abonnement Unibet Coolblue
pi_187697861
Nieuwe wetgeving...

Mijn rant (TT is niet van mij)

Vanaf 1 Juli mag je niet meer op de fiets je telefoon in de hand houden. Ondanks dat ik zelf nog nooit betrokken ben geweest bij een ongeluk, vind ik deze actie compleet en volslagen idioot.

In plaats daarvan kunnen ze beter boetes gaan uitdelen aan mensen die zo enorm langzaam zijn dat je er bijna niet langs kan, aan de linkerkant van het fietspad gaan fietsen en je weg blokkeren, mensen die hun hand niet uitsteken bij het afslaan e.d.

Als ik een ander liedje wil opzetten en daar even 5 seconden mijn telefoon voor in de hand heb, dan behoor ik daar geen boete a 90 euro voor te krijgen.

Belachelijke wetgeving weer. Alles om geld uit de zakken van de burgers te kloppen.

Ben wel benieuwd hoe hoog het percentage ongelukken is onder fietsers die een device in hun hand hielden ten tijde van het ongeluk.
Facts don't care about your feelings
  maandag 1 juli 2019 @ 13:44:35 #2
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_187697907
Er mag zoveel niet, blijf het gewoon lekker doen.
Net als te hard rijden met de auto btw
pindazakje
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 1 juli 2019 @ 13:48:18 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_187697962
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 12:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Fietspaden zijn apart, dus kan niets gebeuren.
Gelukkig zijn er nergens fietspaden direct langs de weg, zonder afscheiding. Oh wacht!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187697970
Als iedereen gewoon zelf inzag dat je een gevaar bent met een mobiel in je hand, dan was dit verbod ook niet nodig geweest.
Somebody that I used to know
pi_187697978
quote:
2s.gif Op maandag 1 juli 2019 13:49 schreef Postbus100 het volgende:
Als iedereen gewoon zelf inzag dat je een gevaar bent met een mobiel in je hand, dan was dit verbod ook niet nodig geweest.
Maar dat is dus niet zo. Er zijn momenten waarop dit prima kan. Maar dan moet je wel enig inzicht hebben.
  maandag 1 juli 2019 @ 13:50:35 #6
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187697981
Nu nog het verbod op twee oordopjes in tijdens het fietsen.
(1 oordopje geen probleem trouwens :+ )
pi_187697997
quote:
6s.gif Op maandag 1 juli 2019 13:50 schreef Cue_ het volgende:
Nu nog het verbod op twee oordopjes in tijdens het fietsen.
(1 oordopje geen probleem trouwens :+ )
Nederland:
"We willen fietsen naar je werk aantrekkelijker maken!"

Ook Nederland:
"Je mag op de fiets niks meer behalve fietsen"

:') Kan je beter met de auto gaan
  maandag 1 juli 2019 @ 13:53:36 #8
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187698013
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 13:52 schreef MadJackthePirate het volgende:
Nederland:
"We willen fietsen naar je werk aantrekkelijker maken!"

Ook Nederland:
"Je mag op de fiets niks meer behalve fietsen"

:') Kan je beter met de auto gaan
Het moet niet perse gevaarlijke worden.
Ik snap niet dat je het verkeer uberhaupt niet wil horen.

In ieder geval, ik vind dat je hem moet kunnen horen . Denk aan bellende fietsers, scooters en soms auto's.

Dat ze het aantrekkelijker willen maken door goede fietspaden / verlichting etc, dat is enkel goed.
Een totaal verbod op muziek hoeft van mij ook niet.
pi_187698063
quote:
6s.gif Op maandag 1 juli 2019 13:53 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Het moet niet perse gevaarlijke worden.
Ik snap niet dat je het verkeer uberhaupt niet wil horen.

In ieder geval, ik vind dat je hem moet kunnen horen . Denk aan bellende fietsers, scooters en soms auto's.

Dat ze het aantrekkelijker willen maken door goede fietspaden / verlichting etc, dat is enkel goed.
Een totaal verbod op muziek hoeft van mij ook niet.
Ik vind dat echt zo'n beleid gericht op de meest domme personen van de samenleving. Gewoon rechts blijven op het fietspad en bij drukke kruispunten even een oortje uit en er is niks aan de hand. (en goed om je heen kijken, maar dat heeft niks met geluid te maken). Maar waarom zou ik nu nog kiezen om met de fiets te gaan als ik in de auto gewoon warm en droog zit en wel fatsoenlijke muziek mag luisteren? Klinkt overdreven, maar ik vind lekker wakker worden met oortjes in op de fiets juist heerlijk. Dan neem ik het kutweer vaak voor lief en niet andersom.

Maar goed, als ze denken dat dat het beste is moeten ze dat vooral doen, maar ik denk dat er meer mensen zijn die zo denken.
  maandag 1 juli 2019 @ 13:57:29 #10
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187698066
Niet zelf drummen terwijl je fietst :{w



pi_187698231
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 13:50 schreef MadJackthePirate het volgende:
Maar dan moet je wel enig inzicht hebben.
En mensen hebben dat niet. Hoe vaak ik wel niet de fouten van een appende fietser opvang. En ze hebben het zelf niet door.

Van van koers veranderen (langzaam naar links uitwijken) terwijl ik net wil inhalen tot ongemerkt steeds trager gaan fietsen. Echt zo schijtirritant. De rest van het verkeer anticipeert, maar dat is natuurlijk van de zotte.
Somebody that I used to know
  maandag 1 juli 2019 @ 14:10:35 #12
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_187698269
Wat een betutteling zeg,nog meer onbelangrijke afleidingen voor de, toch al overbelaste, politie.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_187698288
quote:
2s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:07 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

En mensen hebben dat niet. Hoe vaak ik wel niet de fouten van een appende fietser opvang. En ze hebben het zelf niet door.

Van van koers veranderen (langzaam naar links uitwijken) terwijl ik net wil inhalen tot ongemerkt steeds trager gaan fietsen. Echt zo schijtirritant. De rest van het verkeer anticipeert, maar dat is natuurlijk van de zotte.
Ja ik ken het, sommigen zijn echt kippen zonder kop. Blijf het gewoon jammer vinden dat de debielen het voor de weldenkende mensen verpesten. Met dit verbod kan ik nog wel leven, maar als ik straks ook geen muziekje meer kan luisteren 's ochtends ga ik voortaan toch met de auto.

Laten we hopen dat dit de kutjeugd grotendeels weer in het gareel brengt.
  maandag 1 juli 2019 @ 14:11:52 #14
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187698294
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 13:57 schreef MadJackthePirate het volgende:
meest domme personen van de samenleving
Dat zijn er best veel. Dusja, soms moet je wel.
Als dit uiteindelijk betekent dat er minder doden/gewonden vallen, kan ik het wel begrijpen.

Zelf 1x tig jaar terug eens onderuit gegaan, door tegen een paaltje op te fietsen. Voor de rest zie ik mezelf ook niet als roekeloos of iets.
Als ik om me heen kijk naar de overige fietsers.. zie ik echt wel het nut van zo'n regel in. ZEker met de nieuwe jeugd die niet anders gewend is en welke naar mijn gevoel niet eens weet wat "rekening houden met" is
pi_187698304
quote:
7s.gif Op maandag 1 juli 2019 13:44 schreef Hyaenidae het volgende:
Er mag zoveel niet, blijf het gewoon lekker doen.
Net als te hard rijden met de auto btw
Eens
Facts don't care about your feelings
pi_187698310
Maak er meteen een nieuwe wet bij: zodra een fietser is betrokken bij een ongeluk en het kan aangetoond worden dat hij zijn telefoon in zijn hand had, dan is hij aansprakelijk voor schade.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_187698330
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:10 schreef PzKpfw het volgende:
Wat een betutteling zeg,nog meer onbelangrijke afleidingen voor de, toch al overbelaste, politie.
Die overbelaste politie moet ook elke keer bij ongelukken komen opdraven, met alle taken ter plekke en administratie achteraf. Kost ook klauwen vol tijd.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_187698345
quote:
6s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:11 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat zijn er best veel. Dusja, soms moet je wel.
Als dit uiteindelijk betekent dat er minder doden/gewonden vallen, kan ik het wel begrijpen.

Zelf 1x tig jaar terug eens onderuit gegaan, door tegen een paaltje op te fietsen. Voor de rest zie ik mezelf ook niet als roekeloos of iets.
Als ik om me heen kijk naar de overige fietsers.. zie ik echt wel het nut van zo'n regel in. ZEker met de nieuwe jeugd die niet anders gewend is en welke naar mijn gevoel niet eens weet wat "rekening houden met" is
Ja ik snap het ook wel, maar ik heb zelf altijd al een hoge perceptie van de omgeving gehad, dus ik vind het persoonlijk jammer. Maar hier kan ik nog wel mee leven. Snel een nummertje wisselen zal toch nog wel gaan bijvoorbeeld en hele gesprekken voerde ik toch al niet tijdens het fietsen behalve op afgesloten fietspaden. Maar dat was ook meer verveling.
pi_187698379
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:14 schreef MadJackthePirate het volgende:
behalve op afgesloten fietspaden.
Op afgesloten fietspaden mag je niet eens komen ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 1 juli 2019 @ 14:17:22 #20
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187698391
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:14 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja ik snap het ook wel, maar ik heb zelf altijd al een hoge perceptie van de omgeving gehad, dus ik vind het persoonlijk jammer. Maar hier kan ik nog wel mee leven. Snel een nummertje wisselen zal toch nog wel gaan bijvoorbeeld en hele gesprekken voerde ik toch al niet tijdens het fietsen behalve op afgesloten fietspaden. Maar dat was ook meer verveling.
Wisselen van nr of bellen, kan gewoon via oortjes (mits nog geen verbod daarop :P )

Ik gebruik het veelal voor route/google maps.
Daarom vind ik het wel kut dat het niet meer mag :(
pi_187698392
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:16 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Op afgesloten fietspaden mag je niet eens komen ;)
Hue hue
pi_187698401
quote:
9s.gif Op maandag 1 juli 2019 13:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er nergens fietspaden direct langs de weg, zonder afscheiding. Oh wacht!
Zelden.
En niet tussen de lijnen kunnen fietsen is gwn sneu.

En als het ergens heel druk is, dan app je niet.
Maar algemeen verbod slaat nergens op.
  maandag 1 juli 2019 @ 14:19:02 #23
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187698417
De politie is alvast lekker bezig met de nieuwe wet kracht bij te zetten. :')



https://www.rtvnoord.nl/n(...)-wat-mankeert-jullie
pi_187698420
quote:
6s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:17 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wisselen van nr of bellen, kan gewoon via oortjes (mits nog geen verbod daarop :P )

Ik gebruik het veelal voor route/google maps.
Daarom vind ik het wel kut dat het niet meer mag :(
Toch maar de kaart uit je hoofd leren lezen dan :P En ze zullen niet met gierende sirenes achter je aanrijden als je 3sec je mobiel pakt. Gaat waarschijnlijk gewoon via bepaalde vaste controleposten.
pi_187698428
Ik mag hem dus niet vasthouden, maar ik begrijp dat het bedienen an sich wel mag mits handsfree? Ik heb namelijk zo'n houdertje...
pi_187698436
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:14 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Die overbelaste politie moet ook elke keer bij ongelukken komen opdraven, met alle taken ter plekke en administratie achteraf. Kost ook klauwen vol tijd.
Ongelukken komen echt niet van iemand die even gaat appen.

Maar idd politie is al overbelast en zoveel gevaarlijke dingen kunnen ze nu al niet doen.
Laten we dus nog een wet invoeren voor iets wat niet gevaarlijk is en niet voor overlast zorgt (behalve voor de bejaarden).
  maandag 1 juli 2019 @ 14:20:38 #27
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187698438
quote:
5s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik mag hem dus niet vasthouden, maar ik begrijp dat het bedienen an sich wel mag mits handsfree? Ik heb namelijk zo'n houdertje...
Volgens mij is de regel dat je geen elektronische apparaten mag vasthouden tijdens het besturen van een fiets. (Dus ook niet stilstaand voor een stoplicht)

Dus als het op een houder zit en je drukt een keertje / kijkt, dan is dat geen probleem, want je hebt hem niet vast
  maandag 1 juli 2019 @ 14:20:51 #28
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187698441
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:12 schreef spijkerbroek het volgende:
Maak er meteen een nieuwe wet bij: zodra een fietser is betrokken bij een ongeluk en het kan aangetoond worden dat hij zijn telefoon in zijn hand had, dan is hij aansprakelijk voor schade.
Dat hoeft dus niet als een telefoon in je hand houden al verboden is..
  maandag 1 juli 2019 @ 14:21:27 #29
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187698453
quote:
6s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:17 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wisselen van nr of bellen, kan gewoon via oortjes (mits nog geen verbod daarop :P )

Ik gebruik het veelal voor route/google maps.
Daarom vind ik het wel kut dat het niet meer mag :(
Mag best hoor.. Klemmetje op je stuur en gaan..
pi_187698456
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ongelukken komen echt niet van iemand die even gaat appen.
Wel dus.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 1 juli 2019 @ 14:21:58 #31
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187698458
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:21 schreef Zolderkamer het volgende:

Mag best hoor.. Klemmetje op je stuur en gaan..
Yup, die moet maar aangeschaft worden dan :)
  maandag 1 juli 2019 @ 14:22:15 #32
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187698463
quote:
5s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik mag hem dus niet vasthouden, maar ik begrijp dat het bedienen an sich wel mag mits handsfree? Ik heb namelijk zo'n houdertje...
Volgens mij enkel bedienen als je stilstaat..
pi_187698474
quote:
6s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:20 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Volgens mij is de regel dat je geen elektronische apparaten mag vasthouden tijdens het besturen van een fiets. (Dus ook niet stilstaand voor een stoplicht)

Dus als het op een houder zit en je drukt een keertje / kijkt, dan is dat geen probleem, want je hebt hem niet vast
Stilstaand mag je je telefoon vasthouden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 1 juli 2019 @ 14:23:42 #34
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187698492
quote:
6s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:21 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Yup, die moet maar aangeschaft worden dan :)
Op ebay voor weinig.. ^O^
pi_187698498
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ongelukken komen echt niet van iemand die even gaat appen.

Maar idd politie is al overbelast en zoveel gevaarlijke dingen kunnen ze nu al niet doen.
Laten we dus nog een wet invoeren voor iets wat niet gevaarlijk is en niet voor overlast zorgt (behalve voor de bejaarden).
Als je van A naar B fietst hoef je toch niet te appen? Dan fiets je en kijk je om je heen.

Ik begrijp dit digitale verslavingsgedrag niet.

Bespottelijk dat het zo ernstig is dat hierover een wet moet worden ingevoerd.
  maandag 1 juli 2019 @ 14:25:51 #36
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_187698514
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:23 schreef Elzies het volgende:

[..]

Als je van A naar B fietst hoef je toch niet te appen? Dan fiets je en kijk je om je heen.

Zou je denken. Maar ik denk dat je de sociale druk onder de jeugd onderschat.
  maandag 1 juli 2019 @ 14:25:57 #37
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187698516
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:22 schreef spijkerbroek het volgende:

Stilstaand mag je je telefoon vasthouden.
Hmm.. dan hebben ze het vanmorgen op het nieuws verkeerd verwoord/geinterpreteerd dan.

Dat scheelt dan weer.
"Als je stilstaat met je auto, brommer of fiets, bijvoorbeeld voor een stoplicht of in de file, dan mag je de telefoon wel vasthouden en gebruiken. Je bent dan niet aan het rijden"
https://www.daarkunjemeethuiskomen.nl/rijmono/regels-en-boetes
  maandag 1 juli 2019 @ 14:26:58 #38
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_187698529
Ok, je kondigt in de Staatscourant aan dat je per 1 juli 2019 een wet wil wijzigen. Maar dan moet je dat ook uitvoeren, want nu staat er nog steeds:
quote:
Artikel 61a

Het is degene die een motorvoertuig, bromfiets, snorfiets of gehandicaptenvoertuig dat is uitgerust met een motor bestuurt verboden tijdens het rijden een mobiele telefoon vast te houden. Onder een mobiele telefoon wordt verstaan een apparaat dat bestemd is voor het gebruik van mobiele openbare telecommunicatiediensten.
https://wetten.overheid.n(...)ragraaf30_Artikel61a

En als je dan 'Toon wetstechnische informatie' aanklikt, zie je dit:
quote:
Wetstechnische informatie voor Artikel 61a

Informatie geldend op 01-07-2019
Dus iedereen die vandaag een bekeuring heeft gekregen kan het laten seponeren :7
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 1 juli 2019 @ 14:29:07 #39
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187698567
Ik heb trouwens zo eentje.. tot 90km/u gaat dat goed op de scooter, en hij rammelt er door die siliconen hoekdingen ook niet uit op klinkerwegen (was het issue bij mij..)

pi_187698641
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:11 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja ik ken het, sommigen zijn echt kippen zonder kop. Blijf het gewoon jammer vinden dat de debielen het voor de weldenkende mensen verpesten. Met dit verbod kan ik nog wel leven, maar als ik straks ook geen muziekje meer kan luisteren 's ochtends ga ik voortaan toch met de auto.

Laten we hopen dat dit de kutjeugd grotendeels weer in het gareel brengt.
Je kan toch gewoon je playlist, podcast of radiozender aanzetten en je telefoon in de jaszak doen? Doe ik elke dag.
pi_187698659
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:25 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Zou je denken. Maar ik denk dat je de sociale druk onder de jeugd onderschat.
Ben ook jong geweest, maar dit is toch absurd?

Bij volwassenen zie ik overigens hetzelfde verslavingsgedrag.

Je kunt toch wel een paar minuten zonder die telefoon? Zeker als je op de fiets bent.

Ik heb ook een smartphone maar als deze het begeeft betwijfel ik of ik nog een nieuwe koop. Je ziet in de openbare ruimte alleen nog maar mensen om je heen die als digitale zombies in hun schermpjes liggen te turen en zich volomen afsluiten van hun directe omgeving. Ik krijg er steeds meer afkeer van.

Dit is niet gezond. Er vindt nu al slaapproblematiek plaats vanwege het licht van al die schermpjes. Laatst zag ik zelfs een rapportage wat ging over veranderingen van de nekwervel vanwege de houding die mensen aannemen bij aanhoudend smartphone gebruik. Mensen die volledig moeten afkicken van social media of het niet kunnen. Psychisch totaal geobsedeerd zijn en doordraaien.

Allemaal vanwege een technologie die feitelijk nog niet eens zo oud is. Bizar.
pi_187698661
quote:
6s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:17 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wisselen van nr of bellen, kan gewoon via oortjes (mits nog geen verbod daarop :P )

Ik gebruik het veelal voor route/google maps.
Daarom vind ik het wel kut dat het niet meer mag :(
Je kan google maps ook gewoon met spraak over je oortjes laten navigeren. Veel relaxter dan de hele tijd op je telefoon kijken. Op mijn racefiets heb ik ook een telefoonhouder. 4 euro op Aliexpress, is ook een aanradeer.
  maandag 1 juli 2019 @ 14:38:34 #43
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_187698675
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:21 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wel dus.
Nou inderdaad. Gelukkig zelf iedere keer bijtijds kunnen remmen. En als ze al opkijken, kijken ze ontzettend verbaasd :’)
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_187698677
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:35 schreef Coppi het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon je playlist, podcast of radiozender aanzetten en je telefoon in de jaszak doen? Doe ik elke dag.
Ja klopt, maar soms ff geen zin in een bepaald nummer, maar als het druk is zou ik ook even af kunnen stappen bijvoorbeeld.
  maandag 1 juli 2019 @ 14:40:08 #45
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187698691
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:37 schreef Coppi het volgende:

Je kan google maps ook gewoon met spraak over je oortjes laten navigeren. Veel relaxter dan de hele tijd op je telefoon kijken. Op mijn racefiets heb ik ook een telefoonhouder. 4 euro op Aliexpress, is ook een aanradeer.
Klopt, maar soms wil je even kijken wat de snellere route is. Of of je zeker weten de juiste afslag hebt, omdat hij niet heel precies is. Of hoever je nog moet. Etc etc.

Overal is wel een oplossing voor (namelijk even stilstaan of zo'n handsfree ding), maar dat is vooral wennen en niet altijd even handig voor mijn gevoel.
pi_187698699
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ben ook jong geweest, maar dit is toch absurd?

Bij volwassenen zie ik overigens hetzelfde verslavingsgedrag.

Je kunt toch wel een paar minuten zonder die telefoon? Zeker als je op de fiets bent.

Ik heb ook een smartphone maar als deze het begeeft betwijfel ik of ik nog een nieuwe koop. Je ziet in de openbare ruimte alleen nog maar mensen om je heen die als digitale zombies in hun schermpjes liggen te turen en zich volomen afsluiten van hun directe omgeving. Ik krijg er steeds meer afkeer van.

Dit is niet gezond. Er vindt nu al slaapproblematiek plaats vanwege het licht van al die schermpjes. Laatst zag ik zelfs een rapportage wat ging over veranderingen van de nekwervel vanwege de houding die mensen aannemen bij aanhoudend smartphone gebruik. Mensen die volledig moeten afkicken van social media of het niet kunnen. Psychisch totaal geobsedeerd zijn en doordraaien.

Allemaal vanwege een technologie die feitelijk nog niet eens zo oud is. Bizar.
Halve bejaarde gespot :') Er zo aan vergroeid zijn dat je er last van ondervindt is niet goed inderdaad, maar je vergeet wel maar mooi even dat dit je televisie, je radio, je telefoon en je computer in één is. Maar volgens jou is het dus slechter om op je mobiel een liedje te luisteren, een serie te kijken en iets op te zoeken dan hetzelfde te doen op 3 verschillende apparaten?

Bovendien heb ik sowieso geen zin om in het OV bijvoorbeeld met andere mensen te praten :')
pi_187698715
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ben ook jong geweest, maar dit is toch absurd?

Bij volwassenen zie ik overigens hetzelfde verslavingsgedrag.

Je kunt toch wel een paar minuten zonder die telefoon? Zeker als je op de fiets bent.

Ik heb ook een smartphone maar als deze het begeeft betwijfel ik of ik nog een nieuwe koop. Je ziet in de openbare ruimte alleen nog maar mensen om je heen die als digitale zombies in hun schermpjes liggen te turen en zich volomen afsluiten van hun directe omgeving. Ik krijg er steeds meer afkeer van.

Dit is niet gezond. Er vindt nu al slaapproblematiek plaats vanwege het licht van al die schermpjes. Laatst zag ik zelfs een rapportage wat ging over veranderingen van de nekwervel vanwege de houding die mensen aannemen bij aanhoudend smartphone gebruik. Mensen die volledig moeten afkicken van social media of het niet kunnen. Psychisch totaal geobsedeerd zijn en doordraaien.

Allemaal vanwege een technologie die feitelijk nog niet eens zo oud is. Bizar.
Misschien wordt je wat ouder en is het allemaal moeilijker voor te stellen, maar een mobiele telefoon is tegenwoordig onmisbaar. Als ik thuis wil werken moet ik op mijn werk inloggen via mijn mobiel, in de auto gebruik je Google maps met real-time file info, muziek, berichten enzovoort. Ongeveer alle aspecten van ons leven zijn tegenwoordig met de smartphone verbonden. dat wordt alleen maar meer. een paar jaar geleden was het nog niet zo gek dat je apart een ipod, point-and-shoot camera, Nokia 3110 en Raboreader bij je had. tegenwoordig past het allemaal op 1 apparaatje.
pi_187698748
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:29 schreef Zolderkamer het volgende:
.. tot 90km/u gaat dat goed op de scooter
Zozo, stoer zeg.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 1 juli 2019 @ 14:48:20 #49
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_187698787
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:40 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Halve bejaarde gespot :') Er zo aan vergroeid zijn dat je er last van ondervindt is niet goed inderdaad, maar je vergeet wel maar mooi even dat dit je televisie, je radio, je telefoon en je computer in één is. Maar volgens jou is het dus slechter om op je mobiel een liedje te luisteren, een serie te kijken en iets op te zoeken dan hetzelfde te doen op 3 verschillende apparaten?

Bovendien heb ik sowieso geen zin om in het OV bijvoorbeeld met andere mensen te praten :')
Idee: je kunt ook gewoon even niets doen. Dat lijken mensen ook wel eens verleerd te zijn. Alsof er maar twee opties zijn: vergroeid met je telefoon zijn of met andere mensen praten...
Don't let my username fool you...
pi_187698800
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:48 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Idee: je kunt ook gewoon even niets doen. Dat lijken mensen ook wel eens verleerd te zijn. Alsof er maar twee opties zijn: vergroeid met je telefoon zijn of met andere mensen praten...
Dat kan zeker, ik mis alleen de meerwaarde daarvan.
pi_187698814
Ik zag laatst een jochie van een jaar of 14 in de trein een fysiek boek lezen. Terwijl alle andere leeftijdsgenoten op hun mobiel zaten te loeren. Ik begon bijna te applaudisseren. Held.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_187698829
Ze doen zelfs niks aan fietsers zonder licht.
pi_187698839
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:52 schreef Atak het volgende:
Ze doen zelfs niks aan fietsers zonder licht.
Als ze er de mankracht voor hebben wel. Maar de onderbezetting bij de politie is idd een probleem voor het handhaven van dit soort dingen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_187698846
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:40 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Halve bejaarde gespot :') Er zo aan vergroeid zijn dat je er last van ondervindt is niet goed inderdaad, maar je vergeet wel maar mooi even dat dit je televisie, je radio, je telefoon en je computer in één is. Maar volgens jou is het dus slechter om op je mobiel een liedje te luisteren, een serie te kijken en iets op te zoeken dan hetzelfde te doen op 3 verschillende apparaten?

Bovendien heb ik sowieso geen zin om in het OV bijvoorbeeld met andere mensen te praten :')
Een liedje luisteren in het openbaar vervoer deed ik vroeger ook al met een walkman, dus niets nieuws onder de zon.

Een smartphone voegt feitelijk niet eens zoveel toe maar techbedrijven geven jou de illusie dat je niet zonder kunt terwijl ze intussen wel al jouw persoonlijke data leegplukken. Nu nog voor zogenaamde reclame doeleinden, maar straks als intermediair van verzekeraars die op basis van jouw digitale gedrag jouw premie bepaald. Of dat je op basis die leeggeplukte data je bij die specifieke bank wel of geen lening krijgt.

Kijk naar China waar digitale gezichtsherkenning wordt ingezet om burgers boetes en straffen op te leggen. Ze hebben zelfs een digitale schandpaal op straat waar men afbeeldingen van overtreders plaatst. Zo onschuldig is deze technologie niet.

Hetzelfde voor al die home speakers. Hoe naïef ben je om zo'n bespionerend digitaal oor in jouw huiskamer te plaatsen? Omdat je te moe bent om zelf een lampje aan te doen of om een thermostaat aan te zetten? Iedere opeenvolgende generatie lijkt steeds luier en dommer te worden. Tja, noem me dan maar bejaard. Het zij zo. :)
pi_187698847
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:52 schreef Atak het volgende:
Ze doen zelfs niks aan fietsers zonder licht.
Of aan fietsers die hun hand niet uitsteken, over de stoep fietsen, door rood rijden, etc. Dit is slechts een extra regeltje dat niet echt te handhaven valt.
  maandag 1 juli 2019 @ 14:55:31 #56
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187698856
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:45 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Zozo, stoer zeg.
Wat nou stoer? Nog nooit een motorscooter gezien? :')
Navigatie is gewoon handig..
pi_187698874
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:55 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Wat nou stoer? Nog nooit een motorscooter gezien? :')
Navigatie is gewoon handig..
Scooter =/= motorscooter
Wel even de juiste terminologie gebruiken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 1 juli 2019 @ 14:59:41 #58
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_187698899
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik zag laatst een jochie van een jaar of 14 in de trein een fysiek boek lezen. Terwijl alle andere leeftijdsgenoten op hun mobiel zaten te loeren. Ik begon bijna te applaudisseren. Held.
Op die mobiel kan je natuurlijk ook e-books zetten. :+

(Of ze dat dóen, is weer wat anders.)

Op die van mezelf staat iig een behoorlijke hoeveelheid.
pi_187698902
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:54 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een liedje luisteren in het openbaar vervoer deed ik vroeger ook al met een walkman, dus niets nieuws onder de zon.

Een smartphone voegt feitelijk niet eens zoveel toe maar techbedrijven geven jou de illusie dat je niet zonder kunt terwijl ze intussen wel al jouw persoonlijke data leegplukken. Nu nog voor zogenaamde reclame doeleinden, maar straks als intermediair van verzekeraars die op basis van jouw digitale gedrag jouw premie bepaald. Of dat je op basis die leeggeplukte data je bij die specifieke bank wel of geen lening krijgt.

Kijk naar China waar digitale gezichtsherkenning wordt ingezet om burgers boetes en straffen op te leggen. Ze hebben zelfs een digitale schandpaal op straat waar men afbeeldingen van overtreders plaatst. Zo onschuldig is deze technologie niet.

Hetzelfde voor al die home speakers. Hoe naïef ben je om zo'n bespionerend digitaal oor in jouw huiskamer te plaatsen? Omdat je te moe bent om zelf een lampje aan te doen of om een thermostaat aan te zetten? Iedere opeenvolgende generatie lijkt steeds luier en dommer te worden. Tja, noem me dan maar bejaard. Het zij zo. :)
Want als je op je pc iets opzoekt of op je nieuwe smart tv iets kijkt wordt daar niets van opgeslagen. Natuurlijk ben ik niet zo naïef om niet door te hebben dat informatie van de gebruiker waardevol is, maar tenzij je voor de rest van je leven rond het jaar 2000-2005 wil blijven hangen zal je daar toch in mee moeten gaan wil je gebruik maken van de nieuwe ontwikkelingen.

En er is nog reeds een groot verschil tussen China en de EU. Men moet niet teveel willen delen online, maar het is ook weer niet zo dat binnen nu en 5 jaar zo'n project in de EU uitgerold zal worden.

Een telefoon is geen vereiste en ik heb zelf ook niet zoveel met social media, maar ik ik lees bijvoorbeeld liever online het nieuws of lees bepaalde Wikipedia artikelen in de trein dan dat ik doelloos voor me uit staar. Dan lijk ik maar een zombie van buiten, soit.
pi_187699137
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:59 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Want als je op je pc iets opzoekt of op je nieuwe smart tv iets kijkt wordt daar niets van opgeslagen. Natuurlijk ben ik niet zo naïef om niet door te hebben dat informatie van de gebruiker waardevol is, maar tenzij je voor de rest van je leven rond het jaar 2000-2005 wil blijven hangen zal je daar toch in mee moeten gaan wil je gebruik maken van de nieuwe ontwikkelingen.

En er is nog reeds een groot verschil tussen China en de EU. Men moet niet teveel willen delen online, maar het is ook weer niet zo dat binnen nu en 5 jaar zo'n project in de EU uitgerold zal worden.

Een telefoon is geen vereiste en ik heb zelf ook niet zoveel met social media, maar ik ik lees bijvoorbeeld liever online het nieuws of lees bepaalde Wikipedia artikelen in de trein dan dat ik doelloos voor me uit staar. Dan lijk ik maar een zombie van buiten, soit.
Maar is de inhoud van al die appjes nu zo belangrijk dat je ze even niet kunt voeren achter een stuur of op de fiets?

Weet uit ervaring dat de meeste inhoud van die appjes het helemaal niet waard zijn om jouw leven of dat van een ander ervoor voor in de waagschaal te zetten.

Het probleem is dat men social media doelbewust verslaafd heeft gemaakt. Daar zitten hele teams achter. En mensen trappen hier telkens in.

Men begint nu toch een beetje het besef te ontwikkelen dat het zetten van de eigen privacy gegevens op een wereldwijd web toch niet altijd zo'n goed idee is, maar desondanks blijven mensen verslaafd aan digitale aandacht. Daar spelen techbedrijven perfect op in.

Maar het heeft de afgelopen jaren zo'n impact op onze samenlevingen gekregen dat je jezelf kunt afvragen of dit nog wel gezond is.

Gemakzucht dient de mens. Zekers. Maar tegen welke prijs?
pi_187699260
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 15:15 schreef Elzies het volgende:

[..]

Maar is de inhoud van al die appjes nu zo belangrijk dat je ze even niet kunt voeren achter een stuur of op de fiets?

Weet uit ervaring dat de meeste inhoud van die appjes het helemaal niet waard zijn om jouw leven of dat van een ander ervoor voor in de waagschaal te zetten.

Het probleem is dat men social media doelbewust verslaafd heeft gemaakt. Daar zitten hele teams achter. En mensen trappen hier telkens in.

Men begint nu toch een beetje het besef te ontwikkelen dat het zetten van de eigen privacy gegevens op een wereldwijd web toch niet altijd zo'n goed idee is, maar desondanks blijven mensen verslaafd aan digitale aandacht. Daar spelen techbedrijven perfect op in.

Maar het heeft de afgelopen jaren zo'n impact op onze samenlevingen gekregen dat je jezelf kunt afvragen of dit nog wel gezond is.

Gemakzucht dient de mens. Zekers. Maar tegen welke prijs?
Niet per se, maar ik weet van mezelf goed wanneer het wel en wanneer het niet kan. Soms stuur ik iets op de fiets, maar niet vaak. Bijvoorbeeld een bijzondere situatie die ik onderweg meegemaakt heb. Maar goed ik snap dat dit vooral ertoe dient dat 'de jeugd' hiermee ophoudt.

Verder is het natuurlijk niet gek dat een 'gratis' dient toch winst wil maken. Echter is de huidige tendens vooralsnog dat het voor reclamedoeleinden gebruikt wordt, waar ik mee kan leven. Men moet zeker bij jongeren goed in de gate houden of zij niet teveel opgaan in de social media wereld, maar gematigd gebruik is ook geen doodzonde.
pi_187699461
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:23 schreef Elzies het volgende:

[..]

Als je van A naar B fietst hoef je toch niet te appen? Dan fiets je en kijk je om je heen.

Ik begrijp dit digitale verslavingsgedrag niet.

Bespottelijk dat het zo ernstig is dat hierover een wet moet worden ingevoerd.
Het is niet ernstig.
Wie heeft er nou last als ik op een afgescheiden fietspad praktisch alleen fiets en dan even mijn telefoon pak?

Dat het op volgepakte fietspaden en kruispunten niet geaccepteerd wordt tja logisch. Maar een algemene wet? Belachelijk.

En verslaving?
Wellicht dat je even wat verder moet fietsen? Dan app je tijdens het fietsen bv ff dat je wat later bent, dat het nog 5 min duurt.
Of gwn een gesprek als je lang fietst (doe ik bv ook voor conditie en plezier). Stilstaan is dan niets.
pi_187699489
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 15:15 schreef Elzies het volgende:

[..]

Maar is de inhoud van al die appjes nu zo belangrijk dat je ze even niet kunt voeren achter een stuur of op de fiets?

Weet uit ervaring dat de meeste inhoud van die appjes het helemaal niet waard zijn om jouw leven of dat van een ander ervoor voor in de waagschaal te zetten.
Achter het stuur is al verboden.
Op de fiets append zet je niemands leven op het spel.
Zit geen gevaar in als je gewoon beetje normaal kan fietsen.
Als bejaarde moet je het niet gaan doen natuurlijk. Dan ben je al wankel zat.
Nog geen levensgevaar natuurlijk, alleen brekende heup gevaar.
pi_187699511
Ik vind het onbegrijpelijk dat je met je telefoon in je hand wilt deelnemen aan het verkeer. Leuk voor je, dat je superverstandig bent en goed oplet dat je op een rustig pad bent terwijl je dit doet, dat zijn kinderen van 13 niet, voor hun veiligheid is deze wet er.

Je pokkie is niet belangrijk, gedraag je eens als een volwassene.
-nee-
pi_187699526
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 15:15 schreef Elzies het volgende:

[..]

Maar is de inhoud van al die appjes nu zo belangrijk dat je ze even niet kunt voeren achter een stuur of op de fiets?

Weet uit ervaring dat de meeste inhoud van die appjes het helemaal niet waard zijn om jouw leven of dat van een ander ervoor voor in de waagschaal te zetten.

Meestal app je met de persoon(en) waar je op dat moment heen gaat bijvoorbeeld. Dan is het wel praktisch om dat gewoon op de fiets te doen. Kun je niet even stoppen en dan appen? Ja natuurlijk wel, maar (gelukkig) kunnen de meeste mensen wel meerdere dingen tegelijk.

Fietsen ook genoeg mensen met één hand. Of met iets onder hun andere hand. Of pratend met mensen achter je op de fiets. Of met iemand die voorop zit waardoor je bijna niets ziet. Of na 10 biertjes. Of met een jointje in je smoel. Of met een lichamelijke beperking.

Wat ze beter kunnen doen is ophouden met fietser zwakke bestuurder maken waardoor ze bij ongelukken altijd winnen van automobilisten. Misschien als ze niet overal mee wegkomen gaan ze wat beter nadenken over hun fietsgedrag.
Facts don't care about your feelings
pi_187699662
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 15:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Achter het stuur is al verboden.
Op de fiets append zet je niemands leven op het spel.
Zit geen gevaar in als je gewoon beetje normaal kan fietsen.
Als bejaarde moet je het niet gaan doen natuurlijk. Dan ben je al wankel zat.
Nog geen levensgevaar natuurlijk, alleen brekende heup gevaar.
Behalve dan die bejaarde laatst die dood is gereden door een appende fietser.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 1 juli 2019 @ 15:54:58 #67
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187699705
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Of aan fietsers die hun hand niet uitsteken, over de stoep fietsen, door rood rijden, etc. Dit is slechts een extra regeltje dat niet echt te handhaven valt.
Soms voel ik mijzelf truttig omdat ik wel mijn hand uitsteek, en 70% van Nederland dat vertikt. :'( Omgekeerde wereld.
  woensdag 3 juli 2019 @ 08:18:09 #68
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187727064
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 15:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]


Op de fiets append zet je niemands leven op het spel.

Jawel, dat van jezelf.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 3 juli 2019 @ 08:24:37 #69
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_187727128
Ik begrijp de compulsieve drang niet dat iedereen dat ding continu in z'n klauwen moet houden. Heb echt nooit de neiging om tijdens het fietsen m'n telefoon te checken maar goed, ik ben dan ook geen 16.

Paar jaar geleden had ik ook een keer zo'n zombie flappdrol bijna op de motorkap van de auto. het is dat ik anticipeerde door stil te staan en te claxoneren maar anders.... :X
  woensdag 3 juli 2019 @ 08:28:31 #70
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187727161
quote:
19s.gif Op woensdag 3 juli 2019 08:24 schreef Gunner het volgende:
Ik begrijp de compulsieve drang niet dat iedereen dat ding continu in z'n klauwen moet houden. Heb echt nooit de neiging om tijdens het fietsen m'n telefoon te checken maar goed, ik ben dan ook geen 16.

Paar jaar geleden had ik ook een keer zo'n zombie flappdrol bijna op de motorkap van de auto. het is dat ik anticipeerde door stil te staan en te claxoneren maar anders.... :X
Misschien moeten ze wat vaker op een motorkap belanden, dan leren ze het wellicht af.

Waarschijnlijk niet :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 3 juli 2019 @ 08:30:47 #71
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_187727179
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 08:28 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Misschien moeten ze wat vaker op een motorkap belanden, dan leren ze het wellicht af.
Mjah helaas is het zo dat ik als automobilist dan schuldig ben aan het ongeval :X
  woensdag 3 juli 2019 @ 08:35:44 #72
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187727214
quote:
19s.gif Op woensdag 3 juli 2019 08:30 schreef Gunner het volgende:

[..]

Mjah helaas is het zo dat ik als automobilist dan schuldig ben aan het ongeval :X
Niet schuldig ;)

Tenzij je hem bewust hebt aangereden om deze reden natuurlijk.

Maarja, bewijs dat maar eens.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 3 juli 2019 @ 08:45:07 #73
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187727300
quote:
19s.gif Op woensdag 3 juli 2019 08:24 schreef Gunner het volgende:
Ik begrijp de compulsieve drang niet dat iedereen dat ding continu in z'n klauwen moet houden. Heb echt nooit de neiging om tijdens het fietsen m'n telefoon te checken maar goed, ik ben dan ook geen 16.
Zat gisteravond en vanmorgen even op de fiets. Merkte vooral de neiging tot het kijken hoe laat het is.
En het terug skippen van muziek (mijn oortjes heeft daar geen combi voor)

Owja, en 1x om de wekker uit te zetten die ik blijkbaar nog aan had staan
  woensdag 3 juli 2019 @ 08:45:56 #74
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_187727309
quote:
6s.gif Op woensdag 3 juli 2019 08:45 schreef Cue_ het volgende:

Merkte vooral de neiging tot het kijken hoe laat het is.
Koop een horloge. probleem opgelost.

Kan zo simpel zijn.
  woensdag 3 juli 2019 @ 08:51:27 #75
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187727352
quote:
12s.gif Op woensdag 3 juli 2019 08:45 schreef Gunner het volgende:
Koop een horloge. probleem opgelost.

Kan zo simpel zijn.
Nooit gezegd dat het een probleem was (of een oplossing nodig had)
  woensdag 3 juli 2019 @ 10:08:22 #76
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_187728127
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:29 schreef Zolderkamer het volgende:
Ik heb trouwens zo eentje.. tot 90km/u gaat dat goed op de scooter, en hij rammelt er door die siliconen hoekdingen ook niet uit op klinkerwegen (was het issue bij mij..)

[ afbeelding ]
Dit gaat een trend worden. Straks zijn gewoon terug bij af omdat iedereen als nog op het scherm zit te turen :')
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 3 juli 2019 @ 10:10:16 #77
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187728149
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2019 10:08 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dit gaat een trend worden. Straks zijn gewoon terug bij af omdat iedereen als nog op het scherm zit te turen :')
Je mag ook best op je scherm turen.. Ken je die ouderwetse kaarthouders niet.. of eehm.. het dashboard van een auto..? :+
  woensdag 3 juli 2019 @ 10:12:29 #78
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_187728175
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2019 10:10 schreef Zolderkamer het volgende:

Je mag ook best op je scherm turen.. Ken je die ouderwetse kaarthouders niet.. of eehm.. het dashboard van een auto..? :+
Of zoals in het pré mobiel tijdperk dat je een krant las tijdens een gezapige snelwegrit :+ Slechts 1x gedaan hoor :@
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 3 juli 2019 @ 10:13:57 #79
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187728194
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juli 2019 10:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Of zoals in het pré mobiel tijdperk dat je een krant las tijdens een gezapige snelwegrit :+ Slechts 1x gedaan hoor :@
Dan ben je niet bezig met het verkeer en rijd je ongetwijfeld roekeloos.. o|O
  woensdag 3 juli 2019 @ 10:14:37 #80
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_187728202
quote:
2s.gif Op maandag 1 juli 2019 13:49 schreef Postbus100 het volgende:
Als iedereen gewoon zelf inzag dat je een gevaar bent met een mobiel in je hand, dan was dit verbod ook niet nodig geweest.
Als je een gevaar op de weg bent omdat je met je mobiel bezig bent kon je in de oude situatie al prima een boete voor krijgen.
  woensdag 3 juli 2019 @ 10:19:10 #81
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187728254
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 13:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Nieuwe wetgeving...

Als ik een ander liedje wil opzetten en daar even 5 seconden mijn telefoon voor in de hand heb, dan behoor ik daar geen boete a 90 euro voor te krijgen.
Leer een playlist samen te stellen.

Slotje...
  woensdag 3 juli 2019 @ 10:20:50 #82
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187728273
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2019 10:08 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dit gaat een trend worden. Straks zijn gewoon terug bij af omdat iedereen als nog op het scherm zit te turen :')
Hebben dan tenminste twee handen aan het stuur. Scheelt een hoop slingerapen op het fietspad ^O^
pi_187728278
quote:
6s.gif Op woensdag 3 juli 2019 08:45 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zat gisteravond en vanmorgen even op de fiets. Merkte vooral de neiging tot het kijken hoe laat het is.
En het terug skippen van muziek (mijn oortjes heeft daar geen combi voor)

Owja, en 1x om de wekker uit te zetten die ik blijkbaar nog aan had staan
1. Horloge
2. Koop oortjes die dat wel kunnen
3. Even stoppen langs de kant om dat af te zetten.

Hoe moeilijk kan het zijn? :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 3 juli 2019 @ 10:21:34 #84
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187728286
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juli 2019 10:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Of zoals in het pré mobiel tijdperk dat je een krant las tijdens een gezapige snelwegrit :+ Slechts 1x gedaan hoor :@
Je mag niet met je fiets op.de snelweg.
  woensdag 3 juli 2019 @ 10:22:59 #85
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187728305
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 10:21 schreef Jor_Dii het volgende:

1. Horloge
2. Koop oortjes die dat wel kunnen
3. Even stoppen langs de kant om dat af te zetten.

Hoe moeilijk kan het zijn? :')
Ik zeg toch nergens dat het een probleem is / er geen oplossing voor is? :')
  woensdag 3 juli 2019 @ 10:23:54 #86
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187728313
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Of aan fietsers die hun hand niet uitsteken, over de stoep fietsen, door rood rijden, etc. Dit is slechts een extra regeltje dat niet echt te handhaven valt.
De nieuwste trend is links rijden op het fietspad. Of toch tenminste tegen de as van de weg aan.
  woensdag 3 juli 2019 @ 10:25:35 #87
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_187728331
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 10:20 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hebben dan tenminste twee handen aan het stuur. Scheelt een hoop slingerapen op het fietspad ^O^
De vingers zitten gewoon op het scherm hoor, maar conform de wet hebben ze dat ding niet in hun klauwen. Daarbij verwacht ik dat ze voorover gebogen gaan fietsen om dat scherm te lezen. We gaan het meemaken :'(
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 3 juli 2019 @ 10:27:40 #88
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187728360
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 15:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Het is niet ernstig.
Wie heeft er nou last als ik op een afgescheiden fietspad praktisch alleen fiets en dan even mijn telefoon pak?
Die elektrische scooter die achter je rijdt en er door jouw geslinger niet langs kan.
  woensdag 3 juli 2019 @ 10:28:58 #89
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187728376
quote:
9s.gif Op woensdag 3 juli 2019 10:25 schreef ACT-F het volgende:

[..]

De vingers zitten gewoon op het scherm hoor, maar conform de wet hebben ze dat ding niet in hun klauwen. Daarbij verwacht ik dat ze voorover gebogen gaan fietsen om dat scherm te lezen. We gaan het meemaken :'(
Als ze appen wel... maar voor een ander muziekje is het een korte tik. Nu zitten ze letterlijk voortdurend met die foon in hun klauwen omdat ze hem nergens kwijr kunnen.
pi_187728523
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 10:20 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hebben dan tenminste twee handen aan het stuur. Scheelt een hoop slingerapen op het fietspad ^O^
Rot toch op man, zelfs toen ik een kind was kon ik makkelijk met 1 hand aan het stuur fietsen. Of zelfs zonder handen. Het gaat meer om dat je afgeleid bent dan dat je 2 handen aan het stuur hebt. Beetje zelfde als je in de auto een boete gaat geven als je niet je handen op 10 voor 2 hebt :')
Facts don't care about your feelings
pi_187728596
quote:
6s.gif Op woensdag 3 juli 2019 10:22 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik zeg toch nergens dat het een probleem is / er geen oplossing voor is? :')
OK :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_187728665
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:52 schreef Atak het volgende:
Ze doen zelfs niks aan fietsers zonder licht.
vaak genoeg fuiken gezien die op licht controleerde, alleen wel seizoens gebonden (vaak herfst/begin winter)
  woensdag 3 juli 2019 @ 10:55:24 #93
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187728668
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 10:41 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Rot toch op man, zelfs toen ik een kind was kon ik makkelijk met 1 hand aan het stuur fietsen. Of zelfs zonder handen. Het gaat meer om dat je afgeleid bent dan dat je 2 handen aan het stuur hebt. Beetje zelfde als je in de auto een boete gaat geven als je niet je handen op 10 voor 2 hebt :')
Combinatie van factoren, niet alleen afgeleid maar ook nog eens sturen met één hand en een te zwaar beladen kratje voorop, èn je omgeving door oortjes niet kunnen horen.
pi_187728789
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 10:55 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Combinatie van factoren, niet alleen afgeleid maar ook nog eens sturen met één hand en een te zwaar beladen kratje voorop, èn je omgeving door oortjes niet kunnen horen.
En zelfs dan nog is het een makkie. Maar goed, we zorgen er met alle regeltjes alleen maar door dat mensen steeds debieler en debieler worden. En dat terwijl meer doden juist goed zijn voor de reductie van CO2. Nee, er is maar één reden voor dit soort regeltjes en dat is geld verdienen.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 3 juli 2019 @ 11:16:00 #95
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_187728900
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 10:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De nieuwste trend is links rijden op het fietspad. Of toch tenminste tegen de as van de weg aan.
alleen vrouwen ja
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_187729042
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:25 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Zou je denken. Maar ik denk dat je de sociale druk onder de jeugd onderschat.
even afstappen, kijken, appen en weer door. Kan ook. Maar dat zal ook wel onder de sociale druk horen dat je dat niet doet? :o
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_187729751
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 08:18 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jawel, dat van jezelf.
Whut :'(

Hooguit bij blunderen dat je eens op je bek gaat. Maar gebeurt echt niets als je even telefoon in je hand hebt.
pi_187729773
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 10:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Die elektrische scooter die achter je rijdt en er door jouw geslinger niet langs kan.
Alsof je niet door hebt dat een elektrische scooter achter je ziet?
En hoezo zou ik slingeren?
Ben niet dronken dan.
pi_187729826
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 10:41 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Rot toch op man, zelfs toen ik een kind was kon ik makkelijk met 1 hand aan het stuur fietsen. Of zelfs zonder handen. Het gaat meer om dat je afgeleid bent dan dat je 2 handen aan het stuur hebt. Beetje zelfde als je in de auto een boete gaat geven als je niet je handen op 10 voor 2 hebt :')
Zit je ooit zelf nu nog wel op de fiets? Ik haal dagelijks wel een appende persoon in die dan toch echt de hele breedte van het fietspad nodig heeft. Ik zit er zelfs aan te denken om een luchttoeter op mijn fiets te monteren om die brassers flink te laten schrikken voor het passeren. :D
pi_187729832
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 12:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Whut :'(

Hooguit bij blunderen dat je eens op je bek gaat. Maar gebeurt echt niets als je even telefoon in je hand hebt.
strikt genomen niet van een telefoon in je hand houden, echter doe je gemiddeld genomen dan meer met je telefoon en dan heb je je aandacht niet bij het verkeer, dus ben je een gevaar op de weg.


hoevaak ik al fietsers niet al zwalkend over het fietspad heb zien gaan omdat ze alleen op hun mobiel letten.. leukste is dan day ze gigantisch schrikken als ik bel omdat ik er lang wil, geen enkele verwacht dat.. helaas vallen nooit de telefoons op de grond, dat zou het beste zijn

goeie zaak dat er beboet wordt ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')