Goh, wat wil jij graag het laatste woord hebben.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
Je kunt best aangifte doen van bedreiging, poging tot zware mishandeling op poging tot doodslag hoor. Als je je dan beter voelt. Het gaat je alleen nergens brengen.
Vertel dan. Wat had die agent in je ogen van moeten maken dan? Bedreiging zeg je dat wil ik niet maar ook geen poging doodslag.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:50 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Die agent kan veel vinden.
Het KAN geen bedreiging zijn als het is uitgevoerd.
Daar was hij het mee eens, en daarom stelde hij 'Poging Doodslag' voor.
Dat ging mij te ver.
Nee, de politie zat niet fout. Daar kan hij aangifte van doen. Net als van poging tot zware mishandeling of van poging tot doodslag.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Geen bedreiging? Dus de politie zat fout?
Hehe. Dat is nu net het hele probleem.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:14 schreef loni55 het volgende:
[..]
Vertel dan. Wat had die agent in je ogen van moeten maken dan? Bedreiging zeg je dat wil ik niet maar ook geen poging doodslag.
Nee, jij wil graag het laatste woord hebben. En nog liever horen dat je gelijk hebt. Sorry, dat heb je niet.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:14 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Goh, wat wil jij graag het laatste woord hebben.
De ombudsman zal wel beslissen. En zelfs de politie gaf al toe dat bedreiging niet correct was...
Omdat er geen andere optie is volgens het strafrecht.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:17 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Hehe. Dat is nu net het hele probleem.
Ik ben geen agent of jurist. Zij moeten MIJ vertellen welke aangifte ik kan doen.
En dat konden ze niet.
Eerst 'Bedreiging'. Nadat ik ze heb uitgelegd dat dat niet kon, hmm. dan maar 'Poging Doodslag;
Ja hallo, dat gaat mij veel te ver.
DAAROM STEL IK JUIST DEZE VRAAG. Ik kreeg geen andere optie.
Er is geen strafbaar feit gepleegd, dus er is geen passende aangifte.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:17 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Ik ben geen agent of jurist. Zij moeten MIJ vertellen welke aangifte ik kan doen.
En dat konden ze niet.
Eerst 'Bedreiging'. Nadat ik ze heb uitgelegd dat dat niet kon, hmm. dan maar 'Poging Doodslag;
Nee, jij wil graag het laatste woord hebben. En nog liever horen dat je gelijk hebt. Sorry, dat heb je niet.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, jij wil graag het laatste woord hebben. En nog liever horen dat je gelijk hebt. Sorry, dat heb je niet.
Nogmaals: wat denk jij eigelijk dat de ombudsman concreet voor je kan betekenen?
Welke optie was het dan?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:21 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Nee, jij wil graag het laatste woord hebben. En nog liever horen dat je gelijk hebt. Sorry, dat heb je niet.
En de ombudsman gaat de politie uitleggen dat er dus nog een optie was, ipv 'Poging Doodslag'.
En of ze dan die mafkees nog aanklagen boeit me niet.
Waarom zei je dan ‘nope’?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, de politie zat niet fout. Daar kan hij aangifte van doen. Net als van poging tot zware mishandeling of van poging tot doodslag.
Het gaat alleen nooit kwalificeren, dus hij schiet er niks mee op.
quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:21 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
En de ombudsman gaat de politie uitleggen dat er dus nog een optie was, ipv 'Poging Doodslag'.
En of ze dan die mafkees nog aanklagen boeit me niet.
Stel dan die vraag aan een jurist en ga dan terug naar de politie om de juiste aangifte te doen.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:17 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
En dat konden ze niet.
Poging Zware Mishandeling.quote:
Omdat dat wat jij zei strafrechtelijk geen bedreiging isquote:
Weet jij een gratis jurist?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Stel dan die vraag aan een jurist en ga dan terug naar de politie om de juiste aangifte te doen.
Ah, bedankt dat je nu wel een antwoord geeft.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat dat wat jij zei strafrechtelijk geen bedreiging is
Staat er los van dat hij/zij daar wel aangifte van kan als hij/zij dat wil. De politie is verplicht de aangifte op te nemen. Het OM neemt de inhoudelijke beslissing (tot sepot of vervolgen).
Het juridisch loket?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:28 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Weet jij een gratis jurist?
Ik wel.
De ombudsman.
En laat ik het ook nog maar op FOK vragen dacht ik...
Poging tot zware mishandeling kwalificeert net zo min als bedreiging of poging tot doodslag.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:26 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Poging Zware Mishandeling.
De Politie was bereid 'Poging Doodslag' als aangifte te accepteren. Dat ging mij te ver. Ik heb tientallen keren gevraagd of er niet iets anders was. NEE.
Ja, dan houdt het op.
Dan maar naar de ombudsman.
quote:
Wat denk je daarmee te bereiken?quote:De Nationale ombudsman behandelt alleen klachten over individuele zaken waarvoor geen beroep bij de rechter mogelijk is. De Nationale ombudsman publiceert zijn conclusies in rapporten en in een jaarlijks verslag, die ook op internet beschikbaar zijn. De Nationale ombudsman is geen rechter, de overheid is niet verplicht om gevolgen te verbinden aan zijn uitspraken.
Dat is een optie.quote:
Je las de definitie van zware mishandeling?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:26 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Poging Zware Mishandeling.
De Politie was bereid 'Poging Doodslag' als aangifte te accepteren. Dat ging mij te ver. Ik heb tientallen keren gevraagd of er niet iets anders was. NEE.
Ja, dan houdt het op.
Dan maar naar de ombudsman.
Vraag het aan iemand die het door jou gewenste antwoord geeft.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:28 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Weet jij een gratis jurist?
Ik wel.
De ombudsman.
En laat ik het ook nog maar op FOK vragen dacht ik...
Daar gaat het niet om. Ik wilde aangifte doen van 'poging tot mishandeling' en 'poging geweldpleging'.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:32 schreef loni55 het volgende:
[..]
Je las de definitie van zware mishandeling?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |