abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 11 juli 2019 @ 19:44:11 #51
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_187869066
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 18:18 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]


[..]

jammer maar wel terecht zit al twee jaar thuis met een burn-out en de vervangster doet het prima.
Vermoed een gevalletje ontslag na twee jaar ziek.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_187869600
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:09 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Gewoon informatie van endemol,
Nee hoor, want RTL geeft zelfs aan Endemol geen cijfers vrij over het aantal kijkers van GTST op Videoland. Het is dus puur giswerk van Erik.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_187870468
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 20:16 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Nee hoor, want RTL geeft zelfs aan Endemol geen cijfers vrij over het aantal kijkers van GTST op Videoland. Het is dus puur giswerk van Erik.
Ze krijgen bij elk interview een ruime samenvatting met informatie die gedeeld mag/moet worden. Dit soort antwoorden zijn bedacht en niet zomaar giswerk.
speak only if it improves the silence.
pi_187870751
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 18:18 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

[..]

jammer maar wel terecht zit al twee jaar thuis met een burn-out en de vervangster doet het prima.
Dit zet wel de deur open voor exit Sjors. Inge had nog een vast contract volgens mij. Ik zie het gebeuren.
't Echte en 't ware!
pi_187870901
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:25 schreef Japepk het volgende:

[..]

Dit zet wel de deur open voor exit Sjors. Inge had nog een vast contract volgens mij. Ik zie het gebeuren.
Denk het juist niet, ze kunnen zich ook weer niet teveel exits permitteren, zo slim zijn ze nog wel...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_187873159
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:25 schreef Japepk het volgende:

[..]

Dit zet wel de deur open voor exit Sjors. Inge had nog een vast contract volgens mij. Ik zie het gebeuren.
Als iemand twee jaar ziek is kun je diegene lozen. Kost een godsvermogen al zal endemol wel verzekerd zijn.
speak only if it improves the silence.
pi_187873335
Loos eerst maar die kinderen :+
SOONY
  vrijdag 12 juli 2019 @ 00:12:02 #58
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_187874156
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:33 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Denk het juist niet, ze kunnen zich ook weer niet teveel exits permitteren, zo slim zijn ze nog wel...
Are you sure...
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_187876011
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 16:19 schreef laracroftonline het volgende:
Toch wel jammer dat ingmar niet terug komt vind melissa nou niet zo denderend
Oh ik vind Melissa juist een betere actrice dan Ingmar, mijn irritatie voor het personage " Sjors" is iig verdwenen toen Melissa erin kwam.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 15:59:35 #60
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_187883602
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 05:26 schreef mereltjuhh34 het volgende:

[..]

Oh ik vind Melissa juist een betere actrice dan Ingmar, mijn irritatie voor het personage " Sjors" is iig verdwenen toen Melissa erin kwam.
Klopt. Ook sprak ze moeilijke woorden fout uit.. wie herinnert zich nog "compromiS"? En je zag ook aan dr dat ze op was.
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 16:07:26 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_187883743
-O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb dus echt helemaal niks met dit personage he.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 19:12:21 #62
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_187887368
He jammer, Ingmar komt niet meer terug en er is ook geen afscheid voor haar, zelfs na al die jaren. Zonde, want ik hoopte eerst nog dat ze terug zou keren. Melissa doet het ook goed, maar zet Sjors nog truttiger neer. Een beetje een uitvergrootte versie van hoe Ingmar die kant van het personage deed. Beetje de belerende schooljuf van de serie haast tegenwoordig. Toch is het wel duidelijk: de versie van hoe Ingmar het personage speelde was al lang op.

Dat was te merken. Zodra Melissa erin kwam, hebben ze heel het personage veranderd. Ook om er meer kanten mee uit te kunnen. Bij 'de oude Sjors' kwamen er steeds minder noemenswaardige verhaallijnen voorbij. Iedere keer weer terug naar Bing. Vooral toen het bij het personage ineens alleen nog maar om het krijgen van 'kindsjes' ging, merkte je het eigenlijk wel: de ideeën waren op en Sjors maakte een stuk minder mee erna. Grappig, in 2019 ging heel de serie over 'kindsjes' krijgen, dus dat zegt ook iets? Ik stel een wisseling van de wacht voor, na al die waardeloze schrijfsels van de afgelopen maanden.

De verandering was ook een voorteken. De rol is zoveel veranderd dat er eigenlijk geen weg terug meer was. Als Ingmar wel terugkwam zou de rol heel anders neergezet moeten worden. Melissa lijkt in de serie een wat oudere Sjors, waardoor Lana ook wat ouder gemaakt kon worden. Dat vind ik overigens geen leuk personage (en geen knappe actrice, die compleet niet op Ingmar zou lijken), maar het gaf het personage wel een nieuwe richting. Ook lijkt RTL veel blijer met de 'nieuwe Sjors'. Je ziet Melissa veel meer buiten de afleveringen, dan Ingmar destijds. Ze schuift aan bij programma's, is van de partij bij activiteiten en mag nu richting geven aan het GTST Magazine. Ingmar bleef meer op de achtergrond en dook minder vaak op buiten GTST, wat ik overigens ook mooi vond. Stoor me eerder aan acteurs en actrices die continu in de aandacht willen staan, waar er in GTST ook genoeg van voorbij zijn gekomen.

Ik vind het zonde. Een actrice met zo'n lange levensloop in de serie, die nu geen afscheid kan krijgen omdat de rol nog bestaat. Misschien zit ze ook niet zo te wachten op al die aandacht. Zou me niets verbazen als ze stopt met acteren om huismoeder te worden. Dan zien we haar niet meer op TV. Zonde, want ze is een goede actrice.

Misschien was het beter geweest als de verhaallijn met Martine ook een exit voor Sjors was geworden. Het had het personage een conclusie gegeven, het had mogelijk die vreselijke verhaallijn gered (alhoewel die schrijvers het dan nog zouden kunnen verzieken) en het was voor Ingmar een ronde cirkel geweest. Melissa had dan een soortgelijk eigen personage kunnen spelen, dat geen recast is. Mocht niet zo zijn. Hoe Ingmar de rol speelde is als een nachtkaarsje gedoofd. Vraag me af of Melissa de rol nog lang gaat voortzetten. Met al die wisselingen in de cast is ze nu een vertrouwd gezicht, dus laat haar maar blijven. Houdt ook een deur open, mocht Ingmar misschien eens willen invallen of de rol terug willen nemen.

Geef het best toe: vond Ingmar de mooiste en leukste van de serie en was fan van haar, vanaf toen ze in de serie kwam. Of dat dan haar Sjors of Ingmar zelf was doet er even niet veel toe. Dat ze verdween was een reden om niet meer te kijken. Eigenlijk de zoveelste reden. Melissa doet het ook goed, maar was erg wennen. Ik vind haar als Sjors ook wat oppervlakkiger, maar dat geldt eigenlijk voor de hele serie. Ik zag Sjors altijd als een soort brug tussen het oude en nieuwe GTST. Ingmar zat er echt lang in. De échte' Sjors is nu weg, dus die brug is ingezakt. Weet zeker dat Melissa de beste keuze was om de rol voort te zetten, toen de 'echte Sjors' moest stoppen. Als het niet meer gaat met de gezondheid, dan houdt het op. Zou graag zeggen dat Ingmar gemist gaat worden, maar ik kijk eigenlijk nog nauwelijks.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Pomtip op 12-07-2019 19:38:46 ]
  vrijdag 12 juli 2019 @ 19:36:12 #63
436222 Japepk
Padvinder
pi_187887819
Moord, brand, huwelijken, ontvoeringen: we hebben het allemaal voorbij zien komen de afgelopen 29 jaar. En al die gebeurtenissen hadden hetzelfde doel: ons met zoveel vragen opzadelen dat we 2 maanden lang zouden verlangen naar de antwoorden en verder zouden kijken in een nieuw GTST-seizoen.

Niet elke cliffhanger was even spectaculair. Een hoop effecten en explosies hoeven nog geen goede cliffhanger te maken natuurlijk. Het helpt eraan mee, maar een goed opgebouwd verhaal dat tot een bepaalde climax komt kan veel spannender zijn dan het zoveelste pistoolschot. Laura die een broodje hagelslag eet kan net zo spannend zijn als een random pistool op iemands hoofd, als we de weken ervoor maar hebben gezien dat er rattengif door verschillende pakken hagelslag is gemengd.

Dat is wat me vooral opvalt tijdens het herbekijken van fragmenten en verhaallijnen, de opbouw die soms al wekenlang gaande is en zo’n typische ‘einde-seizoen’ spanning met zich meebrengt. Soms zat een laatste uitzendweek vól kleine onthullingen en afrondingen, én natuurlijk openingen voor nieuwe verhalen. Dan werd het seizoen echt afgesloten en naar een bepaald moment toegewerkt.

Het lijkt me leuk een overzicht te maken van de beste seizoenscliffhangers die we hebben gehad. Om goed af te trappen heb ik ze hier álle 29 gerangschikt naar mijn smaak. Ik heb ze vanaf seizoen 8 bewust meegemaakt (ik was toen 5, maar we keken thuis wel fanatiek) en die daarvoor heb ik al vaak teruggezien. Sinds kort staan er ook oude seizoenen op videoland en kijk ik ook de aanloop naar de cliffs terug.

Mijn rangschikking is dus gebaseerd op mijn persoonlijke mening. Niet van alle seizoenen weet ik evenveel. Bij sommige cliffs speelt het sentiment van héél de laatste aflevering, uitzendweek of verhaallijn mee. Bij anderen minder of niet. Ik merkte gaandeweg het proces dat ik de cliffs met een goed of spannend aanloop verhaal beter waardeer dan cliff zonder, hoewel die op zichzelf misschien spectaculairder waren. Ik zal steeds uitleggen hoe ik tot mijn keuze ben gekomen. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om deze trip down memory lane te maken en met jullie eigen ranking (top 10 of 5 ofzo kan natuurlijk ook!) te komen.

Omdat mijn bericht teveel woorden bevat, post ik het in meerdere keren. Wordt vervolgd!
't Echte en 't ware!
  vrijdag 12 juli 2019 @ 19:36:40 #64
436222 Japepk
Padvinder
pi_187887829
We gaan beginnen! Ik zet mijn ranking steeds in spoilers, omdat het anders wel een erg lang bericht wordt. We beginnen natuurlijk onderaan. Ik had graag gezegd ‘met de minst goede cliffs’, maar helaas zijn het gewoon de meest slechte cliffs. Misschien is het mijn eigen sentiment, maar hier treffen we vooral de cliffhangers van de laatste jaren aan. Daar zaten enkele doodsaaie of onmogelijk absurde bij.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
't Echte en 't ware!
  vrijdag 12 juli 2019 @ 19:37:01 #65
436222 Japepk
Padvinder
pi_187887833
Het ergste hebben we nu gehad :P De volgende cliffhangers zijn er vooral die in een nogal ongeloofwaardige/absurde setting plaats vonden en waarvan ik het allemaal een beetje moeilijk te geloven vond.

Nummers 24 t/m 21, in volgorde van slechtheid aan u gepresenteerd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
't Echte en 't ware!
  vrijdag 12 juli 2019 @ 19:37:19 #66
436222 Japepk
Padvinder
pi_187887843
De meest absurde cliffs hebben we nu gehad. We komen aan bij het gedeelte wat op zich prima verhalen waren, maar waarvan de cliff weinig spanning bood. Belangrijke karakters die de dood in de ogen kijken, maar waarvan je vaak al kon aanvoelen dat het allemaal met een sisser af ging lopen. We doorlopen de nummers 20 t/m 16:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Japepk op 12-07-2019 19:43:00 ]
't Echte en 't ware!
  vrijdag 12 juli 2019 @ 19:37:45 #67
436222 Japepk
Padvinder
pi_187887853
We zijn op de helft! De cliffhangers die volgen misten op één of andere manier de genialiteit van de cliffs uit de top 10, maar waren evengoed prima seizoensafsluiters. Ofwel zaten ze an sich goed in elkaar, ofwel sloten ze hun verhaal en seizoen goed af.
Hier komen de nummer 15 t/m 11!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
't Echte en 't ware!
  vrijdag 12 juli 2019 @ 19:38:06 #68
436222 Japepk
Padvinder
pi_187887863
We zijn aangekomen bij de top 10! Het is jammer dat we het de laatste tijd met minder moeten stellen, maar GTST heeft echt een aantal retespannende verhaallijnen en dito cliffhangers voortgebracht. Het komt ook deels door het niveau van de goede, dat de mindere zo tegenvallen. Nummers 10 t/m 6…

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
't Echte en 't ware!
  vrijdag 12 juli 2019 @ 19:38:25 #69
436222 Japepk
Padvinder
pi_187887868
Ik hoop dat een ieder die van het begin tot het eind heeft meegelezen weer net zo aan het genieten is als ik tijdens het opstellen van deze ranking. We zijn aangekomen bij de top 5 van beste cliffhangers van Goede Tijden, Slechte Tijden. 5 spannende verhalen. 5 bloedstollende scènes. 5 keer puntje van je stoel en 5 lange zomers tot de ontknoping. En iedereen die heeft meegelezen weet wat er nog gaat komen. Geniet van de 5 beste cliffhangers van GTST, naar mijn bescheiden mening:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Japepk op 13-07-2019 01:21:17 ]
't Echte en 't ware!
  vrijdag 12 juli 2019 @ 19:39:03 #70
436222 Japepk
Padvinder
pi_187887882
Conclusie
Ik had niet verwacht dat dit zo’n enorm epistel zou worden. Ik heb veel fragmenten terug zitten kijken en je ziet toch bepaalde patronen. Feit is dat het vroeger altijd beter was. Ga de topics maar terug lezen; we vinden alles hier kut. Zelfs de moord op Simon Dekker, wat ik een van de meest epische afleveringen ever vind, vonden we hier toen maar zo-zo. Duidelijk is wel dat de serie de laatste jaren op een dieptepunt zit. Wij roepen het al langer, maar nu gaat de kijker het ook af laten weten. Het komt niet door onrealistische verhalen; die hebben we altijd gezien en vaak van genoten. Het komt door onrealistische karakters en onrealistische relaties.

Karakters worden minder diepgaand gecreëerd én krijgen geen vast contract waardoor het gros er na 3 jaar weer uit gaat. Zo verlies je binding, omdat de vaste garde tegenwoordig nauwelijks veranderd. Nina blijft de Achilleshiel van Ludo en komt continu in levensbedreigende situaties die ze toch wel overleefd. Laura is supporting en Rik is vlees noch vis. Op zich had Anton dit seizoen een leuk verhaal, alleen is het enorm overdreven neergezet. Bovendien toveren ze bij hem dan steeds nieuwe kinderen uit de hoge hoed. Robert kreeg ook ineens overal kinderen vandaan, maar dat ging wel steeds samen met een heel verhaal. Daantje en Milan werden geïntroduceerd doordat een ex van Robert moeilijk kwam doen, geloof ik.

Zo accepteren we dus dat Laura betrokken is bij moord, dat Janine en Ludo steeds weer bij elkaar komen en dat Robert ineens een zoon en dochter heeft. Het wordt opgebouwd en laat zijn sporen na. We zien wat een karakter drijft om bepaalde dingen te doen, en als karakters dingen doen die off-character zijn, dan waren de schrijvers zich daar soms van bewust en lieten ze een karakter bewust boete doen of gewoon een tijdje uit de spotlights. Bowien bijvoorbeeld, na heel dat gedoe met Robert en Pete Jenssens had het karakter veel meegemaakt en was ‘op’. Tanja Jess zou daarom de serie verlaten, maar toen bedacht men de twist met de baby’s en hadden ze iemand nodig om Ludo daar achter te laten komen. Dus werd ze gepaaid met buitenlandscènes én een spectaculair einde om nog een half jaartje te blijven en zo een nieuw verhaal in gang te zetten.

Ik merk een bepaalde ‘moeheid’ bij de schrijvers nu. Op dit moment schaar ik me achter de mensen die zeggen; stop er maar mee na 30 jaar. De serie heeft eerder teruglopende kijkcijfers gehad, maar nu voelt het inhoudelijk ook als ‘op’. Doe nog één keer je best en bedenk een meeslepend verhaal voor Ludo, zodat hij en Janine de serie kunnen verlaten en het onduidelijk is of ze dood of levend zijn en laat Laura sprakeloos Arnie tegen het lijf lopen in de Lidl. Eind goed, al goed.
't Echte en 't ware!
pi_187894311
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 19:39 schreef Japepk het volgende:
Conclusie
Ik had niet verwacht dat dit zo’n enorm epistel zou worden. Ik heb veel fragmenten terug zitten kijken en je ziet toch bepaalde patronen. Feit is dat het vroeger altijd beter was. Ga de topics maar terug lezen; we vinden alles hier kut. Zelfs de moord op Simon Dekker, wat ik een van de meest epische afleveringen ever vind, vonden we hier toen maar zo-zo. Duidelijk is wel dat de serie de laatste jaren op een dieptepunt zit. Wij roepen het al langer, maar nu gaat de kijker het ook af laten weten. Het komt niet door onrealistische verhalen; die hebben we altijd gezien en vaak van genoten. Het komt door onrealistische karakters en onrealistische relaties.

Karakters worden minder diepgaand gecreëerd én krijgen geen vast contract waardoor het gros er na 3 jaar weer uit gaat. Zo verlies je binding, omdat de vaste garde tegenwoordig nauwelijks veranderd. Nina blijft de Achilleshiel van Ludo en komt continu in levensbedreigende situaties die ze toch wel overleefd. Laura is supporting en Rik is vlees noch vis. Op zich had Anton dit seizoen een leuk verhaal, alleen is het enorm overdreven neergezet. Bovendien toveren ze bij hem dan steeds nieuwe kinderen uit de hoge hoed. Robert kreeg ook ineens overal kinderen vandaan, maar dat ging wel steeds samen met een heel verhaal. Daantje en Milan werden geïntroduceerd doordat een ex van Robert moeilijk kwam doen, geloof ik.

Zo accepteren we dus dat Laura betrokken is bij moord, dat Janine en Ludo steeds weer bij elkaar komen en dat Robert ineens een zoon en dochter heeft. Het wordt opgebouwd en laat zijn sporen na. We zien wat een karakter drijft om bepaalde dingen te doen, en als karakters dingen doen die off-character zijn, dan waren de schrijvers zich daar soms van bewust en lieten ze een karakter bewust boete doen of gewoon een tijdje uit de spotlights. Bowien bijvoorbeeld, na heel dat gedoe met Robert en Pete Jenssens had het karakter veel meegemaakt en was ‘op’. Tanja Jess zou daarom de serie verlaten, maar toen bedacht men de twist met de baby’s en hadden ze iemand nodig om Ludo daar achter te laten komen. Dus werd ze gepaaid met buitenlandscènes én een spectaculair einde om nog een half jaartje te blijven en zo een nieuw verhaal in gang te zetten.

Ik merk een bepaalde ‘moeheid’ bij de schrijvers nu. Op dit moment schaar ik me achter de mensen die zeggen; stop er maar mee na 30 jaar. De serie heeft eerder teruglopende kijkcijfers gehad, maar nu voelt het inhoudelijk ook als ‘op’. Doe nog één keer je best en bedenk een meeslepend verhaal voor Ludo, zodat hij en Janine de serie kunnen verlaten en het onduidelijk is of ze dood of levend zijn en laat Laura sprakeloos Arnie tegen het lijf lopen in de Lidl. Eind goed, al goed.
Tijd om Robert terug te halen en Arnie erbij te slepen voor een mooi afscheidsshot met Robert, Laura en Linda die ontdekken dat Arnie nog leeft.
Laura en Robert die weer bij elkaar komen, op vakantie gaan. Ze sluiten de deur achter zich. Shot naar Arnie en Linda in bed, die elkaar diep in de ogen kijken. Arnie reikt naar het nachtlampje en het beeld gaat op zwart. ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door miaeak op 13-07-2019 02:06:47 ]
pi_187897089
Mooie uiteenzetting, @Japepk ^O^
Met veel dingen aardig eens (sowieso de nummer 1), al had ik de cliff van seizoen 20 toch wel in de laagste regionen verwacht :P Want wat was dat voor een afgrijselijke klucht :') _O-
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_187897680
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 15:12 schreef AgnesGru het volgende:
Inge/Ingmar Schrama keert niet meer terug in gtst.

https://www.nu.nl/film/59(...)t-terug-in-gtst.html
Ik had eigenlijk verwacht dat ze misschien in het aankomende seizoen terug zou komen. Voelde een beetje alsof ze Amir en Lana weg wilden werken zodat Ingmar weer met een schone lei kon inspringen. Hopelijk blijft Melissa nu wel nog een tijdje en gooien ze haar er niet meteen uit omdat ze geen vast contract heeft.
pi_187898989
Oh ik vond juist dat Ingmar " Sjors" truttiger neerzette.
pi_187904126
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 11:24 schreef PeterKelder het volgende:
Mooie uiteenzetting, @:Japepk ^O^
Met veel dingen aardig eens (sowieso de nummer 1), al had ik de cliff van seizoen 20 toch wel in de laagste regionen verwacht :P Want wat was dat voor een afgrijselijke klucht :') _O-
Thanks! Dat vond ik destijds ook, maar met terugkijken en ranken vond ik het qua verhaal wel meevallen. En plaats 22 is nou ook niet wat je noemt een topprestatie :P

Het is wel interessant om alles zo naast elkaar te zien. Je vraagt je af hoe het komt dat zo'n serie zo kan schommelen qua verhaal. Er zijn acteurs die er al behoorlijke tijd rondlopen en achter de schermen heb je toch ook vaste krachten lijkt me. Ook het schrijversteam verandert niet bijzonder drastisch. Dan weet je toch wat je successen waren?

Zeker omdat steeds dezelfde fouten worden gemaakt. Steeds als de serie in een dip kwam, lag dat voor een deel aan 'verjonging'. Een begrip wat wel vaker televisieprogramma's om zeep helpt. Een soap heeft herkenbaarheid nodig. We willen ons spiegelen aan de sprookjesmaatschappij die we voorgeschoteld krijgen. We zien dat de karakters mensen zijn zoals wij, maar dan een veel spannender of leuker leven hebben en dat willen wij dan ook. Daarom heeft zo'n serie baat bij stabiele factoren.

Hier zijn ze niet populair, maar ik vond het gezin Jef-Barbara-Charlie-Morris enorm leuk. Huismoeder, 9-5 vader en 2 pubers. Sowieso vond ik Barbara tof als moederfiguur. Haar laatste jaren waren minder, omdat ze niet meer hoefde te moederen. Haar ziekte was nog een goed verhaal, dat hele gedoe met Martijn niet.

Nu zie je weer zo'n beetje hetzelfde gebeuren.

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 02:01 schreef miaeak het volgende:

[..]

Tijd om Robert terug te halen en Arnie erbij te slepen voor een mooi afscheidsshot met Robert, Laura en Linda die ontdekken dat Arnie nog leeft.
Laura en Robert die weer bij elkaar komen, op vakantie gaan. Ze sluiten de deur achter zich. Shot naar Arnie en Linda in bed, die elkaar diep in de ogen kijken. Arnie reikt naar het nachtlampje en het beeld gaat op zwart. ^O^
Wel tof dat meer mensen de terugkeer van Arnie zien als het ultieme einde van GTST :D Voor mijn gevoel is/was Laura ook altijd veel meer de moeder-met-verloren-kinderen dan Jef, terwijl die het toch ook zwaar voor zijn kiezen heeft gekregen wat dat betreft.
't Echte en 't ware!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')