abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187787172
C! *O* *O* *O*

Mooie foto Jagar, veel plezier! Is hij weer beter?

Hier broekjes vaak 80 en shirts 86, kan verschillen per merk maar dit is het meestal :)

[ Bericht 8% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 07-07-2019 09:28:40 ]
  zaterdag 6 juli 2019 @ 22:59:47 #152
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187787256
Go C! *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187787263
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 22:12 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Misschien een rare vraag zo.. maar dragen jullie kindjes dezelfde maat voor bovenkleertjes en onderkleertjes? :)

Dus bijvoorbeeld shirtjes 80 en broekjes 80? Of komt shirtjes 80 en broekjes 74 ook wel voor?
V draagt zijn korte broeken van vorig jaar maat 74 nu nog haha.
In zijn lange broeken maat 80 of 86, ligt aan het merk.
Boven kleding 86 of 92, ligt ook aan het merk :7
pi_187790664
C wat goed *O*

Leuke foto van O.!

Jip draagt ook van alles wat, 68/74/80. 74 is wel een beetje zijn maat nu denk ik. Het meeste 68 is echt te klein en het meeste 80 te groot.
pi_187791093
Goedzo C!!

Geniet nog van jullie vakantie jagar en fleur, ik vind dat zo genieten met dreumes. Over een maand mogen wij ook weer!

Kledingmaat verschilt hier ook per merk. Verschil tussen shirt en broek is alleen bij korte broeken aan de orde. Ze draagt nu idd ook die van vorig jaar (74) nog; ook een aantal shirtjes (74) past nog net. 80 zit haar nu goed en ze draagt een sporadische 86 die dan nog wat ruim is.

N is zo attent. Ik was boven gebleven om te douchen, kom ik beneden zegt ze: ‘lekker gedoucht mama?’ O+
pi_187791453
Wat lief Nolita O+

Vakantie.. Ik wil ook! Maar wij gaan pas in oktober dus nog even geduld. Gelukkig is het rustig op werk in de zomer, dus kan ik toch alvast een beetje bijkomen :+
  zondag 7 juli 2019 @ 10:35:16 #157
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187791527
Mijn vraag ging niet zozeer over het verschil qua merk, but I got my answer. Thanks. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_187792363
Ik lees vaak bovenkleding een maat groter. Bij L zijn de lange broeken een maat groter dan de bovenkleding, puur voor de lengte want kont heeft hij niet :')
Op dit moment bovenkleding maat 80, lange broeken maat 86. Zo ongeveer dan. Ik merk sowieso dat in de zomer de maten verder uiteen lopen omdat ik geen rekening hoef te houden met mouw- en pijplengte.

Kleding van vorig jaar :o Vorig jaar zomer zat L nog in maat 56

[ Bericht 3% gewijzigd door Elleska op 07-07-2019 11:56:28 ]
pi_187792781
C draagt van boven 86 en soms 92, maar van onder past ze soms nog in 80, soms 86.

*)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 7 juli 2019 @ 12:27:07 #160
221912 minilot
Nancy boy
pi_187792800
Günther heeft nu meestal 92 en soms al 98 en met een beetje proppen sommige kleding van sommige merken nog in 86 al staat dat dan doorgaans wat al te sexy strak. 8-)
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 7 juli 2019 @ 12:28:08 #161
221912 minilot
Nancy boy
pi_187792819
..maar belangrijker: C'TJE LOOPT! Awesome! _O_ Oh @rena, dat gaat, zo zo zo leuk zijn de komende tijd! O+
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 7 juli 2019 @ 13:05:30 #162
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187793152
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 12:25 schreef rena het volgende:
C draagt van boven 86 en soms 92, maar van onder past ze soms nog in 80, soms 86.

*)
Dat gaat al best voortvarend :D gooooo c

Oh en noddles O+ of zie ik het verkeerd?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 7 juli 2019 @ 13:21:45 #163
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187793328
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 12:25 schreef rena het volgende:

*)
Woohooo O+ Binnenkort samen met U. door de dierentuin rennen, dus. O+

Ik gooi er ook even een filmpje in. O+
pi_187793613
C. lekker aan de wandel, fijn! *O*

Jagar hoe gaat het slapen tijdens vakantie? Ik werd vanochtend heel vroeg wakker gemaakt, ik hoop dat jullie dan een keer mochten uitslapen.

Banaan past met zijn buik echt niet meer in zijn maat 80 korte broek. Zijn hoofd past soms niet meer in shirtjes maat 86. Afhankelijk van merk draagt hij 86/92.
Het verschil in schoenen vind ik veel groter, volgens mij zitten we tussen 21 voor laarzen en 23 voor schoenen.

Elleska we hebben inderdaad een thermostaatkraan nou bij het bad. Die klus was al wel gepland voor vakantie van mijn man en heeft hij nou eerder gedaan.

Banaan oefent vreemde loopjes. Hij vindt het soms leuk even op zijn tenen te lopen, heeft een vrolijk huppeltje en loopt soms met zijn ogen dicht. :D

Mooi effectief woord Lemijn, koeg. Fijn ook dat je nu weet wat hij bedoelt. Dat vind ik wel bijzonder, hoe je uit heel veel verschillende klanken steeds beter begrijpt wat er bedoeld wordt, zonder dat het al echt kloppende woorden zijn.

Banaan gaat nou heel snel met woordjes leren. Elke dag komt er wel wat bij. Laatst begon hij ineens met "koeka", wat ik vertaalde naar "koelkast", dat was gelukkig een goede gok. Hij begon pas ineens met "kaak" en heeft daarna pas geleerd wat dat dan betekent. Nou wijst hij die vol trots aan.
Hij brabbelt er ook op los, soms een paar keer dezelfde onverstaanbare zin achter elkaar. Leuk hoor hoe hij van alles probeert. O+

Vandaag trouwens op bezoek bij mijn schoonmoeder en vandaag vond ze het toch wel leuk om oma genoemd te worden. Misschien had ze echt meer tijd nodig om aan het idee te wennen. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_187794053
Gooo C, wat leuk rena! *O*
pi_187794832
U. O+ wat een lol.

En C. aan de wandel, wat tof!

Hier is broek ook vaak een maat kleiner dan bovenstuk.
pi_187802759
C. *O* Wat goed!
En U. met de oven :o Mie maakt hem steeds open, is normaal niet erg natuurlijk, maar al hij een keer aanstaat wel. Ik moet even zoeken of er kinderbeveiliging is voor ovens :{

Jongens, ik heb hier opeens ook een "lastige" slaper :o (vanuit mijn eigen referentiekader, ik besef maar al te goed dat het niet al te veel voorstelt) Het is al een paar dagen aan de gang. Heel overtuigend "nee nee nee nee" en "niet!" roepen als we hem naar bed willen brengen. Of soms laat hij zich wel goed in bed leggen, kusje, zwaaien enzo, en dan opeens huilen en drama. Hij is vaak wel moe en wil naast mij in bed ook gewoon slapen.
Net begon hij weer nee te roepen en vervolgens naar ons bed te wijzen. Dus nu slaapt hij alleen in ons bed :o Het gaat hem dus blijkbaar niet om dat hij niet wil slapen of per se bij ons wil liggen.
Ik weet niet zo goed wat ik nu zou moeten doen. Aan de ene kant vind ik geen probleem dat hij in ons bed slaapt, aan de andere kant wil ik hem het niet aanleren (ik heb hem door hem vanavond in ons bed te leggen al verpest denk ik :') )
Om de zijkant van zijn ledikant te halen is hij nog een beetje klein denk ik? (ruim 20 maanden nu)
Iemand ervaring en ideeën hierover?
  zondag 7 juli 2019 @ 21:00:25 #168
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187802963
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 20:48 schreef LadyS het volgende:
Ik moet even zoeken of er kinderbeveiliging is voor ovens :{

Ja, dat is er.

Bij onze Smeg en de Ikea oven van mijn ouders zit het standaard.
Een soort klipje wat je omhoog moet duwen terwijl je de oven open doet (je moet dus altijd twee handen gebruiken).
pi_187803036
Ah top! Net als een traphekje, zeg maar. Ik ga even googlen!
  zondag 7 juli 2019 @ 21:05:17 #170
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187803077
@LadyS Die beveiliging zit er op. Is inderdaad een schuifknopje. Ik maak hem nooit open als U. meekijkt, dus wij weet nog niet hoe die open moet. ;)
pi_187803123
C. *O*

U. O+

Ik zoek behang :') Casper gooide net toen er 3sec niemand op hem lette een glas van het balkon (4 meter) hier bij de verhuurders in de tuin }:| :X

Ah wat balen LadyS! zeg ik vanaf ons bed met een bijna slapende dreumes naast me. Dus boks :')
pi_187803224
Het is stiekem ook wel gezellig vind ik O+, Fleur. Hoewel ik nu dus gewoon beneden op de bank zit, en hij in zijn eentje in het grote bed ligt :o
En behang kan ik hier ook geregeld gebruiken ja :X , dus daar ook een boks :')

Verstandig Duman, Mie zou dat idd ook meteen doorhebben. Die doet alles meteen na, vooral de dingen die hij juist niet na zou moeten doen :')
pi_187803902
Nog een slaapboks; N leek moe dus een kwartier eerder aan slaapritueel begonnen (19:15) en ze slaapt nu nog niet. In ons bijzijn bleef ze onrustig dus nu ervoor gekozen om op de gang te zitten (en tussendoor troosten) ze is nu rustig, maar hoor haar nog sniffen. ;(
Hoe doen mensen met 2 kinderen dit? Heb wel een wens voor een tweede maar op zo’n avonden ben ik blij dat ze nog alleen is. :@
Om 22:00 ga ik zelf naar bed, doei avond.
Als ze dan nog niet slaapt geef ik ook maar toe, in de hoop dat ze dan wel gaat slapen, maar in principe start ze de nacht altijd in eigen bed. Ik wil namelijk niet al om 20:00 naar bed. :)
Als ze in het grote bed in zou slapen zou ik haar daarna in het ledikant tillen.

Wat hoop je te bereiken met de zijkant uit het ledikant? Hier met 19 maanden eruit gehaald dus het kan zeker al. Hier gedaan omdat ze uit bed klom en dus viel en dat wilde ik niet nog een keer laten gebeuren. Nu klimt ze altijd meteen uit bed als ze wakker wordt en komt naar ons toe gelopen, prima vinden wij.

Ter relativering voor mezelf; een half jaar geleden waren dit soort avonden al lange tijd de standaard. Inmiddels komen ze nog maar 1 keer per week of per 2 weken zelfs voor. Meestal doet ze een half uur over het inslapen.

Ik geloof dat ze slaapt nu...jeej _O_
pi_187804164
Hier gaat het ledikantje echt nog niet weg :P
Hij kan er (nog) niet uitklimmen dus ook nog geen reden toe.
Hij kletst altijd gezellig met zijn knuffels als we hem in bed leggen dus denk dat hij met een gewoon bedje op ontdekking gaat haha.

Ik doe geen uitspraken over slaap, fokwet en zulks :X

Baby gaat hier gewoon met het ritme van dreumes mee Nolita.
Dat zal niet voor iedereen op gaan maar zo doen wij het.
pi_187805837
Ah, slecht gaan slapen is dus een gedeelde afspraak vandaag :') Hier kwam 't omdat we haar te vroeg naar bed deden, terwijl ze nog een uurtje had geslapen in de namiddag. Sowieso kansloos. Toch ging mijn teerbeminde haar op bed leggen, want hij hoopte zo op nog een avondje lezen in de tuin. Helaas :')

@Nolita: onze oplossing voor dat probleem is vier jaar tussen de geboortes van nummer 1 en 2 :+ Oudste is superflexibel en kunnen we alles uitleggen, dus nooit stress daarover. 's Avonds is het weliswaar spitsuur, maar hij doucht bijvoorbeeld al zelf en gaat gewoon slapen als hij naar bed moet.
Ik heb diepe bewondering voor mensen met een dreumes en een baby (@Flav _O_ ) En nog dieper voor mensen met peuter-dreumes-baby. Ik denk dat je mij kan afvoeren dan.

Even nog jompelen voor C van @rena *O* *O* Ik kan me je blijdschap levendig indenken.

Qua maten: Phi zit in 74 en soms een smalle 80. De babyspeks gaan er ineens rap af, maar ze is dan ook enorm druk met kruipen en optrekken. Vanavond een kruiprace door het huis met haar grote broer, allebei gierend van de lach O+

Grappig trouwens: Caesar is best een moederskind, maar Phi trekt juist erg naar mijn teerbeminde. Als in: ze kruipt mij straal voorbij als papa in zicht is _O-

Ik las iets over vakantie. Ik heb sinds mijn verhuizing hiernaartoe nog steeds een doorlopend vakantiegevoel als ik gewoon thuis ben. Zeker nu het seizoen begonnen is, hangt hier zo'n lekker sfeertje, vind ik. We fietsen zo naar het strandje waar geen (toeristen)kip is. Dus we gaan niet weg, want met een baby dreumes vind ik het vaak gedoe :P Ik ga pas lekker op vakantie-met-kind als gaan slapen geen issue meer is. Vooralsnog is het nog krijsen als we haar op bed leggen, tenzij ze knock-out gaat met de fles :{ Geen idee ook hoe we dat moeten doorbreken. Laten huilen doen we niet (maar toch ook wel, want soms moet ik echt even tot tien tellen voor ik weer verder kan :X ) Iemand een idee?

Dit was mijn opstel :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')