Klinkt heel raar dit maar bare with me.
Ben een behoorlijk actief persoon wandel elke dag een ruime 5 kilometer, daar boven op fiets ik dagelijks een route van 30 kilometer en ik loop twee keer in de week hard.
Maar er zijn soms ook dagen dat het weer heel slecht is of gewoon niet de behoefte heb om naar buiten te gaan.
Nou heb ik gelezen over lopen in huis, steps, marcheren, hoe je het wil noemen. En dat het weliswaar minder effectief is dan naar buiten gaan en lopen, iets met verschillende factoren, wind, grond die nooit gelijk is, weerstand etc, maar vroeg mij af in hoeverre is het toch een alternatief voor wandelen? Ik wil wel gewoon dagelijks mijn uurtje aan activiteit er in gooien zelfs als het slecht weer is of niet de behoefte heb om naar buiten te gaan, is dit dan enigszins te vergelijken en dus ook een acceptabele "vervanger"? Je zou zeggen stappen zijn stappen en kcal die je verbrand zijn kcal die je verbrand toch?
Iemand die hier ervaring mee heeft (het steppen/in huis lopen etc) en die dit iets meer kan toelichten? Vind het wel interessant namelijk. Dank.