abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187691195
Ik wil een put laten slaan op zo'n 10-12 meter. Wat kost dit ongeveer om dit te laten doen excl. materiaal?
Het gaat om zandgrond.
pi_187691281
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 23:13 schreef SuperFokker het volgende:
Ik wil een put laten slaan op zo'n 10-12 meter. Wat kost dit ongeveer om dit te laten doen excl. materiaal?
Het gaat om zandgrond.
wil je het officieel laten doen, of door een boer die toevallig een lans heeft en een flinke giertank vol met water?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2019 23:17:12 ]
pi_187691328
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 23:17 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

wil je het officieel laten doen, of door een boer die toevallig een lans heeft en een flinke giertank vol met water?
Ja 'officieel'
  PR/Manusje van alles zondag 30 juni 2019 @ 23:44:12 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_187691800
Zou eerst een vergunning aanvragen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_187691802
Ik ben al een paar weken bezig om de oude put achter mijn huis weer werkend te krijgen.
Woon hier al 12 jaar en pas sinds kort ontdekt dat er al een put zat. Pomp gekocht die 9m aanzuighoogte heeft, luchtdicht aangesloten. Toch haal ik maar een paar liter per minuut.
De put is een 1" stalen leiding die een onbekende lengte de grond in gaat. Heb er al eens zuur ingegooid en met leidingwater en perslucht doorgeblazen, maar de flow wordt niet hoger.
pi_187692035
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 23:44 schreef aegir_de_viking het volgende:
Ik ben al een paar weken bezig om de oude put achter mijn huis weer werkend te krijgen.
Woon hier al 12 jaar en pas sinds kort ontdekt dat er al een put zat. Pomp gekocht die 9m aanzuighoogte heeft, luchtdicht aangesloten. Toch haal ik maar een paar liter per minuut.
De put is een 1" stalen leiding die een onbekende lengte de grond in gaat. Heb er al eens zuur ingegooid en met leidingwater en perslucht doorgeblazen, maar de flow wordt niet hoger.
http://www.pompenvantorre.com/bronpompen_bronpomp_vantorre.html

https://pvcvoordeel.nl/bronpomp/

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2019 23:57:32 ]
  Moderator zondag 30 juni 2019 @ 23:56:55 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_187692080
Even een putje gedempt met wat bagger, graag on topic blijven
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_187693961
quote:
Deze pompen laat je zakken in een bron met een diameter van 3 of 4". Mijn bron is 1" daar past dus geen pomp in. De pomp die ik gebruik staat bovenaan en zuigt het water op.
Ik vermoed dat mijn bron dichtgeslipt is.
pi_187694387
Ikzelf heb een waterput die ik geregeld gebruik. De diepte van het water is plm 3-4 meter en ik zit midden in een groot waterreservoir. Het opgepompte water stroomt er met de kracht van bv een vaste keukenwaterleiding eruit. De pomp is cirka 700 watt.

Ik zou eerst maar eens laten onderzoeken wat en hoe jouw waterreservoir onder de grond in elkaar zit.
Een goede gemeente kan je deze informatie leveren. Of verwijzen naar een andere organisatie.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_187694528
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 09:04 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

Deze pompen laat je zakken in een bron met een diameter van 3 of 4". Mijn bron is 1" daar past dus geen pomp in. De pomp die ik gebruik staat bovenaan en zuigt het water op.
Ik vermoed dat mijn bron dichtgeslipt is.
Omdat grondwater zeer gevoelig is voor ijzer, bruin water, zal de monding van de pijp dicht gaan roesten.
pi_187710653
Maar iemand een idee wat dit ongeveer kost zoals de vraag in de OP?
pi_187710710
Kosten voor het slaan van een dergelijke bron lijken rond de 300 ¤ te liggen. Helaas nog niemand gevonden om het in de buurt van Utrecht te doen.
pi_187711233
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 06:47 schreef SuperFokker het volgende:
Maar iemand een idee wat dit ongeveer kost zoals de vraag in de OP?
Die vraag is niet te beantwoorden. Het bedrijf moet met diverse apparatuur een bron slaan. Is het mogelijk om die apparatuur en gereedschappen ook op die plek te kunnen plaatsen. Je weet niet hoe diep hij moet gaan, is dat 3 meter, 10 meter of 30 meter voordat je water hebt gevonden? En wat is de weerstand onder en in de grond.

Anders gezegd, alleen een offerte kan je het juiste bedrag weergeven.

[ Bericht 4% gewijzigd door cempexo op 02-07-2019 08:39:48 ]
pi_187711351
Normaal gesproken betaal je per meter.
Moeten ze diep dan heb je pech.
Bij een boring geen water is ook geen rekening.

Voordat je het water gebruikt eerst laten testen. Met het blote oog zie je het niet snel. Maar vaak zit er te veel ijzer in je water.
Alles droogt dan bruin op en vooral bij stenen/muren/kozijnen is het lastig verwijderen.
pi_187722128
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 08:43 schreef Barry1986 het volgende:
Normaal gesproken betaal je per meter.
Moeten ze diep dan heb je pech.
Bij een boring geen water is ook geen rekening.

Voordat je het water gebruikt eerst laten testen. Met het blote oog zie je het niet snel. Maar vaak zit er te veel ijzer in je water.
Alles droogt dan bruin op en vooral bij stenen/muren/kozijnen is het lastig verwijderen.
En stel dat er teveel ijzer in het water zit, wat is dan de oplossing?
  dinsdag 2 juli 2019 @ 23:30:53 #16
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_187724437
Wil je het als drinkwater gebruiken?
pi_187724731
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 23:30 schreef speedfightrage het volgende:
Wil je het als drinkwater gebruiken?
Nee gewoon voor de tuin, maar ik wil geen bruine stoep of muren van roest.
pi_187726703
Ik gebruik bijna dagelijks mijn opgepompte water voor de tuin, dwz het fruit zoals druivenstruiken. Iets van 80-100 liter of meer per dag. Ik woon in de bossen en velden met rondom mij heen de boeren die ook het water oppompen en gebruiken op de velden, dat zijn tienduizende liters per dag/nacht.

Bij het starten van het seizoen of het in gebruik nemen van de pomp zul je dat bruine water tegenkomen, gewoon weggooien. Na enkele minuten wordt het water vanzelf helder en bruikbaar.

Tip: gras sproeien met water is volledige onzin. Gras is een soort onkruid dat zich altijd herstelt, hoe beschadigd -bruin van kleur- dan ook.

Mijn buurman die ook een deel van mijn tuin meeneemt tijdens het sproeien. Zoals je ziet is deze vandmaskin bruin, dat is roestaanslag van het water. Zo zijn ze allemaal.

[ Bericht 2% gewijzigd door cempexo op 03-07-2019 06:52:59 ]
  woensdag 3 juli 2019 @ 11:37:30 #19
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_187729154
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 21:57 schreef SuperFokker het volgende:

[..]

En stel dat er teveel ijzer in het water zit, wat is dan de oplossing?

Zij gebruiken een water verzachter.

Gek genoeg filtert hij ook het ijzer er uit. Kijk het filmpje even, onder de video staat ook nog een linkje met info wat zij gebruikt hebben
pi_187734601
Een put slaan doe je op een well. Eerst doe je onderzoek of je een well hebt op je grond. Dan kan je daar een put slaan. Hiervoor is wel een vergunning nodig.
De kans dat je een well hebt op je grond is wel behoorlijk groot, maar hoeft niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_187735013
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 18:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
Een put slaan doe je op een well. Eerst doe je onderzoek of je een well hebt op je grond. Dan kan je daar een put slaan. Hiervoor is wel een vergunning nodig.
De kans dat je een well hebt op je grond is wel behoorlijk groot, maar hoeft niet.
Onzin, overal in de bodem zit grondwater, op de ene plek wat dieper als de andere. En op de ene plek is de bodem wat geschikter om te onttrekken als de andere.
pi_187736437
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 18:51 schreef Debuteer het volgende:

[..]

Onzin, overal in de bodem zit grondwater, op de ene plek wat dieper als de andere. En op de ene plek is de bodem wat geschikter om te onttrekken als de andere.
Niet overal zit grondwater. Voor een pomp heb je tenminste een klein meertje nodig dat zichzelf weer automatisch aanvult met andere stromen en regenwater.
pi_187738207
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 18:51 schreef Debuteer het volgende:

[..]

ook al heb je grondwater met een pomp trek je dat zo leeg... alleen bij een well vult het weer snel genoeg aan.
Ik ga verder de discussie niet aan, want ik heb gewoon gelijk en wat jij ervan vindt boeit me niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_187738380
Volgens mij ben je op zijn minst 1600 euro kwijt
Mijn vader reed op een boorwagen
Je schept zo een ding echt niet in een dagje (of je moet het zelf doen)
  woensdag 3 juli 2019 @ 21:27:22 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_187738470
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 23:44 schreef aegir_de_viking het volgende:
Niet zo gek, bij iets meer dan 9 meter trekt die vacuüm en pompt die helemaal niet meer.

Bij een put die meer dan een meter of 5-6 is, is het beter een pomp onderin te plaatsen en bij meer dan 9,5 meter werkt een zuigpomp helemaal niet meer.

[ Bericht 7% gewijzigd door Pietverdriet op 03-07-2019 21:33:18 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')