Is gewoon nieuwnederlandse cultuur.quote:Op donderdag 11 juli 2019 15:35 schreef McBrokkie het volgende:
Ik durf er wel een meier op te zetten dat dit gewoon echt gebeurd is.
En nu ze ontmaagd is door hem, moet ze ook gelijk maar trouwen met hem. Dat heeft de familie even voor haar bepaald.
En gratis huis en uitkeringenquote:Op donderdag 11 juli 2019 16:06 schreef BlaZ het volgende:
Ach, laat ze lekker. Het was misschien wel een verkrachting maar achteraf gezien heeft ze er wel een echtgenoot aan over gehouden, dat is ook wel weer mooi.
De vraag is of dit ook werkelijk vanuit het meisje komt of direct vanuit de familie.quote:Op donderdag 11 juli 2019 16:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Tsja, je kunt de mensen wel uit hun cultuur halen, maar de cultuur niet zomaar uit de mensen.
Ja, ik zat er net al over te denken; misschien zou je iets van een hulplijn in het leven kunnen roepen voor dit soort "gedwongen" kwesties, maar zelfs als zo'n meisje al wijs genoeg is om hulp te zoeken... zo iemand wordt dan waarschijnlijk meteen verstoten door de familie, en uitgekotst door haar hele gemeenschap. Dat is loodzwaar.quote:Op donderdag 11 juli 2019 16:28 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De vraag is of dit ook werkelijk vanuit het meisje komt of direct vanuit de familie.
De vervolg vraag is of dit meisje steun vanuit haar eigen culturele context kan krijgen om andere keuzes te maken.
Ik gok dat de antwoorden op beide vragen teleurstellen en dat er hier werk ligt wat niemand wil of kan doen.
Het is in Islam niet verboden om je te laten verkrachten. En als je er later mee trouwt wordt je zonde vergeven.quote:Op donderdag 11 juli 2019 16:28 schreef Avinus het volgende:
Het meisje had haar familie te schande gebracht door zich zelf laten te verkrachten. e heeft de eer van de familie te grabbel gegooid. Gelukkig is ze tot inkeer gekomen. Je ziet het toch, verkrachtingen komen dus niet voor bij de islam.
Het is een mooie cultuur. Zeer racistisch van ons om die zogenaamde verkrachters te straffen. Wij moeten nederig zijn en ons schamen. De echte verkrachter is de witte man.quote:Op donderdag 11 juli 2019 16:47 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Het is in Islam niet verboden om je te laten verkrachten. En als je er later mee trouwt wordt je zonde vergeven.
Sterke taal maar kijk eens om je heen. Na ruim zoveel jaren massa-immigratie heeft Nederland niet een keer haar voet stijf op de grond gehouden, maar continue zich aangepast om de zielige immigranten met fluwele handschoentjes te behandelen, terwijl ze ons land en onze cultuur uitkotsen, onze gastvrijheid misbruiken, enzovoorts.quote:Op donderdag 11 juli 2019 16:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Tsja, je kunt de mensen wel uit hun cultuur halen, maar de cultuur niet zomaar uit de mensen. Gedwongen trouwen na verkrachting, eerwraak, vrouwenbesnijdenis; allemaal ongewenste zaken die hier eigenlijk niet (meer) voorkwamen maar die zijn meegenomen bij migratie. Het zou hier keihard duidelijk gemaakt moeten worden dat deze gebruiken niet geaccepteerd worden. Is er in dit geval geen manier om zo'n gedwongen huwelijk niet te erkennen?
Dit soort opvattingen omtrent "eer" komt niet alleen binnen islamitische gemeenschappen voor hoor, ook bijvoorbeeld de Yazidi's kennen eerwraak.quote:
Interessante interpretatie/diagnose. Mijn gokje is toch cultuur/druk uit familiekring.quote:Op donderdag 11 juli 2019 17:07 schreef Jellereppe het volgende:
Stockholm Syndroom? Je ziet dit ook op veel grotere schaal met gekoloniseerde landen en subjecten dat ze warme gevoelens gaan ontwikkelen voor de kolonisator (na een generatie ofzo).
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stockholmsyndroom
quote:Op donderdag 11 juli 2019 17:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Interessante interpretatie/diagnose. Mijn gokje is toch cultuur/druk uit familiekring.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2019 17:12:24 ]
Als je je laat verkrachten is het niet langer verkrachting.quote:Op donderdag 11 juli 2019 16:47 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Het is in Islam niet verboden om je te laten verkrachten. En als je er later mee trouwt wordt je zonde vergeven.
Hallo ze gaan trouwen is dat het cadeau voor dit koppel?quote:Op donderdag 11 juli 2019 17:18 schreef SeLang het volgende:
Eén van de twee moet sowieso de bak in.
Of die kerel wegens verkrachting, of dat meisje wegens valse aangifte doen.
Was deze aangifte niet geweest, dan was dit topic ook niet geweest, en had het ook geen kant op kunnen gaan!quote:Op donderdag 11 juli 2019 17:18 schreef Tengano het volgende:
Ik heb sinds kort ondekt dat als een topic na lange tijd uitdraait om Hitler of de nazi's erbij te halen dat je dan een Godwin bent. Maar is er al een soort term dat als een topic zoals bijvoorbeeld een meisje dat verkracht is uiteindelijk weer op een islamdiscussie uitdraait?
Omdat het een islamitisch dingetje is om de verkrachtte te veroordelen wegens overspel, mits de dader en het slachtoffer trouwen.quote:Op donderdag 11 juli 2019 17:18 schreef Tengano het volgende:
Ik heb sinds kort ondekt dat als een topic na lange tijd uitdraait om Hitler of de nazi's erbij te halen dat je dan een Godwin bent. Maar is er al een soort term dat als een topic zoals bijvoorbeeld een meisje dat verkracht is uiteindelijk weer op een islamdiscussie uitdraait?
Mits betekent heel iets anders dan tenzij, namelijk "op voorwaarde dat".quote:Op donderdag 11 juli 2019 17:30 schreef julius123 het volgende:
[..]
Omdat het een islamitisch dingetje is om de verkrachtte te veroordelen wegens overspel, mits de dader en het slachtoffer trouwen.
Daarbij hoeft een slachtoffer van verkrachting natuurlijk helemaal nog niet gehuwd te zijn, zoals dit 16-jarige meisje dus ook niet was.quote:Op donderdag 11 juli 2019 17:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dit soort opvattingen omtrent "eer" komt niet alleen binnen islamitische gemeenschappen voor hoor, ook bijvoorbeeld de Yazidi's kennen eerwraak.
Nee joh, bij cel moeten ze ook terug naar irritrea. Dat wil je die mensen niet aandoen. En dan nog. Hoe leg je dat weer uit aan links?quote:Op donderdag 11 juli 2019 17:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als je je laat verkrachten is het niet langer verkrachting.
Bovenste klopt, mijn fout.quote:Op donderdag 11 juli 2019 17:34 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Mits betekent heel iets anders dan tenzij, namelijk "op voorwaarde dat".
Verder:
[..]
Daarbij hoeft een slachtoffer van verkrachting natuurlijk helemaal nog niet gehuwd te zijn, zoals dit 16-jarige meisje dus ook niet was.
Hoe kan er sprake zijn van overspel wanneer het slachtoffer nog ongehuwd is? Buitenechtelijk gemeenschap sure.quote:Op donderdag 11 juli 2019 17:42 schreef julius123 het volgende:
[..]
Bovenste klopt, mijn fout.
Verder:
Begrijpend lezen
Groepskortingquote:Op donderdag 11 juli 2019 18:19 schreef BlaZ het volgende:
Hoe doen ze dat eigenlijk bij groepsverkrachting daar?
Ik wil het wel proberen mij door 10 vrouwen te laten verkrachten, dan vertel ik het je achteraf wel.quote:Op donderdag 11 juli 2019 18:19 schreef BlaZ het volgende:
Hoe doen ze dat eigenlijk bij groepsverkrachting daar?
Altijd fijn dat er vrijwilligers zijn, spreekt 10 mannen je ook niet aan?quote:Op donderdag 11 juli 2019 18:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik wil het wel proberen mij door 10 vrouwen te laten verkrachten, dan vertel ik het je achteraf wel.
Nope en ik wil achteraf mogen uitzoeken, niet de eerste maar de mooiste vrouw!quote:Op donderdag 11 juli 2019 18:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Altijd fijn dat er vrijwilligers zijn, spreekt 10 mannen je ook aan?
Vind ik ook. Is toch een prima oplossing en het meisje is vast blij dat ze zijn eerste vrouw mag zijn.quote:Op donderdag 11 juli 2019 16:06 schreef BlaZ het volgende:
Ach, laat ze lekker. Het was misschien wel een verkrachting maar achteraf gezien heeft ze er wel een echtgenoot aan over gehouden, dat is ook wel weer mooi.
Foklamisering.quote:Op donderdag 11 juli 2019 17:18 schreef Tengano het volgende:
Het probleem in dit geval is gewoon de cultuur. En de domheid van Nederland om deze mensen binnen te laten. In de meeste andere landen krijgen ze geen asiel want er heerst geen oorlog.quote:In Eritrea zijn de twee overheersende godsdiensten het christendom en de islam. ongeveer 50% van de bevolking is christen, verdeeld over de Eritrees-orthodoxe Kerk, de lokale Oriėntaals-orthodoxe Kerk en diverse kleinere groeperingen zoals rooms-katholieken, protestanten en aanhangers van andere kerken. De bevolkingsgroep met de grootste christelijke aanhang is de Tigrinya (het percentage christenen onder hen bedraagt 95,6%). 50% van de bevolking is moslim, voornamelijk soennieten. De Saho, de Rashaida en de Afar zijn voornamelijk islamitische bevolkingsgroepen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |