Bizar, maar eens. Nooit fan van die kerel geweest, maar dit klinkt niet best.quote:Op donderdag 18 juli 2019 08:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Volgens Vi, het AD en de Telegraaf is hij ontslagen.
Hij krijgt ook een flinke ontslagvergoeding mee.
Er is gewoon een machtsgreep gaande van de VVF en de RvC bij Feyenoord.
Als ik de verhalen zo lees ben ik tot nu toe geneigd de kant van Jan de Jong te kiezen.
Ik gok El Khayati van ADO. De RB wordt Jan Maat voor 2,5-3,5 miljoen.quote:Op donderdag 18 juli 2019 13:19 schreef Tomatenboer het volgende:
Paar voorspellingen van mijn hand
- Leroy Fer wordt begin volgende week vastgelegd (dinsdag ofzo).
- Robert Eenhoorn komt niet, Feyenoord gaat verder zoeken naar een 2de of zelfs 3de keuze.
- Steven Berghuis vertrekt pakweg half augustus voor een miljoen of 13 rond die koers.
- Nicolai Jorgensen ligt er lang uit en er wordt een vervanger gehaald (ik gok Novakovich).
- Er komt ook nog een rechtsback denk ik. Maar daar blijft het verder bij.
Afgaande op wat ik nu weet natuurlijk. Benieuwd of ik dichtbij zit.
Daarmee zijn ze al aardig op weg. Nu gewoon ons lot in handen leggen van de uber betrouwbare Rob Jansen en het kan bijna niet meer fout gaan.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 09:01 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik zeg; alles en iedereen er uit behalve Stam en Brard
2 jaar terug werden we kampioen van Nederland. Kochten voor 30 miljoen aan spelers. Een echte leegloop was er niet(van de basis Karsdorp, Kongolo en Elia en bankzitter Kuyt). Zie waar we nu staan.....quote:De 54-jarige Slotboom, die jarenlang in de jeugd speelde bij Feyenoord, is in de directiekamer van zijn eigen bedrijf duidelijk. ,,De lat moet verder omhoog bij Feyenoord. De raad van commissarissen heeft nu gekozen voor Jan de Jong als nieuwe algemeen directeur'', zegt Slotboom. ,,Daar was ik fel tegenstander van. Ik denk dat er één persoon is waarbij deze functie als een maatpak zou hebben gepast: Robert Eenhoorn van AZ. Dat heb ik mijn vier medecommissarissen ook geprobeerd duidelijk te maken. Maar ik kon hen niet overtuigen.''
En dus besloot Slotboom na ruim drie jaar als commissaris de deur in de Kuip achter zich dicht te trekken. Al blijft hij als één der Vrienden van Feyenoord, het groepje financiers dat hij samen met de zakenmannen Pim Blokland, Herman van Drie, Marcel van Gelderen en Jan Struijk begon, wel betrokken bij het beleid in Rotterdam-Zuid.
Dat opstappen zou je kunnen betitelen als een reactie van iemand die zijn zin niet krijgt. ,,Maar dat is echt te simpel'', zegt Slotboom. ,,Dit gaat niet over een nieuwe kantine of een veld op het trainingscomplex. Dit is een cruciale beslissing in een voetbalbedrijf. Jan de Jong is ex-student politicologie en directeur van de NOS geweest. Daar krijgt hij jaarlijks ettelijke miljoenen en dan mag hij beslissen hoe hij ze gaat besteden. Feyenoord is andere koek, daar moet je ze eerst zien te verdienen.
,,Een van mijn mede-commissarissen zei dat De Jong alles wist van jeugdopleidingen, maar het bleek dat hij alleen een zoon heeft voetballen bij de jeugd van ADO Den Haag. Feyenoord begaat een historische blunder en daar wil ik niet verantwoordelijk voor zijn.''
Dat geluid liet Slotboom ook in de Kuip horen, maar zonder resultaat. ,,Toen Eric Gudde aankondigde te vertrekken, zei ik onmiddellijk: Robert Eenhoorn wegplukken bij AZ! Ik wilde er meteen heenrijden, want pas na drie maanden bij zo'n kandidaat aankloppen, dat doe je niet. Maar mijn mede-commissarissen wilden het anders doen. Ze wilden 'een bredere bestuurder'.
,,Er kwam weer eens een headhunter, Jan Rapmund, die ook William Bontes en Gerard Hoetmer al naar de Kuip had gehaald. Ik vind dat een zwaktebod. De algemeen directeur van Feyenoord moet in mijn ogen iemand zijn die Feyenoorder is en kennis van topsport heeft. De Jong moet straks sparren met technisch directeur Martin van Geel, soms met hem de strijd aangaan. Dat kan hij volgens mij niet. De overgebleven leden van de raad van commissarissen ook niet. Er ontbreekt voetbalverstand. Gerard Moussault is advocaat, Herman van Drie zakenman, Gerard Hoetmer werkte bij de Suikermaatschappij en William Bontes zit in de bouw. En de algemeen directeur heeft dus ook die kwaliteiten niet. Dit kan niet, dit gaat fout.''
Slotboom maakt de vergelijking met de periode halverwege de jaren 2000, toen eerst Mark Wotte en later Peter Bosz aan het roer stonden als technisch directeur van Feyenoord. ,,Die werden zo van het veld geplukt en neergezet achter een bureau. Ze maakten de fouten die iedereen zou maken als je ergens nieuw aan begint. Dat kan niet bij Feyenoord.
,,Onder Bosz gokten we op deelname aan de Champions League en toen dat mislukte, was de club bijna failliet. Er werd zelfs openlijk over gefilosofeerd of we de boel niet moesten laten klappen en dan verder gaan op de licentie van Excelsior. Toen Bosz vertrok, las ik in jullie krant nog een interview met hem. Hij zei letterlijk: Ik heb zo veel geleerd bij Feyenoord. Dat wil ik helemaal niet horen.
,,Nu ontbreekt het weer aan verstand van voetballen. Dan kun je zomaar weer een situatie krijgen waarin de technisch directeur vrij spel heeft. Feyenoord verdient nu veel geld door de Champions League en de verkoop van spelers. De jeugdopleiding is onze levensader. We moeten spelers opleiden, nog beter scouten. Daar moet een algemeen directeur straks bovenop zitten, zoals bij Peter Bosz al niet gebeurde.
,,Dat geld uit de Champions League komt niet jaarlijks voorbij, dan moet je spelers verkopen. Ik ben echt bang dat we jaren terug worden geworpen. Daar wil ik niet verantwoordelijk voor zijn. Voor Robert Eenhoorn was dit directeurschap een maatpak geweest, voor Jan de Jong is dit pak vier maten te groot. Eenhoorn had ook de slechte relatie met een deel van onze supporters kunnen oplossen. Zegt Jan de Jong juist dat hij heel erg wil inzetten op de jeugdopleiding? Ik heb het ook gelezen. Hij heeft geen idee hoe, waar is dat op gebaseerd?"
,,Onder leiding van Eenhoorn bij AZ floreert daar de jeugdopleiding. Grote talenten vertrekken niet zoals bij ons. Financieel doet AZ het ook geweldig sinds zijn komst. Eenhoorn is in al zijn vezels een topsporter. Die hadden we moeten halen. En hij had ja gezegd, dat weet ik zeker.''
dat kan je wel zeggen, jammer dat ze toen niet luisterdenquote:Op vrijdag 19 juli 2019 10:49 schreef satecl het volgende:
https://www.feyenoordinbe(...)ssarissen-feyenoord/
https://www.feyenoordinbe(...)ang-kan-terugwerpen/
Meneer zag het 2 jaar terug goed.
[..]
2 jaar terug werden we kampioen van Nederland. Kochten voor 30 miljoen aan spelers. Een echte leegloop was er niet(van de basis Karsdorp, Kongolo en Elia en bankzitter Kuyt). Zie waar we nu staan.....
en nu weer niet.... #StopFeyenoordCityquote:Op vrijdag 19 juli 2019 11:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat kan je wel zeggen, jammer dat ze toen niet luisterden
https://www.ad.nl/nederla(...)d-berghuis~a350f94a/quote:Knie Jørgensen zit Feyenoord dwars in spel rond Berghuis
Feyenoord speelt naar PSV toe ‘hard to get’ met betrekking tot Steven Berghuis, die hoog op het verlanglijstje van de Eindhovenaren staat. Maar de knie van Nicolai Jørgensen kan nog roet in het eten gooien.
Om zijn kniekwetsuur te laten genezen dient Nicolai Jørgensen zeker tien dagen rust te houden. En de verwachting is dat de Deen dan vervolgens ook nog weleens tot september zal moeten toekijken. Om de groepsfase van de Europa League te bereiken, zal Feyenoord dus eigenlijk een nieuwe spits moeten halen.
Die situatie heeft invloed op Steven Berghuis en Leroy Fer. De laatste is veel fitter dan verwacht en als hij morgen in de besloten oefenwedstrijd tegen Karlsruher SC fysiek overeind blijft, verdient hij eigenlijk een contract. Maar heeft Feyenoord dat salarisbudget deze maand niet keihard nodig voor een nieuwe spits? En wat doet dit met de harde opstelling van Feyenoord richting PSV, dat Berghuis zo graag wil overnemen?
Technisch directeur John de Jong van PSV belde dinsdagmiddag naar de Kuip met de vraag wat Berghuis moet kosten. De leiding van Feyenoord, voor zover die er nog is, gaf een kort en duidelijk antwoord: Berghuis? Die is niet te koop.
Die opstelling was vooral een poging om PSV te laten zweten. Om de prijs op te drijven. Bij Feyenoord weten ze dat Berghuis, direct nadat Ronald Koeman hem begin juni had geschrapt uit de selectie van Oranje voor de Nations League, op bezoek ging bij Mark van Bommel.
De trainer van PSV vertelde de aanvaller van Feyenoord dat zijn club hem naar Eindhoven wil halen. Zie het als de situatie in de zomer van 2011, toen Leroy Fer van FC Twente min of meer de belofte kreeg dat hij naar Enschede zou worden gehaald. Feyenoord hield de deur toen lang dicht en dreef de prijs op die manier lekker op.
Bij de Rotterdamse club wilden ze deze maand ook de tijd nemen. In de Kuip weten ze immers dat de kans nog altijd reëel is dat Steven Bergwijn en/of Hirving Lozano uit Eindhoven vertrekken. Dat PSV straks dus veel geld in kas heeft. Bovendien nadert de Europese tweestrijd met FC Basel, een zeer belangrijke krachtmeting voor PSV in de jacht op nieuwe miljoenen van de Champions League. PSV zal voor die wedstrijd het belangrijkste transfertarget aan boord willen hebben.
Maar dat lekker achterover leunen, dat kan door de knie van Jørgensen in gevaar zijn gebracht. Het verloren oefenduel met Panathinaikos (0-3) maakte voor coach Jaap Stam nog maar eens duidelijk dat de selectie van Feyenoord nog wel wat versterking kan gebruiken. Een extra centrale verdediger en een fitte centrumspits. Daar is geld voor nodig en alleen Berghuis is écht geld waard.
Zeker ook omdat de overbodige Renato Tapia dwars ligt. De Peruaan wil na zijn loopbaan in Rotterdam blijven wonen en moet nog een paar maanden in Nederland blijven om een Nederlands paspoort te kunnen aanvragen. De Zuid-Amerikaan schoof om die reden een droomaanbod van Lokomotiv Moskou, zonder met z’n ogen te knipperen, van tafel.
Als Feyenoord Stam een eerlijke kans wil geven in de Kuip, moeten er versterkingen komen. En dat kan op dit moment eigenlijk alleen als Berghuis wordt opgeofferd.
ze schrijven ook maar wat he...quote:Op vrijdag 19 juli 2019 11:05 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/nederla(...)d-berghuis~a350f94a/
Dit heeft inderdaad een groot crackpijp gehaltequote:
nou ja hij heeft natuurlijk ook niet voor niks die Kinsbergen erbij gehaald bij AZ, op commercieel gebied schijnt die echt goed te zijn.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 11:05 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Zou toch wel lekker zijn als je zo'n Eenhoorn kan strikken hoor. Heb je gewoon 10-15 jaar een prima AD.
Daarom heb ik wel vertrouwen in de huidige koers. Een machtsgreep van de VvF stuurt de club waarschijnlijk in een betere richting dan waar we de afgelopen jaren op zaten. Die Hoetmer heeft echt voor veel ellende gezorgd. Te veel vertrouwen geven aan z'n vriendje Van Geel, verkeerde AD binnengehaald en een te weinig kritische blik op het visieloze beleid.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 10:49 schreef satecl het volgende:
https://www.feyenoordinbe(...)ssarissen-feyenoord/
https://www.feyenoordinbe(...)ang-kan-terugwerpen/
Meneer zag het 2 jaar terug goed.
[..]
2 jaar terug werden we kampioen van Nederland. Kochten voor 30 miljoen aan spelers. Een echte leegloop was er niet(van de basis Karsdorp, Kongolo en Elia en bankzitter Kuyt). Zie waar we nu staan.....
Gelukkig hebben wij Koevermans op commercieel gebied.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
nou ja hij heeft natuurlijk ook niet voor niks die Kinsbergen erbij gehaald bij AZ, op commercieel gebied schijnt die echt goed te zijn.
Follow the Money.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 09:59 schreef Grifte het volgende:
https://www.ftm.nl/artike(...)waar-te-zijn?share=1
Lekker weer dit
Lekker belangrijk, al verdienen ze het door Thaise kinderen te exploiteren, zolang ze maar betalen.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 11:16 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Follow the Money.![]()
![]()
Een bedrijf (Droomparken) geeft een veelvoud van de jaarwinst uit aan sponsoring. Je zult je vakantiewoning maar laten verhuren door zo'n club.
Feyenoord is het goede doel.
quote:Op vrijdag 19 juli 2019 11:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, al verdienen ze het door Thaise kinderen te exploiteren, zolang ze maar betalen.
quote:Op vrijdag 19 juli 2019 09:53 schreef Elan het volgende:
Die foto zou zo uit een Jim Carrey film kunnen komen.
Goed artikel. Schandalig dat dat kan.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 09:59 schreef Grifte het volgende:
Lekker weer dit
'...en dan gaan ze betalen.'quote:
Mag ook wel een keer meezitten.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 12:02 schreef fetX het volgende:
AZ houdt dus al duidelijk rekening met het vertrek van Eenhoorn.
Ik zou toch wel erg blij zijn als hij daadwerkelijk komt. Dan neem ik nog een eventueel kutseizoen voor liefquote:
Oh, nou laten we dan Ronnie Flex er maar neerzetten. Maakt blijkbaar toch niks uit.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 12:13 schreef Caland het volgende:
Ja want met een nieuwe AD gaat alles opeens veranderen.
Verandering zal toch ergens moeten beginnen?quote:Op vrijdag 19 juli 2019 12:13 schreef Caland het volgende:
quote:Op vrijdag 19 juli 2019 12:15 schreef fetX het volgende:
[..]
Oh, nou laten we dan Ronnie Flex er maar neerzetten. Maakt blijkbaar toch niks uit.
Precies. En dat het niet ‘opeens’ allemaal verandert, snapt iedereen wel.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 12:22 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Verandering zal toch ergens moeten beginnen?
Dan zal de hele organisatiestructuur op de schop moeten en dat gaat een andere AD niet kunnen bewerkstelligen.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 12:22 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Verandering zal toch ergens moeten beginnen?
Echt hè .quote:Op vrijdag 19 juli 2019 12:13 schreef Caland het volgende:
Sja, vage constructies, maar wat maakt het voor Feyenoord uit? Er is tot 2021 een garantstelling.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 09:59 schreef Grifte het volgende:
Lekker weer dit
Een fucking honkballer. Dat is niet eens een sport.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 12:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Echt hè .
Alsof hij Jezus de Verlosser zelf is.
gmtaquote:Op vrijdag 19 juli 2019 12:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Een fucking honkballer. Dat is niet eens een sport.
Maar als één functie de hele organisatiestructuur op de schop krijgt is het de AD. Als Eenhoorn direct zijn pijlen richt op onze kansloze scouting is dat al één ding wat hij kan oplossen.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 12:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan zal de hele organisatiestructuur op de schop moeten en dat gaat een andere AD niet kunnen bewerkstelligen.
Een AD heeft er in ieder geval behoorlijk wat invloed op.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 12:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar als één functie de hele organisatiestructuur op de schop krijgt is het de AD. Als Eenhoorn direct zijn pijlen richt op onze kansloze scouting is dat al één ding wat hij kan oplossen.
Ik had het meer over alle belangengroeperingkjes. VVF, stadion NV, stico en rvc. En dan vergeet ik er vast nog wel wat.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 12:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar als één functie de hele organisatiestructuur op de schop krijgt is het de AD. Als Eenhoorn direct zijn pijlen richt op onze kansloze scouting is dat al één ding wat hij kan oplossen.
Overdrijf eens niet zo. Dat het een tyfuszooi is is toch duidelijk?quote:Op vrijdag 19 juli 2019 12:28 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Caland
Elan
Hopelijk sluiten ze vandaag gewoon de deuren, uit dat licht, Kuip slopen, titels inleveren uit het verleden. Het beste is net doen of Feyenoord nooit bestaan heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |