Terechte klachten.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 02:29 schreef Kamelenteen het volgende:
Klacht 1: (Turkse) supermarkten die dr groente en fruit niet duidelijk prijzen.
Klacht 2: Doodnormale producten die hier ook geteeld worden, importeren van 18.000km verderop.
dit, je weet pas hoe een echte ui smaakt als je de enige echte nieuw zeelandse uien hebt geproeft, all other unions are fake, true storyquote:
Het is overal in Europa zoals je weet zeer droog geweest in 2018. Dat is moordend voor de uienteelt. Kan zomaar zijn dat de Spaanse boeren (net zoals de Nederlandse) ook pakweg 50% minder uit de grond hebben kunnen halen, dus de Europese ui wordt dan duurder.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 08:39 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Als het goed is komen rond deze tijd weer uien uit Europa. Wat ik zo bizar vind is het geringe prijsverschil tussen NZ en pak en beet Spaanse.
Its all in the numbers, een zeeschip kan pak hem beet 400.000 ton aan gewicht kwijt, in een vrachtwagen slechts 40 ton, in beide gevallen kosten van vervoer zijn per ui verwaarloosbaarquote:Op vrijdag 19 juli 2019 08:39 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Als het goed is komen rond deze tijd weer uien uit Europa. Wat ik zo bizar vind is het geringe prijsverschil tussen NZ en pak en beet Spaanse.
Klinkt logisch.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 08:44 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het is overal in Europa zoals je weet zeer droog geweest in 2018. Dat is moordend voor de uienteelt. Kan zomaar zijn dat de Spaanse boeren (net zoals de Nederlandse) ook pakweg 50% minder uit de grond hebben kunnen halen, dus de Europese ui wordt dan duurder.
Transportkosten zijn vrijwel altijd verwaarloosbaar.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 08:52 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Its all in the numbers, een zeeschip kan pak hem beet 400.000 ton aan gewicht kwijt, in een vrachtwagen slechts 40 ton, in beide gevallen kosten van vervoer zijn per ui verwaarloosbaar
Een uiskuiken, dat ben je!quote:Op vrijdag 19 juli 2019 13:56 schreef Ypmaha het volgende:
Even een uitje knappen. Ja inderdaad, ik zeg uitje. Rebel jwz
Ging mij niet om de prijs, maar ik dacht meer aan het milieu-aspect eigenlijk.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 09:12 schreef Elan het volgende:
Nieuw Zeelandse uilen zijn altijd duur geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |