abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 13 juli 2019 @ 12:50:12 #176
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187898264
@Rebubbled, van vrienden van ons begreep ik dat babyzwemmen voor hun baby leuk werd zo rond 3 maanden; toen kon hun zoontje ook gericht dingen vastpakken/wegmeppen. Wij gaan als Bas 12 weken is 2 weken naar Centerparcs in Frankrijk (verklaar mezelf nog altijd voor gek hiervoor, maar ach :P ) en dan gaan we daar eens laagdrempelig kijken bij het babyzwemmen. Als dat een succes is zullen we dat hier in het zwembad ook wel gaan doen, ik woon op loopafstand van het zwembad en ze hebben dagelijks babyzwemmen :D. Bas is sowieso heel chill in water, als ik hem op het juiste moment als hij goed wakker is in bad doe of hij gaat mee onder de douche, is hij helemaal zen.

Ik voed vooral in biological nurturing/achterover leunende houding,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
omdat mijn tsr nogal enthousiast aan het reageren is en dan is Bas heel onrustig met drinken als ik dit niet doe. Madonna of lopend (ja, lopend :') ) lukt inmiddels wel, maar pas na een paar minuten als de ergste druk weggedronken is. Dus ik ben toen maar wat onderuit gezakt in mijn stoel toen gaan hangen

Hahaha, miniToT. Wat een blikken O+
pi_187898522
Hmm buggie verdrinkt dan echt in mijn borst. Hoe zorg je dat hij niet helemaal je borst in duikt?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 13 juli 2019 @ 13:13:10 #178
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187898640
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 13:06 schreef Rebubbled het volgende:
Hmm buggie verdrinkt dan echt in mijn borst. Hoe zorg je dat hij niet helemaal je borst in duikt?
Ow dat doet Bas ook hoor :'). Als ik Bas op links voed, ondersteun ik mijn borst nog met mijn rechterhand (en andersom natuurlijk) en kan ik met mijn duim heel voorzichtig zijn neus een beetje vrijhouden zodat hij kan ademen. Maar ik heb momenteel dan ook een bhmaat 90G aan, mijn borsten zijn te groot voor zijn hoofd :').
  zaterdag 13 juli 2019 @ 17:27:40 #179
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187902796
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 13:13 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ow dat doet Bas ook hoor :'). Als ik Bas op links voed, ondersteun ik mijn borst nog met mijn rechterhand (en andersom natuurlijk) en kan ik met mijn duim heel voorzichtig zijn neus een beetje vrijhouden zodat hij kan ademen. Maar ik heb momenteel dan ook een bhmaat 90G aan, mijn borsten zijn te groot voor zijn hoofd :').
Hier lukt door m'n 75J deze houding niet. Zo jammer :(

En babyzwemmen: prul vindt water prachtig, maar had pas echt iets aan zwemmen toen ze een maand of 4 was. Daarvoor was het te koud en te druk in het zwembad (cp in Zeeland).

De jongedame hangt nu op m'n buik nadat ze net haar bedje vol spuugde en we daarom maar in bad geweest zijn. De nachten zijn nog steeds prut... Gisteren wel heerlijk geshopt. Ze heeft in de auto op de heenweg, terugweg en tussendoor in de wagen geslapen. En verder was ze vrolijk en blij en wilde ze mijn zoete aardappel frietjes in plaats van haar boterham. Heb maar niet toegegeven, er zat te veel vet en zout op.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 13 juli 2019 @ 17:48:45 #180
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187903058
Oef Tink, dat kan ik mij indenken. Het is voor Bas al een uitdaging met zijn kleine hoofdje en mijn cupmaat om niet te verzuipen in MountBoob. Met stuwing was het helemaal zielig, belandde het ook nog zo hup in zijn neus toen hij losliet. Arm ding.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 13 juli 2019 @ 19:41:48 #181
74056 crew  ToT
pi_187904323
-O- Ennnn mini-ToT heeft een bult op z'n koppie. ;(
Hij zat op de tegels met kussens achter en naast hem, en toen besloot hij om voorover te kukelen! :')

Krijsen als een speenvarken! :o

Hier een foto van vandaag toen hij nog geen ene fuck gaf op een fantasy festival. :P



Er liepen daar donders veel furry's rond zeg! :o
De meeste baby's zagen hen als uit de kluiten gewassen bewegende knuffelpoppen, maar sommigen waren er wel bang voor. :P

[ Bericht 14% gewijzigd door ToT op 13-07-2019 19:47:07 ]
  zaterdag 13 juli 2019 @ 20:17:53 #182
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187904915
Even spuien hoor!

Here we go again... Boos in bed. Honger en pijn zijn uitgesloten (goed gegeten na het spugen en paracetamol en dentinox gehad voor de tandjes), madame huilt zonder tranen en ligt dus echt boos te doen, denk ik? Zo lang ik ernaast blijf zitten of haar naast mij leg, wil ze spelen en gaat ze het hele bed door (ondertussen continu gapen en in haar ogen wrijven) en zodra ik weg ga, is ze boos.

Ik heb de afgelopen week bij elkaar zo'n 20 uur geslapen en kan niet meer... Man is nu bij haar, maar die weet het ook niet meer.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_187905011
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 20:17 schreef Tink89 het volgende:
Even spuien hoor!

Here we go again... Boos in bed. Honger en pijn zijn uitgesloten (goed gegeten na het spugen en paracetamol en dentinox gehad voor de tandjes), madame huilt zonder tranen en ligt dus echt boos te doen, denk ik? Zo lang ik ernaast blijf zitten of haar naast mij leg, wil ze spelen en gaat ze het hele bed door (ondertussen continu gapen en in haar ogen wrijven) en zodra ik weg ga, is ze boos.

Ik heb de afgelopen week bij elkaar zo'n 20 uur geslapen en kan niet meer... Man is nu bij haar, maar die weet het ook niet meer.
Knuppel in het hoenderhok, maar wat doet ze als je haar gewoon even laat? Bollie kan ook zo doen, maar als ik dan toch wegga brult ze hooguit nog 5 minuten en dan slaapt ze...
pi_187905432
+1 op sillie, hier ook. Denk toch met de verlatingsangst van doen. Maar wij laten haar nu even heen doen en ze gaat steeds vaker na een minuut of wat weer liggen.

Als ze aanhoudend blijft krijsen ga ik erheen, troost ik haar tot haar ademhaling weer rustig is, aai over bol en kus en ga ik weer. En repeat. Totdat ze het opgeeft en zelf in slaap valt :).
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 13 juli 2019 @ 21:05:20 #185
74056 crew  ToT
pi_187905668
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 20:17 schreef Tink89 het volgende:
Even spuien hoor!

Here we go again... Boos in bed. Honger en pijn zijn uitgesloten (goed gegeten na het spugen en paracetamol en dentinox gehad voor de tandjes), madame huilt zonder tranen en ligt dus echt boos te doen, denk ik? Zo lang ik ernaast blijf zitten of haar naast mij leg, wil ze spelen en gaat ze het hele bed door (ondertussen continu gapen en in haar ogen wrijven) en zodra ik weg ga, is ze boos.

Ik heb de afgelopen week bij elkaar zo'n 20 uur geslapen en kan niet meer... Man is nu bij haar, maar die weet het ook niet meer.
-O- Owwww kut is dat zeg!
  zaterdag 13 juli 2019 @ 21:07:47 #186
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187905702
Ik laat prul niet langer huilen dan een paar minuten... Net tien minuten geprobeerd (het leek steeds net ietsje minder te worden), langer dan ooit tevoren, maar na die tien minuten raakte ze ineens echt overstuur en werd ze ook niet meteen rustig toen ik ging kijken. Dat had echt even wiegen en zingen nodig. Pas toen stopte ze met huilen.

Ik heb haar net uiteindelijk maar in ons bed in slaap gevoed (ze was nu zo moe dat ze niet meer speelde) en heel voorzichtig in haar eigen bed gelegd. Nu snel even m'n ogen dicht nu het kan...

Overigens: het ochtendslaapje in bed gaat wel goed (hooguit twee minuten jengelen, huilen kan ik het niet eens noemen)...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_187905890
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 20:17 schreef Tink89 het volgende:
Even spuien hoor!

Here we go again... Boos in bed. Honger en pijn zijn uitgesloten (goed gegeten na het spugen en paracetamol en dentinox gehad voor de tandjes), madame huilt zonder tranen en ligt dus echt boos te doen, denk ik? Zo lang ik ernaast blijf zitten of haar naast mij leg, wil ze spelen en gaat ze het hele bed door (ondertussen continu gapen en in haar ogen wrijven) en zodra ik weg ga, is ze boos.

Ik heb de afgelopen week bij elkaar zo'n 20 uur geslapen en kan niet meer... Man is nu bij haar, maar die weet het ook niet meer.
Start van de verlatingsangst. Heel herkenbaar. Ik zie het alsof ze testen of je er nog wel bent/of je nog wel komt. Wij gaan elke keer als hij echt huilt (dus niet de roephuil, maar echt huilen) naar hem toe, knuffelen en zingen voor hem en leggen hem weer in zijn bedje. Wel pas als hij in zijn lijfje weer rustig en ontspannen is. En herhaal x 6. Uiteindelijk valt hij tegen ons aan of in bed in slaap. We halen hem dus wel even uit bed, maar hij gaat zijn kamertje niet uit. En we leggen hem elke keer weer terug in zijn eigen bedje. Ons bed blijft ons bed.
Het keten in bed is ook herkenbaar. En geef ze eens ongelijk? De nieuw verworven skills zijn zo tof om overal uit te proberen! Ook in bed. Ik blijf ook niet stil op mijn rug liggen als ik onrustig ben of de slaap niet kan vatten.

Succes! Na 3 weken lijken we het ergste gehad te hebben.
pi_187906344
Verlatingsangst ;)
Een hele leuke fase ;)


En hoi, ik heb nog steeds een baby en weinig tijd ;) Nog 1 week en dan wel 5 weken vakantie!

En verder hier ook een meisje met enorme verlatingsangst en eenkennigheid op het moment :) Momenteel is iedereen leuk en gezellig, maar mogen alleen papa, mama, Ow en Js aan haar komen ;)
En in slaap vallen doet ze alleen op ons of in de kinderwagen/maxicosi en als ze dan alleen wakker wordt is het krijsen. Dus ze eindigt bijna iedere nacht wel tussen ons in (zelfs de co-sleeper is te ver weg).

Maar ik weet.... het is een faaaaassssseeee!

Verder is ze heerlijk de wereld aan het ontdekken, nog steeds echt heel gemakkelijk en vrolijk. Ik mag niet klagen (en ben stiekem al begonnen met de eerste voorbereidingen voor haar verjaardag :o )
pi_187906375
Het wordt hier niet in dank afgenomen te zeggen, maar echt: laten huilen @Tink89

Eigenlijk wat @Peacefulll ook zegt en @hetzusjevan en missen @silliegirl ook wel.

We zitten hier ook echt in de fase 'verlatingsangst' volgens mij. Op een gegeven moment kan ze haar ogen niet meer open houden, alles is brullen en te veel moeite. Knuffelen is brullen, spelen is leuk, maar als het blokje verkeerd ligt is het brullen, als iets te ver weglegt is het krijsen.. Intussen oren trekken, ogen wrijven, gapen.. Oftewel: doodop.

Leggen we haar in bed dan gaat ze daar staan, spelen, rollen, zeg maar voort. Soms hebben we het geluk dat ze zo moe is dat ze in slaap valt voordat we weg zijn, maar meestal moeten we gewoon het kamertje uit gaan..

Dan gaat ze huilen, jengelen. Dan laten we haar. Dit duurt soms 5 minuten, maar ook wel eens 30-45 minuten. Met geen mogelijkheid meer gezellig of wakker te houden, maar slapen? Ho maar.

Beste werkt dan toch haar gewoon even te laten.. Uiteraard als ze begint te krijsen/overstuur wordt gaan we erheen, troosten, knuffelen, liedje zingen .. net wat voor handen is. Maar daarna gaan we weer.

Als we blijven zitten of bij iedere keer huilen komen dan slapen we niet meer.. We hebben het geprobeerd en sliepen dan inderdaad 2-3 uurtjes per nacht verdeeld in een paar keer 40 minuten. Nu nog soms klote nachten, dat ze elke 40 minuten huilend wakker wordt, ons mist en ze pas gaat slapen als we weer even zijn geweest. Dan kunnen we er toch de hele nacht weer uit..

Op een gegeven moment krijgt ze door dat er altijd wel weer iemand terug komt en zal ze makkelijker gaan inslapen. Hoop ik.
pi_187906422
Voorbereidingen voor de verjaardag.. Goede @Loj .. Staat hier ook voor onze vakantiedagen opgeschreven, maar we hebben zo de handen vol aan onze dame dat het er niet van komt. :9 Komt al snel dichtbij. :o

Ze is hier zo druk met 'apporteren', lopen langs de bank, keuken, tafel, muur .. alles.

Vandaag heeft ze voor het eerst tot twee keer toe los gestaan. 5-8 seconden maximaal ofzo hoor, maar stop! Ho! 't gaat te snel. :6

Frustratie ook als het even niet lukt omdat ze te moe is.. pfff.. :9
pi_187907288
Dat laten huilen werkt hier soms ook maar dan moeten we op een gegeven moment wel écht weer terug want als we te laat zijn gaat het over in keihard gekrijs en zijn we nog langer bezig om haar in slaap te krijgen.

Wanneer moet je eigenlijk beginnen met ‘opvoeden’? Ik weet niet of het al nut heeft om dat nu al te doen hoewel ik soms denk dat babies meer begrijpen dan wij denken :')

Wel leuk hoor @NicolasJoy dat ze al zo veel doet O+ en los staan al.. blijf aub nog heeeeeeel eventjes baby tot dat je 1 bent :')

voorbereidingen op verjaardagen alweer, oh my. Wanneer begin je met zoiets eigenlijk?
Soms heb ik het idee dat ik ook al moet beginnen met de voorbereidingen want de tijd gaat veel te snel en ik ben bang dat ik heel veel ga vergeten _O- maar wil ook weer niet zo overdreven doen.

Het lijkt hier trouwens alsof frum woordjes na ‘praat’ vanmiddag zei ik iets van “neeeee frum dat is bah”. Haar reactie; bah! :{ maar zal wel een klank zijn die ze imiteert :')
pi_187911078
Oh ja heb nog een vraag.... sorry voor de dubbelpost. Frumpie gaat sinds vrijdag staan in haar triptrap, levensgevaarlijk natuurlijk. Iemand tips? Herkenning is ook al goed |:( ik kan nu geen seconde de andere kant op kijken want dan zit ze gewoon op de eettafel.
  zondag 14 juli 2019 @ 08:14:01 #193
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_187911095
Ja, hier ook zo Framblij. Ik heb het plankje weer wat lager gezet. We hebben dat tuigje ook maar die gebruik ik eigenlijk niet. Sowieso niet tijdens eten maar als hij gewoon even in de stoel zit zou het wel kunnen. Ik had hem laatst voor de wasmachine gezet omdat hij er maar naartoe bleef kruipen :'). Was gewoon 20 minuten zoet zo. Kon ik mooi even gauw opruimen :P.

Verder niet bijgelezen. Handen vol aan onze kleine jengelende jongen.
pi_187911167
Plankje wat lager zetten en een tuigje gebruiken :P
pi_187911446
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 22:51 schreef Framblij89 het volgende:
Dat laten huilen werkt hier soms ook maar dan moeten we op een gegeven moment wel écht weer terug want als we te laat zijn gaat het over in keihard gekrijs en zijn we nog langer bezig om haar in slaap te krijgen.

Wanneer moet je eigenlijk beginnen met ‘opvoeden’? Ik weet niet of het al nut heeft om dat nu al te doen hoewel ik soms denk dat babies meer begrijpen dan wij denken :')

Wel leuk hoor @:nicolasjoy dat ze al zo veel doet O+ en los staan al.. blijf aub nog heeeeeeel eventjes baby tot dat je 1 bent :')

voorbereidingen op verjaardagen alweer, oh my. Wanneer begin je met zoiets eigenlijk?
Soms heb ik het idee dat ik ook al moet beginnen met de voorbereidingen want de tijd gaat veel te snel en ik ben bang dat ik heel veel ga vergeten _O- maar wil ook weer niet zo overdreven doen.

Het lijkt hier trouwens alsof frum woordjes na ‘praat’ vanmiddag zei ik iets van “neeeee frum dat is bah”. Haar reactie; bah! :{ maar zal wel een klank zijn die ze imiteert :')
Je moet inderdaad wel voordat ze overstuur is zien dat je er bent, anders heb je jezelf.. Maar de valkuil is hier eerder dat we er te snel heen gaan, dan te laat. :9 't blijft niet tof om je kindje te 'laten huilen'. Maar typisch is wel dat negen van de tien keer mevrouw staat te lachen zodra de deur open gaat. Als ze dan bleef lachen.... :9

Wij proberen al wel te belonen bij goed gedrag, maar echt straffen bij slecht gedrag nog niet. Meer geen aandacht aan geven ofzo. Echt opvoeden voelt voor mij alsof het nog niet werkt, maar ze snappen inderdaad veel meer dan je denkt soms...

Sommige mensen lijken al maanden van te voren te beginnen voor de verjaardag.. Diegene waar we een taart wilden kopen zit al vol tot en met september. :') Dus wij hebben nog niks gedaan eigenlijk. :P Deze week eens nadenken wie we hier allemaal willen hebben en hoe het er globaal uit zal zien. Op de dag zelf ben ik de hele dag werken, dus vieren het sowieso al later.. :+

Is ze snel mee! Of ja, sneller dan ons Spook. :9 Hier heeft nu "O-o!" ontdekt. Het liefst al voordat ze iets laat vallen/gooit. Dit heeft ze de afgelopen dagen geleerd. Verder is het 'mamamamm' 'bapa' en 'omnomnomnom'. Meer brabbelen dan echt woord-achtig.

quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2019 08:02 schreef Framblij89 het volgende:
Oh ja heb nog een vraag.... sorry voor de dubbelpost. Frumpie gaat sinds vrijdag staan in haar triptrap, levensgevaarlijk natuurlijk. Iemand tips? Herkenning is ook al goed |:( ik kan nu geen seconde de andere kant op kijken want dan zit ze gewoon op de eettafel.
Plankje omlaag. Wees voorbereid op een boze baby. :D Hier gaat ze continu staan, dus inderdaad een tuigje, niet altijd vast overigens.

Plankje deze week omlaag gezet en mevrouw was ziedend. Heel teleurgesteld. Nu met uiterste strekpogingen tikken haar tenen het plankje weer meer aan waardoor ze meer af kan zetten weer.
pi_187912216
Hier moest ik een datum claimen ivm verjaardagen van neefjes enzo ;)
En ik heb bij de eerste verjaardagen van mijn jongens een uitnodiging via de post verstuurd, met het geboortekaartje als inspiratie. Dus daar moet ik wel mee gaan beginnen omdat ik tussendoor ook nog op vakantie ben.

En als je een uitnodiging stuurt heb je een lijstje nodig ;) zeker als je alles al hebt -O_
Speciale taarten of thema’s doe ik niet aan, al moet ik nog wel wat slingers halen (piraten en cars slingers zijn ook tof, maar als ik dan een meisje heb ;) )

En tripptrapp, plankje eentje omlaag. Je had ook riempjes, maar die vond ik te duur. Omdat ik een reserve Ikeastoel gebruik ik dat riempje ook nog wel eens.

Voor hoever eten de andere (bijna) 11 maanders hier al met de pot mee?
pi_187913158
Dat plankje omlaag werkt hier niet, nu zet ze zich gewoon af op die zwarte tussenstang :{. We gaan het plankje van het zitgedeelte iets verder naar voren schuiven, kijken of ze dan niet meer bij die stang kan. Dat tuigje/die riempjes kan je wel bij babydump of mamaloes kopen trouwens voor 7 euro ofzo (is universeel, zou ook op tripp trapp moeten passen).

Loj ik laat Nien al een paar weken best veel mee eten (die is 10 mnd nu), maar dat komt omdat ze alles wil proberen wat ze ons ziet eten. Alleen als er ui of iets anders pittigs in zit krijgt ze iets anders, maar groente + aardappelen eet ze sowieso mee. En mede dankzij zus die haar alles in de hand stopt heeft ze al frietjes op, en kroepoek, en ijsjes, en pannekoeken.. zo van lekker alle eet principes overboord bij de tweede heuj :'). .

Ik heb Nien net van de trap geplukt, die stond al op de eerste tree en met haar linkerknie zat ze al op de 2e trede :o.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het traphekje staat er inmiddels weer :+ (onding).
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
  zondag 14 juli 2019 @ 12:25:01 #198
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187913699
Ik heb hier (prul is bijna 8 maanden) ook al een datum geclaimd, want externe locatie, intocht van sinterklaas en nog twee baby's jarig in dezelfde twee weken. Dus die van ons staat vast.

En er komt hier een hele toffe taart <3
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 14 juli 2019 @ 15:59:20 #199
74056 crew  ToT
pi_187917913
Tip voor als je een baby wil maken; zorg dat je de bouw-instructie goed stap voor stap volgt, anders verklooi je misschien het één en ander en krijg je dit soort resultaten:



Volgens mij klopt er hier iets niet? :? :P
  zondag 14 juli 2019 @ 17:23:43 #200
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187920297
quote:
2s.gif Op zondag 14 juli 2019 15:59 schreef ToT het volgende:
Tip voor als je een baby wil maken; zorg dat je de bouw-instructie goed stap voor stap volgt, anders verklooi je misschien het één en ander en krijg je dit soort resultaten:

[ afbeelding ]

Volgens mij klopt er hier iets niet? :? :P
Maar heb je naast de bouwinstructie ook de handleiding wel gelezen? Want volgens mij is dit gewoon een software update met wat bijzondere opties.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')