abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187863567
Aah prut. -O- Ik had nog zo netjes in mijn agenda gezet dat Welpje maandag net zo lang uit als in de buik was, maar ben het die hele dag (en de dagen erna dus) alsnog glad vergeten. -O-
pi_187863636
Hallo, mag ik hier even een vraag stellen? Ik ga binnenkort bij mensen op bezoek met een 7 maanden oude baby (meisje). Nou wil ik een rokje voor het kind maken en ik weet dat ze maat 80 heeft. Heb de moeder ook gevraagd wat de omvang van de buik is maar dat snapte ze niet helemaal (ze is nog maar 2 jaar in Nederland), 1 meter leek me een beetje veel :D . Heb dus maar niet eens gevraagd de afstand tussen middel en knie.
Zou iemand van jullie zo aardig willen zijn om dat op te meten en mij dat door te geven?
We have far more in common than that which devides us..
pi_187863672
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 14:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Hallo, mag ik hier even een vraag stellen? Ik ga binnenkort bij mensen op bezoek met een 7 maanden oude baby (meisje). Nou wil ik een rokje voor het kind maken en ik weet dat ze maat 80 heeft. Heb de moeder ook gevraagd wat de omvang van de buik is maar dat snapte ze niet helemaal (ze is nog maar 2 jaar in Nederland), 1 meter leek me een beetje veel :D . Heb dus maar niet eens gevraagd de afstand tussen middel en knie.
Zou iemand van jullie zo aardig willen zijn om dat op te meten en mij dat door te geven?
Ik zou gewoon even een Hema/Zeeman/Prenatal binnenlopen en daar een kledingstuk maat 80 opmeten. :P
pi_187863692
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 14:24 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik zou gewoon even een Hema/Zeeman/Prenatal binnenlopen en daar een kledingstuk maat 80 opmeten. :P
Kijk, daar had ik nou helemaal niet aan gedacht. Superidee, dank je wel.
We have far more in common than that which devides us..
pi_187863894
@Wolken; fijn dat het eten bij Bikkel nu zo goed gaat! En hij zal inderdaad nog een nieuw ritme moeten leren krijgen. Is het normaal dat een baby na buisjes nog steeds elke keer oorontsteking heeft? Had voor jullie gehoopt dat dat gewoon helemaal klaar zou zijn.

Langzaam aan gaat Sofie wat meer eten. Ik wilde graag de rapley-methode aanhouden maar dan at ze echt te weinig.
Ze drinkt nu nog 3x per dag bv en ze eet gemiddeld 3x per dag nog vast voedsel. 1 boterham met beleg, 1x fruit met volle Griekse yoghurt en 1x warm eten. Ergens zal ze ook een keer moeten gaan ontbijten maar ik zie nog even niet hoe. Dus zolang ze ‘s ochtends nog goed bij mij drinkt laten we het maar even zo.
Ze blijft klein, nu 70cm, maar ze groeit en is super actief.
pi_187867754
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 14:19 schreef lunapuella het volgende:
Aah prut. -O- Ik had nog zo netjes in mijn agenda gezet dat Welpje maandag net zo lang uit als in de buik was, maar ben het die hele dag (en de dagen erna dus) alsnog glad vergeten. -O-
Same _O- had ook aan m’n vriend gevraagd of hij een taartje mee kon nemen van z’n werk, maar alles vergeten :@
Ze is morgen dan wel 300 dagen oud haha.

@Takkie88 is ze geen ochtend eter? Frum eet soms een halve boterham met appelstroop in de ochtend en soms een klein bakje yoghurt, ook niet echt veel maar ben zelf ook niet van het ontbijt :9
pi_187870832
_O- Mini-ToT zat vandaag met beide handjes aan het deurtje van een keukenkastje te trekken om hem open te krijgen, en toen hij dat veiligheidspalletje/slotje door de kier zag, zat hij die helemaal af te tasten en te bestuderen om te kijken hoe die open moest! :D
10 maand oud, verdomme! :D
  donderdag 11 juli 2019 @ 21:40:11 #158
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_187871048
Doen jullie in de ochtend dan melk + broodje? Hoeveel melk dan? :@. Hier is het in de ochtend een fles (180/6) en dan rond half 10 fruit. Middag kom ik vaak ook moeilijk uit met melk en brood. Rond half 12 iig een boterham (gaat tergend langzaam altijd) en dan een uurtje later een volle fles. Rond 17:00u warme maaltijd en dan weer rond 19:00u een fles. Soms eerder en dan later op de avond nog 1 omdat hij het daar dan niet op kan redden tot de volgende ochtend.
pi_187871141
Globaal is het hier
~ 8u Fles van 150+5.
~ 10:30 Fruit.
~ 13u Fles van 120+4 + brood
~ 17u Brood
~ 18:30 Maaltijd
~ 21u Fles van 180+6

"Snacks" tussendoor (mais puffs, rijstewafels, fruit) waar nodig.
  donderdag 11 juli 2019 @ 22:22:05 #160
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187871802
Hier is het op een werkdag:
5:30 borst
Rond 7:15 wakker
Negen uur fruit
Na slapen: fles van 120
Rond middag: boterham
Slapen
Weer fles
Rijstwafel
Half zes: warm eten
Half zeven: borst en naar bed

En dan nog meestal 3 voedingen 's nachts.

Als ik thuis ben is fruit, brood en warm eten hetzelfde. En dan onbeperkt de borst. Meestal een keer of 7-9 per 24 uur.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_187878136
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:40 schreef Helsinki het volgende:
Doen jullie in de ochtend dan melk + broodje? Hoeveel melk dan? :@. Hier is het in de ochtend een fles (180/6) en dan rond half 10 fruit. Middag kom ik vaak ook moeilijk uit met melk en brood. Rond half 12 iig een boterham (gaat tergend langzaam altijd) en dan een uurtje later een volle fles. Rond 17:00u warme maaltijd en dan weer rond 19:00u een fles. Soms eerder en dan later op de avond nog 1 omdat hij het daar dan niet op kan redden tot de volgende ochtend.
2x per dag (ochtend en tweede slaapje) 180/6 en dan 1x 120/4 en dan weer 200 voor het slapen gaan :) daarnaast nog 2 boterhammen, yoghurt, fruit (uit knijpzakje, die zijn zooo lekker O+) en warm eten. Hebben geen vaste tijden want dat vind ik vervelend dus gewoon wanneer ik denk dat frum honger heeft krijgt ze wat.
pi_187881035
Oke wat bedoelen jullie met 180/4 200/6 etc? Het eerste is cc maar het tweede getal? Schepjes?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_187881314
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 13:33 schreef Rebubbled het volgende:
Oke wat bedoelen jullie met 180/4 200/6 etc? Het eerste is cc maar het tweede getal? Schepjes?
Lijkt me wel, het zijn in ieder geval wel de bijbehorende hoeveelheden idd. :Y
Zo berekenen wij het ook altijd, we kijken nooit naar de exacte hoeveelheid milliliters als die schepjes er eenmaal in zitten.
pi_187881457
quote:
Klopt.

120cc/4schepjes wordt 135cc. 150cc/5 schepjes 165 cc en 180/6 schepjes wordt ongeveer 200 cc.
pi_187884668
quote:
Ja het aantal schepjes! Bijv bij 180 komen er 6 schepjes bij dus is het 200ml :)

Wederom spuit 11..

@ToT ogen om in te verdrinken O+
pi_187890077
Vandaag voor het eerst de stad weer in geweest. 4 uur maar en ik ben best wel overprikkeld.. Ik hoop echt dat mijn brein ooit nog de oude wordt. Wel voor het eerst in het openbaar gevoed. Middenin de Bijenkorf of all places. :') Maar ik heb eindelijk mijn borst uit mijn shirt kunnen hangen en succesvol mijn babietje gevoed. Jeeeejj!
  vrijdag 12 juli 2019 @ 21:40:10 #168
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187890290
Mooie foto, Tot!

Rebubbled, ik lees hier vaak dat vrouwen zich 9 maanden na de bevalling weer de oude beginnen te voelen :)
Ik zou de moed nog niet opgeven :P en yay voor voeden in het openbaar *O*
pi_187890503
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 16:55 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Ja het aantal schepjes! Bijv bij 180 komen er 6 schepjes bij dus is het 200ml :)

Wederom spuit 11..

@:ToT ogen om in te verdrinken O+
Haha! :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 21:40 schreef Ceviche het volgende:
Mooie foto, Tot!
Thanks! :D

En er is niets aan gephotoshopped, alleen ff wat losse huidschilfertjes verwijderd en dit stuk uitgesneden. (De foto was van hem helemaal.)
pi_187891383
_O- Meneertje heeft ontdekt dat hij haren op zijn hoofdje heeft! :D Zat echt een hele tijd met zijn handje op zijn hoofd te tikken en zat vervolgens verbaasd naar zijn handje te kijken! :D
pi_187896698
:o Onze dame loopt aan een kruk het hele huis door.

Hadden vanochtend allemaal plannen, maar mevrouw sliep tot 09:30 #nietklagen
  zaterdag 13 juli 2019 @ 11:07:05 #172
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187896950
Hier zit Bas in een spurtje. Onverzadigbaar ineens aan eten, heeft weer een kleine babyupdate gehad want nieuwe geluidjes (aaaah is toegevoegd) en vanmorgen echt gericht lachen met oogjes en mond. Mijn kleine baby :o. Ga eens niet zo snel joh.

Rebubbled eerste buitenvoeding *O*. Hoe vond je het? Ik heb hem vorige week op een terrasje gedaan, we kwamen net bij de huisarts vandaan en ik had honger en dorst. Bas ook. Zaten iets verderop een tafeltje met wat oudere dames, 'ow kijk eens hoe mooi, en je ziet er niks van'. Keek ik hun kant op, allemaal duimen omhoog O+.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187897255
Uitslapen op zaterdag, nice! Hier 7.30, wat prima is. Gevoed en dacht haar daarna slapend achter te laten met vriend die graag nog even door slaapt 's ochtends. Maar tijdens het kolven van de andere borst hoorde ik al allemaal kirgeluiden en kwam hij uiteindelijk slaperig naar beneden met een klaarwakkere baby.

Doet hier iemand aan baby zwemmen? Moet je perse meet de les meedoen? Of mag je ook gewoon in de andere uren gaan? Daarbij is onze baby zwemles 45 minuten, maar ik lees overal dat 20 minuten de max is?
pi_187897309
D-E, thuis voed ik liggend, dus ik vind de Madonna houding nog steeds een beetje awkward en oncomfortabel. Verder heb ik geen probleem met mijn borsten tevoorschijn toveren. Mensen dealen maar.

Wat leuk van de update! Buggie is haar grijpen enorm aan het oefenen. Heel cute. Nog niet super succesvol, maar het principe van hand openen, richting object bewegen en dan sluiten is er. Dat het object aangeraakt moet worden, is een tweede. :D
pi_187897406

"Wat zijn dat voor zachte dunne dingen op mijn hoofd?!? Papa, jij hebt dat niet! Wat is dit???"

En let even niet op de vlekken! :') Hij kreeg ff gauw een hapje tussendoor zonder slabbetje om, met alle gevolgen van dien! _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')