eredivisie heeft z'n langste tijd sowieso al gehadquote:Op dinsdag 23 juli 2019 07:49 schreef Idisrom het volgende:
`Overname is geen keuze, maar een bittere noodzaak voor Feyenoord`, kopt het AD vandaag.
Als dat werkelijk zo is, schaf dan de huidige Eredivisie maar af. Want dan hebben maar een paar clubs buiten de top drie nog enig bestaansrecht.
Zojuist 1 van mijn gratis premium artikelen bij het AD verprutst aan een quote van fucking Pierre van Hooijdonk.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 07:49 schreef Idisrom het volgende:
`Overname is geen keuze, maar een bittere noodzaak voor Feyenoord`, kopt het AD vandaag.
Als dat werkelijk zo is, schaf dan de huidige Eredivisie maar af. Want dan hebben maar een paar clubs buiten de top drie nog enig bestaansrecht.
Knap staaltje natte vingerwerk van vEersel.quote:Feyenoord is momenteel op zoek naar een nieuwe algemeen directeur. Jan de Jong kon zich niet geheel vinden in de koers die de club momenteel vaart en is inmiddels vertrokken, waardoor de Rotterdammers nu speuren op de markt naar een vervanger. Dennis van Eersel benadrukt dat Robert Eenhoorn nog altijd de topkandidaat is.
De journalist van RTV Rijnmond zegt bij de NOS dat De Jong zich waarschijnlijk verkeken heeft op de baan in De Kuip. "Hij begon met veel positiviteit, had een fris geluid, ging werken bij zijn droomclub en sprak daar met passie over. Hij vertelde ook dat hij heel honkvast was en het jarenlang wilde doen bij Feyenoord", aldus Van Eersel.
"Maar er is na het kampioensjaar zoveel negativiteit bij de club. Het dossier-Feyenoord City dat maar niet vordert. En sportief gezien is het ook niet goed gegaan. Twee seizoenen op rij speelt men geen rol in de competitie", weet de journalist, die aangeeft dat Eenhoorn, momenteel directeur bij AZ, de belangrijkste kandidaat bij Feyenoord is om de club weer op sleeptouw te nemen.
"Hij is gepolst", vervolgt Van Eersel, die aangeeft dat de oud-honkballer bij zowel de leiding van Feyenoord als de achterban goed ligt. Van Eersel proeft twijfel bij Eenhoorn. "Als je hem officieel spreekt, zegt hij dat hij volop bezig is met AZ. Dat is natuurlijk ook zo, maar wat er bij hem heel erg speelt is het dossier-Feyenoord City. Daar wil je je vingers niet aan branden."
quote:‘Overname is geen keuze, het is bittere noodzaak voor Feyenoord’
Of het geld van een investeerder uit Amerika komt of van een ander, over één ding is iedereen het eens: er moet wat gebeuren bij Feyenoord. ,,De manier om de kloof met Ajax en PSV te dichten? Heel veel geld in de club steken.’’
Het moet ergens aan het begin van afgelopen seizoen zijn geweest, toen Pierre van Hooijdonk de vraag kreeg voorgelegd hoe Feyenoord ooit toch weer de grootmacht van weleer kan worden. ,,Er is maar één oplossing”, antwoordde de spits, die in 2002 aan de basis stond van de laatste Europese prijs die de Rotterdammers wonnen. ,,Er moet een sjeik met heel veel dollars de Kuip binnen wandelen.”
Sjeiks zijn het niet die nu in Feyenoord willen stappen. Het is een Amerikaanse investeringsmaatschappij die miljoenen dollars in de club wil pompen. In het diepste geheim zijn de Amerikanen onlangs twee dagen in Rotterdam geweest om met de Feyenoord-leiding te praten. ,,Maar wie komt maakt in feite natuurlijk niet zoveel uit”, stelt Van Hooijdonk nu. ,,Het gaat erom dát er iemand geld pompt in Feyenoord. Als Feyenoord-supporter weet je nu jaarlijks één ding bijna zeker en dat is dat je club geen kampioen wordt. In die zin heeft de club nu dus amper een keuze. De enige manier om de kloof met Ajax en PSV te dichten is heel veel geld in de club te steken. Een overname is een uitstekende zaak.”
Het woord overname ligt bij velen met een Feyenoord-hart evenwel gevoelig, ook al zullen de Amerikanen ‘slechts’ een minderheidsbelang in Feyenoord krijgen. Voorzitter Remco Ravenhorst van supportersverenging FSV De Feijenoorder zegt best te kunnen leven met een investeerder die de club financieel helpt. Maar voorop staat, benadrukt hij, het behoud van de eigen, volkse identiteit. Het moet, vindt hij, niet zo zijn dat een externe partij straks bepaalt wie trainer of algemeen directeur wordt in de Kuip. Voor dat laatste scenario wordt door sommigen gevreesd.
Ravenhorst: ,,Je moet natuurlijk nooit je ziel verkopen. Feyenoord moet te allen tijde baas in eigen huis blijven. Onder meer Roda JC en FC Den Bosch hebben bewezen dat zeggenschap uit handen geven een heel slecht idee is. Mag bij Feyenoord nooit gebeuren.”
‘Geen doorslaggevende factor'
Clubicoon John de Wolf deelt de opvatting van Ravenhorst. De voormalig verdediger vindt dat een investeerder ‘best mee mag praten over het beleid, maar geen doorslaggevende factor mag zijn’. ,,Ik zie heus wel dat er in de Kuip veel moet gebeuren om weer in het spoor te komen van Ajax en PSV. Alleen wel onder strikte voorwaarden, wat mij betreft.’’
,,De belangrijkste? Feyenoord moet de regie in eigen hand houden. En ik denk dat zo’n constructie best kan. Liverpool en Wolverhampton Wanderers worden ook financieel gerund door buitenlandse partijen. Desondanks is aan de identiteit en beleidsvoering van die clubs nooit getornd. Clubmensen beslissen wat er gebeurt. Dat moet bij Feyenoord ook zo blijven.”
Van Hooijdonk vindt het naïef om te denken dat een buitenlandse partij miljoenen in een club steekt om daar vervolgens niets voor terug te verlangen. ,, Stoer roepen dat het ‘tot hier en niet verder is’, slaat nergens op”, zegt de oud-spits. ,,Als je accepteert dat een partij in jouw club investeert, moet je accepteren dat je concessies zult moeten doen. Ook wanneer zo’n partij over de aanstellingen van mensen gaat, ja.”
Volgens hem kunnen fans daar uiteindelijk best mee leven. ,,Stel nou eens dat zo’n partij - ik noem maar wat geks - Guardiola of Mourinho voor de groep zet en vervolgens ben je als club succesvol. Zouden heel veel fans daar dan bezwaar tegen hebben? Het is heel simpel: Als je het goed vindt dat Feyenoord elk jaar maximaal derde wordt in de eredivisie, moet je alles lekker zo laten. Wil je dat Feyenoord structureel om de prijzen meespeelt, dan moet er fundamenteel iets veranderen. Ik zou voor die tweede optie kiezen. Een overname is geen keuze. Het is bittere noodzaak.’’
Ik zat al tijden te wachten totdat je een keer op een post van mij zou reageren, bedankt.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 09:19 schreef Caland het volgende:
Ik vroeg me al dagen af wat John de Wolf er nou eigenlijk van vindt, bedankt.
En dan ook nog zonder quotequote:Op dinsdag 23 juli 2019 09:21 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik zat al tijden te wachten totdat je een keer op een post van mij zou reageren, bedankt.
[ afbeelding ]
Top 2.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 07:49 schreef Idisrom het volgende:
Podcast is altijd wel leuk om te luisteren.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 09:27 schreef Duveldrinker het volgende:
Bij dat Rijnmond werken alleen maar clowns die niet weten of er lucht of zand in een bal zit. Wat een treurnis is dat.
quote:Op dinsdag 23 juli 2019 07:49 schreef Idisrom het volgende:
pro-tip: incognito tabje gebruiken, kun je alle premium artikelen gewoon lezenquote:Op dinsdag 23 juli 2019 08:10 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Zojuist 1 van mijn gratis premium artikelen bij het AD verprutst aan een quote van fucking Pierre van Hooijdonk.
Zijn er echt mensen die dit doen?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 11:58 schreef aTypisch het volgende:
[..]
of even netjes een abonnement afsluiten als je het vaak gebruikt
Ik geloof dat we langzaam maar zeker naar internationale competities gaan, ook voor clubs buiten de internationale top 32, dus als je daarmee de boot mist dan haak je niet zomaar meer aan denk ik.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 11:58 schreef aTypisch het volgende:
[..]
De Premier League heeft ook geen bestaansrecht zeker? Daar heb je als club ook 0 te zoeken zonder rijke eigenaar. Zelfde gebeurt langzaam in andere competities.
Nee natuurlijk niet, wat een vreselijk domme vraag. Ga maar gauw iets anders doen als je dat al niet snapt.quote:
Jeetje je hoeft niet gelijk zo gemeen te doenquote:Op dinsdag 23 juli 2019 12:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, wat een vreselijk domme vraag. Ga maar gauw iets anders doen als je dat al niet snapt.
dat net op tijd is maar de vraag, je moet wel hard aan de gang om er voor 2023 een Europese subtopper van te makenquote:Op dinsdag 23 juli 2019 12:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik geloof dat we langzaam maar zeker naar internationale competities gaan, ook voor clubs buiten de internationale top 32, dus als je daarmee de boot mist dan haak je niet zomaar meer aan denk ik.
In dat licht bezien is een Amerikaanse investeerder voor Feyenoord misschien maar goed (en net op tijd).
Ligt eraan hoe de verdeling gaat zijn. Je hoeft niet gelijk bij de beste 24 clubs te zitten denk ikquote:Op dinsdag 23 juli 2019 13:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat net op tijd is maar de vraag, je moet wel hard aan de gang om er voor 2023 een Europese subtopper van te maken
Wat is überhaupt een Europese subtopper? Is Ajax een Europese subtopper, of misschien wel topper omdat ze het vorig seizoen goed deden in de CL, de EL finale haalden.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 13:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat net op tijd is maar de vraag, je moet wel hard aan de gang om er voor 2023 een Europese subtopper van te maken
ik weet het ook niet precies maar dat is het doel van Gerbrands met PSV vandaar dat ik dat als ijkpunt namquote:Op dinsdag 23 juli 2019 13:08 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe de verdeling gaat zijn. Je hoeft niet gelijk bij de beste 24 clubs te zitten denk ik
Ajax is dat zeker niet maar een EL finale en halve finale CL helpen wel natuurlijk, het gaat er nu om dat je vaker aan de deur klopt in Europa, daar hoort overwinteren wel bijquote:Op dinsdag 23 juli 2019 13:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat is überhaupt een Europese subtopper? Is Ajax een Europese subtopper, of misschien wel topper omdat ze het vorig seizoen goed deden in de CL, de EL finale haalden.
En waren ze dat vervolgens niet, toen ze het jaar tussen die 2 goede prestaties in er niet eens in slaagden om zich te kwalificeren voor een hoofdtoernooi?
Lastig om daar echt een concreet criteria aan te verbinden aangezien het zo gebonden is aan prestaties en niet begroting.
Ik denk dat Ajax op dit moment Europese subtopper is die ver KAN komen. Mede te danken door vertrek van de beste spelers.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 13:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat is überhaupt een Europese subtopper? Is Ajax een Europese subtopper, of misschien wel topper omdat ze het vorig seizoen goed deden in de CL, de EL finale haalden.
En waren ze dat vervolgens niet, toen ze het jaar tussen die 2 goede prestaties in er niet eens in slaagden om zich te kwalificeren voor een hoofdtoernooi?
Lastig om daar echt een concreet criteria aan te verbinden aangezien het zo gebonden is aan prestaties en niet begroting.
Zou de subtop zien als 10-20 op de coëfficiëntenlijst en de top dan 1-10.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 13:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja en dan de 10-jaar statistiek pakken. Want per seizoen kan het ook zomaar 10 plekken schelen.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 13:24 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Zou de subtop zien als 10-20 op de coëfficiëntenlijst en de top dan 1-10.
Maar goed ook daar zijn wat nuances in aan te brengen.
Ja al klopt het met die lijst ook niet echt, want Porto zie ik ook niet als Europese top en het huidige Milan ook niet als Europese subtop. Dus mijn argumentatie werkt ook niet echt.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 13:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja en dan de 10-jaar statistiek pakken. Want per seizoen kan het ook zomaar 10 plekken schelen.
Feyenoord ruim onder AZ en zelfs Twente: https://www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/revenue/
Nja zijn simpelweg de behaalde punten zijn over de afgelopen 10 jaar, waarin Ajax ook regelmatig hopeloos gefaald heeft. In die zin klopt het wel.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 13:34 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja al klopt het met die lijst ook niet echt, want Porto zie ik ook niet als Europese top en het huidige Milan ook niet als Europese subtop. Dus mijn argumentatie werkt ook niet echt.
Ja de teams van 10 jaar terug zeggen niks over hoe het er nu voor staat nee.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Nja zijn simpelweg de behaalde punten zijn over de afgelopen 10 jaar, waarin Ajax ook regelmatig hopeloos gefaald heeft. In die zin klopt het wel.
Al zegt het in absolute zin niets over de krachtsverschillen onderling op korte termijn.
maar als ze wat anders gaan doen in Europa zullen ze toch zo'n ranking redelijk serieus nemenquote:Op dinsdag 23 juli 2019 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Nja zijn simpelweg de behaalde punten zijn over de afgelopen 10 jaar, waarin Ajax ook regelmatig hopeloos gefaald heeft. In die zin klopt het wel.
Al zegt het in absolute zin niets over de krachtsverschillen onderling op korte termijn.
Heb je gelijk in hoor, Daarom is het lastig vast te stellen wie wel en wie niet. En kan je prima in 1 seizoen een subtopwaardig team samenstellen (als je er genoeg geld tegenaan smijt en/of de juiste spelers haalt)quote:Op dinsdag 23 juli 2019 13:40 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja de teams van 10 jaar terug zeggen niks over hoe het er nu voor staat nee.
Zo kan je wel zeggen dat Ajax vorig seizoen Europese top was puur door hun prestaties, maar kan het dit jaar net zo goed weer Europese middenmoot zijn.
Nja kijk hoe snel het bij Ajax ging van een team met Westermann, Gudelj, El Ghazi, Viergever naar een team dat tot de halve finale CL kon komen. Of zelfs de EL-finale (dat was in hetzelfde seizoen nog lol). Dus dan een paar toppers aantrekken waarna de rest zich kan optrekken aan het niveau.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 13:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je gelijk in hoor, Daarom is het lastig vast te stellen wie wel en wie niet. En kan je prima in 1 seizoen een subtopwaardig team samenstellen (als je er genoeg geld tegenaan smijt en/of de juiste spelers haalt)
Al moet je bij Feyenoord dan eigenlijk vanaf de grond aan beginnen waardoor het een zeer dure expeditie gaat worden.
Ze zullen eerder een soort kwalificatietoernooi op gaan zetten net als nu bij de EL en de CL waarbij simpelweg alle clubs die het leuk hebben gedaan in eigen competitie kans hebben zich te kwalificeren.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 13:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar als ze wat anders gaan doen in Europa zullen ze toch zo'n ranking redelijk serieus nemen
blijft een moeilijk verhaal inderdaad, Milan in Italie is ook zoiets, die hebben de afgelopen jaren ook niet echt gestraald om het zacht uit te drukken maar een Europese competitie zonder kan ik me ook niet voorstellenquote:Op dinsdag 23 juli 2019 13:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je gelijk in hoor, Daarom is het lastig vast te stellen wie wel en wie niet. En kan je prima in 1 seizoen een subtopwaardig team samenstellen (als je er genoeg geld tegenaan smijt en/of de juiste spelers haalt)
Al moet je bij Feyenoord dan eigenlijk vanaf de grond aan beginnen waardoor het een zeer dure expeditie gaat worden.
ik denk het nietquote:Op dinsdag 23 juli 2019 13:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze zullen eerder een soort kwalificatietoernooi op gaan zetten net als nu bij de EL en de CL waarbij simpelweg alle clubs die het leuk hebben gedaan in eigen competitie kans hebben zich te kwalificeren.
Grappig. Je doet net alsof dat een soort standaardformule is met garantie op succes, terwijl het Europees eigenlijk alleen bij Ajax heel erg goed uitpakt. En nog niet eens met extreem dure aankopen.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 13:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nja kijk hoe snel het bij Ajax ging van een team met Westermann, Gudelj, El Ghazi, Viergever naar een team dat tot de halve finale CL kon komen. Of zelfs de EL-finale (dat was in hetzelfde seizoen nog lol). Dus dan een paar toppers aantrekken waarna de rest zich kan optrekken aan het niveau.
heeft hier mee te makenquote:Op dinsdag 23 juli 2019 14:18 schreef fetX het volgende:
Dat constante top/subtop gelul ook, zowel nationaal als internationaal.
https://www.ad.nl/nederla(...)ropa-horen~a0e8d9b6/quote:Gerbrands: PSV moet over vier jaar bij beste 32 van Europa horen
PSV moet over vier jaar bij de beste 32 clubs van Europa horen. Dat is volgens de club cruciaal met het oog op de verdere toekomst.
Sportredactie 18 jun. 2019 Laatste update: 16:55
14
,,Dat heeft te maken met de Champions League tegen die tijd. In 2023 worden er allerlei keuzes gemaakt. Als je dan bij de eerste 32 clubs op de ranglijst zit, heb je grote kans dat je in de Champions League komt'', zegt algemeen directeur Toon Gerbrands vandaag op sportcomplex De Herdgang, waar hij de toekomstvisie van PSV ('Visie 2030') presenteerde.
Snap de haast bij Feyenoord dan ook wel.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 15:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
heeft hier mee te maken
[..]
https://www.ad.nl/nederla(...)ropa-horen~a0e8d9b6/
als je hier dus bij aan wilt haken is dat het doel
Onhaalbaar. Focus op Europa League.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 15:16 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Snap de haast bij Feyenoord dan ook wel.
quote:Op dinsdag 23 juli 2019 17:21 schreef Adelante het volgende:
Is die loting al geweest? Of we naar Georgië of Azerbeidzjan moeten
Tja Georgië of Azerbeidzjan, dan kan je dat soort tijden verwachtenquote:Op dinsdag 23 juli 2019 17:50 schreef Oldground het volgende:
Thuiswedstrijd donderdag 8 augustus om half 8. Wat een kuttijd. In red het al met moeite om na m'n werk en avondeten om 8 uur in het stadion te zijn. En dan woon en werk ik in Rotterdam.
Je bedoelt, waarom wilde Feyenoord Clasie niet, maar AZ wel?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:30 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Ik heb iets gemist denk, waarom wil Clasie wel bij AZ ballen maar niet bij jullie?
Oh dat is het? Wist ik niet.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:35 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Je bedoelt, waarom wilde Feyenoord Clasie niet, maar AZ wel?
Natuurlijk is elke speler te koop voor de juiste prijs. Als een speler wil vertrekken moet je hem niet tegenhouden.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:18 schreef Tomatenboer het volgende:
Volgens Krabbendam is Feyenoord zeer concreet voor de Argentijnse vleugelaanvaller Barreal (18), maar is het wachten totdat Berghuis is verkocht.
Barreal in wachtkamer
Tot zo ver 'Berghuis is niet te koop'.
Als PSV die 15 miljoen meteen doorschuift zou ik het wel serieus overwegen. Van dat geld moet er dan minstens nog één verdediger en deze jongen worden gehaald.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:18 schreef Tomatenboer het volgende:
Volgens Krabbendam is Feyenoord zeer concreet voor de Argentijnse vleugelaanvaller Barreal (18), maar is het wachten totdat Berghuis is verkocht.
Barreal in wachtkamer
Een 18-jarige buitenspeler. Daar hebben we er al genoeg vanquote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:39 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Natuurlijk is elke speler te koop voor de juiste prijs. Als een speler wil vertrekken moet je hem niet tegenhouden.
Anderzijds hebben we het wel over een nieuwtje van Krabby.
Ze brengen nieuws omdat ze per se nieuws willen brengen en als ze geen goede bron hebben dan vullen ze het zelf maar in. Krabby doet dat ook. Nooit begrepen dat volwassen mannen hier hun brood mee willen verdienen.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 09:38 schreef fetX het volgende:
Rijnmond brengt nieuws op basis van onderbuikgevoelens.
Als ze mij betalen om Feyenoord overal te volgen ga ik dat toch ook wel overwegen.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:52 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ze brengen nieuws omdat ze per se nieuws willen brengen en als ze geen goede bron hebben dan vullen ze het zelf maar in. Krabby doet dat ook. Nooit begrepen dat volwassen mannen hier hun brood mee willen verdienen.
Ik niet. Er was een fase dat mij dat ook geweldig leek..heb ook een tijdje voor Hand in Hand geschreven (geen idee of dat nog bestaat) maar dat zou ik niet meer kunnen. Maar dat velen dat wel leuk zouden vinden snap ik.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Als ze mij betalen om Feyenoord overal te volgen ga ik dat toch ook wel overwegen.
Net zeg je nog dat je het niet begrijpt. Pick onequote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:56 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik niet. Er was een fase dat mij dat ook geweldig leek..heb ook een tijdje voor Hand in Hand geschreven (geen idee of dat nog bestaat) maar dat zou ik niet meer kunnen. Maar dat velen dat wel leuk zouden vinden snap ik.
Dat je dicht op Feyenoord wil zitten en betaald worden voor slap geouwehoer begrijp ik. Maar dat je van dat slappe geouwehoer blij wordt snap ik niet. Zou never nooit voetbaljournalist willen zijn. Hooguit leuk in het begin van je carrière.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:57 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Net zeg je nog dat je het niet begrijpt. Pick one
Nog nooit gehoord van de incognito modus?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 08:10 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Zojuist 1 van mijn gratis premium artikelen bij het AD verprutst aan een quote van fucking Pierre van Hooijdonk.
@Koffieplanter voor meer info.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:18 schreef Tomatenboer het volgende:
Barreal in wachtkamer
Berghuis gaat echt nog wel weg. Hoe pijnlijk ook, maar voor het 15 mil dikke prima.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:18 schreef Tomatenboer het volgende:
Barreal in wachtkamer
Het is toch logisch dat je een backup hebt voor als het toch zo gaat lopen?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:18 schreef Tomatenboer het volgende:
Barreal in wachtkamer
Nou, niet dusdanig concreet toch, lijkt mij?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het is toch logisch dat je een backup hebt voor als het toch zo gaat lopen?
Ja precies, verdamt dat ofzo? Kijk en hierdoor moeten er dus investeerders komen. Wat een bs dat er geen geld, vilhena inkomsten dan?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:30 schreef fetX het volgende:
Hoe kan er nou in godsnaam geen geld zijn? Vorig jaar hebben we al wat in kas gekregen en dit jaar alweer eea aan transferinkomsten. Waar blijft dat?
Ik heb het idee dat Vilhena twee seizoenen terug een zeer creatieve contractverlenging heeft getekend.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 19:30 schreef fetX het volgende:
Hoe kan er nou in godsnaam geen geld zijn? Vorig jaar hebben we al wat in kas gekregen en dit jaar alweer eea aan transferinkomsten. Waar blijft dat?
twitter:IgnacioOstertag twitterde op dinsdag 23-07-2019 om 00:58:18Lieve @Feyenoord Vrienden! De geruchten over een opgang zijnde transfer van @alvarobarreal00 van @Velez naar Feyenoord zijn afkomstig van de Nederlandse pers. In Argentinië wordt hier niet over gesproken en zijn trainer rekent volledig op hem in de huidige competitie. https://t.co/dKHgyrr8fJ reageer retweet
14 is ook goed. Ach kijk maar wat je er voor geeft.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:37 schreef tompsv18 het volgende:
Berghuis niet te koop, 20 miljoen vragen en nu de prijs al laten zakken naar 15 miljoen volgens VI. Dat gaat vlot.
quote:Robert Eenhoorn wordt de nieuwe directeur van Feyenoord. Die conclusie trek ik na een week rondneuzen in mijn netwerk. Liever had ik het van Feyenoord zelf gehoord. Of van Eenhoorn natuurlijk. Maar beide partijen zwijgen als het graf. Vandaar mijn rondgang langs mensen waarvan ik denk dat ze het kunnen weten.
Door Ruud van Os
Je moet weten: ik ken Robert en zijn vrouw Maureen al jaren. Honkbal/softbal is daarin de gemeenschappelijke deler. Alledrie speelden we bij Neptunus; Robert als megatalent, Maureen als hardwerkende catcher van Dames 1 (een team dat ik coachte) en zelf was ik opvulling van de hoogste jeugdteams van de club. Daarnaast heb ik hem tientallen keren een microfoon onder zijn neus gehouden als hij als speler, coach, bondscoach of technisch directeur weer eens iets bijzonders had gepresteerd. Kortom, we zijn geen 'close friends' maar hebben wel een goede band.
Normaal gesproken neemt Eenhoorn altijd op als ik bel, ook nu hij directeur van AZ is. Omdat hij weet dat er dan naast voetbal ook even lekker over honkbal geouwehoerd wordt. De afgelopen week kreeg ik hem echter niet te pakken. En toch wil ik weten of hij open staat voor een overstap van Alkmaar naar De Kuip. En wat doe je dan? Dan ga je het gesprek aan met mensen die dicht bij hem staan.
Eenhoorn is er klaar voor
Uit die gesprekken kan ik maar één ding opmaken: Eenhoorn is er klaar voor, klaar om zijn droombaan te aanvaarden. De voormalig honkballer voelt zich na vijf jaar directeurschap bij AZ goed genoeg om de klus bij Feyenoord aan te pakken. Daarom zijn hij en de Rotterdamse club met elkaar in gesprek.
Een goede vriend van hem zei: "Als je een echte Feyenoorder bent zoals Robert en je kan bij die club op de belangrijkste positie aan de slag, zeg je altijd ‘ja’, want zo vaak komt die kans niet voorbij." Ik counterde met de constatering dat er te veel rotzooi ligt in De Kuip op dit moment en dat het instapmoment verre van ideaal is. Ga maar na: het loodzware stadiondossier, de verwaarloosde jeugdopleiding, het chronisch gebrek aan geld om Ajax en PSV te kunnen bijhouden, een daardoor kwaliteitsarme selectie, de beroerde relatie met een gedeelte van de achterban... Het zijn klussen waar zelfs een droomkandidaat met veel krediet en draagvlak zich aan kan vertillen. Maar zijn vrienden en bekenden zijn unaniem: Robert loopt nooit weg voor een uitdaging. Zijn opvoeding bij honkbalclub New York Yankees heeft hem een keiharde winnaar gemaakt die zeer innovatief is en niet bang is impopulaire maatregelen te nemen.
De domste in de kamer
"Als je ergens directeur wordt, moet je heel snel zorgen dat je de domste in de kamer bent." Het is een gevleugelde uitspraak van Eenhoorn die alles zegt over zijn werkwijze. Hij verzamelt altijd goede mensen om zich heen, mensen die meer weten dan hij. En dat is precies waar in de voetballerij (en dus ook bij Feyenoord) behoefte aan is. Weg met de ‘zesjes-cultuur’ die de branche zo kenmerkt. Alleen het beste is goed genoeg. Het is dé reden waarom het financieel beperkte AZ er organisatorisch zo goed voorstaat, met de wereldberoemde honkbalmanager Billy Beane als belangrijke adviseur. Kijk de film Moneyball en je begrijpt wat ik bedoel.
Dat Eenhoorn geschikt is voor de directeursfunctie bij Feyenoord, dat wist ik al. Na diverse gesprekken met mensen om hem heen ben ik er van overtuigd geraakt dat zijn aanstelling slechts een kwestie van tijd is. Één vriend vatte het ‘t best samen en had daar maar twee woorden voor nodig: "Wie anders?"
Och als hij er goed met de bezem doorheen gaat. Met name op commerciëel gebied....quote:Op woensdag 24 juli 2019 12:16 schreef Rocket Ride het volgende:
Mooi verhaal. Maar de domste in de kamer worden? Dat zal nog niet makkelijk zijn bij ons clubje.
Dan moet Sjakie Troost snel die kamer weer uit.quote:Op woensdag 24 juli 2019 12:16 schreef Rocket Ride het volgende:
Mooi verhaal. Maar de domste in de kamer worden? Dat zal nog niet makkelijk zijn bij ons clubje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |