abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 juli 2019 @ 14:08:11 #51
450878 LanceVanceDance
This is Vice City
pi_188004015
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 14:07 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Afrondingsfase BA
Je werkt dus niet?
''This is the last dance for Lance Vance!"
― Tommy Vercetti
  vrijdag 19 juli 2019 @ 14:08:43 #52
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_188004030
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 14:08 schreef LanceVanceDance het volgende:

[..]

Je werkt dus niet?
Op dit moment niet, met een burn out achter de rug kan ik me dat nu niet veroorloven.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 14:19:39 #53
Wat jij wil!
pi_188004315
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 14:14 schreef LanceVanceDance het volgende:

[..]

Allereerst mijn excuses wat ik nu ga zeggen, maar je schetst wel het beeld wat ik voor ogen heb van een kraker.

Lekker profiteren van alle luxe die dit land te bieden heeft, maar wel overal tegenaan schoppen als iets je niet zint. Je zou een schop onder je kont moeten krijgen en je schouders er eens onder moeten zetten.
Je weet wat een burn out betekent? Ik heb gedurende de eerste paar jaren van mijn studie verschillende bestuursjaartjes gedaan en meegedraaid in de opleidingscommissie van mijn opleiding, tevens bezig geweest met verschillende projecten die ik op vrijwilligersbasis opzet. Ik schop niet overal tegenaan, er speelt op dit moment nog steeds vrij grote problematiek op de universiteit, zoals ook blijkt uit de actie van WO in Actie op 2 september.
pi_188004379
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 14:14 schreef LanceVanceDance het volgende:

[..]

Allereerst mijn excuses wat ik nu ga zeggen, maar je schetst wel het beeld wat ik voor ogen heb van een kraker.

Lekker profiteren van alle luxe die dit land te bieden heeft, maar wel overal tegenaan schoppen als iets je niet zint. Je zou een schop onder je kont moeten krijgen en je schouders er eens onder moeten zetten.
Kan het nog korter door de bocht? volgens mij niet.
pi_188004412
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:08 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Het onderwijs is verneukt op dit moment (nog steeds, helaas). Wetenschappers lijden onder publicatiedruk
Van dat laatste heb ik zelf (wetenschapper) geen last. Van slechte wetenschap, bullshitonderzoek en vakgenoten die met veel marketing (lees BS) hun onderzoeksgeld binnenhalen wel. Die verzieken het voor de rest.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 19 juli 2019 @ 14:25:48 #56
Wat jij wil!
pi_188004476
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 14:25 schreef Doublepain het volgende:
Wat voor opvoeding heb je gehad dat je nu zo lui maakt? Ben je teveel verwend door je ouders dat je geen tegenslagen kan verwerken dit moment? Graag duiding hierover.
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 14:19 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Je weet wat een burn out betekent? Ik heb gedurende de eerste paar jaren van mijn studie verschillende bestuursjaartjes gedaan en meegedraaid in de opleidingscommissie van mijn opleiding, tevens bezig geweest met verschillende projecten die ik op vrijwilligersbasis opzet. Ik schop niet overal tegenaan, er speelt op dit moment nog steeds vrij grote problematiek op de universiteit, zoals ook blijkt uit de actie van WO in Actie op 2 september.
pi_188004529
Waarom reageren jullie allemaal zo vanuit jullie onderbuik?
pi_188004551
De onderbuik fokkertjes zien dat iemand links is en komen meteen lekker stoer lopen doen. Wat een kansloos collectief hebben we hier ook. En nee ik ben niet links ik ben rechts,
  vrijdag 19 juli 2019 @ 14:30:37 #59
Wat jij wil!
pi_188004602
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 14:28 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Heb je ook echt gewerkt?? Bedoel bestuursfuncties en vrijwilligerswerk is altijd mooie kletspraat, dat je daar een burnout van krijg is al grappig, maar heb uberhaupt ooit weleens gezweet voor 1 euro??
Ik heb post bezorgd en een aantal jaar in een grote burgerketen de schijt opgeruimd van mensen die te lui waren om toiletborstels te gebruiken
pi_188004641
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 14:29 schreef Questular het volgende:
De onderbuik fokkertjes zien dat iemand links is en komen meteen lekker stoer lopen doen. Wat een kansloos collectief hebben we hier ook. En nee ik ben niet links ik ben rechts,
Wel recht door zee?

Bestuursjaar enzo is in principe een beetje bier drinken en brallen. Opleidingscommissie eens per twee maanden een vergadering en borrel. En dat vrijwilligerswerk was vast geen 40 uur per week met enige vorm van druk op je presteren
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 19 juli 2019 @ 14:32:57 #61
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_188004648
Wat doe je nu voor werk en verder in het dagelijks leven?
pi_188004670
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 14:32 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Wel recht door zee?

Bestuursjaar enzo is in principe een beetje bier drinken en brallen. Opleidingscommissie eens per twee maanden een vergadering en borrel. En dat vrijwilligerswerk was vast geen 40 uur per week met enige vorm van druk op je presteren
Hier kun je vragen stellen over een bepaald onderwerp. Links tuig roepen is zielig. Maar nee we moeten vooral zo reageren zodat mensen dadelijk liever 2x nadenken voordat ze mee willen doen aan deze leuke topic reeks, alleen omdat mensen niet het fatsoen hebben om normaal te reageren.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 14:34:00 #63
Wat jij wil!
pi_188004673
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 14:32 schreef Gary_Oak het volgende:
Wat doe je nu voor werk en verder in het dagelijks leven?
Zoals eerder gemeld zit ik in de afrondingsfase van BA en ben ik bezig met verschillende projecten opzetten.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 14:38:29 #64
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_188004768
Wie is je favoriete en minst favoriete filosoof?
  vrijdag 19 juli 2019 @ 14:39:25 #65
Wat jij wil!
pi_188004781
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 14:38 schreef Gary_Oak het volgende:
Favoriet: Whitehead, minst favoriet: Russell
pi_188004792
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 14:38 schreef Gary_Oak het volgende:
De grootse is in ieder geval Homer Simpsons dat weet iedereen ;)
  vrijdag 19 juli 2019 @ 14:41:59 #67
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_188004832
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 14:39 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Favoriet: Whitehead, minst favoriet: Russell
Ben je niet bang dat je diploma straks niets waard is? De reden dat ik geen filosofie ging studeren, is omdat een filosofiediploma doorgaans een werklozenbriefje is. Natuurlijk moet je ook gewoon studeren wat je leuk vindt, maar de lage arbeidsperspectieven kan je moeilijk negeren.
pi_188004835
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 14:39 schreef JanCees het volgende:

[..]

:? ik ben working class gek

nooit werkloos geweest
Wat houdt een bestuursjaar volgens jou in dan? Heb je daar ervaring mee, zo nee dan slaat je opmerking nergens op. Een bestuursjaar kan van redelijk vrijblijvend tot erg intensief gaan, afhankelijk van de organisatie waar je in het bestuur zit. Het heeft wel een reden dat daarvoor gewoon beurzen worden uitgedeeld en in veel gevallen is het niet te combineren met een voltijdsstudie.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2019 14:42:57 ]
pi_188004934
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 14:43 schreef Doublepain het volgende:

[..]

[..]

:D

Heavy shit hoor
Je loopt echt met je eigen domheid te koop. Ben je achter in de 20 en dan ga je mensen belachelijk lopen maken die een burnout hebben gehad. Je zou denken dat je inmiddels wel enige tegenslag in het leven bij jezelf of bij anderen hebt weten waar te nemen. Wat weet jij over zijn situatie verder? Wellicht draagt hij mantelzorg voor een ziek gezinslid, wellicht heeft hij een bepaalde thuissituatie gehad die niet zijn schuld was waardoor hij moeite heeft om alles rond te krijgen. Wellicht draagt hij een bepaalde bagage mee uit zijn jeugd, waar hij nu verantwoordelijkheid voor neemt, maar nog wel de mentale gevolgen van draagt.

Grapje is leuk, maar bij sommige onderwerpen is een klein beetje terughoudendheid wel gepast. Je ziet dat iemand kwetsbaar is en jij gaat er op trappen, grote jongen ben je dan. Had meer van je verwacht.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2019 14:48:24 ]
pi_188004998
Serieuze vraag: wat wil je 'later als je groot bent' met je studie gaan doen? En wat wilde je bereiken door mee te demonstreren in het Maagdenhuis?
Mon 'en!
  vrijdag 19 juli 2019 @ 14:51:25 #71
Wat jij wil!
pi_188005035
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 14:41 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ben je niet bang dat je diploma straks niets waard is? De reden dat ik geen filosofie ging studeren, is omdat een filosofiediploma doorgaans een werklozenbriefje is. Natuurlijk moet je ook gewoon studeren wat je leuk vindt, maar de lage arbeidsperspectieven kan je moeilijk negeren.
The Unexpected Way Philosophy Majors Are Changing The World Of Business

Het ligt er maar net aan in welk veld je aan de slag gaat. Het idee van een filosofiestudie is nadrukkelijk niet om je op te leiden voor een baan, maar om je de vaardigheden mee te geven die nodig zijn op een flexibele arbeidsmarkt. Als ik nu zou leren coderen en ik ben bezig met Python dan kan het zijn dat ik aan het eind van mijn studie achterloop op de feiten omdat er dan vervolgens een taal is die Gerrit heet waarmee de nieuwe AI's worden gemaakt. Aangezien logica een sterk onderdeel is van de filosofie is filosofie een studie die zich niet alleen met de zogeheten alpha's maar ook met de beta's kan meten.

Het is niet verstandig om slechts filosofie te leren, maar je moet daarnaast ook nog op andere vlakken bezig zijn met je persoonlijke ontwikkeling. Een hoop filosofen doen naast hun studie filosofie nog een andere studie (natuurkunde, biologie, psychologie, het komt allemaal voorbij). Ik heb mezelf dan ontwikkeld door me te richten op de bestuursjaartjes en de universiteitspolitiek van de universiteit waar ik zit.

Los daarvan hebben we nu te maken met een situatie waarin een hoop mensen economie, recht of psychologie gaan studeren maar er vervolgens achterkomen dat iedereen die studies al doet. De arbeidsmarkt is net als iedere markt een markt van vraag en aanbod, maar het aanbod van mensen met een filosofie achtergrond is slechts gering. Iemand die ervoor kiest om een filosofiestudie te doen zal zich daarmee dus onderscheiden op de arbeidsmarkt.

Nee, ik maak me geen zorgen om een baan, er zijn genoeg mogelijkheden in de velden waar ik aan de slag wil gaan en idealiter creeer ik mijn eigen baan (de trema werkt niet op dit toetsenbord...)
  vrijdag 19 juli 2019 @ 14:53:57 #72
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_188005078
Ik vind alle diefstal en vernieling erg matig en sterk afdoen aan de ideologie erachter.

Dat gezegd hebbende wat heeft jou doen besluiten jezelf aan te sluiten bij de bezetting en wat zou je anders doen mocht je ooit weer meedoen met een bezetting?

[ Bericht 2% gewijzigd door FlippingCoin op 19-07-2019 15:07:36 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 19 juli 2019 @ 14:56:28 #73
Wat jij wil!
pi_188005120
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 14:49 schreef bloempjuh het volgende:
Serieuze vraag: wat wil je 'later als je groot bent' met je studie gaan doen?
:D

Mooie verwoording. Zie post #54.
quote:
En wat wilde je bereiken door mee te demonstreren in het Maagdenhuis?
Los van politieke idealen was de bezetting ook enorm leerzaam. Iemand vroeg eerder of ik het op mijn CV zou zetten: nee, maar je leert wel enorm veel van bijvoorbeeld omgaan met media, het organiseren van evenementen, de manier waarop bepaalde mensen werken. Een medebezetter die zelf ook meer tegen de rechterkant van de politiek aanhangt omschreef de bezetting van het Maagdenhuis als een groot sociaal experiment en voor een gedeelte was het dat ook.
pi_188005178
Ik heb ff eea opgeschoond, het is niet de bedoeling dat deze topicreeks wordt verkloot. Doe es niet plurkjes.. hou het leuk. Bij voorbaat dank :)
  vrijdag 19 juli 2019 @ 15:05:23 #75
Wat jij wil!
pi_188005276
quote:
16s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 14:53 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vind alle diefstal en vernieling erg matig en sterk afdoen aan de ideologie erachter.
Eens.
quote:
Dat gezegd hebbende wat heeft jou doen besluiten jezelf aan te sluiten bij de bezetting
Een van de partijen die de bezetting op touw heeft gezet was Humanities Rally en ik was pardoes aanwezig bij de oprichtingsvergadering van Humanities Rally omdat dit een van de eerste bijeenkomsten was van het Amsterdam Philosophy Platform. Op de universiteit waar ik zit werden de geesteswetenschappen verneukt en toen ik doorhad dat dit op andere universiteiten dus ook gebeurde was ik direct betrokken bij de gebeurtenissen.

Daarbuiten voelde ik aan mijn water dat dit niet zomaar een bezetting zou zijn, zoals de 8 (?) bezettingen tussen 1969 en 2015.
quote:
en wat zou je mocht je ooit weer meedoen met een bezetting?
Deze zin klopt niet helemaal en begrijp ik derhalve niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')