Dan klopt het idee van Hoatzin nog niet. Dat de RK dit verzonnen heeft, eeuwen later. Het was een idee van een bepaalde christelijke sekte en dat hebben ze in een verhaal gegoten. En Romeinen komt zelfs van 70nC, en is een "officiele"brief van Paulus de kabouter.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:02 schreef ATON het volgende:
[..]
100 jaar na datum weet men dit neer te schrijven. Er was eens, heeel lang geleden....
Katholieken zijn net zo goed christenen als protestanten. Jij trapt in de mythe die Luther en consorten ooit de wereld in hebben geholpen. Dat is allang ontkracht door mensen die onderzoek deden naar de RK en naar de protestanten.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:14 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Kerkvaders zijn katholieken en zijn geen christenen en die hebben nou niet veel goeds gedaan nee....
Is het leuk? Het droombeeld dat jij over alles verstand hebt en de rest niet. OF ze moeten toevallig iets zeggen wat jij ook vindt?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:57 schreef ATON het volgende:
[..]
Dat is absoluut geen fabeltje. Zoals ik reeds opmerkte ben jij zeer slecht geïnformeerd.
Domme opmerkingen kunnen van mij domme antwoorden krijgen.quote:Moeilijk om daar een zinnig antwoord op te geven, is het niet ?
Natuurlijk weet ik dat wel. Vergeer, die gnosticus (ben zijn naam even kwijt), mensen die beweren Jezus tombe te hebben gevonden. Daar haal jij jouw idee vandaan.quote:Je hebt geen idee hoever ik me hierover heb ingelicht. En neen, geen mens die de historische onderzocht heeft gelooft dat die wonderen kon doen. Dat zijn enkel die fictie en on fictie niet van elkaar kunnen onderscheiden.
Dit is een reactie waarop?quote:Tja, je moet met iets beginnen toch ?
De normale brieven van Paulus bijvoorbeeld. Die hebben het altoos over de geestelijke strijd. Niet over de letterlijke strijd.quote:O ja, en waar dan ?
Je kan de bijbelse verhalen niet snappen als je geen weet hebt van de woorden en betekenissen. Maar helaas, jij bent ziende blind.quote:Kan ik begrijpen. Die zijn jaren geïndoctrineerd in de fictie versie.
Er is nooit een vervolging van zeloten geweest. En zeker niet door het joodse sanhedrin. Maar door de Romeinen.quote:Aanvankelijk was hij in dienst van het Sanhedrin om jacht te maken op de zeloten, tot hij de kant van de zeloten koos en door zijn afkomst de kans had om fondsen te verzamelen voor zijn doel. Uiteindelijk is hij ontmaskerd en onthoofd. Weet je toch of niet soms ?
[..]
Dat is helemaal niet zwak, dat is namelijk precies wat je bent. ALLES wat jou welgevallig is noem je historisch. Maakt niet uit in welk boekwerk het staat. Mattheus zoveel vers zoveel "dit heeft Jezus gezegd". Maar als er bijvoorbeeld staat dat "wie het zwaard oppakt met het zwaard omkomt" dan is het "bijgeschreven door gelovigen". Staat in hetzelfde boek. Soms zelfs in twee opeenvolgende verzen. Vers 2 is dan letterlijk door Jezus gezegd en vers drie is erbij geschreven. Dit noemen ze cherrypicking.. En zo kan je zelfs van Hitler een jood liefhebbend persoon maken. Alles aan antisemitisme is er gewoon bijgeschreven..quote:Veeel boeken gelezen en nog steeds. Tegenargumenten zie ik je hier niet geven, enkel me uitmaken voor cherrypicker en dat is zeer zwak.
Jij weet er écht zeer weinig over hoor !! Als je met ' de Romeinen ' een brief van Paulus mee bedoeld moet ik je weer eens teleur stellen. Schrijvers hebben op het eind 1e eeuw, begin 2e eeuw nog enkele brieven van Paulus gevonden in Efeze en deze danig verknipt en aangevuld met de toen gangbare overtuigingen. En dat volstond nog niet en hebben er nog enkele bij verzonnen en ook aan Paulus toegewezen. Toch maar eens wat historische lectuur op naslaan.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 19:13 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
[..]
Dan klopt het idee van Hoatzin nog niet. Dat de RK dit verzonnen heeft, eeuwen later. Het was een idee van een bepaalde christelijke sekte en dat hebben ze in een verhaal gegoten. En Romeinen komt zelfs van 70nC, en is een "officiele"brief van Paulus de kabouter.
Dus ja, het idee dat de RK van alles verzonnen heeft kunnen we wel blijven herhalen maar houdt snijdt het niet.
Oei, voel je je tekort gedaan Calimero ?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 19:30 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
Is het leuk? Het droombeeld dat jij over alles verstand hebt en de rest niet. OF ze moeten toevallig iets zeggen wat jij ook vindt?
Van mij ook en dat is al een punt van overeenkomst.quote:Domme opmerkingen kunnen van mij domme antwoorden krijgen.
quote:Natuurlijk weet ik dat wel. Vergeer, die gnosticus (ben zijn naam even kwijt), mensen die beweren Jezus tombe te hebben gevonden. Daar haal jij jouw idee vandaan.
Weer fout. Ik baseer me enkel op wetenschappelijke vaststellingen en dan geloof ik dat de wereld rond de zon draait .quote:Ik zeg dat JE NET ZOALS DIE MENSEN BENT. Niet dat je hetzelfde gelooft.
Lees mijn vorige post.quote:De normale brieven van Paulus bijvoorbeeld. Die hebben het altoos over de geestelijke strijd. Niet over de letterlijke strijd.
Het Sanhedrin had de opdracht van de Romeinen het joodse volk onder de knoet te houden. Indien er een opstand zou uitbreken zouden de Romeinen dit op het Sanhedrin verhalen. Zo, dat weet je dan weer. Leerrijk zo'n forum, is het niet ?quote:Er is nooit een vervolging van zeloten geweest. En zeker niet door het joodse sanhedrin. Maar door de Romeinen.
Paulus had het staatsburgerschap en de apostelen niet. De laatste gang van Paulus was over de Via Ostiensis, over de brug over de Almo die er nog steeds is, naar de moerassen Aquas Salvias. Nu heet het de Abbazia delle Tre Fontane. Waar Paulus onthoofd is staat nu een kerkje. ( dit in het kort )quote:En of Paulus onthoofd is, dat is niet zeker. Ik noem dat traditie. In die tijd liet men al die apostelen door vreemde manieren vermoord worden. Gaf een zekere cachet.
Nope het is een valse kerk die valse redding brengtquote:Op zaterdag 13 juli 2019 19:15 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
[..]
Katholieken zijn net zo goed christenen als protestanten. Jij trapt in de mythe die Luther en consorten ooit de wereld in hebben geholpen. Dat is allang ontkracht door mensen die onderzoek deden naar de RK en naar de protestanten.
Dat we in een gevallen wereld leven en satan zoveel mogelijk mensen voor de gek wil houden met zoveel dingen en dat alleen het christendom juist is en de rest vals is. En ja in het christendom is ook veel valsheid en daarom ook de juiste bijbel en de juiste leer en de juiste kerk die zich daar aan houdt, maar zijn er weinig meer van helaas. En waar het om draait is je ziel uiteindelijk en dat je de waarheid gaat inzien, want de satan verblind deze wereld met leugens....quote:
Wat ben jij toch ook een uit je duim zuiger....quote:Op zaterdag 13 juli 2019 19:55 schreef ATON het volgende:
[..]
Jij weet er écht zeer weinig over hoor !! Als je met ' de Romeinen ' een brief van Paulus mee bedoeld moet ik je weer eens teleur stellen. Schrijvers hebben op het eind 1e eeuw, begin 2e eeuw nog enkele brieven van Paulus gevonden in Efeze en deze danig verknipt en aangevuld met de toen gangbare overtuigingen. En dat volstond nog niet en hebben er nog enkele bij verzonnen en ook aan Paulus toegewezen. Toch maar eens wat historische lectuur op naslaan.
Wat heb ik hiermee te maken? Ik zie dat jij denkt dat jij de waarheid en wijsheid in pacht hebt, en daar lever ik commentaar op. In plaats van daar iets mee te doen, noem je mij calimero?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 20:20 schreef ATON het volgende:
[..]
Oei, voel je je tekort gedaan Calimero ?
O, dus jij vindt alles van mij dom en daarom reageer je dom terug? Het is allemaal satire wat je doet? Nu snap ik het.quote:Van mij ook en dat is al een punt van overeenkomst.
Grappig hoe jij steeds laat kennen dat je van begrijpend lezen weinig snapt. Ik heb het niet over Vergeer die die Tombe noemt maar die gnosticus waarvan ik de naam vergeten plus de mensen die die tombe menen gevonden te hebben. Die gnosticus is overigens Jacob Slavenburg.quote:Je weet zelfs zijn naam niet te noemen, hebt er nooit iets van gelezen en dan zou je bv. moeten weten dat Charles Vergeer met geen woord rept over de Talpiot tombe.
[..]
Jij gaat net zo met "wetenschap" om als gelovigen met de bijbel. Beetje cherrypicken. Want als er consensus is over de brieven van Paulus, bijvoorbeeld Romeinen dan brei je daar weer iets aan vast dat jouw geloof toch overeind blijft.. Want ja, Romeinen komt uit 59 maar ze hebben er toch stiekem iets aan geredigeerd. Die stiekeme gnostici en later die stiekeme orthodoxe christenen (!)..quote:Weer fout. Ik baseer me enkel op wetenschappelijke vaststellingen en dan geloof ik dat de wereld rond de zon draait .
Het sanhedrin heeft nooit wat tegen de zeloten gedaan. Leerrijk he, dit forum?quote:Het Sanhedrin had de opdracht van de Romeinen het joodse volk onder de knoet te houden. Indien er een opstand zou uitbreken zouden de Romeinen dit op het Sanhedrin verhalen. Zo, dat weet je dan weer. Leerrijk zo'n forum, is het niet ?
[..]
Hehe, je lijkt wel een gelovige. Die menen ook dat overal waar hun helden gestorven zijn er een kerkje is. Man, jij gelooft ook alleen wat jou uitkomt...quote:Paulus had het staatsburgerschap en de apostelen niet. De laatste gang van Paulus was over de Via Ostiensis, over de brug over de Almo die er nog steeds is, naar de moerassen Aquas Salvias. Nu heet het de Abbazia delle Tre Fontane. Waar Paulus onthoofd is staat nu een kerkje. ( dit in het kort )
Is meestal zo met mensen die niks meer te zeggen hebben "ik ga er niet op in"..quote:Op de rest van je geneuzel ga ik niet meer op in.
Ach, wat een leerrijk forum is dit toch. Iedereen hier brengt niet alleen statements, maar ook bewijzen aan. Mooi man, dit forum is een moetje voor iedereen die meer over religie wil weten.quote:Op zondag 14 juli 2019 00:13 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Nope het is een valse kerk die valse redding brengt
Kan je me even zeggen in welk boek van Vergeer ik dat kan terugvinden ? En is Wiki de beste bron die jij hebt ?quote:Op zondag 14 juli 2019 17:56 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
Wat ben jij toch ook een uit je duim zuiger....
https://nl.wikipedia.org/wiki/Brief_van_Paulus_aan_de_Romeinen
https://nl.wikipedia.org/wiki/Brieven_van_Paulus
De brief aan de Romeinen hoort bij de brieven die men authentiek acht en die men op 58 dateert. Jij met je eind 1e en begin 2e eeuw..
Jij haalt jouw kennis maar bij 1 gast, namelijk ene Vergeer. Die ook weer voor zijn eigen parochie preekt. Vandaar dat hij enkele stellingen die hij dateert van na Constantijn als toegeschreven aan Paulus ziet. In plaats van door Paulus zelf (wie hij ook was, ik vind die man een engnek) geschreven...
Tot nu toe wel ja.quote:O, dus jij vindt alles van mij dom.
Moest ik dan raden over wie jij het had?quote:Grappig hoe jij steeds laat kennen dat je van begrijpend lezen weinig snapt. Ik heb het niet over Vergeer die die Tombe noemt maar die gnosticus waarvan ik de naam vergeten plus de mensen die die tombe menen gevonden te hebben. Die gnosticus is overigens Jacob Slavenburg.
Dat riedeltje ken ik ondertussen al. Kom eens terug als je je beter hebt geïnformeerd.quote:Jij gaat net zo met "wetenschap" om als gelovigen met de bijbel. Beetje cherrypicken. Want als er consensus is over de brieven van Paulus, bijvoorbeeld Romeinen dan brei je daar weer iets aan vast dat jouw geloof toch overeind blijft.. Want ja, Romeinen komt uit 59 maar ze hebben er toch stiekem iets aan geredigeerd. Die stiekeme gnostici en later die stiekeme orthodoxe christenen (!)..
Hier zet je jezelf al vreselijk te kakken hoor.quote:Het sanhedrin heeft nooit wat tegen de zeloten gedaan. Leerrijk he, dit forum?
Ik weet van jou dat Vergeer denkt dat de zaken die hij niet kan plaatsen "aan Paulus toegeschreven" vindt in plaats van dat Paulus dit zelf ooit heeft geschreven. En inderdaad, wat ik schreef kan je niet bij Vergeer vinden maar bij wetenschappers in optima forma. De echte zeg maar...Op internet wel, maar in mijn kast heb ik tientallen boeken over dit onderwerp. En Romeinen is dus echt niet im frage zoals de Engelsen zouden zeggen.quote:Op zondag 14 juli 2019 18:57 schreef ATON het volgende:
[..]
Kan je me even zeggen in welk boek van Vergeer ik dat kan terugvinden ? En is Wiki de beste bron die jij hebt ?
Gelukkig maar, als jij het met mij eens zou zijn zou ik mezelf toch te rade gaan.quote:Tot nu toe wel ja.
Je moest het niet raden nee. Maar een beetje logisch lezen had je niet "en dan zou je bv. moeten weten dat Charles Vergeer met geen woord rept over de Talpiot tombe" gezegd.. Maar goed, aton en logisch lezen dat zat er niet in, zit er niet in en zal er nooit inzitten. Ben benieuwd hoe jij boeken leest. Waarschijnlijk net zo met de franse slag.quote:Moest ik dan raden over wie jij het had?![]()
Slavenburg is J.D.Tabor gevolgd in de toen reeds bekende gegevens omtrent deze vindplaats en hij is niet de enige waaronder bv. A.Lemaire, epigraaf aan de Sorbonne. Toen was het ( teruggevonden ) ossuarium van Jakobus nog niet aan de Talpiot cluster toegewezen, maar deze deskundige heeft hier verder onderzoek naar gedaan :
https://www.nytimes.com/2(...)esus-bones.html?_r=0
Dat riedeltje kennen wij ondertussen ook al. Als mensen een andere mening hebben dan moeten die mensen zich beter informeren. Dan kom ik weer terug bij mijn vorig schrijven "Wat heb ik hiermee te maken? Ik zie dat jij denkt dat jij de waarheid en wijsheid in pacht hebt, en daar lever ik commentaar op. In plaats van daar iets mee te doen, noem je mij calimero?quote:Dat riedeltje ken ik ondertussen al. Kom eens terug als je je beter hebt geïnformeerd.
Wat ben jij een vreselijke engnek. Iedereen die een andere mening heeft dan jij is een troll. Want mijnheer aton kan niet tegen kritiek.quote:Hier zet je jezelf al vreselijk te kakken hoor.
Ik heb trouwens een sterk vermoeden dat je enig opzet is hier wat te komen trollen. Inbreng zero. En doe rustig verder hoor. Telkens zal ik je keer op keer te kakken zetten, reken maar !
quote:Paulus daarentegen werd ‘gewoon’ onthoofd. Maar op het moment van executie spatte er melk in plaats van bloed op de kleren van de dienstdoende soldaat. En de legende wil ook dat het ontzielde hoofd van de dertiende apostel driemaal opstuiterde, waarna ter plaatse spontaan drie bronnen ontsprongen. In postume heiligheid deden de twee dus nauwelijks voor elkaar onder.
Dat is dan een typisch voorbeeld van luchtgitaar spelen.quote:Op zondag 14 juli 2019 19:17 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
Ik weet van jou dat Vergeer denkt dat de zaken die hij niet kan plaatsen "aan Paulus toegeschreven" vindt in plaats van dat Paulus dit zelf ooit heeft geschreven. En inderdaad, wat ik schreef kan je niet bij Vergeer vinden maar bij wetenschappers in optima forma. De echte zeg maar...Op internet wel, maar in mijn kast heb ik tientallen boeken over dit onderwerp. En Romeinen is dus echt niet im frage zoals de Engelsen zouden zeggen.
O jazeker, er zijn wel meerdere auteurs die het over de gnostiek hebben en Slavenburg is geen gnosticus, maar een auteur die over gnostiek schrijft. Zeer gewaardeerd persoon in zijn vakgebied. ( alhoewel ik het niet steeds met hem eens ben )quote:Je moest het niet raden nee.
Weer typisch Trolgedrag.quote:Maar een beetje logisch lezen had je niet "en dan zou je bv. moeten weten dat Charles Vergeer met geen woord rept over de Talpiot tombe" gezegd..[quote]
Jij beweerde dat en de reden hiervan is dat je geen enkel werk van een dezer wetenschappers gelezen hebt.[quote]
[quote Maar goed, a(A)ton en logisch lezen dat zat er niet in, zit er niet in en zal er nooit inzitten. Ben benieuwd hoe jij boeken leest. Waarschijnlijk net zo met de franse slag.
Bij gebrek aan beter, dan maar op de man spelen.quote:Een Belg met narcisme, ik ben ze nog niet vaak tegengekomen. Jij bent een uitzondering.
Het sterke is dat jij nog nooit een mening gegeven hebt.quote:Wat ben jij een vreselijke engnek. Iedereen die een andere mening heeft dan jij is een troll. Want mijnheer a(A)ton kan niet tegen kritiek.
Toen was Palestina een theocratie zoals bv. Iran. Het Sanhedrin heeft Jezus dan ook hiervoor helpen arresteren als we het N.T. mogen geloven. Ik heb je ook al duidelijk gemaakt dat Rome het Sanhedrin verantwoordelijk stelde voor elke vorm van opstand tegen het Rijk.quote:Het sanhedrin ging om religieuze zaken en niet om de zeloten.
Enige vorm van christendom bestond toen nog niet. Wel volgelingen van de ' gezalfde ( chrestus ) en daar maakte Paulus, toen nog Sa'oel genoemd jacht op in opdracht van het Sanhedrin.quote:Dus dat Paulus wel christenen vervolgde en geen zeloten is daarmee sterker dan dat paulus zeloten vervolgde.
Raadpleeg eens wat naslagwerk in je lokale bib. Ik ga je hier geen basic onderricht geven hoor.quote:Daar moet je wel met bewijzen voor komen, in plaats van "zo is het, en daarmee moet je het doen".
Vrijgemaakt is iets heul anders dan vrijgekocht. Ook hier staat nergens dat een schuld moet worden afgekocht of iets dergelijksquote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:58 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
“Als dan de Zoon u vrijgemaakt heeft, zult u werkelijk vrij zijn.” (Johannes 8:36)
“Maar nu, van de zonde vrijgemaakt en aan God dienstbaar gemaakt, hebt u uw vrucht, die tot heiliging leidt, met als einde eeuwig leven.” (Romeinen 6:22)
Je gaat voorbij aan mijn opmerking over het Comma, wat bewijst dat er ook in de statenvertaling niets is dan "een" vertaling. En niet zo'n heel beste als je je er in verdiept. kan ook niet anders, het is een vertaling uit het Grieks, die weer een vertaling is uit het Hebreeuws. En zoals je weet gaat er altijd informatie verloren, bij elke vertaling.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:52 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Jij twijfelt aan alles en ik niet en we kunnen een perfecte bijbel eisen ook, want hoe weet je anders wat niet en wel waar is....dus het woord van moet perfect zijn. Alleen snap je er niks van en daardoor lijkt veel niet te kloppen maar ik ik verdiep me er echt in en kom tot andere conclusies en dat het woord naadloos op elkaar aansluit.
Jij leest anders de Rooms katholieke Bijbel en hanteert de Rooms Katholieke dogma's als triniteit, verzoening en verlossingsleer.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:57 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Dus het woord van God recht snijden anders kom je in de problemen zoals katholieken en vele andere denominaties.
Hij heeft ze uit YouTubequote:Op maandag 15 juli 2019 08:45 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Jij leest anders de Rooms katholieke Bijbel en hanteert de Rooms Katholieke dogma's als triniteit, verzoening en verlossingsleer.![]()
De pot verwijt....
Als ik iemand iets vergeef is dat om niet. Dat kan de christelijke god niet.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:01 schreef Doedelzak77 het volgende:
En waarom kan Jezus niet over water lopen als Hij God is....Jezus vergaf zonde en kan alleen God. Jezus noemt zichzelf de Alpha en de Omega en God ook. Jezus zegt IK BEN en dat is God. Jezus was 100% en 100% mens.
Jezus zegt ook dat hij van zichzelf niets kan. Tevens sterft hij. Klopt niet bij jouw bewering dus want God kan alles en is onsterfelijk.quote:Jezus zegt IK BEN en dat is God.
Tja, en het heeft niet mogen zijn.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:58 schreef Doedelzak77 het volgende:
Als dan de Zoon u vrijgemaakt heeft, zult u werkelijk vrij zijn.” (Johannes 8:36)
Mooi antwoord hoor, op een heel betoog. Valt me wel vaker op, zinloos gebabbel van bepaalde mensen...quote:Op zondag 14 juli 2019 19:55 schreef ATON het volgende:
[..]
Dat is dan een typisch voorbeeld van luchtgitaar spelen.
Slqavenburg was wel degelijk een gnosticus. Geen wonder dat hij in die tombe HET bewijs zag dat Jezus werkelijk dood en begraven was, want volgens gnostici is de opstanding alleen figuurlijk of geestelijk en niet letterlijk..quote:O jazeker, er zijn wel meerdere auteurs die het over de gnostiek hebben en Slavenburg is geen gnosticus, maar een auteur die over gnostiek schrijft. Zeer gewaardeerd persoon in zijn vakgebied. ( alhoewel ik het niet steeds met hem eens ben )
quote:Jij beweerde dat en de reden hiervan is dat je geen enkel werk van een dezer wetenschappers gelezen hebt.
Trolgedrag is zonder hoofdletter.quote:Weer typisch Trolgedrag.
Ik constateer alleen feiten. Jij bent zo "zelfzeker" van jouw gelijk dat je iedereen met een andere mening wegzet als "niet belezen genoeg". En iedereen moet jouw boeken lezen, want dan weet je de Waarheid. Ik zet overigens zelfzeker tussen aanhalingstekens want zelfzekere mensen blazen niet zo hoog van de toren.quote:Bij gebrek aan beter, dan maar op de man spelen.
Dat is sterk he, van mij? Want ik dram mijn mening niet tot den treure door. Niet aan jou en niet aan de gelovigen. In tegenstelling tot de gelovigen en aton. Die als getuigen van Jehova hun mening aan anderen opleggen.quote:Het sterke is dat jij nog nooit een mening gegeven hebt.
Jij hebt dingen geschreven ja. Dat heeft met duidelijk maken niks te maken. Ik wil bewijzen hiervoor zien.. En dat het sanhedrin heeft geholpen om Jezus te arresteren is pure lariekoek. Om zo de joden de schuld te geven van zijn arrestatie en dood.quote:Toen was Palestina een theocratie zoals bv. Iran. Het Sanhedrin heeft Jezus dan ook hiervoor helpen arresteren als we het N.T. mogen geloven. Ik heb je ook al duidelijk gemaakt dat Rome het Sanhedrin verantwoordelijk stelde voor elke vorm van opstand tegen het Rijk.
De kans is zeer groot dat er al christenen waren voor Paulus zich ermee bemoeide. Die allemaal hun eigen ideeen hadden en Paulus heeft die ideeen geordend. Dat Paulus zeloten heeft vervolgd is helemaal niet bewezen, ook niet door zijn brieven..quote:Enige vorm van christendom bestond toen nog niet. Wel volgelingen van de ' gezalfde ( chrestus ) en daar maakte Paulus, toen nog Sa'oel genoemd jacht op in opdracht van het Sanhedrin.
De dingen die jij zegt zijn geen basic dingen. Het zijn dingen die enorm in tegenstelling zijn met andere opvattingen. Dus ja, dan moet je met bewijzen komen en niet met "ik zeg dat het zo is en daarmee moet je het doen"...quote:Raadpleeg eens wat naslagwerk in je lokale bib. Ik ga je hier geen basic onderricht geven hoor.
Jouw linken verklaren jou drift. Je bent een Jehova's Getuige.
quote:Op maandag 15 juli 2019 22:10 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
[..]
Mooi antwoord hoor, op een heel betoog. Valt me wel vaker op, zinloos gebabbel van bepaalde mensen...
Kom jij altijd met one-liners als je het niet meer aankan. Als jij fout zit zal je dit nooit toegeven.
[..]
Slqavenburg was wel degelijk een gnosticus. Geen wonder dat hij in die tombe HET bewijs zag dat Jezus werkelijk dood en begraven was, want volgens gnostici is de opstanding alleen figuurlijk of geestelijk en niet letterlijk..
[..]![]()
ik beweerde dat helemaal niet. Lees het verhaaltje van mij eens goed. Maar daar schort het bij jou aan. Jij voelt je vaak zo persoonlijk aangevallen dat werkelijk lezen wat de ander zegt er niet in zit...
[..]
Trolgedrag is zonder hoofdletter.
[..]
Ik constateer alleen feiten. Jij bent zo "zelfzeker" van jouw gelijk dat je iedereen met een andere mening wegzet als "niet belezen genoeg". En iedereen moet jouw boeken lezen, want dan weet je de Waarheid. Ik zet overigens zelfzeker tussen aanhalingstekens want zelfzekere mensen blazen niet zo hoog van de toren.
[..]
Dat is sterk he, van mij? Want ik dram mijn mening niet tot den treure door. Niet aan jou en niet aan de gelovigen. In tegenstelling tot de gelovigen en aton. Die als getuigen van Jehova hun mening aan anderen opleggen.
[..]
Jij hebt dingen geschreven ja. Dat heeft met duidelijk maken niks te maken. Ik wil bewijzen hiervoor zien.. En dat het sanhedrin heeft geholpen om Jezus te arresteren is pure lariekoek. Om zo de joden de schuld te geven van zijn arrestatie en dood.
[..]
De kans is zeer groot dat er al christenen waren voor Paulus zich ermee bemoeide. Die allemaal hun eigen ideeen hadden en Paulus heeft die ideeen geordend. Dat Paulus zeloten heeft vervolgd is helemaal niet bewezen, ook niet door zijn brieven..
[..]
De dingen die jij zegt zijn geen basic dingen. Het zijn dingen die enorm in tegenstelling zijn met andere opvattingen. Dus ja, dan moet je met bewijzen komen en niet met "ik zeg dat het zo is en daarmee moet je het doen"...
Volgens mij weet je niet eens wat Chrestos betekent en wat Tinus de martelaar er ooit over schreef.
En ik ben een atheist, geen jehova getuigen. Ik google gewoon en vind wat linken. Meer niet.
Mee eens Paulus trof reeds bloeiende gemeentes aan op zijn pad. En het is nog maar de vraag of deze christenen allemaal Jezus van Nazareth als voorbeeld hadden.quote:Op maandag 15 juli 2019 22:10 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
De kans is zeer groot dat er al christenen waren voor Paulus zich ermee bemoeide. Die allemaal hun eigen ideeen hadden en Paulus heeft die ideeen geordend. Dat Paulus zeloten heeft vervolgd is helemaal niet bewezen, ook niet door zijn brieven..
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |