abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 juli 2019 @ 12:26:17 #176
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_188091190
Pff, even stoom afblazen!
Onze dame van 13 maanden wilt ineens niet meer slapen op de dag sinds 1-2 weken, ondanks dat ze hartstikke moe is. Krijst de hele boel bij elkaar.
En dat terwijl het 's avonds eigenlijk geen probleem is. Verlatingsangst?
Iemand een fantastische tip?
  woensdag 24 juli 2019 @ 13:12:25 #177
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188092214
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 12:26 schreef Goddelijker het volgende:
Pff, even stoom afblazen!
Onze dame van 13 maanden wilt ineens niet meer slapen op de dag sinds 1-2 weken, ondanks dat ze hartstikke moe is. Krijst de hele boel bij elkaar.
En dat terwijl het 's avonds eigenlijk geen probleem is. Verlatingsangst?
Iemand een fantastische tip?
Heb je al het verschuiven van tijden geprobeerd? en gaat het om èèn slaapje of?
  woensdag 24 juli 2019 @ 13:47:00 #178
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_188092898
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:12 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Heb je al het verschuiven van tijden geprobeerd? en gaat het om èèn slaapje of?
Het gaat om 1 slaapje, meestal zo rond 11 uur (vanaf half 7-7 uur uit bed). En daarna gaat ze door tot uur of 7-8 's avonds.

En ze is duidelijk moe met duimen, oogwrijven, etc.
pi_188092933
Leuk weer al die foto's. O+

Geen idee Goddelijker, volgens mij zijn er wel meer die in het dreumesjaar een tijdje moeilijker zijn met slapen. Bij ons was het tussen elf en veertien maanden het lastigst denk ik. Geen tips, anders dan geduld tot het weer oké is.

Herkenbaar Fleur dat overal willen zitten. Bij ons zijn het stoeltjes trouwens, geen bankjes.

Hier ook een hyper kindje als hij heel moe is Exode. Van hyper gebabbel naar ineens *poef* uit.

Beterschap Rena. :*

Venco ik hoop dat je binnenkort op welke manier dan ook weer wat beter in je vel komt te zitten. Je zorgt zo goed voor je kindjes, al dat zorgen vergt ook gewoon zijn tol, zeker als je zoveel alleen doen moet. En ik ben heel benieuwd wat er onder je edit stond. :*

Verder wel meegelezen maar minder actief.
Wij zitten middenin de auw-fase. Alles is "auw", echte pijn, een klein pijntje, zacht vallen, jeuk, korstje op zijn knie, steentje onder zijn voet, plekken aanwijzen op de grond waar hij eens viel, kat omdat die weleens slaat, kersensap omdat het lijkt op bloed, hij wees zelfs eens naar mijn hand die niets deed. Het lijkt weleens alsof hij een contactziekte heeft en elke aanraking pijn doet. ;)
Ik vraag ook altijd waar het pijn doet en vertel dan wat het is dat hij voelt. Hij onderzoekt in ieder geval echt de betekenis van het woord.

Hij wordt ook steeds beter met praten. Hij herhaalde pas mijn laatste twee woorden achter elkaar. Gisteravond toen hij moest slapen maakte hij een soort zin met "mauw mauw aaien". En hij kan al een beetje zeuren, "pappaaaaa" en "mammaaaaa". :D

Mijn man is twee dagen weg voor scouting, ik zie er een beetje tegenop om alles helemaal zelf te moeten doen. Zeker met deze hitte. Vanochtend heb ik ons in het badje geparkeerd en ik denk dat we de rest van onze tijd ook zo gaan doorbrengen. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_188092953
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:47 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Het gaat om 1 slaapje, meestal zo rond 11 uur (vanaf half 7-7 uur uit bed). En daarna gaat ze door tot uur of 7-8 's avonds.

Nou ik dit zo lees, misschien eens proberen hoe het gaat als je haar om 12:30 ofzo in bed legt? Bij het consultatiebureau werd me ooit verteld dat kindjes soms niet meer op de ochtend willen gaan slapen.
  woensdag 24 juli 2019 @ 13:54:52 #181
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_188093040
quote:

[..]

Wij hebben doen het slaapje wat later gedaan (deden ze op het kdv ook dus dat hebben we gevolgd) slapen rond 12:30 ongeveer :Y dat doet de onze nu, met 22 maanden nog steeds :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 24 juli 2019 @ 14:07:37 #182
298315 SacreCoeur
pi_188093232
quote:

[..]

Ik zou toch eens proberen het wat te verschuiven naar 12.00/12.30.
Misschien kun je het wat verlengen door de eetmomenten ook te verschuiven?
  Moderator/colorchick woensdag 24 juli 2019 @ 15:37:30 #183
382129 crew  Donna
pi_188095134
quote:

[..]

Is ze niet te moe? Als onze dochter zit te oogwrijven, zijn we eigenlijk te laat en is het inslapen een drama (tot nu toe lukt het nog wel, maar ze is dan gewoon heel onrustig). Als we het voor zijn, dan slaapt ze direct in en ook goed door haar slaapje heen.

Ze is hier bijna 16 maanden, maar 1 slaapje redt ze echt nog niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Donna op 24-07-2019 16:29:36 ]
  woensdag 24 juli 2019 @ 15:50:37 #184
298315 SacreCoeur
pi_188095402
Hier èèn grote van 3/4 uur of als ik weg moet een paar uurtjes en dan in de middag nog een keer. Nog steeds go with the flow hier en geen enkele nacht wakker :D hoe doet ie het toch, al 14 maanden lang.

Het is zo'n lekker ding, vooral met dit weer is hij echt in zijn element. We hebben nu een zandbak in de tuin en dat inclusief met water = uren vermaak natuurlijk. Hij was vanmorgen om 10 uur wakker, ging om half 2 naar bed en slaapt dus mooi door het heetste van de dag heen. Straks als meneer wakker is weer zwembroek aan en buiten keuvelen de rest van de middag/avond, incl pizza's :{w ik ga mooi niet koken nu.
pi_188097347
Ik ben blij dat ze nog niet bedacht heeft het krukje te gebruiken;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')

Sacre, ik blijf jaloers hoor op zo’n goede slaper _O_

PKM, succes de komende dagen! Ik vind het ook altijd pittig zonder manlief en C is over het algemeen niet eens lastig.

Ze heeft vanmiddag lekker gepoedeld en met haar nieuwe waterspeeltafel gespeeld en ik heb er naar gekeken met mijn snothoofd. Ik ben dit weer alweer zat hoor :@
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188097468
Haha Rena! _O-

Succes deze dagen pkm! Lijkt me ook pittig! En ook pittig voor je man en z’n scoutingactiviteiten met dit weer denk ik? :o wat betreft de bankjes. Van ons huis naar de supermarkt is het 140 meter en daar staan 3 bankjes, heen en terug duurt dan ook vrij lang :')

Ja SC jouw slaper, ongelofelijk. Niks geen -het is een fase, het is een fase, het is een fase- bij jou! :D
pi_188110231
Fleur, die fraaie Casper zoekt wel puike bankjes op om op te zitten zeg! O+

En heh, C.tje, go go go! Deuren openmaken is awesome!

Günther 'leest' zichzelf tegenwoordig voor en het is reteschattig O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder, in het kader van speelgoed dat geen speelgoed is, meuk sorteren in een bakvorm: de! hele! dag!
SPOILER
En nog een shoutout naar, ik denk, @FlyingFish, die hier eens postte hoe je memory aan kleine koters leert: inmiddels een dikke hit hier ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_188110686
Eten jullie dreumesen overigens ook zo belabberd met dit warme weer? De score van vandaag tot dusver: paar stukjes watermeloen, een plakje ham en 1 ijsklontje :')
Zo maar eens zien of de boobs tot extra borstvoeding te porren zijn..
pi_188110697
Die Disney leesclub-boekjes zijn ook echt fijn voor jonge kinderen! Grote peuter is er echt dol op, en je kunt ze voor spotprijsjes tweede hands kopen (nieuwe worden niet meer gemaakt helaas). Oma heeft een enorme stapel die deels door mijn man en zijn zus al kapot gelezen zijn vroeger, maar grote peuter mag daar als soort bibliotheek elke keer drie nieuwe boekjes lenen, afgezien van de eigen voorraad die we sinds Koningsdag hebben. Maar het zelf voorlezen is idd wel heel leuk om te zien. De mol die op zijn hoofd gepoept is was hier het eerste duidelijk zelf voorleesboek. Hoorden we steeds “ik? Nee. Ik doe zo *geluidje*” de rest was onverstaanbaar :D
pi_188110863
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:45 schreef FlyingFish het volgende:
De mol die op zijn hoofd gepoept is was hier het eerste duidelijk zelf voorleesboek. Hoorden we steeds “ik? Nee. Ik doe zo *geluidje*” de rest was onverstaanbaar :D
Haha, hier exact hetzelfde met het drollenmollenboek! :D O+

Nou ja, 'hoezo?' nog na de 'nee' ;)
  donderdag 25 juli 2019 @ 12:55:36 #191
298315 SacreCoeur
pi_188110915
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:44 schreef minilot het volgende:
Eten jullie dreumesen overigens ook zo belabberd met dit warme weer? De score van vandaag tot dusver: paar stukjes watermeloen, een plakje ham en 1 ijsklontje :')
Hier tot nu 3 boterhammen met beleg als ontbijt, 1 geklutst ei omelet met wat kruiden als lunch, een vrieslolly en een zakje naturel crocky chips want verkansie :D hij drinkt heeeeeeeeel veel ijswater en nu met een fles melk op bed /vreetzakbaby

Ik eet zelf wel minder, of nou ja anders. Niet van plan te koken vanavond, gister was het al pizza :') dus ik zal toch iets gezonds moeten verzinnen.
pi_188112976
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:55 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Hier tot nu 3 boterhammen met beleg als ontbijt, 1 geklutst ei omelet met wat kruiden als lunch, een vrieslolly en een zakje naturel crocky chips want verkansie :D hij drinkt heeeeeeeeel veel ijswater en nu met een fles melk op bed /vreetzakbaby

Ik eet zelf wel minder, of nou ja anders. Niet van plan te koken vanavond, gister was het al pizza :') dus ik zal toch iets gezonds moeten verzinnen.
Ter inspiratie: wij eten salade (sla en rundvleessalade), stokbrood en chipolataworstjes. Daarvoor trotseerde ik de hitte vanochtend om bij de slager te geraken met twee kinderen. Gelukkig voor het echt heet werd.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:44 schreef minilot het volgende:
Vanochtend één boterham ipv twee dus ik maakte vanmiddag een monkeyplatter met meloen, oude kaas, ham, fusilli en maïsboogjes. Dat ging goed. Verder staan nu overal bekers drinken verspreid door het huis, dat gaat ook goed.
Dat lezen is echt O+.

@rena, beterschap!

@Venco, :*.

Oh en de rest ben ik alweer vergeten. Echt, die temperatuur doet wat met een mens...
pi_188113093
Monkeyplatters vind ik een sympathiek concept, maar random gesnaai door de dag heen is niet iets dat ik onderschrijf, onder meer inzake invloed op tandbederf.. Maar op dagen als vandaag zie ik de voordelen er wel van :)

Maar goed, pre-dutje kreeg ik net bij Günther een paar happen witte bonen in tomatensaus met een volkoren soepstengel naar binnen, een handje kersen en 1 van 2 borsten, dus ik vind het wel prima :) Voor een kekke versgeblenderde smoothie van kokosmelk, bosbessen en honing haalde de dude zijn neus op (zelf ondanks kleurig rietje!) dus die lurk ik nu zelf maar helemaal op :O
pi_188113632
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 14:39 schreef minilot het volgende:
Monkeyplatters vind ik een sympathiek concept, maar random gesnaai door de dag heen is niet iets dat ik onderschrijf, onder meer inzake invloed op tandbederf.. Maar op dagen als vandaag zie ik de voordelen er wel van :)

Maar goed, pre-dutje kreeg ik net bij Günther een paar happen witte bonen in tomatensaus met een volkoren soepstengel naar binnen, een handje kersen en 1 van 2 borsten, dus ik vind het wel prima :) Voor een kekke versgeblenderde smoothie van kokosmelk, bosbessen en honing haalde de dude zijn neus op (zelf ondanks kleurig rietje!) dus die lurk ik nu zelf maar helemaal op :O
Hier was de monkeyplatter ook ipv lunch. Niet en en. Maar sowieso weinig zorgen om tandbederf hier, een van de weinige voordelen van amper tanden.

Fijn dat hij wat gegeten en gedronken heeft!
pi_188113759
Op hoeveel tanden zit ie nu Malteser? :D
pi_188113865
Jip eet best okay deze week. Zijn brood moet wel zonder korsten momenteel, maar dan wil het er prima in. Daarnaast eet ie nog een shitload aan fruit en savonds gewoon zijn avondeten. En 's middags en 's avonds nog een fles. Volgens mij komen we dan uit op 5 a 6 eetmomenten inclusief bv ochtendsessie.
pi_188114011
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 15:08 schreef Aure het volgende:
Op hoeveel tanden zit ie nu Malteser? :D
Twee! En de derde is ook doorgebroken. Dus we gaan de goede kant op.
pi_188114287
Gisteren ging er vooral koek, chips en ijs in en natuurlijk fruit. Mijn eigen soep at ik 's avonds niet meer op want meneer zijn geduld was compleet op.
Vandaag wil hij ineens wel lekker eten. Terwijl ik het ontbijt met klaar had vroeg hij nog om ei, die serveerde ik dus iets later. Hij at zowaar tweederde op. Ook flink wat ham en een hele kiwi. Hij was wel heel duidelijk dat hij "ijsssss" moest maar had er eigenlijk geen trek in. Water wil hij helaas ook nauwelijks en melk vooral net voor het slapen.

Die Disney boekjes ga ik naar kijken in de kringloopwinkel, dat klinkt leuk. Banaan leest soms ook zichzelf voor maar dat is een onherkenbare woordenbrei. :)

Banaan spuugde vandaag net na het eten, hij steekt zijn hand zover in zijn mond dat hij kokhalst. Afgelopen week ook al eens. Dit gaat ook over, toch? Echt, soms lijkt hij al zo wijs, en dan ineens weer zo totaal niet. :D
  donderdag 25 juli 2019 @ 18:34:31 #199
298315 SacreCoeur
pi_188117914
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 14:34 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ter inspiratie: wij eten salade (sla en rundvleessalade), stokbrood en chipolataworstjes. Daarvoor trotseerde ik de hitte vanochtend om bij de slager te geraken met twee kinderen. Gelukkig voor het echt heet werd.

Lekker! Ik heb soep gemaakt en daarbij koude pasta pesto en broodjes met knakworstjes. :')

Wij hadden na het dutje een lunch van croissantjes, watermeloen & verse ananas.
Ging er goed in. :P
pi_188117984
'Heej Günther, wat vind je van dit weer?'

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')