SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
Die zocht ik! Het circuit waar de Britse Grand Prix in de jaren '20 werd verreden was Brooklands.quote:
Zo he, nog snellerquote:
Zo snel een antwoord maar toch nog lang wachten op een nieuwe vraag...quote:Op zondag 7 juli 2019 19:23 schreef McLaren_Fan het volgende:
De prestaties van de grote Aguri zijn me bekend!
Moet nu nog wel een vraag verzinnen...
Je hebt gelijk, maar ik geef het punt aan Sasquatch. Bij het stellen van de vraag ging het me voornamelijk om de betekenis van de P4. Daarnaast is Marlboro uit de naam geschrapt toen ze overgingen naar West, en omdat ik een auto van voor en na die wijziging in de vraag heb gesteld is de betekenis van Sasquatch in het ene geval juist en in het andere geval de jouwe. Ik kan die van Sasquatch dus niet fout rekenen op basis van hoe de vraag gesteld is. En ook belangrijk: dat het eerst voor Marlboro stond is voor mij nieuwe informatiequote:Op maandag 8 juli 2019 19:59 schreef McLaren_Fan het volgende:
Heb toch maar even een naslagwerk uit de kast gepakt en inderdaad. MP4 stond aanvankelijk voor Marlboro-Project four
[ afbeelding ]
Raikkonen is goed. Tussen Australië 2013 en de VS in 2018 zitten 114 races. Hij staat zelfs twee keer in de top 10. Daarvoor was het 60 races geleden dat hij won.quote:
MP4 gebruikt McLaren niet meer, dus is er geen tegenwoordige tijd!quote:Op maandag 8 juli 2019 20:25 schreef sasquatsch het volgende:
Maar dat was de vraag niet
De vraag was waar staat MP4 voor?
tegenwoordige tijd dus
Beide antwoorden waren juist en ik was eerder.quote:Op maandag 8 juli 2019 22:21 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
MP4 gebruikt McLaren niet meer, dus is er geen tegenwoordige tijd!
Jammer dat ik überhaupt geen punt krijg voor het eigenlijke juiste antwoord, ook al was dit niet bekend bij degene die de vraag stelde 😉😃
quote:Op maandag 8 juli 2019 23:17 schreef 4-elements het volgende:
Welke coureur zorgde er in 1956 voor dat Fangio het kampioenschap won door zijn wagen aan de Argentijn af te staan? Opvallend was dat hij zelf ook nog kans had op het kampioenschap en die kans door zijn daad verspeelde.
Is het antwoord goed @4-elements?quote:
quote:
Ze is inderdaad Fins en nam namens haar overleden man de beker in ontvangst.quote:
Ja, dat is het inderdaad. Heb je ook nog een jaartal?quote:Op donderdag 11 juli 2019 09:36 schreef JayHovah het volgende:
Is dit het ongeluk van Roger Williamson op Zandvoort?
Je had 'm voor 't intikken.quote:
Alleen Hamilton (5) is goed. Mansell heeft 4 keer gewonnen en Senna niet één keer.quote:
Oh, dan Prost i.p.v. Mansellquote:Op donderdag 11 juli 2019 18:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen Hamilton (5) is goed. Mansell heeft 4 keer gewonnen en Senna niet één keer.
Twee van de drie. Clark heeft ook vijf keer gewonnen.quote:Op donderdag 11 juli 2019 18:49 schreef McLaren_Fan het volgende:
Jim Clark, Lewis Hamilton en Nigel Mansell
En dat is de derde, inderdaad.quote:
Juist!quote:Op vrijdag 12 juli 2019 09:21 schreef Doevelaer het volgende:
Oh wacht. Grand Prix van Duitsland hoeft niet per se moderne F1 te zijn natuurlijk. Carraciola?
quote:
Geef nog maar een draai aan het radquote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:04 schreef JayHovah het volgende:
Ik geef een draai aan het rad met random jaren ‘50 coureurs en hij stopt bij...:
Alberto Ascari
Juist!quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:39 schreef TheRipper het volgende:
Ik draai naar Reg Parnell, dit was zijn enige podium zo ver ik dit kan terugvinden.
Het "Vermeulen end" is goed.quote:
Volgens wiki heeft Abu Dhabi overigens 20 bochten, maar dat terzijde.quote:Op maandag 15 juli 2019 21:56 schreef sasquatsch het volgende:
Abu Dhabi staat op 2 met 21 bochten, Baku en COTA op 3 met 20 bochten.
Hier staat toch echt 21.quote:Op maandag 15 juli 2019 22:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens wiki heeft Abu Dhabi overigens 20 bochten, maar dat terzijde.
Singapore heeft er 23 en is daarmee het circuit met de meeste bochten op de huidige kalender.quote:
Natuurlijk waar chipsoor aan zn chipsoor gekomen is.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 23:08 schreef 4-elements het volgende:
U vraagt, wij draaien.![]()
Wat was het langste circuit waar ooit een F1-race voor het WK heeft plaatsgevonden?
quote:
Nooit van gehoordquote:
Was ergens in de jaren '50.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 23:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Nooit van gehoord
Bestaat dat circuit nog? Was het wat? Dacht op zeker dat Nordschleife de langste was
Het was een gevaarlijk circuit over de openbare weg rond het dorpje Pescara. Heb er een heel mooi boek over in de kast staan. Interessant hoe het er in die tijd aan toe ging.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 23:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Nooit van gehoord
Bestaat dat circuit nog? Was het wat? Dacht op zeker dat Nordschleife de langste was
Schroom je niet om daar eens een paar kiekjes van te makenquote:Op dinsdag 16 juli 2019 23:50 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Het was een gevaarlijk circuit over de openbare weg rond het dorpje Pescara. Heb er een heel mooi boek over in de kast staan. Interessant hoe het er in die tijd aan toe ging.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://en.wikipedia.org/wiki/1957_Pescara_Grand_Prix
Dat zal niet voor nu zijn. Maar dit is het boek: https://www.amazon.com/Last-Road-Race-Pescara-Grand/dp/0297645587quote:Op dinsdag 16 juli 2019 23:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Schroom je niet om daar eens een paar kiekjes van te maken
Thanks!quote:Op dinsdag 16 juli 2019 23:59 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat zal niet voor nu zijn. Maar dit is het boek: https://www.amazon.com/Last-Road-Race-Pescara-Grand/dp/0297645587
quote:
quote:
Ferrari in 1952? Dan tellen we voor het gemak de Indy 500 even niet mee, toch?quote:Op woensdag 17 juli 2019 20:41 schreef sasquatsch het volgende:
Er zijn slechts twee seizoenen geweest dat een motorenfabrikant alle races wist te winnen.
Welke fabrikant en noem één van de seizoenen?
Die tel ik wel mee, dus niet goedquote:Op woensdag 17 juli 2019 23:11 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ferrari in 1952? Dan tellen we voor het gemak de Indy 500 even niet mee, toch?
(Ford) Cosworth is goed, jaartal niet.quote:
Nee, toen wonnen ook een BRM en Ferrari.quote:
Correct en tevens juist!quote:
Teleurstellendquote:Op woensdag 17 juli 2019 23:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die tel ik wel mee, dus niet goed
Je zit dicht in de buurt, maar je antwoord is niet geheel juist.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:12 schreef sasquatsch het volgende:
Vanwege de Lowenbrau sponsoring in de VS in 1978?
Gokje: het was nummer 500?quote:Op zaterdag 20 juli 2019 22:29 schreef sasquatsch het volgende:
Wat was er zo bijzonder aan de Grand Prix van Monaco in 1987?
Dat klopt, maar is niet wat ik zoek. Ik zoek het meer in de techniekquote:Op zondag 21 juli 2019 05:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volgens mij was het voor het eerst dat een coureur werd uitgesloten van deelname aan het raceweekend.
Klopt. Senna's eerste overwinning in Monaco was tevens de eerste voor een auto met actieve ophanging.quote:Op zondag 21 juli 2019 09:52 schreef Sabata het volgende:
Eerste voor een auto met actieve ophanging?
Graham Hill?quote:Op zondag 21 juli 2019 18:16 schreef Sabata het volgende:
Damon Hill is goed, maar hij was niet de enige
Zeg wandelende encyclopedie van de F1; hoezo werd die ene coureur dan uitgesloten van dat weekend?quote:Op zondag 21 juli 2019 09:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat klopt, maar is niet wat ik zoek. Ik zoek het meer in de techniek
Het is geen team dat het heel lang in de F1 heeft uitgehouden. Dus sowieso enkel bekend bij de echte F1 kenners.quote:Op maandag 22 juli 2019 20:22 schreef JayHovah het volgende:
Misschien is een hint wel leuk om de toegankelijkheid laag te houden. Anders zitten we tot volgende week nog steeds random teams op te noemen...
Van Wikipedia:quote:Op maandag 22 juli 2019 19:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeg wandelende encyclopedie van de F1; hoezo werd die ene coureur dan uitgesloten van dat weekend?
Nu wil ik het weten ook![]()
En ik ben geen wandelende encyclopediequote:During the practice session, Michele Alboreto's Ferrari tangled with Christian Danner's slow-moving Zakspeed on the uphill section after the Ste-Devote corner. Alboreto's car was thrown in the air and caught fire, but landed back on the track. FISA blamed Danner for the accident and took the decision to disqualify him from the weekend, the first such event in the history of the Formula One World Championship. There were widespread objections throughout the paddock, particularly as there were several other practice accidents and it was felt that Danner had no more to blame than any other driver involved in these accidents.[2] Alboreto himself believed that Danner was not to blame for the accident.
Kijk, de vragensteller mag vragen wat ie wil, maar het lijkt me leuker de vragen wat toegankelijker te houden. Zo is het makkelijker voor nieuwe leden om mee te doen en krijg je geen klein rondje met vaste users die het antwoord wel weten...quote:Op maandag 22 juli 2019 21:15 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Het is geen team dat het heel lang in de F1 heeft uitgehouden. Dus sowieso enkel bekend bij de echte F1 kenners.
Ik wist dat jij het wel zou weten! Één van de wandelende F1 encyclopedieën op dit forum!quote:Op maandag 22 juli 2019 21:44 schreef Doevelaer het volgende:
'enkel bekend bij de echte F1 kenners' klinkt wel heel pedant.
Tecno dan?
Wat @sasquatch zegt inderdaad.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 12:40 schreef vosss het volgende:
Uit mijn hoofd; Ascari of Fangio. Een van de 2. Wie eerder was weet ik zo niet, want ver voor mijn tijd.
Juist!quote:Op dinsdag 23 juli 2019 21:12 schreef Niox het volgende:
Volgens mij was het Bottas die op Ricciardo jaagde naar diens lekke band in 1 v/d laatste ronden.
Welke Norris?quote:Op woensdag 24 juli 2019 21:53 schreef McLaren_Fan het volgende:
4 Norris
5 Vettel
7 Raikkonen
De rest laat ik aan een ander over
Had de vraag volledig verkeerd gelezen. Dacht dat er gevraagd werd naar de nummers van de coureurs en de namenquote:
Fout gemaakt: Vettel was ook goed dus het 5e goede antwoord komt van JayHovahquote:Op donderdag 25 juli 2019 17:59 schreef McLaren_Fan het volgende:
Overigens mis ik nog Jim Clark voor de lijst met meeste pole positions en volgens mij ook Fangio, of is hij inmiddels buiten de top 10 terecht gekomen?
Vettel toch ook?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 08:20 schreef Niox het volgende:
[..]
Clark is het 5e goede antwoord (en tevens nog steeds de nummer 5 op de lijst). Prost (gedeeld 5e), Rosberg (8), Hakkinen (10) en Mansell (7) zijn ook goed. Fangio was ook goed (9e).
Raikkonen is 15e, Alonso 13e, Lauda 11e.
Je hebt gelijk, overheen gelezen. Punt is voor JayHovah dus. Heb de lijst bijgewerkt.quote:
Dat klopt helemaal! Peter Sauber agrees!quote:
Nee, dat was een paar jaar later.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 20:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Niet Nelson piquet in ieder geval.
Was dat de race die Alboreto won?
Nope!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 21:10 schreef JayHovah het volgende:
De enige overwinning van Rosberg dat kampioensjaar?
Klopt. Dat was zijn eerste van twee overwinningen voor Ferrari (in de auto waar eigenlijk Jan Lammers in had moeten rijden)quote:
Das goed.quote:
quote:
De T van Team krijg je er gratis bijquote:
quote:
Hmm, gaar licentiegedoe altijd. Dan zal het Wolf zijn inderdaad (wel in 1978 gok ik zo)quote:
Wolf is goed, jaar niet.quote:Op woensdag 31 juli 2019 07:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hmm, gaar licentiegedoe altijd. Dan zal het Wolf zijn inderdaad (wel in 1978 gok ik zo)
Dan is het 77 inderdaad. 78 was meer een reservegok.quote:Op woensdag 31 juli 2019 13:06 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Heeft JayHovah het ook niet goed met Scheckter in 1977 (Canada)?
[..]
quote:
quote:Op woensdag 31 juli 2019 19:09 schreef McLaren_Fan het volgende:
Haperende motor en een versnellingsbak die in de 2e of 3(?) versnelling bleef vastzitten zorgde ervoor dat Villeneuve hem kon inhalen.
Dat antwoord keur ik wel goed, het was een verbindingsstuk van de gaskabel, wat volgens de geruchten een onderdeeltje van 50 cent was.quote:
Oke, dat had ik nog nooit gehoord!quote:Op woensdag 31 juli 2019 19:30 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Dat antwoord keur ik wel goed, het was een verbindingsstuk van de gaskabel, wat volgens de geruchten een onderdeeltje van 50 cent was.
quote:Then came a worrying hesitation when he tried to accelerate: A broken washer had caused a failure in the throttle linkage.
“The first I knew of it was with about three laps to go when I had a problem with the throttle,” said Hill “It is operated hydraulically and the throttle was just an indication of a general hydraulic problem which also affected the gears. When the gears started to give trouble I couldn’t shift and the throttle didn’t work either.”
Sorry! Ga gelijk een vraag bedenken!quote:Op donderdag 1 augustus 2019 20:24 schreef JayHovah het volgende:
Ondertussen mag @:McLaren_Fan wel een nieuwe vraag plaatsen
Louis Rosier is het correcte antwoord!quote:
quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 23:01 schreef sasquatsch het volgende:
Carel Godin de Beaufort
Heb daar in de buurt gewoond
1/5quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 09:14 schreef vosss het volgende:
Rosberg op zeker bij Williams. De rest weet ik niet zeker, dus dat zou een gok worden.
0,2 punt dus voor mijquote:
3/5quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 09:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Jody bij McLaren, Mika bij Lotus
dus, Niki bij brm.
Piquet bij... Theodore ofzo?![]()
Klopt helemaal!quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 09:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dan Piquet bij.. Ensign? Was zo’n soort team in ieder geval.
En Niki bij March.
Nieuwe vraag graag! ...again...quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 09:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dan Piquet bij.. Ensign? Was zo’n soort team in ieder geval.
En Niki bij March.
Denny Hulme is WK geweest. Dus de kiwi's vallen af.quote:
Met 12 inderdaad de hoogste score. Net voor de Belgen met 11.quote:
Als het antwoord van @franklop goed is dan mag je de puntenstand bijwerken zodat het duidelijk is wie de volgende vraag mag stellen.quote:Op maandag 5 augustus 2019 00:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Met 12 inderdaad de hoogste score. Net voor de Belgen met 11.
En toen lag het weer stil...quote:Op donderdag 8 augustus 2019 19:47 schreef McLaren_Fan het volgende:
Toevallig las ik het verhaal pas op de geweldige site www.circuitsofthepast.nl. Op YouTube ook mooie filmpjes over circuits uit het verleden!
Ik zal een nieuwe vraag verzinnen!
Ik had hem gewoon goedgekeurd, alleen was op vakantie dus ik had even niet de puntenlijst erbij gegooid. Maar goed.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 19:28 schreef JayHovah het volgende:
Beetje jammer dat ik de enige ben die aan de hekken rammelt om dit topic levendig te houden...
Anwayz, ik zal wel een opstarter plaatsen (en neem meteen het puntje van Mexicanobakker in vanwege de onduidelijkheid / niet onderhouden / goedkeuren van zijn vraag). #witheet
Volgens mij weet iedereen dit maar toch: hoe komt de Tarzanbocht op Zandvoort aan zijn naam?
Staat pas op plek 10!quote:
Staan zelfs 11e (16,9m). Gaat de verkeerde kant opquote:
9e met 11,3mquote:
4e! 4,3mquote:
3e, 2,8 mquote:
Yes! 1,9mquote:
Correct!quote:
75 sasquatschquote:
Glock heeft zeker wel op het podium gestaan. Drie keer zelfs. Maar hij is niet de coureur die ik zoek. En ook Trulli is dat niet. Die heeft nog veel vaker op het podium gestaan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 22:26 schreef McLaren_Fan het volgende:
Nee, Glock heeft nooit op het podium in de F1 gestaan
F2 of GP2?quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 22:08 schreef 4-elements het volgende:
Hij eindigde ooit als vice-kampioen in de F2, was kampioen in de F3000. Stond ooit eenmaal op het podium in de F1, werd ooit derde in het kampioenschap in CART. Wie zoek ik?
Je hebt helemaal gelijk mbt Glock!quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 22:31 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Glock heeft zeker wel op het podium gestaan. Drie keer zelfs. Maar hij is niet de coureur die ik zoek. En ook Trulli is dat niet. Die heeft nog veel vaker op het podium gestaan.
F2. En aangezien hij ook in de F3000 reed (en kampioen werd) zegt dat ook iets over het tijdperk waarin jullie moeten zoeken.quote:
Maar het lijkt er wel op qua letters.quote:
Hij stond inderdaad eenmaal op het podium van de F1 en werd ook ooit derde in CART (maar werd ook kampioen en vijfmaal tweede). Alleen reed hij nooit F2 of F3000.quote:
quote:
Ocon geloof ikquote:Op zaterdag 10 augustus 2019 00:14 schreef sasquatsch het volgende:
Met dank aan vosss voor de hint
Max Verstappen promoveerde rechtstreeks van de Formule 3 naar de Formule 1, maar wie van de huidige coureurs promoveerde(n) rechtstreeks van de GP3 naar de F1?
Bottas is goed.quote:
Deed daarna DTM voordat hij in de F1 instapte. En is geen huidige F1 coureur.quote:
Kvyat is goed.quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 12:11 schreef 4-elements het volgende:
Stroll kwam via de F3 als ik het goed heb. Ik denk dat we Kvyat zoeken?
Die weet ik, dat is Sutil, uit mn hoofd 130(?) racesquote:Op zaterdag 10 augustus 2019 13:04 schreef 4-elements het volgende:
Nico Hülkenberg heeft het record van de meeste races zonder een podium. Maar wie staat er tweede in dat lijstje?
quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 13:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Die weet ik, dat is Sutil, uit mn hoofd 130(?) races
Ik ben slecht in vragen bedenken, dus iemand anders mag eentje bedenken![]()
Dan moet je ook niet antwoordenquote:Op zaterdag 10 augustus 2019 13:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Die weet ik, dat is Sutil, uit mn hoofd 130(?) races
Ik ben slecht in vragen bedenken, dus iemand anders mag eentje bedenken![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |