Dat pad waarop je Eugenie ziet lopen is ons eikepad, daaraan staat een kleine honderd meter grote oude eiken. En die harken wij bijeen. Ook hebben we een buurvrouw met paarden in een weitje, en die raapt de eikels uit haar wei want paarden gaan er dood aan. Dus die kregen wij, toch ook weer een paar kruiwagens vol. En dan hebben we ook nog in de buurt een aanhangwagen vol blad/eikels/gras/appels kunnen volscheppen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 16:32 schreef Seven. het volgende:
Haha, die Eugenie! Leuk beest is het, jammer om afscheid van te nemen maar dat hoort erbij.
Hoe kom je aan kruiwagens vol met eikels?
Waarom zou ik ze in hemelsnaam halal laten slachten? Ze gaan naar dezelfde slager als waar Eugenie heen is. Dat is een kleine slagerij van twee Groningse broers, met een stuk of 3 hulpjes.quote:Op maandag 4 november 2019 18:00 schreef Bzzzzt het volgende:
Ik vroeg mij eigenlijk af, gaan die schapen naar een normale of een halal slager?
Het is ook een manier van slachten waar ik persoonlijk op tegen ben, had ook niet verwacht dat jij ze zo zou laten slachten. Gezien het leven dat ze bij jou gehad hebben.quote:Op maandag 4 november 2019 18:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Waarom zou ik ze in hemelsnaam halal laten slachten? Ze gaan naar dezelfde slager als waar Eugenie heen is. Dat is een kleine slagerij van twee Groningse broers, met een stuk of 3 hulpjes.
Die zijn wel skal-gecertificeerd (mogen dus als 'biologische' slager optreden) en ze hebben een mooie niet-drinkwater-spoelinstallatiesysteem dus reuze milieubewust enzo, maar als imam schieten ze hopeloos tekort.
Ze houden er ook niet van trouwens, van halal-slachten. Ze hebben wel eens de slagerij ter beschikking gesteld net vóór het offerfeest, misschien doen ze dat nog wel, maar zij vinden het een lelijke slachtmethode, en dat hoor ik vaker van slagers.
Nee, er zitten altijd wel een paar zwartjes bij de lammeren, ongeacht kleur van vader/moederdier. Wel levert een zwarte ooi vrijwel altijd donkere lammeren. Ik verwacht dat een zwarte ram -zoals die hierboven dus- ook veel of alleen maar zwarte nakomelingen zou krijgen.quote:
De andere hond is er ook wel hoor. Even niet op een mooie foto gekomen.quote:Op woensdag 13 november 2019 19:27 schreef Barreltje het volgende:
1 hond maar?
Verder verse lammeren!![]()
Hoe gaat dat eigenlijk met de oliën? Zijn die eens per bepaalde periode vruchtbaar of blijven ze vruchtbaar zolang er geen ram langs is geweest ?
De ooien zeiden geen nee. Ze lustten er wel pap vanquote:Op woensdag 13 november 2019 19:43 schreef Barreltje het volgende:
En vandaag was "nee" niet echt een antwoord?
Wat een mooi plekje. En natuurlijk zal niemand zeggen dat je niets voor je dieren doet... integendeel!quote:Op zaterdag 23 november 2019 15:01 schreef sigme het volgende:
Herfst. De biggen moesten een vers warm droog schoon hok.
Ik heb geen vóór foto gemaakt, maar het was een zwijnestal. En schep, schraap en veeg ik dan schoon, gebukt staande in dat 1 meter hoge hok. Laat ik niet horen dat ik niks doe voor m'n dieren. Toen het eenmaal schoon & leeg was heb ik de rubberen stalmatten opgehaald en erin gelegd; die waren in de lange warme droge zomer niet nodig. Nu misschien ook wel niet, maar ik vind het fijner als ze niet op het beton liggen.
[ afbeelding ]
Mooie dam stro erin
[ afbeelding ]
Even proefliggen
[ afbeelding ]
En toen mochten de biggen erin
[ afbeelding ]
Die natuurlijk gelijk het beter gingen inrichten
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Nope. Na deze varkenslichting nemen we een paar jaar varkensvrij. Dat hebben we altijd érg nodig na een tijd varkens gehad te hebben, en we hebben nu al weer héél lang varkens: Eugenie kwam bij ons als big, met nog 2 andere biggen, ergens begin 2018.quote:Op woensdag 8 januari 2020 18:40 schreef Bzzzzt het volgende:
Blijft er ook nog 1 over om voor de volgende generatie te zorgen?
quote:Op woensdag 8 januari 2020 18:30 schreef sigme het volgende:
Filmpje van varkens die pas uit het hok mogen als de bezem wordt weggelegd:
http://i.imgur.com/31VhW2N.mp4
Hardop gelachenquote:Op woensdag 8 januari 2020 18:30 schreef sigme het volgende:
Haha geweldigquote:Op woensdag 8 januari 2020 18:30 schreef sigme het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |