Ja, maar ik heb de mishandeling weten te ontwijken.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:47 schreef loni55 het volgende:
[..]
De definitie van mishandeling:
Artikel 302 1. Hij die aan een ander opzettelijk zwaar lichamelijk letsel toebrengt, wordt, als schuldig aan zware mishandeling, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie
Blijkbaar vond de agent dus dat bedreiging hier beter op zijn plaats was. Je weet wel mensen die elke 5 jaar een examen hebben van onder andere strafboekrecht.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:46 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Maar dat is nu net mijn vraag.
Het *kan* geen bedreiging zijn, want dat is de dreiging niet uitgevoerd.
WAT IS HET DAN WEL?
Je had met een goed juridisch advies alsnog aangifte kunnen doen, in plaats van dat er nu een klacht ligt bij de ombudsman.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:45 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
De klacht bij degene met juridische kennis.
Iedereen snapt dat het geen bedreiging was.
Sorry maar in dat geval heb ik mensen aan de lopende band mishandeld bij boodschappen doen.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:48 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb de mishandeling weten te ontwijken.
Dus POGING.
Die agent kan veel vinden.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:48 schreef loni55 het volgende:
[..]
Blijkbaar vond de agent dus dat bedreiging hier beter op zijn plaats was. Je weet wel mensen die elke 5 jaar een examen hebben van onder andere strafboekrecht.
Prima. maar hier zijn beelden van. Ik wel wel eens zien hoevaak iemand volle snelheid met een winkelwagen iemand tegen de muur probeert te pletten.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:49 schreef loni55 het volgende:
[..]
Sorry maar in dat geval heb ik mensen aan de lopende band mishandeld bij boodschappen doen.
Je vind dat met een winkelkarretje tegen je aangereden word een zware mishandeling?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:43 schreef Procrastinator het volgende:
We weten nu ondertussen dat het 'Poging Zware Mishandeling' had moeten zijn.
Er is geen strafbaar feit gepleegd.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:46 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Maar dat is nu net mijn vraag.
Het *kan* geen bedreiging zijn, want dat is de dreiging niet uitgevoerd.
WAT IS HET DAN WEL?
Van 3 meter, volle snelheid? Absoluut. De politie stelde zelfs 'Poging Doodslag' voor.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:56 schreef Piva het volgende:
[..]
Je vind dat met een winkelkarretje tegen je aangereden word een zware mishandeling?
No way dat één van beide (poging tot doodslag of poging tot zware mishandeling) kwalificeert.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:58 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Van 3 meter, volle snelheid? Absoluut. De politie stelde zelfs 'Poging Doodslag' voor.
IK ben degene die dat niet wilde.
Mijn vraag was alleen wat de correcte aangifte zou moeten zijn,
Maar je staat niet open voor antwoorden anders dan wat je in je hoofd hebt.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:58 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Van 3 meter, volle snelheid? Absoluut. De politie stelde zelfs 'Poging Doodslag' voor.
IK ben degene die dat niet wilde.
Mijn vraag was alleen wat de correcte aangifte zou moeten zijn,
Prima. maar wat dan?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
No way één van beide (poging tot doodslag of poging tot zware mishandeling) kwalificeert.
Ik zou er eerst nog maar eens een nachtje over slapen en dan dit topic nog eens terug lezen.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:02 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Prima. maar wat dan?
Bedreiging is onzin, want het is uitgevoerd.
Als ik niet was weggesprongen had ik waarschijnlijk mijn benen gebroken. (Hier zijn beelden van, en wordt niet ontkent).
Dus wat moet de aangifte dan zijn?
Niet als het is uitgevoerd.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:01 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Maar je staat niet open voor antwoorden anders dan wat je in je hoofd hebt.
Bedreiging past hier prima.
Hij heeft een winkelwagentje tegen een zuil gereden. De bedreiging was dat jij zou zijn geraakt als je niet opzij was gesprongen.quote:
Nergens van. Er is geen strafbaar feit gepleegd.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:02 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Prima. maar wat dan?
Bedreiging is onzin, want het is uitgevoerd.
Als ik niet was weggesprongen had ik waarschijnlijk mijn benen gebroken. (Hier zijn beelden van, en wordt niet ontkent).
Dus wat moet de aangifte dan zijn?
Ik ben er al lang uit. Poging Zware Mishandeling.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:03 schreef Piva het volgende:
[..]
Ik zou er eerst nog maar eens een nachtje over slapen en dan dit topic nog eens terug lezen.
Onzin. Dus als iemand met een bijl op je afkomt en jij weet weg te springen is dat geen strafbaar feit?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nergens van. Er is geen strafbaar feit gepleegd.
Nope.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij heeft een winkelwagentje tegen een zuil gereden. De bedreiging was dat jij zou zijn geraakt als je niet opzij was gesprongen.
Dat zou kunnen kwalificeren als poging tot zware mishandeling of poging tot doodslag.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:08 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Onzin. Dus als iemand met een bijl op je afkomt en jij weet weg te springen is dat geen strafbaar feit?
Ja, maar het was geen bijl. Duh, maar de beelden laten zien dat ik net zo goed mijn benen had gebroken.
En jij bent advocaat strafrecht?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen kwalificeren als poging tot zware mishandeling of poging tot doodslag.
Wat jou is overkomen bij lange na niet. Dat zou hooguit poging tot mishandeling zijn, maar dat bestaat strafrechtelijk niet.
Er is geen strafbaar feit gepleegd.
Ga vooral je gangquote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:12 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
En jij bent advocaat strafrecht?
Dan vertrouw ik liever op de ombudsman.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |