abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187691195
Ik wil een put laten slaan op zo'n 10-12 meter. Wat kost dit ongeveer om dit te laten doen excl. materiaal?
Het gaat om zandgrond.
pi_187691281
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 23:13 schreef SuperFokker het volgende:
Ik wil een put laten slaan op zo'n 10-12 meter. Wat kost dit ongeveer om dit te laten doen excl. materiaal?
Het gaat om zandgrond.
wil je het officieel laten doen, of door een boer die toevallig een lans heeft en een flinke giertank vol met water?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2019 23:17:12 ]
pi_187691328
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 23:17 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

wil je het officieel laten doen, of door een boer die toevallig een lans heeft en een flinke giertank vol met water?
Ja 'officieel'
  PR/Manusje van alles zondag 30 juni 2019 @ 23:44:12 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_187691800
Zou eerst een vergunning aanvragen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_187691802
Ik ben al een paar weken bezig om de oude put achter mijn huis weer werkend te krijgen.
Woon hier al 12 jaar en pas sinds kort ontdekt dat er al een put zat. Pomp gekocht die 9m aanzuighoogte heeft, luchtdicht aangesloten. Toch haal ik maar een paar liter per minuut.
De put is een 1" stalen leiding die een onbekende lengte de grond in gaat. Heb er al eens zuur ingegooid en met leidingwater en perslucht doorgeblazen, maar de flow wordt niet hoger.
pi_187692035
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 23:44 schreef aegir_de_viking het volgende:
Ik ben al een paar weken bezig om de oude put achter mijn huis weer werkend te krijgen.
Woon hier al 12 jaar en pas sinds kort ontdekt dat er al een put zat. Pomp gekocht die 9m aanzuighoogte heeft, luchtdicht aangesloten. Toch haal ik maar een paar liter per minuut.
De put is een 1" stalen leiding die een onbekende lengte de grond in gaat. Heb er al eens zuur ingegooid en met leidingwater en perslucht doorgeblazen, maar de flow wordt niet hoger.
http://www.pompenvantorre.com/bronpompen_bronpomp_vantorre.html

https://pvcvoordeel.nl/bronpomp/

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2019 23:57:32 ]
  Moderator zondag 30 juni 2019 @ 23:56:55 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_187692080
Even een putje gedempt met wat bagger, graag on topic blijven
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_187693961
quote:
Deze pompen laat je zakken in een bron met een diameter van 3 of 4". Mijn bron is 1" daar past dus geen pomp in. De pomp die ik gebruik staat bovenaan en zuigt het water op.
Ik vermoed dat mijn bron dichtgeslipt is.
pi_187694387
Ikzelf heb een waterput die ik geregeld gebruik. De diepte van het water is plm 3-4 meter en ik zit midden in een groot waterreservoir. Het opgepompte water stroomt er met de kracht van bv een vaste keukenwaterleiding eruit. De pomp is cirka 700 watt.

Ik zou eerst maar eens laten onderzoeken wat en hoe jouw waterreservoir onder de grond in elkaar zit.
Een goede gemeente kan je deze informatie leveren. Of verwijzen naar een andere organisatie.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_187694528
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 09:04 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

Deze pompen laat je zakken in een bron met een diameter van 3 of 4". Mijn bron is 1" daar past dus geen pomp in. De pomp die ik gebruik staat bovenaan en zuigt het water op.
Ik vermoed dat mijn bron dichtgeslipt is.
Omdat grondwater zeer gevoelig is voor ijzer, bruin water, zal de monding van de pijp dicht gaan roesten.
pi_187710653
Maar iemand een idee wat dit ongeveer kost zoals de vraag in de OP?
pi_187710710
Kosten voor het slaan van een dergelijke bron lijken rond de 300 ¤ te liggen. Helaas nog niemand gevonden om het in de buurt van Utrecht te doen.
pi_187711233
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 06:47 schreef SuperFokker het volgende:
Maar iemand een idee wat dit ongeveer kost zoals de vraag in de OP?
Die vraag is niet te beantwoorden. Het bedrijf moet met diverse apparatuur een bron slaan. Is het mogelijk om die apparatuur en gereedschappen ook op die plek te kunnen plaatsen. Je weet niet hoe diep hij moet gaan, is dat 3 meter, 10 meter of 30 meter voordat je water hebt gevonden? En wat is de weerstand onder en in de grond.

Anders gezegd, alleen een offerte kan je het juiste bedrag weergeven.

[ Bericht 4% gewijzigd door cempexo op 02-07-2019 08:39:48 ]
pi_187711351
Normaal gesproken betaal je per meter.
Moeten ze diep dan heb je pech.
Bij een boring geen water is ook geen rekening.

Voordat je het water gebruikt eerst laten testen. Met het blote oog zie je het niet snel. Maar vaak zit er te veel ijzer in je water.
Alles droogt dan bruin op en vooral bij stenen/muren/kozijnen is het lastig verwijderen.
pi_187722128
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 08:43 schreef Barry1986 het volgende:
Normaal gesproken betaal je per meter.
Moeten ze diep dan heb je pech.
Bij een boring geen water is ook geen rekening.

Voordat je het water gebruikt eerst laten testen. Met het blote oog zie je het niet snel. Maar vaak zit er te veel ijzer in je water.
Alles droogt dan bruin op en vooral bij stenen/muren/kozijnen is het lastig verwijderen.
En stel dat er teveel ijzer in het water zit, wat is dan de oplossing?
  dinsdag 2 juli 2019 @ 23:30:53 #16
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_187724437
Wil je het als drinkwater gebruiken?
pi_187724731
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 23:30 schreef speedfightrage het volgende:
Wil je het als drinkwater gebruiken?
Nee gewoon voor de tuin, maar ik wil geen bruine stoep of muren van roest.
pi_187726703
Ik gebruik bijna dagelijks mijn opgepompte water voor de tuin, dwz het fruit zoals druivenstruiken. Iets van 80-100 liter of meer per dag. Ik woon in de bossen en velden met rondom mij heen de boeren die ook het water oppompen en gebruiken op de velden, dat zijn tienduizende liters per dag/nacht.

Bij het starten van het seizoen of het in gebruik nemen van de pomp zul je dat bruine water tegenkomen, gewoon weggooien. Na enkele minuten wordt het water vanzelf helder en bruikbaar.

Tip: gras sproeien met water is volledige onzin. Gras is een soort onkruid dat zich altijd herstelt, hoe beschadigd -bruin van kleur- dan ook.

Mijn buurman die ook een deel van mijn tuin meeneemt tijdens het sproeien. Zoals je ziet is deze vandmaskin bruin, dat is roestaanslag van het water. Zo zijn ze allemaal.

[ Bericht 2% gewijzigd door cempexo op 03-07-2019 06:52:59 ]
  woensdag 3 juli 2019 @ 11:37:30 #19
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_187729154
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 21:57 schreef SuperFokker het volgende:

[..]

En stel dat er teveel ijzer in het water zit, wat is dan de oplossing?

Zij gebruiken een water verzachter.

Gek genoeg filtert hij ook het ijzer er uit. Kijk het filmpje even, onder de video staat ook nog een linkje met info wat zij gebruikt hebben
pi_187734601
Een put slaan doe je op een well. Eerst doe je onderzoek of je een well hebt op je grond. Dan kan je daar een put slaan. Hiervoor is wel een vergunning nodig.
De kans dat je een well hebt op je grond is wel behoorlijk groot, maar hoeft niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_187735013
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 18:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
Een put slaan doe je op een well. Eerst doe je onderzoek of je een well hebt op je grond. Dan kan je daar een put slaan. Hiervoor is wel een vergunning nodig.
De kans dat je een well hebt op je grond is wel behoorlijk groot, maar hoeft niet.
Onzin, overal in de bodem zit grondwater, op de ene plek wat dieper als de andere. En op de ene plek is de bodem wat geschikter om te onttrekken als de andere.
pi_187736437
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 18:51 schreef Debuteer het volgende:

[..]

Onzin, overal in de bodem zit grondwater, op de ene plek wat dieper als de andere. En op de ene plek is de bodem wat geschikter om te onttrekken als de andere.
Niet overal zit grondwater. Voor een pomp heb je tenminste een klein meertje nodig dat zichzelf weer automatisch aanvult met andere stromen en regenwater.
pi_187738207
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 18:51 schreef Debuteer het volgende:

[..]

ook al heb je grondwater met een pomp trek je dat zo leeg... alleen bij een well vult het weer snel genoeg aan.
Ik ga verder de discussie niet aan, want ik heb gewoon gelijk en wat jij ervan vindt boeit me niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_187738380
Volgens mij ben je op zijn minst 1600 euro kwijt
Mijn vader reed op een boorwagen
Je schept zo een ding echt niet in een dagje (of je moet het zelf doen)
  woensdag 3 juli 2019 @ 21:27:22 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_187738470
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 23:44 schreef aegir_de_viking het volgende:
Niet zo gek, bij iets meer dan 9 meter trekt die vacuüm en pompt die helemaal niet meer.

Bij een put die meer dan een meter of 5-6 is, is het beter een pomp onderin te plaatsen en bij meer dan 9,5 meter werkt een zuigpomp helemaal niet meer.

[ Bericht 7% gewijzigd door Pietverdriet op 03-07-2019 21:33:18 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_187744776
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 10:05 schreef cempexo het volgende:

[..]

Omdat grondwater zeer gevoelig is voor ijzer, bruin water, zal de monding van de pijp dicht gaan roesten.
Putcorrosie hoeft niet overal te zitten!
pi_187746081
Wij hebben ruim 10 jaar geleden een put laten slaan. Kosten toen 250 euro. Over Well is toen niet gesproken. Alleen dat we geen garantie kregen of het water wel op te pompen was ivm de diepte.

Met een spuit wordt het zand weggespoten en er werden pijpen van ongeveer 1 1/2 meter aan elkaar gekoppeld. Bij ons zit het grondwater op ongeveer 6 meter. Helaas wel roestwater maar dat is met de sproeiinstallatie wel af te stellen dat het niet tegen het tuinhuisje en muren aan sproeit.
pi_187750073
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 21:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ook al heb je grondwater met een pomp trek je dat zo leeg... alleen bij een well vult het weer snel genoeg aan.
Ik ga verder de discussie niet aan, want ik heb gewoon gelijk en wat jij ervan vindt boeit me niet.
Nogmaals klinkklare onzin, maargoed, geloof wat je wil.
pi_187752319
quote:

[..]

:')

Prettig persoon ben jij :W
  Moderator zaterdag 6 juli 2019 @ 08:10:16 #30
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_187775257
quote:

[..]

Zullen we discussie voeren met argumenten en respect voor elkaar. Dat is wel zo prettig.
pi_187775906
Bovenstaande vind ik wel leuk om te lezen en mij te informeren.

Alleen vraag ik mij af of men “ straffeloos” water uit - en niét een sloot of kanaal - de bodem kunt halen?
Wat doet dat met de onderlagen en wel/ geen verzakkingen of verschuivingen?

Of is de redenatie dat het water weer terug in de bodem wordt gesproeid?
Ook zie ik 100-den meters slang vér weg van de “bron” het land besproeien...dan vormt zich mogelijk op een andere plaats een well? als het water de grond inzakt.

Kortom vragen van een noob. Wie legt het uit?
pi_187776260
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 09:36 schreef AnneX het volgende:
Bovenstaande vind ik wel leuk om te lezen en mij te informeren.

Alleen vraag ik mij af of men “ straffeloos” water uit - en niét een sloot of kanaal - de bodem kunt halen?

Of is de redenatie dat het water weer terug in de bodem wordt gesproeid?
Ook zie ik 100-den meters slang vér weg van de “bron” het land besproeien...dan vormt zich mogelijk op een andere plaats een well? als het water de grond inzakt.

Kortom vragen van een noob. Wie legt het uit?
Er is sprake van een stabiele situatie daar grondwater met elkaar in verbinding staat en ook wordt aangevuld met regenwater. Het zijn meertjes en meren onder de grond. Die massa kan enorm zijn.

Rondom mij heen zijn velden waar de boeren hun land besproeien met water. Dat water wordt opgepompt met zeer professioneel materieel. Een pomp werkt bv op 380V krachtstroom en heeft het vermogen om het water via slangen naar de vandmaskin te transporteren. Die slangen hebben een diameter van 10 cm of meer en zijn 300-500 meter lang.

Vanaf die hoofdpomp zijn er ook weer enkele tussenstations waar slangen aan gekoppeld kunnen worden. Die tussenstations zijn passief dus zonder een eigen motor die het water een extra push geeft.
Al met al kan het voorkomen dat vanaf de pomp via een tussenstation het water tot de vandmaskin een afstand aflegt van 1000 meter of nog meer.

Dat sproeien is met warm weer een continu proces van 24 uur per dag en 7 dagen per week. Dat zijn al met al honderdduizenden liters water.

Mijn eigen pomp heeft een slang met een lengte van plm 4 meter in de grond en een diameter van 4 cm, ik heb altijd water.

[ Bericht 8% gewijzigd door cempexo op 06-07-2019 10:15:45 ]
pi_187776369

[ Bericht 66% gewijzigd door cempexo op 06-07-2019 13:39:17 ]
  Moderator zaterdag 6 juli 2019 @ 11:05:16 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_187777005
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 10:06 schreef cempexo het volgende:

[..]

Er is sprake van een stabiele situatie daar grondwater met elkaar in verbinding staat en ook wordt aangevuld met regenwater. Het zijn meertjes en meren onder de grond. Die massa kan enorm zijn.

Rondom mij heen zijn velden waar de boeren hun land besproeien met water. Dat water wordt opgepompt met zeer professioneel materieel. Een pomp werkt bv op 380V krachtstroom en heeft het vermogen om het water via slangen naar de vandmaskin te transporteren. Die slangen hebben een diameter van 10 cm of meer en zijn 300-500 meter lang.

Vanaf die hoofdpomp zijn er ook weer enkele tussenstations waar slangen aan gekoppeld kunnen worden. Die tussenstations zijn passief dus zonder een eigen motor die het water een extra push geeft.
Al met al kan het voorkomen dat vanaf de pomp via een tussenstation het water tot de vandmaskin een afstand aflegt van 1000 meter of nog meer.

Dat sproeien is met warm weer een continu proces van 24 uur per dag en 7 dagen per week. Dat zijn al met al honderdduizenden liters water.

Mijn eigen pomp heeft een slang met een lengte van plm 4 meter in de grond en een diameter van 4 cm, ik heb altijd water.
Hoofdpomp en tussenstations? Vandmaskin klinkt Deens, daar doen ze het een beetje anders. Daar zit het kanon op de haspel.

In NL wordt een pomp meestal aangedreven door een dieselmotor of een trekker. Opgepompte water gaat naar de haspel met aluminium buizen. Nieuwste haspels hebben slang van 130/150mm van 500m lang.
pi_187777056
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 11:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoofdpomp en tussenstations? Vandmaskin klinkt Deens, daar doen ze het een beetje anders. Daar zit het kanon op de haspel.

In NL wordt een pomp meestal aangedreven door een dieselmotor of een trekker. Opgepompte water gaat naar de haspel met aluminium buizen. Nieuwste haspels hebben slang van 130/150mm van 500m lang.
Ja Deens. Ik weet niet waarom el motoren gebruikt worden. Misschien dat trekkers hier nogal van formaat zijn daar de akkers groot zijn en zich bedienen van groot materieel. Een 6 cylinder of meer trekker gebruikt nogal wat. En je kunt je trekker dan ook niet meer gebruiken.

Tussenstations. Vanaf de pomp zijn er links en rechts onder de grond metalen buizen aangelegd met een aantal zeg maar vaste aftappunten voor ieder stuk land dat evt besproeid moet worden. Vanaf dat aftappunt gaan ze het land op.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 11:10:30 #36
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_187777063
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 21:24 schreef Laagopgeleide het volgende:
Volgens mij ben je op zijn minst 1600 euro kwijt
Mijn vader reed op een boorwagen
Je schept zo een ding echt niet in een dagje (of je moet het zelf doen)
:?
Bij ons kwam een man met een giertank en binnen een uurtje zat die put er in.
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 09:36 schreef AnneX het volgende:
Volgens mij is de redenatie inderdaad dat het weer terug de grond in gaat.
In mijn straat hebben heel veel mensen een grondwaterput, ik heb dat vooraf niet aangevraagd bij de gemeente maar gewoon gedaan :P
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_187777149
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 10:06 schreef cempexo het volgende:

[..]

Maar zelfs die massa kunnen we als mens uitputten. Daarom moet er op veel plaatsen steeds dieper geboord worden om nog lagen te vinden met genoeg grondwater.

In de vs is men druk bezig om het heel grote ogallalla reservoir leeg te trekken.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ogallala_Aquifer?wprov=sfla1
  zaterdag 6 juli 2019 @ 13:52:42 #38
439910 NotToBe
Shakespeare
pi_187778916
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 11:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die haspels lopen in NL ook wel maar zijn idd zeldzaam. Op huiskavels wordt elektrisch beregenen wel toegepast, ook met ondergrondse leidingen naar aftappunten, maar is allemaal niet standaard omdat er meer land op afstand is.
pi_187778940
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 11:10 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

:?
Bij ons kwam een man met een giertank en binnen een uurtje zat die put er in.
[..]

Volgens mij is de redenatie inderdaad dat het weer terug de grond in gaat.
In mijn straat hebben heel veel mensen een grondwaterput, ik heb dat vooraf niet aangevraagd bij de gemeente maar gewoon gedaan :P
Als je een directe verbinding, een lek, oppervlakte water en grondwater hebt gemaakt zou je dat wel eens flink wat centjes kunnen gaan kosten!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2019 13:55:38 ]
pi_187779711
Het wordt steeds spannender hier... :D :')
  zaterdag 6 juli 2019 @ 16:01:29 #41
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_187780525
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 13:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als je een directe verbinding, een lek, oppervlakte water en grondwater hebt gemaakt zou je dat wel eens flink wat centjes kunnen gaan kosten!
Nou dat zal wel meevallen denk ik :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
pi_187780526
Vraagje voor de stadsche mensen...dat groene vooraan...wat is dat ?

pi_187781160
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 16:01 schreef cempexo het volgende:

[ afbeelding ]
Rijst misschien?
pi_187781187
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 16:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

Rijst misschien?
Ik hoop dat je een grapje maakt.
pi_187781192
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 16:44 schreef SuperFokker het volgende:

[..]

Ik hoop dat je een grapje maakt.
Het zou zomaar kunnen toch, evt riet, maar dat lijkt mij sterk.
pi_187781233
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 16:01 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Nou dat zal wel meevallen denk ik :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het t hoogst gelegen punt of kan het oppervlakte water onder dat gebouw door?
  Moderator zaterdag 6 juli 2019 @ 16:53:56 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_187781407
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 16:01 schreef cempexo het volgende:

[ afbeelding ]
Gerst.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 17:57:56 #48
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_187782551
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 16:47 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is het t hoogst gelegen punt of kan het oppervlakte water onder dat gebouw door?
Ik snap echt niet waar je het over hebt eigenlijk.
Wij zitten hier op 34 meter boven NAP. Mijn erf is niet compleet bestraat. Een grondwaterput is een 6 meter lange buis van 8cm doorsnee in de grond. Geen Disneyput.
Dat water komt echt niet vanzelf naar boven, daar heb je een pomp voor nodig.
pi_187783352
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 17:57 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Ik snap echt niet waar je het over hebt eigenlijk.
Wij zitten hier op 34 meter boven NAP. Mijn erf is niet compleet bestraat. Een grondwaterput is een 6 meter lange buis van 8cm doorsnee in de grond. Geen Disneyput.
Dat water komt echt niet vanzelf naar boven, daar heb je een pomp voor nodig.
Het gaat niet over het naar boven komen!
Kan oppervlaktewater direct bij het grondwater komen daar gaat het om.
pi_187790822
Nog een vraag voor de stadsche mensen...welke plant of bloem groeit hier ?

pi_187790863
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 08:30 schreef cempexo het volgende:
Nog een vraag voor de stadsche mensen...welke plant of bloem groeit hier ?

[ afbeelding ]
Aardappel.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_187790895
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 23:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zou eerst een vergunning aanvragen.
:') wat? Vrij onwetende reactie dit.
U MAD?
pi_187790899
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 08:39 schreef Chinless het volgende:

[..]

Aardappel.
Idd
U MAD?
pi_187791073
Het zijn steeds weer die uitgekookte vrouwen die het goed geraden hebben...
pi_187791077
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 16:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Gerst.
tarwe mijns inziens...gerst is dikwijls een specifieke opdracht van een brouwerij.
  PR/Manusje van alles zondag 7 juli 2019 @ 10:09:40 #56
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_187791328
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 08:48 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

:') wat? Vrij onwetende reactie dit.
Bij nieuwbouw moet je het melden. Dacht dat het dus sowieso moest. Niet dus. :o

quote:
Op grond van art. 6.10a lid 2 Waterbesluit en art. 6.3a Waterregeling geldt er geen vergunningplicht voor onttrekkingen < 10m3 per uur. Deze regeling sluit aan bij de ondergrens die waterschappen in de keuren hanteren. Een vergunningplicht geldt ook niet in geval van een bron- of proefbemaling, indien de hoeveelheid te onttrekken grondwater minder bedraagt dan 100 m3 per uur en in totaal niet meer bedraagt dan 100.000 m3. Ook in geval van beregening, bevloeiing of veedrenking geldt er geen vergunningplicht wanneer de hoeveelheid te onttrekken grondwater minder bedraagt dan 60 m3 per uur. Niet vergunningplichtige onttrekkingen moeten wel gemeld worden.
Ohhhh, doe je wel een melding dan TS.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_187791500
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 10:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Bij nieuwbouw moet je het melden. Dacht dat het dus sowieso moest. Niet dus. :o
[..]

Ohhhh, doe je wel een melding dan TS.
Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die ooit een melding heeft gedaan :D Zo wel: respect. Boeren zijn dat overigens wel verplicht op hun land.
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')