Ik je me dan in het kort even toelichten wat die oorspronkelijke boodschap dan wel was ?quote:Op maandag 22 juli 2019 13:45 schreef hoatzin het volgende:
Er zit veel waarheid in de oorspronkelijke boodschap van Jezus.
Wat had je dan nog verwacht ? En ze leefden nog lang en gelukkig ?quote:Op maandag 22 juli 2019 13:56 schreef DecoAoreste het volgende:
De hypothese dat er delen van het oorspronkelijke Marcus-evangelie verloren zijn gegaan, en deze later geprobeerd zijn te reconstrueren, lijkt me best plausibel. Als je ervan uit zou gaan dat Marcus oorspronkelijk eindigde bij 16:8, dan zou dat wel een heel abrupt einde zijn.
Ik denk dat het stylistisch juist heel goed bij de rest past.quote:Op maandag 22 juli 2019 13:56 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
De hypothese dat er delen van het oorspronkelijke Marcus-evangelie verloren zijn gegaan, en deze later geprobeerd zijn te reconstrueren, lijkt me best plausibel. Als je ervan uit zou gaan dat Marcus oorspronkelijk eindigde bij 16:8, dan zou dat wel een heel abrupt einde zijn.
[..]
Je kunt toch openminded kijken naar andermans argumenten? Mijn mening is de facto een samenraapsel van andermans meningen waar ik het mee eens was. Natuurlijk zitten daar ook mijn eigen gedachtes bij, maar een groot gedeelte van wat ik weet komt bij anderen vandaan. Als het zo wordt zoals in de politiek, dat je een standpunt verdedigt ook al weet je dat het niet te verdedigen is, puur omdat dat toevallig DE leidraad is van die groep of partij, dan is discussie zinloos geworden. Je kunt samen op zoek gaan naar de waarheid, of in je eigen gelijk geloven. Ik kies toch wel voor het eerste, ook al heb ik zeer nare gevoelens over sommige groepen mensen.quote:Op donderdag 4 juli 2019 13:50 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Het probleem is dat iedereen denkt of zegt zijn eigen waarheid in pacht te hebben.
Kortom wat zou dan nog waarheid zijn, als iedereen denkt die in bezit te hebben?
En als iedereen blijft vasthouden aan zijn eigen waarheid, of alleen de onderzoeken van bepaalde wetenschappers of schrijvers aanhoud, dan ben je inderdaad snel klaar.
quote:Op maandag 22 juli 2019 14:09 schreef hoatzin het volgende:
In een notendop: Leef eenvoudig en eerlijk. Hou van je medemens. Ik ben is belangrijker dan ik heb. Zoek God of het koninkrijk van God in het hier en nu en in jezelf, niet daarbuiten.
Is dit een van de voorbeelden van naastenliefde ? Eigen volk eerst ?quote:Laat eerst de kinderen verzadigd worden; want het is niet betamelijk dat men het brood der kinderen neme, en den hondekens voor werpe.
Maar zij antwoordde en zeide tot Hem: Ja, Heere, doch ook de hondekens eten onder de tafel van de kruimkens der kinderen.
Jezus was een racist als we dit stukje mogen geloven.quote:Op maandag 22 juli 2019 20:09 schreef ATON het volgende:
[..]
[..]
Is dit een van de voorbeelden van naastenliefde ? Eigen volk eerst ?
Ik zou het niet zien als racisme. Immers, God redt ook alleen degenen die in hem geloven.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 08:16 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Jezus was een racist als we dit stukje mogen geloven.
Ja natuurlijk, de joden waren immers het uitverkoren volk, dat staat er toch ook of niet soms ?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 08:16 schreef hoatzin het volgende:
Jezus was een racist als we dit stukje mogen geloven.
quote:Op dinsdag 23 juli 2019 08:33 schreef Fancy2 het volgende:
Ik zou het niet zien als racisme. Immers, God redt ook alleen degenen die in hem geloven.
Tsjaa, de mens is naar zijn evenbeeld gemaaktquote:Op dinsdag 23 juli 2019 08:51 schreef ATON het volgende:
[..]Dat is wel al een riedeltje waar de houdbaarheidsdatum van is overschreden.
Ik denk dat god naar het evenbeeld van de mens gemaakt is.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 08:55 schreef Fancy2 het volgende:
[..]
Tsjaa, de mens is naar zijn evenbeeld gemaakt
Hier steekt waarheid in iddquote:Op dinsdag 23 juli 2019 08:57 schreef ATON het volgende:
[..]
Ik denk dat god naar het evenbeeld van de mens gemaakt is.
Toch was Jezus opmerkelijk vaak "in het buitenland". Al of niet op de vlucht.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 08:49 schreef ATON het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, de joden waren immers het uitverkoren volk, dat staat er toch ook of niet soms ?
Waarvan?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 08:33 schreef Fancy2 het volgende:
[..]
Ik zou het niet zien als racisme. Immers, God redt ook alleen degenen die in hem geloven.
Ah, de hel. Welnu de hel is een Rooms verzinsel, bestaat niet en komt in de moderne vertaling ook niet meer voor. Dat hoef ik je hopelijk niet uit te leggen he? Is al zo vaak aan de orde geweest...quote:
Nee hoor. Ik geloof niet dus voor mij is de hel op aardequote:Op dinsdag 23 juli 2019 10:10 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ah, de hel. Welnu de hel is een Rooms verzinsel, bestaat niet en komt in de moderne vertaling ook niet meer voor. Dat hoef ik je hopelijk niet uit te leggen he? Is al zo vaak aan de orde geweest...
En daar worden gelovigen ook al niet van gered. Ik bedoel, waar was God toen er miljoenen gebeden opstegen naar hem vanuit de gaskamers?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 10:23 schreef Fancy2 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik geloof niet dus voor mij is de hel op aarde
Zij worden door God opgewacht in de hemelquote:Op dinsdag 23 juli 2019 10:28 schreef hoatzin het volgende:
[..]
En daar worden gelovigen ook al niet van gered. Ik bedoel, waar was God toen er miljoenen gebeden opstegen naar hem vanuit de gaskamers?
En daar worden gelovigen ook al niet van gered. Ik bedoel, waar was God toen er miljoenen gebeden opstegen naar hem vanuit de gaskamers?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 10:23 schreef Fancy2 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik geloof niet dus voor mij is de hel op aarde
Hoe kom je daar bij? Dat is een christelijk sprookje, zeker geen joods.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 10:41 schreef Fancy2 het volgende:
[..]
Zij worden door God opgewacht in de hemel
Wat zegt joods dan?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 10:44 schreef hoatzin het volgende:
[..]
En daar worden gelovigen ook al niet van gered. Ik bedoel, waar was God toen er miljoenen gebeden opstegen naar hem vanuit de gaskamers?
[..]
Hoe kom je daar bij? Dat is een christelijk sprookje, zeker geen joods.
Dood is dood. Het draait in het jodendom niet of nauwelijks om het hiernamaals. Er staat ze iig geen God op te wachten bij een hemelpoort oid.quote:
Waar leven ze dan voor?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 11:19 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dood is dood. Het draait in het jodendom niet of nauwelijks om het hiernamaals. Er staat ze iig geen God op te wachten bij een hemelpoort oid.
Ze geloven (soms) wel in een verrijzenis in de eindtijd maar hebben dat niet conceptueel uitgewerkt en laten het aan God over.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 11:21 schreef Fancy2 het volgende:
[..]
Waar leven ze dan voor?
Ik bedoel, voor de atheïsten is dood ook dood, maar ze dienen geen god. Joden wel, maar krijgen er niets voor terug?
Ze leven met de dag dus. Leef goed, onderhoud geboden en God zal je belonen met geluk, gezondheid en rijkdomquote:Op dinsdag 23 juli 2019 11:28 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ze geloven (soms) wel in een verrijzenis in de eindtijd maar hebben dat niet conceptueel uitgewerkt en laten het aan God over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |