abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188186243
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 11:47 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Nee, dit is geen onzin. Het gaat om prioriteit. Zelfs als je meer dan 40 uur werkt, kun je er nog voor kiezen om na het werk te gaan sporten. Dat jij dat niet doet, komt omdat je er geen prioriteit aan geeft, niet omdat je er geen tijd voor hebt.

Wellicht dat je het dan belangrijker vindt om uit te rusten, of iets leuks te doen met vrienden ipv te sporten. Maar dat is nog altijd een keuze.
Dat geldt misschien voor jou, niet voor alle anderen.

Sommigen werken 45 uur per week, of zijn 10 tot 12 uur per dag van huis vanwege werk. Als je docent bent, ben je thuis ook nog eens bezig met school.

Sommige mensen zijn daarna helemaal opgebrand, moeten nog koken, het huishouden enz doen en kunnen daarna niks extra's meer opbrengen.

Het is heel erg eenvoudig om zomaar te roepen dat je na het werk gewoon kan sporten als je dat wilt. Niet iedereen is fysiek even goed gebouwd, sommige lichamen zijn gewoon minder tolerant. Na lange dagen moet je geest het ook nog eens kunnen opbrengen.

Heb het niet over mijzelf, maar weet dat er in mijn kringen mensen zijn die echt op zijn van het werk.
pi_188186505
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 12:07 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Sommigen werken 45 uur per week, of zijn 10 tot 12 uur per dag van huis vanwege werk. Als je docent bent, ben je thuis ook nog eens bezig met school.

Sommige mensen zijn daarna helemaal opgebrand, moeten nog koken, het huishouden enz doen en kunnen daarna niks extra's meer opbrengen.

Het is heel erg eenvoudig om zomaar te roepen dat je na het werk gewoon kan sporten als je dat wilt. Niet iedereen is fysiek even goed gebouwd, sommige lichamen zijn gewoon minder tolerant. Na lange dagen moet je geest het ook nog eens kunnen opbrengen.

Heb het niet over mijzelf, maar weet dat er in mijn kringen mensen zijn die echt op zijn van het werk.
Je snapt de hele discussie niet.

Ook als je na werk opgebrand bent en dergelijke, is het nog steeds een keuze om het niet te doen. Het gaat dan over prioriteit, en niet over tijd, zoals ik al zei. Dat jij na afloop van je werk wil koken en het huishouden wil doen, wil zeggen dat je dat PRIORITEERT boven sporten. Maar de tijd is er wel degelijk, alleen je kiest er voor om dan wat anders te doen. Je kan ook snel wat eten en het huishouden in het weekend grondig doen, als je sporten het meest belangrijk vindt. Snap je hem?

Ook dat mensen opgebrand zouden zijn, maakt het nog niet relevant qua tijd. Want die tijd die is er dan gewoon nog steeds.

Iedereen heeft 24 uur in een dag, en hoe je die dag indeelt, is voor het grootste gedeelte je eigen KEUZE, en dus gaat het om prioriteiten.
pi_188186527
quote:
Dat is dan hun eigen keuze. Zij kiezen er voor om zo lang te werken, of om een baan te hebben die dat van ze vraagt. Volgens mij is er niemand die iemand hiertoe dwingt, ofwel?
pi_188186657
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 12:30 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Je snapt de hele discussie niet.

Ook als je na werk opgebrand bent en dergelijke, is het nog steeds een keuze om het niet te doen. Het gaat dan over prioriteit, en niet over tijd, zoals ik al zei. Dat jij na afloop van je werk wil koken en het huishouden wil doen, wil zeggen dat je dat PRIORITEERT boven sporten. Maar de tijd is er wel degelijk, alleen je kiest er voor om dan wat anders te doen. Je kan ook snel wat eten en het huishouden in het weekend grondig doen, als je sporten het meest belangrijk vindt. Snap je hem?

Ook dat mensen opgebrand zouden zijn, maakt het nog niet relevant qua tijd. Want die tijd die is er dan gewoon nog steeds.

Iedereen heeft 24 uur in een dag, en hoe je die dag indeelt, is voor het grootste gedeelte je eigen KEUZE, en dus gaat het om prioriteiten.
Sommige dingen zoals bv de opvoeding van kinderen hebben meer prioriteit dan sporten. Denk dat Gruj0 dat bedoeld.
pi_188186745
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 12:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Sommige dingen zoals bv de opvoeding van kinderen hebben meer prioriteit dan sporten. Denk dat Gruj0 dat bedoeld.
Dat kan best kloppen. Maar dan gaat het nog altijd over prioriteit, en niet over tijd. Geen tijd is nooit een argument.

Stel je zou met een vriend afspreken, en die vriend zegt op het laatste moment 'ik heb geen tijd'. Wat hij in werkelijkheid zegt is: Ik heb de 24 uur die in een dag zitten volgepland met dingen die ik op dit moment leuker/belangrijker vind dan met jou afspreken.

Uiteindelijk deel je zelf grotendeels je leven in, en maak jij de keuzes wat je met je tijd doet.
pi_188186760
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 12:32 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Dat is dan hun eigen keuze. Zij kiezen er voor om zo lang te werken, of om een baan te hebben die dat van ze vraagt. Volgens mij is er niemand die iemand hiertoe dwingt, ofwel?
Ik moet zeggen dat toch wel heel zwart wit is.

Ik vind het heel knap van jou dat jij weet dat iedereenz maar een andere baan kiezen waar ze minder moeten werken zodat ze meer tijd hebben voor andere zaken. Ik denk namelijk dat er best veel mensen zijn waarbij hun baan geen keuze is en ze die dus niet zomaar kunnen opzeggen. En dat kan allerlei redenen hebben
Het is wat.......
pi_188186817
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 12:49 schreef gooddaddy het volgende:

[..]
Ik denk namelijk dat er best veel mensen zijn waarbij hun baan geen keuze is en ze die dus niet zomaar kunnen opzeggen. En dat kan allerlei redenen hebben
Misschien inmiddels niet meer. Maar het was ooit wel een keuze, die impliceert dat je daar nu prioriteit aan moet geven ;)

Hoe jij het framed, is dat mensen hulpeloze wezens zijn, die hun levensrichting niet zelf kiezen maar dat dat voor hen bepaald wordt. Zo is het gewoon niet. Jij maakt zelf de keuzes in je leven, en daar hoort een baan die veel van je vraagt, ook bij.
pi_188186820
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 12:48 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Dat kan best kloppen. Maar dan gaat het nog altijd over prioriteit, en niet over tijd. Geen tijd is nooit een argument.

Stel je zou met een vriend afspreken, en die vriend zegt op het laatste moment 'ik heb geen tijd'. Wat hij in werkelijkheid zegt is: Ik heb de 24 uur die in een dag zitten volgepland met dingen die ik op dit moment leuker/belangrijker vind dan met jou afspreken.

Uiteindelijk deel je zelf grotendeels je leven in, en maak jij de keuzes wat je met je tijd doet.
Denk dat je in het geval van kinderen niet zo kan stellen dat deze persoon dat persoonlijk belangrijker vindt. Het is ook belangrijker.
pi_188186831
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 12:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Denk dat je in het geval van kinderen niet zo kan stellen dat deze persoon dat persoonlijk belangrijker vindt. Het is ook belangrijker.
Nee, dat is nog altijd een keuze. Er zijn ook mensen die hun kinderen verwaarlozen en voor zichzelf kiezen. Of dat goed is is een tweede, maar het is per definitie subjectief.
pi_188186849
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 12:53 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Nee, dat is nog altijd een keuze. Er zijn ook mensen die hun kinderen verwaarlozen en voor zichzelf kiezen. Of dat goed is is een tweede, maar het is per definitie subjectief.
Ja jeetje.
pi_188186866
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 12:54 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja jeetje.
Ik snap dat het lastig omdenken is, maar het gaat er hier niet over wat goed is en wat slecht is.

Puur of iets feitelijk gezien een keuze is, of niet. En of je dus kan spreken van prioriteit of 'geen tijd'.
pi_188186893
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 12:55 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Ik snap dat het lastig omdenken is, maar het gaat er hier niet over wat goed is en wat slecht is.

Puur of iets feitelijk gezien een keuze is, of niet. En of je dus kan spreken van prioriteit of 'geen tijd'.
Als we die kant op gaan is het hele gesprek natuurlijk zinloos.
pi_188186909
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2019 12:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Als we die kant op gaan is het hele gesprek natuurlijk zinloos.
Waarom? Omdat jij het niet begrijpt?

Iedereen zal begrijpen dat iemand de kinderen meer prio geeft. Maar dat is niet de discussie.

Een stukje uitleg om je op weg te helpen:

https://www.metronieuws.n(...)-een-dikke-leugen-is

[ Bericht 13% gewijzigd door DaggerOne op 29-07-2019 13:01:44 ]
pi_188187056
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 12:56 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Waarom? Omdat jij het niet begrijpt?

Iedereen zal begrijpen dat iemand de kinderen meer prio geeft. Maar dat is niet de discussie.

Een stukje uitleg om je op weg te helpen:

https://www.metronieuws.n(...)-een-dikke-leugen-is
als het er op wilt gooien dat iemand geen tijd heeft om naar de sportschool te gaan omdat hij zijn kinderen niet wilt verwaarlozen moet je dat vooral doen.
  maandag 29 juli 2019 @ 13:05:51 #290
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188187079
Jullie zitten niet op dezelfde lengte mbt de discussie, dus daar gaan jullie niet uitkomen :+
Lijkt me ook niet echt nodig voor dit topic om daar tot in den treuren in door te gaan.
pi_188187088
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:04 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

als het er op wilt gooien dat iemand geen tijd heeft om naar de sportschool te gaan omdat hij zijn kinderen niet wilt verwaarlozen moet je dat vooral doen.
8)7

Zelfs mn argument kun je niet herproduceren.
pi_188187100
quote:
6s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:05 schreef Cue_ het volgende:
Jullie zitten niet op dezelfde lengte mbt de discussie, dus daar gaan jullie niet uitkomen :+
Lijkt me ook niet echt nodig voor dit topic om daar tot in den treuren in door te gaan.
Ook helemaal geen zin in.
pi_188187111
quote:
15s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ook helemaal geen zin in.
Blijkbaar wel, want je bemoeit je er mee. :')

Echt, houd je er gewoon buiten als je iets niet snapt.
  maandag 29 juli 2019 @ 13:26:52 #294
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_188187425
Kan het weer ontopic, a.u.b. :)?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_188188237
quote:

[..]

Dit.

Anyway, net een match die vroeg of ik hem wilde peggen. :r zo jammer, hij was knap.
pi_188188403
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:21 schreef BoTheParakeet het volgende:

[..]

Dit.

quote:
Klopt. Ik heb thuis een hometrainer en ik fiets en zwem af en toe. Veel fijner dan zo'n sportschool
Je spreekt jezelf tegen.

[ Bericht 4% gewijzigd door DaggerOne op 29-07-2019 14:47:17 ]
pi_188188422
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:21 schreef BoTheParakeet het volgende:

[..]

Dit.

Anyway, net een match die vroeg of ik hem wilde peggen. :r zo jammer, hij was knap.
Bijzonder gesprek als dat al via de app besproken wordt. :')
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_188188703
quote:
2s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:37 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Bijzonder gesprek als dat al via de app besproken wordt. :')
Misschien was dat voor hem wel een eh... vaste eis.

Kun je dat maar per app uit de lucht hebben.. scheelt je weer daten met iemand die achteraf daar toch geen zin in heeft.
  maandag 29 juli 2019 @ 15:23:18 #299
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_188188992
Bijna dicht
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  maandag 29 juli 2019 @ 15:23:30 #300
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_188188996
2
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')