Deelnemersquote:Succesvolle kennisquiz vanaf maandag 15 juli op NPO 2
Wie wordt deze zomer De slimste mens? Vanaf maandag 15 juli keert de succesvolle kennisquiz De slimste mens terug op NPO 2. Onder leiding van Philip Freriks en het kritisch oog van kritisch en enig jurylid Maarten van Rossem gaan dagelijks drie prominente Nederlanders de strijd aan.
quote:Wie o wie is De slimste mens? Nieuwsmakers, politici, acteurs, en vele andere prominenten maken zich op voor de strijd om de eervolle titel van 'de slimste mens' in de wacht te slepen.
De slimste mens is een tv-quiz waarbij het niet alleen gaat om kennis en algemene ontwikkeling, maar ook om associatief kunnen denken. Kritisch jurylid Maarten van Rossem staat Philip Freriks bij en levert op zijn geheel eigen wijze commentaar op de kandidaten en hun kennis.
Iedere werkdag ontvangt presentator Philip Freriks drie Bekende Nederlanders die aanspraak maken op de titel 'de slimste mens'. Per aflevering valt één kandidaat af. De volgende dag komt een nieuwe deelnemer in de plaats. Wie zich het langst staande houdt in de vragenarena en de bloedspannende finale overleeft, mag zich De slimste mens noemen!
Die had echt iedereen volledig ingekopt johquote:
Dat wel ja.. terwijl ik altijd dacht dat de laatste altijd het moeilijkste filmpje krijgtquote:
hoezo?quote:Op woensdag 24 juli 2019 20:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat wel ja.. terwijl ik altijd dacht dat de laatste altijd het moeilijkste filmpje krijgt
Truequote:Op woensdag 24 juli 2019 20:56 schreef Szura het volgende:
[..]
Die had echt iedereen volledig ingekopt joh
Ik heb juist vaak het idee dat de nieuwkomer het makkelijkste filmpje krijgtquote:Op woensdag 24 juli 2019 20:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat wel ja.. terwijl ik altijd dacht dat de laatste altijd het moeilijkste filmpje krijgt
Dat bedoel ik dus, ze zijn soms zo willekeurigquote:Op woensdag 24 juli 2019 20:59 schreef FlippingCoin het volgende:
Huh hij zei katholieke kerk en krijg christelijk?
ja, slecht hoorquote:Op woensdag 24 juli 2019 20:59 schreef FlippingCoin het volgende:
Huh hij zei katholieke kerk en krijg christelijk?
Zeker. Hadden ze gisteren ook wel 'tv-show' goed kunnen rekenen bij Mei Liquote:Op woensdag 24 juli 2019 20:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, ze zijn soms zo willekeurig
Yes, heel erg irritantquote:Op woensdag 24 juli 2019 21:00 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Zeker. Hadden ze gisteren ook wel 'tv-show' goed kunnen rekenen bij Mei Li
ook weer zo een jaquote:Op woensdag 24 juli 2019 21:03 schreef Aoibhin het volgende:
Verenigde Staten en dan Seattle goedrekenen...
quote:Op woensdag 24 juli 2019 21:03 schreef Aoibhin het volgende:
Verenigde Staten en dan Seattle goedrekenen...
Tja toch snap ik het wel, Seattle is eigenlijk nog beter en specifieker.quote:Op woensdag 24 juli 2019 21:03 schreef TheVulture het volgende:
Seattle en dan de Verenigde staten als antwoord geven...
quote:Op woensdag 24 juli 2019 21:04 schreef Aoibhin het volgende:
Victor wegGelukkig hebben we Google Images nog
Ja. Tuurlijk.quote:Op woensdag 24 juli 2019 21:17 schreef RedFever007 het volgende:
Victor genaaid door het programma godverdommehij moest gewoon verliezen. Dat was wle duidelijk
Misschien zijn we De Slimste van het jaar nog niet tegengekomen.quote:Op woensdag 24 juli 2019 21:33 schreef Cee het volgende:
Hoe kan je Slimste Mens zijn en niet weten wat de langste dag van het jaar is?
Het antwoord is natuurlijk: "Alle dagen zijn even lang, allemaal 24 uur," op 21 juni is het het langst licht, maar daar wordt de dag niet langer van.quote:Op woensdag 24 juli 2019 21:33 schreef Cee het volgende:
Hoe kan je Slimste Mens zijn en niet weten wat de langste dag van het jaar is?
De laatste zondag van oktober duurt 25 uur.quote:Op woensdag 24 juli 2019 21:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Het antwoord is natuurlijk: "Alle dagen zijn even lang, allemaal 24 uur," op 21 juni is het het langst licht, maar daar wordt de dag niet langer van.
Ik kijk vertraagd (zit in Frankrijk, maar die gewoonte van Philip om het goede antwoord nog eens na te echoën begin ik knap irritant te vinden.
Dat is waar, dat antwoord hadden ze goed moeten rekenen.quote:Op woensdag 24 juli 2019 22:04 schreef thabit het volgende:
[..]
De laatste zondag van oktober duurt 25 uur.
Denk ik ook jaquote:Op donderdag 25 juli 2019 21:01 schreef FlippingCoin het volgende:
ze haalt dotan en nielson door elkaar?
En degene die overduidelijk de slimste van de dag was. die mag naar huis. Dat is echt mega-irritant!quote:
2 dagen op rij ook nog... die griet wiens naam ik telkens vergeet had gisteren al gruwelijk mazzel met dat Halsema-filmpje en vanavond zat het op het moment supreme ook niet tegen en kwam ze nog op het eind voorbij gepiept...quote:Op donderdag 25 juli 2019 22:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
En degene die overduidelijk de slimste van de dag was. die mag naar huis. Dat os echt mega-irritant!
Vind die Eveline irritanter. Nieuwe Maartenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:10 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik vind 't wel een mooie kerel. Blij dat 'ie er nog in zit
Dit. Pretoogjes.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 20:33 schreef derLudolf het volgende:
Charlotte mag wel een paar afleveringen blijven
iedereen kent dat wel, maar ze dachten net als ik dat er een specifiek begrip werd gezocht. Denk ik.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 20:36 schreef Aoibhin het volgende:
Het Engelse woord 'sorcerer' niet kennen, vind ik ook nogal apart
best wel. Even een stilte laten vallen en dan heel onderkoeld het juiste antwoord gevenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 20:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vind die Eveline irritanter. Nieuwe MaartenAlsjeblieft zeg.
Oh op die manier. Dan snap ik het inderdaad wel.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 20:40 schreef NoCigar het volgende:
[..]
iedereen kent dat wel, maar ze dachten net als ik dat er een specifiek begrip werd gezocht. Denk ik.
En doet een moord voor zijn 30 cmquote:Op vrijdag 26 juli 2019 20:35 schreef derLudolf het volgende:
Prins Bernhard zou trots zijn op de bril van Cyril
Ik vind die eerste het minst leuk, en die duurt dan juist zo langquote:Op vrijdag 26 juli 2019 20:46 schreef Postbus100 het volgende:
Eigenlijk vind ik alleen de laatste twee rondes leuk om te kijken
Dat zegt ie altijd hoor. Even verduidelijken op welk deel uit het antwoord het pingeltje ging.quote:
Ik vind dat de kandidaat daar zelf achter moet komen. Het verband kunnen herkennen is juist ook iets wat er met die opdracht wordt getoetst.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 20:52 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dat zegt ie altijd hoor. Even verduidelijken op welk deel uit het antwoord het pingeltje ging.
Die komt wel heel vaak voorbij inderdaadquote:
14quote:
Ik was ook benieuwd en heb haar gegoogeld; ze is 30quote:
Wenkbrauwen waar Bert jaloers op isquote:Op vrijdag 26 juli 2019 21:00 schreef Aoibhin het volgende:
Hopelijk nu Eveline eruit. Ik vind haar irritant
Maar de Iseran is de berg, de finishplaats was Tignesquote:Op vrijdag 26 juli 2019 21:01 schreef Postbus100 het volgende:
Overigens denk ik dat dat gebeuren met de Tour vandaag (de neutralisatie) ook wel een vraag/fragment wordt voor volgend seizoen. Met de stad (Iseran) als één van de antwoorden.
Ik heb het gezegd.
oja. Anyway, het is één van de antwoordenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 21:02 schreef Szura het volgende:
[..]
Maar de Iseran is de berg, de finishplaats was Tignes
Nog niet zo vaak als dat Amerika antwoord is.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 20:59 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Die komt wel heel vaak voorbij inderdaad
Lig liever op Charlyquote:Op vrijdag 26 juli 2019 21:03 schreef SonicVolcano het volgende:
OrdinairBij Eveline mag je er niet zomaar op denk ik.
True. Zij is cute.quote:
Wel beard goals ja.quote:
Maar totaal onbenaderbaar en niet zo intelligent vrees ikquote:
vorig jaar voor t eerst ooit iemand door zn seconden gezaktquote:Op maandag 29 juli 2019 20:51 schreef Aestivate het volgende:
Die blonde is bijna door de seconden heen
Ach Eveline is met drie studies ook niet altijd een helder licht.quote:Op maandag 29 juli 2019 20:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Maar totaal onbenaderbaar en niet zo intelligent vrees ik
Ze heeft al een mancave, kun je zo intrekkenquote:Op maandag 29 juli 2019 20:52 schreef Aoibhin het volgende:
Charlotte heeft geen vriend zo te horen; jullie hebben nog kans!
Terwijl ze toch een bekend boekje heeft geschreven.quote:Op maandag 29 juli 2019 20:58 schreef Zipportal het volgende:
Als het over Anne Frank gaat weten ze het al niet.
@:powerloungen
Volgens @Caland waren er toen nog geen e-readers.quote:Op maandag 29 juli 2019 20:58 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Terwijl ze toch een bekend boekje heeft geschreven.
Had het weer eens bij het rechte eind. Laatst over die baby van die Britse prins was ook geniaal.quote:
Geschiedenisles is dood hier.quote:Op maandag 29 juli 2019 20:58 schreef Zipportal het volgende:
Als het over Anne Frank gaat weten ze het al niet.
@:powerloungen
Kruip er wel lekker bij dan.quote:Op maandag 29 juli 2019 21:01 schreef Aoibhin het volgende:
Charlotte gaat dus naar de kruipruimte vannacht
Echt niet slim neequote:
Charlotte stond op 29 en is nog 3 keer mogen beginnen. pffquote:
... en het zijn ook lekkere koekjes!quote:Op maandag 29 juli 2019 20:59 schreef Aestivate het volgende:
Kletsmajoors is zo'n waardig en treffend scheldwoord.
Dat was natuurlijk ook een lachwekkende schertsvertoning in Nederland, kolere zeg.quote:
Ik kende het van Fawlty Towers waarin een Amerikaanse gast het bestelde en Basil Fawlty (uiteraard) niet wist wat het was.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 20:33 schreef SonicVolcano het volgende:
Screwdriver als drankje nog nooit van gehoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |