Op non-actief zetten betekent wel dat TS gewoon recht heeft op loondoorbetaling en niet dat hier verlofuren voor ingezet moeten worden.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 22:33 schreef Jordy-B het volgende:
In sommige bedrijfstakken is het volstrekt normaal dat je bij het aankondigen van je vertrek gelijk op non-actief wordt gezet, zodat je dus niet je klanten probeert mee te slepen naar de concurrentie.
Niet teveel mee zitten.
Ja dit dus... Ze willen het liever natuurlijk verlof of vakantie dagen inzetten. Want dat is voordeel voor hun. Maar dat is niet waar TS zijn recht ligt.quote:Op woensdag 10 juli 2019 02:33 schreef FYazz het volgende:
[..]
Op non-actief zetten betekent wel dat TS gewoon recht heeft op loondoorbetaling en niet dat hier verlofuren voor ingezet moeten worden.
Werkgever kan dit alleen verlangen als daar ook een zwaarwegend belang voor is.
Ik ga mee in het advies dat TS op de werkdagen in de ochtend mailt naar zijn leidinggevende (of planning als dat protocol is, cc dan leidinggevende) waarin hij/zij zich beschikbaar stelt voor werk.
Zo kan PZ ook nooit schermen met dat TS zogezegd verlof had opgenomen die laatste maand.
nou het is simpel toch TS heeft gewoon nog recht op doorbetaling van loon. En dat ze hem niet inplannen is alleen maar hun eigen fout.quote:Op woensdag 10 juli 2019 05:35 schreef Lunatiek het volgende:
Kun je niet zelf werk vinden als overdracht van werkzaamheden, je opvolger inwerken, je spullen opruimen, je kennis vastleggen, laatste controle van je facturen/declaraties, dus alles wat te maken heeft met het netjes afsluiten van de periode dat je daar werkte?
En als er geen werk is en je mag niet op geen werk boeken, vraag dan waarop wel.
Ik las planning, drukte, hoge uitstroom en proberen te dwingen vakantie op te nemen. Ja, dat komt wel veel voor.quote:
Loop je even bij hem langs van wat moet ik doen.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 22:25 schreef ClubMonza het volgende:
[..]
Ik heb het dus gevraagd aan Hoofd Planning en die reageert niet eens op mijn e-mail. Ik ga niet iedere ochtend aan iedere manager en of leidinggevende vragen om werk.. ze weten allemaal dat ik geen planning heb.
niet onwijs anders hoor als in de techniek hahahaquote:Op woensdag 10 juli 2019 06:49 schreef ikwordra het volgende:
[..]
Ik las planning, drukte, hoge uitstroom en proberen te dwingen vakantie op te nemen. Ja, dat komt wel veel voor.
Als je iets verder komt heb je hier minder last van, maar de eerste paar jaren wel.
nee omdat het toch al einde verhaal is, alles via mail zodat je het op schrift heb.quote:Op woensdag 10 juli 2019 06:52 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Loop je even bij hem langs van wat moet ik doen.
Verder natuurlijk een pracht moment zo op het einde van de tour.
ik zou echt helemaal niks opschrijven in urenlijstjes. Laat ze maar gewoon dokken. Het urenlijstje is nl niet van belang als je toch geen werk geven.quote:Op woensdag 10 juli 2019 08:23 schreef Van_Poppel het volgende:
Als 'geen werk' niet mag, schrijf dan je uren op bureau opruimen, systeemonderhoud, overig indirect etc...
Dit idd. En ga in die tijd prive dingen doen.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 22:26 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Geef aan dat je beschikbaar bent voor werk elke dag en dat zij je dat dan maar moeten geven. Desnoods ga je ergens uit je neus zitten eten.
Beste idee jah geven ze geen werk dan kun je mooi prive dingen doen en nog betaald krijgen ook ervoorquote:Op woensdag 10 juli 2019 08:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit idd. En ga in die tijd prive dingen doen.
Raar overigens van het bedrijf om zo te reageren ze kunnen je ook nuttig inzetten en geld kost het ze toch.
Dat mag dan wel zo zijn, maar dan moet je nog altijd wel voor je gecontracteerde uren worden betaald. Het kan dan niet zo zijn dat je geen cent meer wordt uitbetaald omdat je op last van de baas zelf moet zitten niksen.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 22:33 schreef Jordy-B het volgende:
In sommige bedrijfstakken is het volstrekt normaal dat je bij het aankondigen van je vertrek gelijk op non-actief wordt gezet, zodat je dus niet je klanten probeert mee te slepen naar de concurrentie.
Niet teveel mee zitten.
Er is geen sprake van winnen, ze kiezen er voor zich op deze manier te gedragen. Ik zou er boven staan en de eer aan mezelf houden.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 22:26 schreef ClubMonza het volgende:
[..]
Eigenlijk niet, maar ik wil ook niet dat zij winnen. Ik heb tot nu toe, netjes gehandeld en eis dat ook van hun in mijn laatste maand.
quote:Op woensdag 10 juli 2019 11:37 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat mag dan wel zo zijn, maar dan moet je nog altijd wel voor je gecontracteerde uren worden betaald. Het kan dan niet zo zijn dat je geen cent meer wordt uitbetaald omdat je op last van de baas zelf moet zitten niksen.
quote:Op dinsdag 9 juli 2019 22:38 schreef Renesite het volgende:
Rechtvermoeden arbeidsomvang:
https://www.rijksoverheid(...)n-vast-dienstverband
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |