TheFreshPrince | zondag 14 juli 2019 @ 17:24 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De aero regels voor 2019 | Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? | Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? | |
NaturalScience | zondag 14 juli 2019 @ 17:25 |
1 Mercedes AMG 407 2 Ferrari 243 3 Red Bull 191 4 McLaren 60 5 Renault 39 6 Alfa Romeo 26 7 SportPesa Racing Point 19 8 Toro Rosso 19 9 Haas 16 10 Williams 0 Red Bull gaat Ferrari inhalen dit seizoen! ![]() | |
HiDiHo | zondag 14 juli 2019 @ 17:25 |
"Ik heb een beetje kots in mijn mond" ![]() | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2019 @ 17:25 |
![]() [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2019 17:26:03 ] | |
Evenstar | zondag 14 juli 2019 @ 17:25 |
Denk dat Max voor Bottas had gelegen na de pitstop van Bottas, maar dat Bottas met de rode banden wel weer een plek had kunnen terugpakken. Maar ja ... Bottas en inhalen. | |
Tarado | zondag 14 juli 2019 @ 17:26 |
helaas is Mercedes nog wel ver weg | |
TheFreshPrince | zondag 14 juli 2019 @ 17:26 |
Als Gasly deze vorm behoudt en Vettel zo vaak blijft falen dan zeker. | |
Peterselieman | zondag 14 juli 2019 @ 17:26 |
Naar verluidt moet Rosberg nu nog insturen | |
Pinzon | zondag 14 juli 2019 @ 17:26 |
Huh | |
TheFreshPrince | zondag 14 juli 2019 @ 17:27 |
Klopt, als Max zich breed had kunnen maken uiteraard ![]() Maar een tijdelijke P2 was sowieso mogelijk geweest gezien het gat naar Bottas voor hij er afgetikt werd. | |
Weltschmerz | zondag 14 juli 2019 @ 17:28 |
Doet niet terzake. Als de regels niet voor iedereen gelijk zijn zijn het geen regels maar manipulaties van de races en de titelstrijd. | |
TheFreshPrince | zondag 14 juli 2019 @ 17:28 |
Vettel staat er ook nog ergens in het grind geloof ik ![]() Nah, dat was op een andere plek, paar bochten later geloof ik? | |
Evenstar | zondag 14 juli 2019 @ 17:29 |
Wat snap je niet? Bottas maakte pitstop, Leclerc zat na die pitstop ongeveer 3 seconden achter Bottas. Toen Max er af werd getikt had hij ruim 4 seconden op Leclerc volgens mij, dus was Bottas achter Max gekomen (vooral omdat Max ook nog eens vrije baan zou hebben gehad nadat hij Vettel voorbij was). Denk echter niet dat Max Bottas achter zich had kunnen houden met zijn oude banden, terwijL Bottas op (gebruikte) rode stond. | |
Anonymousz | zondag 14 juli 2019 @ 17:29 |
Wat een zeikwijf ![]() | |
beantherio | zondag 14 juli 2019 @ 17:29 |
Hulkenberg | |
LTVDK | zondag 14 juli 2019 @ 17:30 |
Hulkenberg is aan het afgeven op zijn team alsof die al weet dat die volgend jaar daar niet meer welkom is. | |
MakkieR | zondag 14 juli 2019 @ 17:30 |
[quote]![]() [..] Max reed op oude mediums, Leclerc ging naar nieuwe mediums. Het risico dat daarmee de pitstop window verdween (Leclerc had het gat kunnen verkleinen na z'n stop) was te groot denk ik, dus ze hebben hem mee laten klappen. [/quote] Maar voor de eerste pitstop had RBR de touwtjes mooi strak in handen met Gasly voor Vettel geloof ik en Verstappen dicht op LeClerc. Ik had gehoopt dat RBR gasly bij Vettel liet houden om hem het leven zuur te maken en tot mijn verbazing werd Gasly het eerste uitgehaald en die had volgens mij ook mediums. Ronde rijden waren gelijk en aan snelheid werd niet ingeboet, daarom vond ik die eerste stop zo vreemd, helemaal toen Verstappen er meteen achter aan ging en Mercedes nog eindeloos lang met dezelfde mediums door kon en Vettel zelfs met rode banden. | |
TheFreshPrince | zondag 14 juli 2019 @ 17:30 |
Het waren gewoon verschillende situaties. Hier had Vettel het makkelijk kunnen voorkomen. Vettel bood nota bene zijn verontschuldigingen aan bij Max, hij wist dat hij een fout maakte. | |
Peterselieman | zondag 14 juli 2019 @ 17:31 |
Vettel stond in het stadiongedeelte vast | |
Zipportal | zondag 14 juli 2019 @ 17:32 |
KadGod. | |
Tarado | zondag 14 juli 2019 @ 17:32 |
is hier nog discussie over? | |
VacaLoca | zondag 14 juli 2019 @ 17:32 |
Er mag toch geen enkele twijfel zijn dat Max gewoon tweede was geworden. Alsof Bottas na een stop ff 10 seconden dicht zou rijden op Max en inhalen in 10 ronden tijd.. | |
Evenstar | zondag 14 juli 2019 @ 17:32 |
Wel apart dat dat relatief klein tikje tussen de twee Haasjes fout afloopt en die klapper van Vettel/Max niet ![]() | |
Marcoss | zondag 14 juli 2019 @ 17:33 |
Dan hadden ze wel heel weinig vertrouwen in Max.. Lewis ging op oude mediums ook harder dan Bottas op nieuwe mediums na de pitstop.. Vond het een vage call en daarmee was het voordeel van starten op medium ook meteen weg | |
Evenstar | zondag 14 juli 2019 @ 17:33 |
Het was niet 10 seconden geweest. Hooguit 2-3 seconden. Het is koffiedik kijken, want wij hebben Max bijna geen rondje zien rijden met echt vrije baan. Geen idee hoe hun snelheid was t.o.v. Mercedes. | |
Lokale_Notabele | zondag 14 juli 2019 @ 17:33 |
Wat zei Hulkenberg? | |
TheFreshPrince | zondag 14 juli 2019 @ 17:34 |
Met de medium band had RBR meer opties voor strategieën denk ik. Ze rekenen alles door dus het zal vast niet zomaar gedaan zijn. Max was niet aan het vechten met de Mercedes op dat moment, wel met Leclerc. Ze wisten dat als Leclerc zou stoppen dat hij dan verse banden had en het gat naar Max kon verkleinen. Tegelijk stoppen geeft dan een voordeel. | |
Evenstar | zondag 14 juli 2019 @ 17:34 |
Ricciardo ![]() | |
Tarado | zondag 14 juli 2019 @ 17:35 |
het is vooral jammer dat door die SC Bottas er geen race van kon maken tegen Hamilton, al maakte het de race op die 2 posities na wel weer interessanter | |
MakkieR | zondag 14 juli 2019 @ 17:35 |
Wat zegt dit over de toekomst van Vettel, LeClerc gaat zo snel de eerste rijder worden, als Vettel alleen maar gefrustreerd blijft handelen. De zogenaamde Vettel foutjes worden er nu toch wel erg veel, en Ferrari kost dit nog meer punten. Misschien komt er een stoeltje vrij bij Ferrari voor Max ![]() | |
Evenstar | zondag 14 juli 2019 @ 17:35 |
Yup dat was domme pech. Ik vond die SC ook wel en beetje overdreven, maar goed zullen wel een goede reden hebben gehad. | |
Fir3fly | zondag 14 juli 2019 @ 17:36 |
Je zit er nogal ver naast. Als Verstappen daar had gereden had Mercedes Bottas pas gepit op het moment dat hij er voor Verstappen weer uit zou komen. | |
Evenstar | zondag 14 juli 2019 @ 17:36 |
Max + Leclerc bij Ferrari is echt vragen om drama en dat kunnen ze daar echt niet aan joh. | |
TheFreshPrince | zondag 14 juli 2019 @ 17:36 |
Ja, ik weet dat er al eens geopperd is om de pitsstraat dicht te gooien bij een SC en pas te openen als het veld weer aangesloten is. Aan de andere kant, het kost je de ene keer wat, de andere keer profiteer je er van. | |
MakkieR | zondag 14 juli 2019 @ 17:36 |
dat is inderdaad precies wat ik bedoel. Max mag wel wat meer credits hebben. | |
LTVDK | zondag 14 juli 2019 @ 17:36 |
Kwam er op neer dat Renault zijn race door de pitstrategie heeft verneukt, te lang buiten laten terwijl zijn banden al op waren etc.. | |
HiDiHo | zondag 14 juli 2019 @ 17:37 |
![]() | |
Fir3fly | zondag 14 juli 2019 @ 17:37 |
Natuurlijk niet. Kampioenschap is sowieso al afgelopen, volgend jaar moeten ze maar een snellere auto bouwen. | |
TheFreshPrince | zondag 14 juli 2019 @ 17:37 |
Daarnaast is Ferrari op dit moment niet het team waar je wil zitten. Max staat nog steeds voor beide Ferrari's in het kampioenschap. | |
ChevyCaprice | zondag 14 juli 2019 @ 17:38 |
![]() ![]() | |
opgebaarde | zondag 14 juli 2019 @ 17:38 |
Hoeveel sneller was Bottas die rondes? Want hij had geloof ik 11 sec voorsprong op Verstappen en met een pitstop verlies je 21(?) seconden toch? | |
Evenstar | zondag 14 juli 2019 @ 17:38 |
Yup. Ik weet ook niet of Mercedes een goede zet zou zijn om eerlijk te zijn. Sowieso 2021 kan alles anders zijn. Op dit moment lijkt RB steeds beter te gaan en Honda doet het ook goed. Het wordt wel eens tijd dat ze vanaf race 1 mee kunnen doen en niet steeds pas halverwege seizoen aanhaken. | |
Lokale_Notabele | zondag 14 juli 2019 @ 17:39 |
Weet iemand eigenlijk waarom Hulkenberg op een gegeven moment langzaam reed en een paar plaatsen verloor aan de Toro Rosso's? Op RTL Duitsland hadden ze het niet echt in de gaten geloof ik. | |
MakkieR | zondag 14 juli 2019 @ 17:39 |
Geeft wel prachtige gevechten weer, een natte droom voor iedere F1 denk ik. | |
LTVDK | zondag 14 juli 2019 @ 17:39 |
Bandjes op dus ![]() | |
beantherio | zondag 14 juli 2019 @ 17:40 |
De schade lijkt nog mee te vallen:
| |
Peterselieman | zondag 14 juli 2019 @ 17:40 |
mwah, ik denk iets resetten, want Hülk pakte wel een punt uiteindelijk, nog voor een Toro Rosso | |
opgebaarde | zondag 14 juli 2019 @ 17:41 |
Het gekke is niet de SC maar Bottas die op moment van SC al vijf ronden op nieuwe banden rondreed en Hamilton nog moest stoppen. Dus of de Mercedessen hadden beide een andere strategie (2 en een 1 stopper) of Bottas had zijn banden opgereden en moest wel vroeg stoppen | |
Mansjester | zondag 14 juli 2019 @ 17:41 |
Mooi gevecht gezien tussen Leclerc en Verstappen,Leclerc verdedigde als een baas ![]() | |
Sjemmert | zondag 14 juli 2019 @ 17:41 |
Bottas was sneller en had al bijna een pitstop voorsprong. De kans dat Verstappen nog 2de kon worden was bijna nihil. | |
Joosie200 | zondag 14 juli 2019 @ 17:41 |
Tikkie, jij bent hem ![]() | |
TheFreshPrince | zondag 14 juli 2019 @ 17:41 |
Volgende race zit daar een buizenframe met (red)bullbar aan de achterkant ![]() | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2019 @ 17:42 |
De vraag is dan of een Ferrari stoeltje beter is dan een RBR stoeltje, gegeven de stand in het WK kan je concluderen dat dit nauwelijks het geval is. | |
PzKpfw | zondag 14 juli 2019 @ 17:42 |
Denk niet dat ie daar heen moet gaan. Die falen zo vaak met hun tactische keuzes. | |
MakkieR | zondag 14 juli 2019 @ 17:42 |
Deze race ben ik geneigd te zeggen dat Leclerc beter heeft gereden dan Verstappen. En dan heb ik mijn oranje bril op. | |
LTVDK | zondag 14 juli 2019 @ 17:43 |
Blijft toch bijzonder, de Haasjes tikten elkaar een beetje aan en lagen vervolgens beiden uit de race. Bij Vettel en Max was het echt een volle aanrijding inclusief vliegen en grindbak en op een nieuw vleugeltje bij Vettel na hebben ze gewoon allebei de race uit kunnen rijden. | |
Lokale_Notabele | zondag 14 juli 2019 @ 17:43 |
Nee dat was na de pitstops toen hij gewoon op hard reed. Maar goed maakt verder ook niet uit. Ik denk dat Hulkenberg een beetje gefrustreerd begint te raken omdat hij voor het eerst in zijn carrière het onderspit aan het delven is ten opzichte van zijn teamgenoot en hij er langzaam achter komt dat hij niet zo'n speciale rijder is. | |
TheFreshPrince | zondag 14 juli 2019 @ 17:43 |
Sterker nog, ik denk dat de vleugel van Vettel nog best ok was maar dat ze het risico niet wilden nemen. Zat wel een flinke schaafplek op de punt ![]() | |
MakkieR | zondag 14 juli 2019 @ 17:44 |
Godzijdank heeft Vettel wel al zijn punten verloren. | |
Monolith | zondag 14 juli 2019 @ 17:44 |
Leclerc en Verstappen in hetzelfde team is wel topvermaak, maar funest voor een kampioenschap lijkt me. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2019 @ 17:44 |
Eh? Hoe zie je dat? Zonder Vettels idiotie was Leclerc op zijn best 4e geworden. | |
Weltschmerz | zondag 14 juli 2019 @ 17:46 |
Ricciardo besloot er toen ook niet over te zeuren, maar zijn eigenlijke mening was wat anders. Ik zie het relevante verschil in de situaties niet. Als de stewards dat wel zien moeten ze dat ook in hun beslissing kunnen duiden. Net als bij 5, 10 seconden of een S&G. Maar ze doen gewoon datgene waar de pers het minste over zeikt. Dus Hamilton niet straffen, dat hebben ze in Spa 2009 (?) wel geleerd. Rosberg wel, Vettel zo vaak en zo hard mogelijk, Verstappen alleen in heel extreme gevallen en niet als Vettel de benadeelde en Hamilton de bevoordeelde is. | |
MakkieR | zondag 14 juli 2019 @ 17:46 |
Ik heb vooral over de gevechten tussen Verstappen die sneller was en LeClerc die hem er niet langs liet gaan. Dat LeClerc uiteindelijk achter Verstappen kwam had te maken met de SC, dus niet door Verstappen zijn rijvaardigheden. | |
TheFreshPrince | zondag 14 juli 2019 @ 17:46 |
Ik hoop de komende 10 - 15 jaar op nog veel van dit soort gevechten. Ze hebben beiden bewezen iedere centimeter asfalt te kunnen gebruiken. Heb er van genoten ![]() | |
opgebaarde | zondag 14 juli 2019 @ 17:46 |
Zonder falende strategie had Sjarls geen plekken verloren met een te late pitstop | |
Tarado | zondag 14 juli 2019 @ 17:47 |
was wel weer entertaining die 2, voor Vettel toch wel jammer dat hij het racen verleerd lijkt te zijn, tenminste hij maakt toch wel teveel fouten voor het goeie. | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 17:48 |
Max zei op Sky dat hij met opzet terughoudend was in de gevechten met Leclerc omdat de race nog lang was. Hij wilde geen touchés en mogelijk schade oplopen. | |
MakkieR | zondag 14 juli 2019 @ 17:50 |
Vettel lijkt wel gefrustreerd te zijn met alles wat er gebeurt rondom hem en het team. We zagen het al met Hamilton en eerder had hij ook al van die rare acties. Zoals Hamilton al eerder zei, de druk wordt hem te veel. Daar kan hij best wel eens gelijk in hebben. | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2019 @ 17:50 |
Man, TRU is die kant op. | |
Tarado | zondag 14 juli 2019 @ 17:50 |
OK maar als hij er voorbij had gekund had hij het wel gedaan | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2019 @ 17:51 |
Was vorig jaar precies hetzelfde, GP Duitsland, weten we het nog? Vettel in gewonnen positie parkeert de Ferrari in het grind, nul punten. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2019 17:52:00 ] | |
MakkieR | zondag 14 juli 2019 @ 17:53 |
Ik weet het niet, Verstappen en terughoudendheid? Even iets eerder zei hij nog, als we niets mogen doen dan kunnen we wel thuisblijven, en graag mag hij ook quotes van Senna uitspreken. Zoiets als: als je een gaatje niet durft te nemen dan ben je geen racer. | |
TheFreshPrince | zondag 14 juli 2019 @ 17:54 |
Stel je niet aan, Max is meerdere malen van het podium geplukt en vaak ook terecht, al voelde dat op dat moment misschien niet altijd zo. Dit was een race incident maar het was te voorkomen. Vettel gaf zelf aan dat hij de keerde kant gekozen had, nam de schuld op zich. | |
LTVDK | zondag 14 juli 2019 @ 17:55 |
![]() | |
opreis | zondag 14 juli 2019 @ 17:56 |
Maar dat komt door falen van de coureurs. En de ene keer faalt Vettel, de andere keer LeqlerC, en dan weer het team. Ik denk dat ze best wel eens een put of 30-40 voorsprong op Max hadden kunnen/moeten hebben | |
MakkieR | zondag 14 juli 2019 @ 17:56 |
Vettel heeft inderdaad er al wat langer last van en ik kan mij voorstellen dat Ferrari hier ook mee in de maag zit. | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 17:57 |
Hij doet dat nog steeds hoor. Maar wel weldoordacht tegenwoordig. | |
TheFreshPrince | zondag 14 juli 2019 @ 17:57 |
Die reactie ging om de inhaalactie van Max op Charles in Oostenrijk. Die was prima maar er kwam toch een onderzoek. Klopt. Maar je auto stuk rijden is ook niet zijn doel. Hij is duidelijk een stuk rustiger dan vorige seizoenen en dat betaalt hem tot nu toe redelijk goed uit. Vandaag kon hij er weinig aan doen, hij was er al voorbij. | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 17:58 |
Vlak het falen met de strategie niet uit... | |
MakkieR | zondag 14 juli 2019 @ 17:58 |
inderdaad, en met verstappen in dat Ferrari stoeltje, was het zeker een gevaarlijke concurrent voor Hamilton geweest. | |
Monolith | zondag 14 juli 2019 @ 17:59 |
Ik zie Verstappen vaak genoeg terughoudend zijn dit seizoen. Als je op punten wilt dan kun je niet altijd maar overal vol voor gaan met een significant risico dat het in tranen eindigt. | |
TheFreshPrince | zondag 14 juli 2019 @ 18:00 |
Ik ben blij dat de Honda motor zeer betrouwbaar is gebleken dit seizoen. Nu er ook wat power bij komt zou er na de zomerstop zomaar nog eens wat moois kunnen komen. | |
MakkieR | zondag 14 juli 2019 @ 18:02 |
Vergeet niet dat Mercedes dit jaar nog geen enkel uitval heeft gehad, dat was vorig jaar ook wel anders. Anders had RBR met een betrouwbare Honda al veel hoger gestaan op de ranglijst. | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 18:02 |
Honda doet het veel beter dan verwacht. Gelukkig ![]() | |
Evenstar | zondag 14 juli 2019 @ 18:02 |
Dat heeft hij wel geleerd de afgelopen jaren. Gelukkig maar. | |
TheFreshPrince | zondag 14 juli 2019 @ 18:02 |
Als Max wint op Monza of Spa dan geloof ik er wel in voor volgend seizoen ![]() | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2019 @ 18:04 |
Een team wat faalt gaat niet ineens niet falen omdat een van de rijders Verstappen heet, natuurlijk. Ik denk dat het team van RBR beter is en gezien de vooruitgang van Honda en het chassis denk ik dat er voor Max weinig te winnen is met een overstap. | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 18:05 |
Op Monza gaan ze waarschijnlijk de nwe PU in de wagen gooien. En dus gridpenalty's | |
TheFreshPrince | zondag 14 juli 2019 @ 18:06 |
Lijkt me een prima circuit om dat te doen. Met een goede strategie komt Max wel weer naar voren, DRS zones genoeg. | |
Lokale_Notabele | zondag 14 juli 2019 @ 18:06 |
Als ik Verstappen was dan zou ik RBR alleen verlaten voor Mercedes. Er gaat zoveel fout bij Ferrari. Vroeger konden ze ongelimiteerd op Fiorano testen maar met de huidige restricties en een budget cap die op komst is zijn er weinig redenen om voor Ferrari te kiezen dunkt me. | |
Fir3fly | zondag 14 juli 2019 @ 18:06 |
Daar valt niets over te zeggen, ze wisselen de motoren ver voordat het eigenlijk zou moeten. Tweede helft van het jaar volgen er daardoor nog flink wat gridpenalties. | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 18:07 |
Ik kan die "logica" niet volgen. Care to explain? | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 18:07 |
Owh, dat geloof ik ook wel. Maar P1? | |
Tarado | zondag 14 juli 2019 @ 18:08 |
zelfs jij kan niet ontkennen dat ze aardig bezig zijn, of het voldoende is om volgend jaar mee te strijden betwijfel ik ook nog wel | |
broodjepindakaashagelslag | zondag 14 juli 2019 @ 18:09 |
Dit "foutje van Vettel leek ook wel een beetje op opzet, net Meneer Schumacher, het niet kunnen hebben dat je wordt ingehaald. | |
Dutchguy | zondag 14 juli 2019 @ 18:09 |
Het kan hem weinig meer boeien lijkt het wel. | |
Fir3fly | zondag 14 juli 2019 @ 18:09 |
Aardig ja. Maar ook tot nu toe steeds weer enorme beloftes zonder resultaat. Net als Renault. | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 18:10 |
Whut? ![]() ![]() ![]() | |
Dutchguy | zondag 14 juli 2019 @ 18:11 |
Dat de hitte maar flink toe mag slaan. De RBR lijkt dan nog beter te presteren en de Merc minder. | |
opreis | zondag 14 juli 2019 @ 18:14 |
Maar Vettel heeft in Bahrein veel punten laten liggen, die had de winst moeten hebben na het falen van de motor van Leqlerq. En in Canada en Monaco had had LeqlerC er beter bij kunnen zitten. Zo zijn er wel meer races geweest. Ik denk echt dat een Ferrari 30 punten hoger had moeten staan dan Max nu. | |
opreis | zondag 14 juli 2019 @ 18:15 |
Dan nog doen ze het beter dan Renault, even veel motoren gebruikt maar minder plofs | |
TAV74 | zondag 14 juli 2019 @ 18:16 |
Deden beide erg weinig fout. Leclerc reageerde erg scherp toen Max even geen grip had na die pitstop, dat is wel een bonuspuntje waard. | |
Tarado | zondag 14 juli 2019 @ 18:16 |
denk het ook, toen was de Ferrari gewoon sneller, nu lijkt Red Bull op race pace er net wat voor te zitten. | |
Weltschmerz | zondag 14 juli 2019 @ 18:19 |
Hij zit natuurlijk in de hoek waar de klappen vallen. When it rains it pours enzo, van Canada kun je zeggen het is weer een foutje, maar hij moet natuurlijk ook meer op de limiet rijden dan Hamilton in zijn Mercedes. Toen die met zijn McLaren net iets tekort kwam op Vettel en regelmatig werd verslagen door Button maakte die ook een heleboel fouten. Maar het is natuurlijk al jaren zo dat wanneer de Ferrari het niet laat afweten het vaak de strategie is die hem in de steek laat, inclusief de teamstrategie. Is het dat niet dat is het well een Red Bull die zijn race komt verwoesten, en dan verliest hij elk seizoen ook nog een punt of 30-40 op Hamilton door beslissingen van de raceleiding en de stewards. Als je tegen Hamilton vecht je nooit tegen Hamilton alleen. Erg veel credit voor zijn racecraft krijgt hij ook niet, niet bij de vele inhaalraces of geslaagde inhaalacties op Hamilton zelf, dan doet iedereen alsof het de Ferrari motor is. Dat is ook niet gewoon de druk die bij de sport hoort. Dat is ook een keertje gebeurd. Zoals vorig jaar zat Vettel er gewoon naast, maar stuurt Verstappen in omdat die vindt dat je daar niet kunt inhalen. Moet je eens bij Hamilton doen. Dat is erg sympathiek van hem en hij kon ook niet meer remmen toen hij van kant wisselde, maar Verstappen roept het ook over zichzelf af door zo laat de deur dicht te gooien zoals in Baku. | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 18:22 |
2 strafpunten maar. Komt hij goed mee weg: https://www.gpblog.com/nl(...)rash-verstappen.html | |
TheFreshPrince | zondag 14 juli 2019 @ 18:22 |
Vettel had natuurlijk kunnen weten dat Max daar de binnenkant zou verdedigen. Het is niet alsof het de eerste race van Vettel was. | |
DombohetOlifantje1 | zondag 14 juli 2019 @ 18:23 |
Jenson Button trouwens ![]() Held. | |
Humberto-T | zondag 14 juli 2019 @ 18:24 |
Kun je ook eens posten zonder de woorden Hamilton en straffen te gebruiken? Je begint Don Quichot achtige trekjes te krijgen door werkelijk alle beslissingen in het voordeel van Hamilton te zien. | |
Lokale_Notabele | zondag 14 juli 2019 @ 18:25 |
Want? Pure middelmaat achter het stuur en een soort Backstreet Boy buiten de auto. | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 18:25 |
Wow... ![]() ![]() ![]() | |
Tarado | zondag 14 juli 2019 @ 18:27 |
nou ja vandaag vond ik wel kamikaze actie, zeker voor een routinier, in Canada ook een fout al vond ik dat wel zwaar bestraft uiteindelijk want hij zat er voor. | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 18:29 |
Ted's Notebook nu ![]() | |
opreis | zondag 14 juli 2019 @ 18:30 |
Trouwens wel respect voor Kimi die in zn eentje Alfa van P9 naar P6 brengt | |
Weltschmerz | zondag 14 juli 2019 @ 18:30 |
Noem eens een beslissing in het nadeel van Hamilton van de laatste jaren, maak er maar 5 of 6 jaar van. | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 18:31 |
Het was het kind (???!!!) van Whiting die de start deed (lights out). | |
Evenstar | zondag 14 juli 2019 @ 18:31 |
Hij komt gewoon niet al te vaak in kut situaties terecht, omdat hij vooraan begint, weg weet te rijden en vooraan eindigt. Kut, maar waar. | |
Evenstar | zondag 14 juli 2019 @ 18:32 |
Ja, die was 12 ofzo? Die heeft nog best laat een leuke chick gescoord ofzo? ![]() | |
Monolith | zondag 14 juli 2019 @ 18:32 |
Wat een act. ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 18:34 |
Geen idee. Het is dat Ted het net zei ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 18:34 |
Wiewatwaar? | |
Peterselieman | zondag 14 juli 2019 @ 18:35 |
Olav zei het ook bij de start van de race | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 18:35 |
Ik keek Sky ![]() | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2019 @ 18:36 |
Maar daar zit natuurlijk wel een portie team fouten bij dus ik vraag mij af of het zo'n goede move is want ik zie vooral het team van Ferrari hele slechte beslissingen nemen, banden strategie in Oostenrijk, die compleet mislukte kwalificatie van Leclerc, andere race strategie beslissingen tijdens races. Max had nog steeds derde gestaan als hij in de Ferrari had gezeten, mischien dichterbij maar Ferrari kan Mercedes eigenlijk niet verslaan nu en hebben meer te duchten van RBR. | |
Monolith | zondag 14 juli 2019 @ 18:36 |
Het webcareteam van Vettel. | |
AMDB | zondag 14 juli 2019 @ 18:37 |
Daar zeiden ze het ook... Niet zijn leeftijd tho | |
potjecreme | zondag 14 juli 2019 @ 18:39 |
Bestaat dat nog? | |
DombohetOlifantje1 | zondag 14 juli 2019 @ 18:40 |
Hee. Beetje liever voor mn held eh. 2009 Of Canada 2011 Of 2006 Hongarije Bruutje Kan Bottas alleen nog maar van dromen. | |
opreis | zondag 14 juli 2019 @ 18:40 |
Grid penalty laatst nog | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 18:41 |
Ah, helder ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 18:41 |
Bestaat weer kennelijk ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 18:43 |
Gemist ![]() ![]() | |
Zorro | zondag 14 juli 2019 @ 18:44 |
Hij slaat een beetje door in het voordeel van Seb en wat Max betreft heeft hij een beetje een waas voor de ogen, maar uitgerekend over Hamilton kan ik Weltschmerz op geen enkele onwaarheid betrappen. | |
Monolith | zondag 14 juli 2019 @ 18:44 |
De vorige race. Maar als Vettel dat had gedaan was hij natuurlijk drie races geschorst geweest en had hij vijftig WK-punten aftrek gehad. | |
opreis | zondag 14 juli 2019 @ 18:44 |
Ik denk dat Max eigenlijk liever naar Merc gaat en hij is ook wel goed genoeg om dat af te dwingen | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 18:46 |
Ik denk dat hij prima zit waar hij zit ![]() | |
THEFXR | zondag 14 juli 2019 @ 18:46 |
hij heeft veel inbreng bij RB. Bij Merc zal dat niet zijn | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 18:47 |
Nope ![]() Mbt alle 3 is hij verre van objectief. | |
DKUp | zondag 14 juli 2019 @ 18:47 |
Voor nu wel ja. | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 18:49 |
Snert, net Max gemist in Ted's Notebook ![]() Kun je een ace terugspoelen? | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2019 @ 18:51 |
Meestal alleen als hij op de achtergrond meedraaide, dan staat het in de cache | |
Weltschmerz | zondag 14 juli 2019 @ 18:54 |
Uiteindelijk kan hij niet meer remmen dus is het grotendeels zijn fout, maar nogmaals, het verschil met Baku was minimaal. Klopt, maar dan nog. Rijdt uit de pitstrook over het gras de baan weer op, krijgt hij geen straf met de motivering dat hij zo eerlijk zijn fout toegaf. Hij verpest Grosjeans snelle ronde, krijgt geen gridstraf. Rijdt met te lage bandenspanning, krijgt geen DSQ. Rijdt zijn auto kapot in de quali en gaat hem aanduwen, geen straf. Vorig jaar was ook typerend. Hij verneukt zijn start, komt daardoor in het verkeer en wordt verkeerd om getikt, en Raikkonen krijgt straf, dat zou dan consequent zijn omdat Vettel vlak daarvoor ook straf kreeg... Vervolgens krijgt hij een SC ipv VSC terwijl de gecrashte auto een enorm eind van de baan stond zodat zijn inhaalrace een fluitje van een cent wordt. De keuze voor SC wanneer het ook VSC zou kunnen zijn pakt altijd in het voordeel van Hamilton uit. Vorig seizoen zette Mercedes de banden buiten om Ferrari te hinderen. Whiting zegt dat hij in zou grijpen als hij dacht dat het was om te hinderen maar meende dat een pitstop de bedoeling was, maar ziet niet dat de bandenwarmers er nog om zaten. In alle duels met Rosberg drukte hij hem aldoor van de baan, doet Rosberg hetzelfde bij hem wordt die gestraft omdat de stewards ineens aankomen met dat een coureur recht heeft op 'racing room'. Hamilton rijdt het gras op, keert weer terug op de baan en beukt Rosberg eraf, geen straf. Vettel keerde in Canada toch een stuk veiliger terug op de baan. Bij Hamilton duikt er wel heel vaak een overweging op in de beslissing van de stewards die je daarvoor nooit zag en daarna ook nooit meer ziet in beslissingen over andere coureurs. Die was ook tamelijk standaard. Hij heeft hem eerder weleens niet gekregen, maar dat was op zijn thuiscircuit. Ik weet niet meer wat voor konijn de stewards toen uit de hoge hoed toverden maar het was zo'n moment waar elke coureur een gridstraf voor krijgt. | |
ESF1Gamer | zondag 14 juli 2019 @ 18:54 |
Komt toch ook youtube? | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 18:55 |
Ik probeerde wat en kwam weer op de vorige stream (ESPN).... Daarna weer terug naar Ted maar na 20 sec was Notebook afgelopen. | |
MakkieR | zondag 14 juli 2019 @ 18:56 |
Als Mercedes net zoveel uitvallen had als vorig jaar, dan stond Max op de ranglijst veel hoger. | |
MakkieR | zondag 14 juli 2019 @ 18:59 |
En alsjeblieft geen regen meer, we moeten hitte hebben ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 18:59 |
Veel uitvallen? | |
Dutchguy | zondag 14 juli 2019 @ 19:01 |
Ik geef toe het is nogal een overgang. ![]() | |
MakkieR | zondag 14 juli 2019 @ 19:01 |
Ja ik bedoel uitvallen en nul punten scores, volgens mij had Mercedes vorig seizoen er wel een aantal. nu is het 0.0 en alleen maar een eerste of een tweede plaats. Dus vrijwel kansloos om daar tegen te vechten. | |
Gruj0 | zondag 14 juli 2019 @ 19:02 |
Een regenrace zou juist leuk zijn, want lang niet gehad, behalve tijdens Q3 in Hockenheim vorig jaar, maar dat was niks. | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 19:02 |
Alsnog gelukt ![]() | |
MakkieR | zondag 14 juli 2019 @ 19:03 |
Het vertrouwen in een regenrace is bij mij wat gedaald met Verstappen. Eerst was hij heer en meester maar ik vond hem met de laatste regen races wat matig en voorzichtig. | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 19:04 |
De wagen was matig in de regen.... | |
Gruj0 | zondag 14 juli 2019 @ 19:04 |
Ik wil er een, niet zozeer vanwege Verstappen, meer omdat dat de huidige races boeiender zal maken denk ik. | |
ESF1Gamer | zondag 14 juli 2019 @ 19:12 |
Hopen dat Spa een regenrace wordt. of Zandvoort volgend jaar | |
opreis | zondag 14 juli 2019 @ 19:17 |
https://streamable.com/qy9a3 Nico niet happy, zou er meer spelen? | |
Gruj0 | zondag 14 juli 2019 @ 19:18 |
Hij mag volgend jaar waarschijnlijk oprotten omdat Ocon zijn intrede zal doen. Heeft bij Renault nog nooit een prijs gepakt. Is het zo raar dan, dat die opgekropte frustratie zich eindelijk begint te uiten? | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2019 @ 19:18 |
Die weet al dat zijn stoeltje voor volgend jaar weg is ten faveure van Ocon. Renault wilt een Fransoos in het team. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2019 19:20:26 ] | |
Monolith | zondag 14 juli 2019 @ 19:21 |
De druk denk ik. Hij gaf bij Ziggo ook aan dat hij al zeven ronden riep dat z'n banden volledig op waren en hij niet naar binnen mocht. Dat helpt ook niet. | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 19:21 |
De laatste 2 races waren aardig boeiend wat mij betreft.. | |
franske19 | zondag 14 juli 2019 @ 19:21 |
Denk dat de vloer zelf meer schade heeft. Die rode curbs en landing in het grind richten wel wat schade aan. | |
opreis | zondag 14 juli 2019 @ 19:24 |
Dit is pas het eerste jaar dat hij wat onder doet voor zijn teamgenoot, renault heeft echt in hun handen mogen wrijven met Nico | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 19:25 |
De vloer absoluut. Maar Max had het op Sky ook over zijn stoeltje en nog wat dingen. | |
Monolith | zondag 14 juli 2019 @ 19:26 |
Stuurbekrachtiging deed het ook niet best meer geloof ik. | |
Red_85 | zondag 14 juli 2019 @ 19:27 |
Prost/Senna, Hamilton/Rosberg sfeertje. | |
mikieu | zondag 14 juli 2019 @ 19:29 |
Ik snap echt niet dat zoveel mensen roepen dat Max naar Ferrari of Merc zou moeten. Heb je dan echt niet door wat die jongen aan het doen is? Heeft wat fouten gemaakt (vind ik erg meevallen maar het geluk viel even de verkeerde kant op), vervolgens laten zien dat hij het kwalificatiebeest heeft verslagen, nummer 1 geworden in het team. Mee besloten over de motor (gokje anders wel in zn besluit meegenomen), en zo een fabrieksteam worden. Veel respect tonen aan je team, hun prestaties. Want blijkbaar vinden veel mensen het normaal dat je na een motorswitch direct voor t kampioenschap zou gaan.. natuurlijk niet, deze prestatie is eigenlijk al bizar. Nu zijn ze van best of the rest, naar mijn idee stonden ze meer daar dan in de top 3, naar nr 2 gegaan. Blijkbaar doen ze iets heel goed bij RBR en Honda, ze hebben de grootste stap gemaakt. Mercedes is nog ver, maar zo een team bouwen en dan weggaan? Het zou 100x mooier zijn om zo kampioen te worden dan instappen en wegrijden. | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2019 @ 19:29 |
![]() Die tijden van Red Bull ![]() ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2019 19:30:12 ] | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 19:31 |
Klopt nu je het zegt. En minimaal nog 1 ding noemde hij. Naast het stoeltje dat bij elke rembeweging naar voren schoof. | |
Peterselieman | zondag 14 juli 2019 @ 19:35 |
zit er een rail in het ding ofzo? | |
Monolith | zondag 14 juli 2019 @ 19:37 |
Lijkt me toch niet heel erg geruststellend als je stoeltje heen en weer schuift als je met ruim 300 km/u over de van vliegt. ![]() | |
Red_85 | zondag 14 juli 2019 @ 19:37 |
Monaco. 1996 was tof. Chaos. | |
Bonobo11 | zondag 14 juli 2019 @ 19:51 |
Er stond een auto vast in de grindbak, moest een tractor voor komen. Is sinds Bianchi altijd SC | |
TheFreshPrince | zondag 14 juli 2019 @ 19:54 |
Op Gpupdate stond een comment met de werkelijke reden waarom Vettel tegen Max aan is gereden.
| |
ESF1Gamer | zondag 14 juli 2019 @ 19:57 |
kan ook met een vsc | |
MakkieR | zondag 14 juli 2019 @ 20:07 |
Ik moet wel lachen op youtube waar Ferrari fans spreekt over slechte karma voor Verstappen. Het is maar net hoe je dit bekijkt. Door kunnen rijden na zo'n mega crash en nog maximaal punten halen voor zover mogelijk, seizoen stand nog steviger met Vettel 0 punten en LeClerc nog steeds achter Vettel. RBR Constructeurs meer punten behaalt dan Ferrari. Gasly en Verstappen beide in de punten. Ferarri moet het doen met alleen LeClerc 3e plaats. Achteraf gezien toch niet zo'n beroerde weekend als je deze vergelijkt met die van Ferrari. Dus hoezo slechte karma haha ![]() | |
RamboDirk | zondag 14 juli 2019 @ 20:07 |
Heerlijke laatste 2 races, zo hoort het. | |
Bonobo11 | zondag 14 juli 2019 @ 20:11 |
![]() ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Bonobo11 op 14-07-2019 20:17:46 ] | |
nogeenoudebekende | zondag 14 juli 2019 @ 20:12 |
Dan heeft RBR het record weer toch? | |
VacaLoca | zondag 14 juli 2019 @ 20:24 |
Hoe moest Bottas in godsnaam nog 10 seconden weg rijden van Max? | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2019 @ 20:27 |
Wat een vermakelijke race, heerlijke gevechten gezien. Jammer van de crash met Vettel, maar sportief gereageerd. Lijkt me een sympathieke gast buiten de baan. Zonder crash had Verstappen misschien nog aan de 2e plek kunnen ruiken,of die het gered had zullen we nooit weten. Hamilton had weer eens geluk, jammer, want Bottas was goed bezig.
| |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 20:27 |
Wow, als dit eens zou kloppen... https://www.f1maximaal.nl(...)-mercedes-krachtbron | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2019 @ 20:29 |
Ik geloof er niks van. Too good too be true. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2019 20:30:13 ] | |
nogeenoudebekende | zondag 14 juli 2019 @ 20:30 |
Dan ben je toch klaar met lezen? | |
opreis | zondag 14 juli 2019 @ 20:33 |
Tegen die tijd zal Mercedes ook wel met een update komen. Ik wil best geloven dat ze in de buurt kunnen komen, maar vergeet ook niet dat de mercedes motoren behalve krachtig ook nog eens betrouwbaar zijn en ook echt 7 races mee kunnen. | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 20:33 |
Bron is Auto, Motor und Sport. Geen slechte bron. Daarnaast is mijn commentaar "Als dit eens zou kloppen" he? | |
Peterselieman | zondag 14 juli 2019 @ 20:34 |
nee, maar het schrijfwerk van genoemde site is regelmatig broddelwerk | |
Fir3fly | zondag 14 juli 2019 @ 20:48 |
Dat zeg ik, die 10 seconden die je roept kloppen niet. | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 20:48 |
So? Het gaat om de bron. | |
Fir3fly | zondag 14 juli 2019 @ 20:48 |
Ach ja, de volgende fantastische Honda-update ![]() | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2019 @ 20:53 |
-Laat maar.- [ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2019 20:54:14 ] | |
bianconeri | zondag 14 juli 2019 @ 20:56 |
Whut? Natuurlijk zou Max als hij echt wat wil naar Ferrari of Mercedes moeten. RBR is gewoon een subtop team wat net achter de 2 toppers hangt. Heel leuk dat je af en toe eens mee kunt doen met de toppers, maar dat is niet zijn ambitie. Daarnaast heeft RBR gewoon niet de mogelijkheden daartoe, Honda niet de kwaliteit en nee dat ligt niet aan dat het pas het 1e seizoen is. En Max heeft nog nooit een kwaliteitsbeest verslagen. Ook heel leuk je verhaal over Max en een team. Ja in het voetbal kun je ook in de F-jes een heel leuk team hebben. Had Christiano Ronaldo zijn hele leven bij de F-jes moeten gaan zitten omdat hij zo leuk met het team kan samenwerken? | |
bianconeri | zondag 14 juli 2019 @ 20:59 |
Echt een mooie race. Leclerc en Gasly top race. Beiden reden best fel. Goede acties. Zaten er prima bij. Leuke momenten van gezien. Mooi dat Leclerc nog die 3e plek heeft. Jammer dat het natuurlijk net weer Hamilton is die dat mazzeltje heeft van de safetycar, waarom nou weer bij hem? Balen. Bottas verdiende de winst wel. Maar klasse 1-2 weer van Mercedes. Max. Tja. Wat slippertjes, reed niet strak. En toen de blunder van Vettel, wat Vettel had dit weekend? Was die hartstikke ziek of iets dergelijks waardoor die niet kon concentreren? Tja na die fout van Vettel kon hij natuurlijk niets meer. Zonder was hij normaal gewoon 3e geworden, nu 5e. Voor de rest in het veld ook gewoon leuke momenten gezien. Paar die echt goede race gehad hebben. | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2019 @ 21:08 |
De battles tussen Leclerc en Verstappen waren echt een genot. Die twee samen gaan nog voor heel wat vermakelijke GP's zorgen de komende jaren. | |
vosss | zondag 14 juli 2019 @ 21:10 |
GODVERDOMME VETTEL OELEWAPPER!!!! ![]() | |
opgebaarde | zondag 14 juli 2019 @ 21:11 |
En na FP1, FP2 EN FP3 eindigt Gasly wederom boven zijn teamgenoot. Wat een metamorfose | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 21:11 |
Kijk je nu pas? ![]() | |
vosss | zondag 14 juli 2019 @ 21:12 |
Nee gewoon live, maar ik kon nu pas reageren ![]() | |
opgebaarde | zondag 14 juli 2019 @ 21:13 |
Je had je handen nog vol met bier en nootjes zeker | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2019 @ 21:14 |
![]() ![]() ![]() | |
bianconeri | zondag 14 juli 2019 @ 21:14 |
Hij reed dit hele weekend heel anders dan vorige weekenden. Dat is echt heel mooi om te zien. Hij reed gewoon snel en sterk, maakte acties. Was wel de mindere van Max in quali en eig ook in race, maar toch. Mooi ![]() | |
potjecreme | zondag 14 juli 2019 @ 21:14 |
Nootjes door de kamer genot?! | |
opgebaarde | zondag 14 juli 2019 @ 21:18 |
Als Gasly tijdens de drie vrije trainingen beter dan zijn teamgenoot was. Dan was hij dat vandaag toch ook aangezien hij vijf seconden eerder over de finish komt? Dat lijkt me logisch | |
Jordy-B | zondag 14 juli 2019 @ 21:18 |
Dat is toch minder dan anderhalve-pagina-binnen-twee-minuten-gevuld-met-gescheld-op-Vettel-genot. | |
Lokale_Notabele | zondag 14 juli 2019 @ 21:18 |
Waar heb jij het nou allemaal over? RBR heeft top faciliteiten en wordt een stuk beter gerund dan het stuurloze schip wat Ferrari heet. | |
vosss | zondag 14 juli 2019 @ 21:20 |
Zeker. Vloeken tieren etc. ![]() Puike race wel en zeker vermaakt, daarna nog gaan uit eten en drinken en nu net thuis. Jammer van Vettel, anders podium op zeker en misschien p2. Goeie zondagmiddag ![]() | |
vosss | zondag 14 juli 2019 @ 21:24 |
Ging het los hier ja? ![]() | |
vosss | zondag 14 juli 2019 @ 21:28 |
Dit. Die 2 knaapjes nemen het stokje over van Lewis en Vettel ![]() | |
Tarado | zondag 14 juli 2019 @ 21:30 |
jammer dat Lewis geen battles nodig heeft voor P1 | |
vosss | zondag 14 juli 2019 @ 21:32 |
Zeker | |
mikieu | zondag 14 juli 2019 @ 21:37 |
Als die F'jes niet lang geleden de champignons league 4x achter elkaar hebben gepakt, geen budget plafond hebben, en zojuist voor het eerst een eigen stadion kregen wel ja. Maar wat een vergelijking ![]() | |
opreis | zondag 14 juli 2019 @ 21:53 |
Vandaag had hij nog best een leuk gevecht met Bottas in het begin. Alleen jammer van de SC en dat ze hem op een andere strategie zette. Trouwens wel absurd dat hij op zn ouwe harde banden nog de FL kan zetten die Bottas op nieuwe softs niet kan matchen | |
potjecreme | zondag 14 juli 2019 @ 21:55 |
Waren geen nieuwe softs. | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2019 @ 21:56 |
Hamilton is natuurlijk niet zo slecht als sommige mensen hier ons willen doen geloven. | |
FireFox1 | zondag 14 juli 2019 @ 22:07 |
Nee, zeker niet. Het eigenlijk meer hopen op een open battle tussen Verstappen, LeClerc en Hamilton. Vandaag had Bottas eigenlijk moeten winnen, maar door het geluk van de kampioen ging dat feestje niet door. | |
Fir3fly | zondag 14 juli 2019 @ 22:07 |
Waarin Bottas zowaar een keer terugsloeg! Dat heb ik nog nooit eerder gezien, laten we hopen dat hij dat vaker kan doen. | |
D.Licious | zondag 14 juli 2019 @ 22:10 |
Moest van Emilia, anders mocht hij er niet op vanavond ![]() | |
potjecreme | zondag 14 juli 2019 @ 22:12 |
Is Kvyat al vader? | |
Peterselieman | zondag 14 juli 2019 @ 22:13 |
Bottas zat op eigen verzoek op een tweestopper, maar kwam er onderweg achter dat een eenstopper ook had gekund | |
opreis | zondag 14 juli 2019 @ 22:20 |
https://streamable.com/tyg3t | |
Peterselieman | zondag 14 juli 2019 @ 22:22 |
![]() | |
Monolith | zondag 14 juli 2019 @ 22:32 |
De versie waar ze Kees Momma achter hebben gemonteerd is leuker. | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2019 @ 22:58 |
![]() | |
M.Melandri | zondag 14 juli 2019 @ 22:59 |
Die laatste ronde lieten de verhoudingen wel even zien. | |
Marcoss | zondag 14 juli 2019 @ 23:07 |
Wel goed dat de regie toen juichende supporters liet zien.. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 14 juli 2019 @ 23:11 |
Tuurlijk, jochie. ![]() Misschien moet jij weer terug naar je marathonpunniken, want van Formule 1 heb je weinig kaas gegeten. ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 14 juli 2019 @ 23:13 |
Hoelang heeft Vettel nog een contract bij Ferrari? Denk dat hij na dit seizoen wel wil stoppen. | |
Fir3fly | zondag 14 juli 2019 @ 23:14 |
In ieder geval is het niet zo erg als MotoGP, waar we elke ronde naar pitborden en willekeurige monteurs zitten te staren ![]() | |
Tinos85 | zondag 14 juli 2019 @ 23:14 |
Tot en met volgend jaar. | |
Tarado | zondag 14 juli 2019 @ 23:20 |
waarom zou hij dat willen? Ik begrijp ook wel dat het niet zo lekker gaat maar zelf de stekker eruit trekken zie ik hem niet doen | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 14 juli 2019 @ 23:22 |
Was wel genieten vandaag, totdat Vettel Max er af kleunde. Mooie gevechten op de baan. Jammer dat de uitslag beinvloed is door een safetycar. Weet iemand waarom Max zo vroeg binnenkwam? Als hij hetzelfde had gedaan als Hamilton, was hij met 2 vingers in zijn neus 2de geworden. | |
Fir3fly | zondag 14 juli 2019 @ 23:22 |
De trolls moeten toch wat te doen hebben. | |
Peterselieman | zondag 14 juli 2019 @ 23:28 |
strategie van te voren bedacht. En achteraf hebben we allemaal de loterij gewonnen | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 14 juli 2019 @ 23:30 |
Hij heeft duidelijk moeite met het gegeven dat hij een teamgenoot heeft die hem kan kloppen. Zag je ook in zijn laatste jaar bij Red Bull. Leclerc gaat alleen maar groeien en beter worden, dus de kans dat Vettel in een Ferrari ooit nog wereldkampioen wordt, wordt steeds kleiner. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 14 juli 2019 @ 23:31 |
Op het moment dat Max samen met Leclerc ging pitten wist ik al dat het een vergissing was. Dus misschien is het voor jou achteraf, voor mij niet. | |
LTVDK | zondag 14 juli 2019 @ 23:40 |
Mja, achteraf is het mooi wonen. | |
Peterselieman | zondag 14 juli 2019 @ 23:40 |
oh, maar dat zag ik tijdens de race ook. Maar het gaat om het team en het moment. RB zag het als een kans om voor Ferrari te komen. Dat lukte, maar het ging daarna niet zoals gepland. Was het plan wel geslaagd dan had Max tweede kunnen worden. | |
sasquatsch | maandag 15 juli 2019 @ 00:05 |
Zelfs zonder safety car zou Hamilton gewonnen hebben, aangezien Bottas al binnen was geweest en nog een keer moest. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 15 juli 2019 @ 00:10 |
Hoezo? Hij had nog een keer moeten pitten. Dat kon hij nu onder de safetycar doen, maar als die er niet geweest was, had de vroege stop hem niet naar de 2de plek gebracht. Doorrijden en een 1-stopper doen zou hem een veel betere kans geven. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 15 juli 2019 @ 00:11 |
Hamilton is niet de enige coureur op de baan. ![]() | |
Fir3fly | maandag 15 juli 2019 @ 00:35 |
Onzin, Hamilton kreeg een gratis pitstop. Het plan van Bottas was om weg te rijden en dan na de tweede stop Hamilton op oude banden te pakken. | |
THEFXR | maandag 15 juli 2019 @ 00:53 |
ChevyCaprice | maandag 15 juli 2019 @ 00:58 |
![]() | |
MakkieR | maandag 15 juli 2019 @ 00:59 |
Klinkt misschien gek, maar ik zat net te denken, dat Max nu eigenlijk meer heeft gewonnen, dan wanneer hij zonder race incident derde was geworden. Okey, hij mag dan misschien wel ten opzichte van Leclerc 5 punten hebben verloren, maar hij wint 10 van zijn directe concurrent Vettel, die nog steeds voor Leclerc staat. zonder race incident was Vettel hoogstwaarschijnlijk vierde geworden en dan had Max maar 3 punten gewonnen van Vettel. ( we gaan voor het gemak er vanuit dat Bottas tweede wordt ) [ Bericht 0% gewijzigd door MakkieR op 15-07-2019 02:24:35 ] | |
Fir3fly | maandag 15 juli 2019 @ 01:01 |
*laten we vanaf nu stoppen met dat gedoe over de naam* [ Bericht 26% gewijzigd door zoem op 15-07-2019 07:49:01 ] | |
theclansman | maandag 15 juli 2019 @ 07:26 |
Ik ga er gewoon van uit dat max 2de was geworden hoor. Het verschil ten opzichte van bottas was geloof ik 11 seconden. Ik denk niet dat bottas met max in clean air die extra 8 seconden weg had kunnen rijden. | |
mikieu | maandag 15 juli 2019 @ 07:56 |
Honda moet onderin nog wat meer vinden, of zou Max toch nog wel veel last hebben gehad van de Turbolag? Ik hoop het eigenlijk wel, want dat zou betekenen dat t makkelijker op te lossen is. Nu kwam hij met DRS amper bij de Ferrari. | |
TAV74 | maandag 15 juli 2019 @ 08:07 |
Ik vind toch dat ze er met totaalpakket al knap dichtbij zitten. Een gat van 0,2 in kwalificatie op Silverstone had ik absoluut niet verwacht. Dan moet het op vermogen ook behoorlijk goed zitten. | |
Monolith | maandag 15 juli 2019 @ 08:40 |
Daarom, vorig jaar was het 8 tienden voor Verstappen en 1,2 seconden voor Ricciardo. | |
MakkieR | maandag 15 juli 2019 @ 09:00 |
Maar zelfs als Max tweede was geworden dan had hij 18 punten verdiend. Laten we zeggen dat Vettel dan vierde was geworden dan kreeg hij 12 punten. dat was dan 6 punten winst op Vettel, Als Vettel vijfde was geworden en Max tweede dat had Max 8 punten winst opgeleverd, nog steeds niet de 10 punten winst op Vettel zijn directe concurrent. Dus ik bedoel te zeggen, los van het gemis van het podiumfeestje was de uitslag voor Max gisteren helemaal zo beroerd nog niet. En voor RBR is de uitslag zelfs nog beter met Gasly aan maximale punten. | |
mikieu | maandag 15 juli 2019 @ 09:07 |
Is ook goed. Maar je merkt heel erg dat er onderin niet genoeg was. Ik lees net dat die lag er sinds Frankrijk is, dus ook in de race nog dus. | |
MakkieR | maandag 15 juli 2019 @ 09:24 |
De ironie als je de race terugkijkt en je luistert naar Olav zijn commentaar. | |
#ANONIEM | maandag 15 juli 2019 @ 09:37 |
Kom er net achter dat een bepaalde user die alles weet ook op tweakers zit:
| |
mikieu | maandag 15 juli 2019 @ 09:55 |
Bleek had tijd over gezien hij niet bij Ziggo op de bank zat. | |
motorbloempje | maandag 15 juli 2019 @ 09:57 |
Het was een toffe race. | |
Smacked_Actor | maandag 15 juli 2019 @ 10:19 |
Tot volgend jaar Silverstone MB! | |
sasquatsch | maandag 15 juli 2019 @ 10:27 |
Ik betwijfel of dat gelukt zou zijn, zeker gezien Bottas pace. | |
Fir3fly | maandag 15 juli 2019 @ 10:29 |
Prima, maar zeggen dat Hamilton sowieso zou hebben gewonnen is veel te gemakkelijk. | |
motorbloempje | maandag 15 juli 2019 @ 10:29 |
Hopelijk dan met wat hot off the press regenupdates. ![]() | |
Monolith | maandag 15 juli 2019 @ 10:36 |
Dat biedt dan in ieder geval perspectief als ze er ondanks die lag al zo dichtbij zitten. | |
Gruj0 | maandag 15 juli 2019 @ 10:49 |
Uiteraard, ik had het dan ook over alle andere races. ![]() | |
Tarado | maandag 15 juli 2019 @ 12:15 |
| |
Fir3fly | maandag 15 juli 2019 @ 12:53 |
De Hamilton-lofzang sla ik maar over, maar dit is toch wel grappig: Genoeg mensen die dit al jaren roepen maar niemand bij de FIA lijkt te luisteren... in plaats daarvan gaan ze juist nog verder de verkeerde kant op ![]() | |
MakkieR | maandag 15 juli 2019 @ 13:26 |
Vooraf dacht ik: Ferrari heeft rode banden, Max heeft gele banden, daar had Olav al genoeg over gesproken tijdens en na de kwalificatie wat dit inhoud en waarom de top teams graag proberen hun team te laten vertrekken met gele banden. Dat is dus dat Ferrari met rode banden hun banden snel zal verbruiken, daar hoorde je Olav tijdens de race nog steeds over, zoiets als Max jaagt op Ferrari ( Leclerc ) om die banden van hen te doen verslijten. Dan ga je er van uit dat Ferrari als eerste zijn pitstop moet houden, Die zie je ook vaak voor de wedstrijd de zogenoemde banden strategie, rode band gaat sneller naar binnen. En eigenlijk zoals Oostenrijk had ik verwacht dat Max zijn mediums zo lang mogelijk zou heel houden om uiteindelijk met veel nieuwere banden het voordeel te krijgen ten opzichte van Ferrari. Dit was echt niet achteraf praat, maar voor af kon je hier toch wel duidelijk een strategie op aflezen. Achteraf ging het inderdaad anders, misschien een flatspot, of slechte banden management, waardoor max zijn gele banden net zo snel waren versleten, dan Leclerc zijn rode banden. Wie zal het zeggen. Hoe dan ook, ik geloof ook dat RBR hierop heeft verloren. of foute strategie, of slechte banden management ten opzichte van Leclerc/Bottas. | |
BeamofLight | maandag 15 juli 2019 @ 13:30 |
Baan was koud, asfalt was nieuw. Rood tov geel is dan niet zo groot qua slijtage itt Spielberg. Zoiets kan ook een RBR strateeg wel verzinnen lijkt me | |
Tarado | maandag 15 juli 2019 @ 13:40 |
het kan ook strategisch geweest zijn, uiteindelijk pakten ze Leclerc in de pitstraat wat op de baan ervoor niet lukte. | |
bianconeri | maandag 15 juli 2019 @ 13:49 |
Uhm nee dat is niet logisch? Nee waar heb jij het over? Als je naar een topteam als Ferrari kunt altijd doen. Ongeacht dat het nu minder gaat. Is in alles een vooruitgang tov RBR. Bij RBR ga je komende tijd echt niet meedoen voor een titel. | |
Vliegbaard | maandag 15 juli 2019 @ 14:05 |
Bij Ferrari evenmin getuige de huidige wk-stand. Dat zijn de keiharde cijfers zoals ze er staan en niet anders. | |
THEFXR | maandag 15 juli 2019 @ 14:05 |
Als Gunther Steiner die Grosjean er niet volgend jaar niet uitgooit, neem ik hem niet meer serieus. | |
sasquatsch | maandag 15 juli 2019 @ 14:08 |
Maar goed dan dat ze dit seizoen banden gebruiken die minder snel oververhitten dan die van vorig jaar. | |
sasquatsch | maandag 15 juli 2019 @ 14:09 |
Het gerucht gaat dat hij volgend jaar waarschijnlijk vervangen wordt door Hulkenberg, las ik vanmorgen. | |
sasquatsch | maandag 15 juli 2019 @ 14:10 |
Hoeveel wereldtitels heeft Ferrari de afgelopen 10 jaar gewonnen? En hoeveel Red Bull Racing? | |
bianconeri | maandag 15 juli 2019 @ 14:13 |
Ferrari is en blijft Ferrari. Zal altijd aan de top staan en blijven meedoen. Kijk naar RBR nu. Bungelen er wat achter. Af en toe een weekendje dat ze wel vooruit kunnen kijken. | |
THEFXR | maandag 15 juli 2019 @ 14:41 |
Dat klinkt goed, Hulk is een gedegen coureur. | |
#ANONIEM | maandag 15 juli 2019 @ 14:41 |
Net zoals McLaren + Williams? Naam zegt niets, Ferrari heeft ook periodes gehad waarin ze niets te vertellen hadden. Toch is er dit jaar, op Canada na, altijd een RBR boven een Ferrari geëindigd. en de afgelopen 10 jaar zijn ze vaker boven Ferrari geëindigd dan andersom. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2019 14:43:52 ] | |
THEFXR | maandag 15 juli 2019 @ 14:42 |
Ferrari heeft een goede auto, maar is een chaos, RB is een georganiseerde machine. Dus Max moet niet naar Ferrari gaan, dat wordt oorlog. | |
Dutchguy | maandag 15 juli 2019 @ 14:48 |
Qua tactiek bungelt Ferrari ver onder Red Bull en dat al langere tijd. Max moet daar niet heen willen als daar geen verandering in komt. Ze hebben weer een Engelsman nodig. | |
Tarado | maandag 15 juli 2019 @ 14:50 |
jammer wel hoor, ik had er na vorig jaar goede hoop op dat ze het dit jaar Mercedes lastig(er) zouden kunnen maken. | |
Tarado | maandag 15 juli 2019 @ 14:52 |
als het maar geen Italiaan is, wat dat betreft heel jammer dat Schumacher er niet is, die had ik wel gezien in een teammanager positie. | |
Lokale_Notabele | maandag 15 juli 2019 @ 14:55 |
Eigenlijk loopt Ferrari al sinds de jaren 80 achter de feiten aan en moesten Michael Schumacher, Jean Todt, de FIA en een vrijwel onbeperkt budget eraan te pas komen om de Scuderia weer op het paard te hijsen. In het huidige tijdperk van test restricties en budget caps zie ik het helemaal niet meer goedkomen. Zelfs als ze bij toeval een keer de snelste auto zouden bouwen morsen ze waarschijnlijk nog steeds teveel punten om kampioen te worden omdat er operationeel teveel fout gaat. | |
Dutchguy | maandag 15 juli 2019 @ 14:56 |
Klopt. Te trots om iemand van buitenaf aan te trekken denk ik. | |
maan_man | maandag 15 juli 2019 @ 15:01 |
Zou wel lachen zijn geweest als Max tegen Vettel had gezegd: "you came like a torpedo". | |
opgebaarde | maandag 15 juli 2019 @ 15:05 |
Zo'n gerucht is denk ik gebaseerd op een ongelukkige Hulkenberg bij Renault | |
Lokale_Notabele | maandag 15 juli 2019 @ 15:14 |
Dan moet je vooral naar Haas gaan, als je ongelukkig bent bij Renault. Ik denk dat Hulkenberg zijn frustraties vooral komen door het feit dat hij zijn carrière langzaam maar zeker in duigen ziet vallen. Uiteindelijk is hij gewoon niet zo'n bijzondere coureur. Als Red Bull zijnde zou ik hem wel naast Max zetten trouwens. Hij is wel een stuk stabieler dan een Gasly of Kvyat. | |
Whiskers2009 | maandag 15 juli 2019 @ 15:15 |
En op het gerucht over Ocon naar Renault nadat Wolff zei dat Ocon vrij is om naar een ander team te gaan. Renault wil nl. graag een Franse coureur (en ze waren vorig jaar naar het schijnt bijna rond met Ocon toen Ricciardo ineens toehapte). | |
Tarado | maandag 15 juli 2019 @ 15:29 |
wie weet halen ze Vettel wel terug als die het niet meer ziet zitten bij Ferrari | |
Tijn | maandag 15 juli 2019 @ 15:34 |
Ik zou eerst even willen zien wat Gasly ervan bakt de komende paar races. Als-ie in vorm blijft zoals-ie afgelopen weekend was, is er absoluut geen enkele reden om 'm te vervangen. | |
maan_man | maandag 15 juli 2019 @ 15:46 |
Vaak ben ik niet zo van de bewerkte filmpjes, maar deze deed mij glimlachen: https://www.dumpert.nl/me(...)ettel_uitgelekt.html | |
VacaLoca | maandag 15 juli 2019 @ 15:57 |
Volg je echt niet.. Max zat 9.5 seconden achter Bottas toen ie Vettel inhaalde. Een stop kost 20 seconden.. | |
Smacked_Actor | maandag 15 juli 2019 @ 16:28 |
Mijn mondhoeken winnen het door dit flimpje iig niet van de zwaartekracht. | |
sasquatsch | maandag 15 juli 2019 @ 16:30 |
Eerder op het feit dat Grosjean fouten blijft maken en Ocon genoemd wordt in de plaats de Hulk bij Renault. | |
opgebaarde | maandag 15 juli 2019 @ 16:33 |
Ah das ook zo Ik heb het te doen met Hulkie, zoals afgelopen zondag Ocon terug zou wel tof zijn, zeker als hij gedold wordt door zijn teamgenoot ![]() | |
#ANONIEM | maandag 15 juli 2019 @ 16:34 |
Ocon naast Ric, ja, dat wil ik wel eens zien idd. | |
TAV74 | maandag 15 juli 2019 @ 16:37 |
Nou, mij niet. | |
motorbloempje | maandag 15 juli 2019 @ 18:55 |
Nog even schaamloos een filmpje van gisteren: https://imgur.com/a/4fAsPnb | |
Peterselieman | maandag 15 juli 2019 @ 19:55 |
cool ![]() Het was iig geen saaie race | |
spectrumanalyser | maandag 15 juli 2019 @ 21:21 |
absoluut interessante race. Red Bull heeft het wereldrecord pit stop afgepakt van Williams ![]() | |
Nieuwschierig | maandag 15 juli 2019 @ 21:35 |
Wat doen die 2 in het midden die de luchtinlaat vasthouden?? | |
bokkepoot | maandag 15 juli 2019 @ 21:36 |
Auto stabiel houden, je pakt hem voor en achter in het midden op, je wiebelt dus makkelijk van links naar rechts. | |
tja77 | maandag 15 juli 2019 @ 21:47 |
Meh, ik vond die van Vettel beter. | |
spectrumanalyser | maandag 15 juli 2019 @ 21:57 |
Correct. Het wiel gaat alleen los als ze wielgun op de millimeter nauwkeurig goed positioneren. Mocht je ooit de kans krijgen, probeer het. | |
MakkieR | maandag 15 juli 2019 @ 22:55 |
Dat Ferrari het minder doet heeft niks te maken met de auto, dat RBR het goed doet heeft vooral te maken met Max Verstappen. Ferrari heeft de auto, RBR heeft het ultieme racetalent. Ik zeg voeg je deze samen, dan heeft Hamilton meteen een enorm probleem erbij. | |
Gruj0 | dinsdag 16 juli 2019 @ 00:21 |
Tot op de millimeter lijkt me sterk. Het is vooral om de boel stabiel te houden en kantelen tegen te gaan. |