Hoe kom je er dan achter of er wortels aanzitten?quote:Op donderdag 11 juli 2019 19:12 schreef Koettie het volgende:
Water heeft geen zin, ze hebben nog geen wortels. Dus dan is er vooral kans op rot. Pas water als er wortels zijn!
Af en toe even aan wiebelen /zachtjes trekken of ze al vast zitten. Doe ik ook met m'n euforbia'squote:Op donderdag 11 juli 2019 19:28 schreef APK het volgende:
[..]
Hoe kom je er dan achter of er wortels aanzitten?
Hoe lang kan zoiets ongeveer duren?
(Ik heb ze half ingegraven dus kan het niet zien).
Ze zitten nu al muurvastquote:Op donderdag 11 juli 2019 19:32 schreef Koettie het volgende:
Af en toe even aan wiebelen /zachtjes trekken of ze al vast zitten. Doe ik ook met m'n euforbia'skan wel een tijdje duren!
Beter te lang dan te kort. Zou over 3 weken oid nog eens kijken of er wortels zijn. Beetje zandige/droge grond. Water geven zonder wortels heeft geen zin. Je kan voor de zekerheid even voorzichtig kijken of er wortels zijn.quote:Op donderdag 11 juli 2019 19:35 schreef APK het volgende:
[..]
Ze zitten nu al muurvast
Ik ben een beetje bang dat ik te lang wacht en dat ze gaan verschrompelen, is mij al eerder gebeurd met kleinere varianten.
(Deze waren meer dan 2kg extra bagage op de terugweg)
Best in de winter!quote:Op zaterdag 13 juli 2019 13:14 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb mijn aliums na de bloei afgeknipt en binnen laten drogen. Nu zitten er allemaal zwarte zaadjes in. Het lijkt mij dat ik die kan zaaien om meer/nieuwe aliums te krijgen. Klopt dat? En wanneer kan ik dan het beste zaaien?
Ik denk niet dat het echte salie is, het grijzige blad ontbreekt. Misschien ff close up fotootje nemen en door plantnet halen?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 13:27 schreef Koettie het volgende:
Is dit (echte) Salie? Lees overal dat het maar 50cm wordt maar deze zijn bijna een meter denk ik.
[ afbeelding ]
Heb al zaailingen! Die mogen in een ander stukje als ze groter zijn. Door de grote bladeren wordt de bodem mooi bedekt. Hopelijk gaan m'n katten dan de Kattenbak gebruiken.
[ afbeelding ]
Die blijft Salie roepenquote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:33 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het echte salie is, het grijzige blad ontbreekt. Misschien ff close up fotootje nemen en door plantnet halen?
quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:24 schreef Koettie het volgende:
Het blijkt een salvia forskaohlei te zijn!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
quote:Op zondag 14 juli 2019 07:33 schreef jajablahblah het volgende:
Dat Plantnet schijnt alleen geschikt te zijn voor heel eenvoudig herkenbare planten.Ik denk dat je vader gelijk heeft!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
Ah, dus inderdaad familie van de adderwortel!quote:
Ik las perzikhuidquote:Op woensdag 17 juli 2019 18:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Ah, dus inderdaad familie van de adderwortel!
Wij hebben hier last van perzikkruid, weet iemand hoe dat te bestrijden is?
Dat raapt toch heel makkelijk?quote:Op woensdag 17 juli 2019 18:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Ah, dus inderdaad familie van de adderwortel!
Wij hebben hier last van perzikkruid, weet iemand hoe dat te bestrijden is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |