abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 juli 2019 @ 08:39:37 #226
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187999224
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 23:27 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Volgens mij heet die Strong Annabelle
Klopt. Ik heb 'm en ik moet zeggen, het doet niet 100% wat het belooft. De onderste korte takken dweilen wel een beetje omdat ze vooral opzij groeien in plaats van de lucht in. De bovenste lange takken blijven best goed rechtop staan. Na een regenbui gaan ze wel hangen maar even het water eraf schudden en ze staan weer rechtop.

Dit is het eerste jaar in mijn tuin, volgend jaar verwacht ik meer groei de hoogte in.
Resistance is futile.
pi_187999234
Ga ik die halen dankjewel :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188026502
Hier geen Annebelle's (gelukkig, ik vind ze echt niet mooi), wel 3 bloeiende hortensia's.
Eentje groenwit, eentje echt wit, eentje lichtblauw (maar die staat in het kippenhok, dus die ziet niemand :') ).

De vlinderstruik is ook goed los.

De Oost-Indische kers doet het ook weer uitstekend, allemaal zaailingen, waaronder een onverwacht rode.

De rode wederik (achteraan links op de foto), verliest altijd de rode bladkleur als 'ie gaat bloeien.
Er voor staat wat zonnehoed in bloei, en links daarvan aardpeer, die bloeit zelden.
Van die bloem met de kleine lichtpaarse bloemetjes heb ik geen idee wat het is. Eronder staat een bladerdek van judaspenning.

Flink gesnoeide vijg is al weer helemaal in blad. Vijgen groeien zo verschrikkelijk hard, geen snoeien tegen!

De bloemenweide, een lust voor 't oog.

En dan de echte lusthof nog, met parelende druifjes.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_188026672
Die bloemenweide _O_ (rest ook hoor)
  zaterdag 20 juli 2019 @ 18:01:09 #230
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188026865
Sigme _O_ whoa!

Doe je die Oost-Indische Kers wel eens in je salade?
Resistance is futile.
pi_188026974
@Seven. De Oost-Indische kers eet ik wel eens in het voorbijgaan. Lekkere scherpte, vind ik.
Van de kersjes heb ik wel eens kappertjes gemaakt, dat zou ik eigenlijk weer eens moeten doen (zeg ik elk jaar tegen mezelf).
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 20 juli 2019 @ 18:08:36 #232
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188026990
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 18:07 schreef sigme het volgende:
@:Seven. De Oost-Indische kers eet ik wel eens in het voorbijgaan. Lekkere scherpte, vind ik.
Van de kersjes heb ik wel eens kappertjes gemaakt, dat zou ik eigenlijk weer eens moeten doen (zeg ik elk jaar tegen mezelf).
Morgen weer een mooie dag om in de tuin bezig te zijn. Ik zeg, doen!
Resistance is futile.
pi_188027863
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 18:08 schreef Seven. het volgende:

[..]

Morgen weer een mooie dag om in de tuin bezig te zijn. Ik zeg, doen!
Er zitten nog geen kersjes an ;)
pi_188028005
Sigme, wat voor grassoort is dat achter die druifjes. Lijkt op lampepoetsersgras, alleen dan een reuzensoort. Ben benieuwd wat dit is?
Is dat zo?
pi_188028186
quote:
5s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 19:23 schreef Smallish het volgende:
Sigme, wat voor grassoort is dat achter die druifjes. Lijkt op lampepoetsersgras, alleen dan een reuzensoort. Ben benieuwd wat dit is?
Chinees prachtriet, antwoordt mijn liefste. Miscanthus sinensis.
Hij heeft het eigenhandig gezaaid(!), vertroeteld en uitgeplant O+
We hebben wel eens geprobeerd een pol uit te steken voor iemand die het ook wel wou hebben, maar het zijn keiharde klonten waar je met een bijl op los moet. Het bloeit in de herfst, sterft bovengronds af in de winter en komt elk jaar vrolijk weer op.
pi_188029142
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 19:37 schreef sigme het volgende:

[..]

Chinees prachtriet, antwoordt mijn liefste. Miscanthus sinensis.
Hij heeft het eigenhandig gezaaid(!), vertroeteld en uitgeplant O+
We hebben wel eens geprobeerd een pol uit te steken voor iemand die het ook wel wou hebben, maar het zijn keiharde klonten waar je met een bijl op los moet. Het bloeit in de herfst, sterft bovengronds af in de winter en komt elk jaar vrolijk weer op.
Met recht prachtriet! Wij hebben een hele lange rand lampepoetsersgras. De pollen nu zijn vier keer zo groot als het vorige (eerste) jaar. Nieuwe tuin dus. Jouw foto gaf me visioenen van prachtige grassen die uiteindelijk manshoog worden. :D

De bloementuin is overigens echt prachtig! Idd een lust voor het oog. O+
Is dat zo?
pi_188029540
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 17:42 schreef sigme het volgende:
Hier geen Annebelle's (gelukkig, ik vind ze echt niet mooi), wel 3 bloeiende hortensia's.
Eentje groenwit, eentje echt wit, eentje lichtblauw (maar die staat in het kippenhok, dus die ziet niemand :') ).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De vlinderstruik is ook goed los.
[ afbeelding ]

De Oost-Indische kers doet het ook weer uitstekend, allemaal zaailingen, waaronder een onverwacht rode.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De rode wederik (achteraan links op de foto), verliest altijd de rode bladkleur als 'ie gaat bloeien.
Er voor staat wat zonnehoed in bloei, en links daarvan aardpeer, die bloeit zelden.
Van die bloem met de kleine lichtpaarse bloemetjes heb ik geen idee wat het is. Eronder staat een bladerdek van judaspenning.
[ afbeelding ]

Flink gesnoeide vijg is al weer helemaal in blad. Vijgen groeien zo verschrikkelijk hard, geen snoeien tegen!
[ afbeelding ]

De bloemenweide, een lust voor 't oog.
[ afbeelding ]

En dan de echte lusthof nog, met parelende druifjes.
[ afbeelding ]
Ooh wauw die bloemenweide O+
Eens wat betreft de Annabel ik heb zelf liever ook de hortensia hier ook diverse kleuren (wit paars/blauw en roze)
pi_188032397
Ik vind dan juist die gewone gekleurde hortensia's weer niks. Gelukkig is er heel veel keus *O*
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 21 juli 2019 @ 00:16:51 #239
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188033052
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 23:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind dan juist die gewone gekleurde hortensia's weer niks. Gelukkig is er heel veel keus *O*
Vaak worden ze allemaal roze :D tenzij je iets met de grond doet.
Ik heb witte in de voortuin en nu na aantal weken volle bloei worden ze roze.

De pluimhortensia's zijn er bij de AH zag ik gister.
14,99.
  zondag 21 juli 2019 @ 09:07:40 #240
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188035457
Ik vind gekleurde hortensia's ook prachtig maar ik heb ooit een keus gemaakt voor alleen witte bloemen, dus ik ben erg bij met Annabelle (strong).
Resistance is futile.
pi_188036734
De bloementuin van sigme is prachtig! om te zien en voor de insecten.

Zojuist een rondje achtertuin: 2 x strong Annabelle.
Die had ik rücksichtslos kortgezet op 10 cm. na de hete zomer.
De nieuwe blauwe hibiscus blijkt wit, ondanks het plaatje. Ook mooi.
De enige originele ( van de drie) bloeit nu ook volop. 16 jaar oud.

pi_188037365
Toch is wat kleur tussen wit ook leuk ;)

Mijn hibiscus die ik vorig jaar helemaal onthoofd had heeft alleen nog flinke uitlopers... zal wel niet gaan bloeien dit jaar denk ik.

Ik was ooit begonnen met alleen maar blauw/paars in de tuin, maar er zit wel e.e.a. tussen met een andere kleur omdat ik dan zo'n plant ook maar eens probeer of krijg; duizendknoop/rood, hortensia's/roze (niet mijn favo planten of kleur, maar vooruit ik heb er maar 2)

Mijntuin zei dat ik de uitgebloeide bloemetjes van de campanula eruit kon trekken voor 2e bloei, maar als ik dat doe komen er een heleboel niet uitgebloeide strengen mee, zonde!! Dus dat laat ik zitten, dan maar 1 bloei.

Vlinderstruik in pot is zowat uitgebloeid, die daarnaast in volle grond heeft een vreemde vorm gekregen :D maar bloeit nog wel!
pi_188037644
Kleuren versterken elkaar met een mooie wit ertussen. ( net als in kleding).

Hibiscus wordt korter gezet in het voorjaar. ( bloeit nį de langste dag. ).
Misschien/ waarschijnlijk heb je de knopvorming eruit geknipt?
Nieuw jaar - nieuwe kansen.

Kon je de campanula niet “gewoon” snoeien of knippen op bloemetjes hoogte?
Dadelijk ga ik ook even het een en ander korter zetten.
pi_188037851
De campanula is een groot tapijt. Vind t wel best dit jaar ivm energie en bukken en inspanning. Vlg jaar beter *O*
  zondag 21 juli 2019 @ 14:47:48 #245
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188039384
Ik koop echt van alles door elkaar omdat ik vaak op aanbiedingen ga :D

Ik heb in de voortuin een witte vlinderstruik, 6 witte hortensia's (die allemaal roze worden), een super grote donker roze & nog een licht roze boerenhortensia.
In de achtertuin 2 black knight vlinderstruiken in pot, 8 rode vlinderstruik in een border, witte pluimhortensia, paarse salie, 2 paarse campanula's en dan nog een roze Japans iets :P

Valt het op dat ik van heesters houd?
Ik ben lui en die zijn super simpel te onderhouden en toch veel kleur in de tuin.
pi_188039946
Oh zijn dat heesters? Wist ik niet :D
Bij mij moet t ook winterhard/vast en makkelijk zijn. Anders wordt je uitgezet o|O >:)
  One tough cookie zondag 21 juli 2019 @ 21:29:26 #247
169210 liesje1979
pi_188046111
Ik doe aan alle kleurtjes, maar mijn voorkeur zit in wit, paars, blauw en roze. Maar ik heb ook een klein beetje geel en hopelijk ooit een oranje canna kreta, die ik heb opgekweekt uit zaden die ik bij mijn werk heb geoogst. Maar die is nu nog te klein om te bloeien.

Gewoon wat zomaar plaatjes. Ik heb mijn potten verplaatst naar bij mijn terrasje. Ik wil namelijk eigenlijk ooit dat stuk ook volplanten zodat je echt paadjes krijgt. Maar zover is het nog niet,
De stoel heb ik een paar weken geleden bij het grofvuil weggehaald. Blij mee. :D
Oh en sorry, de foto is niet scherp.

Mijn Afrikaanse lelie doet het ook nog steeds goed en produceert as we speak 3 nieuwe stengels met knoppen. O+ Ik laat bewust twee uitgebloeide stengels staan omdat ik daar de zaden van wil oogsten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Mijn framboos gaat ook vruchten maken. O+

@Goitske deze heb ik ook bij de AH gekocht en doet het prima, heb hem alleen een paar maanden eerder gekocht dan jij, dus misschien krijg jij dit jaar ook al wel frambozen! :D

Ik probeer al jaren eens pinda's te groeien. Altijd zonder succes. :') De pinda van dit jaar ziet er ook niet helemaal lekker uit. Ik heb hem wat extra voeding gegeven en misschien helpt het iets dat hij nu een plekje in wat meer zon staat.

Kleurtjes.

En als laatste mijn logeergeraniums. Hopelijk kan ik ze komende 4 a 5 weken in leven houden want mijn bovenbuurman steekt er altijd veel tijd en energie in. :+
  zondag 21 juli 2019 @ 21:53:30 #248
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188046573
@Bluezz, knip je de uitgebloeide toppen uit je vlinderstruik?
Resistance is futile.
  zondag 21 juli 2019 @ 21:58:10 #249
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188046638
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 14:47 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik koop echt van alles door elkaar omdat ik vaak op aanbiedingen ga :D

Ik heb in de voortuin een witte vlinderstruik, 6 witte hortensia's (die allemaal roze worden), een super grote donker roze & nog een licht roze boerenhortensia.
In de achtertuin 2 black knight vlinderstruiken in pot, 8 rode vlinderstruik in een border, witte pluimhortensia, paarse salie, 2 paarse campanula's en dan nog een roze Japans iets :P

Valt het op dat ik van heesters houd?
Ik ben lui en die zijn super simpel te onderhouden en toch veel kleur in de tuin.
Haha, mooie verzameling. Witte vlinderstruik, dat ik daar nooit aan gedacht heb!
Resistance is futile.
  zondag 21 juli 2019 @ 22:01:25 #250
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188046671
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 11:27 schreef AnneX het volgende:
De bloementuin van sigme is prachtig! om te zien en voor de insecten.

Zojuist een rondje achtertuin: 2 x strong Annabelle.
Die had ik rücksichtslos kortgezet op 10 cm. na de hete zomer.
De nieuwe blauwe hibiscus blijkt wit, ondanks het plaatje. Ook mooi.
De enige originele ( van de drie) bloeit nu ook volop. 16 jaar oud.

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Had ik ook met een paar van mijn maagdenpalmen, die bleken paars ipv wit :+

Je struiken staan er allemaal prachtig bij ^O^
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')