abonnement Unibet Coolblue
pi_188584401
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 07:56 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Volgens mij vergeet je een klein probleem, Libië wil de vluchtelingen hebben tegen een hele dure prijs die wij Europeanen moeten betalen en dat is macht over Europa.
Dus als ik het goed begrijp is de situatie als volgt;
Katten uit de buurt staan dagelijks op de schutting tussen mijn tuin en die van de buurman en willen in mijn tuin komen schijten.
Ik wil die katten terugjagen maar ook de buurman is daar niet van gediend. Ik vraag aan de buurman of hij die katten zelf niet tegen kan houden bij ZIJN schutting. Maar deze zegt, "ja, daar heb ik geen zin in, tenzij je me dikke doekoe betaalt"
Racist
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:41:10 #52
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_188584491
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 08:30 schreef Toga het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp is de situatie als volgt;
Katten uit de buurt staan dagelijks op de schutting tussen mijn tuin en die van de buurman en willen in mijn tuin komen schijten.
Ik wil die katten terugjagen maar ook de buurman is daar niet van gediend. Ik vraag aan de buurman of hij die katten zelf niet tegen kan houden bij ZIJN schutting. Maar deze zegt, "ja, daar heb ik geen zin in, tenzij je me dikke doekoe betaalt"
Ja, het is allemaal krom, maar Libië een zak geld geven is nog altijd goedkoper dan al die kansarme Afrikanen hier de rest van hun leven te moeten onderhouden.
pi_188585573
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 08:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja, het is allemaal krom, maar Libië een zak geld geven is nog altijd goedkoper dan al die kansarme Afrikanen hier de rest van hun leven te moeten onderhouden.
Inderdaad, als je al ziet wat het kost om één moeder met twee kinderen het land uit te krijgen om vervolgens doodleuk door Jan en alleman weer binnengehaald te worden. Voor dat geld hadden we (schat ik) zo'n vijfhonderd man in Libië kunnen houden. Van de ene uitkering van die teruggekeerde moeder elke maand nog eens een stuk of 10, om de woning en Miele koelkast nog niet mee te rekenen.
Om van te huilen..
Racist
pi_188591156
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 08:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja, het is allemaal krom, maar Libië een zak geld geven is nog altijd goedkoper dan al die kansarme Afrikanen hier de rest van hun leven te moeten onderhouden.
Was het maar een grote zak met geld en dan heb ik het over vele miljarden euro's, dan ben je nog steeds goedkoop uit. Wat Libië wil is niet alleen geld, het gevaar loert hem in de macht dat Libië wil hebben. Dan spreek je al snel over chantagemiddelen en Europa stevig bij de kloten vasthouden. Ik snap dat dilemma wel. Daar wil Europa niet zomaar aan toegeven en daarmee zit het hele vluchtelingen problematiek vast.
pi_188597538
Dit gaat maar eindeloos door. Over 20 jaar praten we hier nog steeds over deze mensensmokkel, alleen gaat het dan over personen die nu nog geboren moeten worden.

Wat heeft dit voor nut? Die Afrikanen blijven maar doorfokken en een groot deel van dat kroost wil dan naar Europa, waar ze niet nodig zijn en een enorme druk leggen op de begroting van de Europese landen.
pi_188599039
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 22:13 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Dat scheelt dan toch weer 426 uitkeringen.
Ik snap de kritiek op de NGO’s best wel. Ik vind het ook niet verstandig waar ze nu mee bezig zijn, eerder naïef.

Zelf denk ik dat regionale opvang geregeld vanuit de VN, gekoppeld aan een duidelijk “u komt er niet in”-beleid de beste oplossing zou zijn, mits geregeld in een goed mandaat (geen slap Srebrenica mandaatje).

Het is alleen wel een beetje deprimerend om te lezen hoe meedogenloos hard sommigen in deze hele kwestie lijken te staan.
  zondag 25 augustus 2019 @ 12:56:25 #57
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_188616216
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 02:14 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Dit gaat maar eindeloos door. Over 20 jaar praten we hier nog steeds over deze mensensmokkel, alleen gaat het dan over personen die nu nog geboren moeten worden.

Wat heeft dit voor nut? Die Afrikanen blijven maar doorfokken en een groot deel van dat kroost wil dan naar Europa, waar ze niet nodig zijn en een enorme druk leggen op de begroting van de Europese landen.
In Afrikaanse landen als Nigeria, Ghana en Kameroen etc. worden zij ook vaak gezien als lafaards en dom om zo'n gevaarlijke oversteek te maken terwijl de kans op het verwezenlijken van de 'Europese droom' nihil is.
pi_188616468
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 09:51 schreef Frank_van_Putten het volgende:

[..]

Ik snap de kritiek op de NGO’s best wel. Ik vind het ook niet verstandig waar ze nu mee bezig zijn, eerder naïef.
Naïef zijn ondertussen grote delen van de welvarende westerse bevolking, met name Zweden loopt daarin voorop omdat zij 2 wereldoorlogen zijn ontlopen en al generaties langdurig in welvaart leven en weinig aan geweld zijn blootgesteld. Daarom is het mijnsinziens noodzakelijk de ontwikkelingen en gevolgen van de niet westerse migratie in Zweden te volgen.

quote:
Het is alleen wel een beetje deprimerend om te lezen hoe meedogenloos hard sommigen in deze hele kwestie lijken te staan.
Naar mijn idee neemt het toe vanwege het feit dat continu onzekerheid blijft bestaan en daar houden mensen nu eenmaal niet van. Het gevolg is een radicalisering en van het flink falen van de EU op dit onderwerp.

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 25-08-2019 15:04:20 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_188620262
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 09:51 schreef Frank_van_Putten het volgende:

[..]

Ik snap de kritiek op de NGO’s best wel. Ik vind het ook niet verstandig waar ze nu mee bezig zijn, eerder naïef.

Zelf denk ik dat regionale opvang geregeld vanuit de VN, gekoppeld aan een duidelijk “u komt er niet in”-beleid de beste oplossing zou zijn, mits geregeld in een goed mandaat (geen slap Srebrenica mandaatje).

Het is alleen wel een beetje deprimerend om te lezen hoe meedogenloos hard sommigen in deze hele kwestie lijken te staan.
Het gehele migratie- en asielbeleid tast het algemene gevoel van rechtvaardigheid in ernstige mate aan. Dat is volgens mij de belangrijkste motivatie voor de opkomst van het "populisme".

Het komt er grofweg op neer dat de autochtone bevolking zich een leven lang de pleuris mag werken, voor een beetje inkomen en dak boven zijn hoofd.

Terwijl iedere willekeurige migrant, of ze nou uit Afrika, het Midden-Oosten of het Verre Oosten komen, alles gratis krijgt: gratis inkomen, gratis huis, gratis huis, gratis gezondheidszorg.

Het eeuwige excuus voor deze onrechtvaardigheid is steevast dat deze migranten dan "vluchteling" zouden zijn. Vluchtelingen voor oorlog, voor armoede, voor een boze man, etc.

Dat mag dan voor een deel inderdaad ook wáár zijn (en voor een groot deel niet), het komt mij en vermoedelijk veel anderen ondertussen de neus uit.

Er is altijd wel ergens oorlog of hongersnood. Wij kunnen de gevolgen van al die (meestal) door hen zelf veroorzaakte ellende niet blijven oplossen. Het is genoeg nu.

Daarbij komt dat ze de oorzaken van hun ellende ook meestal nog gewoon méénemen tijdens hun migratie. Voorbeeld: Turken en Koerden. Die maken al 150 jaar ruzie over van alles en nog wat. Dat leidt tot vluchtelingen in beide kampen. Die komen dan naar (bijvoorbeeld) Nederland en daar gaat het conflict (God mag weten waarover) dan gewoon dóór.
pi_188621518
Ik voel mij ook geenszins persoonlijk verantwoordelijk voor alle ellende in de wereld, omdat het nog altijd de mensen daar zelf zijn die ervoor kiezen om oorlog te voeren omdat ze bijvoorbeeld niet in hetzelfde godje geloven.

Ik geloof ook niet in een "multiculturele" samenleving omdat naar mijn mening de geschiedenis al genoeg heeft aangetoond dat alle culturen in zo'n samenleving met elkaar gaan ruziën onder het mom van "onze cultuur is de beste", waarbij dit in de ergste gevallen kan leiden tot burgeroorlogen (bijvoorbeeld Libanon 1975-1990).

Ik vind het ook veel te makkelijk gezegd dat "wij" Europeanen ons moeten schamen van wat "wij" allemaal in Afrika en het midden oosten teweeg hebben gebracht; Ten eerste zaten vooral de Engelsen en de Fransen in die gebieden, toch niet de meest "Europa"-gezinde staten. Ten tweede; Ik geloof niet in een erfzonde, en ten derde; (in herhaling) het nog altijd de mensen daar zelf zijn die ervoor kiezen om oorlog te voeren omdat ze bijvoorbeeld niet in hetzelfde godje geloven..

Ik begrijp ook heel goed tot welk sentiment het kan leiden t.o.v. migranten als je als (meestal wat lager opgeleide) Nederlander moet gaan concurreren om banen, huisvesting of toeslagen. Die concurrentie zie je liever gaan dan komen, zéker als deze naar jouw idee onder valse voorwendselen ("vluchteling") het land binnenkomen, bij zege van partijen (linkse progressieven) die geen interesse hebben in jouw issues.

Ik sta zeker niet achter de acties van de NGO's in dezen. Naar mijn idee hebben deze alleen maar een aanzuigende werking, gaan er meer mensen dood en leidt het alleen maar tot meer ontwrichting in Europa. Ik begrijp de Italiaanse positie in deze zaak volkomen en sta daar ook achter.

Ik vind het alleen wel te ver gaan om mensenlevens te reduceren tot "uitkeringen" :-). En dat is wel een sentiment wat ik heel veel hoor hierover, niet alleen van de betreffende poster, en dat stemt mij droevig.
pi_188622054
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 18:51 schreef Frank_van_Putten het volgende:
Ik vind het alleen wel te ver gaan om mensenlevens te reduceren tot "uitkeringen" :-). En dat is wel een sentiment wat ik heel veel hoor hierover, niet alleen van de betreffende poster, en dat stemt mij droevig.
Ik was die poster. En zou het zo weer posten.

Tien jaar geleden zou ik het nooit zo zeggen. Maar op een bepaald moment is de maat gewoon vol. Wat mij betreft komt er geen één van die stelende, vrouwen lastigvallende, moordende 'vluchtelingen' meer Nederland binnen. De enige binding die ze met ons land hebben is geld, voor de rest wijzen ze onze maatschappij af.

Wat is het voordeel voor Nederland om dit gespuis binnen te laten? Nul.

En ja, het is hard. Maar we zijn op het punt aangekomen dat we moeten kiezen, wij of zij. En ik zal, in tegenstelling tot linkse politici die Nederland zo weg zouden geven, altijd voor mijn volk kiezen.

pi_188622068
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 18:51 schreef Frank_van_Putten het volgende:
Ik voel mij ook geenszins persoonlijk verantwoordelijk voor alle ellende in de wereld, omdat het nog altijd de mensen daar zelf zijn die ervoor kiezen om oorlog te voeren omdat ze bijvoorbeeld niet in hetzelfde godje geloven.

Ik geloof ook niet in een "multiculturele" samenleving omdat naar mijn mening de geschiedenis al genoeg heeft aangetoond dat alle culturen in zo'n samenleving met elkaar gaan ruziën onder het mom van "onze cultuur is de beste", waarbij dit in de ergste gevallen kan leiden tot burgeroorlogen (bijvoorbeeld Libanon 1975-1990).

Ik vind het ook veel te makkelijk gezegd dat "wij" Europeanen ons moeten schamen van wat "wij" allemaal in Afrika en het midden oosten teweeg hebben gebracht; Ten eerste zaten vooral de Engelsen en de Fransen in die gebieden, toch niet de meest "Europa"-gezinde staten. Ten tweede; Ik geloof niet in een erfzonde, en ten derde; (in herhaling) het nog altijd de mensen daar zelf zijn die ervoor kiezen om oorlog te voeren omdat ze bijvoorbeeld niet in hetzelfde godje geloven..

Ik begrijp ook heel goed tot welk sentiment het kan leiden t.o.v. migranten als je als (meestal wat lager opgeleide) Nederlander moet gaan concurreren om banen, huisvesting of toeslagen. Die concurrentie zie je liever gaan dan komen, zéker als deze naar jouw idee onder valse voorwendselen ("vluchteling") het land binnenkomen, bij zege van partijen (linkse progressieven) die geen interesse hebben in jouw issues.

Ik sta zeker niet achter de acties van de NGO's in dezen. Naar mijn idee hebben deze alleen maar een aanzuigende werking, gaan er meer mensen dood en leidt het alleen maar tot meer ontwrichting in Europa. Ik begrijp de Italiaanse positie in deze zaak volkomen en sta daar ook achter.

Ik vind het alleen wel te ver gaan om mensenlevens te reduceren tot "uitkeringen" :-). En dat is wel een sentiment wat ik heel veel hoor hierover, niet alleen van de betreffende poster, en dat stemt mij droevig.
Ik kan me vinden in je betoog maar dat mensenlevens worden gereduceerd tot "uitkeringen" is het gevolg van het feit dat een zeer groot deel van de niet westerse migranten hier nu eenmaal van afhankelijk zijn. Indien erg grote aantallen niet westerse migranten toestromen dreigt ons sociaal stelsel door zijn knieen te gaan. Zover is het nog niet omdat sinds 2015 het aantal niet westerse migranten dat instroomt in de sociale zekerheid beperkt is gebleven. Aan de demografische oorzaak wordt echter (nog) weinig gedaan en dat hangt nog steeds als een zwaard van Damocles boven onze hoofden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 25 augustus 2019 @ 19:31:58 #63
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_188622130
Laten we het probleem alsjeblieft niet ingewikkelder maken dan het is. Die mensen willen hier graag komen, dat willen wij echter niet. Aangezien het ons land is bepalen wij dus wat er gebeurt en hebben die mensen dus, helaas pindakaas, pech.
pi_188622189
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 19:31 schreef Eendenkooi het volgende:
Laten we het probleem alsjeblieft niet ingewikkelder maken dan het is. Die mensen willen hier graag komen, dat willen wij echter niet. Aangezien het ons land is bepalen wij dus wat er gebeurt en hebben die mensen dus, helaas pindakaas, pech.
En zo is het ^O^
pi_188622858
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 19:35 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

En zo is het ^O^
Eh nee dus, immigratiebeleid wordt voor een groot deel bepaald door de EU o.a. d.m.v. het Dublin verdrag. Asielshoppen is relatief eenvoudig door "gaten" in het Dublin verdrag in combinatie met een uitspraak van het europees hof dat bepaald dat detentie beperkt moet zijn. Een migrant kan dus na aankomst in bijv. Spanje of Italie weigeren asiel aan te vragen. Zijn/haar vingerafdrukken en gegevens komen dan in het eurodac systeem en er volgt (mogelijk) een korte detentie. Na 18 maanden worden de gegevens uit het eurodac systeem gewist en kan men gaan asielshoppen. Vraag een migrant asiel aan dan blijven de gegevens 10 jaar in het eurodac systeem. Gaat migrant na afwijzing alsnog asielshoppen kan een Dublin claim volgen maar zelfs die worden vaak niet gehonoreerd. Dan kan een migrant alsnog hier opnieuw asiel aanvragen. 18 maanden na indienen vervalt namelijk ook de Dublin claim.

Sociaal-jurist: ‘Na 18 maanden onderduiken, kunnen ze alsnog een status krijgen’
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_188623020
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 20:17 schreef Digi2 het volgende:
Eh nee dus, immigratiebeleid wordt voor een groot deel bepaald door de EU
En daarom stem ik op de PVV :s)
pi_188623154
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 19:27 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Ik was die poster. En zou het zo weer posten.

Tien jaar geleden zou ik het nooit zo zeggen. Maar op een bepaald moment is de maat gewoon vol. Wat mij betreft komt er geen één van die stelende, vrouwen lastigvallende, moordende 'vluchtelingen' meer Nederland binnen. De enige binding die ze met ons land hebben is geld, voor de rest wijzen ze onze maatschappij af.

Wat is het voordeel voor Nederland om dit gespuis binnen te laten? Nul.

En ja, het is hard. Maar we zijn op het punt aangekomen dat we moeten kiezen, wij of zij. En ik zal, in tegenstelling tot linkse politici die Nederland zo weg zouden geven, altijd voor mijn volk kiezen.

Amen.
  zondag 25 augustus 2019 @ 20:43:52 #68
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_188623277
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 20:17 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Eh nee dus, immigratiebeleid wordt voor een groot deel bepaald door de EU o.a. d.m.v. het Dublin verdrag. Asielshoppen is relatief eenvoudig door "gaten" in het Dublin verdrag in combinatie met een uitspraak van het europees hof dat bepaald dat detentie beperkt moet zijn. Een migrant kan dus na aankomst in bijv. Spanje of Italie weigeren asiel aan te vragen. Zijn/haar vingerafdrukken en gegevens komen dan in het eurodac systeem en er volgt (mogelijk) een korte detentie. Na 18 maanden worden de gegevens uit het eurodac systeem gewist en kan men gaan asielshoppen. Vraag een migrant asiel aan dan blijven de gegevens 10 jaar in het eurodac systeem. Gaat migrant na afwijzing alsnog asielshoppen kan een Dublin claim volgen maar zelfs die worden vaak niet gehonoreerd. Dan kan een migrant alsnog hier opnieuw asiel aanvragen. 18 maanden na indienen vervalt namelijk ook de Dublin claim.

Sociaal-jurist: ‘Na 18 maanden onderduiken, kunnen ze alsnog een status krijgen’
Whatever, we zijn altijd nog baas in eigen land, als ze hier asiel aanvragen dan gewoon terug sturen. Zo simpel kan het zijn, dan moeten we dat wel willen.
pi_188623354
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 20:43 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Whatever, we zijn altijd nog baas in eigen land, als ze hier asiel aanvragen dan gewoon terug sturen. Zo simpel kan het zijn, dan moeten we dat wel willen.
Terugsturen kan alleen indien het asiel wordt afgewezen maar omdat kortdurende detentie alleen dan is toegestaan vlak voor de daadwerkelijke uitzetting gaat een ervaren asielshopper naar het volgende land, duikt 18 maanden onder vraagt opnieuw asiel aan enz.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 25 augustus 2019 @ 20:49:11 #70
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_188623396
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 20:47 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Terugsturen kan alleen indien het asiel wordt afgewezen maar omdat kortdurende detentie alleen dan is toegestaan vlak voor de daadwerkelijke uitzetting gaat een ervaren asielshopper naar het volgende land, duikt 18 maanden onder vraag opnieuw asiel aan enz.
Terugsturen kan als wij dat willen. Wat hij in het andere land doet interesseert me niet, dat moeten die landen zelf weten, hier kan het in ieder geval niet.
pi_188623477
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 20:49 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Terugsturen kan als wij dat willen. Wat hij in het andere land doet interesseert me niet, dat moeten die landen zelf weten, hier kan het in ieder geval niet.
Een aantal van de afgewezen migranten verdwijnt ook in de illegaliteit zoals de WAH groep en sommigen met kinderen proberen middels een kinderpardon verblijf te verkrijgen, wat al vaak is gelukt. Elke 5 a 10 jaar volgt er opnieuw zo'n pardon die ook steeds ruimer wordt toegepast. Zo is bij het laatste pardon zelfs het meewerk criterium komen te vervallen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 25 augustus 2019 @ 21:00:23 #72
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_188623583
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 20:53 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Een aantal van de afgewezen migranten verdwijnt ook in de illegaliteit zoals de WAH groep en sommigen met kinderen proberen middels een kinderpardon verblijf te verkrijgen, wat al vaak is gelukt. Elke 5 a 10 jaar volgt er opnieuw zo'n pardon die ook steeds ruimer wordt toegepast. Zo is bij het laatste pardon zelfs het meewerk criterium komen te vervallen.
Dank, reeds bekend (niet tot in detail) maar we moeten het gewoon anders aanpakken en illegalen gedwongen terugsturen. Durf zelfs te beweren dat we eventueel actief op zoek moeten gaan naar illegalen.
pi_188623788
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 21:00 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Dank, reeds bekend (niet tot in detail) maar we moeten het gewoon anders aanpakken en illegalen gedwongen terugsturen.
Illegalen gedwongen terugsturen stuit op 2 grote problemen. Een aantal migranten verhult zijn ware identiteit en er zijn landen met name in noord afrika die alleen meewerken tenzij migrant zelf bereid is te vertrekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 25-08-2019 21:40:24 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 25 augustus 2019 @ 21:14:12 #74
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_188623882
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 21:10 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Illegalen gedwongen terugsturen stuit op 2 grote problemen. Een migranten aantal verhult zijn ware identiteit en er zijn landen met name in noord afrika die alleen meewerken tenzij migrant zelf bereid is te vertrekken.
Heb je gelijk in, maar voor elk probleem is een oplossing.
pi_188623989
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 21:14 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Heb je gelijk in, maar voor elk probleem is een oplossing.
Ja, het opzeggen van de mensenrechtenverdragen van 1949 door de EU en zelf een verdrag opstellen. Dit verdrag werd niet opgesteld in de context dat er een grote volksverhuizing zou kunnen plaatsvinden. Die context is er nu wel en dergelijke volksverhuizingen van demografische aard zijn tot nu toe buitengewoon geweldadig verlopen, we zijn dus gewaarschuwd.

NWS / De grote volksverhuizing #5

Dit kan bijvoorbeeld (nog) niet in de EU.

quote:
Verenigde Staten gaan migrantenfamilies voor onbepaalde tijd vasthouden
De Verenigde Staten hebben woensdag nieuwe regels voor de detentie van migranten bij de grens bekendgemaakt. Volwassenen die met kinderen de grens oversteken, worden niet langer binnen twintig dagen vrijgelaten. De autoriteiten gaan families voor onbepaalde tijd vasthouden.

De families blijven vastzitten zolang hun asielverzoek niet is afgehandeld. Het duurt doorgaans maanden voordat een verzoek van een familie wordt behandeld door een immigratierechter. Het nieuwe beleid richt zich ook op alleenreizende minderjarigen.


[ Bericht 5% gewijzigd door Digi2 op 25-08-2019 21:32:56 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')