abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187955220
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 19:02 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Hoewel deze vent duidelijk een louche type is, is hij nu toch niet te licht gestraft (op strafrechterlijk niveau)? Hier staat voor iedereen een kleine geldboete tegenover, dus om nou te zeuren over keiharde straffen in dit geval... Wat de VVD zelf voor maatregelen neemt daartegen heeft minder met het strafrecht te maken en meer met imago en uitstraling.
Ik vind niet zozeer dat hij qua wetgeving te licht gestraft wordt, maar ik vind wel dat een partij die zich zo uitdrukkelijk profileert als zijnde een stel keiharde crimefighters, dit soort figuren onmiddelijk eruit zou moeten wippen. Je kunt niet enerzijds regelmatig proefballonnetjes oplaten om gedrag x harder te straffen en anderzijds van mening zijn dat het overtreden van allerhande wetgeving niet afstraalt op de geloofwaardigheid van je partij en dus geen gevolgen hoeft te hebben, imo.
pi_187955233
Grappig altijd.
Als het om politici gaat, wil men ze voor het kleinste dingetje opknopen aan de hoogste boom en gilt men om zwaardere straffen. Pleegt men zélf dezelfde overtreding, is Nederland meteen een politiestaat en dan zijn de straffen veel te hoog.
Lekker meten met twee maten. Dom volk.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_187955237
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 19:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik vind niet zozeer dat hij qua wetgeving te licht gestraft wordt, maar ik vind wel dat een partij die zich zo uitdrukkelijk profileert als zijnde een stel keiharde crimefighters, dit soort figuren onmiddelijk eruit zou moeten wippen. Je kunt niet enerzijds regelmatig proefballonnetjes oplaten om gedrag x harder te straffen en anderzijds van mening zijn dat het overtreden van allerhande wetgeving niet afstraalt op de geloofwaardigheid van je partij en dus geen gevolgen hoeft te hebben, imo.
Ja mee eens, zoals ik zei, illustreert weer eens mooi de hypocrisie van de VVD :P
pi_187955250
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 19:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Tip: stem niet (meer) op de VVD. Zo laat je je onvrede zien over het door hun gevoerde beleid.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 19:13:08 #55
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187955333
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 19:05 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik maak me eerder zorgen over figuren met sterk overtrokken en extreem agressieve wensen/fantasieën dan mensen die na 2 wijntjes achter het stuur kruipen.
Je doet maar.. Ik maak me meer zorgen over mensen die alcohol misbruiken.. daarmee anderen uit het leven rukken en daarmee de levens van tig mensen vernielen...

Ohja en dan ook nog roepen dat ze tegen drugs zijn..
pi_187955338
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 19:08 schreef spijkerbroek het volgende:
Grappig altijd.
Als het om politici gaat, wil men ze voor het kleinste dingetje opknopen aan de hoogste boom en gilt men om zwaardere straffen. Pleegt men zélf dezelfde overtreding, is Nederland meteen een politiestaat en dan zijn de straffen veel te hoog.
Ja ik kan het haast niet zeggen zonder opgeknoopt te worden, maar als vitale man die regelmatig wat drinkt heb je ook weer niet zoveel last van 2 wijntjes. Kijk het mag niet, dus het goed dat daarop gecontroleerd wordt, maar ik zie regelmatig bejaarden rijden die nog slechter rijden dan een volslagen dronkenlap, en dat is ook allemaal maar toegestaan. Vandaar ook de relatief lichte straf vanuit de politie/rechter. Maar tot zover het strafrechterlijk gedeelte.

Echter ben ik het wel eens met anderen dat je als 'hard optreden tegen misdaad' VVD niet zo makkelijk weg kan komen met dit soort grapjes van je fractieleden. Dan lever je (nog meer) geloofwaardigheid in.
pi_187955384
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 19:08 schreef spijkerbroek het volgende:
Grappig altijd.
Tja ikzelf en ik nuttig totaal geen alkie, vervul geen voorbeeld functie, maar ik kan herhalen blijven hoor, tegen de muur heeft meer nut als tegen jouw neem ik aan.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 19:15:43 #58
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187955389
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 19:13 schreef MadJackthePirate het volgende:
maar als vitale man die regelmatig wat drinkt heb je ook weer niet zoveel last
|:(

Je dacht dat alleen niet vitale mensen die teveel gezopen hebben dat soort dingen gebeurt?
Echt zet hem op kerel.. want dat ben je toch? Een vitale kerel die meer op kan?
pi_187955483
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 19:15 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

|:(

Je dacht dat alleen niet vitale mensen die teveel gezopen hebben dat soort dingen gebeurt?
Zo is het gewoon. We hebben 0,5 als grens ingesteld om zo het aantal ongelukken te minimaliseren. Maar dat wil niet zeggen dat iemand van 18 die nog nooit gedronken heeft dat hetzelfde ervaart als iemand die regelmatig een biertje drinkt of iemand van 80 die nuchter al trage reacties heeft.

En nogmaals, het is voor beiden net zo goed verboden, dus het is ook goed dat ze die VVD'er op de bon hebben geslingerd, maar de meeste ongelukken met drankrijders gebeuren niet bij iemand die 2 wijntjes op heeft, vandaar ook dat de boete lager is dan voor iemand die een hele krat opheeft.
pi_187955516
Ik ben het er helemaal mee eens dat je met alcohol niet moet gaan rijden, maar "vastmaken aan de trekhaak", "opknopen", "celstraf" en "tegen de muur".. echt, hoe triest ben je dan als je dit soort dingen gaat gillen? :')
  dinsdag 16 juli 2019 @ 19:22:13 #61
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187955521
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 19:19 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Zo is het gewoon. We hebben 0,5 als grens ingesteld om zo het aantal ongelukken te minimaliseren. Maar dat wil niet zeggen dat iemand van 18 die nog nooit gedronken heeft dat hetzelfde ervaart als iemand die regelmatig een biertje drinkt of iemand van 80 die nuchter al trage reacties heeft.

En nogmaals, het is voor beiden net zo goed verboden, dus het is ook goed dat ze die VVD'er op de bon hebben geslingerd, maar de meeste ongelukken met drankrijders gebeuren niet bij iemand die 2 wijntjes op heeft, vandaar ook dat de boete lager is dan voor iemand die een hele krat opheeft.
Want iemand van 18, die moe is, slecht gegeten heeft is niet mogelijk he? |:( |:( |:( |:(

Het past wel echt in een VVD topic.. dat dan weer wel.. Godverdomme zeg.. :')
pi_187955530
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 19:21 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik ben het er helemaal mee eens dat je met alcohol niet moet gaan rijden, maar "vastmaken aan de trekhaak", "opknopen", "celstraf" en "tegen de muur".. echt, hoe triest ben je dan als je dit soort dingen gaat gillen? :')
Als men niet te zwaar is behoeft men geheel geen trekhaak toch, voldoet dan het sleepoog niet?
pi_187955548
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 19:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als men niet te zwaar is behoeft men geheel geen trekhaak toch, voldoet dan het sleepoog niet?
HAHAHAHAHAHA hahahahahaha hahaha haha ha hm
Zo zeg, goeien garp.
:'):')
  dinsdag 16 juli 2019 @ 19:24:39 #64
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187955562
quote:
Heb je wel eens vier uitvaarten meegemaakt van jonge jongens?
Heb je die zusjes en vriendinnen gezien?
Is jouw leven verwoest?

Als je gaat drinken en rijden ben je de stront onder mn voeten nog niet waard.. en dan vind je dat maar triest.. ik heb bij triest een ander beeld..
  dinsdag 16 juli 2019 @ 19:25:22 #65
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_187955573
quote:
Ja nou ja misschien kwebbel je wel anders als je weer een dierbare verliest door zo'n figuur.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_187955590
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 19:22 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Want iemand van 18, die moe is, slecht gegeten heeft is niet mogelijk he? |:( |:( |:( |:(

Het past wel echt in een VVD topic.. dat dan weer wel.. Godverdomme zeg.. :')
Er zijn altijd uitzonderingen, maar doorgaans is het verschil merkbaar. Zijn verschillende onderzoeken over geweest. Maar daar gaat het helemaal niet om. Het punt was dat iemand die niet ziek/zwak/misselijk was met 2 glazen wijn niet slechter rijdt dan sommige anderen weggebruikers met andere gebreken die ook niet meer de weg op zouden moeten gaan.

Allerlei middeleeuwse straffen suggereren daarvoor slaat daarom ook nergens op. Er is een reden waarom de straf bij een minimale overtreding uit enkel een geldboete bestaat.
pi_187955598
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 19:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja nou ja misschien kwebbel je wel anders als je weer een dierbare verliest door zo'n figuur.
Nouja, hij heeft wel een punt. Ik ben ook wel eens met 4 bier in 2 uur tijd in de auto gestapt. Moest maar een klein eindje maar dat is geen excuus natuurlijk.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_187955621
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 19:24 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Is jouw leven verwoest?

Als je gaat drinken en rijden ben je de stront onder mn voeten nog niet waard.. en dan vind je dat maar triest.. ik heb bij triest een ander beeld..
Kunnen we bij alle moordenaars ook gelijk doen dan. Doodslag, dood door schuld idem...

Of is dat dan opeens anders?
pi_187955626
Ik vind het not dun om rijden met drank op te bagatelliseren. Dat gebeurt nog steeds te vaak en dan geeft zo'n politicus wel een heel slecht voorbeeld. Gewoon wegwezen want je hebt een voorbeeldfunctie.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 19:28:29 #70
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_187955630
Waar komt de norm van 0,5 promille vandaan eigenlijk?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 16 juli 2019 @ 19:28:49 #71
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187955634
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 19:26 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Er zijn altijd uitzonderingen, maar doorgaans is het verschil merkbaar. Zijn verschillende onderzoeken over geweest. Maar daar gaat het helemaal niet om. Het punt was dat iemand die niet ziek/zwak/misselijk was met 2 glazen wijn niet slechter rijdt dan sommige anderen weggebruikers met andere gebreken die ook niet meer de weg op zouden moeten gaan.

Allerlei middeleeuwse straffen suggereren daarvoor slaat daarom ook nergens op. Er is een reden waarom de straf bij een minimale overtreding uit enkel een geldboete bestaat.
BlaBla...

Lees de OP nog eens?

Waarom werd ie gecontroleerd?

iets met poepen en dom..
pi_187955656
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 19:24 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Is jouw leven verwoest?

Dat mag jij vinden.
Ik vind het disproportioneel om iemand die met teveel alcohol op gepakt is op te knopen of tegen de muur te zetten.
pi_187955663
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 19:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Misschien wel. Misschien niet.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 19:30:41 #74
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187955675
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 19:29 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden.
Ik vind het disproportioneel om iemand die met teveel alcohol op gepakt is op te knopen of tegen de muur te zetten.
Mag je vinden.. Vind ik niet..
pi_187955686
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 19:30 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Mag je vinden.. Vind ik niet..
Mooi, dan zijn jij en ik uitgepraat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')