abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187840894
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 22:33 schreef Jordy-B het volgende:
In sommige bedrijfstakken is het volstrekt normaal dat je bij het aankondigen van je vertrek gelijk op non-actief wordt gezet, zodat je dus niet je klanten probeert mee te slepen naar de concurrentie.

Niet teveel mee zitten.
Op non-actief zetten betekent wel dat TS gewoon recht heeft op loondoorbetaling en niet dat hier verlofuren voor ingezet moeten worden.
Werkgever kan dit alleen verlangen als daar ook een zwaarwegend belang voor is.

Ik ga mee in het advies dat TS op de werkdagen in de ochtend mailt naar zijn leidinggevende (of planning als dat protocol is, cc dan leidinggevende) waarin hij/zij zich beschikbaar stelt voor werk.

Zo kan PZ ook nooit schermen met dat TS zogezegd verlof had opgenomen die laatste maand.
pi_187840920
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 02:33 schreef FYazz het volgende:

[..]

Op non-actief zetten betekent wel dat TS gewoon recht heeft op loondoorbetaling en niet dat hier verlofuren voor ingezet moeten worden.
Werkgever kan dit alleen verlangen als daar ook een zwaarwegend belang voor is.

Ik ga mee in het advies dat TS op de werkdagen in de ochtend mailt naar zijn leidinggevende (of planning als dat protocol is, cc dan leidinggevende) waarin hij/zij zich beschikbaar stelt voor werk.

Zo kan PZ ook nooit schermen met dat TS zogezegd verlof had opgenomen die laatste maand.
Ja dit dus... Ze willen het liever natuurlijk verlof of vakantie dagen inzetten. Want dat is voordeel voor hun. Maar dat is niet waar TS zijn recht ligt.
Do what you love, love what you do!
pi_187841060
lol ze zouden er zo niet mee wegkomen dit bij mij. in feite staat TS gewoon in zijn recht?
Inplannen of niet, hun probleem. Salaris doorbetalen heb je gewoon recht op nog tot het einde contract waar beide voor getekend hebben.
pi_187841061
sowieso als ze dit bij mij zo zouden doen dan zou ik ze alsnog een poot willen uitdraaien alleen maar extra :')
  woensdag 10 juli 2019 @ 05:35:11 #30
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187841068
Kun je niet zelf werk vinden als overdracht van werkzaamheden, je opvolger inwerken, je spullen opruimen, je kennis vastleggen, laatste controle van je facturen/declaraties, dus alles wat te maken heeft met het netjes afsluiten van de periode dat je daar werkte?

En als er geen werk is en je mag niet op geen werk boeken, vraag dan waarop wel.
pi_187841078
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 05:35 schreef Lunatiek het volgende:
Kun je niet zelf werk vinden als overdracht van werkzaamheden, je opvolger inwerken, je spullen opruimen, je kennis vastleggen, laatste controle van je facturen/declaraties, dus alles wat te maken heeft met het netjes afsluiten van de periode dat je daar werkte?

En als er geen werk is en je mag niet op geen werk boeken, vraag dan waarop wel.
nou het is simpel toch TS heeft gewoon nog recht op doorbetaling van loon. En dat ze hem niet inplannen is alleen maar hun eigen fout.

Of er moet iets onwijs ergs zijn voorgevallen tussen TS en werkgever, maar dat haal ik er ook weer niet uit.
pi_187841146
Dit klinkt als een accountantskantoor :')

Paar tips:
- het is een klein wereldje waar iedereen elkaar kent, dus maak niet teveel heisa de laatste paar weken
- de code geen werk is een beetje not done, maar een willekeurige andere code zoals e-learnings hoor je weinig over in deze periode

[ Bericht 49% gewijzigd door ikwordra op 10-07-2019 06:47:36 ]
pi_187841172
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 06:40 schreef ikwordra het volgende:
Dit klinkt als een accountantskantoor :')
ja? zo erg daar? :P
pi_187841181
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 06:45 schreef kree het volgende:

[..]

ja? zo erg daar? :P
Ik las planning, drukte, hoge uitstroom en proberen te dwingen vakantie op te nemen. Ja, dat komt wel veel voor.
Als je iets verder komt heb je hier minder last van, maar de eerste paar jaren wel.
pi_187841185
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 22:25 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Ik heb het dus gevraagd aan Hoofd Planning en die reageert niet eens op mijn e-mail. Ik ga niet iedere ochtend aan iedere manager en of leidinggevende vragen om werk.. ze weten allemaal dat ik geen planning heb.
Loop je even bij hem langs van wat moet ik doen.

Verder natuurlijk een pracht moment zo op het einde van de tour.
pi_187841192
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 06:49 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Ik las planning, drukte, hoge uitstroom en proberen te dwingen vakantie op te nemen. Ja, dat komt wel veel voor.
Als je iets verder komt heb je hier minder last van, maar de eerste paar jaren wel.
niet onwijs anders hoor als in de techniek hahaha
pi_187841198
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 06:52 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Loop je even bij hem langs van wat moet ik doen.

Verder natuurlijk een pracht moment zo op het einde van de tour.
nee omdat het toch al einde verhaal is, alles via mail zodat je het op schrift heb.

Ik zou ze trouwens gewoon mailen met de vraag van betaal het maar uit nog een maandloon en dan zijn we klaar met elkaar.

TS gaat zo gewoon genaaid worden. Ok beetje failsafe tips van mij dan :P

De situatie van dat je nog een ok band wil hebben met je werkgever is hier gewoon toch al voorbij.
Beter haal je gewoon je recht en vangt nog je salaris.
Ok en om problemen te voorkomen, vooral niet meer persoonlijk spreken. Alles via mail.

[ Bericht 6% gewijzigd door kree op 10-07-2019 07:18:50 ]
pi_187841232
owh en nog openstaande uren en vakantiedagen daarbij trouwens
  woensdag 10 juli 2019 @ 08:23:37 #39
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_187841503
Als 'geen werk' niet mag, schrijf dan je uren op bureau opruimen, systeemonderhoud, overig indirect etc...
pi_187841532
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 08:23 schreef Van_Poppel het volgende:
Als 'geen werk' niet mag, schrijf dan je uren op bureau opruimen, systeemonderhoud, overig indirect etc...
ik zou echt helemaal niks opschrijven in urenlijstjes. Laat ze maar gewoon dokken. Het urenlijstje is nl niet van belang als je toch geen werk geven.

Contract daarentegen wel in dit geval.

Of zet erop "wachten op werk" 9 uur per dag ofzo.

[ Bericht 4% gewijzigd door kree op 10-07-2019 08:41:45 ]
pi_187841538
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 22:26 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Geef aan dat je beschikbaar bent voor werk elke dag en dat zij je dat dan maar moeten geven. Desnoods ga je ergens uit je neus zitten eten.
Dit idd. En ga in die tijd prive dingen doen.
Raar overigens van het bedrijf om zo te reageren ze kunnen je ook nuttig inzetten en geld kost het ze toch.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_187841552
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 08:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit idd. En ga in die tijd prive dingen doen.
Raar overigens van het bedrijf om zo te reageren ze kunnen je ook nuttig inzetten en geld kost het ze toch.
Beste idee jah geven ze geen werk dan kun je mooi prive dingen doen en nog betaald krijgen ook ervoor :P
  woensdag 10 juli 2019 @ 11:37:20 #43
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_187843798
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 22:33 schreef Jordy-B het volgende:
In sommige bedrijfstakken is het volstrekt normaal dat je bij het aankondigen van je vertrek gelijk op non-actief wordt gezet, zodat je dus niet je klanten probeert mee te slepen naar de concurrentie.

Niet teveel mee zitten.
Dat mag dan wel zo zijn, maar dan moet je nog altijd wel voor je gecontracteerde uren worden betaald. Het kan dan niet zo zijn dat je geen cent meer wordt uitbetaald omdat je op last van de baas zelf moet zitten niksen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 10 juli 2019 @ 22:32:24 #44
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_187854379
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 22:26 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Eigenlijk niet, maar ik wil ook niet dat zij winnen. Ik heb tot nu toe, netjes gehandeld en eis dat ook van hun in mijn laatste maand.
Er is geen sprake van winnen, ze kiezen er voor zich op deze manier te gedragen. Ik zou er boven staan en de eer aan mezelf houden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Moderator donderdag 11 juli 2019 @ 08:26:40 #45
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_187858895
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 11:37 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat mag dan wel zo zijn, maar dan moet je nog altijd wel voor je gecontracteerde uren worden betaald. Het kan dan niet zo zijn dat je geen cent meer wordt uitbetaald omdat je op last van de baas zelf moet zitten niksen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 22:38 schreef Renesite het volgende:
Rechtvermoeden arbeidsomvang:
https://www.rijksoverheid(...)n-vast-dienstverband
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 11 juli 2019 @ 09:58:05 #46
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_187859766
Je hebt vorige week ontslag genomen... en je hebt een maand opzegtermijn.
Als je de ontslagbrief op of later dan 1 juli hebt ingediend dan moet je tot en met 31 augustus daar nog werken.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_187859957
Als je dit al een lastige situatie vindt, dan vrees ik dat je in toekomstige banen nog wel vaker in de problemen komt.

Je moet er gewoon niet zo moeilijk over doen, ga lekker wat aan klooien die laatste paar weken. Volg desnoods een cursus Spaans ofzo, ik verzin maar iets. Of lees je vast in voor je nieuwe baan als dat kan.

En boek het op kennisoverdracht, documentatie, opruimen, werk afronden etc. Ze kunnen je echt niks maken hoor, je moet er een beetje creatief mee om gaan.
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 11 juli 2019 @ 10:47:38 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187860290
Iedere dag je leidinggevende even aangeven dat je niks te doen hebt en verder het zijn probleem laten.
pi_187861000
2 opties:

1. Meld, via mail bijvoorbeeld, dat je beschikbaar bent voor werk en graag hoort hoe en wat. En dat je tot die tijd op 'geen werk' zult boeken.

2. Meld je ziek.
pi_187863337
Ik zou 3x per dag bellen of ze nog werk voor je hebben, zo nodig opvoeren naar 5x of elk uur. Op een gegeven moment zullen ze dan wel zeggen dat ze tot het eind van je dienstverband geen werk voor je hebben. Dan nog even zorgen dat je dit op papier krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')