abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188057402
Binnenkort komt er een stoffeerder langs op de trap opnieuw te bekleden. Nu heb ik het oude tapijt verwijderd maar er blijft nog lijm over. Het Lijm is dik en heeft de kleur van cement (dus niet geel). Heeft iemand de gouden tip om de tredes zo schoon mogelijk te maken op een eenvoudige manier. Momenteel krap ik mij de tandjes...
pi_188058145
Oh lekker klusje he? Heb ik laatst ook gehad. Plak vinyl extra vastgezet met een laag kit. Maar ik kreeg het er super makkelijk vanaf met Albastine super vloerlijmafbijt. Dus ik zou zo'n pot halen en het proberen :Y
pi_188058529
Ik heb dit verwijdert door het warm te stoken met een verfstripper(hete lucht kanon). Het wordt dan vloeibaar en kun je er makkelijkker vanaf schrapen.

Als je opnieuw gaat stofferen komt het niet zo nauw, ik ging de trap schilderen dus uiteindelijk ook nog flink moeten schuren/plamuren.

Maar het is zeker een rotklus, en aankomende dagen is het er uitstekend weer voor. Veel succes.
pi_188068316
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 16:37 schreef grootgrondbezitter het volgende:
Momenteel krap ik mij de tandjes...
Krab, denk ik.

Hoe oud is de lijm? Tegenwoordig is het vaak wateroplosbaar. Leg eens een natte handdoek een nacht op de lijm, misschien laat het dan makkelijker los.
Pas ook nog gedaan, wegkrabben met een plamuurmes en veel (zeep)water werkte redelijk. Was wel een paar dagen werk :)
pi_188070830
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 16:37 schreef grootgrondbezitter het volgende:
Binnenkort komt er een stoffeerder langs op de trap opnieuw te bekleden. Nu heb ik het oude tapijt verwijderd maar er blijft nog lijm over. Het Lijm is dik en heeft de kleur van cement (dus niet geel). Heeft iemand de gouden tip om de tredes zo schoon mogelijk te maken op een eenvoudige manier. Momenteel krap ik mij de tandjes...
Verfbrander idd. Ik heb 2 trappen schoon moeten maken. Hen die Alabastinetroep geprobeerd, heb cola geprobeerd, heb schuurmachine geprobeerd, werkte allemaal nietm uiteindelijk met verbrander en krabber de boel voor elkaar gekregen. De lijm gaat dan wat bubbelen waardoor het los komt en dan krab je het er zo af.
Komt ook een fijn geurtje af dan :X
A mind with a heart of it's own
pi_188077694
Destijds heb ik ook van die Alabastinemeuk geprobeerd en had te weinig voor de hele trap.
Omdat ik niet wéér een klein kapitaal wilde uitgeven heb ik de eigen merk van de Praxis gekocht.
Vreemd genoeg werkte dat veel beter dan Alabastine. Kon die Alabstine gewoon met blote handen verwerken maar met het eigen merk moest ik echt handschoenen aantrekken, was serieus een stuk sterker/geconcentreerder.
Mijn tip is dus om eigen merk van de bouwmarkt te kopen, in mijn geval dus de Praxis.
pi_188188859
Het is gelukt! Ik ben gewoon door gegaan met krabben (ja met een b). de tapijt legger kwam nog langs en die zei dat ik beter geen ‘goedjes’ erop moest smeren.

Dank jullie wel voor het meedenken!
pi_188213507
Ik heb hier de trap helemaal schoon gekregen met cola. Gewoon een fles oké meuk gekocht en ging kei goed.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188215324
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 22:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb hier de trap helemaal schoon gekregen met cola. Gewoon een fles oké meuk gekocht en ging kei goed.
Gewoon over de trap smijten en dan krabben? Moest je daarna dan niet poetsen?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_188217146
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 00:11 schreef Chinless het volgende:

[..]

Gewoon over de trap smijten en dan krabben? Moest je daarna dan niet poetsen?
Nou ja ik deed steeds een tree dat in laten werken en dan krabben. En dan even alle lijmrotzooi weghalen en vervolgens schoonmaken met water en schoonmaakmiddel. (Ondertussen was de volgende tree dan alweer aan het inweken) ging echt prima :)
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 31 juli 2019 @ 08:20:20 #11
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188217168
Een lakfrees is er voor gemaakt
pi_188219841
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 08:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nou ja ik deed steeds een tree dat in laten werken en dan krabben. En dan even alle lijmrotzooi weghalen en vervolgens schoonmaken met water en schoonmaakmiddel. (Ondertussen was de volgende tree dan alweer aan het inweken) ging echt prima :)
Ik heb thuis ook een trap. Kan je het niet ff komen voordoen ?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')