Tour leef ik als een sportman”
Zelf komt hij zelden in beeld, maar zonder Sammy Neyrinck (43) zou u niet hebben genoten van al die knappe Tour-reportages in Vive le vélo. “Al negen jaar ben ik de vaste vliegende reporter en ik koester één grote droom: ooit nog eens een Belgische Tourwinnaar te mogen meemaken.”
Sammy Neyrinck is geboren op 18 juli 1976. “Uitgerekend op de dag dat Lucien Van Impe zijn Ronde van Frankrijk won. Geen enkele Belg heeft hem dat sindsdien nog nagedaan”, zegt de VRT-sportverslaggever die dit weekend zijn laatste reportages draait voor dit seizoen van Vive le vélo. Samen met zijn cameraman Stijn De Moor en monteur Casimir De Kimpe duikt Neyrinck elke dag de hectische Tour in om “dagverse” bijdragen te leveren. “Verhalen uit het peloton zelf, maar net zo goed uit de marge. Eén constante kenmerkt evenwel al onze reportages: alle beelden zijn zelf gedraaid, we lenen niets van de live-uitzendingen.”
Droom-Wiggins
Met negen jaar Tour op de teller heeft Neyrinck al pakken ervaring en die komt elke dag weer van pas. “Een merk als Sporza en een programma zoals Vive le vélo opent natuurlijk wel deuren, maar het blijkt een feit dat het almaar moeilijker wordt. De tijd dat je zomaar een renner een micro onder de neus stak of bij een ploeg binnenliep, is voorbij. Nu maken we zo veel mogelijk afspraken op voorhand … in de hoop dat ze worden nagekomen. Van toen hij nog coureur was, aas ik al op sir Bradley Wiggins en dit jaar leek het te zullen lukken. Hij is nu verslaggever op de motorfiets voor Eurosport en bij de Grand départ in Brussel spraken we af dat ik in de derde week een dag met hem op stap kon. Helaas zegde hij de ochtend zelf af. Dan moet je even snel schakelen naar een plan B of C. Want dat hebben we meestal achter de hand.”
Als “miniproductiehuis in de Tour” kun je dus maar beter stressbestendig zijn, geeft Neyrinck toe. “Daar speelt dan weer de ervaring. Ik laat de dingen op me afkomen en met mijn ploeg komen we er telkens weer uit. Oké, we schurken soms tegen de deadline aan en als perfectionist erger ik me wel eens wanneer ik nadien nog kleine fouten opmerk, maar globaal genomen ben ik trots op alle reportages die we hebben gemaakt.”
Stig
Gevraagd naar wat er dit jaar toch net iets bovenuit stak, haalt Neyrinck de ontmoeting met Stig Broeckx aan. “Wat een ongelooflijke kerel. Een medisch mirakel aangezien zijn hersenactiviteit op een bepaald moment vrijwel nul was, maar tegelijk ook een moedige en beminnelijke man. Met de jaren komen er steeds onvergetelijke ontmoetingen bij. Ik ga er niet naar op zoek, maar vaak gaat het om mensen die tegenslag hebben gehad. Zo vergeet ik nooit het gesprek met de ouders van de in de Tour verongelukte Fabio Casartelli of de ontmoeting met de weduwe van de verongelukte Andrei Kivilev, wiens zoontje een brief schreef aan de Tourbaas om zijn papa postuum uit te roepen tot winnaar.”
Maar ook de kleinere verhalen koestert Neyrinck. “Gisteren ging ik op stap met de dames van ‘Donnons des elles au vélo J-1’. Met z’n dertienen rijden deze vrouwen elke dag de etappe voor de mannen eraan beginnen. Met hun Tour komen ze op voor gelijke rechten voor vrouwen in het wielrennen. Eén van hen is een Belgische. Hoewel ze Franstalig is, kende ze Vive le vélo en ze reageerde helemaal emotioneel toen bleek dat wij interesse hadden voor hun initiatief.”
Wat Sammy Neyrinck na zíjn Tour gaat doen? “Vakantie nemen met vrouw en dochters. En zeker ook mijn familie en vrienden opzoeken die me de voorbije weken hebben moeten missen. De weerslag van de korte nachten, het rennen en vliegen, het overslaan van maaltijden komt meestal later. Zo ergens in een redelijk gevuld najaar voel ik doorgaans dat dit leven toch een kleine aanslag op je lichaam is (lacht) Daarom leef ik alvast tijdens de Tour als een sportman. “Gezond eten, geen alcohol en veel zelfdiscipline.”
Dat zou toch juist een argument zijn om wel de normale route aan te houden en dus die col 2e categorie erin te laten? Nu ga je een nieuw stuk parcours opnemen waar gegarandeerd geen vergunningen voor gegeven zijn, geen controles op gedaan zijn etc.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 23:44 schreef jpjedi het volgende:
Alternatieven zijn simpelweg geen optie. Voorbereidingen duren maanden, briefings zijn al de gehele week gedaan, zijn duizenden mensen bij betrokken, bewoners,gemeentes, instellingen, bedrijven, vergunningen en men is in Frankrijk logischerwijs erg nerveus vwb terrorisme en routes worden nauwlettend beoordeeld en gecheckt. Tijd en plaats veranderen kan simpelweg niet meer of men moet 2 volledige voorbereidingen doen naast elkaar en dat is zottenwerk.
En hoe zie je dat voor je? Al die renners over 10km parcours ophalen? Tussentijden weer bij start aanhouden? Airlift operatie of bussen achteruit de berg af? Te voet over de modderstromen, zonder opwarming weer klimmen?quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:43 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat zou toch juist een argument zijn om wel de normale route aan te houden en dus die col 2e categorie erin te laten? Nu ga je een nieuw stuk parcours opnemen waar gegarandeerd geen vergunningen voor gegeven zijn, geen controles op gedaan zijn etc.
Volgens mij begrijp je niet wat ik bedoel. Ik heb het over de etappe van vandaag. Om de start in Landry te houden en van daar het officiële parcours te volgen over de côte de Longefroy in plaats van in albertville te starten.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 12:26 schreef jpjedi het volgende:
[..]
En hoe zie je dat voor je? Al die renners over 10km parcours ophalen? Tussentijden weer bij start aanhouden? Airlift operatie of bussen achteruit de berg af? Te voet over de modderstromen, zonder opwarming weer klimmen?
Sorry maar dat is leuk bedacht maar niet uitvoerbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |