Top, dank je welquote:Op maandag 15 juli 2019 18:34 schreef el-blanchito het volgende:
Geheel toevallig woon ik zelf als student in de binnenstad van Arnhem, ben zelf heel positief maar ben ook in de buurt opgegroeid.
Staar je niet blind op de Han alleen; ook veel studenten gaan naar het ArteZ, of naar Van Hall Larenstein in Velp.
Verdere vragen hoor ik graag!
Het ligt tussen Vue en Sushi Now & More.quote:Op maandag 15 juli 2019 18:39 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb stage gelopen in Arnhem en heb er dus 5 maanden rondgelopen, vooral in de binnenstad en omgeving. Ik vond en vind het best een toffe stad en ik zou er geen bezwaar tegen hebben om er te wonen.
Het ligt er een beetje aan waar in de binnenstad, maar hou ook rekening met parkeerproblemen e.d.
Ik kan het niet uitleggen, maar ik vond Arnhem niks en ging stappen in Nijmegen.quote:Op maandag 15 juli 2019 19:17 schreef LoyalLannister het volgende:
Ik vroeg me af of je als local weet waarom er door sommigen word neergekeken op Arnhem terwijl Nijmegen verheerlijkt wordt en in hoeverre dat speelt bij studenten en eventueel starters?
Heb zelf ook geen idee maar er zitten meerdere hogescholen en het is een top 10-stad.quote:Op maandag 15 juli 2019 19:01 schreef wielrennerdt het volgende:
Ik weet niet hoe het met de woningnood in Arnhem zit voor studenten, maar wanneer iemand uit de Randstad komt bijvoorbeeld en normaliter twee uur moet reizen, zal diegene deze studio wel willen. Mits in zijn/haar budget.
Waar zit dat 'm in?quote:Als er een ruime markt is, dan is dit geen goede investering zo op het eerste gezicht.
En de binnenstad van Arnhem?quote:Op maandag 15 juli 2019 19:25 schreef June. het volgende:
Ik zou geen huis kopen in Lindenholt gezien de buurt..
Bedrag kan ik je niet aan helpen.quote:Op maandag 15 juli 2019 19:17 schreef LoyalLannister het volgende:
[..]
Top, dank je wel.
Ik vroeg me af of je als local weet waarom er door sommigen word neergekeken op Arnhem terwijl Nijmegen verheerlijkt wordt en in hoeverre dat speelt bij studenten en eventueel starters?
Het gaat namelijk om een studio-appartement dus ik denk dat dat de twee groepen zijn die je tot de doelgroep kunt rekenen.
Ook vraag ik me af in hoeverre er überhaupt vraag is naar dit soort woonruimtes aangezien het ook kan dat de studenten in deze regio veelal thuis blijven wonen.
Enig idee wat je hiervoor kan vragen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dank je wel, dit verklaart het eea. Over Tilburg word bijvoorbeeld ook vaak gezegd dat het een relatief hoog tokkiegehalte heeft tov bijvoorbeeld Breda en dat is wellicht een van de redenen dat de stad wat betaalbaarder is.quote:Op maandag 15 juli 2019 19:54 schreef el-blanchito het volgende:
[..]
Bedrag kan ik je niet aan helpen.
Enige wat ik vaak hoor is dat Arnhem centrum (of iig tijdens het uitgaan) wat asocialer is dan Nijmegen, meer ruzie etc.
Heb wel het idee dat in de binnenstad van Arnhem meer/grotere evenementen zijn dan in Nijmegen, afgezien nu van de Vierdaagse
In Arnhem? Belangstelling van huurders te over. Niet alleen van studenten, maar ook van de vele bedrijven (DNV-GL) die expats moeten onderbrengen. Ik kwam vanuit het Westen en vond het in Arnhem minstens zo moeilijk om aan woonruimte te komen als in het Westen.quote:Op maandag 15 juli 2019 20:01 schreef LoyalLannister het volgende:
Weet je hoe het met de huurdersmarkt opzich zit daar, heb je snel/makkelijk een huurder gevonden? Het is midden in een grote stad met meerdere hogescholen maar wil niet uitgaan van aannames.
Lindenholt is een van de Nijmeegse wijken waarbij je het minst kans hebt dat studenten er willen wonen. Te ver van uni en centrum, en het is Lindenholt.quote:
Ik ben geboren in Overijssel en woon nu in de buurt van Zeistquote:Op maandag 15 juli 2019 19:22 schreef LoyalLannister het volgende:
[..]
Het ligt tussen Vue en Sushi Now & More.
Parkeren is een dingetje inderdaad maar ik denk dat starters die in de binnenstad willen wonen daar wel rekening mee houden en studenten hebben veelal sowieso geen auto.
Waar kom je zelf vandaan/woon je nu als ik vragen mag?
Hmm ja dan zit je inderdaad hartje centrum. Studenten zullen meestal geen auto hebben, maar wel een fiets etc. Starters hebben mogelijk wel een auto die ze ergens kwijt moeten, zijn daar mogelijkheden voor in de buurt?quote:Op maandag 15 juli 2019 19:22 schreef LoyalLannister het volgende:
Het ligt tussen Vue en Sushi Now & More.
Zou deze laten gaan man. Zijn echt wel betere panden te krijgen. Ook in die regio.quote:Op maandag 15 juli 2019 19:34 schreef LoyalLannister het volgende:
[..]
Heb zelf ook geen idee maar er zitten meerdere hogescholen en het is een top 10-stad.
Breda is dat echter eveneens maar de FB-groep woonruimte gezocht / aangeboden Breda heeft duizend leden terwijl die in Tilburg er dertigduizend heeft.
Arnhem heeft er veertienduizend maar op die pagina worden louter oproepen geplaatst van mensen die willen verhuren. Huurders kunnen dus zelf geen oproep plaatsen maar wel reageren op berichten van verhuurders.
[..]
Waar zit dat 'm in?
Dat is positief toch ofquote:Op maandag 15 juli 2019 21:39 schreef karr-1 het volgende:
Hmm ja dan zit je inderdaad hartje centrum.
Er is een berging en een gezamenlijke fietsenstalling.quote:Studenten zullen meestal geen auto hebben, maar wel een fiets etc.
De advertentie vermeld er niets over dus dat is wel een ding.quote:Starters hebben mogelijk wel een auto die ze ergens kwijt moeten, zijn daar mogelijkheden voor in de buurt?
Klopt. Anderzijds vraag ik me ook af of al die voorzieningen met de bijbehorende geluidsproductie icm het feit dat het een monumentaal pand betreft huurders niet afstoot.quote:Sowieso zit je daar niet al te ver van het station af, dat kan ook een voordeel zijn
De kamermarkt loopt aardig. We zijn hier toevallig op zoek naar een nieuw vrouwelijk huisgenootje: 13m2 en ¤315,-. Hadden binnen 2 dagen makkelijk 25 belangstellendenquote:Op maandag 15 juli 2019 20:01 schreef LoyalLannister het volgende:
[..]
Dank je wel, dit verklaart het eea. Over Tilburg word bijvoorbeeld ook vaak gezegd dat het een relatief hoog tokkiegehalte heeft tov bijvoorbeeld Breda en dat is wellicht een van de redenen dat de stad wat betaalbaarder is.
Weet je hoe het met de huurdersmarkt opzich zit daar, heb je snel/makkelijk een huurder gevonden? Het is midden in een grote stad met meerdere hogescholen maar wil niet uitgaan van aannames.
¤100 Voor de gouden tip.quote:Op maandag 15 juli 2019 22:16 schreef wielrennerdt het volgende:
Zou deze laten gaan man. Zijn echt wel betere panden te krijgen. Ook in die regio.
Auto kunnen ze redelijk prima parkeren bij de Blauw Golven als en de geluidsoverlast zal flink verschillen. Aan de kant van de korenmarkt wss meer dan aan de voorkant, maar geluidsoverlast is er sws. Ik heb ook elke ochtend ladende vrachtwagens voor de deurquote:Op maandag 15 juli 2019 23:28 schreef LoyalLannister het volgende:
[..]
Dat is positief toch of?
[..]
Er is een berging en een gezamenlijke fietsenstalling.
[..]
De advertentie vermeld er niets over dus dat is wel een ding.
[..]
Klopt. Anderzijds vraag ik me ook af of al die voorzieningen met de bijbehorende geluidsproductie icm het feit dat het een monumentaal pand betreft huurders niet afstoot.
Ik hoef maar ¤449 exclusief voor een mooi rendement. Is dat haalbaar denk je?quote:Op maandag 15 juli 2019 23:31 schreef el-blanchito het volgende:
[..]
De kamermarkt loopt aardig. We zijn hier toevallig op zoek naar een nieuw vrouwelijk huisgenootje: 13m2 en ¤315,-. Hadden binnen 2 dagen makkelijk 25 belangstellenden
Hoe groot is het +alles voor jezelf? Dan heb ik na de zomer zelf wel interessequote:Op maandag 15 juli 2019 23:36 schreef LoyalLannister het volgende:
[..]
Ik hoef maar ¤449 exclusief voor een mooi rendement. Is dat haalbaar denk je?
Wat is voor jou de reden om toch in het centrum te gaan wonen als ik vragen mag?quote:Op maandag 15 juli 2019 23:35 schreef el-blanchito het volgende:
[..]
Auto kunnen ze redelijk prima parkeren bij de Blauw Golven als en de geluidsoverlast zal flink verschillen. Aan de kant van de korenmarkt wss meer dan aan de voorkant, maar geluidsoverlast is er sws. Ik heb ook elke ochtend ladende vrachtwagens voor de deur
Wilde weg uit m’n ouderlijk dorp, studeer zelf in Nijmegen (dus dicht bij cs), hou van uitgaan, vrienden wonen hier ook.quote:Op maandag 15 juli 2019 23:40 schreef LoyalLannister het volgende:
[..]
Wat is voor jou de reden om toch in het centrum te gaan wonen als ik vragen mag?
38m2, alles voor jezelf inderdaad.quote:Op maandag 15 juli 2019 23:38 schreef el-blanchito het volgende:
[..]
Hoe groot is het +alles voor jezelf? Dan heb ik na de zomer zelf wel interesse
Ergo
Moet te doen zijn
Ook naar studio-appartementen?quote:Op maandag 15 juli 2019 23:42 schreef Seamonkey- het volgende:
In Breda is vraag zat inderdaad maar zie maar eens een pand te vinden. Is volgens mij niet makkelijk.
Waar baseer je dat op als ik vragen magquote:
Brabantpark.quote:Welke wijk?
Sta voor alle huurders open maar denk dat het vooral studenten zullen zijn die interesse hebben.quote:Wil je alleen studenten als huurder?
Wat is een realistische huurprijs denk je? En wat doen die mensen doorgaans om aan woonruimte te komen en wat als dat niet lukt? En als het wel lukt hoelang blijven ze doorgaans dit soort woningen huren?quote:Mijn broertje woont in zoiets soortgelijks omdat het namelijk onmogelijk is bijna om te kopen als je net afgestudeerd bent. Dus weet van veel mensen dat ze ook na hun studenten tijd graag zoiets zouden huren omdat ze wel graag in Breda willen blijven.
Vond 't een ietwat vreemde gewaarwording inderdaad omdat er gigantische en hele statige huizen staan maar tegelijkertijd sommige delen ook ietwat verpauperd overkwamen. Maargoed je kunt niet alles hebben uiteraard, zeker voor deze prijs.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 01:02 schreef Seamonkey- het volgende:
Ah Brabantpark. Dat was vroeger niet zo'n beste wijk maar de laatste jaren aardig opgeknapt
Ja precies, dat vond ik ook het aantrekkelijke eraan. Heb ook naar de Spuistraat gekeken bijvoorbeeld en dan zit je weliswaar dichter bij het centrum maar ben je wel best even onderweg naar de hogescholen en het station.quote:en volgens mij 1 van de grootste studentenwijken van Breda geworden. Aangezien de hogescholen letterlijk om de hoek zijn en je zo in het uitgaanscentrum bent.
Ook in Brabantpark?quote:Als ik kijk dat in de afgelopen 10 jaar bij mijn oom in de straat alleen al 4 of 5 huizen volledig bewoond zijn geraakt door studenten. ( Oftewel opgekocht door mensen met hetzelfde idee als jij )
Ja, keuken, badkamer etcetera allemaal voor jezelf.quote:Ik denk persoonlijk ook nog wel andere mensen aangezien ze als ik het goed kan zien alle voorzieningen voor zichzelf hebben toch?
28m2 met een goede indeling.quote:Hoeveel m2 is het ongeveer?
Goed om te weten. Bleef je daar je hele studententijd en waar lag dat appartement als ik vragen mag?quote:Als ik het zo inschat is het ongeveer even groot als mijn studentenkamer die ik huurde maar dan moest ik wel alle voorzieningen delen dus was echt meer een kamer en inmiddels al 7 jaar geleden en daar betaalde ik toendertijd al 420 euro voor. We betaalde met de vrienden groep bijna 1200/1300 euro voor een appartement met 2 verdiepingen waar me met zijn 4en woonden en de prijzen zijn alleen maar omhoog gegaan.
Volgens mij kijken veel mensen op sites als pararius/stadhuis breda/kamernet.
Super, je bent een held.quote:Geen probleem hoor en graag gedaan. Als je nog meer vragen hebt hoor/zie ik het wel!
Nog meer regulering? Laat de overheid het woningtekort wat er al ruim 40 jaar is oplossen en deze excessen zijn vanwege een te groot aanbod niet meer mogelijk.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 12:23 schreef elplato het volgende:
Walgelijk dit en hopelijk komt er nog eens regulering om dit soort excessen op de woningmarkt flink in te dammen.
Daar heb je gelijk in, maar voor die oplossing bereikt is zijn we reëel gezien weer minstens 40 jaar verder als dit al ooit gaat lukken. Tot die tijd is het echt niet onmogelijk om veelvuldig woningbezit onaantrekkelijk te maken op andere wijze en buiten de woningmarkt zelf om, maar de politieke wil ontbreekt daar gewoon voor.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 12:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nog meer regulering? Laat de overheid het woningtekort wat er al ruim 40 jaar is oplossen en deze excessen zijn vanwege een te groot aanbod niet meer mogelijk.
Ja klopt wisselvallig stukje van Breda maar word wel steeds mooier moet ik zeggen. Stuk richting het spoor is ook mooi opgeknapt. Veel nieuwbouw daarquote:Op dinsdag 16 juli 2019 01:21 schreef LoyalLannister het volgende:
[..]
Vond 't een ietwat vreemde gewaarwording inderdaad omdat er gigantische en hele statige huizen staan maar tegelijkertijd sommige delen ook ietwat verpauperd overkwamen. Maargoed je kunt niet alles hebben uiteraard, zeker voor deze prijs.
[..]
Ja precies, dat vond ik ook het aantrekkelijke eraan. Heb ook naar de Spuistraat gekeken bijvoorbeeld en dan zit je weliswaar dichter bij het centrum maar ben je wel best even onderweg naar de hogescholen en het station.
[..]
Ook in Brabantpark?
[..]
Ja, keuken, badkamer etcetera allemaal voor jezelf.
[..]
28m2 met een goede indeling.
[..]
Goed om te weten. Bleef je daar je hele studententijd en waar lag dat appartement als ik vragen mag?
[..]
Super, je bent een held.
Tilburg is een grotere studentenstad dan Breda en Den Bosch. Ik hoor van veel studenten uit Breda en den Bosch dat ze in Tilburg gaan wonen omdat daar meer te beleven valt voor de doelgroep. De andere twee zijn toch grijzer ook al hebben ze een mooiere stadskern.quote:Op maandag 15 juli 2019 19:34 schreef LoyalLannister het volgende:
[..]
Heb zelf ook geen idee maar er zitten meerdere hogescholen en het is een top 10-stad.
Breda is dat echter eveneens maar de FB-groep woonruimte gezocht / aangeboden Breda heeft duizend leden terwijl die in Tilburg er dertigduizend heeft.
Arnhem heeft er veertienduizend maar op die pagina worden louter oproepen geplaatst van mensen die willen verhuren. Huurders kunnen dus zelf geen oproep plaatsen maar wel reageren op berichten van verhuurders.
[..]
Waar zit dat 'm in?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |