Als je dat eruit haalt adviseer ik het nog eens te lezen.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 09:00 schreef Tomatenboer het volgende:
Nieuwe geldschieters? Ik ben benieuwd.
Feyenoord wilt dus weer met geld gaan smijten. Bij Feyenoord niet bepaald een garantie op succes.
Volledig afhankelijk van de concrete invulling of ik daar blij mee ben.

Is het eigenlijk niet raar dat Feyenoord nu nog geen financieel directeur heeft? Of valt dat nu nog onder het takenpakket van de algemeen directeur?quote:Op zaterdag 20 juli 2019 09:16 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Mooi dat er eindelijk eens normale communicatie uit de club komt. Helder verhaal verder en goed om te lezen dat ze vooral een andere structuur willen met die CFO.

Nou ja, ze willen nieuwe investeerders aantrekken in ieder geval, of hebben al een methode of financier op de korrel, en in het artikel zegt hij dat in de ons omringende landen veel grotere bedragen gemoeid zijn om Champions League te halen.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 09:15 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Als je dat eruit haalt adviseer ik het nog eens te lezen.

Dat dus. Er valt nog zoveel te behalen op vlak van marketing, scouting, jeugddoorstroming etc. Dat hangt echt niet alleen maar vast aan de impuls van een nieuw stadion, wat mensen als Van Merwijk maar blijven roeptoeteren.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 09:24 schreef H.FR het volgende:
Mooi dat iemand eindelijk eens zegt dat we niet op een nieuw stadion hoeven te wachten om als club verder te ontwikkelen.

Hij zegt ook dat de club zijn eigen geld moet genereren.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 09:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou ja, ze willen nieuwe investeerders aantrekken in ieder geval, of hebben al een methode of financier op de korrel, en in het artikel zegt hij dat in de ons omringende landen veel grotere bedragen gemoeid zijn om Champions League te halen.
Als dat de ambitie is dan zal Feyenoord wel degelijk jaarlijks zo'n 20 miljoen moeten gaan uitgeven.

Dit ook heel erg ja.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 09:24 schreef H.FR het volgende:
Mooi dat iemand eindelijk eens zegt dat we niet op een nieuw stadion hoeven te wachten om als club verder te ontwikkelen.

Ik zou het ook wel lekker vinden een keertje.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 09:55 schreef satecl het volgende:
Heb wel zin in 400 miljoen olie- of havengeld. Kunnen wij weer een keer genieten in de Kuip. Ik betaal al 3 jaar geld voor vd Heijden en Botteghin. Ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee.

maar dit seizoen kunnen we alvast een tussenjaartje noemenquote:Op zaterdag 20 juli 2019 09:58 schreef hhh38 het volgende:
Mooi dat Van Bodegom mijn vermoeden bevestigt dat het helemaal geen slecht teken hoeft te zijn dat er zoveel mensen vertrekken. De weg is nu vrij om een hele andere koers in te zetten. Eentje met meer ruimte voor jeugd en ambitie.
Hopelijk is dat een goede koers.

Een tussenjaar heb je ook in verschillende vormen. Als we 3e worden en er een aantal spelers met potentie doorbreken ben ik zeer tevreden.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 10:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar dit seizoen kunnen we alvast een tussenjaartje noemen

Staat ook een interview met Van Bodegom in het AD.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 10:26 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Grappig wel weer, AD is sinds afgelopen maandag de mediapartner, maar de Telegraaf krijgt dat interview.

Ah oke. Niet online dan? Kan 'm niet vinden.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 10:48 schreef PIETR het volgende:
[..]
Staat ook een interview met Van Bodegom in het AD.

Denk eerder een investeerder die al bij een grote Europese club zit en Feijenoord erbij doet.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 11:07 schreef Pleun2011 het volgende:
Van Bodegom was op Aruba dus al Feyenoorder, als klein jochie. Oke, mijn zieltje is gewonnen. M.b.t. investeerders heb ik een dubbel gevoel. Is Feyenoord destijds zoveel wijzer geworden van die Talent Pools? Of doelt hij op investeerders die als een soort Sinterklaas fungeren?

Ik heb het liefst een echte top 3 die aan elkaar gewaagd is. Waar heb je dat nou?quote:Op zaterdag 20 juli 2019 12:53 schreef SaferSephy het volgende:
Zou wel mooi zijn hoor, de klassieke top twee herstellen!

Zo fucking veel geweldige keuzes dat Troost er nog steeds zit met de bordopschootscoutingquote:Op zaterdag 20 juli 2019 13:30 schreef Adrie072 het volgende:
En td`ers die staan te springen om aan de bak te gaan, maar er is nog geen.

In Nederland heb je al zo'n 40 jaar een top 2. Is niet echt anders dan in Spanje of Portugal.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 13:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik heb het liefst een echte top 3 die aan elkaar gewaagd is. Waar heb je dat nou?
In veel landen heb je 1 echt dominante ploeg of een top 2 met een 3e club die er een beetje bij hangt (zoals Atletico en Sporting Lissabon). Zou leuk zijn als er 3 teams die minstens 2 titels per 10 jaar halen.

quote:Op zaterdag 20 juli 2019 10:53 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Ah oke. Niet online dan? Kan 'm niet vinden.
quote:
Ex-punkrocker Van Bodegom wil doorpakken bij Feyenoord
De revolutie bij Feyenoord wordt geleid door Toon van Bodegom (55). De president-commissaris van Feyenoord dwingt respect af in de Kuip. ,,Deze man gaat Feyenoord weer de goede kant opduwen.’’
In de piepkleine plaats Leogang schudden Toon van Bodegom en Jan de Jong bij Gasthof Bäckerwirt een groepje supporters vriendelijk de hand. Van Bodegom, samen met Sjaak Troost naar Oostenrijk gereisd, heeft er urenlang fileleed op zitten. ,,Hoe lang hebben jullie er over gedaan om hier te komen?’’, informeert de Delftenaar vriendelijk.
Voor de supporters echt antwoord kunnen geven, schuiven Van Bodegom en Troost ‘een gasthofje’ op. Ze laten De Jong achter bij de aanhang van de club. Op dat moment is intern al duidelijk dat Feyenoord afscheid gaat nemen van de algemeen directeur. ,,Als er knopen moeten worden doorgehakt, heb je aan Van Bodegom een goeie’’, zegt een ingewijde over de 55-jarige president-commissaris van Feyenoord. ,,Deze man maakt vanaf dag één een uitstekende indruk, deze man gaat Feyenoord weer de goede kant opduwen.’’
Een beleidsbepaler van Feyenoord die intern een serie complimenten krijgt, het is de laatste jaren vrij ongebruikelijk. Ze werden bij bosjes de Kuip uitgejaagd of bekritiseerd. Neem alleen al de voorganger van Van Bodegom: paardenfokker Gerard Hoetmer. Die beloofde volgens diverse bronnen Jean-Paul van Gastel op eigen titel het hoofdtrainerschap van Feyenoord, waar Giovanni van Bronckhorst die functie kreeg. Hoetmer deed ook op eigen houtje toezeggingen aan partijen in het tijdrovende en ingewikkelde stadiondossier. En hij eiste dat Eric Gudde zijn positie van algemeen directeur inruilde voor die van hoofd opleidingen. Toen de verbijsterde Gudde stamelend weigerde, kon hij gewoon blijven zitten en nog jaren de baas van Feyenoord zijn.
Van Bodegom hoorde die verhalen aan en wist: zó wilde hij de club dus niet leiden. Hij is nu bijna vijf maanden president-commissaris, de belangrijkste man binnen de rvc. Dat is normaal een controlerend orgaan, op enige afstand van de club. Bij Feyenoord is dat anders. In de praktijk leidt de rvc de club door invloed uit te oefenen op de aandeelhouders, die formeel de directie moeten aanstellen. Op die manier heeft de rvc afgelopen week gezorgd voor het vertrek van De Jong. Het controlerende orgaan gaat nu ook op zoek naar een nieuwe algemeen directeur.
Van Bodegom laat zien dat hij wil doorpakken met de drie andere leden van de rvc: Richard Bruens, Herman van Drie en Gérard Moussault. Sjaak Troost maakt een tijdelijk uitstapje van de rvc naar de positie van technisch directeur, zolang de club de opvolger van Martin van Geel nog niet heeft gevonden.
Jeugdzonde
Van Bodegom was ooit punkrocker. ,,Noem het maar een jeugdzonde’’, zei hij daarover lachend. Hij was de frontman van Paradogs, een bandje ontstaan uit de Delftse punk- en kraakcultuur. ,,Zaten we in de kleedkamer bij The Ramones, dan waande ik mij echt in een stripverhaal. Mooie tijd, maar lang geleden.’’
Een tijd ook waarin Van Bodegom leert dat over je heen laten lopen, een slechte eigenschap is.
In 1991 staat Van Bodegom op het festivalletje Ein Abend in Wien in de Doelen. Ook Nirvana van de legendarische Kurt Cobain is afgereisd naar Rotterdam, drie weken voor de band het latere album Nevermind zal uitbrengen. Cobain speelt Smells Like Teen Spirit, met als drummer Dave Grohl, nu de frontman van de Foo Fighters. Grohl voelt zich onaantastbaar en gedraagt zich ongemanierd en agressief. In de kleedkamer volgt een handgemeen met de bassist van het Delftse Paradogs. Tot hier en niet verder, denken Van Bodegom en zijn vrienden. Na een paar jaar zegt hij de muziekwereld vaarwel.
Van Bodegom luistert naar mensen, analyseert en neemt beslissingen. De club heeft gewoon een prima president-commissaris in huis
Pim Blokland
Dure beslissing
Feyenoord moet de weggestuurde directeur Jan de Jong nog doorbetalen. Bovendien moet zijn opvolger een behoorlijk salaris gaan verdienen. De club denkt meer kosten te moeten gaan maken, want Feyenoord denkt serieus na over een nieuwe organisatiestructuur. Robert Eenhoorn blijft de droomkandidaat om De Jong op te volgen in de Kuip, maar er zou ook een financieel directeur moeten terugkeren. Dat om de nieuwe algemeen directeur te ondersteunen nu er met de pogingen om een nieuw stadion te krijgen veel financiële beslissingen genomen moeten worden. Na het vertrek van Onno Jacobs in 2011 deed Feyenoord de financiën met de controller Hans Huyzer. Hij behoorde niet tot de directie, maar tot het management.
Hij start een eigen consultancybureau. In 2009 richt Van Bodegom het bedrijf Myler op. Hij linkt IT-professionals aan opdrachtgevers. De verkoop van Myler aan het kapitaalkrachtige HeadFirst Source maakt Van Bodegom financieel onafhankelijk. Inmiddels is hij CEO bij Numa, een bedrijf dat bedrijven en overheden helpt bij digitale transformatie. Hij is ook voetballiefhebber, zijn zoon speelt bij amateurclub Den Hoorn, waar Van Bodegom vaak langs de lijn staat.
Een headhunter vond hem de ideale kandidaat om de rvc van Feyenoord te leiden. ,,Achteraf gezien maakten we vaak verkeerde keuzes op strategische posities’’, laat iemand bij Feyenoord off the record weten. ,,Dit keer niet.’’
Pim Blokland, voormalig commissaris bij Feyenoord en de grote man achter de kapitaalkrachtige groep ‘Vrienden van Feyenoord’, vult aan. ,,Toon van Bodegom luistert naar mensen, analyseert en neemt beslissingen. De club heeft gewoon een prima president-commissaris in huis.’’
De Delftenaar overtuigt dus. En hij kan overtuigen. Zoals destijds als punkrocker. Voormalig bassist Eric Geevers zei het ooit in een korte documentaire voor de regionale omroep. ,,Toon kon eigenlijk niet zo goed zingen.’’ Maar toch deelde hij de kleedkamer met legendarische bands als The Ramones en Nirvana. ,,Dan moet je kwaliteiten hebben.’’

Ik zeg ook niet dat dat op dit moment niet zo isquote:Op zaterdag 20 juli 2019 13:43 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
In Nederland heb je al zo'n 40 jaar een top 2. Is niet echt anders dan in Spanje of Portugal.

Als dit de wissels zijn (met Haps die terug komt van een blessure), waarom speelde Larsson woensdag dan niet?quote:Op zaterdag 20 juli 2019 13:59 schreef fetX het volgende:
Feyenoord, met Fer, op 1-0 tegen Karlsruher door Haps.
Opstelling Feyenoord
Marsman; Geertruida, Van Beek, Wehrmann, Haps, Fer, Ayoub, Burger, Sinisterra, Bannis, Larsson.
Wat een opstelling, lol.

Net zoals bij SC Heerenveen. Er zou een nieuwe hoofdsponsor zijn per 1 juli (is er nog steeds niet).quote:Op zaterdag 20 juli 2019 13:29 schreef timmmmm het volgende:
Voorlopig vind ik het nog niks, die van Bodegom.
Eerst zien, dan geloven. Nu hebben we alleen nog vage marketingpraatjes

Ik denk nog steeds dat hij straks ook de nieuwe directeur wordt (zet zoals de coup bij SC Heerenveen).quote:Op zaterdag 20 juli 2019 14:04 schreef timmmmm het volgende:
Dat de Vrienden van Feyenoord voorstander van deze vriend zijn vind ik ook een veeg teken, die wantrouw ik met vrijwel alles.

Larsson was ook nog niet helemaal fit in de voorbereiding.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 14:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als dit de wissels zijn (met Haps die terug komt van een blessure), waarom speelde Larsson woensdag dan niet?

Okéquote:Op zaterdag 20 juli 2019 14:06 schreef fetX het volgende:
[..]
Larsson was ook nog niet helemaal fit in de voorbereiding.

Waarom wantrouw je die?quote:Op zaterdag 20 juli 2019 14:04 schreef timmmmm het volgende:
Dat de Vrienden van Feyenoord voorstander van deze vriend zijn vind ik ook een veeg teken, die wantrouw ik met vrijwel alles.

Tonnygodtwitter:apurinoleg twitterde op zaterdag 20-07-2019 om 14:39:52ТОННИ ВИЛЬЕНА - новая краснодарская пушка! Какой гол забил! #Краснодар https://t.co/C8QeqFceOd reageer retweet

Waar zit hij als beleidsbepalen in de RvC, een zogenaamd controleerd orgaan? Zou zomaar op een zonnekoning verhaaltje uit kunnen lopen.quote:

Omdat ik bij vrijwel alles wat ik over die lui lees denk dat ze op hun achterhoofd gevallen zijnquote:

Heb je voorbeelden van wat je zoal leest dan? Ben wel benieuwd.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 15:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Omdat ik bij vrijwel alles wat ik over die lui lees denk dat ze op hun achterhoofd gevallen zijn

Ik heb niet eens een beetje zin om die moeite voor jou te gaan doenquote:Op zaterdag 20 juli 2019 15:46 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden van wat je zoal leest dan? Ben wel benieuwd.

Zeg dan gewoon dat je maar wat aan het roepen bentquote:Op zaterdag 20 juli 2019 15:47 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik heb niet eens een beetje zin om die moeite voor jou te gaan doen
 .
. 

Dat lijkt me inderdaad wel een vrij logisch uitgangspunt ja.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 09:24 schreef H.FR het volgende:

Ik denk dat Jaap gewoon de belofte heeft gehad dat er nog een rechtsback of CV komt, zodat je wel me een snelle CV speelt. Dan is het logisch dat hij alvast zijn elftal op deze wijze begint te trainen, in afwachting van die versterking. Moet hij daar op de laatste dag mee gaan beginnen dan?quote:Op zaterdag 20 juli 2019 09:55 schreef satecl het volgende:
Heb wel zin in 400 miljoen olie- of havengeld. Kunnen wij weer een keer genieten in de Kuip. Ik betaal al 3 jaar geld voor vd Heijden en Botteghin. Ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee.
Jaapie Stam begaat een grote fout om trage verdedigers op te stellen met pressie. Succes Jaap.

quote:Op zaterdag 20 juli 2019 15:52 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon dat je maar wat aan het roepen bent.
Als je het niet voor mij wilt doen, er zijn vast anderen in dit topic ook reuze benieuwd!

Moet altijd eerst crisis zijn voordat er echt dingen veranderen. Zo is de mens.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 09:58 schreef hhh38 het volgende:
Mooi dat Van Bodegom mijn vermoeden bevestigt dat het helemaal geen slecht teken hoeft te zijn dat er zoveel mensen vertrekken. De weg is nu vrij om een hele andere koers in te zetten. Eentje met meer ruimte voor jeugd en ambitie.
Hopelijk is dat een goede koers.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |